Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

    [quote author=welayet link=topic=5072.msg32335#msg32335 date=1243798777]
    [quote author=Göktürk link=topic=5072.msg32334#msg32334 date=1243798042]
    [quote author=mirzehan link=topic=5072.msg32306#msg32306 date=1243794431]
    yani şimdi bu yazdıklarını manası ne diyeceksiniz belkide. Aslında tam olarak anlatmak istediğim şuydu " Hiç umurunda olmuyor insanların böyle bir hadisin yanlış olma ihtimali"
    [/quote]

    Siz bir hadisi kasitli olarak ortaya sürerseniz umurunuzda olur mu ?..

    Size bir soru sorayim..
    Ayni hadis kitaplarinda mesela buhari de

    Peygamberimiz sunu yapti derken
    Bir baska hadisle hayir yapmadi diyebiliyorlar.
    Yani tam tersini söylüyorlar..

    Neden sizce ?..
    Bu bir yanlislik mi ?.. ;D
    [/quote]
    Sizce ne?
    [/quote]


    9- Ibnu-l Museyyib, Ata Ibnu Zeyd el-Leysi, Ebu Hureyre r.a. Den naklen anlatıyor:

    Resûlullah’a atfen, insanlar Resûlullah a.s.v.’e “ Ey Allah’ın Resulü: Kıyamet günü Rabb’imizi görecek miyiz?” diye sordular. O da: “Siz bulutsuz dolunay gecesinde Ay’ı görmekte süpheye düser misiniz?” diye cevap verdi. Onlar :
    “ Hayır! Ey Allah’ın Resulü.” diye cevap verdiler. Bunun üzerine:
    “Sunu bilin ki siz Rabb’inizi böyle göreceksiniz....(K.S. 5072 C.14 Alıntılar Buhari, Rikak 52, Ezan 129, Tevhit 24 Müslim, -man 299, (182), Tirmizi, Cennet 20, (2560) )

    10- Ebu Zerr r.a. anlatıyor: “Resulullah a.s.v. a’ “sen Rab teala yı hiç gördün mü?” diye sordum. “Nurdur, ben O’nu nasıl görürüm” buyurdular.”( K.S. 5159 C.14 alıntılar, Müslim, -man 291.(178): Tirmizi, Tefsir, Necm,(3278). )

    HADISLERIN TENKIDI: Son hadiste Allah’ın görülmeyecegini tahdis etmeleri, görülecegi hususunda tahdis ettikleri evvelki diger iki hadisle çeliskilidir. Zaten metotlarının ana temellerinden biride budur. Bir konuda bir hadis rivayet ederken o hadise aykırı bir veya birden fazla hadis, tahdis etmeye özenle gayret gösterirler,
    böylece çeliskili hadisleri islerine geldigi yerde kullanmak, hem de zihinleri iyice karıstırmak için bunu yaparlar.


    Bizce BU !..
    Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

    Yorum


      Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

      -O dur ki kullarından tövbeyi kabul eder, kötülüklerinden geçer ve yaptıklarınızı bilir. 42/25

      -Iman eden ve iyi isler yapanların duâsını kabul eder, lütuf ve kereminden onlara (istediklerinden) fazlasını verir. Kafirlere gelince: onlara da çetin bir azab vardır. 42/26

      -De ki: “-ster Allah diye çagırın, ister Rahman diye çagırın. Hangisiyle çagırırsanız, nihâyet en güzel isimler O’nun dur. Salatında pek bagırma, pekte (sesini) gizleme, bu ikisinin arasında bir yol tut. 17/110

      - En güzel isimler Allah’ındır. O halde O’na onlarla (o güzel isimlerle) dua edin ve Onun isimleri hakkında egrilige sapanları bırakın; Onlar yaptıklarının cezasını çekeceklerdir. 7/180


      Görüldügü gibi, ismi âzam konusunda tahdis edilen rivayet uydurma olup, Kur’an’a uymamaktadır. Sadece bu tür rivayetlerle insanları asırlarca bos hayaller pesinde sürüklemis ve gerçeklerden kopmalarına sebep olmuslardır. Bu iddialarda bulunan kimseler, Allah’ın Isimleri hakkında egrilige sapan kimselerdirler.

