Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz. Ömer'in Fazileti

Daraltma
Bu konu kapanmıştır.
X
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

    [quote author=serdarcan link=topic=3091.msg38348#msg38348 date=1245675737]
    Seyyah kardeşim hz Resulullaha sen peygamber değilmisin diyen ,onun peygamberliğinden şüphe eden,bu adam sayıklıyor diyen,peygamber kızına hakaret eden birinin faziletinden ne olaki..onun her tarafı fazilet olsa ne olur olmasa ne olur..ama şu varki ömere minnet borcu olanlar onun hakkında bir çok hadis uydurmuşlar..

    bakın Ebu hureyreyi hz Resulullah adına yalan hadis yazıyor diye kırbaçlatan ömer ebu hureyrenin kendisi hakkında yazdığı hadisler hakkında ona bir şey demiyor..o yüzden kırbaçlamıyor..neden acaba.?

    [/quote]

    Kardeş hakikaten ben anlatamadım mı derdimi?

    Faziletini anlatanlar uydurma, yani fazilet diye bişey yok aslında, faziletli göstermek için uydurdular size göre!.
    Peki bu adam sayıklıyor dedikleride uydurma ise, Peygamber kızına hakaret dediğin rivayet uydurma ise, yani beğenmediğiniz herşey uydurma ise ya!Hz.Ömeri kötülemek istiyorsa raviler. Bunu nasıl yorumlayacağız. Zira Hz.Ömer'i biz rivayetlerden tanıyoruz. İhtilaflı olanları hemen doğru kabul edip, üzerinde yorumlar yapmanız, Hz.Ömer'e kin duymanızın delili nedir!
    Neye göre sahih veya değil.
    Bunu bana açıkla.
    hayat akşamlıdır...

    Yorum


      Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

      [quote author=Seyyah link=topic=3091.msg38350#msg38350 date=1245676377]
      [quote author=serdarcan link=topic=3091.msg38348#msg38348 date=1245675737]
      Seyyah kardeşim hz Resulullaha sen peygamber değilmisin diyen ,onun peygamberliğinden şüphe eden,bu adam sayıklıyor diyen,peygamber kızına hakaret eden birinin faziletinden ne olaki..onun her tarafı fazilet olsa ne olur olmasa ne olur..ama şu varki ömere minnet borcu olanlar onun hakkında bir çok hadis uydurmuşlar..

      bakın Ebu hureyreyi hz Resulullah adına yalan hadis yazıyor diye kırbaçlatan ömer ebu hureyrenin kendisi hakkında yazdığı hadisler hakkında ona bir şey demiyor..o yüzden kırbaçlamıyor..neden acaba.?

      [/quote]

      Kardeş hakikaten ben anlatamadım mı derdimi?

      Faziletini anlatanlar uydurma, yani fazilet diye bişey yok aslında, faziletli göstermek için uydurdular size göre!.
      Peki bu adam sayıklıyor dedikleride uydurma ise, Peygamber kızına hakaret dediğin rivayet uydurma ise, yani beğenmediğiniz herşey uydurma ise ya!Hz.Ömeri kötülemek istiyorsa raviler. Bunu nasıl yorumlayacağız. Zira Hz.Ömer'i biz rivayetlerden tanıyoruz. İhtilaflı olanları hemen doğru kabul edip, üzerinde yorumlar yapmanız, Hz.Ömer'e kin duymanızın delili nedir!
      Neye göre sahih veya değil.
      Bunu bana açıkla.
      [/quote]
      kardeş bizim ömer bin hattaba şahsi kinimiz yok.şahsi meselemiz de yok onu sevelim yada sevmiyelim..

      ikincisi siz ömer bin hattabı rivayetlerle tanıyorsunuz ama biz daha çok araştırarak hz Resulullah zamanında ve ondan sonraki davranışlarını göz önünde tutarak tanıyor ona göre eleştiriyoruz..


      Raviler ömeri kötümelek istiyorsa demişsin..o zamanda ömere yalakalık yapanlar onun hakkında hadi uydurup faziletini anlatmışlarsa ne olacak..

      senin mantığınla gidecek olsak durum bunu gösterir..

