Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

    Me'hazler: Müsned-i Ahmed 1/85, 3/242 ve 256, 6/294; Cem'-ül Fevaid 2/533; Mişkât-ül Masabih hadîs no: 6072; Mecma-uz Zevaid 9/187 ve 188, Heysemî ve Müsned-i Ahmed'in muhakkiki de bu hadîs için sahihtir demişler; Sahih-i Cami-üs Sagir hadîs no: 211; Fezail-üs Sahabe - İbn-i Hanbel hadîs no: 1991; El-Hasais-ül Kübra - Suyutî 2/499-450; Şerh-üş Şifa - Aliyy-ül Karî 1/702; Nur-ul Ebsar sh: 139; El-Feth-ül Kebir 1/55; Delâil-ün Nübüvve - Beyhakî 6/468; El-Feth-ür Rabbanî Şerh-ül Müsned-i Ahmed hadîs no: 1357; Mu'cem-üt Taberanî El-Kebir 3/2827; Müsned-ül Bezzar hadîs no: 184; Delâil-ün Nübüvve - Ebu Nuaym 2/553
    Evet hadisin mehazları böyle dediğim gibi ben inanırım ama çoğu sünni inanmaz böyle hadislere ...

    Yorum


      #47
      Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

      [quote author=ahmed.nazif date=1392737041 link=topic=25344.msg172512#msg172512]
      Benim rivayetten gördüğüm Hz. Selman'ın bu sözü etmekte Huzeyfeyi ayıpladığıdır..Hz Huzeyfe neye göre bu kanaate vardı bilmiyorum..Ama yanlış cümleler sarfettiği resulullahın hadisleriyle de sabittir..Resulullah hem ibni mesudu hem ebu musayı övmüştür..Hz Selman'ın tepkisini gören Huzeyfe gördüğün gibi susmayı tercih etmiştir..[/quote]

      Selman r.a'ın Huzeyfe'yi ayıplaması, Rasulullah s.a.a'in Ebu Musa'yı övmesi ve s. ve s. hepsi Emevi kaynaklı masallardır. aslında Huzeyfe r.a'ın sözü gibi sizin kaynaklarda gelen bu şeyler sizin diğer aktardıklarınızı yerden yere vuran, uydurmanızı bariz bir şekilde ortaya koyan nasslardır. kaldı ki, Rasulullah s.a.a'in haktan başka bir şey söylediğini idda etmenin kendisi zındıklıktır, ister öfkeli olsun ister öfkesiz.

      Kerbela rivayeti zayıflıkla uydurmalık arasında gidip gelen bir rivayet olarak biliyorum sen kakmış bana tevatürden bahsediyorsun..güldürme beni.
      sen görüyorsun ama senin neyi nasıl görmenin değil gerçeğin ne olduğunun önemi vardır. örnek olarak:
      • [li]حدثنا أبو خيثمة حدثنا محمد بن عبيد أخبرنا شرحبيل بن مدرك عن عبد الله بن نجي عن أبيه : أنه سار مع علي وكان صاحب مطهرته فلما حاذى نينوى وهو منطلق إلى صفين فنادى علي : إصبر أبا عبد الله إصبر أبا عبد الله بشط الفرات قلت : وماذا يا أبا عبد الله ؟ قال : دخلت على النبي صلى الله عليه و سلم ذات يوم وعيناه تفيضان قال : قلت : يا نبي الله : أغضبك أحد ؟ ما شأن عينيك تفيضان ؟ قال : بل قام جبريل قبل فحدثني أن الحسين يقتل بشط الفرات قال : فقال : هل لك أن أشمك من تربته ؟ قال قلت : نعم قال : فمد يده فقبض قبضة من تراب فأعطانيها فلم أملك عيني أن فاضتا
        ...Abdullah b. Neciy babasından şöyle rivayet etti: Ben, Ali ile beraber yolda gidiyordum. Onun ibriğini taşıyordum Ninova’ya vardığımızda o Siffin’e doğru giderken şöyle seslendi: “Sabret ey Ebu Abdillah, sabret ey Ebu Abdillah, Fırat kıyısına vardığında sab ret.” Ben kendisine böyle demekle neyi kasdettiğini sordum. O da şu cevabı verdi: Bir gün Rasûlullahın s.a.a yanına gitmiştim, gözlerinden yaşlar akmaktaydı. Kendisine sordum: “Ya Rasûlallah, niçin ağlıyorsun?” dedi ki “Az önce Cebrail yanımdaydı, kalkıp gitti. Bana, Hüseyin’in Fırat kıyısında öldürüleceğim söyledi ve istersem, öldürüleceği yerin toprağını bana koklatabileceğini de söyledi. Elini uzattı, bir avuç toprak getirip bana verdi. Ben de o toprağı görünce gözlerime hakim olamadım, yaşlar akmaya başladı."
        [/li]


      hadisten sonra kitabın muhakkiki Hüseyin Salim diyor ki:


      Hz. Ali a.s'dan rivayet edilen bu hadisi ibni Ebu Şeyve ve Ahmed b. Hanbel de rivayet etmiştir. Elbani, Busayri ve Heysemi de sıhhatini onaylamıştırlar.

      aynı şekilde bu konuda Ümmü Seleme, Enes b. Malik ve Aişe rivayetleri de sahih senedlerle mevcuttur. inşaAllah bu konuda kapsamlı bir çalışma olacak.

      Yorum


        #48
        Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

        düzeltiyorum: hadisin en az bir tariki sahih imiş:
        http://www.cumhuriyet.edu.tr/userfil...bela3.cilt.pdf

        Yorum


          #49
          Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

          tüm tarikleri sahihtir, bunun yanında zayıf olan tariklerde zaten sahih tariklerle desteklendiğinden sıhhatinde sorun olmaz. kaldı ki, hadisin senedi o kadar çoktur ki, o mütevatir olmuştur. ibni Asakir diyor ki:
          • [li]ما ورد عن النبي (ص) بنحو التواتر في إخباره، عن شهادة ريحانته الإمام الحسين بكربلاء، أو بأرض الطف، وبكائه عليه قبل وقوع الحادثة
            imam Hüseyinin Kerbelada şehit edileceği Nebi s.a.a-den mütevatir olarak rivayet edilmiştir.

            ibni Asakir, "imam Hüseyini biografisi", sayfa 236
            [/li]

          Yorum


            #50
            Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

            [justify]Atıyorsun dediğin rakamlara bir örnek:[/justify]

            [justify]Hicretin Yetmişyedinci Senesi[/justify]

            [justify]Bu senede Haccac, Kûfeli savaşçıları şehirden çıkardı. Bunlar 40.000 kişi kadardılar. Bunlara 10.000 kişi daha eklendi. Böylece sa­yıları 50.000 buldu. Başlarına tayin ettiği komutan Attab b. Verka'-ya, her nerede olursa olsun Şebib'in üzerine gitmesini ve onunla şid­detlice savaşmasını istedi. Şebib'in etrafında 1.000 kişi toplanmıştı. Haccac, komutan Attab'a, daha önce yaptıkları gibi cepheden firar et­memelerini ve bozguna uğramamalarını tembihledi. Şebib, üzerine Haccac'm asker ve ordular gönderdiğini duyunca önemsemedi. Aksi­ne kalkıp adamlarına bir nutuk irad etti. Onlara vaaz ve nasihatta bulundu. Düşmanı kırıp geçirmeye teşvik etti. Sonra Şebib, adamla­rıyla birlikte Attab b. Verka'ya karşı yürüdü. Akşama doğru gün ba­tımı esnasında iki taraf karşı karşıya geldi. Şebib, müezzini Sellam b. Yesar eş-Şeybanî'ye; ezan okumasını emretti. Müezzin, akşam ezanı­nı okudu. Sonra Şebib, arkadaşlarına akşam namazım, rükû ve sücu-du tam olarak kıldırdı.[/justify]

            [justify]Attab da adamlarını saf durumuna soktu. Çevresine hendek kaz-dırmıştı. Bu işi gündüzden yaptırmıştı. Şebib, arkadaşlarına akşam namazını kıldırdıktan sonra ayın doğuşunu bekledi. Ay doğdu, etraf aydınlandı. Düşmanın sağ ve sol cenahlarına göz attı. Sonra Attab'ın sancaktarlarına saldırdı. Saldırırken de: «Ben Şebib'im, Ebu'1-Müd-lic'im, hüküm ancak Allah'ındır.» diyordu. Karşı tarafı bozguna uğ­rattı. Komutanları Kabise b. Vail ve beraberinde de diğer bazı komu­tanları öldürdü. Sonra sağ ve sol cenahlara saldırdı. İki cenahı da da­ğıttı. Bundan sonra ordunun merkezine yöneldi ve ilerledi. Nihayet komutan Attab b. Verka ile Zühre b. Cevne'yi de öldürdü. Düşman askerleri dönüp kaçmaya başladı. Attab ile Zühre, atların ayakları altında ezildiler. Bu savaşta Ammar b. Yezid el-Kelbî de öldürüldü. Sonra Şebib, kendi adamlarına: «Kaçanları kovalamayın.» dedi. Hac-cac'in baştan sona tüm askerleri hezimete uğrayıp Küfe'ye döndüler.[/justify]
            [justify]*[/justify]
            [justify]Tabi sen seçmeci olduğun için keyfine geleni alır keyfine geleni yalanlarsın..Herneyse.Şimdilik bu kadar[/justify]

