Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz. Ömer'in Fazileti

Daraltma
Bu konu kapanmıştır.
X
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

    [quote author=Mufazzal link=topic=3091.msg23173#msg23173 date=1241241467]
    Bismillahirrahmanirrahim




    Adem abi sizin hiç bir zaman bu konularda her hangi bir münazara ortamına girmediğinizi biliyorum. Ama lütfen samimi olarak şu sorularıma delilleri ile cevap vermeniz mümkün mü?

    [/b]
    [/quote]

    Değerli kardeşim Mufazzal,
    Seyyah'ın da alıntıladığı ve cevabını merak ettiği benim size yönelttiğim soruları cevaplamadan sorularınıza benden cevap beklemeyin lütfen.
    En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 22:38.
    Kullarıma, sözün en güzel olanını söylemelerini söyle. Çünkü şeytan aralarını açıp bozmaktadır. Şüphesiz şeytan insanın açıkça bir düşmanıdır.(İsra-53)

    Yorum


      Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

      [quote author=adem_toprak link=topic=3091.msg23193#msg23193 date=1241249587]
      [quote author=Mufazzal link=topic=3091.msg23173#msg23173 date=1241241467]
      Bismillahirrahmanirrahim




      Adem abi sizin hiç bir zaman bu konularda her hangi bir münazara ortamına girmediğinizi biliyorum. Ama lütfen samimi olarak şu sorularıma delilleri ile cevap vermeniz mümkün mü?


      [/quote]

      Siz Sünni kardeşlerimiz herhalde şiaları öğrenci kendinizide öğretmen olarak görüyorsunuz..sürekli soru sürekli sorgulama..

      birde siz buyurun sormak istediğiniz ne varsa biz sünnilere sorun deyiverin bakalım biz neler sorabiliriz..

      şia için dinin ve islamın ölçüsü hiçbir zaman ömer bin hattab değidir..dinin islamın ölçüsü kuran ve Ehlibeyttir..isteyen buna uyar istemeyen uymaz..
      En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 22:38.
      ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

      Yorum


        Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

        [quote author=adem_toprak link=topic=3091.msg23129#msg23129 date=1241212187]
        Mikdat,Mufazzal ve hürr kardeşlerim,
        yani Şialara atılan iftiraların müsebbibi Hz.Ömer(r.a.) mi?
        O yüzden de siz kendinizi temize çıkarmak için Hz.Ömer(r.a.) in hayatını didik didik ediyor ve onun hatalarını ortaya çıkarmakla kendinizi görevli mı adlediyorsunuz...? [/quote]
        Bismillahirrahmanirrahim


        Değerli kardeşim, Şiilere atılan yüzlerce iftiranın tek veya Direk müsebbibi Halife Ömer değildir. Yalnız Halife Ömerin Allah Resulünün ölümünden hemen sonra gerek, Sakifede yaptıkları, gerek Hz. Ali a.s’an biat alma işlemleri gerek Fedek meselesi ve özelliklede Hadislerin, doğru bilgilerin yakılması, yok edilmesi meselesinde, büyük payı olduğu gibi atılan yüzlerce iftiradan bazılarına da zemin hazırlamıştır.

        Halife Ömer veya diğer sahabelerin hayatını didik, didik etmemizin sebebini önceden açıklamıştım. Galiba detay istiyorsunuz. Halife Ömeri takip eden ve Onun sünnetine itimat eden bir topluluk değiliz. Bizler Allah Resulünün sünneti doğrultusundan yaşamayı ve bu sünneti Ehl-i Beytten öğrenmeyi kabul ediyor böylede inanıyoruz. Miktadın dediği gibi, Teravihe gitmeyince, kınanıyoruz, açıklama yapınca iftiracı oluyoruz, yetmiyor, üstüne iftiraya uğruyoruz. Ve buna benzer daha akla, hayale gelmeyecek bir çok mesele…

        Direk değil ama dolaylıda olsa bazı iftiralara sebebiyet vermiştir.

        Örneğin Hz. Fatımanın hakkı olan Fedek Bahçesini, Fıkıha ve diğer hadislere hatta ayetlere ters düşen açıklamalarla, gasp ediyorlar. Doğrusunu anlattığın zaman iftiradır deniliyor, kaynak sunuyorsun sallayın diyorlar, inanılacak gibi değil, Halife Ömer bunu yapmaz şunu yapmaz diyorlar, iftira attığımızı söyleyip, iftiralara uğruyoruz. Bu sizinde malumunuzdur. Bunun örneklerini sizler çok gördünüz.

        Allah benden bu canımı alasıya kadar, bu yolda elimden gelen en doğru ve en uygun çabalarımla mücadele edeceğim. Ve bu meseleyi kendime bir nevi görev olarak aldım.

        Benimde bilmediğim bir çok mesele var. Hepimiz tarih uzmanı değiliz. Ama araştırdıkça, irdeledikçe daha çok şeyler çıkıyor. İnsanlar ise yıllarca duyumlarla hareket ederek, kafalarında zorla veya uyutularak, Masum değil Ama aslında Masum bir Ömer, Ebu Bekir, Aişe veya Sahabe portresi çiziliyor.