      Güzel Kardeşim bu rivayet Buharide, Müslimde geçiyor. Ve dahası bir çok kaynağınızda geçiyor. Ve sizler Sahih demişsiniz. Ehl-i Sünnetin tüm Hadis ölçülerine ve açıklamalarına göre Sahihtir. Hatta çağdaş ulema bile sahih olduğunu belirtiyor. fakat diğer bazı rivayetlere gelince ister Ömer meselesinde olsun ister ise Resulullaha atılan onca iğrenç iftiralarda olsun, Bu gibi rivayetleri bir veya iki veya 3 kaynağınız sahih diye yuttururken diğer bazı kaynaklarınız reddetmektedir. Çağdaş ulemanızın durumuda aynıdır. Onlarda reddetmektedir.


      kardeş kusura bakmada Sen cevap beklemiyorsun Demek istediğin şudur.

      Neden Fazileti olunca uydurma oluyorda bu meselede uydurma olmuyor. Seyyah kardeşim bunda bir art niyet yok. Neden uydurma değil diye gidin kaynaklarınıza alimlerinize yüklenin.

      Ama keşke kalkıp Allah Resulüne atılan onca abes iftirada da diretseydinizde bunlar uydurmadır deseydiniz.
      ama bunu söyleme cesaretini bir türlü bulamadınız..

      Biz neden uydurma olmadığını açıkladık.Dahası isteklerin münazara gereği değil art niyet taşımaktadır.

      Ayrıca bizi cevapsız bırakmışsın gibi havalara girmen ise yersizdir.

      Keşke ömer bin hattabın yarısı kadar diğer sahabelerede yer verseniz hayatınızda..mesela;

      1- Selman-ı Farsi. 2- Ebuzer-i Gifari. 3- Mikdad bin Esved-i Kendi. 4- Ammar-i Yasir. 5- Halid bin Said bin As. 6- Bureyde Eslemi. 7- Ubey bin Ka’b. 8- Huzeyme bin Sabit ( Zü’ş- Şehadeteyn). 9- Ebu Heysem bin Teyhan. 10- Sehl bin Huneyf. 11- Osman bin Huneyf (Zü’ş- Şehadeteyn). 12- Ebu Eyyub-i Ensari. 13- Cabir bin Abdullah Ensari. 14- Huzeyfe bin Yeman. 15- Sa’d bin Ubade. 16- Kays bin Sa’d. 17- Abdullah bin Abbas. 18- Zeyd bin Erkam. v.s v.s
      ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

      Yorum


        Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

        Teşekkürler cevabın için.
        Anlaşılmadığımızdan burda kesmek sanırım yerinde olacak.
        hayat akşamlıdır...

        Yorum


          Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

          [quote author=Seyyah link=topic=3091.msg38360#msg38360 date=1245679005]
          Teşekkürler cevabın için.
          Anlaşılmadığımızdan burda kesmek sanırım yerinde olacak.
          [/quote]

          sen almak istediğin cevap ne peki..

          o zaman bizim ömere kinimiz olduğunu sen söylüyorsun ve bende diyorum ki bizim ömere şahsi kinimiz yok..
          sen bize iyilik et ve şianın neden ömeri sevmediğini bir kaç başlık altında yaz..

          artık şahsi düşüncemi olur yoksa elinde belge var ordanmı yazarsın bilemem ama sen şianın ömer düşmanlığının sebeplerini sırala daha iyi olmaz mı..
          ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