      47- ..........Abdullah ibn Mesûd ( r ) söyle demistir: Peygamber (S) Mekke de iken Ve’n -Necmi Sûresini okudu da bunun sonunda secde yaptı. Onunla beraber olanlarda, bir ihtiyar müstesna (mü’min ve müsrik) hep secdeye vardılar. O ihtiyar kimsede bir avuç çakıl veya toprak alıp alnına götürdü ve: bu kadarı bana yeter, dedi. Iste o kimse ki, ben onu bundan sonra ( Bedirde) kafir olarak öldürülmüs olarak gördüm.( Buhari, Ebvâbu Sucûdil- Kur’an 1. Cilt 3 sayfa 1044 Ötüken 1987)

      48- .........Ata, -bnû Kuseyt’a söyle haber vermistir: Kendisi Zeyd ibn Sâbit e, Ve’n Necmi sûresinin sonunda ki Sucûddan sormus. Zeyd te Peygamberin huzûrunda Ven - Necmi sûresini okudugunu ve Peygamberin bu sûrede secde etmedigini söylemistir.
      (Buhari, Ebvâbu Sucûdil -Kur’an 6.cilt 3.sayfa 1044 Ötüken 1987)
      Yukarıdaki iki rivayet birbirine aykırı olup, birbirini iptal etmektedirler.
      Müsriklerin Ve’n Necmi sûresi, peygamber tarafından okunurken, secde ettikleri konusunda uydurulmus olan 47 no lu örnekteki rivayetle, benzeri rivayetler etrafında Garanik hadisesi adı altında daha bir çok sözler söylenmis ve uydurulan rivayetlerle
      ilgili olarak bir çok meshur kimseler bu konuda fikir beyan etmislerdir. Günümüzde de bu husus “Seytan ayetleri” adı altında konu edilmistir. Bu iddiaları ortaya koyup
      cevaplandıracak olursak, söyle ki :

      Kur’an tutarsız manalara gelmeyen, apaçık Arapça bir dille, hiçbir Batıni veya çelisik ifade ihtiva etmeyen, kelimelerinin degistirilmesi Allah’tan baskası için mümkün olmayan bir korunmayla korunmus olup, peygamberde ancak bu Vahyi teblig
      ediyordu. Zira ona söyle vahye dilmisti, Kur’an’dan mealen:


      - Rabının kitabından sana vahye dileni oku; O’nun sözlerini degistirecek kimse yoktur, O’ndan baska sıgınılacak bir kimsede bulamazsın. 18/27

      Görüldügü gibi, O na Rabbının kitabından sana vahye dileni oku diye emredilmisti ve okunması istenende asla degistirilemezdi. Bizzat, peygamberin kendiside vahyi aynen bildirme hususunda, Allah tarafından saglamlastırılmıstı. Zira müsrikler gelen vahyin
      dısında çesitli tuzaklar kuruyorlardı. Onlara uymaması için Peygamber bu konuda sebatkar bir kimse olarak saglamlastırılmıs ve gelen vahye her ne suretle olursa olsun kendi sözünü vahiy diye bildirmesi Allah tarafından engellenmisti, söyle ki: Kur’an’dan
      mealen;

      -Az daha onlar, seni, sana vah yettigimizden ayırarak, ondan baskasını bize iftira etmen için fitneye düsüreceklerdi. Iste o zaman seni dost edinirlerdi. 17/73

      -Sana sebat vermemis olsaydık, and olsun ki, azda olsa onlara meyl edecektin. 17/74

      -O takdirde de sana hayatında, ölümünde kat kat (azab)ını tattırırdık. Sonra bize karsı bize bir yardımcıda bulamazdın. 17/75

      Eger peygamberin agzından vahiy olmadıgı halde, vahiy diye tek bir söz çıkmıs olsaydı, Allah onu düsman kabul edecekti. Hayatında ve ölümünde kat kat azab tattıracak ve Allah’ın azabından kurtulma hususunda hiçbir yardımcıda bulamazdı.
      Allah böyle bir olayın vuku bulmadıgını bu konuda peygamberin yüksek bir sahsiyetle donatılarak saglamlastırıldıgını bildirmek suretiyle vahye süpheyle bakılmasını bertaraf etmistir.

