Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

    [quote author=ypa link=topic=17621.msg108773#msg108773 date=1288126619]
    [quote author=Velayet_Nuru link=topic=17621.msg108701#msg108701 date=1288045870]
    [quote author=ypa link=topic=17621.msg108686#msg108686 date=1288039900]

    bizim gibi üzerinize değil de nereye istibra yapıyorsunuz. garip oldu 1.
    [/quote]
    Çamaşırlarına istibra yapıyorlarmış, hayret
    Bir de temizlikten bahsediyorlar!!
    Bunların ne istibraları, ne abdestleri, ne de namazları doğrudur, hatta hacları bile doğru değildir. Bunlar tavafun nisa'yı bile yapmazlar, yapmayınca da ihramdan çıkmış olmazlar, ihramdan çıkmayanlara da eşleri bile haram olur. Eşleriyle birlikte olurlarsa çocukları haramzade olur...
    Evet, Allah'ın kendilerini tertemiz kıldığı Ehlibeytten uzak kalınca işte böyle vahim durumlara düşüyorlar.
    [/quote]

    konu istibra değil... fakat sizi dinliyorum buyrun.. siz nerenize ne yapıyorsunuz. bizimle paylaşır mısınız? istibra beklemedir. çamaşırı kirletme değil. kirlenirse değiştirilir. abdest öyle alınır. bir emniyettir istibra. sizin anladığınız gibi çamaşırları kirletmek değildir...

    Ehl-i beyti yakın olduğunu zannedip uzak kalınca da sizin gibi olunuyor herhalde. Burada sergilediğiniz tutumlardan onlarcasını sayarım ki hiç bir ehl-i beyt imamı yapmamıştır. yapmaz tasvipte etmez.

    [/quote]

    konu tuvaletten çıkınca ayakların yıkanması mı? siz istibradan önce sordunuz?

    ben yanında çamaşır gezdiren sünni görmedim istibra için.. siz gördünüz mü dışarıda çamaşır var tuvalet dışında 40 adım yürürken ya da öksürürken çıkan bir iki damlayı farkedip de çamaşırını değiştiren bir sünni?

    konuyu buraya siz getirdiniz. Eğer size göre bizim ayaklarımıza necaset bulaştıysa bunu yıkamamız abdestte ayaklarımızı mehs etmeyip yıkamamız anlamına geliyorsa,

    bize göre de sizin çamaşırınızı istibra diye kirletmeniz de abdestin farzlarından sayılıyor.

    aramızdaki fark bizimkisi temizlik sizinki pislik.. biz ayakları pislikten temizliyoruz siz çamaşırınızı kirletiyorsunuz..

    Yorum


      Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

      [quote author=Qom_u_aşk link=topic=17621.msg108684#msg108684 date=1288039581]
      "Bazıları demişlerdir ki:"

      bu ne demek?

      ..................

      bazıları demişlerdir: ki bu ypa o kadar aptal ki okuduğunu anlamaz, onun için ona ilk okuldaki öğrencilerinden birinin gelip bu yazıları okuması ve açıklaması lazım

      Uyarı: bu mesajı anlamadan hakaret diye algılayıp karşı hakarete geçmeyin zararlı çıkarsınız!...
      [/quote][quote author=ypa link=topic=17621.msg108685#msg108685 date=1288039749]
      " bu konuyu konuşmuştuk. ikna olmadığınıza yemin edin.. sanırım hafızanız sadece kendi yazdıklarınızı hatırlıyor. linkiten alıp getirmem mi gerekir tabatabaiden sadece bir bölümü alıp devamını görmediğinizi anlamadığınızı yazmıştım.. "

      ikna olmak. hangi konuda talatabeinin mesh etme görüşünde olduğunu biliyorum ..açıklamaları da bu yönde.

      sizin kesinlikle böyle okunamaz bu kesinlikle yıkama anlaşılamaz demenize karşılık yukarıdaki açıklamadan da anlaşılacağı üzere doğal olan budur derken bunun aksi kesinlikle olamaz dememekte. .

      demekki basit bir anlatım da olsa ayaklarınızı da ... diye biten cümle bir öncekine atfedilebilir.