          Yorum


            Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

            esselamün aleyküm ne garip ve acayip insanlar var şu alemde bir yandan hem adamın faziletlerini yazıyorlar bir yandan onun yaptığı hataları sıralıyorlar fazilet diye adlandırılan haraketlerine bir bakın hele nübüvvette şirk tevhidde şirk var sıralanan faziletlerin hiç biri zaten o zatta mevcut değilki fazilet diye adlandırılsın 1 bir adam düşünün hz peygamberin yakasından tutup sorgulayacak hz peygamberden şüpde edecek 2 bir adam düşünün ben düşündüm ALLAH cc. vahiy indirdi diyecek 3 bir adam düşünün hz peyğambere akıl verecek 4 bir adam düşünün hz peygamberin kıldır madığı bir namazı kıldırıp onunla övünecek 5 bir adam düşünün hz peygamberin EHLİBEYT ine düşmanlık edecek 6 bir adam düşünün savaşlarda hiç bir kahramanlığı olmayacak yinede kahramanmış gibi övülecek 7 bir adam düşünün şeriatı bilmeyecek yinede ümmetin faruku ilan edilecek ne kadar fazilet sahibi biri imiş be bunları yazanlar sahihi ve sünen kitablarıdır eğer bunlar uydurma ise bu kitapları yazanlar gerçekten 2. halifeye düşmanlar imiş yok onların yazdıkları doğru ise o zaman 2. halifenin faziletinden bahsedilemez taasubu bir kenara bırakıp öyle araştırın ve düşünün YALNIZ BAŞINA İYİ, DOĞRU VE EMİN ERDEM SAHİBİ İNSANLARLA ARKADAŞ OLMAK O KİŞİYEDE DOĞRULUK, İYİLİK,GÜVENİRLİLİK,VE ERDEM KAZANDIRMAZ son olarak yazdıklarım delilsiz değildir delilleri ilede yazabilirim saygılar

            Yorum


              Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

              [i]Ayni cemberin icinde dönüp dolasiyorsunuz.Ayni sorular ayni cevaplar...

              Neden Fazileti olunca uydurma oluyorda bu meselede uydurma olmuyor. Seyyah kardeşim bunda bir art niyet yok. Neden uydurma değil diye gidin kaynaklarınıza alimlerinize yüklenin.
              Sanirim seyyah bu konuyu neden uydurma olarak görmediginizi size soruyor,kendi alimlerine degil.Faziletleri uyudurma ise "peygamber sayikliyor" demesi neden uydurma degil?

              Gerci ben seyyah gibi kasit oldugunu düsünmüyorum,öyle olsa hz.aise ile ilgili hadislerde de olurdu.



              Allah Bize Yeter!
              O Ne Güzel Vekildir...

              Yorum


                Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                [quote author=HiLaLNuR link=topic=3091.msg38430#msg38430 date=1245696468]
                [i]Ayni cemberin icinde dönüp dolasiyorsunuz.Ayni sorular ayni cevaplar...

                Neden Fazileti olunca uydurma oluyorda bu meselede uydurma olmuyor. Seyyah kardeşim bunda bir art niyet yok. Neden uydurma değil diye gidin kaynaklarınıza alimlerinize yüklenin.
                Sanirim seyyah bu konuyu neden uydurma olarak görmediginizi size soruyor,kendi alimlerine degil.Faziletleri uyudurma ise "peygamber sayikliyor" demesi neden uydurma degil?

                Gerci ben seyyah gibi kasit oldugunu düsünmüyorum,öyle olsa hz.aise ile ilgili hadislerde de olurdu.




                [/quote]

                hilalnur kardeşim ben bu soruyu soran şahısla artık muhattab olmayacağım için olayı sizin şahısınızda foruma izah edeyim.
                Değerli kardeşim biz sanki bu dini sadece ehli sünnet kaynaklarını didik didik ederek öğrendik,Değerli kardeşim şiada öyle bir hadis külliyatı varki insanın aklı durur.Şiadaki hadis sayısının yanında emin olun ehli sünnet tam bir hadis fakiridir.Ehli sünet zaten hadis fakiri olduğu içinde nebinin vefatının üzerinden daha 100 sene geçmeden kıyasa ve reye yeltenmiştir çünkü konuyu açıklayacak hadis bulamamıştır müçtehitler.
                Ama kurtuluş gemisi olan 12 imam hiç bir şeyi eksik bırakmayacak şekilde dini ikmal etmişlerdir.

                Biz şiiler Kuranı tamamlayan süneti ehlibeytten öğreniriz ve bu ehlibeyt her konuda olduğu gibi bize ilk üç halife konusundada hadisler bırakmışlardır,inanın Ömer bin hattab için fazilet olarak zikredilen hadislerin bir çok yönden red edilişini defalarca okumuştum hadis imma aktarıldığında imam hemen bunun aklen,ilmen ve Kuran'en mantıksız olduğunu söylemiştir.