      - Sana sebat vermemis olsaydık, and olsun ki, az da olsa onlara meyl edecektin. 17/74

      Ifadesiyle belirtilen ayetin meali üzerinde düsündügümüzde, Allah tarafından sebatkar kılınmayla peygamberin birazcık dahi de olsa vahyin dısına kaymadıgı manası açıkça anlasılır.
      Tarih boyunca Kur’an’a ve peygambere bir çok saldırılar yapılmıstır, bunlardan bir tanesi de Garanik olayı diye adlandırılan iftiradır. Kur’an karsısında acze düsen kafirler, Kur’an ile hiçbir alakası olmayan ve bizzat Kur’an’a muhalif olan uydurma rivayetleri Kur’an gibi, hatta ondan üstün kabul ederek, Islam'a saldırıda bulunmuslardır. Böyle yapmalarına delil olarak ta, kendilerine büyük Islam alimi denilen bir takım meshur
      kimselerin bu rivayetleri uydurmus veya onaylamıs olmalarıdır.

      Gerçekte bu rivayetleri uyduran veya onaylayan kimselerin, bu rivayetleri ele alıp Islam'a saldıran kafirlerden hiçbir farkları yoktur. Taraflardan biri kendisine Müslüman deyip, Islam'a iftira yoluyla
      saldırmakta. Diger taraf ise bu iftirayı ele alıp kendisine Müslüman demeden Islam'a saldırmaktadır. Bu seytani ittifakın bir örnegi de belirttigim gibi Garanik olayı iftirasıdır. Söyle iddia etmektedirler;

      Önce konuyla ilgili olarak, Necm Sûresinin bazı ayetleri su sekildedir, mealen:

      -Gördünüz mü o Lât ve Uzzâ yı? 53/19

      -Ve üçüncüleri olan öteki Menât ı. 53/20

      -Demek erkek size, disi Allah’a mı? 53/21

      -O halde bu insafsıca bir taksim! 53/22

      -Bunlar (putlar)sizin ve atalarınızın taktıgı isimlerden baska bir sey degildir. Allah onlar hakkında hiçbir delil indirmemistir. Onlar zanna ve nefislerinin alçak hevesine uyuyorlar, halbuki kendilerine Rableri tarafından yol gösterici gelmistir. 53/22
      Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

      Yorum


        Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

        Yukarıda mealini yazmıs oldugum, Hac sûresinin 22. Ayetini ele alarak demektedirler ki: “Resûlullah, kafirlerin hidayete ermelerini o kadar çok istiyordu ki, onların hosuna gidecek ve Islam'a yaklasmalarını saglayacak vahiylerin gelmesini arzu ediyordu. Bu
        arzusu içerisinde ve Kureyslilerin bir toplantısında iken Necm sûresi nazil oldu ve kendisi onu okumaya basladı. “Gördünüz mü o Lat ve Uzzâ’yı, Ve üçüncüleri olan öteki Menât’ı” sözlerine gelince agzından su kelimeler dökülüverdi. “ Bunlar, dolgun beyaz
        vücutlu güzel dilberler ve rütbeleri yüksek ilahelerdir. Onların sefaati muhakkak beklenmelidir.” Bundan sonra, Resûlullah sûrenin diger ayetlerini normal olarak okumaya devam etti ve sûrenin sonunda secde etti. Onunla birlikte Müslümanlar ile
        müsrikler beraber secde ettiler. Mekkeli kâfirler dediler ki, artık bizimle Muhammed arasında her hangi bir fark kalmamıstır. Bizde zaten aynı seyi diyoruz. Kainatı yaratan Allah’tır, fakat ilahelerimiz Allah katında bizim için sefaatte bulunacaklardır. Bilahare
        aksam Cebrâil gelerek peygambere putları övücü sözleri getirmedigini bildiriyor. Bu olay peygamberi çok üzüyor ve tedirgin ediyor. Taki Hac sûresinin 52. Ayeti indi. Bu ayette Resûlullah teselli edildi. Kendisinden önceki Peygamber ve Resûllerin aynı
        hataya düstüklerini. Arzlarına seytanın müdahale ederek karıstıgını, fakat seytanın bu karıstırdıgını Allah’ın iptal ettigini ve sonrada ayetlerini saglamlastırdıgını vahiyle
        bildirdi. Bunun üzerine peygamber rahatlıyor.” Iste iddiaları budur.