            Yorum


              #51
              Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

              Nebi s.a.a'in imam Hüseyin a.s'ın şehadetini önceden haber verdiği hadislerin geçtiği kaynaklardan bir demet:

              Yorum


                #52
                Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                [quote author=Elmeddin date=1392738775 link=topic=25344.msg172518#msg172518]
                tüm tarikleri sahihtir, bunun yanında zayıf olan tariklerde zaten sahih tariklerle desteklendiğinden sıhhatinde sorun olmaz. kaldı ki, hadisin senedi o kadar çoktur ki, o mütevatir olmuştur. ibni Asakir diyor ki:
                • [li]ما ورد عن النبي (ص) بنحو التواتر في إخباره، عن شهادة ريحانته الإمام الحسين بكربلاء، أو بأرض الطف، وبكائه عليه قبل وقوع الحادثة
                  imam Hüseyinin Kerbelada şehit edileceği Nebi s.a.a-den mütevatir olarak rivayet edilmiştir.

                  ibni Asakir, "imam Hüseyini biografisi", sayfa 236

                  [/li]

                [/quote]
                İbni Asakir'in neyi iddia ettiğini bilecek durumda değilim çünkü arapçam yok..Verdiğin akademik çalışmada tek bir rivayetin sıhhatinden bahsediyor ona da ebu hatim itiraz etmiş..Gerisini detaylı incelemedim ama genelde zayıf değerlendirmesi geçiyor..Bu hadisin mütevtir olması ise mümkün değil..Mütevatir hangi hadis var mışta K.Sitte bunu almamış?
                Eğer öyle demişse yanlıştır kendini bağlar..tek çiçekle bahar gelmez..Ayrıca ibni asakir benim faydalandığım bir alim değildir..Demiştir, diyebilir benim için mahzuru yok..

                Yorum


                  #53
                  Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                  ben zaten ilgili kaynağı kopyaladım..orada hadisin tüm tariklerinin sıhhat değerlendirmesi yapılıyor..bu arada nasibi(?) elbani bile ne kadar tarafsız değil mi))?
                  işte sünni-selefi alimler genelde böyledir..mezhep çıkarları için gerçeğin üzerini örtmezler..Ayrıca elbani hadise zayıf der ama tarikleri çok olduğu için sahihlik mertebesine yükseltir(genelde bu durumda hasen olur) bunu da not etmek lazım..hadis mütevatir olsa heysemi ve ebu yalada değil tüm hadis kaynakalrında olurdu..örneğin tirmizi gibi hafiften şii eğilimli k.sitte musannıfi bunu mutlaka alırdı sünenine

                  Yorum


                    #54
                    Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                    [quote author=ahmed.nazif date=1392738971 link=topic=25344.msg172520#msg172520]
                    [justify]Atıyorsun dediğin rakamlara bir örnek:[/justify]

                    [justify]Hicretin Yetmişyedinci Senesi[/justify]

                    [justify]Bu senede Haccac, Kûfeli savaşçıları şehirden çıkardı. Bunlar 40.000 kişi kadardılar. Bunlara 10.000 kişi daha eklendi. Böylece sa­yıları 50.000 buldu. Başlarına tayin ettiği komutan Attab b. Verka'-ya, her nerede olursa olsun Şebib'in üzerine gitmesini ve onunla şid­detlice savaşmasını istedi. Şebib'in etrafında 1.000 kişi toplanmıştı. Haccac, komutan Attab'a, daha önce yaptıkları gibi cepheden firar et­memelerini ve bozguna uğramamalarını tembihledi. Şebib, üzerine Haccac'm asker ve ordular gönderdiğini duyunca önemsemedi. Aksi­ne kalkıp adamlarına bir nutuk irad etti. Onlara vaaz ve nasihatta bulundu. Düşmanı kırıp geçirmeye teşvik etti. Sonra Şebib, adamla­rıyla birlikte Attab b. Verka'ya karşı yürüdü. Akşama doğru gün ba­tımı esnasında iki taraf karşı karşıya geldi. Şebib, müezzini Sellam b. Yesar eş-Şeybanî'ye; ezan okumasını emretti. Müezzin, akşam ezanı­nı okudu. Sonra Şebib, arkadaşlarına akşam namazım, rükû ve sücu-du tam olarak kıldırdı.[/justify]

