Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

    [quote author=ypa link=topic=17998.msg108296#msg108296 date=1287761839]
    [quote author=Elmeddin link=topic=17621.msg108227#msg108227 date=1287723138]

    BAŞLIK İLE UYUMLU OLMAYAN MESAJLAR TARAFIMDAN SİLİNMİŞTİR. TEKRARLANDIĞI HALDE YİNEDE SİLİNECEKTİR. BAŞLIK ABDEST ALIRKEN AYALARIN MESH EİLECEĞİMİ YOKSA YIKANACAĞIMIDIR
    [/quote]

    bu başlığıda çiftliğe çevireceksen kusura bakma.. ben yokum.. benim mesajlarımı silmeyeceksin arkadaşım. sana tekrar gelebilir. belirt gerekiyorsda ben silerim. gerekmiyorsa sana izah ederim. 1


    abdest alışınızı tarif emeden benden daha cevap beklemeyin.... ben yine de vereceğim ama samimi olan daha en başta bir abdestini tarf eder değil mi?

    Malikiler diye siz demişsiniz. ben değil. İmam malik olmadığı cevabı yazdıktan sonra geldi aklıma ama şimdi yazma fırsatım oldu.

    Malikiler arasında seçme durumu gerektirirse kolay olanı tercih ederim. bu kadar basit. (diğerleri için)

    kendim içinse zor olanları seçerim ki. biz nefsimizin savcısı başkalarının avukatıyız.

    Evet tek tek sorularınızı ilerde ben cevaplamadan önce mümkünse bir mesajlarımın silinmemesini sağlayın.
    2 abdest alışınızı tarif edin.


    meraklanmayı nher sorunuza net cevaplar verdim.. her zamanda vereceğim. siz yine kabul etmeyeceksiniz biliyorum ama ona rağmen yazacağım. sizi tatmin için değil. takip eden kardeşlerinde okuması için.


    [/quote]

    Not mesaj arşivden tarafımca geri getirilmiştir. Teknik olarak geri getirmeyi henüz bilmediğimden bu şekilde yaptım Üyemizden özür diliyorum bu aksaklık için...

    Yorum


      Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

      selam olsun elmeddin dosta

      Yorum


        Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

        [quote author=Musavi link=topic=17621.msg108501#msg108501 date=1287929241]
        selam olsun elmeddin dosta
        [/quote]

        şia taraftar demektir. ve tarafsız değil demektir.

        burada bir tartışma olmuş ve biz de bir tarafı desteklememiz diğer tarafı da sen yanlışsın hakkını öde dememiz şii olmamımızn bir gereği..

        bu olayda sizce çok değerli dostumuz Elmeddin mi haklı Musavi kardeşim? ve niçin?

        sizce bir yönetici bir üyeye gerekçesi ne olursa olsun sen kimsin ki diyebilir m?

        veya şöyle sorayım bu sözün bir makul gerekçesi olabilir mi?

        ben eleştiriye açık biriyim beni de eleştirin yanlış yapıyorsam şu mesajı geri getirdim..

        bu mesajda silinecek ne var göremedim? yanlış mı yaptım geri getirmekle..?

        Yorum


          Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

          elmedine posta atmış birde benim mesajlarımı silmeyeceksin diye emretmiş bu hoş mu sizce...hiçbir delili gormeyip başka konulara dalıyor açıklamlara ragmen yuzuncu kez aynı mesajı yazıyor.elmddin kardeş te haklı olarak sılıyor.bizim yazılarımızda silindi burada.niye elmeddininkiler silinmesin

          Yorum


            Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

            yani sen kimsin ki denebilir bir üyeye..?

            mesaj silme konusunu elbette gereçkesi ile yapar yöneticiler. ve bunun için de kimseye hesap vermek zorunda değiller çünkü her üye site kurallarını kabul ederek üye olmuş kurallara aykırı yazanların mesajları silinebilir..

            ancak bunun güven verici ikna edici şekilde anlaşarak olması yasak mıdır?

            geri getirdiğim mesajın tekrar olma şansı var mı. klavyeden girilmiş.. başka yerden kopy değil..

            bu mesajı silmek doğru mudur? sizce.. bir insanın kendi ürettiği yani yazdığı şey değerli değil mdiir? hak olmayabilir ama ortada bir emek vardır korumayı gerektirir.

            korursunuz, bakan kötüyse ibret iyiyse öğüt alır..

            tekrarsa şurda aynı mesaj vardı burda tekrar olmasının anlamı yok diye açıklama yapılır..

            sizce nasıl olmalı mesaj silme?..

            ya da bir üye her konuya giremez mi?..