      [quote author=Qom_u_aşk link=topic=17621.msg108684#msg108684 date=1288039581]
      "Bazıları demişlerdir ki:"

      bu ne demek?

      ..................

      bazıları demişlerdir: ki bu ypa o kadar aptal ki okuduğunuz anlamaz, onun için ona ilkokuldaki öğrencilerinden birinin gelip bu yazıları okuması ve açıklaması lazım
      [/quote]
      [/quote]

      okuyanlar dikkat ederseniz iki alıntı arasında bir fark var. o da uyarı kısmı..
      keşke başta yazsaydınız da biz de yanlış anlamasaydık. zararlı çıkmazdık..

      sadece misli ile mukabelede bulunup sözü iade etmişim.

      ama devamında sahtekarlığımız, iftiracılığımız kalmamış.. siz böylesiniz arkadaşım. siz şahsınız.
      Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
      Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

      Yorum


        Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

        [quote author=Qom_u_aşk link=topic=17621.msg108626#msg108626 date=1288024767]
        Yani şimdi tuvaletten çıkınca eğer ayaklar ya da başka yer pislenmişse orayı yıkarız demek sizce abdestte ayakları yıkadığımız anlamına mı geliyor?

        siz de o zaman bir yerinizi temizleyince orayı yıkamayı abdestin farzlarından biri sayın

        yine sizde istibra diye yanlış ve vahim bir uygulama var, onca yanlışlığına rağmen bunu da abdestin farzları arasında sayıyor musunuz?
        [/quote]konuya burda siz girdiniz.

        ben değil. birisi aklı orda diye mesaj yazdı uyarıyı bırak ödül vereceksin nerdeyse ben hakaret edemiyorum sen et diye.

        bir iki damla necaset ne ile temizlenir çamaşır değiştirilerek mi? su ile temizlenirse olmaz mı? siz istibradan sonra tekrar tuvalete giren sünni hiç görmediniz mi? 35 yıllık sünnilik hayatınız da (mutezile) hiç istibra yapmadınız mı?

        necasetin temizliği için yeni mezhebiniz ne diyor. siz istibra yerine ne yapıyorsunuz.
        buyrun..
        Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
        Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

        Yorum


          Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

          [quote author=Qom_u_aşk link=topic=17621.msg108670#msg108670 date=1288037830]
          "Arapçasından yıkama anlaşılabileceği sünni değil, Taletabai tarafından açıklanmış. basit bir anlatım olur denmiş ama böyle bir şey olamaz dememiş kendisi. Kendince kabul etttiği düşünceler çerçevesinde açıklamalarda bulunmuş..

          iftiranızı ispatlayın...
          [/quote]

          benim bu soruma cevabınız:

          [quote author=ypa link=topic=17621.msg108676#msg108676 date=1288038823]
          [quote author=ypa link=topic=17621.msg108329#msg108329 date=1287783048]
          Bazıları demişlerdir ki: Nasb kıraatine göre
          "erculekum=ayakları-nız..." kelimesi "vucûhekum=yüzleriniz" kelimesine
          matuftur. Cerr kıraatinde ise, tâbi oluşa yorumlanır. Ama
          biz daha önce, insan öz doğasıyla örtüşen bir beliğ konuşmanın
          böyle bir ihtimali içermediğini belirtmiştik.

