Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #76
    Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

    Allah razi olsun sizden kardes, ilminize bereket, uydurma diyemeyen olsada, demeyi basaran ve buhariyi resulullaha feda edebilenler cikacaktir elbet

    Yorum


      #77
      Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

      [quote author=Mufazzal link=topic=5072.msg31723#msg31723 date=1243659911]
      [quote author=Göktürk link=topic=5072.msg31659#msg31659 date=1243617971]
      Izliyorum da..
      Bu Buhari nin hadisine " Uydurma " diyemiyor arkadas.

      Korkuyor " Dinden cikarim " diye

      Halbuki: Islam peygamberini 9 yasinda bir kiz ile gerdek yaptiran zihniyet Buhari yerine Allah dan korksa daha yerinde olur..

      Yine de kendileri bilir..
      [/quote]

      Seyyah abim soruma cevap vermese, Göktürkün şu sözlerine inanıcam.
      [/quote][quote author=Zulfikar link=topic=5072.msg31883#msg31883 date=1243689327]
      Ne oldu simdi? acaba bu hadis diye muteber kitaplarda satirlar isgal eden sözlerin uydurma oldugu böylelikle kabul edilmis oldumu?
      [/quote]

      Mufazzal bey kardesim;

      O arkadas sizin sorunuza cevap veremez.

      Mezhep Hükümleri ile Kuran i nesh edebilen bir zihniyet Seytan ini Allah in peygamberine degisemez.

      O Iblis buna engeldir.

      Bana kizacaklar..
      Kizsinlar.

      Vallahi Allah sahittir.

      Bu insanlar:

      [b]Mezhep hükümlerimize uymayan her ayet ya tevil edilmistir ve yahut da Mensuhtur.Her hadis de böyledir ( Ubeydullah el-kerhi ;er-risale )[/b].


      Sözlerine karsi cikamadilar
      Yani Mezhep hükümlerini Kuran a tercih ettiler.

      Onlarin isi Allah a kalmistir.

      Dilerim Cenab-i Hakk dan onlari mezhep büyükleri ile ve onlarin hükümleri ile hasr etsin.
      En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 23:04.
      Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

      Yorum


        #78
        Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

        Mezhep hükümlerimize uymayan her ayet ya tevil edilmistir ve yahut da Mensuhtur.Her hadis de böyledir ( Ubeydullah el-kerhi ;er-risale )

        Yorum


          #79
          Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

          [quote author=Zulfikar link=topic=5072.msg31912#msg31912 date=1243695139]
          Mezhep hükümlerimize uymayan her ayet ya tevil edilmistir ve yahut da Mensuhtur.Her hadis de böyledir ( Ubeydullah el-kerhi ;er-risale )
          [/quote]

          Kaynak isteyenler Hayreddin Karaman in Islam tarihi ve hukuku adli eserini inceliyebilirler.
          Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

          Yorum


            #80
            Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

            iste mesele bu kardes, ilminize bereket. ne demek ayeti hadisle neshetmek, hemde fikha uymadigi icin? demekki bu fikih baslibasina bir din, biz kurana uymazsak kuran bize uyacak mantigi!

            Yorum


              #81
              Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

              Siz benimle Seyyah abim arasında ki dostluğu bilmezsiniz. Ben inanıyorum ki bu soruma Seyyah abim er veya geç cevap yazacaktır.

              Yorum


                #82
                Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                [quote author=Mufazzal link=topic=5072.msg31916#msg31916 date=1243695512]
                Siz benimle Seyyah abim arasında ki dostluğu bilmezsiniz. Ben inanıyorum ki bu soruma Seyyah abim er veya geç cevap yazacaktır.
                [/quote]

                Allah muhabbetinizi arttirsin..
                Gönül ister ki o muhabbet seyyah kardesinize siginak olsun..

