İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)
[quote author=ikra link=topic=8366.msg55947#msg55947 date=1254731943]
hudeyfe kardeş cevabını merakla beklemekteyim
[/quote]
Hudeyfe kardeş sizin cevabınızı verir inş.
Hürre'nin sözleri bize hüccet değildir, yanılabilir de, zaten ben de bütün sözlerini kabul etmiyorum ama sözlerinde doğruluk payı vardır. Hz. Mehdi'yi inkar eden şahıs bu sözleri mi kabul edecektir. Bizi bağlayan Hz. Peygamber (s.a.a) ve Ehlibeyt İmamlarının (a.s) sözleridir. Ben şahsen şu rivayetlere inanıyorum:
Bir hadiste Hz. Peygamber (s.a.a) şöyle buyurmuşlardır: "Ümmetimin alimleri Beni İsrail peygamberleri gibidir." (Bihar, c.2, s.22)
Yine Hz. Paygamber (s.a.a) diğer bir hadisinde şöyle buyurmuşlardır: "Ümmetimin alimleri Beni İsrail peygamberlerinden daha üstündür." (Buradaki alimlerden kasıt büyük ihtimalle Ehlibeyt İmamlarıdır, normal alimler değildir.)
Hz. Ali (a.s) şöyle buyurmuşlardır: "Adem'in, kendisiyle hubut ettiği (yeryüzüne indiği) ilim ve peygamberlerin Hatem'ul-Enbiya'ya kadar kendisiyle üstün kılındıkları bütün özellikler Hz. Peygamber'in Ehlibeytinde vardır." (Bihar, c.2, s.100, Nehculbelağa, İrşad-i Mufid..)
Allah Teala şöyle buyuruyor: "De ki: "Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" Ancak temiz akıl sahibi olanlar anlar."
"Bilenler"den kasıt Ehlibeyt İmamlarıdır. "Bilmeyenler"den kasıt ise onların düşmanlarıdır. "Temiz akıl sahibi olanlar anlar" sözünden kasıt da onların Şialarıdır. (Bihar, c.24, s.120)
Ehlibeyt İmamlarının bilgileri, Hz. Peygamber (s.a.a) hariç diğer bütün peygamberlerden fazladır. Bu konuda birçok hadis nakledilmiştir.
(Bkz. Bihar, c.26, s.194. Bihar'ın gemisi mesabesinde olan Sefinet'ul-Bihara da müracaat edebilirsiniz.)
İmam Cafer Sadık (a.s) da buyurmuşlar ki: "Allah Teala peygamberlerden ulu'l-azm olanları yarattı, onları ilimle (diğerlerinden) üstün kıldı. Biz Ehlibeyt İmamlarını onların ilmine varis kıldı ve bizi onların ilimleri hususunda onlardan üstün etti. Allah Resulüne de onların bilmedikleri ilimleri öğretti. Allah Teala hem Allah Resulünün ve hem de onların illimlerini bize bildirdi-öğretti."
(Bihar, c.26, s.194; Besar'ud-Derecat, s.62)
Yaktiyni Muhammed b. Ömer'den, o da Abdullah'dan, o da Velid Seman'dan şöyle nakleder: Ebu Cafer (İmam Bakır a-s) bana, "Ya Abdullah! Şia; Hz. Ali, Hz. Musa ve Hz. İsa hakkında ne diyor?" diye sordu.
-Arzettim ki: Fedan olayım, hangi açıdan soruyorsunuz?"
- Buyurdu ki: "İlim açısından soruyorum..."
- Arzettim ki: "Fedan olayım! Onların hakkında ne diyebilirim ki?"
- Buyurdular ki: "Allah'a and olsun ki o (Hz. Ali) onlardan daha alimdi..."
(Bihar, c.26, s.194)
İsmail b. Şuayb Ali b. İsmail'den o da bazı büyüklerinden naklen şöyle diyor:
Ebu Abdullah (İmam Cafer Sadık a-s) bir adama şöyle buyurdu: "Toplanan suları içiyor ve büyük nehirler istiyorsunuz!"
Ey Resulullah'ın oğlu, bununla neyi kasdediyorsunuz? dediğimde İmam (a.s) şöyle buyurdu: "Hz. Peygamber'in ilmi bütün peygamberlerin ilmidir. Allah Teala Hz. Peygamber'e o ilmi Hz. Ali'nin yanına bırakmasını vahyetti, Resulullah da o ilmi Ali'nin yanına bıraktı."
