Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #61
    Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

    [quote author=Elmeddin date=1392740105 link=topic=25344.msg172528#msg172528]
    Ahmed ve ibni Ebi Şeybe Nesai ile Hakim'den ne kadar önce yaşadı? Ahmed'in "Müsned" kitabı Kutubi Tısa'dan birisi değil mi? Hakim'in hadisi rivayet etmediğini söylemen ise sadece bilgisizlikten kaynaklanıyor. rivayeti kitabına alan Hakimve onun kitabını Tahkik eden ez-Zehebi diyorlar ki:
    • [li]هذا حديث صحيح على شرط مسلم ولم يخرجاه
      تعليق الذهبي قي التلخيص : على شرط مسلم
      (Hakim): bu hadis Şeyhayn (Buhari ve Müslim) şartlarına göre sahihtir fakat rivayet etmemiştirler.
      ez-Zehebi: Müslim şartına göre (sahih).

      Hakim, "Müstedrek," 4/439, hadis 8201
      [/li]


    Simbad da öyledir.
    [/quote]
    Bu senin ve diğer şiilerin daha çok yapıştığı içinde sürekli taramalar yaptığınız islam tarihi kaynakalrına göre böyledir..ama kabul etmiyorsan hepsini birden yakalım tarih kitaplarının ben varım..ama o da senin işine gelmez..ibnül esir vakıdi olmasa kime yapışacaksınız sonra..hafizanallah.

    Yorum


      #62
      Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

      çünkü hadisin bir değil bir kaç ayrı metni var..beni yanıltan da bu oldu..

      Yorum


        #63
        Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

        [quote author=Elmeddin date=1392739904 link=topic=25344.msg172527#msg172527]
        ben de sana kalkıp arapça öğretecek durumda değilim. bilmiyorsan git bilen birisine sor.

        akademik çalışma!? bu akademik çalışmalar ehli sünnet nezdinde medrese öğreniminden daha mı önemli oluyor? inşaAllah ben çalışmamı tamamlayıp sunduğumda kaç tanesinin sahih olduğunu görürsün. kaldı ki, video da ekledim, hepsinin altyazıları da var.

        hadisin mütevatirliğinin mümkünlüğü onun Kutubi Sitte de olması mı oluyor? ben şuana kadar böyle bir kriter ne duydum ve ne de rastladım. hadisin tariklerinin hepsi zayıf olsa bile aynı metni bu kadar çok kişinin (sahabeden kitap müelliflerine kadar) rivayet etmesi tevatürü için yeterlidir.

        ibni Asakir senin gibi arapça bile bilmeyen birisi değil, ehli sünnet nezdinde hadis ve rical alanında uzamn birisi. senin ibni Asakir'in mütevatir demesine itiraz etmen doktorun koyduğu bir teşhise henüz alfabe bilmeyen birisinin itiraz etmesinden öteye geçmez.
        [/quote]
        mütevatir olupta k.sitte hafızlarının almadığı hadise de ben rastlamadım..

        Yorum


          #64
          Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

          en başta hadisin ilk ravi tabakasındaki sahabi sayısı tevatür için yetersiz.bu durumda gerisine bakmaya bile gerek yok.

          Yorum


            #65
            Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

            ortada metin karmaşası var..bana hakim'in sahih dediği rivayeti yazar mısın?

            Yorum


              #66
              Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

              verdiğin hadis anladığım kadarıyla üzerinde tartışdığımız konuyal hiç ilgisii yok..seni uyanık seni..biz efendimizin gaybi ihabralarını konuşmuyor muyduk? buna gösterilecek delil rüya mıdır?ondan sonra kalkmış tevatürden bahsediyorsun.önce bir doğru düzgün hadsin metnini verki nasıl bir hile yaptığını herkes görsün.