            Yorum


              Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

              sen kimsin ki sana soracagım yani senin uzerimde egemenlıgımmı var ki sana soracağım.cok haklı vu guzel bir söz olmuş

              Yorum


                Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                haklı soru ise o zaman cevabı şöyle olur şayet öğrenmek için sorulmuş bir soru ise. ve de küçümseme anlamı yok sayma anlamı yoksa:

                1- ben bu siyeye kuralları kabul ederek ve burdan doğacak olan haklarıma sizin de saygılı olacağınız güvencesi ile üye olmuş birisiyim.

                2- burda yönetici üye farkı yoktur herkes kurallarla sınırlıdır denmiş bu güvencede sizden aşağı tarafım yok.

                3- hatta siz Peygamberi en iyi anlatan ehlibeyt ekolünden olduğunuzu iddia ediyorsunuz, Peygamber s.a.a. mektebinde yöneticilerin sorumlulukları vardır başkaları üzerinde sonsuz hakları ve üstünlükleri değil..

                4- ben bu mesajın sahibiyim. eğer değerli ve doğru görmeseydim gerekli görmeseydim paylaşmazdım. bunu silme gerekçesini bilmek hakkım değil mi..

                ...

                deme hakları vardır..

                ama eğer bu bir küçümseme ifadesiyse büyk olan Allahtır yöneticiler değil. bu apaçık bir saltanatlıktır. Ali a.s. hükumetinin yönetim vasfı ve ameli değil..

                Ali a.s.'ın hendekte amr. ved'i öldürmemesinin nedeni ne idi ilk başta.. yaptığını tamamen Allah için yapmak olaya kişisel duygularını karşıtırmamak .. biz onun şiasıyız. duygularımızı foruma yansıtamayız. sinirlenemeyiz.. hele hele ben buranın yöneticisiyim sen üyesin muamelesi asla yapamayız..

                yanlış anlaşılmasın Elmeddin kardeşim bunları yaptı demiyorum. ama mesajından böyle anlam çıkarmasın kimse, böyle düşünmüyoruz diyorum..

                Yorum


                  Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                  abi ehlibeytin hadiserine bakın mesela karşısındakine yazıklar olsun sana da diyor yani ehlibeyt aleyhisselamında sert cevapları var.

                  Yorum


                    Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                    Musavi abi lütfen bu konuyu kapat, benim için bitti. lütfen başlığın içeriğine uygun konuşalım.

                    Yorum


                      Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                      korursunuz, bakan kötüyse ibret iyiyse öğüt alır..

                      o zaman bu kadar editlemeler ne içindir?!
                      Yazıyı sonradan okuyanlar, kimin haklı kimin haksız olduğuna nasıl karar versinler, çünkü gereğinden fazla editleniyor, kusura bakmayın ama aşırı olunca sinir yapıyor.
                      Bir adam ilmi bir konuda sokak ağzıyla konuşur, sorulan sorulara vevap vereceğine konuyu saptırır ve durmadan ısrarla nasıl tuvalete gidiyorsunuz, nasıl abdest alıyorsunuz diyor, yönetimdeki arkadaş da birkaç defa konu dışı yazılar silinecektir diye uyarıyor ama adam aldırış bile etmiyor, yine bildiğini yapıyor.
                      moderatör kardeş de konunun sapmaması için konu dışı gereksiz yazıları siliyor. Bunda kınanılacak bir şey göremiyorum. Ama yetkili bir modaretörün sildiği bir yazıyı aynı seviyede olan diğer bir modaretörün geri getirmesi ve ve suçludan özür dilemesi bence hiç de uygun olmamış, bence yapılan bu hareketten dolayı Elmeddin kardeşten özür dilenmelidir.
                      Lütfen benim bu mesajım da dahil konu dışı mesajları silin, tavsiyede bulunmak istiyorsanız özelden tavsiyede bulanabilir ve sorunları halledebilirsiniz.
                      üzücü, aynı zamanda yersiz bir tarşıma >
                      عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                      Yorum


                        Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                        Ayaklari meshetmeyip de yikayanlarin abdestleri kabul olunmuyor mu?
                        Allah Bize Yeter!
                        O Ne Güzel Vekildir...

                        Yorum


                          Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                          [quote author=Qom_u_aşk link=topic=17621.msg107346#msg107346 date=1286866175]
                          Yıkama/gasl de mesh yerine geçer ama mesh gasl/yıkama yerine geçmez. bu nedenle abdestte ayakların yıkanması daha garanti olup hem şiilerin yaptığını yapmak hem de ihtiyat anlamına geldiği sık ık söylenmekte.

