Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

    [quote author=ahmed.nazif date=1392734545 link=topic=25344.msg172495#msg172495]
    Hz.Ali tavrını koysa yüzde ondan fazla kopuş olmazdı..Hz. Ebu mUSA'YI isteyen genelde kurralardı..
    O önemli değil..
    Hariciler tarihde 50 kişiyle bin kişiye kafa tutmuş hatta kendinden yüzlerce kat orduları tarümar etmişlerdi..Diyelimki ordunun yarısı koptu-mümkün değil ama-..Geri kalan ordu zafere şans vermeye değmez miydi?[/quote]

    hakemciler "tamam biz burda oturuyoruz git istediğini yap" mı diyorlardı ki? "Eşteri geri çağır yoksa seninle savaşırız" diyorlardı ahmaklar! şu halde imam a.s'ın savaşacağı kim kalıyordu?

    Haricilerin 50 kişiyle binlerce kişilik orduya kök söktürdüğü yerde Hz. Ali nin 50 bin kişilik ordusu -atıyorum- kendinden 2 kat ordu karşısında bu kadar mı şansızdı..
    ordu sayısında attığın gibi hakemcilerin sanki sadece savaştan çekildikleri görünümü vermekte de atıyorsun.

    Hz. Ali madem geleceği biliyor neden savaştı , neden hakem tayin etti, bunların hepsi yaşanacaksa ve hepsi de hz ali tarafından biliniyorsa bu ne ilginç bir kulluk şeklidir..adeta mecbur olduğun şeyi yapıyorsun elin kolun bağlı.
    aynısını soruyorum: Rasulullah s.a.a Hz. Hüseyin a.s'ın Kerbelada şehit edileceğini daha önceden haber vermişti. ki, bu sadece sünni kaynaklarda mütevatirdir. niye Kerbela'ya gitti?

    Sizinkiler Peygamberlere bile vermedikleri geleceği bilme sıfatını imamlara bol keseden dağıtmışlar..Tabi sonuçta Hz. aLİ PEYGAMBERLERDEN DE ÜSTÜN ,ama dışarı ifadesi olarak Hz. Peygamberle üstünlükte eşit(tabi bu eşitlik hikaye, dostlar alış verişte görsün )
    bol keseden ha? üstelik bizimkiler ha? öyleyse bir de burdan bak: قول الامام علي ع سلوني قبل ان تفقدوني من كتب السنة واحاديث صحيحه السيد كمال الحيدري حفظه الله

    Emevi kaynağı olmasın diyerek kendine kaçış yolu mu ayarlıyorsun ?Bunun kaynağı da aynen bu rivayetleri aldığın yer desem?
    kaçış yolu değil, her kesin hatta sıradan bir cahilin bile bildiği bir şeyi söylüyorum. o da şu, muhalife muhalifin kaynağından delil gösterilir. ben Huzeyfe r.a'ın sözünü Emevi kaynağından sana yani bir Emeviye karşı delil getiriyorum çünkü bu zaten benim nezdimde mevcut. ama Selman r.a'ın sözü benim nezdimde mevcut değil.

    Yorum


      #32
      Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

      [quote author=ahmed.nazif date=1392734697 link=topic=25344.msg172497#msg172497]
      Allahtan kork , Şiaya göre ahad hadisler de zannilik ifade etmiyor mu? Knedi mezhebine bile ihanet ediyorsun..[/quote]

      sen Şia mısın? Şia dan "haberi vahid zannidir" diyenler de var, bunun tersini söyleyenlerde. ama bizim burada hakkında konuştuğumuz tarihi bir meseledir yoksa sen tüm tarihin mütevatir olmasını mı bekliyorsun? en muteber tarih kitabınız olan Taberi'nin yüzde 50'si bile sahih değil.