              Yorum


                #67
                Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                [quote author=ahmed.nazif date=1392740588 link=topic=25344.msg172530#msg172530]
                evet son dediğinde de haklısın, bilmediğim bir konuda acelecilik ettim....bana hakimden gelen rivayetin tam metnini verirmisin..[/quote]

                inşaAllah daha sonra bu konuda çalışmamı paylaştığımda okursun. bu arada, bu konuda Tirmizi'de rivayet vardır.

                Bu senin ve diğer şiilerin daha çok yapıştığı içinde sürekli taramalar yaptığınız islam tarihi kaynakalrına göre böyledir..
                ben şuana kadar bu konuda her hangi bir tarih kitabından alıntı yapmış değilim.

                ama kabul etmiyorsan hepsini birden yakalım tarih kitaplarının ben varım..ama o da senin işine gelmez..ibnül esir vakıdi olmasa kime yapışacaksınız sonra..hafizanallah.
                benim ibni Esir, Vakidi veya bir başkasından delil getirdiği mi gördün mü hiç? aksine Vakidi'nin sizin nezdinizde bir önemi olmadığını kaynaklarınızdan belgeledim: http://velayet.wordpress.com/2014/02...dimci-oldu-mu/

                benim aktardığı tarih sadece sahih senedlerle rivayet edilmiş ola tarihtir: http://velayet.wordpress.com/category/tarih/


                mütevatir olupta k.sitte hafızlarının almadığı hadise de ben rastlamadım..
                bu beni ne alakadar eder? hadisin mütevatirliği için Kutubi sitte'de olması şart mıdır? kim böyle bir şeyden söz etmiştir?

                en başta hadisin ilk ravi tabakasındaki sahabi sayısı tevatür için yetersiz.bu durumda gerisine bakmaya bile gerek yok.
                sahabenin adaleti akidesine göre tüm sahabe toptan adil, demek ki, 1 sahabeden gelmesi bile yeterli. ama bu konuyu Rasulullah s.a.a'den imam Ali a.s, Ümmü Seleme r.a, Aişe, Enes, Ebu Tufeyl r.a, Zeyneb binti Cahş başta olmakla pek çok kişi rivayet etmiştir. inşaAllah hazırlayacağım yazıda hepsini aktaracağım, sadece biraz sabır.

                verdiğin hadis anladığım kadarıyla üzerinde tartışdığımız konuyal hiç ilgisii yok..seni uyanık seni..biz efendimizin gaybi ihabralarını konuşmuyor muyduk? buna gösterilecek delil rüya mıdır?ondan sonra kalkmış tevatürden bahsediyorsun.önce bir doğru düzgün hadsin metnini verki nasıl bir hile yaptığını herkes görsün.
                Hakim'in kitabından hadis numarasını verirken hata etmişim, 8201 değil 8202 olacaktı. işte hadis:
                • [li]أخبرناه أبو الحسين علي بن عبد الرحمن الشيباني بالكوفة ثنا أحمد بن حازم الغفاري ثنا خالد بن مخلد القطواني قال : حدثني موسى بن يعقوب الزمعي أخبرني هاشم بن هاشم بن عتبة بن أبي وقاص عن عبد الله بن وهب بن زمعة قال : أخبرني أم سلمة رضي الله عنها : أن رسول الله صلى الله عليه و سلم اضطجع ذات ليلة للنوم فاستيقظ و هو حائر ثم اضطجع فرقد ثم استيقظ و هو حائر دون ما رأيت به المرة الأولى ثم اضطجع فاستيقظ و في يده تربة حمراء يقبلها فقلت : ما هذه التربة يا رسول الله ؟ قال : أخبرني جبريل عليه الصلاة السلام أن هذا يقتل بأرض العراق للحسين فقلت لجبريل أرني تربة الأرض التي يقتل بها فهذه تربتها[/li]


                hadisi rivayet eden Hakim ve onun kitabını tahkik eden ez-Zehebi hadis hakkında diyorlar ki:
                • [li]هذا حديث صحيح على شرط الشيخين ولم يخرجاه
                  تعليق الذهبي قي التلخيص : مر هذا على شرط البخاري ومسلم
                  (Hakim): hadis şeyhaynın (Buhari ve Müslim) şartlarına göre sahihtir ancak rivayet etmemiştirler.
                  ez-Zehebi: Buhari ve Müslim şartlarına göre (sahih).

