Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

    Öfkelerinden ne yapacağını bilemez hale gelenlere Al-i İmran 119 gibi yüce bir ayetle karşılık veren Allah'a hamd edip konumuza devam ediyoruz;

    Mufaddal bin Ömer dedi ki: Ebu Abdullah (a.s)’a “Onlara apaçık ayetlerimiz okunduğunda bize döneceklerini ummayanlar bundan başka bir Kur’an getir ya da değiştir derler.(yunus-15)" ayetini sordum ve O’da dedi ki: “yani: “ya da Onu Ali ile değiştir derler.” (el kafi 419-1)


    bu ayette de müşriklerin resule olan ve çok açık olan hitabını, yani Kuranı beğenmemelerinden dolayı başka bir kitap istemelerinin eleştirilmesini, Kuran yerine Ali koyarak aleni şekilde tahrif etmişlerdir. Ali ile değiştirmek ne ayetin içeriğine ne siyak ve sibaka hiçbişeye uymamaktadır zaten. Burada bu tahrifi yapmakla neyi kastederler ne amaçlarlar burası meçhuldür.

    Yapılan şey hemen hemen aynıdır, nerede, hangi ayette kuran ve resulullah ibaresi var ise hemen onu kaldırıp oraya ali ekleyerek anlamsız bir ehlibeyt yücelticiliği söz konusudur.


    Yorum


      İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

      [quote author=Mekteb-i Mülkiye link=topic=8366.msg56138#msg56138 date=1254906501]
      Öfkelerinden ne yapacağını bilemez hale gelenlere Al-i İmran 119 gibi yüce bir ayetle karşılık veren Allah'a hamd edip konumuza devam ediyoruz;

      Mufaddal bin Ömer dedi ki: Ebu Abdullah (a.s)’a “Onlara apaçık ayetlerimiz okunduğunda bize döneceklerini ummayanlar bundan başka bir Kur’an getir ya da değiştir derler.(yunus-15)" ayetini sordum ve O’da dedi ki: “yani: “ya da Onu Ali ile değiştir derler.” (el kafi 419-1)


      bu ayette de müşriklerin resule olan ve çok açık olan hitabını, yani Kuranı beğenmemelerinden dolayı başka bir kitap istemelerinin eleştirilmesini, Kuran yerine Ali koyarak aleni şekilde tahrif etmişlerdir. Ali ile değiştirmek ne ayetin içeriğine ne siyak ve sibaka hiçbişeye uymamaktadır zaten. Burada bu tahrifi yapmakla neyi kastederler ne amaçlarlar burası meçhuldür.

      Yapılan şey hemen hemen aynıdır, nerede, hangi ayette kuran ve resulullah ibaresi var ise hemen onu kaldırıp oraya ali ekleyerek anlamsız bir ehlibeyt yücelticiliği söz konusudur.

      [/quote]
      Gerçekten bizi tanısan öfkemizden kudurmadığımızı ve hatta hakkı söylediğine kanaat getirdiğimiz takdirde senin fikirlerini benimseyecek hak sevdalıları olduğumuzu bilirdin.
      Ama sen böyle biri değilsin malesef. Olmanı isterdim ama değilsin.

      Sözüm meclisten dışarı (!) cehaletin doruklarını yaşayanlar için kaçınılmaz bir son vardır.

      Bu son seviyesizlikle başlar ve devam eder...

      Mesela hadislerde geçer... Ahlak imandan bir şubedir diye... Elbette bu, ahlaksıza kafir veya imansız diyeceğimiz anlamına gelmez. Ama ahlakın önemi açısından değerlendirilmesi gereken hadislerdir bu hadisler... Ayrıca ahlaksızlıkla başlayan yolu takip eden insanlar -Allah korusun- küfür sınırlarına dahil olabilirler... Bu ciddi bir tehlikedir...

      Ben şahsen ahlaksız insanların dini konular hakkında konuştukları zaman "dinsel gevezelik" babından nasıl büyük bir cürüm işlediklerine çok şahit olmuşumdur. Heleki bu internette çok fazlaca var malesef... Malesef bu forumda bazı yaşadıklarımız; internet gibi bir kitle iletişim aygıtının maslahat açısından kötü kullanımına işaret eder. Bunu her gördüğümüz yerde durdurmaya çalışmak gücümüz nisbetinde haktır. Ecri vardır.

      Dinsel gevezeliğin adı internette "hakkı aramak" olmuştur. Bu istemediğimiz bir durumdur. Ama insan olan yerde sorun vardır... Olaya bu pencereden bakmak lazımdır.

      Mektebi Mülkiye'nin bu başlık olsun, başka başlıklar olsun, şia mektebini eleştirmek veya hakkı aramak babından getirdiği usulsüz eleştirilerin, islam diniyle, dolayısıyla şia mektebiyle uzaktan yakından alakası yoktur. Bu eleştiriler, eleştiri sahibinin usulsüzlüğüyle, hoşgörüsüzlüğüyle, hatta zaman zaman ahlak sınırlarını hiçe sayan tavrıyla alakalıdır. Hatta konu hakkında en ufak bir bilgisinin olmayışıyla alakalıdır. Bir çok zamanda gerçekleri yansıtmayışıyla...

      Başlığa bakar mısınız?! "İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'deki çelişkiler)" Allah Allah!

      Bu başlığı bir alim açsaydı. Ve kendi görüşlerini beyan etseydi. Muhatabın görüşleri kabul edip etmeme hakkı vardır. Bir kaç kez belirttiğimi hatırlıyorum. Ama yinelemekte fayda görüyorum. İlahi uyarıcının görevi ilahi uyarıcıya, aklın görevi akla, alimin görevi alime verilmedikten sonra din anlaşılmaz... Orada kaos oluşur. Kaosun sonu felakettir...