      Yorum


        #33
        Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

        [quote author=ahmed.nazif date=1392734941 link=topic=25344.msg172498#msg172498]
        [justify]Hadis Ebu Davud'un Süneninde (yeryüzündeki en muteber sünen kitanında) geçiyor:[/justify]
        [justify]4659... Amr b. Ebî Kurre'den (rivayet olunmuştur); dedi ki: Huzeyfe Medayin'de idi ve Rasûlullah (s.a.)'ın öfke halinde sahabilerinden bazı kimseler için sarfetmiş olduğu sözleri (halka) aktardı. Bunları Hıızeyfe'den dinleyenlerden bazıları da gider Selman'a haber verir ve Huzeyfe'den duyduklarını ona anlatırlardı. Selman da "Huzeyfe söylediği (sözün doğruluk derecesi) ni (benden) daha iyi bilir" derdi. Sonra da Huzeyfe'ye gelip:[/justify]
        [justify]"Senin sözlerini Selman'a anlattık. Seni ne tasdik etti ne de tekzib et­ti." derlerdi. Huzeyfe (bir gün) sebze tarlasında bulunan Selman'a varıp; "Ey Selman benim Rasûlullah (s.a.)'dan duyduklarımı tasdik etmekten seni engelleyen (sebep) nedir? dedi. Hz. Selman da (ona şöyle) cevap verdi:[/justify]
        [justify]"Gerçekten Rasûlullah (s.a.) (bazan) öfkelenirdi ve öfkeli iken sahabi­lerinden bazıları hakkında (bazı ağır) sözler söylerdi. Bazan da hoşnut olur ve hoşnutluk halinde sahabilerinden bazıları hakkında (sitayiş-kâr)sözler söylerdi. Artık sen (Hz. Peygamberden her duyduğun sözü nakletmeye) bir son vermiyor musun? (Eğer sen bu rivayetlerine devam edersen) Bazı kimseler (in kalbin)e bazı kimselerin sevgisini, bazı kimse­ler (in kalbin) de bazılarının nefretini aşılarsın ve neticede bazı anlaşmaz­lıkların ve bölünmelerin meydana gelmesine sebep olursun. Oysa sen Ra­sûlullah (s.a.)'m bir hutbesinde:[/justify]
        [justify]"Ben, öfkeli iken Ümmetimden herhangi bir kimseye sitem ya da beddua edersem (bu bir insanlık halidir); çünkü ben de Adem oğulla­rından biriyim. (Binaenaleyh) onların öfkelendiği gibi (bazan) ben de öfkelenirim (fakat, Allah) beni alemlere sadece rahmet için gönder­miştir. (Bu sebeple ben rabbime: Ey Allah'ım, ben ancak bir beşerim, Müslümanlardan herhangi birisine, hakketmediği halde beddua ya da si­tem edersem) kıyamet gününde bunu onun için bir rahmet kıl (diye dua ettim. Rabbim de bu duamı kabul etti)" dediğini bilmektesin. Allah'a yemin olsun ki ya bu sözlerine son verirsin ya da (bunu) Ömer'e mektup­la bildireceğim."[285][/justify]