                  Hakim, "Müstedrek", 4/440, hadis 8202
                  [/li]


                ilk önce Hz. Ali a.s hadisini yazmıştım, bu da Ümmü Seleme hadisi. galiba çalışmayı bekleyemeyeceksin.

                Yorum


                  #68
                  Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                  işte ben de bunu diyordum...Bizim mesele ettiğimiz (ve Hakim'in o konuda rivayeti olmayan , ve olmadığı ortaya çıktı-doğru biliyormuşum ) husus Efendimiz'in(s.a.v.) hayatı seniyyelerinde gaybi bir ihbarla buyurduğu Hz. Hüseyin'in Kerbela'da şehid edilmesiyle ilişkili rivayettir..Senin verdiğin rivayet ise rüya ile ilgilidir..Bu hadisi Tirmizi de rivayet eder ..Ve garip der..Garip ise bir yönüyle Mütevatir'in tam tersidir eğer ufacık bir hadis ilmi nasiplenme kariyerin var ise..sevgili kardeşim benim..

                  Yorum


                    #69
                    Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                    Sahabenin adaleti başkadır tevatür şartı başkadır..Yeryüzünde Hz. Resulullah'tan sonra en fazla bilgi sahibi olan insanların ikincisi ve adaletin mahza sembolü olan Hz. Ömer'in rivayeti olan ve islam kitaplarında en fazla zikredilen "ameller niyetlere göredir" hadisi sahabi ravisinin tek olmasından dolayı ahadidir..Tevatürlük iddiası mevzubahis olamaz..

                    Yorum


                      #70
                      Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                      [quote author=ahmed.nazif date=1392745509 link=topic=25344.msg172538#msg172538]
                      işte ben de bunu diyordum...Bizim mesele ettiğimiz (ve Hakim'in o konuda rivayeti olmayan , ve olmadığı ortaya çıktı-doğru biliyormuşum ) husus Efendimiz'in(s.a.v.) hayatı seniyyelerinde gaybi bir ihbarla buyurduğu Hz. Hüseyin'in Kerbela'da şehid edilmesiyle ilişkili rivayettir.. Senin verdiğin rivayet ise rüya ile ilgilidir..Bu hadisi Tirmizi de rivayet eder ..Ve garip der..Garip ise bir yönüyle Mütevatir'in tam tersidir eğer ufacık bir hadis ilmi nasiplenme kariyerin var ise..sevgili kardeşim benim.[/quote]

                      niye acele ediyorsun ki? Tirmizi'nin garip dediği ve Hakim'in de rivayet ettiği hadis ilk önce yazdığımdır. ibni Abbas r.a'dan rivayet edilmiş olup Hz. Hüseyin a.s'ın şehadetinden sonra Nebi s.a.a'i rüyada görmesi rivayeti. bu Hakim'in kitabında geçen 8201 numaralı rivayet, Hakim ve ez-Zehebi "Buhari ve Müslim şartınca sahih" diyorlar.

                      bu son yazdığım 8202 numaralı hadis ise Ümmü seleme r.a'dan rivayet edilen, Rasulullah s.a.a'in Hz. Hüseyin a.s'ın şehadetini önceden haber vermesi hadisi. ilgili bölümün arapçasını kırmızı ile işaretledim ve büyüttüm, tekrar veriyorum:


                      [quote author=Elmeddin date=1392744929 link=topic=25344.msg172537#msg172537]
                      Hakim'in kitabından hadis numarasını verirken hata etmişim, 8201 değil 8202 olacaktı. işte hadis:
                      • [li]أخبرناه أبو الحسين علي بن عبد الرحمن الشيباني بالكوفة ثنا أحمد بن حازم الغفاري ثنا خالد بن مخلد القطواني قال : حدثني موسى بن يعقوب الزمعي أخبرني هاشم بن هاشم بن عتبة بن أبي وقاص عن عبد الله بن وهب بن زمعة قال : أخبرني أم سلمة رضي الله عنها : أن رسول الله صلى الله عليه و سلم اضطجع ذات ليلة للنوم فاستيقظ و هو حائر ثم اضطجع فرقد ثم استيقظ و هو حائر دون ما رأيت به المرة الأولى ثم اضطجع فاستيقظ و في يده تربة حمراء يقبلها فقلت : ما هذه التربة يا رسول الله ؟ قال : أخبرني جبريل عليه الصلاة السلام أن هذا يقتل بأرض العراق للحسين فقلت لجبريل أرني تربة الأرض التي يقتل بها فهذه تربتها[/li]


                      hadisi rivayet eden Hakim ve onun kitabını tahkik eden ez-Zehebi hadis hakkında diyorlar ki:
                      • [li]هذا حديث صحيح على شرط الشيخين ولم يخرجاه
                        تعليق الذهبي قي التلخيص : مر هذا على شرط البخاري ومسلم
                        (Hakim): hadis şeyhaynın (Buhari ve Müslim) şartlarına göre sahihtir ancak rivayet etmemiştirler.
                        ez-Zehebi: Buhari ve Müslim şartlarına göre (sahih).

                        Hakim, "Müstedrek", 4/440, hadis 8202
                        [/li]

                      [/quote]

                      Yorum


                        #71
                        Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                        [quote author=Elmeddin date=1392731444 link=topic=25344.msg172478#msg172478]


                        bu bizi ne ilgilendirir? bu ancak yahudi kökenli nasibilerin, Ebu Hureyre, kaab el-Ahbar gibi ahmak yahudilerin Rasulullah s.a.a'e nispet ettiği bir sözdür.
                        [/quote]
                        Bundada yalancısın ;
                        rivayetlerden bir varyantı Buhari de şöyle geçer:
                        [justify]86-....... Bize Sufyân, el-A'meş'ten; o da Ebû Vâil'den; o da Abdullah ibn Mes'ûd(R)'dan tahdîs etti ki, Peygamber (S): "Sizden hiçbiriniz sakın benim Yûnus'tan hayırlı olduğumu söylemesin" bu­yurmuştur.[/justify]
                        [justify]Râvî Müsedded: "Yûnus ibn Mettâ" şeklinde ziyâdeli söylemiş­tir [134][/justify]

                        Yorum


                          #72
                          Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                          [quote author=ahmed.nazif date=1392745763 link=topic=25344.msg172539#msg172539]
                          Sahabenin adaleti başkadır tevatür şartı başkadır..Yeryüzünde Hz. Resulullah'tan sonra en fazla bilgi sahibi olan insanların ikincisi ve adaletin mahza sembolü olan Hz. Ömer'in rivayeti olan ve islam kitaplarında en fazla zikredilen "ameller niyetlere göredir" hadisi sahabi ravisinin tek olmasından dolayı ahadidir..Tevatürlük iddiası mevzubahis olamaz..[/quote]

                          "sahabenin adaleti" meselesini (gerçekte bir bidattir, bkz: sahabe’nin adaleti konusu üzerine bir inceleme) tevatür için değil adil birisinden varid olan haberin sıhhatinin yeterli olacağı için verdim.