      Mektebi Mülkiye'nin bu tavrını kim sergilerse sergilesin, ben şahsen bu tip davranışların karşısındayım. Böyle bir tavırla bana din öğretmeye kalkan herhangi bir insan modelinin karşısındayım. Piyasa zaten bu tip insanlarla dolu bir yenisi lazım değil. Dolayısıyla biz burada bahsedileneleri yeni duymadık. Ama son kez duymak istediğimiz içindir bu çabamız... Çünkü pratik bir faydası yok. Dedim ya sözüm meclisten dışarı (!) "dinsel gevezelik..."

      Kamil insan olmak farz değildir... Ama kemalata giden yolda yürümek elbette farzdır...

      Yorum


        İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

        [quote author=Mekteb-i Mülkiye link=topic=8366.msg56136#msg56136 date=1254905380]
        [quote author=Hudeyfe link=topic=8366.msg56130#msg56130 date=1254901398]
        SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

        Mektebi Mülkiye kardeş siz isterseniz yazacağınız tüm hadisleri yazınız sonra ilk yazdığınız hadis ile başlarız.
        [/quote]

        abi benim yazacaklarım kolay kolay tükenmicek gibi, ardını deştikçe bişiler çıkıyo baksana

        zaten birebir diyaloğa başlamak için yönetimin önce verdiği sözü tutup gerekli ortamı sağlaması lazım.yapılan hakaretleri görmezden gelmeyi bi kenara bırakıp, özel mesajların yayınlanmasına seyirci kalınıp laçkalaşmanın önüne geçmesi lazım. bu sağlandığında ben yazacaklarıma ara verir eski yazdıklarım üzerinde teker teker konuşmaya başlarız. ortam sağlanana dek ben aykırı rivayetleri eklemeye devam edicem.

        [/quote]

        Mektebi mülkiye kardeşim burada bir açıklama yapmak istiyorum.
        1-son günlerde nete giremediğim için konudaki mesajların seyrini kaçırdım takip edemedim ve bir çok mesajın yazıldığına şahit oldum.
        2-Genel bir konudada diğer üyelere "hadi sen bu başlıkta yazma hudeyfe ile mülkiye kardeşler yazacak" demek pek içime sinmedi,tam çıkış yolu ararken onlarca mesajla karşılaştım az önce.
        3-mülkiye kardeşim ben yeni bir başlık açmak istiyorum münazara bölümüne hudeyfe kardeşle senin katılabileceğin bir başlık oraya her kim yazarsa mesajını silme garantisi veriyorum.
        Malumunuz bu konu açıldıktan günlerce sonra karşılıklı yazışma fikri doğdu ve başilığa katılım sağlayan onlarca üyeyede hadi sen artık yazma demek hiç şık olmayacaktı.Ama kuralı baştan koyunca buna kimse itiraz edemez.

        Başlığı açıyorum mülkiye kardeşim zaten burada paylaşımlarınız var kopy paste yapabilirsiniz mesajlarınızı yalnız tek ricam her hadisi tek tek istişare etmeniz.malum çok karmaşık olunca okunmuyor.
        Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
        İmam Ali (a.s)

        Yorum


          İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

          Sayın miktad bin esved...

          Lütfen yeni açacağınız başlığın adını "İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI" şeklinde değilde daha uygun bir başlıkla açar mısınız?

          Bu başlık etik değildir. Mektebi Mülkiye ve Hudeyfe başlı başına bu konuda ehliyetli değillerdir. Bu hepimizin takdiri bir konudur. Bu konuda nacizane bir üye olarak sadece "Mektebi Mülkiye ve Hudeyfe arasında yazışma" olarak değiştirilmesini teklif ediyorum.

          www.welayet.com domaini ve hostingi açısından hepimizin herşeyden önce sosyal sorumluluk gibi bir endişesi olmalıdır. İnternetin gereksiz bir bilgi çöplüğü olmaması açısından ve duyduğum sosyal sorumluk endişesinden dolayı başlığın bu şekilde değiştirilmesini teklif ediyorum.

          Açtığınız başlığa yazacaktım ama yönetimin aldığı karara saygıdan dolayı buraya yazıyorum. Aslında buraya da yazmazdım ama etik olmayan şekilde konular analiz edilmeye başlanınca yine duyduğumuz sosyal sorumluluk endişesinden dolayı üyelik çapında bir görevim olduğunu ve yüce Allaha karşı sorumluğu olduğumu düşünüyorum. Tepkilerimiz bu yüzdendir.

          Ayrıca;

          Mektebi Mülkiyenin de aynı şekilde mesajlarına bize karşı garanti vermelisiniz. Zira bize o başlıkta yazmamayı istirham edip, onların orada, bu başlıkta yazdıkları şeylerin aynılarına devam etmeleri forumdan atılmamız pahasına durumu değiştirmez. Bilginiz olsun. Biz de üyeyiz. Ve belirttiğimiz gibi hiçbir başlıkta "dinsel gevezelik" babından teşebbüslere tahammülümüz asla yoktur.

          Araştırdığımız, baktığımız, gördüğümüz, muhatap olduğumuz ölçüde misliyle cevap veririz. Çünkü araştırdığımız, baktığımız, gördüğümüz, muhatap olduğumuz ölçüde hem Allah'a karşı kulluk anlamında, hem de insanlığa karşı sosyal sorumluluk anlamında sorumluyuz...

