Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz. Ömer'in Fazileti

Daraltma
Bu konu kapanmıştır.
X
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

    serdarcan uzunca açıklamalarda bulunmuşsun teşekkür ederim.
    Lakin benim sorumla senin aktardıklarının pek bi alakası yok.
    Ben burda uydurma hadis, sahih hadisleri yaz demedimki.

    Dediğim şu, aceba benmi anlatamıyorum, yoksa sizler anlamamakta ısrar ediyorsunuz!
    Diyorumki;

    Yukarda aktardıkların size göre uydurma , benim fazilet olarak aktardığım hadisler size göre uydurma!
    Peki; vasiyet konusundaki hadiside uydurma mı?
    Uydurma ise neye dayanarak uydurma!
    Değilse neye dayanarak uydurma değil?
    hayat akşamlıdır...

    Yorum


      Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

      Mufazzal ;
      6-9 yaş rivayetini, Fıkıh Hocasına tevilini soracağımı sanırım en az 4-5 defa ifade ettim.
      Cevap vermediğimi ifade edip, bi bunu malzeme olarak kullanıp duruyorsun.
      Soracağım bunu hocayı müsait yakaladığımda.
      Başka derdin var mı?
      Başka bahanen varmı bu soruya cevap vermemek için ardına sığındığın?

      Şayet edep sınırları içerisinde yazacaksan buyur yaz.
      İtham eden cümleler yazıp durma.
      bu başlıktaki faziletlere inanmıyorsan yazma kardeşim, girme.
      mufazzal bak sana yazıyorum, bu faziletlere inan diye sözümmü var.
      İnanmıyorsan girme bu başlığa.
      Giriyorsanda edepli cümleler kur!
      En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 19:26.
      hayat akşamlıdır...

      Yorum


        Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

        [quote author=buster link=topic=3091.msg38089#msg38089 date=1245574288]
        Hz.Ömer hataları ve onlarca güzellliği ile sahabedir..
        Resullullahın dostudur sevdiğidir!

        [/quote]
        Kullarıma, sözün en güzel olanını söylemelerini söyle. Çünkü şeytan aralarını açıp bozmaktadır. Şüphesiz şeytan insanın açıkça bir düşmanıdır.(İsra-53)

        Yorum


          Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

          [quote author=Mufazzal link=topic=3091.msg38159#msg38159 date=1245599584]
          [quote author=Seyyah link=topic=3091.msg38107#msg38107 date=1245585990]
          FAZİLETLERİNİ ANLATAN HADİSLER UYDURMA SİZE GÖRE, PEKİ VASİYET YAZDIRMA RİVAYETİ UYDURMA MI?[/quote]

          Senin şu an soru sorman benim şahsi düşünceme göre edepsizliktir. Zerre miktarı tek bir soruya bile cevap vermiş değilsin. Günlerce soru sordum defalarca soru sordum. Ama tekine bile cevap vermedin. Bazısını es geçtin bazısını ise bilerek tınlamadın. Şimdi kalkmış soru soruyorsun. Cevap istiyorsun. Bu benim vicdanımda saygısızlıktır edepsizliktir.
          [/quote]

          Mufazzal ,
          Hiçbir gerekçe Seyyaha karşı bu kadar fütursuzca yazmanı haklı çıkarmaz..
          İster sorularına cevap vermemiş olsun,ister buna rağmen sana soru sormuş
          olsun Seyyah kardeşime o çirkin sözcükleri kullanmamalıydın...
          Çok şaşırttın beni...
          En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 19:27.
          Kullarıma, sözün en güzel olanını söylemelerini söyle. Çünkü şeytan aralarını açıp bozmaktadır. Şüphesiz şeytan insanın açıkça bir düşmanıdır.(İsra-53)

          Yorum


            Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

            [quote author=Seyyah link=topic=3091.msg38257#msg38257 date=1245612516]
            Mufazzal ;
            6-9 yaş rivayetini, Fıkıh Hocasına tevilini soracağımı sanırım en az 4-5 defa ifade ettim.
            Cevap vermediğimi ifade edip, bi bunu malzeme olarak kullanıp duruyorsun.
            Soracağım bunu hocayı müsait yakaladığımda.
            Başka derdin var mı?
            Başka bahanen varmı bu soruya cevap vermemek için ardına sığındığın?