                O siginak ki: Musa nin asasi,Ibrahim in atesi gibi olsun.
                En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 23:04.
                Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                Yorum


                  #83
                  Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                  [quote author=Zulfikar link=topic=5072.msg31915#msg31915 date=1243695376]
                  iste mesele bu kardes, ilminize bereket. ne demek ayeti hadisle neshetmek, hemde fikha uymadigi icin? demekki bu fikih baslibasina bir din, biz kurana uymazsak kuran bize uyacak mantigi!
                  [/quote]

                  Keske öyle olsa..
                  Ayeti hadis ile de nesh etmiyorlar.

                  Mezhep kabulü ile nesh ediyrlar.

                  Yani islerine gelmiyen her ayet ve hadisi red ediyorlar.
                  Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                  Yorum


                    #84
                    Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                    insallah basiret sahibi müslümanlar bunlara dikkat kesilir.

                    Yorum


                      #85
                      Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                      [quote author=Mufazzal link=topic=5072.msg29397#msg29397 date=1243000275]
                      Sahihi Buhari



                      [/quote]

                      [quote author=Seyyah link=topic=5072.msg30487#msg30487 date=1243278435]
                      Peygamberimizin Hz. Aişe ile evlendiği zaman Hz. Aişenin yaşı ile ilgili bir çok rivayet vardır. Ancak biz Hz. Aişe'nin 16 - 17 yaşlarında iken Peygamberimizle evlendiğine dair rivayetleri kabul ediyoruz.
                      bununla ilgili çok kaynak var. Bunları buraya aktarmıyorum, zira uzun yazılar üyeler tarafından okunmuyor.
                      Ama netice bundan ibarettir.
                      [/quote]


                      [quote author=Mufazzal link=topic=5072.msg30488#msg30488 date=1243278615]
                      [quote author=Seyyah link=topic=5072.msg30487#msg30487 date=1243278435]
                      Peygamberimizin Hz. Aişe ile evlendiği zaman Hz. Aişenin yaşı ile ilgili bir çok rivayet vardır. Ancak biz Hz. Aişe'nin 16 - 17 yaşlarında iken Peygamberimizle evlendiğine dair rivayetleri kabul ediyoruz.
                      bununla ilgili çok kaynak var. Bunları buraya aktarmıyorum, zira uzun yazılar üyeler tarafından okunmuyor.
                      Ama netice bundan ibarettir.
                      [/quote]
                      Bismillahirrahmanirrahim


                      Seyyah abim, O zaman size göre Buharide geçen 6-9 yaş rivayeti uydurma mı?
                      [/quote]



                      En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 23:04.

                      Yorum


                        #86
                        Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                        Resmini zahmet edip çekmişsin.
                        O sözüm hala geçerli. Bu benim şahsi görüşüm değil. Dinlediğim alimlerin hepsinden bu sözü duydum.
                        Bu forumdada aynı sözü ifade ettim.
                        hayat akşamlıdır...

                        Yorum


                          #87
                          Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                          [quote author=Seyyah link=topic=5072.msg32099#msg32099 date=1243751631]
                          Resmini zahmet edip çekmişsin.
                          O sözüm hala geçerli. Bu benim şahsi görüşüm değil. Dinlediğim alimlerin hepsinden bu sözü duydum.
                          Bu forumdada aynı sözü ifade ettim.

                          [/quote]

                          Sevgili Seyyah kardesim;

                          Madem Alimlerden bir cok sey dinlediniz ki eksik dinlemissiniz.