          Yorum


            İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

            [quote author=mikdat bin esved link=topic=8366.msg56149#msg56149 date=1254913657]
            [quote author=Mekteb-i Mülkiye link=topic=8366.msg56136#msg56136 date=1254905380]
            [quote author=Hudeyfe link=topic=8366.msg56130#msg56130 date=1254901398]
            SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

            Mektebi Mülkiye kardeş siz isterseniz yazacağınız tüm hadisleri yazınız sonra ilk yazdığınız hadis ile başlarız.
            [/quote]

            abi benim yazacaklarım kolay kolay tükenmicek gibi, ardını deştikçe bişiler çıkıyo baksana

            zaten birebir diyaloğa başlamak için yönetimin önce verdiği sözü tutup gerekli ortamı sağlaması lazım.yapılan hakaretleri görmezden gelmeyi bi kenara bırakıp, özel mesajların yayınlanmasına seyirci kalınıp laçkalaşmanın önüne geçmesi lazım. bu sağlandığında ben yazacaklarıma ara verir eski yazdıklarım üzerinde teker teker konuşmaya başlarız. ortam sağlanana dek ben aykırı rivayetleri eklemeye devam edicem.

            [/quote]

            Mektebi mülkiye kardeşim burada bir açıklama yapmak istiyorum.
            1-son günlerde nete giremediğim için konudaki mesajların seyrini kaçırdım takip edemedim ve bir çok mesajın yazıldığına şahit oldum.
            2-Genel bir konudada diğer üyelere "hadi sen bu başlıkta yazma hudeyfe ile mülkiye kardeşler yazacak" demek pek içime sinmedi,tam çıkış yolu ararken onlarca mesajla karşılaştım az önce.
            3-mülkiye kardeşim ben yeni bir başlık açmak istiyorum münazara bölümüne hudeyfe kardeşle senin katılabileceğin bir başlık oraya her kim yazarsa mesajını silme garantisi veriyorum.
            Malumunuz bu konu açıldıktan günlerce sonra karşılıklı yazışma fikri doğdu ve başilığa katılım sağlayan onlarca üyeyede hadi sen artık yazma demek hiç şık olmayacaktı.Ama kuralı baştan koyunca buna kimse itiraz edemez.

            Başlığı açıyorum mülkiye kardeşim zaten burada paylaşımlarınız var kopy paste yapabilirsiniz mesajlarınızı yalnız tek ricam her hadisi tek tek istişare etmeniz.malum çok karmaşık olunca okunmuyor.
            [/quote]

            Güzel düşünmüşsünüz, bu konuda yeni bi başlığın açılması konuyu proveke etmeyi amaçlayan kişilere karşı güzel bi önlemdir.

            Önerilerinizin hepsi kabulüm fakat konu başlığı değişmeyecek, madem şianın hadis anlayışını konuşuyoruz, "aman nette dolaşanlar bu başlığı görürde rezil rüsva oluruz, gerçek yüzümüz ortaya çıkmasın kaygısı taşıyan" kişilerin yönlendirmeleri dikkate alınmadan başlık "İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYIŞI" olarak kalmaya devam edecektir.

            Bunun yanında kabeye "hükmü kalmamış taş", namaza "eğilip doğrulmak", hicaba (örtüye) bez parçası diyen kişilerin müslüman olmadığını ifade etmenin bile yasak olduğu bu forumda, yöneticilerin bu konuda çok hassas!! oldukları bir ortamda son iki üç sayfadır şahsıma yapılan çirkin itham ve hakaretlerin yönetimce sadece izlenmesi, müdahale edilmemesi, artniyetin ve samimiyetsizliğin göstergesidir.

            Ben aynı seviyeye asla düşmücem. Bundan Allah'a sığınırım, sadece bu itham ve hakaretleri önce söz sahibine, sonra bunlarda mahsur görmeyen yönetime iade ediyorum.

            Yorum


              İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

              ...EDİT...
              "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

              Yorum


                İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

                başlığın sakat olduğunu daha önce söylemiştim:
                "İmamiye şiasının hadis anlayşı (el-kafi'deki çelişkiler)"

                ya benim anlayışım kıt ya da bilmediğim başka bir şey var
                yönetim bu başlığı değiştirmedi:
                başlık kendi içinde çelişkili. sanki İmamiye şiası el kafide çelişki olduğuna inanıyor gibi bir anlam var. şia el kafi'de çelişki olduğuna mı inanıyor. Şöyle olsa diyeceğimiz olmaz: İmamiye şiasının kaynağı El Kafi'deki çelişkiler, ya da o zaman dediğim gibi şianın kaynağı El kafi'deki çelişkiler.. şeklinde olabilirdi..

                başlığı tasarlayanın amacını elbette bilemeyiz. ama biz anladığımızı biliyoruz.

                yönetimin yeni bir başlıkta sadece ikili bir tartışma açması olumlu.. ve bu başlık başta o amaçla açılmadığı için açıkçası kendimin engellenecek olmam beni üzüyordu bu durumda bu yeni başlık kararını pek benimsemesem de yine de hayırlara vesile olur diye düşünüyorum... ayrıca hudeyfe kardeşimize ağır sorumluluk yüklüyor. çünkü şiayı savunmak büyük bir iştir.
                onun için kardeşimize ben başlıkta yazacaklarının kendi şahsi görüşleri olduğunu şiayı bağlamayacağını söylemesini öneririm. çünkü şia bizim gibi alim olmayanların asla tam olarak savunamayacağı yüce bir mekteptir.
                yine vakit bakımından önemli kararlar alınmalıdır. bir tarafta hazır malzeme olup kopyala yapıştır biçimi diğer tarafta araştırma olursa bu taraflar içn sıkıcı ve meşakkatli olabilir...
                tüm bunları yazarken, içimden bir ses neden bu kadar önemsiyorsun yoksa şianın çekinceleri mi var sisteminde çürüklüğü mü var diye düşünce uyandı buna tabi ki hayır diye cevap verdim, kendi kendime. burada sorun, şianın anlaşılmamasıdır. bir itirazcı tarafın etik davranmamasıdır.