                          sahabeden bu konuyu rivayet edenler ise şunlardır: Hz. Ali a.s, ibni Abbas r.a, Ümmü Seleme r.a, Ebu Tufeyl r.a, Zeynep binti Cahş r.a, Aişe, Enes, Ümmü Fazl

                          Yorum


                            #73
                            Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                            [quote author=ahmed.nazif date=1392746090 link=topic=25344.msg172541#msg172541]
                            [quote author=Elmeddin date=1392731444 link=topic=25344.msg172478#msg172478]
                            bu bizi ne ilgilendirir? bu ancak yahudi kökenli nasibilerin, Ebu Hureyre, kaab el-Ahbar gibi ahmak yahudilerin Rasulullah s.a.a'e nispet ettiği bir sözdür.[/quote]
                            Bundada yalancısın ;
                            rivayetlerden bir varyantı Buhari de şöyle geçer:
                            [justify]86-....... Bize Sufyân, el-A'meş'ten; o da Ebû Vâil'den; o da Abdullah ibn Mes'ûd(R)'dan tahdîs etti ki, Peygamber (S): "Sizden hiçbiriniz sakın benim Yûnus'tan hayırlı olduğumu söylemesin" bu­yurmuştur.[/justify]
                            [justify]Râvî Müsedded: "Yûnus ibn Mettâ" şeklinde ziyâdeli söylemiş­tir [134][/justify][/quote]

                            söylediğimi anlamadığın halde konuşman yetmiyor birde yalancılıkla mı itham ediyorsun? bu bizi ne ilgilendirir? yani bizimle bir ilgisi yok, biz buna inanmıyoruz. niye? çünkü bu ancak yahudi kökenli nasibilerin yani Buhari, şu, bu veya bir başkasının. bunlar Ebu Hureyre ve Kaab el-Ahbar gibi yahudi kökenlidirler.

                            Yorum


                              #74
                              Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                              verdiğin hadisin senedi şöyledir:
                              Hz. Peygember > Ümmü Seleme > Abdullah b. Vehb b. Zem’a > Hâşim b.
                              Hâşim b. Utbe b. Ebî Vakkâs > Musa b. Ya’kûb ez-Zem’i > Hâlid b.
                              Mahled el-Katavânî > Ahmed b. Hâzım el-Ğıfârî > Ebu’l-Hüseyn Ali b.
                              Abdirrahman eş-Şeybânî > Hâkim
                              Senedde geçen Musa b. Yakub bizzat Hz. Ali meyilli olan İmam Nesai tarafından zayıf kabul edilmiştir.

                              Yorum


                                #75
                                Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                                [quote author=ahmed.nazif date=1392746554 link=topic=25344.msg172544#msg172544]
                                verdiğin hadisin senedi şöyledir:
                                Hz. Peygember > Ümmü Seleme > Abdullah b. Vehb b. Zem’a > Hâşim b.
                                Hâşim b. Utbe b. Ebî Vakkâs > Musa b. Ya’kûb ez-Zem’i > Hâlid b.
                                Mahled el-Katavânî > Ahmed b. Hâzım el-Ğıfârî > Ebu’l-Hüseyn Ali b.
                                Abdirrahman eş-Şeybânî > Hâkim
                                Senedde geçen Musa b. Yakub bizzat Hz. Ali meyilli olan İmam Nesai tarafından zayıf kabul edilmiştir.
                                [/quote]
                                artı: Musa b. Ya’kûb hakkında
                                söylenenler dikkati mûcip hususlar içermektedir. Dolayısıyla senedin bundan
                                sonraki kısmında Musa’nın durumu her hâlükârda göz önünde
                                bulundurulmalıdır. Bu ayrıntı unutulmamak kaydıyla Hâlid b. Mahled’in
                                güvenilirlik durumuna bakıldığında onun; onun hakkında da tenkitçilerin ihtilaf
                                ettikleri görülür. Bir kısım bilginler onu sika, sâlih bir kimse olarak görürken
                                bazıları ise hadisinin yazılabileceğini fakat delil olarak kabul edilemeyeceğini,
                                zayıf olduğunu, hatta aşırı Şiî olduğunu ve bu nedenle birçok münker rivâyet
                                naklettiğini söylemiştir. Her hâlükârda Hâlid’in Şiî temâyülü olduğu hususu
                                ağırlıklı bir kanaat olarak belirmektedir.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X