          Bazıları: Cerr kıraatini yorumlarken bunun anlamsal değil, lafzî
          bir atıf örneği olduğunu söylemişlerdir. "alleftuha tbnen ve mâen
          barî-den=deveyi samanla yemledim ve soğuk suyla" ifadesinde ol-

          Mâide Sûresi 6-7 .................................................. ............ 381

          duğu gibi. ["Mâen bariden=soğuk suyla" ifadesi, anlam açısından
          "tbnen=saman" ifadesine matuf değildir. Bundan bir fiil takdir edilir.
          Örneğin "sakey-tuha", yani suvardım soğuk suyla gibi. Ayet de
          bunun bir örneğidir. Yani "erculikum" şeklinde okunsa bile, bu
          meshin gerekliliğine kanıt oluşturmaz, lafzî açıdan "biruûsikum"
          yerine matuf olsa bile anlam açısından "erculekum" yerine matuftur
          ve yıkamanın zorunluluğunu ifade eder!!!]
          [/quote]

          müfteri değiliz ki iftira atalım. yalancı değiliz ki yalan söyleyelim.

          ortalığı karıştırma amacımız yok ki doğru yazanı bu iftiradır diye sataşalım.
          [/quote]

          yani şimdi Tabatabaiden alıntıladığınız bu bölümde onun görüşleri mi var yoksa onun eleştirdiği görüşler mi var..

          sadece sünniler değil Tabatabai de yıkama çıkacağını söylüyor diyorsunuz ve Tatabaiden eleştirmek için aldığı görüşlerin başını sonunu özenle keserek buraya alıntılıyor sonra da iftiracı değiliz diyorsunuz..

          sonra da baştaki : bazıları der ki ibaresini de mi görmediniz de bu alıntıladığınız yerdeki görüşlerin Tabatabaiye ait olduğu iftirasını tekrarlıyorsunuz deyince kızıyorsunz..

          Yorum


            Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

            [quote author=ypa link=topic=17621.msg108779#msg108779 date=1288128468]
            [quote author=Qom_u_aşk link=topic=17621.msg108626#msg108626 date=1288024767]
            Yani şimdi tuvaletten çıkınca eğer ayaklar ya da başka yer pislenmişse orayı yıkarız demek sizce abdestte ayakları yıkadığımız anlamına mı geliyor?

            siz de o zaman bir yerinizi temizleyince orayı yıkamayı abdestin farzlarından biri sayın

            yine sizde istibra diye yanlış ve vahim bir uygulama var, onca yanlışlığına rağmen bunu da abdestin farzları arasında sayıyor musunuz?
            [/quote]konuya burda siz girdiniz.

            ben değil. birisi aklı orda diye mesaj yazdı uyarıyı bırak ödül vereceksin nerdeyse ben hakaret edemiyorum sen et diye.

            bir iki damla necaset ne ile temizlenir çamaşır değiştirilerek mi? su ile temizlenirse olmaz mı? siz istibradan sonra tekrar tuvalete giren sünni hiç görmediniz mi? 35 yıllık sünnilik hayatınız da (mutezile) hiç istibra yapmadınız mı?

            necasetin temizliği için yeni mezhebiniz ne diyor. siz istibra yerine ne yapıyorsunuz.
            buyrun..

            [/quote]

            tuvaletten çıkınca ayaklarınızı yıkıyor musunuz diye soran kimdi?

            Yorum


              Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

              [quote author=ypa link=topic=17621.msg108778#msg108778 date=1288128203]
              [quote author=Qom_u_aşk link=topic=17621.msg108684#msg108684 date=1288039581]
              "Bazıları demişlerdir ki:"

              bu ne demek?

              ..................

              bazıları demişlerdir: ki bu ypa o kadar aptal ki okuduğunu anlamaz, onun için ona ilk okuldaki öğrencilerinden birinin gelip bu yazıları okuması ve açıklaması lazım

              Uyarı: bu mesajı anlamadan hakaret diye algılayıp karşı hakarete geçmeyin zararlı çıkarsınız!...
              [/quote][quote author=ypa link=topic=17621.msg108685#msg108685 date=1288039749]
              " bu konuyu konuşmuştuk. ikna olmadığınıza yemin edin.. sanırım hafızanız sadece kendi yazdıklarınızı hatırlıyor. linkiten alıp getirmem mi gerekir tabatabaiden sadece bir bölümü alıp devamını görmediğinizi anlamadığınızı yazmıştım.. "

              ikna olmak. hangi konuda talatabeinin mesh etme görüşünde olduğunu biliyorum ..açıklamaları da bu yönde.