                şöyle ki: Sadece Kur'an deniyor, hiç bir mezhebin sistemiyle değil Aklın Kur'an'dan çıkardığı doğrularla hareket edildiği söyleniyor oysa Kur'anın kavramlarının dayandığı bilgiler sünni bilgi ve rivayetler... bunlardan soyutlanmamış zihinle eleştiriliyor şia.
                şiada çelişki var deniyor şianın kendi kavramlarıyla hareket edilmiyor. örneğin imamet düşüncesi hiç hesaba katılmadan şii hadislerin Kur'an ayetlerini nasıl açıkladığı, anlamlandırdığı asla çözülemez.. bir sistem kendi içinde anlaşılır...

                öte taraftan eleştiren asla eleştiri kabul etmiyor. Kur'anı anlamlandırırken dayandığı argümanlar sünni argümanlar olmasına rağmen bu sünnilik eleştirilince üzerine alınmıyor, ben sünnileri de reddediyorum diyor. Akıl ve anlam bilgisi açısından eleştirilince de bu kez Kur'an'dan delil gösterilmiyor deniyor. Kur'an'dan delil gösterilse bu kez de siz Kur'an'ı bozuk şii hadislerle anlıyorsunuz diyor. oysa itirazcı sünni bilgilerle anladığı Kur'anı baz alıyor... Mutlak akılla Kur'ana yönelse yine sorun olmayacak...

                çok soyut mu oldu ne...

                bu başlık altında açıklamalarımıza itirazcının yönelttiği eleştirilere bakılırsa durum biraz daha somutlaşır...

                ikili bir başlık açılırsa konuyu takip deceğimden şüpheliyim...

                Yorum


                  İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

                  ...EDİT...

                  üstadım siz üzülmeyin. size akıl vermek haddime olmadığı halde sabran cemil diyorum... Herkes öteki dünyasındaki yerine hazırlanıyor...

                  "Rabbim, iman edenlere karşı içimizde en ufak kin bırakmasın..."

                  Yorum


                    Ynt: BU BAŞLIĞI PROTESTO EDİYORUM!

                    [quote author=Mekteb-i Mülkiye link=topic=8366.msg56164#msg56164 date=1254922117]
                    [quote author=mikdat bin esved link=topic=8366.msg56149#msg56149 date=1254913657]
                    [quote author=Mekteb-i Mülkiye link=topic=8366.msg56136#msg56136 date=1254905380]
                    [quote author=Hudeyfe link=topic=8366.msg56130#msg56130 date=1254901398]
                    SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

                    Mektebi Mülkiye kardeş siz isterseniz yazacağınız tüm hadisleri yazınız sonra ilk yazdığınız hadis ile başlarız.
                    [/quote]

                    abi benim yazacaklarım kolay kolay tükenmicek gibi, ardını deştikçe bişiler çıkıyo baksana

                    zaten birebir diyaloğa başlamak için yönetimin önce verdiği sözü tutup gerekli ortamı sağlaması lazım.yapılan hakaretleri görmezden gelmeyi bi kenara bırakıp, özel mesajların yayınlanmasına seyirci kalınıp laçkalaşmanın önüne geçmesi lazım. bu sağlandığında ben yazacaklarıma ara verir eski yazdıklarım üzerinde teker teker konuşmaya başlarız. ortam sağlanana dek ben aykırı rivayetleri eklemeye devam edicem.

                    [/quote]

                    Mektebi mülkiye kardeşim burada bir açıklama yapmak istiyorum.
                    1-son günlerde nete giremediğim için konudaki mesajların seyrini kaçırdım takip edemedim ve bir çok mesajın yazıldığına şahit oldum.
                    2-Genel bir konudada diğer üyelere "hadi sen bu başlıkta yazma hudeyfe ile mülkiye kardeşler yazacak" demek pek içime sinmedi,tam çıkış yolu ararken onlarca mesajla karşılaştım az önce.
                    3-mülkiye kardeşim ben yeni bir başlık açmak istiyorum münazara bölümüne hudeyfe kardeşle senin katılabileceğin bir başlık oraya her kim yazarsa mesajını silme garantisi veriyorum.
                    Malumunuz bu konu açıldıktan günlerce sonra karşılıklı yazışma fikri doğdu ve başilığa katılım sağlayan onlarca üyeyede hadi sen artık yazma demek hiç şık olmayacaktı.Ama kuralı baştan koyunca buna kimse itiraz edemez.

                    Başlığı açıyorum mülkiye kardeşim zaten burada paylaşımlarınız var kopy paste yapabilirsiniz mesajlarınızı yalnız tek ricam her hadisi tek tek istişare etmeniz.malum çok karmaşık olunca okunmuyor.
                    [/quote]

                    Güzel düşünmüşsünüz, bu konuda yeni bi başlığın açılması konuyu proveke etmeyi amaçlayan kişilere karşı güzel bi önlemdir.

                    Önerilerinizin hepsi kabulüm fakat konu başlığı değişmeyecek, madem şianın hadis anlayışını konuşuyoruz, "aman nette dolaşanlar bu başlığı görürde rezil rüsva oluruz, gerçek yüzümüz ortaya çıkmasın kaygısı taşıyan" kişilerin yönlendirmeleri dikkate alınmadan başlık "İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYIŞI" olarak kalmaya devam edecektir.