                Yoksa bir şii sırf kin ve garezi ile bu hadisleri red etmiyor.Eğer bu faziletleri red ediyorsak Ömer bin hattaba olan kişisel kinimizden dolayı değil,hadislerimiz ve hadisleriniz bunu tasdik ettiği içindir.
                Elbetteki müşterek hadisleri delil olarak kullanmaktada bir behis görmüyoruz,
                Eğer bir sünni kardeşim çıkıpta "arkadaş falanca şia kitabında Ömer bin hattab ile alakalı fazilet hadisi var aynı hadis sünni kaynaklardda var dolayısıyla bu hadis müşterektir " dese ve bunu ilmen ispatlasa biz bunu neden red edelim.

                vasiyet yazdırma hadisine gelince,bu hadis belkide en sahih hadislerden birisidir,hiç bir şia yada sünni alimi bu olayın yaşanmışlığı konusunda en ufacık bir şüphe taşımamıştır,şüphe var diyen varsa delilini getirmelidir.
                Bu hadisin onlarca farklı versiyonunu hem sünni kaynaklarda hemde şia kaynaklarında okudum,ve yakin ettim.eğer birileri bu iğrenç olayı Ömer bin hattaba yakıştıramıyorlarsada buda o kişilerin sorunudur.
                Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                İmam Ali (a.s)

                Yorum


                  Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                  Ben seyyah kardeşimizden şiaların neden ömer bin hattabı sevmediğini ve onun faziletini kabul etmediğini anlatan sebepleri maddeler halinde yazmasını istiyorum..

                  Neden ömer şialar arasında sevilmez sözüne itibar edilmez.bunları maddeler halinde sıralarsa hepimiz memnun oluruz değilmi kardeşlerim..
                  ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

                  Yorum


                    Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                    Şii kardeşlerimiz Hazreti Ömerin hatalarını çok iyi bilmektedirler. Yine biliyoruz ki şii müslümanların Hazreti Ömer hakkındaki kanaatleri İmam Ali ninki gibidir. Hataları yanında Hazreti Ömerin faziletleride olduğuna inanmaktayız. İşte o faziletler.
                    1. Hazreti Ömer, devlet idaresinde şeriatın ilkelerini İmam Ali kadar bilmediği için, içinden çıkamadığı bütün meseleleri İmam Aliye getirirdi. İmam Aliyi dinin ekseni bilir, en doğrusunu İmam Alinin bileceğine inanırdı. Bu yüzden Ali olmasaydı Ömer helak olurdu demiştir. İmam Aliye güveni, saygısı ve işin sonunu ona havale etmesi Hazreti Ömer için elbette bir fazilettir. buna itiraz edecek bir şii kardeşimiz olduğunu sanmıyorum.

                    2. Hazreti Ömer yine Ehli Beytin önemini kavramş, hatalarından dolayı ahirette sigaya çekileceğini de bildiğinden, Ehli Beytin şefaatine nail olmak için İmam Alinin mübarek kerimeleri Hazreti Ümmü Gülsüm ile evlenmiştir. Bu evlilikte bile Ehli Beytin değerini bildiğini ve ona sığındığını gösteriyor. Ehli Beytin önemini kavrayıp şefaatine nail olmak için Ehli Beyt sülbünden bir hanımla evlenme isteği de bir fazilettir.

                    3. Hazreti Ömer, hata yapma ihtimali bulunsa bile, arzusu dünya malı, saltanatı değildi. O kapasitesi oranında İslama hizmet arzusu taşıyordu.

                    Nitekim Büyük Şia Alimi Şeyh Müfide Hazreti Ebu Bekir ve Ömeri sormuşlar, o da onlar namaz kılan zekat veren müminlerdi diye özetlemiştir.

                    Bununla birlikte şii ve sünni müslümanlar sahabiler hakkındaki farklı değerlendirmelerini dinin asli yerine koymamaları gerekir. Hele de bu meseleyi dini asli meselesi yapıp birbirlerine düşman olmaları ise islama aykırı olur.
                    Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                    Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                    Yorum


                      Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                      [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=3091.msg38839#msg38839 date=1245824043]
                      2. Hazreti Ömer yine Ehli Beytin önemini kavramş, hatalarından dolayı ahirette sigaya çekileceğini de bildiğinden, Ehli Beytin şefaatine nail olmak için İmam Alinin mübarek kerimeleri Hazreti Ümmü Gülsüm ile evlenmiştir. Bu evlilikte bile Ehli Beytin değerini bildiğini ve ona sığındığını gösteriyor. Ehli Beytin önemini kavrayıp şefaatine nail olmak için Ehli Beyt sülbünden bir hanımla evlenme isteği de bir fazilettir.[/quote]

                      Yanılıyorsunuz. Hatta yanılmıyorsam Seyyahda bu meseleyi kabul etmemektedir.

