Ynt: selamun aleykum
kültür, vahyin üzerine bina edildiği ayaklar, kelimeler kavramlar renklerdir.
örneğin örtü emri, cahiliyede var olan örtünme kültürü üzerine iner, oradan devam eder. çıplak bir mankeni giyidiren ayet yok Kur'an'da.. bir insan cahiliyede örtünme kültürünü bilmiyorsa, başörtülerinizi yakalarınızın üzerine indirin ayetini anlayamaz.
kavramları biz tarihten alıyoruz. onların anlamlarıyla vahyi anlıyoruz. bu yüzden bir uydurma hadis ilahi hikmet gereği bir kavramı açıkladığı için sahih hadislerin aralarında kalıyor olabilir..
İmam Zaman a.f.'in kontrolünde olan alimler vardır olmayan alimler vardır. olan alimlerin hepsi hangi hadislerin zayıf olduğu konusunda ittifak halindedirler. olmayanların hata yapma ve yanlış fetva verme ihtimali de vardır.
Ancak İmamı Zaman a.f.'in şia toplumunu koruma ve mektebi bidatlardan kollama müdahalesi sadece alimlerin fetvaları aşamasında kendini gösteriyor değildir. bir alim yanlış fetva da verebilir. bir alim uydurma hadise sahih de diyebilir. Ancak İmam Zaman a.f. bu yanlışlardan şiilerin ve mektebin zarar görmesini engellemektedir. yanlış fetva verip hamileyken ölen bir bayanın çocuğunun kurtarması örneğinde olduğu gibi.
hiç kimse şia kaynaklarına bidat ve hurafenin karışmadığını iddia etmiyor. ancak herkesin ittifak ettiği, yaşayan imamın şiileri ve mektebi bu bidat ve hurafelerin şerrinden koruduğu, bunları mektepten temizlediğidir.
Örneğin ölen müctehidin fetvalarıyla ölmesi bile buna katkı içindir.. daha bir çok fıkhi kuralın öyle değil de böyle oluşu bu hikmete binaendir..
kültür, vahyin üzerine bina edildiği ayaklar, kelimeler kavramlar renklerdir.
örneğin örtü emri, cahiliyede var olan örtünme kültürü üzerine iner, oradan devam eder. çıplak bir mankeni giyidiren ayet yok Kur'an'da.. bir insan cahiliyede örtünme kültürünü bilmiyorsa, başörtülerinizi yakalarınızın üzerine indirin ayetini anlayamaz.
kavramları biz tarihten alıyoruz. onların anlamlarıyla vahyi anlıyoruz. bu yüzden bir uydurma hadis ilahi hikmet gereği bir kavramı açıkladığı için sahih hadislerin aralarında kalıyor olabilir..
İmam Zaman a.f.'in kontrolünde olan alimler vardır olmayan alimler vardır. olan alimlerin hepsi hangi hadislerin zayıf olduğu konusunda ittifak halindedirler. olmayanların hata yapma ve yanlış fetva verme ihtimali de vardır.
Ancak İmamı Zaman a.f.'in şia toplumunu koruma ve mektebi bidatlardan kollama müdahalesi sadece alimlerin fetvaları aşamasında kendini gösteriyor değildir. bir alim yanlış fetva da verebilir. bir alim uydurma hadise sahih de diyebilir. Ancak İmam Zaman a.f. bu yanlışlardan şiilerin ve mektebin zarar görmesini engellemektedir. yanlış fetva verip hamileyken ölen bir bayanın çocuğunun kurtarması örneğinde olduğu gibi.
hiç kimse şia kaynaklarına bidat ve hurafenin karışmadığını iddia etmiyor. ancak herkesin ittifak ettiği, yaşayan imamın şiileri ve mektebi bu bidat ve hurafelerin şerrinden koruduğu, bunları mektepten temizlediğidir.
Örneğin ölen müctehidin fetvalarıyla ölmesi bile buna katkı içindir.. daha bir çok fıkhi kuralın öyle değil de böyle oluşu bu hikmete binaendir..
Yorum