                    Bunun yanında kabeye "hükmü kalmamış taş", namaza "eğilip doğrulmak", hicaba (örtüye) bez parçası diyen kişilerin müslüman olmadığını ifade etmenin bile yasak olduğu bu forumda, yöneticilerin bu konuda çok hassas!! oldukları bir ortamda son iki üç sayfadır şahsıma yapılan çirkin itham ve hakaretlerin yönetimce sadece izlenmesi, müdahale edilmemesi, artniyetin ve samimiyetsizliğin göstergesidir.

                    Ben aynı seviyeye asla düşmücem. Bundan Allah'a sığınırım, sadece bu itham ve hakaretleri önce söz sahibine, sonra bunlarda mahsur görmeyen yönetime iade ediyorum.

                    [/quote]
                    Sen benim ekolümün hadis anlayışı başlığında bu şartlarda yazı yazamazsın Mektebi Mülkiye bunu bilmiş ol! Ne zamandan beri senin gibiler hadis anlayışı hakkında alakasız ahkamları din diye yutturuyorlar!

                    Yorum


                      İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

                      bu konu ile birlikte şiiler hakkındaki bir düşüncem biraz daha pekişmiş oldu.
                      oda işlerine gelmeyen bir konuda yada cevap veremeyeceklerini düşündükleri bir konuda hemen karşıdakine bel altı vuruşlarla safdışı etmeye çalışmak.

                      bu sitede birileri tarafından Allaha, peygamberine, Kitabına açıkça hakaret edildiğinde ve biz yönetimi uyardığımızda ''herkesin düşüncesini yazma hakkı vardır.elinizden geliyorsa cevap verin yoksa susun'' gibisinden saça sapan açıklamalar yapıldı.

                      ama konu şia olunca nasılda tahammülsüz oluyorsunuz.niye herkesin düşüncesini yazma hakkına saygı göstermiyorsunuz.?ben her zaman söylüyorum bütün şiileri bilmem ama bu forumdakiler şia mezhebini Allahın, Kitabının ve peygamberinin önüne koymuşlardır.

                      ehlisünnetin rivayetlerine her türlü 'uydurma'lığı ve pespayeliği yakıştırırken zevkten kendinizden geçiyorsunuz.ama şiilerrin hadis anlayışı gibi bir başlığa bile tahammül edemiyorsunuz..

                      ey şii kardeşlerim size sesleniyorum!!!

                      yalnış yoldasınız.bu gidiş hiç hayra alamet değil..kendinize gelin.hakka bile bile sırt çevirmeyin..

                      o yüce şahsiyetli İmam Ali'nin ahlakından neden nasiplenmiyorsunuz..

                      bu halinizle İmam Ali'nin taraftarıyız demekle İmam Ali'ye en büyük hakareti yapıyorsunuz..ve inanıyorumki İmam Ali bunun hesabını sizden soracaktır.Onun o dehşetli öfkesine maruz kalmaktan kendinizi sakındırın..

                      Yorum


                        Ynt: BU BAŞLIĞI PROTESTO EDİYORUM!

                        [quote author=Esedullah link=topic=8366.msg56185#msg56185 date=1254941455]
                        bu konu ile birlikte şiiler hakkındaki bir düşüncem biraz daha pekişmiş oldu.
                        oda işlerine gelmeyen bir konuda yada cevap veremeyeceklerini düşündükleri bir konuda hemen karşıdakine bel altı vuruşlarla safdışı etmeye çalışmak.

                        bu sitede birileri tarafından Allaha, peygamberine, Kitabına açıkça hakaret edildiğinde ve biz yönetimi uyardığımızda ''herkesin düşüncesini yazma hakkı vardır.elinizden geliyorsa cevap verin yoksa susun'' gibisinden saça sapan açıklamalar yapıldı.

                        ama konu şia olunca nasılda tahammülsüz oluyorsunuz.niye herkesin düşüncesini yazma hakkına saygı göstermiyorsunuz.?ben her zaman söylüyorum bütün şiileri bilmem ama bu forumdakiler şia mezhebini Allahın, Kitabının ve peygamberinin önüne koymuşlardır.

                        ehlisünnetin rivayetlerine her türlü 'uydurma'lığı ve pespayeliği yakıştırırken zevkten kendinizden geçiyorsunuz.ama şiilerrin hadis anlayışı gibi bir başlığa bile tahammül edemiyorsunuz..

                        ey şii kardeşlerim size sesleniyorum!!!

                        yalnış yoldasınız.bu gidiş hiç hayra alamet değil..kendinize gelin.hakka bile bile sırt çevirmeyin..

                        o yüce şahsiyetli İmam Ali'nin ahlakından neden nasiplenmiyorsunuz..

                        bu halinizle İmam Ali'nin taraftarıyız demekle İmam Ali'ye en büyük hakareti yapıyorsunuz..ve inanıyorumki İmam Ali bunun hesabını sizden soracaktır.Onun o dehşetli öfkesine maruz kalmaktan kendinizi sakındırın..
                        [/quote]
                        Neden bu kadar görüşü yazabildin o zaman? Ben Mektebi Mülkiyenin yaptıklarını bir şiide yapsa aynısını yaparım. Bu forumda eski olmadığın için bilmiyorsun bari sus!

                        Yorum


                          İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

                          [quote author=welayet link=topic=8366.msg56186#msg56186 date=1254942543]

                          Neden bu kadar görüşü yazabildin o zaman? Ben Mektebi Mülkiyenin yaptıklarını bir şiide yapsa aynısını yaparım. Bu forumda eski olmadığın için bilmiyorsun bari sus!
                          [/quote]

                          niye yazmayayım?

                          mektebi mülkiyeden on katının hacı,aliekberbabacan,kızılbaş ve daha hatırlayamadığım bir çok üyeda yaptı ama senin aynı şeyi yaptığına şahit olmadım..