            Şayet edep sınırları içerisinde yazacaksan buyur yaz.
            İtham eden cümleler yazıp durma.
            bu başlıktaki faziletlere inanmıyorsan yazma kardeşim, girme.

            Mufazzal bak sana yazıyorum, bu faziletlere inan diye sözümmü var.
            İnanmıyorsan girme bu başlığa.
            Giriyorsanda edepli cümleler kur!

            [/quote]

            Eğer msn üzerinden bu başlık üzerine yaptığımız sohbeti hatırlarsan saygı duyduğumu söylemiştim. Ve asla karışmamıştım bu başlığa. Ve seni desteklemiştim. Benim senin başlığınla ne işim olur seyyahım. Sen 4-5 defa sorup öğreneceğini yazdın değil mi? Ama ben Defalarca o sorumu günlerce sana yönelttim. En azından Adam yerine koyup kalkıp Mufazzal bana biraz müsade et Falan bir Alim var ona sorup öğreneyim sana cevap yazarım derdin. Derdin de aramızdaki husumete sebep olmazdın.

            Ayrıca tek cevap vermediğin soruda 6-9 yaş rivayeti değil. Konu içlerinde cevap vermediğin daha bir çok soruya tanık oldum.

            Neyse ben bu başlıktan çekiliyorum. Başka başlıklarda nasip olursa görüşürüz.

            Busterim, senide dikkate almıyorum.
            En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 19:27.

            Yorum


              Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

              [quote author=adem_toprak link=topic=3091.msg38265#msg38265 date=1245615812]
              [quote author=Mufazzal link=topic=3091.msg38159#msg38159 date=1245599584]
              [quote author=Seyyah link=topic=3091.msg38107#msg38107 date=1245585990]
              FAZİLETLERİNİ ANLATAN HADİSLER UYDURMA SİZE GÖRE, PEKİ VASİYET YAZDIRMA RİVAYETİ UYDURMA MI?[/quote]

              Senin şu an soru sorman benim şahsi düşünceme göre edepsizliktir. Zerre miktarı tek bir soruya bile cevap vermiş değilsin. Günlerce soru sordum defalarca soru sordum. Ama tekine bile cevap vermedin. Bazısını es geçtin bazısını ise bilerek tınlamadın. Şimdi kalkmış soru soruyorsun. Cevap istiyorsun. Bu benim vicdanımda saygısızlıktır edepsizliktir.
              [/quote]

              Mufazzal ,
              Hiçbir gerekçe Seyyaha karşı bu kadar fütursuzca yazmanı haklı çıkarmaz..
              İster sorularına cevap vermemiş olsun,ister buna rağmen sana soru sormuş
              olsun Seyyah kardeşime o çirkin sözcükleri kullanmamalıydın...
              Çok şaşırttın beni...

              [/quote]

              Adem abi! Beni çok iyi tanırsın. Benim Seyyaha yaklaşımımı da iyi bilirsin. Neden düne kadar bir sorun yoktuda bu gün bir sorun var. Bir çok soru sordum cevap alamadım. En son 6-9'u reddedip 17-18'i kabul ettiğinde doğal olarak Münazara gereği bende sordum. 6-9 uydurma mı diye? Cevap gelmedi. Günlerce sordum ve günlerce alıntıladım. Başlıkları okuyor olmasına rağmen hiç bir cevap yazmadı es geçti. En azından kısa bir açıklama yapabilirdi. Ama inadına, inadına bir şey yazmaması ve bu günde kalkıp Bizlere özel bir soru sorması ne kadar doğru? O soruya karşı cahilmiyiz acaba ki cevap vermeyelim. Vallahi hayır. Buna emin olun cevabımız var. Ama bu cevap Seyyah için bir şeyi değiştirmeyecek. Öncelikle Münazara adabını, soru sorma ve cevaplama üslubunu iyi öğrenmeli.

              Adem Toprak EDEPSİZ kelimesini ise bir anlık kızgınlığımdan yazdım. Ama dikkat ederseniz Seyyaha direkmen EDEPSİZ demedim. Yapılan Edepsizliktir dedim.


              Neyse Adem abi, eğer bu kelimemden dolayı seyyahı kırmışsam kendisinden özür dilerim. Ve bu sözümü geri alıyorum.
              En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 19:27.

              Yorum


                Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                [quote author=Seyyah link=topic=3091.msg38253#msg38253 date=1245612322]
                serdarcan uzunca açıklamalarda bulunmuşsun teşekkür ederim.
                Lakin benim sorumla senin aktardıklarının pek bi alakası yok.
                Ben burda uydurma hadis, sahih hadisleri yaz demedimki.