        [quote author=adem_toprak link=topic=3091.msg23129#msg23129 date=1241212187]
        Bunu yaparken Hz.Ömer'e adaletsizlik yapabileceğinizi hiç düşünmüyor musunuz? [/quote]

        Her insana, hakkını, hak ettiği derecede söylememiz mecburidir. Halife Ömere ise kesinlikle her hangi bir adaletsizlikte bulunduğumuza inanmıyorum. Her sözümüzün bir senetini bir delilini hatta daha fazla delilini yanında sunmuyor muyuz? Halife Ömerin, Hz. Ali a.s’a ve Hz. Fatıma s.a’ya yaptığı Adaletsizlik türünden veya her türlü Adaletsizliği Halife Ömere yapmayı Allah bizlere nasip etmesin.

        [quote author=adem_toprak link=topic=3091.msg23129#msg23129 date=1241212187]
        (hemen yaptığımız adaletsizliği göster demeyiniz,zaten adaletsizlik yaptığınızı düşünseniz yapmazsınız?) [/quote]

        Demiyorum zaten abi. Zaten buna da inanmıyorum. Adaletsizlik yapmıyoruz. Bir şey göstermenize gerek yok.

        [quote author=adem_toprak link=topic=3091.msg23129#msg23129 date=1241212187]
        Şimdi siz Şialara atılan iftiraları, Sünnilerin çok sevdiği ve Hulefa-i Raşidin'dan biri olarak bildikleri Hz.Ömer vb. ni sürekli eleştirel bir bakış açısıyla gündemde tutarak ve Hz.Peygamber(s.a.a.)den sonra islamın yeryüzüne hakim kılınması, Kur'an ve Sünnetin
        uygulaması için çaba…[/quote]

        Fetihlermiş, savaşlarmış bu mesele şu an üzerinde araştırma yaptığım bir mesele. Buna sonra değineceğim ama. Halife Ömerin fazileti varsa inkar edemeyiz. Kuran ve Sünneti yer yüzüne hakim kılma meselesine ise bir şey diyemem. Mutlak ki size göre doğrudur. Ama bunun yanında dine soktuğu onca bidati, Allah Resulüne sayıklıyor demesini, Kuran bize yeter deyip, Kurandan anlamamasını, başı her sıkıştığında Hz. Alia.s’a koşmasını lütfen ekleyiniz. İslam’ı yeryüzüne Halife Ömerin hakim kılması meselesini ise, fetihleri ve savaşları ile ilgili araştırmamı tamamlayıp açacağım yeni başlıkta açıklayacağım inş.

        Vel Hasıl Halife Ömerin iyilikleri olabilir mutlakki vardır. Ama bunun karşısında dine soktuğu onca bidat, Ehl-i Beyte reva gördüğü zulüm, Hadisleri yakması, Muaviyeyi vali ataması, Fatıma s.a’dan gaspettiği Fedeği kendi döneminde kendi kızına vermesi, hırsı, saldırganlığı ve öfkesi maalesef o iyiliklerini gölgelemiştir.
        En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 22:38.

        Yorum


          Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

          [quote author=adem_toprak link=topic=3091.msg23193#msg23193 date=1241249587]
          [quote author=Mufazzal link=topic=3091.msg23173#msg23173 date=1241241467]
          Bismillahirrahmanirrahim




          Adem abi sizin hiç bir zaman bu konularda her hangi bir münazara ortamına girmediğinizi biliyorum. Ama lütfen samimi olarak şu sorularıma delilleri ile cevap vermeniz mümkün mü?

          [/b]
          [/quote]

          Değerli kardeşim Mufazzal,
          Seyyah'ın da alıntıladığı ve cevabını merak ettiği benim size yönelttiğim soruları cevaplamadan sorularınıza benden cevap beklemeyin lütfen.

          [/quote]

          Siz Sünni kardeşlerimiz herhalde şiaları öğrenci kendinizide öğretmen olarak görüyorsunuz..sürekli soru sürekli sorgulama..

          birde siz buyurun sormak istediğiniz ne varsa biz sünnilere sorun deyiverin bakalım biz neler sorabiliriz..

          şia için dinin ve islamın ölçüsü hiçbir zaman ömer bin hattab değidir..dinin islamın ölçüsü kuran ve Ehlibeyttir..isteyen buna uyar istemeyen uymaz..

          En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 22:38.
          ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

          Yorum


            Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

            teşbihte hata olmaz diyerek bir örnek vermek istiyorum.

            Haccac tarihin en büyük zalimlerinden biridir,tarih kaynaklarına göre yaklaşık 300 bin kişinin katilidir.Yine tarih kaynakları onun fıskı fucurları ile,zulümleri ile,onun katliamları ile doludur.Ama aynı Haccac Bin Yusuf es sakafi KURAN'ı KERİM'in harekelenmesi ve noktalanması işlemini yaptığı için "KURAN'I İHYA EDEN KİŞİ" lakabıyla anılmaktadır.

            Şimdi Haccac konu edildiğinde ne diyelim. "aslında zalimdi,çok kişiyide öldürdü,ama KURAN'ı da ihya ettiği için büyük halifedir" mi diyelim.

            gerçi ehli sünnet Yezidi bile tevbe ettirip cennete koyduktan sonra Haccac kim oluyorki

            Dediğim gibi teşbihte hata olmaz diyerek bunu paylaşmak istedim.