        Bu uydurma rivayet, -bn Cerir’in tarihinde ve diger birçok müfessirlerin tefsirlerinde, Ibn Sa’d’ın “Tabakât’ında, Vahidi’nin “Esbâb-ün Nuzül” ünde, Ibn -shâk’ın “Siyeri”inde,
        Musa bin Ukbe’nin “Megazi’sinde, Ibn Ebi Hâtim, Ibn Munzir, Bezzâr, Ibn Merdûye ve Taberâni’nin hadis kitaplarında yer almıstır. Baska bir çok kitaplarda konu olarak yer almıs ve üzerinde konusulmustur.
        Hâfız -bn Hacer (Meshur mühaddis); Ebu Bekr Dessâs (tanınmıs Fakih unvanlı); Zemahseri (Müfessir); ve -bn Cerir gibi tarihçi müfessir ve Fıkıhçı iddialı meshur kimseler bu rivayetin dogru oldugunda ısrar etmislerdir. Muhalif olanlar da bunu tam
        manasıyla elestirmemislerdir. Muhaliflerin bir grubu bunu reddediyor zira, bunun kaynakları veya senetleri zayıftır demektedirler. Demek ki bu kimseler de, senetlerin
        kuvvetli olması halinde bu rivayeti aynen kabul edeceklerdi.

        Örnegin, Ibn Kesir bu hususta sunları yazmıstır. “Bu hikâye hangi senetlerle rivâyet olunmussa hepsi, mürsel ve münkat’ı dırlar.” Beyhâki de diyor ki: “ Nakil itibariyle bu hikâye ispatlanmıs
        degildir”. Ibn Huzeyme; Kadı -yâz gibi kimseler de aynı fikirdedirler. Mesela: Kadı Iyâz’ın reddetmesine sebep, Kütüb-i Sitte de yer almaması ve senedinin zayıf olmasıdır. Halbuki, 47 örnekte görüldügü gibi, Buhari Garanik kelimesini rivayet etmemekle birlikte Ve’n-Necm süresi okunurken müsriklerin secde ettiginden bahisle dolaylı olarak deginmistir.

        Bunların esas problemi, Tevhidi ve Kur’an’ı anlamamıs olmalarından kaynaklanmaktadır. Peygamber hakkındaki kanaatleri de içinde bulundukları durum gibidir.

        Degil mi ki diyorlar, Cebrail bilahare haber verince peygamber yaptıgı yanlısın farkına vardı. Bu anlayısları onların durumunu göstermesi bakımından çok manidardır.

        Zira degil bir peygamber, herhangi bir Müslüman dahi, Allah’a sirk kosmanın manasını bilir ve anında farkına varır. Bunların güya karsı olanları emin oldukları ravilerin söylenmesi halinde, Allah’a sirk kosmakta bir an bile tereddüt etmeyecek kimselerdir.
        Degil mi ki, bu kimseler kendilerine Allah’ın (hasa) ayagını Cehenneme soktugu rivayet edilince kabul edip, buna iman ettiler.

        Bunlara sormak lazım ilahları Allah’mı yoksa raviler mi. Red veya kabul gerekçelerine bakılırsa ravileri ilah edinmislerdir.
        Hem bunlara sormak gerekir. Yalan yere rivayet metinleri uyduran kimselerin, ravilerini de uydurmamaya verilmis bir sözleri veya bir garantileri mi var. Yalan yere her çesit rivayet uyduran kimselerin, ravileri de uydurduklarını bir çocuk dahi anlıyabilirken. Bunlar o kadar dahi akıllarını kullanamayan ve Kalpleri, Allah tarafından
        mühürlenmis, kör ve sagır kimselerdirler. Kendilerine Müslüman deyip, Garanik
        rivayeti iftirası gibi gibi bir çok rivayetler uydurup veya bunlara taraf olup, -slam'a
        saldırmakta hiçbir mahzur görmezler. Fakat, bazen aynı seyi kendisine Müslüman
        demeyen bir kimse ele alıp -slâm’a saldırırsa görünüste güya çok kızarlar, sanki
        kendilerinin yaptıkları farklıymıs gibi.
        Simdi iddialarını bir baska açıdan ele alıp çürütmek istedigimizde deriz ki: -sra sûresi
        74. Ayette gördügümüz gibi, peygamber Allah’ın kendisini sebatkar kılması sayesinde,
        azda olsa dahi vahyin dısına çıkmadıgı, agzından vahiy diye vahiy olmayan tek bir
        kelime dahi çıkmadıgı, daha önce belirttigim gibi açıktır. Simdi söyle bir mantık
        yürütelim, peygamber Garanik rivayeti iftirasındaki bozuk ifadeleri sarfetmis olsaydı, Isra sûresi 74. Ayeti geçersiz olacaktı, bu Islamiyet te öyle mühimdir ki, bir tek ayetin geçersiz bos olması, Kur’an’ın tamamının, Allah sözü olmayıp, kul sözü oldugu
        manasına gelirdi. Isra sûresi 74. Ayetinin bu iddia edilen iftira olayından önce veya sonra inmesi bir sey degistirmez. Peygamber zamanın da iman eden ve vefatından sonra yasayan binlerce sahabe aklı basında saglam mantıklı kimselerdirler. Bu kadar
        büyük bir çeliskiyi hemen görürlerdi. Ne bu gün nede o gün tek bir Müslüman bulmak mümkün olmazdı. Tam tersine bu gün oldugu gibi o gün de Müslümanlar bulunduguna göre böyle bir olay vuku bulmamıstır. Böyle bir olayın vuku bulmadıgına dair, Kur’an’dan baska örnekler verecek olursak, söyle ki; mealen:


        - Batmakta olan yıldıza an dolsun ki. 53/1
        - Arkadasınız sapmadı, azmadı. 53/2
        - O havadan konusmaz. 53/3
        - -lla ki O, kendisine (Allah tarafından) vahye dilen bir vahiyden baska bir sey degildir. 53/4
        - Ona, müthis kuvvetleri olan biri ögretti. (Cibril) 53/5
        - Ayetlerimiz hakkında dogruluktan ayrılıp egrilige sapanlar bize gizli kalmaz. O halde, atesin içine atılan mı daha iyidir, yoksa kıyamet günü güvenle gelen mi? Dilediginizi yapın! Kuskusuz O, yaptıklarınızı görmektedir. 41/40
        -Kendilerine Kitap geldiginde onu inkâr edenler (süphesiz bunun sonucuna katlanacaklardır). Halbuki o, essiz bir kitaptır. 41/41
        - Ona önünden de ardından da bâtıl gelemez. O, hikmet sahibi, çok övülen Allah’tan indirilmistir. 41/42

        Garanik hadisesi rivayetinin gerçek olmadıgına dair bir baska açıdan bakacak olursak: Evvelce belirttigim gibi, bu uydurma rivayeti, Hac sûresi 52. Ayetiyle iliskilendirmektedirler. Bu konuda büyük bir mana sapması içerisindedirler, Söyle ki:

        - (Ey Muhammed) Senden önce hiçbir resûl, hiçbir nebi göndermedik ki O bir temennide bulundugu zaman seytan onun temennisine bir sey sokmus olmasın. Fakat Allah, seytanın soktugu seyi iptal eder; sonra da ayetlerini saglamlastırır. Allah, her seyi hakkıyla bilendir, hikmet sahibidir. 22/52

        Yukarıda mealini yazmıs oldugum, Hac sûresi 52. Ayetinde, dikkat edilirse temenniden bahsedilmektedir. Temenni de istek, dilek veya arzu demektir. Fiiller ise istek veya arzu olmayıp hayata geçirilmis olaylardır. Baska bir deyisle olması istenen olaylar arzu
        halinde kaldıkça temenni olarak adlandırılırlar. Eger o temenni yerine gelirse, artık o temenni olmayıp yapılmıs bir istir. Eger peygamber onların iddia ettigi gibi öyle bir sey söylemis olsaydı ki bu mümkün degildir, bu arzu olmayıp yapılmıs bir is olacaktı. Onun
        için Hac sûresi 52. Ayette bahsedilen temenniyle böyle bir iftira rivayeti iliskilendirmek mümkün degildir. Zira rivayette bir temenniden degil yapılmıs bir isten bahsedilmektedir.

        Denilse ki o zaman Hac sûresi 52. Ayette vurgulanan ve Resûlullahtan önceki resûl ve nebilerin de yasamıs oldugu, seytanın temennilerine bozukluk karıstırma olayının manası nedir? Ben derim ki Kur’an bütün misalleri açık bir sekilde ihtiva eden bir kitab oldugundan, bu soruya cevap teskil eden örnekleri onda bulabiliriz. Söyle ki, Kur’an’dan mealen:


        - Surat astı ve döndü. 80/1
        - Yanına kör bir kimse geldi diye. 80/2
        - Ne bilirsin belki o arınacak. 80/3
        - Yâhut ögüt dinleyecek de ögüt, kendisine yarayacak. 80/4
        - Kendisini ögütten müstagni gören kimse gelince. 80/5
        - Sen ona yöneliyorsun. 80/6
        - Onun arınmasından sana ne? 80/7
        - Fakat kosarak sana gelen. 80/8
        - (Allah’tan) korkarak gelmisken. 80/9
        - Sen onunla ilgilenmiyorsun. 80/10
        - Bir daha bundan sakın; zira Kur’an bir ögüttür. 80/11
        - Dileyen onu düsünüp ögüt alır. 80/12
        - (Ey Muhammed) Sen, keyfince istedigini dogru yola iletemezsin. Fakat Allah, istedigini dogru yola iletir. O, hidayete gelecek olanları daha iyi bilir. 28/56

        Peygamberin, hidayete layık olmayan kimsenin hidayet etmesinde; kisi hidayete ilgisiz olmasına ragmen ısrar etmesi ve o kisinin hidayete ermesi halinde, bundan hoslanmıs olacagı ile hidayete layık olanla; o kisinin hidayetle ilgilenmesine ragmen,
        ilgilenmemesi. Seytanın, Peygamberin insanların hidayete erme temennisine attıgı bir yanlıs arzudur. Allah bu arzuyu iptal ederek, dogruyu göstermistir.

        Dikkat edilirse peygamberin temennisi gerçeklesmemis yani fiile dönüsmemistir. Allah’ın istedigi gerçeklesmistir.
        Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

        Yorum


          Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

          Iste Buhari budur !..

          Istersen Seyyah kardesim seninle daha binlerce örnekle .......edit.....devam edebilirim..

          Ister misin ?..

          Aman isteme..
          Cünkü cok zor durumda kalirsin..
          Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

          Yorum


            Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

            Ön şerh: katmerin yazılarını savunduğum ya da savunmadığım için değildir, kıyastır yazacaklarım. Ortadaki tavıradır!

            Bir başlıkta katmerin banlandığını yazmışsınız.
            Nedenini sorduğumda serdarcandan gelmiş cevap. Onu yalanlamadığınıza göre nedeni şuymuş:
            Evli kadınların muta yaptığı yalanını yazıları içine katması ve sorulan sorulara cevap verilmemesi!
            Yazıları bazen takip ettiğimde şunu gördüm. katmer yazılanlara cevap verecekmisin yoksa yazılarını editleyelimmi diyordu bir admin!
            Yani yanıt vermeye bile zorlanıyor. Yanıt vermesini istediğiniz konuların hepsi, evli bayan muta yağparmı değildi. Normal mezhepler arasındaki bu ihtilaflı konularda var.

            Şimdi gelelim Göktürke;
            Ehli sünnet alimlerini Kuran dışı yaşamı kabul eden, sünneti reddeden kişiler olarak gösterdi.
            Siz admin olarak kalkıp birde destekler mahiyette yorum yaptınız.
            Olay buharide, Müslimde geçen birbirine muhalif hadisler değil.
            olay Ehli Sünnet alimlerinin Kuran dışı yaşamı sürdürmeleri ve sünneti kabul etmemeleri.

            katmerle bunu kıyasladığımızda aceba arasındaki farkta; iş ehli sünnete gelince, bu sorgulanabilir birşeymi oluyor!
            katmer belki öyle okumuş, duymuş ve aktarmış, ama ardından evli bayan muta yapar dedi diye banlanmış.

            Eğer bu iki çelişki arasında bir bağ yok, Göktürk sorgulamış böyle bir kanıya varmış , doğru diyorsanız bu forumunuzdaki son mesajımdır.
            Yok değilse, adaletiniz ne ölçüde görmek isterim.

            Selametle...

            Bu yazıyı yollarken gene Göktürk sirk gösterisine devam etmiş. Cümleye bakın!
            Dalga geçmeye devam edelim.

            Buyurun sayın admin, dalga geçirmeye devam edebilirisiniz.
            hayat akşamlıdır...