                Dediğim şu, aceba benmi anlatamıyorum, yoksa sizler anlamamakta ısrar ediyorsunuz!
                Diyorumki;

                Yukarda aktardıkların size göre uydurma , benim fazilet olarak aktardığım hadisler size göre uydurma!
                Peki; vasiyet konusundaki hadiside uydurma mı?
                Uydurma ise neye dayanarak uydurma!
                Değilse neye dayanarak uydurma değil?

                [/quote]

                Seyyah kardeşim inan bana sorunu tam anlaşılır biçimde sormadığın için sende cevabını alamıyorsun..

                Bu sorudan kastın nedir?

                Allah Resulünün vasiyet olayları mı? Eğer o ise bu meselede hangi rivayetten bahsediyorsun?

                Yoksa

                Ömerin kendi Vasiyet meselesi mi? Şayet sorun buysa bu meselede hangi rivayetten bahsediyorsun?

                Yani Ömer bin hattab hz Resulullahın vaisyetine engel olmadımı size göre yada bu adam hezeyandadır(sayıklıyor) kelimesini söylemedimi..

                yada kendi ölümünden önce vasiyet yazarak hilafet işini şuraya bırakmasınımı öğrenmek istiyorsun..kardeş sorularını açık ve net yaz üstü kapalı kinayeli yazmana gerek yok..beni cahil olarak kabul et ve sorularını açık ve net yaz lütfenn..
                ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

                Yorum


                  Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                  Mufazzal ;
                  Ben şayet (senin tabirinle) sorularını es geçmişsem, sende benim sorularımı ES geçebilirdin.
                  Benimkine cevap verdinmiki diyerek, edep sınırlarını zorlamana gerek yoktu.
                  Artı ben vermem gereken birçok konuya cevabımı yazdım. Sizin ''evet uydurmadır'' beklentiniz karşılık bulmadığından böyle bir yola başvurdun.

                  serdarcan;
                  Benim sorumda hiçbir şekilde kinaye yok.
                  Aslında sorduğum çok net bir soru ama, benim sorularımın altında birşeyler aradığınızdanmıdır bilmem, sorumu anlamadığını ifade etmişsin.

                  Yineleyim.
                  Şimdi buharide geçen hadislerin çoğu size göre uydurma değil mi!
                  Bende diyorumki;
                  Buharide geçen, Hz.Ömer'in vasiyet yazdırmama hadiside uydurma mı? Yani böyle vasiyet gibi bir olay olmadı aslında, bunu Buharimi uydurdu, sizin, diğer birçok hadiside Buhari uydurdu dediğiniz gibimi buda?!
                  Uydurma değilse, bunun kıstası nedir, neye göre uydurma değil, uydurma ise, neye göre uydurma!
                  Faziletini anlatanları neden uydurma buluyorsunuzda, bu hadisi gerçek kabul edip, heryerde özellikle bunu öne sürüyorsunuz?
                  Zira Buharinin kaynaklarındaki hadislerin yarıdan fazlası HAVA CİVA(gulistan_2 nin tabiri) ise, buda HAVA CİVA olanların arasında bir hadis midir
                  En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 19:27.
                  hayat akşamlıdır...

                  Yorum


                    Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                    HAVA CİVA(gulistan_2 nin tabiri) + kursun (dini vurmak icin) :


                    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                    Yorum


                      Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                      [quote author=Seyyah link=topic=3091.msg38302#msg38302 date=1245660653]
                      Mufazzal ;
                      Ben şayet (senin tabirinle) sorularını es geçmişsem, sende benim sorularımı ES geçebilirdin.
                      Benimkine cevap verdinmiki diyerek, edep sınırlarını zorlamana gerek yoktu.
                      Artı ben vermem gereken birçok konuya cevabımı yazdım. Sizin ''evet uydurmadır'' beklentiniz karşılık bulmadığından böyle bir yola başvurdun.

                      serdarcan;
                      Benim sorumda hiçbir şekilde kinaye yok.
                      Aslında sorduğum çok net bir soru ama, benim sorularımın altında birşeyler aradığınızdanmıdır bilmem, sorumu anlamadığını ifade etmişsin.