            Yorum


              Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

              ebulfazl kardesime ufuk acan bu yorumundan dolayi tesekkür ediyorum


              Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

              Yorum


                Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                [quote author=Ebul Fazl link=topic=3091.msg23285#msg23285 date=1241272005]

                gerçi ehli sünnet Yezidi bile tevbe ettirip cennete koyduktan sonra Haccac kim oluyorki

                Dediğim gibi teşbihte hata olmaz diyerek bunu paylaşmak istedim.

                [/quote]

                Teşbihte hata olmuş hem de çok hata olmuş.
                Ebul Fazl -- puan
                gulistan_2 -- puan
                Kullarıma, sözün en güzel olanını söylemelerini söyle. Çünkü şeytan aralarını açıp bozmaktadır. Şüphesiz şeytan insanın açıkça bir düşmanıdır.(İsra-53)

                Yorum


                  Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                  tesekkür ederim ademtoprak kardesim
                  en azindan bazilarinin aksine merdane söylemissin verdigin puani :


                  Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                  Yorum


                    Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                    [quote author=Mufazzal link=topic=3091.msg23173#msg23173 date=1241241467]
                    Bismillahirrahmanirrahim



                    1- Halife Ömer bu dinin Olmazsa olmazlarından mıdır?
                    2- Halife Ömeri sevmeyen, Hayatını didik, didik edenler, günah işlemiş olur mu?
                    3- Halife Ömeri kabul etmeyen, takip etmeyen, dinden çıkar mı?
                    4- Halife Ömer'in dine soktuğu bir çok bidatten bazılarına burada değindik, Acaba hangisi Yalan?
                    5- Halife Öerin Peygamber Ehl-i Beytine reva gördüğü Baskı hakkında ne düşünüyorsunuz?
                    6- Halife Ömerin bütün baskı ve bidatlerine İçtihat diyebilir miyiz?

                    [/quote]

                    Değerli kardeşlerim Mufazzal,

                    1-Hz.Ömer Peygamber efendimize dost olmuş,kendisinin islamla şereflenmesi için Efendimiz tarafından dua edilmiş ve bu dua ile birlikte islamla şereflenmiş ve haytının bundan sonraki bölümünde efendimizle birklikte olmuş,onun yanında yer almış,efendimizin vefatıdan sonra da onun yolunu devam ettirmiş İSLAMIN TEMEL TAŞLARIndandır.
                    2. ve 5. maddelerde sorduğunuz sorulara cevap özelliklerini içinde barındırdığını ve sizin de itibar edeceğinizi düşündüğüm İslam dünyasının önde gelen alimlerinden Allame Muhammed Hüseyin Fadlullah'ın sözleri ile cevap vernmek istiyorum...Seyyid Fadlullah kenisi ile yapılan bir roportajda sizin sorduğunuz kadar özel olmasa da biraz daha genel fakat aynı yere vardığı düşünülebilecek sorulara şöyle cevap verir(özellikle Seyyid Fadlullah'ın sözlerini sayfaya iltifat eden diğer Şia arkadaşların da dikkatle okumasını istirham ederim..zira söyleşide ortaya konulan yaklaşım diğer sayfalardaki birçok konu ve konulara arkadaşların yaklaşım-yorumları ile de ilgili hususlarları da içinde barındırıyor):


                    2-Sayın Fadlullah röportajının bu bölümüne Şiiler ve Sünniler arasındaki ayrılığın temelinde yatan bir konu ile başlamak istiyorum. Bu konu Hz. Peygamber’in sahabesine(r.s) lanet konusudur. Allah onların hepsinden razı olsun. Siz içlerinde Ebu Bekir, Ömer ve Aişe (r.a)’nın bulunduğu Sahabe-i Kiram’a lanet etmeyi, kötü söz söylemeyi nasıl görüyorsunuz?

                    Ben kişisel olarak Sahabeye lanet etmenin haram olduğu kanısındayım. Çünkü Allah bu insanla hakkında şöyle buyuruyor;

                    ‘’Muhammed, Allah'ın Resulüdür. Onunla beraber olanlar, inkârcılara karşı çetin, birbirlerine karşı da merhametlidirler. Onların, rükû ve secde halinde, Allah'tan lütuf ve hoşnutluk istediklerini görürsün. Onların secde eseri olan alametleri yüzlerindedir. İşte bu, onların Tevrat'ta ve İncil'de anlatılan durumlarıdır: Onlar filizini çıkarmış, onu kuvvetlendirmiş, kalınlaşmış, gövdesi üzerine dikilmiş, ziraatçıların hoşuna giden bir ekin gibidirler. Allah kendileri sebebiyle inkârcıları öfkelendirmek için onları böyle sağlam ve dirençli kılar. Allah, içlerinden salih amel işleyenlere bir bağışlama ve büyük bir mükâfat vaat etmiştir.’’ (Fetih/29)

                    Fakat eğer İmamet meselesini konuşacak olursak, bu konudaki görüşümüz bilindiği gibidir.

                    Bu lanet etme konusunda benim dediğim bunun bütün Müslümanlar için haram olduğudur. Bana bu konuda ne zaman fetva sorulsa bunu teyit ediyorum. Hatta soranlara cevap verirken şu olayı naklediyorum.