                          ben bu forumdaki konulara işirak eden her üyenin ne düşündüğünü ve neyi savunduğunu bilecek kadar eskiyim sen merak etme..kaldıki bir insanın yazdıklarının ne anlama geldiğini anlamak için eski olmaya gerek yok..

                          Yorum


                            İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

                            BİSMİTAALE

                            Konu başka yönere kaymakla kalmayıp hakaretleşmeye dönüştüğünden dolayı kilitlenmiştir

                            Yorum


                              İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

                              Başlıkla ilgili sanırım kilitli olduğundan burda yazılamıyor başka yerlerde konuşuluyor. Bunun için başlığın kilidini açıp hem kendim görüşler yazmak istedim hem de istedim ki birileri de yazabilsin.

                              Yönetimde olmadığım zamanlarda başlıktakilere cevap vermiş ama başlğın kilitlenmesini engelleyememiştim. Başlığı açan üyemiz kurallar gereği forumdan atıldı. Bu yüzden kendini savunma imkanı yok. Ancak onun yerine başkaları hala aynı doğrultuda fikirler serdetmekte ve bizim usta bir oyunla konuyu tahrif ettiğimizi iddia etmektedir.

                              Sn Zeydiyye bu iddiayı dile getirmiş biz de orada cevabımızı söylemiştik. Ama üçüncü kez aynı iddiayı bizim cevap veremeyeceğimiz, Ağamızın yazdığı bölümde dile getirdiği için cevabını burada verme gereği hissettim. Yazdığı şöyle idi:

                              "Mesela forumdaki tahriflerden bi örnek veriyim; şianın hadis anlayışını eleştirdiği için forumdan atılan ve tekfir edilen mektebi mülkiye kardeşimiz

                              bir kere bu üye fikirlerinden dolayı atılmadı. kullandığı ağır küfürler ve şirk suçlamasıyla site kuralları gereği atıldı. Burda biz bu sitede bize sövülsün diye tüm çabamızı harcamıyoruz. bize müşrik diyecek kimse burada barınamaz. Çıkar gayet bilimsel objektif delillerle iddialarını dile getirir. kendi kafasına göre müşrik derse biz de ona gerekli uyarı ve sonrasında .. bu kural herkes için geçerlidir. nitekim Ehlibeyti sevdiğini iddia eden ve başka ekolleri şirkle sapıklıkla suçlamış kimseler de burdan atıldı bir çok şii kardeşimiz diğerlerine hakaret ettiğinden ceza aldı tavırlarını değiştirmeselerdi onlar da atılacaklardı.. buranın da kuralları var herkes bu kuralları kabul ederek üye oluyor. ama kurallara aykırı davranma hakkını kendinde görmesine rağmen bizim ceza vermemizi bizim hakkımız olarak göremiyor..

                              Eğer M. Mülkiyenin yazdıklarından korksaydık bu başlığı açmazdık burda ona cevap verememiş olsaydık başlığın burda durmasına dayanamaz başlığı kaldırırdık. bir çok sitede bizim yazdıklarımızın kökten silindiği gibi..

                              "“el kafideki çelişkiler “ diye aşağıdaki başlığı açmıştı. http://www.velayet.com/index.php?PHP...p;topic=8366.0 Fakat sonra ne oldu? Birileri çıktı ve başlığı değiştirerek “el kafide çelişki yoktur” haline getirdi. Buyurun size bariz bi tahrif örneği. Kişinin söylemediği söz o kişiye mal edildi. Ustaca bir oyun oynandı. Maalesef sizin en büyük sorunlarınızdan bi tanesi bu. Eleştiriyi hazmedememek.

                              biz başlığın içeriğini tersine çevirdiğimiz halde en bir kitaba atılan iftirayı yayma zilletine mi razı olacağız. Nerede hangi inanç mensubu kendine atılan iftiranın yayılmasını üstleniyor? O halde sn Zeydiyye ya da M. Mülkiye bir site kursun tüm zamanlarını oraya versinler canından zamanından kaçırıp kendilerini oraya kapatsınlar değer verdikleri inançları delilleri yaymak uğruna biz çıkalım tam zıttına olacak şekilde onlara iftira atalım onlar da google'dan bu iftirayı yaymamız için kendi aleyhlerine olan bu başlığa ses çıkarmasınlar.. hem de başlığımızın içeriğini tam tersine değiştirdikleri halde..

                              "Halbuki el kafide uydurma ve zayıf hadislerin olduğunuz kendinizde çoğu kez itiraf ediyosunuz. Peki buna rağmen insanların açtığı başlığı tahrif ederek, başlığı açan kişiye iftira atmayı ve onun söylemediği bir sözü onunmuş gibi göstermeyi nasıl açıklıyosunuz ?"


                              eğer bizim yaptığımız tahrifse; biz bunda suçlu değiliz. Çünkü başlığı açan bizzat kendisi el kafide tahrif olmadığından dolayı tahrif var diyerek ordaki hadisleri tahrife yeltenmiş Kuleyni (r.a.)'in söylemediği yanlış anlamlarla tahrife yönelmiştir. Biz bu tahrife karşı tahrif ettik. Yani Kur'an'ın bize vermiş olduğu kötülüğe misliyle cevap verin hükmüne göre bu durumda bizi kimse suçlayamaz.

                              yok eğer bizim yaptığımız başlığı açana iftiraysa, yine bunda biz suçlu değiliz. Çünkü çelişki olmadığı halde yanlış anlamlarla el kafide çelişki var diye başlık açan birine bizim de başlığını değiştirerek iftira atmamız yine aynı Kur'an hükmüyle kullandığımız hakkımızdır. kimse bizi bu konuda da suçlama hakkına sahip değildir.