                      Yineleyim.
                      Şimdi buharide geçen hadislerin çoğu size göre uydurma değil mi!
                      Bende diyorumki;
                      Buharide geçen, Hz.Ömer'in vasiyet yazdırmama hadiside uydurma mı? Yani böyle vasiyet gibi bir olay olmadı aslında, bunu Buharimi uydurdu, sizin, diğer birçok hadiside Buhari uydurdu dediğiniz gibimi buda?!
                      Uydurma değilse, bunun kıstası nedir, neye göre uydurma değil, uydurma ise, neye göre uydurma!
                      Faziletini anlatanları neden uydurma buluyorsunuzda, bu hadisi gerçek kabul edip, heryerde özellikle bunu öne sürüyorsunuz?
                      Zira Buharinin kaynaklarındaki hadislerin yarıdan fazlası HAVA CİVA(gulistan_2 nin tabiri) ise, buda HAVA CİVA olanların arasında bir hadis midir

                      [/quote]

                      sorularını yenileciğin için teşekkür kardeş.

                      Şimdi bizim yazılarımızda Buhari UYDURDU gibi bir tabir yok en azından ben görmedim..bu sizin yazdığınız bir tabir..

                      Buhari uydurdu demek ayrı,Buhari uydurma hadisleri bile kitabına almış demek ayrı bir şey..arada dağlar kadar fark var..bir kere bunda hemfikir olalım..

                      Şimdi siz Buharinin bir hadisi kitabına eklemek için her seferinde boy abdesti aldığını,bilmem kaç rekat namaz kıldığını falan okumuşsunuzdur.Forumumuzdada yer aldı bu mesele..

                      Buharinin özellikle kişiler bazında naklettiği hadislerde malesef çok büyük yanlışlar var..mesela Ebu hureyreden hadis nakletmiş..ALLAH ı görme hususunda ki hadis,hz Musanın Azrailin yüzüne tokat vurarak kör etmesi hadisi gibi bir çok uydurma ve yalan hadis olduğu malumunuzdur..Sizde çok iyi biliyorsunuz bunları.

                      Mesela Buhari, sahihinin 2. cildinin, 120. sayfasında, “el-Lehv-u bi’l- Hirab” babında ve Müslim sahihinin 1. cildinin “er- Ruhsat-u fi’l- La’b-i Ellezi La Ma’siyete fi Eyyam’il- İyd” babında Ebu Hureyre’den şu hadisi naklediyorlar:

                      “Bir bayram günü bir grup Sudanlı zenci, Resulullah’ın mescidinde toplanmış ve eğlence aletleriyle milleti eğlendiriyorlardı. Resul-u Ekrem (s.a.a) Aişe’den; “Sen de bakmak ister misin” diye sordu. Aişe de; “Evet Ya Resulullah” diye cevap verdi. Bunun üzerine Resulullah (s.a.a) onu sırtına aldı. Aişe başını Resulullah (s.a.a)’ın omzundan uzatıp yüzünü onun mübarek yüzüne koydu. Resulullah (s.a.a) Aişe’nin daha çok lezzet alması için onları daha iyi oynamaya teşvik ediyordu. Aişe yoruluncaya kadar onu sırtında tuttu. Aişe yorulduktan sonra onu yere indirdi.”

                      Şimdi Allah aşkına söyleyin, eğer böyle bir şeyi, sizlerin hakkında anlatsalar sinirlenip kızmaz mısınız? Bunların naklettiği kaç tane hadisi alıp kullanırsınız.Bakın dikkat edin Nakleden Ebu Hureyre hadisin kaynağı BUHARİ.Bu ve bunlar gibi bir çok hadis..Bu tür hadisleri alıp kitabına koyan Buhari ben inanıyorum ki eğer hz Resulullahın vasiyet yazması ile ilgili meseleyi eğer saklayabileceğini bilseydi onuda almazdı..Bu olay kolay kolay saklanacak üzeri örtülecek bir mesele olmadığı için kitabına almıştır..