                    ‘’Hz. Ali Sıffin’e giderken Iraklılardan bazılarının Şamlılara lanet ettiklerini duydu. Bunun üzerine bunu yapan topluluğa; ben bu yaptığınızı doğru bulmuyorum. Bunu yapmak yerine onların ne yaptıklarını ve durumda olduklarını söylese idiniz daha doğru olurdu. Bu hem daha isabetli hem de daha sorumluca bir davranış olur. Ve onlara lanet etmek yerine; Allah’ım bizim ve onların kanlarını akıtma, bizim aramızı düzelt, onları cehaletlerinden kaynaklan sapkınlıklarından kurtar ve doğru yola ilet. Ve beni kin ve düşmanlıktan koru, şeklinde dua etmeniz daha erdemli bir davranış olur.’’

                    Bu naklettiğim hadise Nehc ul Belega’da var. Yine bu düzlemde İmam Ali’den Şia inamcına göre onun hakkı olanın önüne geçmiş olan diğer halifeler ile ilgili şunları nakletmek istiyorum. İmam Ali Nehc ul Beleğa’nın Mısır halkı ile alakalı kısmında şöyle diyor;

                    ‘’ Fakat bir de baktım, gördüm ki halk, Ebu Bekir’e biat etmekte; elimi çektim; sonunda insanların dinden döndüklerini, Allah'ın salâtı ona ve soyuna olsun, Muhammed'in dinini iptale kalkıştıklarını, halkı buna çağırdıklarını görünceye dek dayandım. Fakat bu işe giriştikleri zaman, İslâm'a yardım etmezsem onda bir gedik açılacağından, onun yıkılacağından korktum; çünkü bu musibet bana, az bir gün sürecek, sonra serap gibi yitip gidecek yahut bulut gibi dağılıp yitecek olan hilâfetten, size emir olmaktan mahrum kalmaktan da daha büyük olacaktı. Bu olaylar sırasında kalktım, işe giriştim; sonunda batıl yok olup gitti, din, olduğu gibi karar etti’’

                    Bu nedenle biz halifeler konusuda Ali bin Ebi Talip’in davrandıgı gibi davranmayaı yerinde buluyoruz.Ali bin Ebi Talip onlarla diyalog halinde idi,onlarla istişare ediyordu,onlara yardım ediyordu.Yine İmam Cafer’den şu hadisi naklediyorum ‘’İnsanların sizden razı olmasının en kolay yolu ağzınızı onlar konusunda kapalı tutmanızdır’’ başka bir hadiste ‘’Müminlerin annesine lanet etmek ,onlar hakkında kötü söz söylemek haramdır.her ne kadar Cemel savaşında yanılmış olsa da.Onlara ikramda bulunmak Hz. Peygamber (a.s)’ye ikramda bulunmaktır.’’Yine bu konuda yüz sene önce yaşamış bir Şii alimden bir beyit naklediyorum.Onun adı Hüccetül İslam Muhammed Bakır idi.

                    Ey Hümeyra sana kötü söz söylemek haramdır.

                    Çünkü aşina olunacak göz, ikram edecek gözdür.

                    Bu nedenle biz Müminlerin annesine ve sahabelere lanet etmeyi ve kötü söz söylemeyi haram bildik. Böyle fetva verdik ve bu fetvalarımız dünyanın her yerinde yayılmış vaziyette.


                    5-Sayın Fadlullah sizin Şia Mezhebi’nin direklerinin bile muhalefet ettiği görüşleriniz var. Mesela Kaburga kemiğinin kırılması meselesinde belki Şia tarihinde söylenmemiş bir şey söylediniz. Şia tarihinde Emir el Müminin Ömer bin Hattab’ın Hz. Ali’nin evine zorla girerken Hz. Fatıma’nın kaburga kemiğini kapı ve duvar arasında bırakarak kırdığını idea eden rivayet kabul ediyor. Fakat siz bu rivayeti reddediyorsunuz. Bu konuyu nasıl delillendiriyorsunuz?

                    Ben bu olayı tarih okumalarım ve tahlillerim sırasında irdeledim. Ve gördüğüm kadarıyla bu konuda aktarılan rivayetlerin çoğu zayıf olmakla birlikte güvenilir değiller. Herhangi bir tarihi olayı ele alırken onu meydana getiren arka planı iyi araştırmamız gerekiyor ki olayın doğruluğu ya da yanlışlığı konusunda yargıda bulunabilelim.

                    Hz. Zehra’ya vurmak ya da şiddet uyguluma meselesi ise o dönemde pek tutarlı değil. Çünkü Hz. Zehra pek öyle kendisi üzerinden muhalefete baskı yapılabilecek bir konumda değil. Aksine o Hz. Peygamber’in kızı olması hasebiyle dönemde bütün Müslümanların saygı duyduğu birisi

                    İkinci olarak. Bu olayın olduğu sırada Hz. Ali de evde. İslam kahramanı Hz. Ali’nin karısını ve aynı zamanda bu kişi Hz. Peygamber(a.s)’nin kızı, öldürmeye çalışmalarına sessiz kalması pek doğal olmaz.

                    Üçüncü olarak Hz. Ali evde yalnız değil. Yanında Beni Haşim’den birçok kişide vardı. Bazı rivayetlerde Zübeyir’in de evde olduğu kılıcı ile dışarıda olduğu dışarıda kılıcını kırdıkları aktarılmakta.