            Yorum


              Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

              sayın göktürk dalga geçme ifadenizi editledim lütfen ilmi münazaralarda seviyeli ifadeler kullanalım,münazara adabına uygun olmayan ifadeler kullanmayalım.

              seyyah kardeş katmer adlı üyenin banlanma gerekçesi ilgili başlıkta izah edildi.kullandığı kurallara aykırı tabirleri aleni olarak yazmak zorunda değiliz.
              Ayrıca bu üye forumdan daha önce banlanan bir üyedir,ama biz böyle şeyleri sorun etmediğimiz için kurallar dahilinde başka nikle yazmasınada müsade ettik taki kırmızı çizgileri ihlal edinceye kadar,bilmem anlatabildim mi?
              Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
              İmam Ali (a.s)

              Yorum


                Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                Bu yazıyı yollarken gene Göktürk sirk gösterisine devam etmiş. Cümleye bakın!
                Dalga geçmeye devam edelim.
                Efendim söz size aittir " Sizinle dalga gectigimi " ima etmissiniz yukarda..

                Şimdi siz bizimle dalga geçen bir.....misiniz?
                Sizin dikkate alınır, tutumlu , iyi niyet taşıyan, sorgulayan biri olmadığınız ortada.
                Alimleri Kuran-sünnet düşmanı ilan biri ile münazara yapılamayacağı ortada.
                Ben size deliller hadisler ayetler sunuyorum..
                Ya siz ?..
                Istemezük diye bagiriyorsunuz..
                Var mi baska söyleminiz ?..
                Yok..

                O halde Sözü kismak gerek vesselam..

                Sizin neye inanip neye inanmadiginiz beni hic ilgilendirmiyor.

                Ben sadece sizin mensubu oldugunuz Ehli's sünne ve'l cemaa yi sucluyorum..
                Delillerle gayet tabii..

                Varsa sözünüz buyrun..
                Islam dini cocuk oyncagi degildir.
                Hezeyan ve masallara kapalidir.

                Deyin ki bana sen yalan söylüyorsun niyetin kötü.. Aha da delil..

                Özür dileyip hemen gideyim.
                Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                Yorum


                  Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                  [quote author=mikdat link=topic=5072.msg32349#msg32349 date=1243801813]
                  sayın göktürk dalga geçme ifadenizi editledim lütfen ilmi münazaralarda seviyeli ifadeler kullanalım,münazara adabına uygun olmayan ifadeler kullanmayalım.

                  seyyah kardeş katmer adlı üyenin banlanma gerekçesi ilgili başlıkta izah edildi.kullandığı kurallara aykırı tabirleri aleni olarak yazmak zorunda değiliz.
                  Ayrıca bu üye forumdan daha önce banlanan bir üyedir,ama biz böyle şeyleri sorun etmediğimiz için kurallar dahilinde başka nikle yazmasınada müsade ettik taki kırmızı çizgileri ihlal edinceye kadar,bilmem anlatabildim mi?
                  [/quote]


                  efendim söz O sözden yakinana aittir

                  Şimdi siz bizimle dalga geçen bir.....misiniz?
                  Sizin dikkate alınır, tutumlu , iyi niyet taşıyan, sorgulayan biri olmadığınız ortada.
                  Alimleri Kuran-sünnet düşmanı ilan biri ile münazara yapılamayacağı ortada.
                  (...misiniz ?..) de ne oldugunu anlamadim.. SIA demek istiyor herhalde..

                  öyle olmadigini burada herkes biliyor.
                  Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                  Yorum


                    Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                    Nedendir bilinmez bu Ehli's sünne ve'l cemaa beni sevemedi gitti..

                    6666'dan alinan sade bes midir
                    Ebu süfyan Ali el-Murteza ya es midir ?.. diye sordugumdan olmali..

                    Hakikaten Islam in sarti ne zaman bes oldu ?..

                    6661 tanesini begenmediler herhalde..
                    Yerine Buhari nin rüyalarini koydular..
                    Simdi yine kizarlar.. ;D

                    Yalan mi ?..
                    Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                    Yorum


                      Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                      [quote author=Göktürk link=topic=5072.msg32350#msg32350 date=1243801976]

                      Ben sadece sizin mensubu oldugunuz Ehli's sünne ve'l cemaa yi sucluyorum..
                      Delillerle gayet tabii..

                      [/quote]

                      Merak ettim,sucladiginiz sadece ehli-sünnet mektebi mi?
                      Allah Bize Yeter!
                      O Ne Güzel Vekildir...

                      Yorum


                        Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                        Şimdi gelelim Göktürke;
                        Ehli sünnet alimlerini Kuran dışı yaşamı kabul eden, sünneti reddeden kişiler olarak gösterdi.
                        Ya Hu Kardesim ne Alimi ?..