                          Su alimlerin anlattiklari hakkinda sizin bir müslüman olarak sahsi görüsünüzü bildirmenizi rica ediyorum..
                          Buyrun:

                          Gelenekleriyle çok sıkı bir bağı olan cahiliye dönemi insanları, Hz. Peygamberin tebliğ ettiği dinin ilkelerini, kendi inanç yapılarına ve çıkarlarına aykırı düşmesi sonucunda kabullenmekte zorlanmışlar, Hz. Peygamberin sağlığında bile, hiç korkmadan, çekinmeden Hz. Peygamber adına uydurma hadisler rivayet ederek İslam’ın içine sokmaya çalışmışlardır. Hz. Aişe, Hz. Ali ve Hz. Ömer başta olmak üzere bazı sahabelerin bu hadis uydurucularına karşı mücadele ettikleri bir gerçektir. Hz. Peygamberin vefatından sonra, özellikle Emeviler döneminde başlayarak Abbasiler döneminde sonuca ulaşan bir süreçte dini tahrif etme faaliyetleri hız kazanmış, bu yeni dini eski inanç sistemlerine dönüştürmekte başarılı olmuşlardır.
                          Bu dönemlerde uydurulan hadisler, Emeviler döneminin sonralarına doğru toplanmış ve Abbasiler dönemi başlarında kitap haline getirilerek, İslam dininin ikinci kaynağı oluşturulmuştur. Bu kaynaklar baz alınarak yapılan farklı yorumlar neticesinde fıkıh ekolleri ortaya çıkmış ve fıkıh kitapları yazılmıştır. Böylece İslam dininde tefrika Mezheplerin ortaya çıkışı ile başlamıştır. Ne yazık ki, İslam’a bu ilaveleri yapanlar dini savunduklarını söylemişler ve dinin kaynağı olduğu iddia edilen hadis ve fıkıh kitaplarıyla dinin yozlaştırılmasına neden olmuşlardır.
                          Geçmişte olduğu gibi bugünde gerçeklere vakıf olan din adamları çeşitli baskılar ve zorlamalar neticesinde bildiği gerçekleri açıklamaktan çekinmişler ve sindirilmişlerdir. Gerçek din adamlarının pasifize edilerek, dini hayattan soyutlanmalarıyla oluşan boşluk, gelenek dini ruhbanları tarafından doldurulmuştur.

                          Zaman içerisinde sahip oldukları sosyal, siyasal ve ekonomik erk neticesinde bir çok basın ve yayın organlarına sahip olan gelenek dini bağlıları, inançlarını yayma adına bu kaynakları maksimum bir düzeyde kullanmakta ve kendilerini İslam’ın tek yetkili temsilcileri olarak lanse etmektedirler.
                          Bugün ortaya sunulan din, Hz. Peygamberin tebliğ ettiği İslam değil, uydurma ve tahrif hareketinin sonucunda oluşturulmuş olan geleneksel bir dindir. Bu dinin kaynağını Kur’an değil, bağlıları tarafından kutsallaştırılmış din adamlarının kitapları teşkil etmektedir.
                          Görsel ve yazılı medyada ki konuşmalarında, yazılarında kendi öğretilerini anlatırlarken; “kitapta yeri var” , “kitaba bakalım, kitap ne diyor”, “kitap bunu söylüyor” , “ben kitaba göre konuşuyorum” gibi dillerini eğip bükerek söyledikleri her sözde kastettikleri kitap, Allah’ın kitabı değil, kutsallaştırmış oldukları din adamlarına ait olan kitaplardır. Hatta bu kitaplara, Kur’an’dan ve hadislerden daha çok itibar edilmesini, dinini öğrenmek isteyen bir Müslüman’ın Kur’an ve hadis kitapları yerine bu kitapları okumasını salık vermektedirler.


                          Bu konu ile ilgili görüşlerinden:

                          * “Dininin hükümlerini bizim gibi cahillere derin âlimler ve olgun salihler bildirdi. Bunlar, Muhaddisler ve Müctehidlerdir. Hadis âlimleri, hadis-i şerifleri inceleyip, sahih olanlarını ayırmışlardır. Müctehidler de, âyet-i kerimelerden ve hadis-i şeriflerden ahkam çıkarmışlardır. Biz, ibadetlerimizi ve bütün işlerimizi bu ahkama uygun olarak yapıyoruz.” (Üsul-ül-erbea fi-terdidil-vehhabiyye)