                      Muhterem kardeşim İslâm âlimlerinden bir çoğu bu olayın doğru olmadığı ve bu konuda nakledilen rivâyetlerin uydurma olduğu kanısındalar. Bunu reddeden büyük âlimler ve araştırmacılar bu konuda geniş risaleler yazmış ve delillerini ortaya koymuşlardır. Onlar söz konusu rivâyetleri teker teker ele alarak onları senet ve muhteva açısından çürütmeğe ve bunun bir düzmece olduğunu ispat etmeğe çalışmışlardır.
                      Böylesine uzun araştırmaları böyle kısa yazışmalara sığdırmak zor ve yorucu olabileceği için ben detaylara inmeden bu araştırmalardan kısa bir rapor sunmakla yetineceğim:


                      a)-Rivâyetlerin senedi zayıf ve itibarsızdır. Zira bu rivâyetlerin senetlerinde yer alan râvilerin bir çoğu bizzat Sünnî ricâl âlimlerinin çok ağır ifâdeleriyle taz'if edilmişlerdir ki biz her rivâyetin senedinden sadece bir kişiyi seçip ismini vermekle yetineceğiz:

                      1-Ahmed b. Abd-ül Cabbâr
                      2-Yunus b. Bükeyr
                      3-Amr b. Dinâr
                      4-Süfyan b. Üyeyne
                      5-Veki' b. Cerrâh
                      6-İbn-i Cüreyh
                      7-İbn-i Ebî Melike
                      8-Hişâm b. Sa'd
                      9-İbn-i Veheb
                      10-Musa b. Ali El-Lahmî
                      11-Ali b. Rabâh El-Lahmî
                      12-Akabe b. Âmir-il Cühenî
                      13-Atâ-ül Horâsanî
                      14-Muhammed b. Ömer El-Vâkidî
                      15-Abdurrahman b. Zeyd
                      16-Zeyd b. Eslem
                      17-Zubeyr b. Bekkâr
                      18-İbn-i Şehâb Ez-Zuhrî
                      19-Amir-üş Şa'bî
                      20-Ammâr b. Ebî Ammâr
                      21-Abdullah-il Behiyy.

                      Tehzib-üt Tehzib, C.3, S.269.


                      b)-Bu rivâyetlerden hiçbirisi, ne Sahih-i Buhârî'de, ne de Sahih-i Müslim'de nakledilmemiştir. Bir çok Sünnî ulemâsı, bir rivâyetin bu iki kitapta nakledilmemesini, onun zayıf ve itibarsızlığının delili olarak gösteriyorlar.

                      c)-Bu rivâyetler sadece adı geçen iki kaynakta değil, Kütüb-i Sitte'nin hiçbirisinde, hatta muteber bilinen Müsnetlerde dahi (Müsned-i Ahmed b. Hanbel gibi) nakledilmemiştir. Yine çoğu Sünnî âlimler, bu kaynaklarda nakledilmeyen rivâyetleri muteber saymamaktadır; ama nedense bu muhteremler, bu ve benzeri konulara gelince kendi prensiplerini hep unutuyorlar!!