                        " Mezhep kabullerime uymayan her ayeti mensuh ilan ederim" diyor adam

                        Ayni seyi Roma Katolik kilisesi de diyor..
                        Senin alim dedigin olsa olsa Kardinal olur..

                        Alim mis..

                        La havle vela kuvvete..
                        Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                        Yorum


                          Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                          [quote author=HiLaLNuR link=topic=5072.msg32353#msg32353 date=1243803141]
                          [quote author=Göktürk link=topic=5072.msg32350#msg32350 date=1243801976]

                          Ben sadece sizin mensubu oldugunuz Ehli's sünne ve'l cemaa yi sucluyorum..
                          Delillerle gayet tabii..

                          [/quote]



                          Merak ettim,sucladiginiz sadece ehli-sünnet mektebi mi?
                          [/quote]

                          Hayir !..
                          Benim sucladigim Yalandir !..
                          Islam dinini hice sayip yeniden Din koyma hevesidir.

                          Kimden gelirse gelsin suclarim.
                          Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                          Yorum


                            Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                            Ey şia Ey sünni topluluğu nasıl bir peygambere iman ettinizki 6 yaşında henüz akıl buluğ olmamış bir kız çocuğuna kendi rızası ile nikahlandığını kalbiniz tastik ediyor. Bugün Yaş farkı olan insanlar bile kendilerinden yaşça küçük olan kızlarla evlendiğinde kınanıyorken siz nasıl resulullahın rızası ile bunu yaptığını düşünürsünüz. Eğer kalbiniz bunu tastik ediyorsa dininiz bu kadardır. ve dininizin hepsi çıkmazdadır. Ey resulullah ümmetiyim diyenler siz resulullahın derdini anlamadan onun garipliğini yaşamadan ona nasıl ümmetiz dersiniz. Sizin aklınızdaki resul 6 yaşındaki bir kız ile nikahlanabiliyor.


                            O olay şu şekilde olmuştur.

                            " Ebubekir birgün resulullahı evine davet etti, resulullah ise daveti kabul edip onun evine gitti. Ebu bekir evde yanlızca 6 yaşındaki aişe yi bırakmıştı resulullah içeri girince ebu bekir kapıyı arkadan kitledi ve camiye koştu. ve o gün bir hutbe okudu" Ey müslümanlar herkes iyi bilsinki muhammed kızım aişe yi nikahına aldı şuanda benim evimdedirler." diye uzun bi hutbeyle nikahı ilan etti.

                            Resulullah kızı fatımeye derdini anlatırken " Kızım fatıme ümmetinim diyen bu zalimler beni 6 yaşındaki bir kız çocuğuyla zorla nikahladılar. Babana bu zulmüde yaptılar kızım" diye hep ağlamıştır.

                            Yorum


                              Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                              [quote author=erbab link=topic=5072.msg32372#msg32372 date=1243829874]
                              " Ebubekir birgün resulullahı evine davet etti, resulullah ise daveti kabul edip onun evine gitti. Ebu bekir evde yanlızca 6 yaşındaki aişe yi bırakmıştı resulullah içeri girince ebu bekir kapıyı arkadan kitledi ve camiye koştu. ve o gün bir hutbe okudu" Ey müslümanlar herkes iyi bilsinki muhammed kızım aişe yi nikahına aldı şuanda benim evimdedirler." diye uzun bi hutbeyle nikahı ilan etti.

                              Resulullah kızı fatımeye derdini anlatırken " Kızım fatıme ümmetinim diyen bu zalimler beni 6 yaşındaki bir kız çocuğuyla zorla nikahladılar. Babana bu zulmüde yaptılar kızım" diye hep ağlamıştır.[/quote]

                              KAYNAĞINI İSTERİM. BU GÜNE KADAR BU SÖZLERİ SADECE SÖZLÜ OLARAK BİRİSİNDEN DUYDUM. DELİL İSTEDİM SUNMADILAR. ŞİMDİ İKİNCİ KEZ SİZDEN DUYUYORUM. LÜTFEN DELİL YAZAR MISINIZ? VE BİZE BU KONUDA YARDIMCI OLUR MUSUNUZ?

                              Yorum


                                Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                                Bu büyük bi sorumluluk olduğu için kitaplarda rastlamak zordur ben bunu büyük bi ehlibeyt aliminden öğrendim ama ismini veremem kendisi türkiyede yaşamaktadır.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X