Adam, "Ali mi daha alimdi yoksa bazı peygamberler mi?" diye sorunca, İmam (a.s) ashabına dönerek, "Şüphesiz Allah Teala, dilediğinin kulaklarını açıyor. Ben, "Allah Resulü bütün ilimleri Ali'nin yanına bıraktı diyorum, o; "Ali mi daha alimdi yoksa bazı peygamberler mi?" diye soruyor."
(Bihar, c.26,s.195; Besar'ud-Derecat, s.62. Hadis farklı kanallarla ve daha geniş bir şekilde nakledilmiştir.)
İbrahim b. İshak Abdullah b. Hammad'dan, o da Seyfi Temmar'dan şöyle naklediyor:
Bir grup cemaatle İmam Cafer Sadık'ın yanındaydık. İmam (a.s) buyurdular ki: "Bu bina ve bu Kabe'nin Rabbine and olsun ki -bu sözü üç kez tekrarladı- Eğer ben Musa'yla Hızır'ın yanında olsaydım, onlara bildirirdim. Şüphesiz ben onlardan daha alimim. Onların bilmediklerini onlara haber verirdim."
(Bihar, c.26, s.196; Besair'ud-Derecat, s.63.)
Bu konuyla ilgili pek çok hadis nakledilmiştir. İsteyenler bu adreslere bakabilirler: Bihar, c.40, s.208; c.17, s.131; c.26, s.159
Bu konu üzerinde fazla konuşmak doğru değildir. Bizim peygamberlere saygımız sonsuzdur. Biz velayet makamını nebilik makamından üstün görüyoruz ve bunu açıkça da söylüyoruz. İmamet makamını anlamayan ve ona inancı olmayan bir kimsenin bu sözleri anlaması mümkün değildir. Hz. Mehdi' (a.f) gibi bir İmamı inkar eden ve onu eleştirmeye kalkan bu hadisleri mi kabul edecektir. Zamanında Allah'ı da inkar etmiş, Hz. Peygamberi de inkar etmiş, Kuran'da çelişkiler bulmaya çalışmış, şimdi de gelip Hz. Mehdi'i ve velayetle ilgili hadisleri ve İmamların faziletlerini eleştiriyor. Bir aydır anlamadığı ayet ve hadislerle Şia aleyhinde konuşuyor.Daha ne olduğu, neye inandığı belli olmayan bir adamın bu sözleri konuşması haddi aşmak olur. Allah hidayet etsin.
[quote author=ikra link=topic=8366.msg55947#msg55947 date=1254731943]
hudeyfe kardeş cevabını merakla beklemekteyim
[/quote]
Hudeyfe kardeş sizin cevabınızı verir inş.
Hürre'nin sözleri bize hüccet değildir, yanılabilir de, zaten ben de bütün sözlerini kabul etmiyorum ama sözlerinde doğruluk payı vardır. Hz. Mehdi'yi inkar eden şahıs bu sözleri mi kabul edecektir. Bizi bağlayan Hz. Peygamber (s.a.a) ve Ehlibeyt İmamlarının (a.s) sözleridir. Ben şahsen şu rivayetlere inanıyorum:
Bir hadiste Hz. Peygamber (s.a.a) şöyle buyurmuşlardır: "Ümmetimin alimleri Beni İsrail peygamberleri gibidir." (Bihar, c.2, s.22)
Yine Hz. Paygamber (s.a.a) diğer bir hadisinde şöyle buyurmuşlardır: "Ümmetimin alimleri Beni İsrail peygamberlerinden daha üstündür." (Buradaki alimlerden kasıt büyük ihtimalle Ehlibeyt İmamlarıdır, normal alimler değildir.)
Hz. Ali (a.s) şöyle buyurmuşlardır: "Adem'in, kendisiyle hubut ettiği (yeryüzüne indiği) ilim ve peygamberlerin Hatem'ul-Enbiya'ya kadar kendisiyle üstün kılındıkları bütün özellikler Hz. Peygamber'in Ehlibeytinde vardır." (Bihar, c.2, s.100, Nehculbelağa, İrşad-i Mufid..)
Allah Teala şöyle buyuruyor: "De ki: "Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" Ancak temiz akıl sahibi olanlar anlar."
"Bilenler"den kasıt Ehlibeyt İmamlarıdır. "Bilmeyenler"den kasıt ise onların düşmanlarıdır. "Temiz akıl sahibi olanlar anlar" sözünden kasıt da onların Şialarıdır. (Bihar, c.24, s.120)
Ehlibeyt İmamlarının bilgileri, Hz. Peygamber (s.a.a) hariç diğer bütün peygamberlerden fazladır. Bu konuda birçok hadis nakledilmiştir.