                      Bu vasiyet olayını bir tek Buhari nakletmemiş kusura bakmayın ama dedim ya Buharide mecbur kalıp almıştır kitabına..hz Resulullahın vasiyet yazılmasına ömer bin hattabın engel olduğunu Buhariden başka bir çok alim nakletmiş..Ama siz Buhariyi kurandan sonra en sağlam kaynak olarak gördüğünüz için diğerlerinin sizin yanınızda değeri yok anlaşılan..Mesela;

                      Bu konuda da muteber alimlerinizin kitaplarına baş vuracak olursanız, büyük alimlerinizin de bunu rivayet ettiğini görürsünüz. Örneğin: Buhari Sahih’in c. 2, s. 118’inde, Müslim Vasiyyet kitabının sonunda, Hamidi Cem’un Beyn’es- Sahihayn’de; imam Ahmed bin Hanbel Müsned’in c. 1, s. 222’sinde, İbn-i Ebi’l- Hadid Nehc’ul- Belağa Şerhi’nin c. 2, s. 563’ünde, Kirmani Şerh-u Sahih-i Buhari’de, Nevevi Şerh-u Sahihi Müslim’de, İbn-i Acer Savaik’te, Kadı Ebu Ali, Kadı Ruzbehan, Kadı Ayyaz, imam Gazali, Kutbuddin Şafii, Muhammed bin Abdulkerim Şehristani, İbn-i Esiri, Hafız Ebu Naim İsfahani, Sibt bin Cevzi ve bilahare birçok büyük ve değerli alimleriniz söz konusu elemli olayı tasdik ederek şöyle demişlerdir: Peygamber-i Ekrem (s.a.a) Veda Haccından döndükten sonra hastalandı ve bir grup sahabe Resulullah’ın ziyarete gidice Hazret;

                      “Bana kağıt kalem getirin, size benden sonra asla sapmayacağınız şeyler yazayım.”

                      İmam Gazali Sırr’ul- Alemin kitabının 4. makalesinde (Sibt bin Cevzi de Tezkire s. 36’da kendisinden rivayet etmiştir) ve diğer alimleriniz de kendi kitaplarında Peygamber-i Ekrem (s.a.a)’in şöyle buyurduğunu nakletmişlerdir:

                      “Bana kağıt kalem getirin size benden sonra işlerin zorluğunu kaldırıcı ve size gerekli olan şeyleri yazayım.”

                      Bazı rivayetlerde ise şöyle yer almıştır:

                      “Size benden sonra ihtilafa düşmeyeceğiniz bir şeyler yazayım.” Ömer ise şöyle dedi: “Bırakın bu adamı; şüphesiz O hezeyana kapılmıştır! Allah’ın kitabı bize yeter!”

                      Orada bulunan ashab ikiye bölündü; bazıları Ömer’i, bazıları da Peygamber-i Ekrem (s.a.a)’i savundu. Derken orada birbirlerine girerek seslerini yükselttiler. Büyük bir ahlak abidesi olan Peygamber-i Ekrem (s.a.a) rahatsız olarak şöyle buyurdular:

                      “Kalkın yanımdan, benim yanımda kavga etmek doğru değildir.”

                      Bu, bizzat Peygamber-i Ekrem (s.a.a)’in huzurunda vuku bulan Müslümanların ilk fitnesiydi ve bu fitne Hz. Peygamber (s.a.a)’in 23 yıllık onca zahmetlerinin ardından vaki oldu. Bu fitne ve bölünmeye ise Ömer sebep oldu; nifak ve ihtilaf tohumlarını ekti, Müslümanları ikiye böldü. Bu güne kadar da böyle devam etmiş ve şu anda da işte burada Müslüman kardeşleri birbirinin karşısına dikmiştir.

                      Şimdi diyeceksiniz tamam bunları kabul edelim ama Ömer bin hattabın hakkında Buharide bir çok hadis var onları neden kabul etmiyorsunuz..

                      Bende diyorum ki madem Ömer bin hattabın fazileti hakkında bir çok hadis nakledilmiş,ama ne hikmetse hz Resululahtan sonra toplatılıp yakılan hadisler içinde birnci ikinci halifeler hakkındaki hadis yakılmamış..Neden acaba.?

                      Burdanda anlaşılıyor ki kişiler kendileri hakkında söylenen hadislere uydurulmuş bile olsa dokunmamışlar..Birinci ikinci halifeler zamanında yasaklanan hadis yazma işi üçüncü halife zamanında serbest bırakılmış..Ve Emeviler içinde kendilerini o makamlara getirenler hakkında bir çok hadis uydurarak nakletmiş bir çok hadis kirliliğine yol açmışlardır..

                      Muaviyenin binlerce hadis uydurtup yazdığını bilmeyen yok..O Muaviyenin geçmiş halifelere bir minnet borcu vardı..Muaviyeyi şama ordu komutanı olarak atayan Ömer bin hattab dır..