        Açıklama

        [justify]Bu hadis-i şerif Peygamber (s.a.)'in ümmetine gösterdiği dikkat ve şefkati beyan etmektedir. Bu mev­zuda gelen rivayetlerin umumundan anlaşılıyor ki, Peygamber (s.a.)'in bedduası ve sitemi bunları haketmeyen birine yapılmışsa o kimse için rah­met ve keffaret olur. Yoksa hak edenler için böyle bir şey mevzu bahis olamaz. Peygamber (s.a.), kafirlerle münafıklara beddua etmiş, fakat bu onlara rahmet olmamıştır. Burada şu sual hatıra gelebilir: Bedduayı hak etmeyen kimseye Peygamber (s.a.) nasıl beddua eder? Bu suale ulema iki[/justify]
        [justify]207. vecihle cevap vermişlerdir. Birinci veçhe göre bedduayı haketmemekten murad, kulun batında yani Allah indinde onu haketmemiş olmasıdır. Za­hire göre o kul bedduayı hak etmiştir. Peygamber (s.a.) şer'i bir emareye göre onun bedduayı hak ettiğine hüküm vermişir. Çünkü o zahirle hüküm vermeye memurdur. Sırlan bilen yalnız AIlarTdır. İkinci veçhe göre Ra-sûlullah (s.a.)'ın beddua etmesi, sitemde bulunması ve emsali şeyler kas­ten söylenmiş olmayıp, Arabların adetine göre niyyetsiz olarak dile gelen sözleridir. Muaviye hakkında:[/justify]
        [justify]"Allah onun karnını doyurmasın!"[286][/justify]
        [justify]"Allah senin yaşını büyütmesin."[287] demesi hep bu kabildendir. Bunlardan duanın hakikati kastedilmemişfir. Maamafîh Peygamber (s.a.) bu sözlerden birinin icabet saatine rastlayarak kabul edileceğinden endişe duymuş ve Hak Teâlâ hazretlerine niyaz ederek bu sözlerin nuıhatabları hakkında rahmet, keffaret ve sevab olmasını dilemiştir. Şu da muhakkak­tır ki Rasûlullah (s.a.) bu gibi sözleri pek nadir söylemiştir. Kendisi kötü söz söylemez, kimseye lanet etmez, şahsı için kimseden intikam almazdı. Nitekim ashab Devs kabilesine beddua etmesini istedikleri halde, O:[/justify]
        [justify]"Ya Rab, Devs'e hidayet ver" diye dua etmiş. Kavmi kendisine nice eza ve cefalarda bulundukları halde:[/justify]

        [justify]"Allahim, kavmimi af buyur. Çünkü onlar bilmiyorlar." diye ni­yazda bulunmuştu.[288][/justify][/quote]

        anlamsız, çünkü Rasulullah s.a.a öfkeli olsa da, sakin olsa da söyleyeceği haktan başkası olamaz. ki, bu bizzat delil getirdiğin Ebu Davud'da mevcut.

        Yorum


          #34
          Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

          [quote author=Elmeddin date=1392735275 link=topic=25344.msg172500#msg172500]
          sen Şia mısın? Şia dan "haberi vahid zannidir" diyenler de var, bunun tersini söyleyenlerde. ama bizim burada hakkında konuştuğumuz tarihi bir meseledir yoksa sen tüm tarihin mütevatir olmasını mı bekliyorsun? en muteber tarih kitabınız olan Taberi'nin yüzde 50'si bile sahih değil.
          [/quote]
          Taberi dahil tüm tarih kitapları benim için tırıvırın önde gidenidir..Taberi bu kitaplarda Ebu Mihnef ,Seyf bin Ömer ve Kelbi gibi güvenilmez tarihçilerden alıntı yapmış ve bu zihin kirliliğini ümmete hediye etmiştir:
          http://ahmednazif.blogspot.com.tr/20...rmanlanms.html

          Yorum


            #35
            Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

            [quote author=ahmed.nazif date=1392735643 link=topic=25344.msg172502#msg172502]
            Taberi dahil tüm tarih kitapları benim için tırıvırın önde gidenidir..Taberi bu kitaplarda Ebu Mihnef ,Seyf bin Ömer ve Kelbi gibi güvenilmez tarihçilerden alıntı yapmış ve bu zihin kirliliğini ümmete hediye etmiştir:
            http://ahmednazif.blogspot.com.tr/20...rmanlanms.html[/quote]

            bu çok güzel, benim de konu hakkında bir yazım var: http://nasibiler.wordpress.com/2014/...i-sahte-tarih/

            ama bir de gerçek, sahih hadislerle aktarılan tarihe bakalım: http://velayet.wordpress.com/category/tarih/

            Yorum


              #36
              Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

              [quote author=Elmeddin date=1392735369 link=topic=25344.msg172501#msg172501]
              anlamsız, çünkü Rasulullah s.a.a öfkeli olsa da, sakin olsa da söyleyeceği haktan başkası olamaz. ki, bu bizzat delil getirdiğin Ebu Davud'da mevcut.
              [/quote]
              Allah karnını doyurmasın ,Allah yaşını büyütmesin cümleleri zahirine hamledilmez.Açıklamada bunlar verilmiş.