              sizin kesinlikle böyle okunamaz bu kesinlikle yıkama anlaşılamaz demenize karşılık yukarıdaki açıklamadan da anlaşılacağı üzere doğal olan budur derken bunun aksi kesinlikle olamaz dememekte. .

              demekki basit bir anlatım da olsa ayaklarınızı da ... diye biten cümle bir öncekine atfedilebilir.

              [quote author=Qom_u_aşk link=topic=17621.msg108684#msg108684 date=1288039581]
              "Bazıları demişlerdir ki:"

              bu ne demek?

              ..................

              bazıları demişlerdir: ki bu ypa o kadar aptal ki okuduğunuz anlamaz, onun için ona ilkokuldaki öğrencilerinden birinin gelip bu yazıları okuması ve açıklaması lazım
              [/quote]
              [/quote]

              okuyanlar dikkat ederseniz iki alıntı arasında bir fark var. o da uyarı kısmı..
              keşke başta yazsaydınız da biz de yanlış anlamasaydık. zararlı çıkmazdık..

              sadece misli ile mukabelede bulunup sözü iade etmişim.

              ama devamında sahtekarlığımız, iftiracılığımız kalmamış.. siz böylesiniz arkadaşım. siz şahsınız.
              [/quote]

              hala jeton düşmedi sizde...

              bazıları dedi ki diye siz Tabatabainin naklettiği görüşleri siz Tabatabainin görüşü diye ona iftira attınız sünni alimler deil Tabatabai de yıkanacağını çıkarıyor dediniz mi demediniz mi?

              Yorum


                Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                http://www.alulbeyt.com.tr/haber_detay.php?haber_id=343

                ilgili yerde istibra anlatlılmış. ve fakat eksiklik şudur ki idrar kanalı görülen kısım kadar değildir. idrar torbasından eklem yerine kadar da epey kısım vardır. ve bu kısımdaki idrar belirli bir sürü yürüme veya bekleme ile dışarı çıkar..
                bu durum dikkate alınmamış..

                Eğer insan idrardan sonra istibra yapar ve sonra ondan bir su çıkar, idrar veya bu sayılanlardan biri olduğunda şüphe ederse pak sayılır.
                71- İstibrâ (=özel idrar temizleme usulü) yapılıp yapılmadığında şüphe edilir ve insandan bir rutubet gelir ancak pak veya necis olduğu bilinmezse necistir ve eğer abdest alınmışsa batıldır. Ama temizlik usûlünün tam olarak yapılıp yapılmadığında şüpheye düşülür ve insandan bir rutubet gelir ancak pak olup olmadığı anlaşılmazsa, paktır; abdest de batıl olmaz.
                72- İdrar temizleme usûlünü uygulamayan bir kimse, idrarın üzerinden bir müddet geçtiği için, idrar yolunda idrar kalmadığından emin olur, sonra bir rutubet görür ve bunun pak olup olmadığında şüphe ederse, o rutubet paktır ve abdesti de bozmaz.


                siz de de böylemi farklı bir ilmihaliniz varmı? buysa şayet abdest sıkıntılı. vücuttan pak veya pis su gelirse abdest bozulur. Gusül konusunda farklı görüşler fakat abdest konusunda durum net.

                bu kadar açıklama umarım istibra için yeterli olmuştur.

                Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                Yorum


                  Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                  [quote author=ypa link=topic=17621.msg108779#msg108779 date=1288128468]
                  [quote author=Qom_u_aşk link=topic=17621.msg108626#msg108626 date=1288024767]
                  Yani şimdi tuvaletten çıkınca eğer ayaklar ya da başka yer pislenmişse orayı yıkarız demek sizce abdestte ayakları yıkadığımız anlamına mı geliyor?

                  siz de o zaman bir yerinizi temizleyince orayı yıkamayı abdestin farzlarından biri sayın

                  yine sizde istibra diye yanlış ve vahim bir uygulama var, onca yanlışlığına rağmen bunu da abdestin farzları arasında sayıyor musunuz?
                  [/quote]konuya burda siz girdiniz.

                  ben değil. birisi aklı orda diye mesaj yazdı uyarıyı bırak ödül vereceksin nerdeyse ben hakaret edemiyorum sen et diye.

                  bir iki damla necaset ne ile temizlenir çamaşır değiştirilerek mi? su ile temizlenirse olmaz mı? siz istibradan sonra tekrar tuvalete giren sünni hiç görmediniz mi? 35 yıllık sünnilik hayatınız da (mutezile) hiç istibra yapmadınız mı?

                  necasetin temizliği için yeni mezhebiniz ne diyor. siz istibra yerine ne yapıyorsunuz.
                  buyrun..

                  [/quote]

                  siz demediniz mi çamaşır değiştiririz sünniler olarak istibradan dolayı. ben de yanınızda m gezdiriyorsunuz dedim..

                  biz de istibra yapıyoruz ama dışarıda değil içeride çamaşıra değil tuvalete.. Elhamdülillah.. bunun yöntemi var bir kitabımızı alın okuyun ya da özel bir görüşmemiz olursa size anlatırım..

                  Yorum


                    Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                    Cerr kıraatinde ise, tâbi oluşa yorumlanır. Ama
                    biz daha önce, insan öz doğasıyla örtüşen bir beliğ konuşmanın
                    böyle bir ihtimali içermediğini belirtmiştik.

                    kısmı taletabainin görüşüdür. öncesi bazılarının görüşüdür.

                    taletabai açılamalarında meshi anlatıyor bunu red eden var mı? hayır. Ama bu yorumundan aslında yıkama yorumu da yapılabileceği ama bu yorumun beliğ bir konuşmaya uymadığını ifade ediyor dedim.

                    aynen dediğim bu. buradan anlatmak istediğim ve sizin anlamakta zorlandığınız durum bundan ibaret.
                    Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                    Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                    Yorum


                      Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                      evde ise çamaşır değiştirmeye gerektirecek kadar çoksa değiştirilir. yanında taşınmıyor. dışarda da tekrar tuvalete girilerek ilgili yer su ile temizlenir.

                      Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                      Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                      Yorum


                        Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                        sizinle özel görüşmemiz ahrette olacak inşAllah. alacak çok birikti. burada görüşecek bir şeyimiz yok.

                        bir kere güven yok. ben size güvenmiyorum ki sizinle görüşeyim.

                        ilgili istibra şeklini okudum ve itirazımı yazdım. nasıl yapıldığı detaylı anlatıldığını da yazdım
                        Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                        Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                        Yorum


                          Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                          [quote author=ypa link=topic=17621.msg108784#msg108784 date=1288129327]
                          http://www.alulbeyt.com.tr/haber_detay.php?haber_id=343

                          ilgili yerde istibra anlatlılmış. ve fakat eksiklik şudur ki idrar kanalı görülen kısım kadar değildir. idrar torbasından eklem yerine kadar da epey kısım vardır. ve bu kısımdaki idrar belirli bir sürü yürüme veya bekleme ile dışarı çıkar..
                          bu durum dikkate alınmamış..