                      Daha sonra muaviyeyi şama vali yapanda üçüncü halife Osmandır. Kişiler bazında nakledilen hadislere baktığınız zaman Muaviye zamanında nakledilen hadislerin haddi hesabı yok..

                      O yüzden ömer hakkında nakledilen faziletli denilen hadislere baktığınız zaman kişiliği ile alakasının olmadığını anlamak hiçte zor değil..

                      Mesela Ehlisünnet alimleri Ömer bin hattabın hz Resulullah için Bırakın bu adamı; şüphesiz O hezeyana kapılmıştır! sözünü söyleyenin peygamberliğe inanmadığını açıkca söylemişlerdir..







                      En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 19:28.
                      ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

                      Yorum


                        Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                        Seyyah kardeşim yukarıdaki eklemeler yetmez diye bunlarıd eklemek istedim inşallah faydası olur..

                        Hadis No : 5393
                        Ravi: İbnu Abbas


                        Tanım: Resulullah (sav) muhtazar (ölmeye yakın) iken evde bir kısım erkekler vardı. Bunlardan biri de Ömer İbnu'l-Hattab (ra) idi. Resulullah (sav): "Gelin, size bir şey (vasiyet) yazayım da bundan sonra dalalete düşmeyin!" buyurdular. Hz. Ömer: "Resulullah (sav)'a izdırap galebe çalmış olmalı. Yanımızda Kur'an var, ALLAH'ın kitabı sizlere yeterlidir" dedi. Oradakiler aralarında ihtilafa düştü. Kimisi: "Yaklaşın, Resulullah (sav) size vasiyet yazsın!" diyor, kimi de Hz. Ömer (ra)'in sözünü tekrar ediyordu. Gürültü ve ihtilaf artınca, (aleyhissalatu vesselam): "Yanımdan halkın, yanımda münakaşa caiz değildir!" buyurdu. Bunun üzerine İbnu Abbas (ra): "En büyük musibet, Resulullah (sav)'la onun vasiyeti arasına girip engel olmaktır!" diyerek çıktı.

                        Kaynak: Buhari, Megazi 83, İlm 39, Cihad 176, Cizye 6, İ'tisam 26; Müslim, Vasiyye 22, (1637)

                        Saygı değer Seyyah kardeşim, Biz Buharide bir çok uydurma rivayetin, hadisin bulunduğunu söylüyoruz ve bunu başı boş bir şekilde değil delillere dayanarak beyan ediyoruz. Buharide ki bir çok rivayeti sizinde kabul ettiğiniz gibi Kurana sunuyoruz. Örneğin, Mufazzalın bir başlıkta dikkat çektiği gibi...

                        Peygamberin Kabeye doğru hacetini gidermesi

                        Ayakta bevletmesi

                        kadın elbisesi giymesi

                        Bir gecede 9 hanımını idare etmesi

                        6 yaşında bir kızla evlenip 9 yaşında ilişkiye girmesi

                        Musanın, Azraile yumruk atması

                        Süleymanın bir gecede onlarca hanımı ile ilişkiye girmesi

                        Allah'ın Sağ ayağını cehennem ateşine sokması ve ayağının güya yaralanması.

                        Peygamberin sokakta kadın görüp, eve, zeynple ilişkiye koşması...

                        vs. vs. vs. gibi konulara uydurmadır diyoruz. Ve nasıl Buhari bunları eserine almıştır diyoruz. 600.000 Hadis-Rivayet içinden seçe, seçe bunları mı seçti diyoruz?

                        Vasiyet meselesine veya perşembe meselesine gelince! Yukarıdada yazdığım gibi bu meseleyi sadece Buhari nakletmiyor. Müslim'de dahil Ehl-i Sünnetin en muteber ve en saygın eserleri bu meseleyi olduğu gibi nakletmektedir. Ve bu olaya özel Buharide bir bölüm mevcuttur. Buharinin Meğazi kitabına bakabilirsiniz. Bu rivayetin uydurma olması mümkün değildir. Nitekim İbni Abbas büyük bir ahla iç çekerek, göz yaşı dökerek Buharide o günü anlatmaktadır. Ve Buharinin mevcut şerhleri ise bu rivayet üzerine bir çok konu işlemişlerdir. Bakabilirsiniz, Fethul Bari - Zübdetul Buhari...