                    Başka bir noktada Mecmaül Beyan yazarı Tabersi’nin El İhticac isimli eserinde bir rivayet var. Bu rivayette Ömer’e soruyorlar neden Ali’nin evini yakmakla tehdit ettin. Ömer bunun üzerine yaptığımı gördünüz mü diyor. Yani bu konuyu iyi bir şekilde tahlil ettiğimiz de pek de tutarlı olmadığını görüyoruz.

                    Ayrıca biz Hz. Zehra’nın bu konuda pek konuşmadığını görüyoruz. Bazı rivayetlerde Hz. Zehra’nın hilafetin Ali’nin hakkı olduğunu anlatmak için Muhacir ve Ensar’ı gezdiğini okumaktayız. Fakat hem bu sırada hem de mescitteki hutbesi sırasında bu konudan bahsetmediğini görüyoruz. Ama bu konudan bahsetse idi daha duygusal bir hava oluşturabilirdi. Aynı şekilde Ali’nin de bu konudan bahsetmediğini görüyoruz. Bu mesele sadece Ali’nin değil sahabenin de bir yönden meselesi idi.

                    Ve dillendirilmesi halinde büyük bir infiale neden olabilirdi. Fakat bu mesel dillendirilmedi. Bu mesele hem rivayetler acısından incelendiğinde hem de tarih usulü açısından incelendiğinde pek kabul edilebilir görünmüyor. Ben bu meselenin doğru olduğunu kabul eden birçok kişiye sordum. Herhangi biri eşini öldürmek amacıyla ona saldırsa ne yapardın? Onu Korur muydun, korumaz mıydın? Elbette eşini korur. Şimdi nasıl oluyor da İslam’ın Aslanı Ali eşini korumak için harekete geçmiyor. Bu nedenle bu mesele bana göre kabul görecek bir mesele değildir.

                    3.soruyu niçin sorduğunuzu anlamış değilim..zira benim böyle bir iddiam olmadı..ve böyle düşünmüş olsa idim şimdi burada olmazdım...çünkü Hz.Ömer'i takip etme noktasındaki duruşunuzu bilmeyen mi var..biliyorsunuz sizi tenkit ettiğimiz hususlar Hz.Ömer'i takip etmemenizden öte şeylerdir..

                    4.ve 6.sorulara gelince:
                    Bu konuların cevapları daha çok fıkıhla ilgili olduğu için ya da iyi bir araştırma gerektirdiği için ve ben de böyle bir ilimden aciz olduğum için cevap veremiyorum..
                    selam ve dua ile kalınız...
                    En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 22:40.
                    Kullarıma, sözün en güzel olanını söylemelerini söyle. Çünkü şeytan aralarını açıp bozmaktadır. Şüphesiz şeytan insanın açıkça bir düşmanıdır.(İsra-53)

                    Yorum


                      Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                      [quote author=serdarcan link=topic=3091.msg23198#msg23198 date=1241252057]

                      Siz Sünni kardeşlerimiz herhalde şiaları öğrenci kendinizide öğretmen olarak görüyorsunuz..sürekli soru sürekli sorgulama..



                      [/quote]

                      Ne desem ki serdarcan.. ???
                      Benim yazılarımdan böyle bir izlenim elde etmişsen elbette bu benim suçum..
                      zira sen olmayan bir şey söyleyecek değilsin ya...
                      ne yapalım kardeş... istenmiyorsa sormayız olur biter...
                      aslında forum biraz soru -cevaptır ve bunu yeteri kadar Şialar da yapar forumlarda; ama belki senin gözünden kaçmıştır?
                      Kullarıma, sözün en güzel olanını söylemelerini söyle. Çünkü şeytan aralarını açıp bozmaktadır. Şüphesiz şeytan insanın açıkça bir düşmanıdır.(İsra-53)

                      Yorum


                        Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                        [quote author=Ebul Fazl link=topic=3091.msg23285#msg23285 date=1241272005]
                        teşbihte hata olmaz diyerek bir örnek vermek istiyorum.

                        Haccac tarihin en büyük zalimlerinden biridir,tarih kaynaklarına göre yaklaşık 300 bin kişinin katilidir.Yine tarih kaynakları onun fıskı fucurları ile,zulümleri ile,onun katliamları ile doludur.Ama aynı Haccac Bin Yusuf es sakafi KURAN'ı KERİM'in harekelenmesi ve noktalanması işlemini yaptığı için "KURAN'I İHYA EDEN KİŞİ" lakabıyla anılmaktadır.

                        Şimdi Haccac konu edildiğinde ne diyelim. "aslında zalimdi,çok kişiyide öldürdü,ama KURAN'ı da ihya ettiği için büyük halifedir" mi diyelim.

                        gerçi ehli sünnet Yezidi bile tevbe ettirip cennete koyduktan sonra Haccac kim oluyorki

                        Dediğim gibi teşbihte hata olmaz diyerek bunu paylaşmak istedim.

                        [/quote]


                        Sayın Ebul Fazl, teşbihte hata olmaz sözü, tutarlı olursa doğrudur.
                        Lakin okuyunca, bu kadar alakasız bir teşbih beklemiyordum. Tebrikler!!!