                      d)-Rivâyetleri inceleyen herkes onlar arasında birbirini yalanlayan, akıl almaz ihtilafların, hatta çelişkilerin bulunduğunu açıkça görür. Bazı nakiller Emir-ül Mu'min'in bizzat kendisinin kızının nikah işini üstlendiğini; bazısı ise bu işi Abbâs İbn-i Abdulmuttalib'e bıraktığını öne sürmektedir. Bazı rivâyetler bu işin Ömer'in bir takım tehditlerinden sonra icbâren, bazısı ise gönül rızasıyla ve ihtiyarî bir şekilde gerçekleştiğini söylüyor. Bazısında Ömer'in bu evlenme neticesinde Fâtıma. Zeyd ve Rukayye adında çocuklarının olduğunu, bazısı ise henüz zifaf gerçekleşmeden Ömer'in öldürüldüğünü zikrediyor. Yine bazı nakillerde sözü geçen Zeyd İbn-i Ömer'in çocuk sahibi olduğu, bazısında ise çoluk-çocuk sahibi olmadan öldürüldüğü öne sürülmektedir. Yine bazı nakiller, Zeyd'in anasıyla birlikte öldürüldüğünü, bazısı ise anasının kendisinden sonra bir müddet yaşadığını iddia etmiştir. Anası Ümm-ü Külsüm ile aynı günde vefat eden Zeyd'e kimin cenaze namazı kıldırdığı hususunda da değişik rivâyetler vardır; bazısı bu kişinin Abdullah b. Ömer, bazısı Said b. Âs, bazısı da Sa'd b. Ebi Vakkâs olduğunu kaydetmektedir. Yine bazı rivâyetler, Ömer'in kırk bin dirhem mihir tayin ettiğini, bazısı dört bin, bazısı da mihrin beş yüz dirhem olduğunu ileri sürmüştür; buna benzer daha nice değişik ve çelişkili nakiller söz konusudur. Böylesine çelişkili rivayetleri kabul etmek akıl kârı değildir ve bu iddianın iptaline bunca çelişki yeter aslında.

                      e)-Bu rivâyetlerde haysiyet ve hamiyet sahibi insanların asla kabul edemeyeceği bir takım iddia ve isnatlar mevcuttur ki ben bunlardan bir kaçına değinip hükmü sizin insaf ve vicdanınıza bırakacağım:
                      Bazı rivâyetlerde şöyle nakledilmiştir:


                      "Ömer, Ali b. Ebi Talib'ten Ümm-ü Külsüm'ü kendisine tezvic etmesini istedi. Hz. Ali ise o henüz küçüktür cevabını verdi. Ömer, ya Ebe-l Hasan dedi, onu bana tezvic et. Kimse benim gibi onun kerametini koruyamaz. Bunun üzerine, Hz. Ali 'O halde yanına göndereceğim onu; eğer beğenirsen sana nikahlarım' dedi ve bir hırkayla onu Ömer'in yanına göndererek ona 'Bahsettiğim hırka budur işte' demesini istedi. Kız bunu ona söyleyince, Ömer 'Babana söyle razıyım' dedi. Sonra elini uzatarak onun ayağını açtı. Buna rahatsız olan Ümm-ü Külsüm 'Sen mi bunu yapıyorsun dedi; eğer Emir-ül Mu'minin olmasaydın burnunu kırardım senin.'

                      Sonra da babasına gelerek durumu anlattı ve 'Beni kötü bir ihtiyarın yanına gönderdin' diye babasına yakındı. Hz. Ali de 'Kızım o senin kocandır' dedi.

                      Bu rivâyetlerin bazısında Hz. Ali'nin, kızına süslenip de Ömer'in yanına gitmesini emrettiği de ilave edilmiştir.
                      Bazı rivayetlerde, kız Ömer'in yanına geldiğinde onun ayağını açıp okşadığını, bazısında bağrına bastığını, hatta bazısında onu öptüğünü nakletmişlerdir!! Halbuki bütün kaynaklar, o sırada daha nikah akdinin gerçekleşmediğinde müttefiktir!!


                      Ey hamiyet ve vicdan sahipleri, Ali gibi hamiyet ve haysiyet madeni olan birisinin, kendi namusu hakkında böylesine süfli bir davranışta bulunabileceğine inanıyor musunuz ki hâşâ kendi namusunu bu şekilde başkalarına peşkeş çeksin ve henüz şer'î nikah kıyılmadan namusuna sarkıntılık yapılmasına göz yumsun; hatta vesile olsun?! Siz kendi namusunuz hakkında böyle davranır mısınız ki hamiyet ve takva sahiplerinin önderine böyle bir şeyi layık göresiniz?!

                      Yine bu rivâyetlerin bazısında şöyle diyor: "Hz. Ali bu evlilik konusunda iki oğlu Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin ile istişâre etti; onlar da 'O da bir kadındır; seçme hakkı vardır' deyip muhalefet ettiler; ancak babalarının kızarak küstüğünü görünce razı oldular."