                    [justify]Attab da adamlarını saf durumuna soktu. Çevresine hendek kaz-dırmıştı. Bu işi gündüzden yaptırmıştı. Şebib, arkadaşlarına akşam namazını kıldırdıktan sonra ayın doğuşunu bekledi. Ay doğdu, etraf aydınlandı. Düşmanın sağ ve sol cenahlarına göz attı. Sonra Attab'ın sancaktarlarına saldırdı. Saldırırken de: «Ben Şebib'im, Ebu'1-Müd-lic'im, hüküm ancak Allah'ındır.» diyordu. Karşı tarafı bozguna uğ­rattı. Komutanları Kabise b. Vail ve beraberinde de diğer bazı komu­tanları öldürdü. Sonra sağ ve sol cenahlara saldırdı. İki cenahı da da­ğıttı. Bundan sonra ordunun merkezine yöneldi ve ilerledi. Nihayet komutan Attab b. Verka ile Zühre b. Cevne'yi de öldürdü. Düşman askerleri dönüp kaçmaya başladı. Attab ile Zühre, atların ayakları altında ezildiler. Bu savaşta Ammar b. Yezid el-Kelbî de öldürüldü. Sonra Şebib, kendi adamlarına: «Kaçanları kovalamayın.» dedi. Hac-cac'in baştan sona tüm askerleri hezimete uğrayıp Küfe'ye döndüler.[/justify]
                    [justify]*[/justify]
                    [/quote]

                    bu hangi kaynakta geçiyor? en azından sizin kendi kriterinize göre sahih mi?

                    Tabi sen seçmeci olduğun için keyfine geleni alır keyfine geleni yalanlarsın..
                    yav tabi ki, yalanlayacağım, seçmeci olduğum için değil senin kaynaklarının benim nezdimde mevcut olmadığı için. bu her kesin hatta sıradan bir avamın bile bildiği bir şeydir. çünkü 2 kişi bir birine muhalif ise, her birisinin kendi kaynakları varsa elbette bir birilerine itimad etmemeleri doğaldır. madem sen senin mantığınla seçmeci değilsin o zaman buyur bunları kabul et: http://velayet.wordpress.com/2013/12...omerin-durumu/

                    seni alçaltmak veya bu gibi bir niyetle değil ama sözlerimi anlata bilmek için bu örnekleri veriyorum. senin alıp kitaplarını "bunları kabul edeceksin" dermişcesine diretmen bir yahudinin gelip bana "al işte Musa'ya inen Tevrat budur, kabul etmen gerek" demesine benzer. ben senin kaynaklarında olanlarda bile sadece benim nezdimde sabit olanlara inanıyorum. eğer bir şey bizim tarafımızda mevcut değilse o sizin nezdinizde varsa ve senin deyiminle benim işime geliyorsa bile onu aktarmam.

                    Yorum


                      #55
                      Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                      hakeza hafif şii eğilimle hakim veya nesai de bu hadisi almamışlar..nerde kaldı tevatürü..

                      Yorum


                        #56
                        Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                        [quote author=Elmeddin date=1392739518 link=topic=25344.msg172524#msg172524]
                        bu hangi kaynakta geçiyor? en azından sizin kendi kriterinize göre sahih mi?

                        yav tabi ki, yalanlayacağım, seçmeci olduğum için değil senin kaynaklarının benim nezdimde mevcut olmadığı için. bu her kesin hatta sıradan bir avamın bile bildiği bir şeydir. çünkü 2 kişi bir birine muhalif ise, her birisinin kendi kaynakları varsa elbette bir birilerine itimad etmemeleri doğaldır. madem sen senin mantığınla seçmeci değilsin o zaman buyur bunları kabul et: http://velayet.wordpress.com/2013/12...omerin-durumu/

                        seni alçaltmak veya bu gibi bir niyetle değil ama sözlerimi anlata bilmek için bu örnekleri veriyorum. senin alıp kitaplarını "bunları kabul edeceksin" dermişcesine diretmen bir yahudinin gelip bana "al işte Musa'ya inen Tevrat budur, kabul etmen gerek" demesine benzer. ben senin kaynaklarında olanlarda bile sadece benim nezdimde sabit olanlara inanıyorum. eğer bir şey bizim tarafımızda mevcut değilse o sizin nezdinizde varsa ve senin deyiminle benim işime geliyorsa bile onu aktarmam.

                        [/quote]
                        Şebib belki gelmiş geçmiş en büyük , en haşin , en serkeş savaşçılardan biridir..Onun maceralarını bilmeyen yoktur..bu verdiğim sayılar sadece bir örnek..kaynak ibni kesir..