                        [quote author=gulistan_2 link=topic=3091.msg23287#msg23287 date=1241272172]
                        ebulfazl kardesime ufuk acan bu yorumundan dolayi tesekkür ediyorum
                        [/quote]

                        Hz.Ömer'i eleştiren yorum olsun yeterki. Yapılan açıklama ne olursa olsun desteklerim şiarı güden sayın gulistan_2 de ardına teşekkür eklemiş.
                        Bir teşekkürde bende size!
                        Her yazılanı (saçma yorumda olsa) desteklemek zorunda değilsiniz. Buda yazılanlara karşı ne kadar aşırı taraftar olduğunuzu gösteriyor. Verilen örnek saçmada olsa desteklerim düsturu, kaliteyi ortaya koyuyor malesef!
                        hayat akşamlıdır...

                        Yorum


                          Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                          [quote author=adem_toprak link=topic=3091.msg23476#msg23476 date=1241302105]
                          [quote author=Mufazzal zaali link=topic=3091.msg23173#msg23173 date=1241241467]
                          Bismillahirrahmanirrahim



                          1- Halife Ömer bu dinin Olmazsa olmazlarından mıdır?
                          2- Halife Ömeri sevmeyen, Hayatını didik, didik edenler, günah işlemiş olur mu?
                          3- Halife Ömeri kabul etmeyen, takip etmeyen, dinden çıkar mı?
                          4- Halife Ömer'in dine soktuğu bir çok bidatten bazılarına burada değindik, Acaba hangisi Yalan?
                          5- Halife Öerin Peygamber Ehl-i Beytine reva gördüğü Baskı hakkında ne düşünüyorsunuz?
                          6- Halife Ömerin bütün baskı ve bidatlerine İçtihat diyebilir miyiz?

                          [/quote]

                          Değerli kardeşlerim Mufazzal,

                          1-Hz.Ömer Peygamber efendimize dost olmuş,kendisinin islamla şereflenmesi için Efendimiz tarafından dua edilmiş ve bu dua ile birlikte islamla şereflenmiş ve haytının bundan sonraki bölümünde efendimizle birklikte olmuş,onun yanında yer almış,efendimizin vefatıdan sonra da onun yolunu devam ettirmiş İSLAMIN TEMEL TAŞLARIndandır.
                          2. ve 5. maddelerde sorduğunuz sorulara cevap özelliklerini içinde barındırdığını ve sizin de itibar edeceğinizi düşündüğüm İslam dünyasının önde gelen alimlerinden Allame Muhammed Hüseyin Fadlullah'ın sözleri ile cevap vernmek istiyorum...Seyyid Fadlullah kenisi ile yapılan bir roportajda sizin sorduğunuz kadar özel olmasa da biraz daha genel fakat aynı yere vardığı düşünülebilecek sorulara şöyle cevap verir(özellikle Seyyid Fadlullah'ın sözlerini sayfaya iltifat eden diğer Şia arkadaşların da dikkatle okumasını istirham ederim..zira söyleşide ortaya konulan yaklaşım diğer sayfalardaki birçok konu ve konulara arkadaşların yaklaşım-yorumları ile de ilgili hususlarları da içinde barındırıyor):


                          2-Sayın Fadlullah röportajının bu bölümüne Şiiler ve Sünniler arasındaki ayrılığın temelinde yatan bir konu ile başlamak istiyorum. Bu konu Hz. Peygamber’in sahabesine(r.s) lanet konusudur. Allah onların hepsinden razı olsun. Siz içlerinde Ebu Bekir, Ömer ve Aişe (r.a)’nın bulunduğu Sahabe-i Kiram’a lanet etmeyi, kötü söz söylemeyi nasıl görüyorsunuz?

                          Ben kişisel olarak Sahabeye lanet etmenin haram olduğu kanısındayım. Çünkü Allah bu insanla hakkında şöyle buyuruyor;

                          ‘’Muhammed, Allah'ın Resulüdür. Onunla beraber olanlar, inkârcılara karşı çetin, birbirlerine karşı da merhametlidirler. Onların, rükû ve secde halinde, Allah'tan lütuf ve hoşnutluk istediklerini görürsün. Onların secde eseri olan alametleri yüzlerindedir. İşte bu, onların Tevrat'ta ve İncil'de anlatılan durumlarıdır: Onlar filizini çıkarmış, onu kuvvetlendirmiş, kalınlaşmış, gövdesi üzerine dikilmiş, ziraatçıların hoşuna giden bir ekin gibidirler. Allah kendileri sebebiyle inkârcıları öfkelendirmek için onları böyle sağlam ve dirençli kılar. Allah, içlerinden salih amel işleyenlere bir bağışlama ve büyük bir mükâfat vaat etmiştir.’’ (Fetih/29)

                          Fakat eğer İmamet meselesini konuşacak olursak, bu konudaki görüşümüz bilindiği gibidir.

                          Bu lanet etme konusunda benim dediğim bunun bütün Müslümanlar için haram olduğudur. Bana bu konuda ne zaman fetva sorulsa bunu teyit ediyorum. Hatta soranlara cevap verirken şu olayı naklediyorum.