                          Eğer insan idrardan sonra istibra yapar ve sonra ondan bir su çıkar, idrar veya bu sayılanlardan biri olduğunda şüphe ederse pak sayılır.
                          71- İstibrâ (=özel idrar temizleme usulü) yapılıp yapılmadığında şüphe edilir ve insandan bir rutubet gelir ancak pak veya necis olduğu bilinmezse necistir ve eğer abdest alınmışsa batıldır. Ama temizlik usûlünün tam olarak yapılıp yapılmadığında şüpheye düşülür ve insandan bir rutubet gelir ancak pak olup olmadığı anlaşılmazsa, paktır; abdest de batıl olmaz.
                          72- İdrar temizleme usûlünü uygulamayan bir kimse, idrarın üzerinden bir müddet geçtiği için, idrar yolunda idrar kalmadığından emin olur, sonra bir rutubet görür ve bunun pak olup olmadığında şüphe ederse, o rutubet paktır ve abdesti de bozmaz.


                          siz de de böylemi farklı bir ilmihaliniz varmı? buysa şayet abdest sıkıntılı. vücuttan pak veya pis su gelirse abdest bozulur. Gusül konusunda farklı görüşler fakat abdest konusunda durum net.

                          bu kadar açıklama umarım istibra için yeterli olmuştur.


                          [/quote]

                          burada istibranın şekli anlatılmamış. burda da genel bir yer anlatılması uygun değil. bu anlatılmadan bu sonuç açıklaması anlaşılmaz...

                          hem siz kim oluyorsunuz da Ehlibeyt kanalından gelen istibra konusunda bu abdest olmaz diyorsunuz..

                          burdaki pak sayılır çok bilimsel bir açıklamaya sahiptir. Bu şekilde istibra yapan şiilerde prostat haslatığı görülmediği bilimsel bir gerçektir..

                          sünnilerin çamaşırlarını kirden koruyamaması yüzünden necasetin elbiseyi kirletmediği fetvası vahamettir. avuç içi kadar genişlikteki necaset namaza mani olmuyor..

                          böyle namaz oluyor öyle mi...

                          Yorum


                            Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                            tuvaletten sonra ayaklarınızı yıkıyor musunuz sorusu mesh mi, yıkamamı tartışmasına devam edecek bir soru idi. çünkü abdestten önce tuvalete gidilir. tuvaletten sonra ayakların yıkanması başlangıçta abdest niyeti ile gidildiği için yeterli olur düşüncesinden dolayı sorulmuştu.

                            demek ki istibra meselesini açan ben değilim.

                            bunu demekten acizsiniz. evet ben başlattım demek bu kadar zor değil mi? nefis insana neleri inkar ettiriyor.
                            Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                            Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                            Yorum


                              Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                              [quote author=ypa link=topic=17621.msg108786#msg108786 date=1288129481]
                              Cerr kıraatinde ise, tâbi oluşa yorumlanır. Ama
                              biz daha önce, insan öz doğasıyla örtüşen bir beliğ konuşmanın
                              böyle bir ihtimali içermediğini belirtmiştik.

                              kısmı taletabainin görüşüdür. öncesi bazılarının görüşüdür.

                              taletabai açılamalarında meshi anlatıyor bunu red eden var mı? hayır. Ama bu yorumundan aslında yıkama yorumu da yapılabileceği ama bu yorumun beliğ bir konuşmaya uymadığını ifade ediyor dedim.

                              aynen dediğim bu. buradan anlatmak istediğim ve sizin anlamakta zorlandığınız durum bundan ibaret.
                              [/quote]

                              tabatabai bi kere taletabai değil.. siz böyle okuma yazma öğretiyorsanız işimiz var sizin okuttuklarınızla...

                              ikincisi cer ya da nasb kıraatı bile olsa Tabatabai'ye göre mesh mi çıkıyor yıkama mı?

                              sizin cümleniz ortada sadece sünni değil Tabatabai de yıkamayı doğru görüyor dediniz..

                              Yorum


                                Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                                siz abdestin bozulmadığını iddia ediyorsunuz. ilmi gerçekmiş.!!! komik olmayın.

                                yazıları iyi okuyun. başında link var. orada nasıl alınacağı detaylı yazıyor.. dileyen okusun diye.
                                Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                                Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X