              Yorum


                #37
                Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                [quote author=Elmeddin date=1392735768 link=topic=25344.msg172503#msg172503]
                bu çok güzel, benim de konu hakkında bir yazım var: http://nasibiler.wordpress.com/2014/...i-sahte-tarih/

                ama bir de gerçek, sahih hadislerle aktarılan tarihe bakalım: http://velayet.wordpress.com/category/tarih/

                [/quote]
                Bu demektir ki çok yakında bu yazına kapsamlı bir reddiye yazmam gerekiyor..O reddiyeyi hem kendi bloğumda hem de burada yayınlayacağım..Şu anda il dışıyım...Kaynaklarım kısıtlı..şimdilik benden bu kadar..

                Yorum


                  #38
                  Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                  [quote author=Elmeddin date=1392735134 link=topic=25344.msg172499#msg172499]
                  hakemciler "tamam biz burda oturuyoruz git istediğini yap" mı diyorlardı ki? "Eşteri geri çağır yoksa seninle savaşırız" diyorlardı ahmaklar! şu halde imam a.s'ın savaşacağı kim kalıyordu?

                  ordu sayısında attığın gibi hakemcilerin sanki sadece savaştan çekildikleri görünümü vermekte de atıyorsun.

                  aynısını soruyorum: Rasulullah s.a.a Hz. Hüseyin a.s'ın Kerbelada şehit edileceğini daha önceden haber vermişti. ki, bu sadece sünni kaynaklarda mütevatirdir. niye Kerbela'ya gitti?

                  bol keseden ha? üstelik bizimkiler ha? öyleyse bir de burdan bak: قول الامام علي ع سلوني قبل ان تفقدوني من كتب السنة واحاديث صحيحه السيد كمال الحيدري حفظه الله

                  kaçış yolu değil, her kesin hatta sıradan bir cahilin bile bildiği bir şeyi söylüyorum. o da şu, muhalife muhalifin kaynağından delil gösterilir. ben Huzeyfe r.a'ın sözünü Emevi kaynağından sana yani bir Emeviye karşı delil getiriyorum çünkü bu zaten benim nezdimde mevcut. ama Selman r.a'ın sözü benim nezdimde mevcut değil.
                  [/quote]
                  Allahtan kork yahu..Ne mütevatiri ..Haa bana sorarsan ben o rivayete inanırım ama belki çoğusu da inanmayabilir..İkinci olarak ben de biliyorum ki Hz. Ali öleceği vakti , katilini v.s. biliyordu ama yine çoğu sünni bunlara işnanmaz..Benimle senin aranda fark ben bunu sadece allahın bildirdikleriyle kısıtlamam ki bu çok nadir durumlardır sen ise bunu teşmil etmendir..İstersen bununla ilgili reddiye de hazırlayabilirim..

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                    [quote author=ahmed.nazif date=1392735917 link=topic=25344.msg172505#msg172505]
                    Bu demektir ki çok yakında bu yazına kapsamlı bir reddiye yazmam gerekiyor..O reddiyeyi hem kendi bloğumda hem de burada yayınlayacağım..Şu anda il dışıyım...Kaynaklarım kısıtlı..şimdilik benden bu kadar..
                    [/quote]
                    Seyf bin Ömer'i nasibilere fatura etmen Nevbahtiye haksızlık olur..Elimde onun kitabı da var..Orda Seyf bin Ömer'in icadı dediğin ibni sebeyi nasıl kabul ettiği ve fırkalaşmada başrolü verdiği de yazıyor..İstersen alıntılayabilirm:
                    Bu daha önceki yazım:

                    http://ahmednazif.blogspot.com.tr/20...eiyye-sii.html

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                      Bu arada bana atıyorsun demekte haksızsın ..Yazılarımı çok geniş araştırmalarla hazırlıyorum..İnanmadığım bilgiyi -senin gibi- piyasaya sürmem..