                        Yorum


                          #57
                          Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                          [quote author=ahmed.nazif date=1392739222 link=topic=25344.msg172522#msg172522]
                          İbni Asakir'in neyi iddia ettiğini bilecek durumda değilim çünkü arapçam yok..[/quote]

                          ben de sana kalkıp arapça öğretecek durumda değilim. bilmiyorsan git bilen birisine sor.

                          Verdiğin akademik çalışmada tek bir rivayetin sıhhatinden bahsediyor ona da ebu hatim itiraz etmiş..Gerisini detaylı incelemedim ama genelde zayıf değerlendirmesi geçiyor..
                          akademik çalışma!? bu akademik çalışmalar ehli sünnet nezdinde medrese öğreniminden daha mı önemli oluyor? inşaAllah ben çalışmamı tamamlayıp sunduğumda kaç tanesinin sahih olduğunu görürsün. kaldı ki, video da ekledim, hepsinin altyazıları da var.

                          Bu hadisin mütevtir olması ise mümkün değil..Mütevatir hangi hadis var mışta K.Sitte bunu almamış?
                          hadisin mütevatirliğinin mümkünlüğü onun Kutubi Sitte de olması mı oluyor? ben şuana kadar böyle bir kriter ne duydum ve ne de rastladım. hadisin tariklerinin hepsi zayıf olsa bile aynı metni bu kadar çok kişinin (sahabeden kitap müelliflerine kadar) rivayet etmesi tevatürü için yeterlidir.

                          Eğer öyle demişse yanlıştır kendini bağlar..tek çiçekle bahar gelmez..Ayrıca ibni asakir benim faydalandığım bir alim değildir..Demiştir, diyebilir benim için mahzuru yok..
                          ibni Asakir senin gibi arapça bile bilmeyen birisi değil, ehli sünnet nezdinde hadis ve rical alanında uzamn birisi. senin ibni Asakir'in mütevatir demesine itiraz etmen doktorun koyduğu bir teşhise henüz alfabe bilmeyen birisinin itiraz etmesinden öteye geçmez.

                          Yorum


                            #58
                            Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                            [quote author=ahmed.nazif date=1392739569 link=topic=25344.msg172525#msg172525]
                            hakeza hafif şii eğilimle hakim veya nesai de bu hadisi almamışlar..nerde kaldı tevatürü..[/quote]

                            Ahmed ve ibni Ebi Şeybe Nesai ile Hakim'den ne kadar önce yaşadı? Ahmed'in "Müsned" kitabı Kutubi Tısa'dan birisi değil mi? Hakim'in hadisi rivayet etmediğini söylemen ise sadece bilgisizlikten kaynaklanıyor. rivayeti kitabına alan Hakimve onun kitabını Tahkik eden ez-Zehebi diyorlar ki:
                            • [li]هذا حديث صحيح على شرط مسلم ولم يخرجاه
                              تعليق الذهبي قي التلخيص : على شرط مسلم
                              (Hakim): bu hadis Şeyhayn (Buhari ve Müslim) şartlarına göre sahihtir fakat rivayet etmemiştirler.
                              ez-Zehebi: Müslim şartına göre (sahih).

                              Hakim, "Müstedrek," 4/439, hadis 8201
                              [/li]


                            [quote author=ahmed.nazif date=1392739716 link=topic=25344.msg172526#msg172526]
                            Şebib belki gelmiş geçmiş en büyük , en haşin , en serkeş savaşçılardan biridir..Onun maceralarını bilmeyen yoktur..[/quote]

                            Simbad da öyledir.

                            Yorum


                              #59
                              Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                              yahu kardeşim 600 yılına doğru vefat etmiş bir şahıstan bahsediyorsun..eğer tevatürün en ufak bir emaresi olsa o zamana kadar bu tespit edilirdi..etme allah aşkına..
                              verdiğim hakim , tirmizi, nesai hep şii eğilimleri olan hadisçiler bunlardan tekinin almadığı hem hz hüseyin ile ilgili en önemli rivayet olacak hem mütevatir olacak bu mümkün değil diyorum..Benim mantık bu..senin gibi ahbarilik yapmıyorum
                              mantığımı kullanıyorum ve dahası tüm verileri tarıyorum..tüm tarikler sahihmiş?
                              değerlendirmeyi verdim..hakeza tüm tarikler sahih bile olsa (ki değil) tevatür şartı o tariklerle bile gerçekleşmez
                              nerde baksan çürük bir mantığa yapışıyorsun.

                              Yorum


                                #60
                                Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?

                                evet son dediğinde de haklısın, bilmediğim bir konuda acelecilik ettim....bana hakimden gelen rivayetin tam metnini verirmisin..

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X