                          * İmam-ı Rabbani hazretleri buyurdu ki:
                          “Hadis-i şeriflerle amel etmek, bize caiz olmaz. Mezhebimizin hükmüne aykırı gibi görülen hadis-i şerifler, âlimlerin sözlerini reddetmek için delil ve senet olamaz.” [Mektubat 1/312, Mebde ve Mead 31]


                          * Muhammed Hadimi hazretleri de buyuruyor ki:
                          Dindeki dört delil, müctehidler içindir. Bizim için delil, mezhebimizin bildirdiği hükümdür. Çünkü bizler, âyet ve hadisten hüküm çıkaramayız. Mezhebin bir hükmü, âyete, hadise uymuyor gibi görünse de yanlış değildir. [Berika s. 94]


                          * Bir kimse, yapacağı şeyi, Kur’an-ı kerimde ve hadis-i şeriflerde arayamaz. Mezheb âlimlerinin kitaplarından okuyup öğrenmesi lazım olur. Müslüman’a yapılacak en büyük kötülük, “Kütüb-i Sitte’yi al hadisleri oku ve buradan dinini öğren veya Kur’an meali oku, dinini asıl kaynaktan öğren” demektir.
                          * Bir hadis, bir âyete zıt gibi görünürse, hadis-i şerife uyulur. Bir hadis, mezhebin hükmüne zıt gibi görünürse, mezhebin hükmüne uyulur. (www.dinimizislam.com - Mezheb ve Mezhebsizlik)


                          * Ubeydullah el-Kerhî’ (v. 340/951): “Mezhebimizin hükümlerine uymayan her âyet ya te’vil edilmiştir yahut da mensûhtur; her hadîs de böyledir: ya te’vîl edilmiştir yahut da mensûhtur; başka bir hadis ile yürürlükten kaldırılmıştır.” (el-Kerhî, er-Risâle, İst. ts, s. 84.)
                          Kerhî’nin demek istediği şudur: Nas ile mezheb çatıştığı zaman biz mezheb hükmünü alır, onu uygularız. (Hayrettin Karaman, İslam Hukuk Tarihi, İst., 2001, s. 236)


                          Bu acik bir kitapsizlik Allahsizlik ve Putperestlik ilanidir.

                          öyle degil mi ?..



                          Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                          Yorum


                            #88
                            Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                            Mezhebler kuran ayetlerini hükümsüz kilar mi ?..

                            Verdigimiz delile göre : Kiliyormus..

                            Simdi Müslüman Olarak ne yapacaksiniz ?..
                            Biz anlamayiz alimler öyle yapmissa vardir bir hikmeti mi diyeceksiniz ?..

                            Yoksa Allah in size emrettigini mi yapacaksiniz ?..

                            Ne ?..

                            Aslinda Imani olan bir Insan icin cok kolay bir mesele..
                            Hayat da en Hakiki Mürsit ilimdir ( Hz. Ali )

                            Yorum


                              #89
                              Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                              [quote author=Göktürk link=topic=5072.msg32124#msg32124 date=1243760931]
                              [quote author=Seyyah link=topic=5072.msg32099#msg32099 date=1243751631]
                              Resmini zahmet edip çekmişsin.
                              O sözüm hala geçerli. Bu benim şahsi görüşüm değil. Dinlediğim alimlerin hepsinden bu sözü duydum.
                              Bu forumdada aynı sözü ifade ettim.

                              [/quote]

                              Sevgili Seyyah kardesim;

                              Madem Alimlerden bir cok sey dinlediniz ki eksik dinlemissiniz.