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                        [quote author=ahmed.nazif date=1392735805 link=topic=25344.msg172504#msg172504]
                        Allah karnını doyurmasın ,Allah yaşını büyütmesin cümleleri zahirine hamledilmez.Açıklamada bunlar verilmiş.[/quote]

                        diyorsun ki, Hz. Huzeyfe Rasulullah s.a.a'in öfkeli durumda ashabı hakkında söylediği sözleri anlatmış. ben de diyorum ki:

                        1. Rasulullah s.a.a öfkeli veya başka bir halinde haktan başka söz söylemez.
                        2. Rasulullah s.a.a'in sözünü bizzat duyan Hz. Huzeyfe r.a bunu "sinirli durumunda söylenmiş anlamsız bir söz" olarak görmüyor ama sen böyle görüyorsun.
                        3. Rasulullah s.a.a haksız yere bir adam munafık mı diyor????


                        Bu demektir ki çok yakında bu yazına kapsamlı bir reddiye yazmam gerekiyor..O reddiyeyi hem kendi bloğumda hem de burada yayınlayacağım..Şu anda il dışıyım...Kaynaklarım kısıtlı..şimdilik benden bu kadar..
                        sorun değil ama dikkatli ol, mesela yine ahad felan diye insanlara yutturmaya çalışma. duyan da tarih, tefsir... her konuda ancak mütevatir haber delil olur sanacak.

                        [quote author=ahmed.nazif date=1392736162 link=topic=25344.msg172506#msg172506]
                        Allahtan kork yahu..Ne mütevatiri ..[/quote]

                        Allah'tan korktuğum için hakkında bilgi sahibi olmadığım bir şeyi söylemem. Hz. Hüseyin a.s'ın şehid edileceğini Rasulullah s.a.a'den mütevatiren rivayet edilmiştir. bunu ehli sünnet alimi ibni Asakir söylüyor, kaldı ki, zaten hadisin değişik, bir birinden tamamen farklı senedlerle gelmesi bile onun tevatürü için yeterlidir.

                        Haa bana sorarsan ben o rivayete inanırım ama belki çoğusu da inanmayabilir..İkinci olarak ben de biliyorum ki Hz. Ali öleceği vakti , katilini v.s. biliyordu ama yine çoğu sünni bunlara işnanmaz..Benimle senin aranda fark ben bunu sadece allahın bildirdikleriyle kısıtlamam ki bu çok nadir durumlardır sen ise bunu teşmil etmendir..İstersen bununla ilgili reddiye de hazırlayabilirim..
                        Allah'ın bildirmediğini kim bilecek ki?

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                          [quote author=ahmed.nazif date=1392736577 link=topic=25344.msg172508#msg172508]
                          Bu arada bana atıyorsun demekte haksızsın ..Yazılarımı çok geniş araştırmalarla hazırlıyorum..İnanmadığım bilgiyi -senin gibi- piyasaya sürmem..
                          [/quote]
                          hARİCİLERin tarihini okuma fırsatın olsa verilen rakamları göreceksin..Özellikle haccac dönemi harici isyanlarına bakabilirisn..sayıları da sana verebilirim istersen..