                      Nasıl?! Beğeniyor musunuz aziz kardeşim? Karar sizin. Bu rivâyetler arasında, bunlar gibi daha nice gülünç ve utanç verici nakillere rastlamanız mümkündür. İhyâ-ül Ulum, C.4, S.346, Tabakât-ül Kübrâ, C.1, S.546, El-İsâbe, C.4, S.379, Tehzib-üt Tehzib, C.2, S.127.

                      f)-Bu rivâyetlerin bir çoğunda Ümm-ü Külsüm'ün, kardeşi İmam Hasan'ın zamanında vefat ettiğini; hatta İmâm Hasan'ın da kardeşi İmâm Hüseyin'le birlikte Ümm-ü Külsüm'ün cenaze namazına katılıp imamın arkasında ona namaz kıldıkları iddia edilmektedir; oysa bir çok tarihi belge, Ümm-ü Külsüm'ün Kerbelâ vak'asına katıldığını, hatta Kufe ve Şam'da hutbeler okuduğunu göstermektedir.

                      İşte bu zikrettiğimiz ve zikretmediğimiz daha bir çok delile dayanarak çoğu âlimler, bu rivâyetlerin uydurma olduğu kanaatine varmışlardır.

                      Yorum


                        Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                        Ayrıca:

                        Firuz Abadi, “Gamus” adlı eserinde “lu’m” kelimesinde Ömer’den şöyle naklediyor; Erkek, kendisine yaşça ve dış görünümü kendisine uygun olan biriyle evlenmelidir.

                        Eğer Ömer’in kendi sözü ölçü olarak kabul edilirse hangi aklı selim ve özgür vicdan Müminlerin emrinin kızı, peygamberin (s.a.a) torununun ve daha mübarek ömründen beş yıl geçen küçücük bir kızı kendisinden altmış yaş büyük yaşlı bir adamla evlendirir.

                        Yazıklar olsun bunları uyduranlara

                        Yorum


                          Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                          Saygıdeğer kardeşlerim. Hazreti Ömerin İmam Alinin kızı ile evliliğinin uydurma olduğunu inanın bilmiyordum. İlmi bir tarzda da bunu ispat etmişsiniz. Bize düşen de gerçeği kabul etmektir. Konuyu ilmi olarak izah eden kardeşlerimizi kutluyorum.
                          Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                          Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                          Yorum


                            Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                            [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=3091.msg39144#msg39144 date=1245919025]
                            Saygıdeğer kardeşlerim. Hazreti Ömerin İmam Alinin kızı ile evliliğinin uydurma olduğunu inanın bilmiyordum. İlmi bir tarzda da bunu ispat etmişsiniz. Bize düşen de gerçeği kabul etmektir. Konuyu ilmi olarak izah eden kardeşlerimizi kutluyorum.
                            [/quote]

                            +1
                            Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                            İmam Ali (a.s)

                            Yorum


                              Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                              [quote author=mikdat link=topic=3091.msg39244#msg39244 date=1245946410]
                              [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=3091.msg39144#msg39144 date=1245919025]
                              Saygıdeğer kardeşlerim. Hazreti Ömerin İmam Alinin kızı ile evliliğinin uydurma olduğunu inanın bilmiyordum. İlmi bir tarzda da bunu ispat etmişsiniz. Bize düşen de gerçeği kabul etmektir. Konuyu ilmi olarak izah eden kardeşlerimizi kutluyorum.
                              [/quote]

                              +1
                              [/quote]


                              Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                              Yorum


                                Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                                esselamün aleyküm sn mehmet ufukalp kardeşim peki 1- 2. halife madem dinin ekseni olrak imam ALİ yi biliyorda niye kendisi halife olmuştur 2-amacı saltanat değil ise neden hilafete kendisini atatmış atayacak kişiyi de kendisi halife seçmişdir 3- madem dini islamın şeriatını bilmiyor ve kendisinden iyi bilen birinin olduğunu biliyorda neden peki hilafet makamını işgal etmeye devam ediyor lütfen 2. halifenin atanış şeklini bir inceleyin daha net göreceksiniz bazı olayları ve ondan sonra 2. halifenin amacının ne olduğunu anlayacaksınız saygılar

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X