                          bu tutarsız bir görüştür. Ancak bu noktaya geçmeden önce dini konularda aklın kural/hüküm ihdas/icad etme hakkının olmadığını belirtmek gerekir. Akıl dini hükm koyamaz. Eğer böyle olursa ortada din diye bir şey kalma herkesin kendi kuralları kaplar ortalığı ve herkesin aklı farklı olduğundan din adına farklı bir sürü kural çıkar..Allahsa dininin bu hale getirilmesine ve kendi hükümlerinin arada kaybolup bulunmaz hala gelmesine müsade etmez.

                          ayette çok açık olarak ayakların meshi emredilmektedir. Arap dili açısından ve ayetteki kelimeler açısından bu çok açıktır. Ancak zorlama atıfla ayakların hemen yakınındaki fiilden koparılıp uzaktak yıkamaya atfıyla/bağlanmasıyla kafalar karıştırılmakta ve uydurma hadislerle de bu batıl görüş sağlamlaştırılmaya çalışılmaktadır.

                          Yukarıda dini deliller sıralandığı için biz bunlara girmek yerine, delillerin bırakılıp yıkamanın mesh yerine geçtiğinden onun yerini tuttuğu ama olası yıkama emrine karşın mesh edenlerin abdestlerinin olmayacağındn söz edenlerin bu geçersiz görüşlerine değineceğiz.

                          tam tersine yıkama mesh yerine geçmez. Burda mugalata yapılmaktadır. insan zihni yanıltılmaktadır. Yıkama ayır mesh ayrıdır. bir çeyin çok olması her zaman için iyi anlamına gelmez. Bazen az şey gerekirken çok yapmak zararlıdır. Her zaman için bir şeyin çok olması azın yerini geçmez.

                          Örneğin su insan vücudu için yararlıdır. Ama suyu çok içmeye bağlı hastalıklar vardır bunların çok su içmeleri zararlıdır. Yine gerektiği kadar dereleri dolduran su sele dönüşürse bir sürü tehlikeleri getirir. Öyle bitkiler vardır ki çok yağış alan yerlerde yetişmezler kuraklığı severler. karadenizde çok dha fazla yeşillik olmasına rağmen, koyunlar tersine çok yağış almayan iç anadoluda daha çoktur. çünkü çok yağışta yetişen yemyeşil bitkiler koyunların iç organlarına iyi gelmemekte imiş..

                          Allah kesin olarak meshi emrettiği ayakları yıkamak mesh yerine geçmez. Kim ayakların yıkamaktan zarar gördüğünden dolayı meshin emredildiğini yıkamanın emredilmediğinin garantisini verebilir. Eğer bu dediğimiz zorlama bir yorumsa meshlik deninlen deri çoraplar/ayakkabılar neden icad edilmiştir? Demek ki ayakları yıkamak gerçekten de mesh yerine geçmiyor.. farklı bir şey...Ayakların yıkanması çoğu zaman zararlıdır. Özellikle kışların şiddetli geçtiği memleketlerde ve özellikle yaşlılar için..

                          Şimdi madem yıkamak da mesh yerine geçer o halde neden meshlikler icad edildi?.. Ayakların mesh edilmesi gelenek olsaydı icad edilir miydi gerek duyulur muydu?..
                          [/quote]

                          Yorum


                            Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                            Bu alinti benim soruma cevap idiyse ben cevabi göremedim icinde.
                            Ayaklarin yikanmasini farz bilipde yikayanlarin abdesti gecerli midir degil midir?
                            Allah Bize Yeter!
                            O Ne Güzel Vekildir...

                            Yorum


                              Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                              [quote author=HiLaLNuR link=topic=17621.msg108584#msg108584 date=1288004220]
                              Bu alinti benim soruma cevap idiyse ben cevabi göremedim icinde.
                              Ayaklarin yikanmasini farz bilipde yikayanlarin abdesti gecerli midir degil midir?
                              [/quote]

                              Soruyu tersinden sormak da mümkün. Ehli Sünnet ayaklarını meshepidte yıkamayanların abdestini geçerli mi biliyor geçersiz mi?

                              Cevapta malumdur ki, tabiiki geçersiz kabul etmektedir. Hilalnur kardeşim, ehli sünnet fıkhı şii müslümanların abdestini geçersiz sayarken bir şey yok, ama şia fıkhı sünni abdesti geçersiz sayınca mı sorun çıkıyor, ne dersiniz?
                              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                              Yorum


                                Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                                Sorun olarak gördügümü nerden biliyorsunuz?
                                Yani ayaklari meshederek yikayinca abdest alnimis sayilmiyor mu? Dogru mu anlamisim?
                                Allah Bize Yeter!
                                O Ne Güzel Vekildir...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X