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                            [quote author=ahmed.nazif date=1392736465 link=topic=25344.msg172507#msg172507]
                            Seyf bin Ömer'i nasibilere fatura etmen Nevbahtiye haksızlık olur..Elimde onun kitabı da var..Orda Seyf bin Ömer'in icadı dediğin ibni sebeyi nasıl kabul ettiği ve fırkalaşmada başrolü verdiği de yazıyor..İstersen alıntılayabilirm:
                            Bu daha önceki yazım:

                            http://ahmednazif.blogspot.com.tr/20...eiyye-sii.html[/quote]

                            seyf b. Ömer Emevi sarayının mollasıdır, nasibiler için çalışmış ve tahrifat projesi başlatmıştır. dediklerimin en güzel örneği her konuda Seyf'in anlattıklarının sahih hadislere zıt olmasıdır.

                            Nevbahti r.a'ın ibni Sebe hakkında söyledikleri Sad b. Abdullah el-Kummi r.a'dan, onun sünni tarihçilerden aldığı yani yine dönüp dolaşıp Seyf b. Ömer'e varan bir şeydir. dikkatli ol: http://velayet.wordpress.com/2013/01...inda-inceleme/


                            [quote author=ahmed.nazif date=1392736577 link=topic=25344.msg172508#msg172508]
                            Bu arada bana atıyorsun demekte haksızsın ..Yazılarımı çok geniş araştırmalarla hazırlıyorum..İnanmadığım bilgiyi -senin gibi- piyasaya sürmem..[/quote]

                            tarihi konularda bile "mütevatir değil" demek atmak değil midir? senin yaptığın tek şey delil getirilen nakil ile ilgisi olmayan, onun yanına bile yakın gelmeyen kendi aklından kurguladığın şeylerdir.

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                              [quote author=Elmeddin date=1392736622 link=topic=25344.msg172509#msg172509]
                              diyorsun ki, Hz. Huzeyfe Rasulullah s.a.a'in öfkeli durumda ashabı hakkında söylediği sözleri anlatmış. ben de diyorum ki:

                              1. Rasulullah s.a.a öfkeli veya başka bir halinde haktan başka söz söylemez.
                              2. Rasulullah s.a.a'in sözünü bizzat duyan Hz. Huzeyfe r.a bunu "sinirli durumunda söylenmiş anlamsız bir söz" olarak görmüyor ama sen böyle görüyorsun.
                              3. Rasulullah s.a.a haksız yere bir adam munafık mı diyor????


                              sorun değil ama dikkatli ol, mesela yine ahad felan diye insanlara yutturmaya çalışma. duyan da tarih, tefsir... her konuda ancak mütevatir haber delil olur sanacak.

                              Allah'tan korktuğum için hakkında bilgi sahibi olmadığım bir şeyi söylemem. Hz. Hüseyin a.s'ın şehid edileceğini Rasulullah s.a.a'den mütevatiren rivayet edilmiştir. bunu ehli sünnet alimi ibni Asakir söylüyor, kaldı ki, zaten hadisin değişik, bir birinden tamamen farklı senedlerle gelmesi bile onun tevatürü için yeterlidir.

                              Allah'ın bildirmediğini kim bilecek ki?
                              [/quote]
                              Benim rivayetten gördüğüm Hz. Selman'ın bu sözü etmekte Huzeyfeyi ayıpladığıdır..Hz Huzeyfe neye göre bu kanaate vardı bilmiyorum..Ama yanlış cümleler sarfettiği resulullahın hadisleriyle de sabittir..Resulullah hem ibni mesudu hem ebu musayı övmüştür..Hz Selman'ın tepkisini gören Huzeyfe gördüğün gibi susmayı tercih etmiştir..
                              Kerbela rivayeti zayıflıkla uydurmalık arasında gidip gelen bir rivayet olarak biliyorum sen kakmış bana tevatürden bahsediyorsun..güldürme beni.

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                                Kaynak şu:el-Heysemî, Mecmeu'z-Zevâid, 9:188;Müsned, 6:294.
                                K.sitte musanniflerinden hiç birinin almadığı bir rivayet..sıhhatine de bakmam lazım..

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X