(Bkz. Bihar, c.26, s.194. Bihar'ın gemisi mesabesinde olan Sefinet'ul-Bihara da müracaat edebilirsiniz.)
İmam Cafer Sadık (a.s) da buyurmuşlar ki: "Allah Teala peygamberlerden ulu'l-azm olanları yarattı, onları ilimle (diğerlerinden) üstün kıldı. Biz Ehlibeyt İmamlarını onların ilmine varis kıldı ve bizi onların ilimleri hususunda onlardan üstün etti. Allah Resulüne de onların bilmedikleri ilimleri öğretti. Allah Teala hem Allah Resulünün ve hem de onların illimlerini bize bildirdi-öğretti."
(Bihar, c.26, s.194; Besar'ud-Derecat, s.62)
Yaktiyni Muhammed b. Ömer'den, o da Abdullah'dan, o da Velid Seman'dan şöyle nakleder: Ebu Cafer (İmam Bakır a-s) bana, "Ya Abdullah! Şia; Hz. Ali, Hz. Musa ve Hz. İsa hakkında ne diyor?" diye sordu.
-Arzettim ki: Fedan olayım, hangi açıdan soruyorsunuz?"
- Buyurdu ki: "İlim açısından soruyorum..."
- Arzettim ki: "Fedan olayım! Onların hakkında ne diyebilirim ki?"
- Buyurdular ki: "Allah'a and olsun ki o (Hz. Ali) onlardan daha alimdi..."
(Bihar, c.26, s.194)
İsmail b. Şuayb Ali b. İsmail'den o da bazı büyüklerinden naklen şöyle diyor:
Ebu Abdullah (İmam Cafer Sadık a-s) bir adama şöyle buyurdu: "Toplanan suları içiyor ve büyük nehirler istiyorsunuz!"
Ey Resulullah'ın oğlu, bununla neyi kasdediyorsunuz? dediğimde İmam (a.s) şöyle buyurdu: "Hz. Peygamber'in ilmi bütün peygamberlerin ilmidir. Allah Teala Hz. Peygamber'e o ilmi Hz. Ali'nin yanına bırakmasını vahyetti, Resulullah da o ilmi Ali'nin yanına bıraktı."
Adam, "Ali mi daha alimdi yoksa bazı peygamberler mi?" diye sorunca, İmam (a.s) ashabına dönerek, "Şüphesiz Allah Teala, dilediğinin kulaklarını açıyor. Ben, "Allah Resulü bütün ilimleri Ali'nin yanına bıraktı diyorum, o; "Ali mi daha alimdi yoksa bazı peygamberler mi?" diye soruyor."
(Bihar, c.26,s.195; Besar'ud-Derecat, s.62. Hadis farklı kanallarla ve daha geniş bir şekilde nakledilmiştir.)
İbrahim b. İshak Abdullah b. Hammad'dan, o da Seyfi Temmar'dan şöyle naklediyor:
Bir grup cemaatle İmam Cafer Sadık'ın yanındaydık. İmam (a.s) buyurdular ki: "Bu bina ve bu Kabe'nin Rabbine and olsun ki -bu sözü üç kez tekrarladı- Eğer ben Musa'yla Hızır'ın yanında olsaydım, onlara bildirirdim. Şüphesiz ben onlardan daha alimim. Onların bilmediklerini onlara haber verirdim."
(Bihar, c.26, s.196; Besair'ud-Derecat, s.63.)
Bu konuyla ilgili pek çok hadis nakledilmiştir. İsteyenler bu adreslere bakabilirler: Bihar, c.40, s.208; c.17, s.131; c.26, s.159
Bu konu üzerinde fazla konuşmak doğru değildir. Bizim peygamberlere saygımız sonsuzdur. Biz velayet makamını nebilik makamından üstün görüyoruz ve bunu açıkça da söylüyoruz. İmamet makamını anlamayan ve ona inancı olmayan bir kimsenin bu sözleri anlaması mümkün değildir. Hz. Mehdi' (a.f) gibi bir İmamı inkar eden ve onu eleştirmeye kalkan bu hadisleri mi kabul edecektir. Zamanında Allah'ı da inkar etmiş, Hz. Peygamberi de inkar etmiş, Kuran'da çelişkiler bulmaya çalışmış, şimdi de gelip Hz. Mehdi'i ve velayetle ilgili hadisleri ve İmamların faziletlerini eleştiriyor. Bir aydır anlamadığı ayet ve hadislerle Şia aleyhinde konuşuyor.Daha ne olduğu, neye inandığı belli olmayan bir adamın bu sözleri konuşması haddi aşmak olur. Allah hidayet etsin.
Yorum