                          ‘’Hz. Ali Sıffin’e giderken Iraklılardan bazılarının Şamlılara lanet ettiklerini duydu. Bunun üzerine bunu yapan topluluğa; ben bu yaptığınızı doğru bulmuyorum. Bunu yapmak yerine onların ne yaptıklarını ve durumda olduklarını söylese idiniz daha doğru olurdu. Bu hem daha isabetli hem de daha sorumluca bir davranış olur. Ve onlara lanet etmek yerine; Allah’ım bizim ve onların kanlarını akıtma, bizim aramızı düzelt, onları cehaletlerinden kaynaklan sapkınlıklarından kurtar ve doğru yola ilet. Ve beni kin ve düşmanlıktan koru, şeklinde dua etmeniz daha erdemli bir davranış olur.’’

                          Bu naklettiğim hadise Nehc ul Belega’da var. Yine bu düzlemde İmam Ali’den Şia inamcına göre onun hakkı olanın önüne geçmiş olan diğer halifeler ile ilgili şunları nakletmek istiyorum. İmam Ali Nehc ul Beleğa’nın Mısır halkı ile alakalı kısmında şöyle diyor;

                          ‘’ Fakat bir de baktım, gördüm ki halk, Ebu Bekir’e biat etmekte; elimi çektim; sonunda insanların dinden döndüklerini, Allah'ın salâtı ona ve soyuna olsun, Muhammed'in dinini iptale kalkıştıklarını, halkı buna çağırdıklarını görünceye dek dayandım. Fakat bu işe giriştikleri zaman, İslâm'a yardım etmezsem onda bir gedik açılacağından, onun yıkılacağından korktum; çünkü bu musibet bana, az bir gün sürecek, sonra serap gibi yitip gidecek yahut bulut gibi dağılıp yitecek olan hilâfetten, size emir olmaktan mahrum kalmaktan da daha büyük olacaktı. Bu olaylar sırasında kalktım, işe giriştim; sonunda batıl yok olup gitti, din, olduğu gibi karar etti’’

                          Bu nedenle biz halifeler konusuda Ali bin Ebi Talip’in davrandıgı gibi davranmayaı yerinde buluyoruz.Ali bin Ebi Talip onlarla diyalog halinde idi,onlarla istişare ediyordu,onlara yardım ediyordu.Yine İmam Cafer’den şu hadisi naklediyorum ‘’İnsanların sizden razı olmasının en kolay yolu ağzınızı onlar konusunda kapalı tutmanızdır’’ başka bir hadiste ‘’Müminlerin annesine lanet etmek ,onlar hakkında kötü söz söylemek haramdır.her ne kadar Cemel savaşında yanılmış olsa da.Onlara ikramda bulunmak Hz. Peygamber (a.s)’ye ikramda bulunmaktır.’’Yine bu konuda yüz sene önce yaşamış bir Şii alimden bir beyit naklediyorum.Onun adı Hüccetül İslam Muhammed Bakır idi.

                          Ey Hümeyra sana kötü söz söylemek haramdır.

                          Çünkü aşina olunacak göz, ikram edecek gözdür.

                          Bu nedenle biz Müminlerin annesine ve sahabelere lanet etmeyi ve kötü söz söylemeyi haram bildik. Böyle fetva verdik ve bu fetvalarımız dünyanın her yerinde yayılmış vaziyette.


                          5-Sayın Fadlullah sizin Şia Mezhebi’nin direklerinin bile muhalefet ettiği görüşleriniz var. Mesela Kaburga kemiğinin kırılması meselesinde belki Şia tarihinde söylenmemiş bir şey söylediniz. Şia tarihinde Emir el Müminin Ömer bin Hattab’ın Hz. Ali’nin evine zorla girerken Hz. Fatıma’nın kaburga kemiğini kapı ve duvar arasında bırakarak kırdığını idea eden rivayet kabul ediyor. Fakat siz bu rivayeti reddediyorsunuz. Bu konuyu nasıl delillendiriyorsunuz?

                          Ben bu olayı tarih okumalarım ve tahlillerim sırasında irdeledim. Ve gördüğüm kadarıyla bu konuda aktarılan rivayetlerin çoğu zayıf olmakla birlikte güvenilir değiller. Herhangi bir tarihi olayı ele alırken onu meydana getiren arka planı iyi araştırmamız gerekiyor ki olayın doğruluğu ya da yanlışlığı konusunda yargıda bulunabilelim.

                          Hz. Zehra’ya vurmak ya da şiddet uyguluma meselesi ise o dönemde pek tutarlı değil. Çünkü Hz. Zehra pek öyle kendisi üzerinden muhalefete baskı yapılabilecek bir konumda değil. Aksine o Hz. Peygamber’in kızı olması hasebiyle dönemde bütün Müslümanların saygı duyduğu birisi

                          İkinci olarak. Bu olayın olduğu sırada Hz. Ali de evde. İslam kahramanı Hz. Ali’nin karısını ve aynı zamanda bu kişi Hz. Peygamber(a.s)’nin kızı, öldürmeye çalışmalarına sessiz kalması pek doğal olmaz.

                          Üçüncü olarak Hz. Ali evde yalnız değil. Yanında Beni Haşim’den birçok kişide vardı. Bazı rivayetlerde Zübeyir’in de evde olduğu kılıcı ile dışarıda olduğu dışarıda kılıcını kırdıkları aktarılmakta.