                              Bu site kimsenin vehim ve kuruntularını yayacağı yer değildir. burda yalanlar ve iftiralar paylaşılamaz. Deliller paylaşılır. yalan ve vehimleri mesnetsiz küfür ve şirk ithamlarını biz yaymanın vebaline giremeyiz. Eğer bundan dolayı başlığı değiştirmemiz birilerine iftiraysa biz bunu yaptık. Elhamdülillah.. birilerinin vehimlerini yaymalarına firsat tanımadık..

                              biz zamanında yönetimde olmadığımız için burdaki başlığın tam anlamıyla bir garabet olduğunu da söyledik. başlıkla parantezin çelişki arzettiğini. bakın parantez dışı ile parantez içini karşılaştırın:

                              İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI

                              başlık bu. Bu başlıktan lehte olsun aleyhte olsun bir insan İmamiye şiasının ( imamiye şiası da bize gerçeği yansıtmayan bir deyim) hadis anlayışını yazar. Bunun için de imamiyenin en ünlü hadisçilerinden alıntılar kanıtlar sunulur. Eğer imamiye El kafi'de çelişkiler vardır diyorsa o zaman bu başlık altındaki görüşlerin bu ilim adamlarından derlenmesi gerekir. Ama siz İmamiye şiasının hadis anlayışı diye başlık atacak altına kendi görüşlerinizi düzeceksiniz.. böyle bir başlık olabilir mi? bu hak adalet midir. Siz o zaman başlığı:

                              İmamiye şiasının hadis anlayışına eleştirel yaklaşım

                              şeklinde atmanız gerekmez miydi?

                              diğer yandan parantez parantez dışındaki kelimelere uygun onları açıklamak, geniş anlamın dar olarak inceleneceğini ifade etmek ya da dar anlamı genişletmek için kullanılır. Ve hiç bir yerde parantez içi, parantez dışının zıttına bir anlam barındıramaz. ama buraya bakıyoruz parantez içi dışına zıt:

                              (El-kafi'deki çelişkiler)..

                              Yani şimdi İmamiye şiasının hadis anlayışı El kafide çelişki şeklinde mi açıklanmış onların hadis anlayışı bu mu? yoksa imamiye El kafiyi kabul ediyor da buna M. Mülki ye mi eleştiri getiriyor. böyle ise başlığın şu şekilde olması gerekmez miydi:

                              İmamiyenin Hadis anlayışına eleştiriler (El kafideki çelişkiler) şeklinde...

                              mesaj kurallarımızdan birisi de başlığın, içeriğe uygun şekilde seçilmesidir. site böyle olmadığında başlığı açan danışmadan o başlığı değiştirme hakkına sahiptir. Her üyenin mesaj yazarken uymak zorunda olup kabul ettiği Mesaj kurallarından ilgili kurala bakalım:

                              Mesaj Yazma Kuralları


                              2 - Başlık seçerken mesajların içeriğine uygun, mesajlara bakmadan içeriği hakkında bilgi sahibi olunabilecek türden başlıklar seçilir.



                              6- Site kurallarına ya da mesaj kurallarına uymayan başlık ya da mesajlar, sahibine danışılmaksızın yönetime silinir ya da uygun şekilde değiştirilir

                              burdaki ikinci ve altıncı maddeyi kabul eden bir üyenin, yönetimin yaptığı düzenlemeden dolayı iftira demesi ne kadar hakkaniyete uygundur orası da tartışılmaz bile...

                              Yorum


                                İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

                                bir kere bu üye fikirlerinden dolayı atılmadı. kullandığı ağır küfürler ve şirk suçlamasıyla site kuralları gereği atıldı. Burda biz bu sitede bize sövülsün diye tüm çabamızı harcamıyoruz. bize müşrik diyecek kimse burada barınamaz. Çıkar gayet bilimsel objektif delillerle iddialarını dile getirir. kendi kafasına göre müşrik derse biz de ona gerekli uyarı ve sonrasında ..
                                mektebin küfrettiğini hem de ağır küfürler kullandığını iddia etmek büyük bi iftiradır Allahtan korkun. bana mektebin bir tane küfrünü gösterin bu forumda tek kelime daha yazmam.

                                mektebin müşriklikle suçladığı ve kafir olduğunu söylediği kişi namaza hacca kabeye küfreden kızılbaş nickli bi şahıs idi. siz bu kişiyi kardeş bilip müslüman olarak gördüğünüz için ucu sizede dokunmuş olabilir.

                                kabeye hacca namaza hakaretler yağdıran kişiyi ve onun kardeşlerini müşriklikle suçlamak için alim olmaya falan gerek yok. delil isteyen iman ettiğini iddia ettiği kitaba bakar görür bu inançtakilerin hangi sınıfa girdiğini.

                                önce konuyu kilitleyip kişiyi forumdan uzaklaştırdıktan sonra hadi konuyu açalım devam edelim demek , kişinin arkasından kahramanlık yapmak maharet deildir.


                                Eğer M. Mülkiyenin yazdıklarından korksaydık bu başlığı açmazdık burda ona cevap verememiş olsaydık başlığın burda durmasına dayanamaz başlığı kaldırırdık. bir çok sitede bizim yazdıklarımızın kökten silindiği gibi..
                                korkmasanız sudan sebeplerle onu forumdan uzaklaştırdıktan sonra alelacele onun yazdıklarını arkasından tahrif edip değiştirmezdiniz.
                                sürekli dile getirdiğiniz diğer saçma hususta şudur. "diğer sitelerde bize daha fazlası yapılıyor"

                                sizin ölçünüz allahın dini doğrultusunda adil olmakmı, izinde olduğunu iddia ettiğiniz ehlibeyt gibi yaşayıp onları örnek almak mı yoksa adaletsiz tavırlarınızda bize diğer sitelerde daha fazlası yapılıyo bu kadar bile tahammül edilmiyo diyerek başkalarının arkasına sığınmak mı ?