                              Su alimlerin anlattiklari hakkinda sizin bir müslüman olarak sahsi görüsünüzü bildirmenizi rica ediyorum..
                              Buyrun:

                              Gelenekleriyle çok sıkı bir bağı olan cahiliye dönemi insanları, Hz. Peygamberin tebliğ ettiği dinin ilkelerini, kendi inanç yapılarına ve çıkarlarına aykırı düşmesi sonucunda kabullenmekte zorlanmışlar, Hz. Peygamberin sağlığında bile, hiç korkmadan, çekinmeden Hz. Peygamber adına uydurma hadisler rivayet ederek İslam’ın içine sokmaya çalışmışlardır. Hz. Aişe, Hz. Ali ve Hz. Ömer başta olmak üzere bazı sahabelerin bu hadis uydurucularına karşı mücadele ettikleri bir gerçektir. Hz. Peygamberin vefatından sonra, özellikle Emeviler döneminde başlayarak Abbasiler döneminde sonuca ulaşan bir süreçte dini tahrif etme faaliyetleri hız kazanmış, bu yeni dini eski inanç sistemlerine dönüştürmekte başarılı olmuşlardır.
                              Bu dönemlerde uydurulan hadisler, Emeviler döneminin sonralarına doğru toplanmış ve Abbasiler dönemi başlarında kitap haline getirilerek, İslam dininin ikinci kaynağı oluşturulmuştur. Bu kaynaklar baz alınarak yapılan farklı yorumlar neticesinde fıkıh ekolleri ortaya çıkmış ve fıkıh kitapları yazılmıştır. Böylece İslam dininde tefrika Mezheplerin ortaya çıkışı ile başlamıştır. Ne yazık ki, İslam’a bu ilaveleri yapanlar dini savunduklarını söylemişler ve dinin kaynağı olduğu iddia edilen hadis ve fıkıh kitaplarıyla dinin yozlaştırılmasına neden olmuşlardır.
                              Geçmişte olduğu gibi bugünde gerçeklere vakıf olan din adamları çeşitli baskılar ve zorlamalar neticesinde bildiği gerçekleri açıklamaktan çekinmişler ve sindirilmişlerdir. Gerçek din adamlarının pasifize edilerek, dini hayattan soyutlanmalarıyla oluşan boşluk, gelenek dini ruhbanları tarafından doldurulmuştur.

                              Zaman içerisinde sahip oldukları sosyal, siyasal ve ekonomik erk neticesinde bir çok basın ve yayın organlarına sahip olan gelenek dini bağlıları, inançlarını yayma adına bu kaynakları maksimum bir düzeyde kullanmakta ve kendilerini İslam’ın tek yetkili temsilcileri olarak lanse etmektedirler.
                              Bugün ortaya sunulan din, Hz. Peygamberin tebliğ ettiği İslam değil, uydurma ve tahrif hareketinin sonucunda oluşturulmuş olan geleneksel bir dindir. Bu dinin kaynağını Kur’an değil, bağlıları tarafından kutsallaştırılmış din adamlarının kitapları teşkil etmektedir.
                              Görsel ve yazılı medyada ki konuşmalarında, yazılarında kendi öğretilerini anlatırlarken; “kitapta yeri var” , “kitaba bakalım, kitap ne diyor”, “kitap bunu söylüyor” , “ben kitaba göre konuşuyorum” gibi dillerini eğip bükerek söyledikleri her sözde kastettikleri kitap, Allah’ın kitabı değil, kutsallaştırmış oldukları din adamlarına ait olan kitaplardır. Hatta bu kitaplara, Kur’an’dan ve hadislerden daha çok itibar edilmesini, dinini öğrenmek isteyen bir Müslüman’ın Kur’an ve hadis kitapları yerine bu kitapları okumasını salık vermektedirler.