                        Biz Buharide geçen bu rivayet uydurma demeyişimizin sebebi Ömere olan uzaklığımız veya sizin tabirinizde Ömere olan düşmanlığımız değildir. Biz hiç bir tarihi ve ihtilaflı meseleye bu tarz bir taassupkarlık ve bağnazlıkla yaklaşmayız.

                        Ömerin işlediği bu cürümü 20'den fazla Ehl-i Sünnet kaynağı nakletmiştir. Makaslayanları, kelime değişikliği yapanlarıda sayarsak 20'yide geçmektedir.

                        Bu konuda size daha detaylı bilgi sunmaya gayret edeceğim ama şunu iyi anlayın ki bu mesele, bevl-gait-hacet-giysi- 6-9 yaş rivayeti gibi rivayetler değildir. Onlara uydurma diyoruz ama sırf Buharide mevcutlar diye demiyoruz. Aksine Allah'ın Resulüne Kuran ışığında bunları yakıştırmadığımız için uydurmadır diyoruz.

                        Bilmem anlatabildim mi?
                        En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 19:28.
                        ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

                        Yorum


                          Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                          serdarcan özür diliyorum ama benim sorumun karşılığı bunlar değil.
                          Nedenine gelince;

                          Hz.Ömerin faziletini Buhari dahil, hangi Ehli Sünnet kitabı aktarırsa aktarsın buna uydurma diyorsunuz.
                          Sadece Buhariyi sordum, sen geneline cevap vermişsin.
                          Hadi genelini katalım. Rivayet fazilet oldumu hemen uydurma diyorsunuz, lakin eleştiri konusu olabilecek, ihtilaflı ya da olmayan konularda hemen sahih olarak kabul edip onun üzerinden yorum yapıyorsunuz.
                          Halbuki faziletini aktaran hadis sayısı daha fazla olduğu halde, neden hiçbiri itibar görmezde, ihtilaflı olan hadisler sizin tarafınızdan hemen kabul görür.
                          Sorum net ve açık.
                          uzun uzun açklama yapmana gerek yok. Sorum çok net:
                          Buhari ve diğer bütün ehli sünnet rivayetlerindeki faziletlerin çokluğuna bile bakmadan uydurma deyişiniz, ama ihtilaflı olanları hemen doğru kabul edip yorumlayışınız, onlara sarılmanız neyle izah edilebilir?
                          Ehli Sünnetin kaynakları işte bu demeniz ne kadar mantıklı?
                          hayat akşamlıdır...

                          Yorum


                            Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                            [quote author=gulistan_2 link=topic=3091.msg38316#msg38316 date=1245663855]
                            HAVA CİVA(gulistan_2 nin tabiri) + kursun (dini vurmak icin) :
                            [/quote]

                            gulistan_2 Allah rızası için uzak dur.
                            Terbiye sınırlarını zorluyorsun.
                            Dine kurşun atan sen ve senin gibi aşırı uçta olanlardan başkası değil!
                            hayat akşamlıdır...

                            Yorum


                              Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                              uzak durmami istiyorsan, benim "sahis" olarak kullandigm kelimeleri, bütün foruma, kardeslerime mal edip birde parantez icerisinde adimi zikretmezsin!

                              ne bekledin ki, sen istedigin gibi adimi yazar, propaganda yaparsin, bende hiiiic sesimi cikarmam!?

                              tabi cikarmadigimda olur, ama yeri ve zamani ben belirlerim!

                              seninde belirleme sansin var, ADIMI ZIKRETME!


                              Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                              Yorum


                                Ynt: Hz. Ömer'in Fazileti

                                Seyyah kardeşim hz Resulullaha sen peygamber değilmisin diyen ,onun peygamberliğinden şüphe eden,bu adam sayıklıyor diyen,peygamber kızına hakaret eden birinin faziletinden ne olaki..onun her tarafı fazilet olsa ne olur olmasa ne olur..ama şu varki ömere minnet borcu olanlar onun hakkında bir çok hadis uydurmuşlar..

                                bakın Ebu hureyreyi hz Resulullah adına yalan hadis yazıyor diye kırbaçlatan ömer ebu hureyrenin kendisi hakkında yazdığı hadisler hakkında ona bir şey demiyor..o yüzden kırbaçlamıyor..neden acaba.?
                                ALLAH'ım Bütün Güzel Sözler Sana Söylemekle Güzeldir,Kırık Dökük de Olsa Kabul Eyle Sözlerimi.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X