İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)
Öfkelerinden ne yapacağını bilemez hale gelenlere Al-i İmran 119 gibi yüce bir ayetle karşılık veren Allah'a hamd edip konumuza devam ediyoruz;
Mufaddal bin Ömer dedi ki: Ebu Abdullah (a.s)’a “Onlara apaçık ayetlerimiz okunduğunda bize döneceklerini ummayanlar bundan başka bir Kur’an getir ya da değiştir derler.(yunus-15)" ayetini sordum ve O’da dedi ki: “yani: “ya da Onu Ali ile değiştir derler.” (el kafi 419-1)
bu ayette de müşriklerin resule olan ve çok açık olan hitabını, yani Kuranı beğenmemelerinden dolayı başka bir kitap istemelerinin eleştirilmesini, Kuran yerine Ali koyarak aleni şekilde tahrif etmişlerdir. Ali ile değiştirmek ne ayetin içeriğine ne siyak ve sibaka hiçbişeye uymamaktadır zaten. Burada bu tahrifi yapmakla neyi kastederler ne amaçlarlar burası meçhuldür.
Yapılan şey hemen hemen aynıdır, nerede, hangi ayette kuran ve resulullah ibaresi var ise hemen onu kaldırıp oraya ali ekleyerek anlamsız bir ehlibeyt yücelticiliği söz konusudur.
Öfkelerinden ne yapacağını bilemez hale gelenlere Al-i İmran 119 gibi yüce bir ayetle karşılık veren Allah'a hamd edip konumuza devam ediyoruz;
Mufaddal bin Ömer dedi ki: Ebu Abdullah (a.s)’a “Onlara apaçık ayetlerimiz okunduğunda bize döneceklerini ummayanlar bundan başka bir Kur’an getir ya da değiştir derler.(yunus-15)" ayetini sordum ve O’da dedi ki: “yani: “ya da Onu Ali ile değiştir derler.” (el kafi 419-1)
bu ayette de müşriklerin resule olan ve çok açık olan hitabını, yani Kuranı beğenmemelerinden dolayı başka bir kitap istemelerinin eleştirilmesini, Kuran yerine Ali koyarak aleni şekilde tahrif etmişlerdir. Ali ile değiştirmek ne ayetin içeriğine ne siyak ve sibaka hiçbişeye uymamaktadır zaten. Burada bu tahrifi yapmakla neyi kastederler ne amaçlarlar burası meçhuldür.
Yapılan şey hemen hemen aynıdır, nerede, hangi ayette kuran ve resulullah ibaresi var ise hemen onu kaldırıp oraya ali ekleyerek anlamsız bir ehlibeyt yücelticiliği söz konusudur.
Yorum