                          Başka bir noktada Mecmaül Beyan yazarı Tabersi’nin El İhticac isimli eserinde bir rivayet var. Bu rivayette Ömer’e soruyorlar neden Ali’nin evini yakmakla tehdit ettin. Ömer bunun üzerine yaptığımı gördünüz mü diyor. Yani bu konuyu iyi bir şekilde tahlil ettiğimiz de pek de tutarlı olmadığını görüyoruz.

                          Ayrıca biz Hz. Zehra’nın bu konuda pek konuşmadığını görüyoruz. Bazı rivayetlerde Hz. Zehra’nın hilafetin Ali’nin hakkı olduğunu anlatmak için Muhacir ve Ensar’ı gezdiğini okumaktayız. Fakat hem bu sırada hem de mescitteki hutbesi sırasında bu konudan bahsetmediğini görüyoruz. Ama bu konudan bahsetse idi daha duygusal bir hava oluşturabilirdi. Aynı şekilde Ali’nin de bu konudan bahsetmediğini görüyoruz. Bu mesele sadece Ali’nin değil sahabenin de bir yönden meselesi idi.

                          Ve dillendirilmesi halinde büyük bir infiale neden olabilirdi. Fakat bu mesel dillendirilmedi. Bu mesele hem rivayetler acısından incelendiğinde hem de tarih usulü açısından incelendiğinde pek kabul edilebilir görünmüyor. Ben bu meselenin doğru olduğunu kabul eden birçok kişiye sordum. Herhangi biri eşini öldürmek amacıyla ona saldırsa ne yapardın? Onu Korur muydun, korumaz mıydın? Elbette eşini korur. Şimdi nasıl oluyor da İslam’ın Aslanı Ali eşini korumak için harekete geçmiyor. Bu nedenle bu mesele bana göre kabul görecek bir mesele değildir.

                          3.soruyu niçin sorduğunuzu anlamış değilim..zira benim böyle bir iddiam olmadı..ve böyle düşünmüş olsa idim şimdi burada olmazdım...çünkü Hz.Ömer'i takip etme noktasındaki duruşunuzu bilmeyen mi var..biliyorsunuz sizi tenkit ettiğimiz hususlar Hz.Ömer'i takip etmemenizden öte şeylerdir..

                          4.ve 6.sorulara gelince:
                          Bu konuların cevapları daha çok fıkıhla ilgili olduğu için ya da iyi bir araştırma gerektirdiği için ve ben de böyle bir ilimden aciz olduğum için cevap veremiyorum..
                          selam ve dua ile kalınız...

                          [/quote]

                          Burda takip edeceğim şu olacak.
                          Hz.Ömer'i kim savunursa savunsun(muhammed Hüseyin Fadlullah) biz onu kabul etmeyiz mi! Yoksa aktarılanların şu kısımları bencede doğru diyebilecek , doğru zamanda doğruluğu ifade edebilecek erdemli üyeler( şialardan) olacakmı merak ediyorum.Gerçeklere karşı yaklaşım tarzı sanırım adem_toprak'ın yazısından sonra daha net anlaşılacak.
                          En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 22:40.
                          hayat akşamlıdır...

                          Yorum


                            Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                            Bismillahirrahmanirrahim

                            Bu yazıyı, acele olmak üzere internet kafeden yazıyorum. İnşaallah Adem Toprak kardeşim, yazdıklarınıza akşama, bilemedin yarın sabaha mutlaka cevap yazacağım. Yalnız Acilen Tuzlucaya gitmem gerektiği için yazamıyorum. Kusuruma bakmayınız.

                            Yorum


                              Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                              [quote author=adem_toprak link=topic=3091.msg23482#msg23482 date=1241304169]
                              [quote author=serdarcan link=topic=3091.msg23198#msg23198 date=1241252057]

                              Siz Sünni kardeşlerimiz herhalde şiaları öğrenci kendinizide öğretmen olarak görüyorsunuz..sürekli soru sürekli sorgulama..



                              [/quote]

                              Ne desem ki serdarcan.. ???
                              Benim yazılarımdan böyle bir izlenim elde etmişsen elbette bu benim suçum..
                              zira sen olmayan bir şey söyleyecek değilsin ya...
                              ne yapalım kardeş... istenmiyorsa sormayız olur biter...
                              aslında forum biraz soru -cevaptır ve bunu yeteri kadar Şialar da yapar forumlarda; ama belki senin gözünden kaçmıştır?

                              [/quote]

                              Forumların sorma ve sorgulama yeri olduğunu bende biliyorum ama size bir şey sorulduğu zaman hemen benim sorduğuma cevap verin diyorsunuz..siz bazen öyle sorular sorarsınız ki cevabınıda soru şeklinde alırsınız..biz kendimizi ifade etmekten şikayetçi değiliz ama siz bir soru soruyorsunuz ve ona herhangi bir arkadaşımız cevap vermekte geciktiği zaman orada takılıp kalıyorsunuz..madem adaletli bir iş yapıyoruz inancımızı itikatımızı sorguluyoruz bir sen sor birde müsade et münazara yaptığın kişiler sorsun.tabiki sen sorduğunun sorunun cevabını almak isteyeceksin ama karşındakinin de sorusunu es geçmeyeceksin.selametle..
                              ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

                              Yorum


                                Ynt: veri tabanında bir arıza oluştu

                                BİSMİTAALE

                                İslami evlilik reklamı kaldırılamazmı?

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X