                              Bu konu ile ilgili görüşlerinden:

                              * “Dininin hükümlerini bizim gibi cahillere derin âlimler ve olgun salihler bildirdi. Bunlar, Muhaddisler ve Müctehidlerdir. Hadis âlimleri, hadis-i şerifleri inceleyip, sahih olanlarını ayırmışlardır. Müctehidler de, âyet-i kerimelerden ve hadis-i şeriflerden ahkam çıkarmışlardır. Biz, ibadetlerimizi ve bütün işlerimizi bu ahkama uygun olarak yapıyoruz.” (Üsul-ül-erbea fi-terdidil-vehhabiyye)

                              * İmam-ı Rabbani hazretleri buyurdu ki:
                              “Hadis-i şeriflerle amel etmek, bize caiz olmaz. Mezhebimizin hükmüne aykırı gibi görülen hadis-i şerifler, âlimlerin sözlerini reddetmek için delil ve senet olamaz.” [Mektubat 1/312, Mebde ve Mead 31]


                              * Muhammed Hadimi hazretleri de buyuruyor ki:
                              Dindeki dört delil, müctehidler içindir. Bizim için delil, mezhebimizin bildirdiği hükümdür. Çünkü bizler, âyet ve hadisten hüküm çıkaramayız. Mezhebin bir hükmü, âyete, hadise uymuyor gibi görünse de yanlış değildir. [Berika s. 94]


                              * Bir kimse, yapacağı şeyi, Kur’an-ı kerimde ve hadis-i şeriflerde arayamaz. Mezheb âlimlerinin kitaplarından okuyup öğrenmesi lazım olur. Müslüman’a yapılacak en büyük kötülük, “Kütüb-i Sitte’yi al hadisleri oku ve buradan dinini öğren veya Kur’an meali oku, dinini asıl kaynaktan öğren” demektir.
                              * Bir hadis, bir âyete zıt gibi görünürse, hadis-i şerife uyulur. Bir hadis, mezhebin hükmüne zıt gibi görünürse, mezhebin hükmüne uyulur. (www.dinimizislam.com - Mezheb ve Mezhebsizlik)


                              * Ubeydullah el-Kerhî’ (v. 340/951): “Mezhebimizin hükümlerine uymayan her âyet ya te’vil edilmiştir yahut da mensûhtur; her hadîs de böyledir: ya te’vîl edilmiştir yahut da mensûhtur; başka bir hadis ile yürürlükten kaldırılmıştır.” (el-Kerhî, er-Risâle, İst. ts, s. 84.)
                              Kerhî’nin demek istediği şudur: Nas ile mezheb çatıştığı zaman biz mezheb hükmünü alır, onu uygularız. (Hayrettin Karaman, İslam Hukuk Tarihi, İst., 2001, s. 236)


                              Bu acik bir kitapsizlik Allahsizlik ve Putperestlik ilanidir.

                              öyle degil mi ?..




                              [/quote]

                              Sounuzun cevabını bu linkte bulabilirsiniz.
                              Yazıların hepsini okursanız.

                              http://www.welayet.com/index.php?top...cseen#msg32146
                              hayat akşamlıdır...

                              Yorum


                                #90
                                Ynt: Hz Aişe gerçekten Resulullahla 9 yaşındamı evlenmiştir.?

                                [quote author=Göktürk link=topic=5072.msg32136#msg32136 date=1243762257]
                                Mezhebler kuran ayetlerini hükümsüz kilar mi ?..

                                Verdigimiz delile göre : Kiliyormus..

                                Simdi Müslüman Olarak ne yapacaksiniz ?..
                                Biz anlamayiz alimler öyle yapmissa vardir bir hikmeti mi diyeceksiniz ?..

                                Yoksa Allah in size emrettigini mi yapacaksiniz ?..

                                Ne ?..

                                Aslinda Imani olan bir Insan icin cok kolay bir mesele..

                                [/quote]

                                Namaza yaklaşmayınız vari yorum yazıp, kendiniz cevap veriyorsunuz.
                                Yorumlardan kesintiler yapıp böyle bir imaya gerek yok.
                                Verdiğim linki incelerseniz sorunuzun karşılığını bulursunuz.
                                hayat akşamlıdır...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X