                                biz başlığın içeriğini tersine çevirdiğimiz halde en bir kitaba atılan iftirayı yayma zilletine mi razı olacağız. Nerede hangi inanç mensubu kendine atılan iftiranın yayılmasını üstleniyor? O halde sn Zeydiyye ya da M. Mülkiye bir site kursun tüm zamanlarını oraya versinler canından zamanından kaçırıp kendilerini oraya kapatsınlar değer verdikleri inançları delilleri yaymak uğruna biz çıkalım tam zıttına olacak şekilde onlara iftira atalım onlar da google'dan bu iftirayı yaymamız için kendi aleyhlerine olan bu başlığa ses çıkarmasınlar.. hem de başlığımızın içeriğini tam tersine değiştirdikleri halde..
                                ortada kimseye atılmış bir iftira yok. kaynaklarınızda yer almayan şeyler sizin kaynaklarınızdaymış gibi gösterilmemiş. kaynaklarınızdaki hadisler ele alınmış ve kişnini değerlendirmesi ile kurana aykırı olduğu ifade edilmiş. ama siz bunu hazmedememişsiniz ta en başından beri kişisel sataşmalarla vaktinizi geçirmişsiniz.inancında sabit olan ve inancından şüphesi olmayan şeyler bunları konuşmaktan korkmaz çekinmez. ortaya dökülmesinden rahatsız olmaz. birileri bu başlığı görürde hatalarımızı görürde bizden uzaklaşır diye rahatsız olarak başlığı ve belkide içeriğini tahrif etmez.

                                işte google da birileri bu başlığı görürde okur ve kuranla olan çelişkilerimiz ortaya dökülür diye korkunuzdan dolayı bu yönteme başvuruyosunuz. ama bu hakikatleri gizleyemeyeceğiniz yüce bi güç var.. haberdarsınızdır inşaallah.


                                eğer bizim yaptığımız tahrifse; biz bunda suçlu değiliz. Çünkü başlığı açan bizzat kendisi el kafide tahrif olmadığından dolayı tahrif var diyerek ordaki hadisleri tahrife yeltenmiş Kuleyni (r.a.)'in söylemediği yanlış anlamlarla tahrife yönelmiştir. Biz bu tahrife karşı tahrif ettik. Yani Kur'an'ın bize vermiş olduğu kötülüğe misliyle cevap verin hükmüne göre bu durumda bizi kimse suçlayamaz.
                                yaptığınız tahrifte suçlumusunuz değilmisiniz bunu takdirini rab yapsın inş. kitabı adaletsizliği için kalkan olarak kullananların durumunu çok merak ediyorum kıyamet günü. alimleriniz dahi kuleynide uydurma hadislerin olduğunu itiraf ettiği halde şia kahramanlığı yapıp kuleyniyi kimse eleştiremez, orada uydurma yoktur, tahrif yoktur demek iç çelişkinizden başka bişey değildir.

                                şuna bi karar verin. kuleyninin kitabında uydurma hadis varmıdır yokmudur. varsa bana ona buna şuna meydan bırakmadan ortaya dökün şu hadisler uydurmadır diyin. yok eğer bunu yapmaya cesaretiniz yoksa yapanlara engel olmayın sadece dürüst olun.


                                Bu site kimsenin vehim ve kuruntularını yayacağı yer değildir. burda yalanlar ve iftiralar paylaşılamaz. Deliller paylaşılır. yalan ve vehimleri mesnetsiz küfür ve şirk ithamlarını biz yaymanın vebaline giremeyiz. Eğer bundan dolayı başlığı değiştirmemiz birilerine iftiraysa biz bunu yaptık. Elhamdülillah.. birilerinin vehimlerini yaymalarına firsat tanımadık..
                                işte tam bir makyevelist anlayış. şia mezhebinin çıkarlarını korumak için yapılan iftiralar için allaha hamd etmek... euzubillah. taassubunuz hakkaten ürkütücü boyutta. allaha sığınıyorum.

                                mesaj kurallarınıza gelince..bırakın bu hikayeleri.. kurallarınız sadece mezhebinizin hatalarını ve yanlışlarını ortaya dökenlere işler, diğerlerine değil.

                                bunun en bariz örneği bir taraftan hadislerinizdeki tahrifleri ortaya koyan kişiyi afaroz edip mürted oldu diyecek kadar haddi aşarken, diğer taraftan aynı mantık ile "ehli sünnet müslümanların kaynaklarında kuranın tahrifi" adında başlık açmaktır.



                                kendi kaynaklarının eleştirilmesini hazmedemeyen kişiler diğer ekollerin kaynakları için en ağır ifadeyi rahatça kullanırlanabilirler onlara site kuralları falan işlemez.

                                tavsiyem yine başlığı kilitlemenizdir. çünkü konuyu açan kişinin uzaklaştırılıp, konu başlığının tahrif edilip, her gönderi altında qumu aşk tarafından bilmem şu saatte değiştirilmiştir ifadeleri olan bi konu hakkında konuşmak yersizdir. çünkü kimin neyi yazdığı belirsizdir. tüm yazılar sizin tarafınızdan değiştirilmiş görünmektedir ve tahrif söz konusudr. her önüne gelen yönetici başlıkları eline alıp mezhep holiganı mantığıyla "şu yazılanlar mezhebimize zarar verir" diyip tahrif ederse vay bu forumun haline.. herkes üyeliğini silsin siz oturun akşama kadar yazıları düzenleyin değiştirin.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X