Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

    şunu da ifade edeyim, dürüst olmak gerekirse mektebi mülkiyenin forumdan uzaklaştırılıp mürted ilan edilmesi hakkane bir tavır olmasa dahi hakka vesile olmuştur.

    Yorum


      İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

      [quote author=zeydiyye link=topic=8366.msg109937#msg109937 date=1289340070]
      şunu da ifade edeyim, dürüst olmak gerekirse mektebi mülkiyenin forumdan uzaklaştırılıp mürted ilan edilmesi hakkane bir tavır olmasa dahi hakka vesile olmuştur.
      [/quote]

      Yani?
      Allah Bize Yeter!
      O Ne Güzel Vekildir...

      Yorum


        İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

        Zeydiyye alıntıları kırmızı; cevaplarım siyahtır

        mektebin küfrettiğini hem de ağır küfürler kullandığını iddia etmek büyük bi iftiradır Allahtan korkun. bana mektebin bir tane küfrünü gösterin bu forumda tek kelime daha yazmam.


        niye? sitemizden sıkıldınız mı? Halbu ki biz sizin kalmanızı ve bize Zeydiliği kendi kaynaklarından tanıtmanızı bekliyor bu konuda büyük ümitler taşıyorduk.. biz delilleri göstereceğiz sövdüğüne dair ama sizin yine de burda yazmanızı bekleyeceğiz inşaAllah...

        Bakın mesela:

        "Bizde çürük varsa sizde daha fazlası vardır mantıgı ile de adeta hakta değilde batılda yarış edilmektedir. M. Mülkiye 1. Mesaj"

        bu bir sövgü ifadesi değil mi? Batılda yarışmak.. kim uydurma hadislerinin çokluğu için yarış yapıyor? Taraflar sünni olsun şii olsun kendi kitaplarında uydurmaların olmadığı ya da çok az olduğunu savunmuyorlar mı? Bunu yaparken de kıyas nasıl neye göre yapılır. Doğal olarak az ya da çok kavramları diğerlerine oranla kıyasla ancak anlaşılabilecek göreceli kavramlardır. Mecburen karşı tarafta çok var bizde az denilecektir. Sanki siz şimdi sizde akıl az var bizde çok var diyerek kendi ekolünüzü savunuyor değil misiniz? Bizim aklı değil uydurma hadisleri kullandığımız iftiranıza karşın biz de sizin Kur'an'ı değil nefsinizi kullandığınızla cevap verdiğimizde şimdi batılda yarışmış mı oluyoruz? Bu durumda bu çarpıtılarak atılan iftira batılda yarışmak bir sövgü ifadesi değil de nedir?

        hem de ilk mesajda..

        [quote author=Mekteb-i Mülkiye link=topic=8366.msg54349#msg54349 date=1253800327]
        Yok yok cevap falan beklemiyorum, arada sırada gelip alakasız şeyler yazıp, konuyu saptırıp dikkatleri başka yere çekip ya da hakaret ederek şahsi cedelleşmeye çevirip, ayak altında dolaşıp kalabalık yapma buralarda yeter
        [/quote]

        vurgulanan yer ne ifadesi sn Zeydiyye? Bu bir sövgü değil mi? Değilse aynısını size yöneltelim.. Alakasız kendi nefsi şeylerinizle siteyi bulandırıp iftira ve hakaretlerle ayak altında dolanmayın yeter.. şeklinde..

        kimin böyle bir ifadeyi sitemizin herhangi bir üyesi için kullanma yetkisi kendini tepeden bakma yetkisi var? Site kurallarını kabul ederek sitede yazan birisi nasıl bir başka üyeyi böyle ayak altında dolanma diye aşağılayabilir!.. Site yönetimi olarak buna sessiz mi kalmalıydık?..

        M. Mülkiyenin bizi şirkle suçladığı bölümlere bir örnek 39. mesajda bulunmaktadır. Hiç bir akıl sahibince bir düşünce yargılanmadan idam edilemez. bu hadisi nasıl anlıyorsunuz diye bize sormadan bizim adımıza anlayıp sonra da bizi şirkle suçlaması Mükliyenin en sık yaptığı işlerdendir. Bu durumda biz de kendisinin yazdıklarını site kurallarına aykırı gördük ve attık. kıyamet neden kopuyor?.. burada eşitlik var..

        tabi mesele öyle değil. Biz mülkiyenin yazdıklarında site kurallarına aykırılığı açık net objektif olarak ortaya koymaktayız.. Takdir okurlarındır..


        mektebin müşriklikle suçladığı ve kafir olduğunu söylediği kişi namaza hacca kabeye küfreden kızılbaş nickli bi şahıs idi. siz bu kişiyi kardeş bilip müslüman olarak gördüğünüz için ucu sizede dokunmuş olabilir.

        bu gerçeği yansıtmayan bir iddiadır. Çünkü buraya kadar mesajları tekrar inceledim kızılbaşın ne adı ne yazdıkları konu edilmiştir. Tamamen şianın en temel eseri El kafi üzerinden biz suçlanmaktayız. Hem de ordaki değil ordan kafasınca yanlış anladığı iftiralarla..

        Sizinse burda böyle yazmanızdan amaç bizimle kızılbaşı bir tutup onun yanlış ve aşırılıklarıyla bizi suçlamak.. Oysa biz ondan beri olduğumuzu onun gulat olduğunu ve bu gulatlıkla hem bize hem sünnilere saldırarak vahdet ve anlaşma ortamını bozduğunu düşündüğümüz için onu attık..

        Bizden olsa bize söver miydi?..

        kabeye hacca namaza hakaretler yağdıran kişiyi ve onun kardeşlerini müşriklikle suçlamak için alim olmaya falan gerek yok. delil isteyen iman ettiğini iddia ettiği kitaba bakar görür bu inançtakilerin hangi sınıfa girdiğini.


        kızılbaş konusunda bu eleştirilerinizde hemfikiriz..

        "önce konuyu kilitleyip kişiyi forumdan uzaklaştırdıktan sonra hadi konuyu açalım devam edelim demek , kişinin arkasından kahramanlık yapmak maharet deildir.

        burada bir kaç yanlış var:

        1- konu hemen açılmadı aradan aylar sonra açıldı.. Ve kilitlenmiş konunun açılması sitenin kendine güveninden kaynaklanmakta, kurallarının ve kurumlarının oturduğunu, üyelerinin olgunlaştığının ispatıdır. Üyenin atılması ise yine sitenin başarısızlığı sayılmaz. Çünkü yıllardır burda bizim görüşümüzde olmayıp sürekli eleştiren üyeler vardır.. Bunların eleştirileri bizi memnun bile etmektedir. Çünkü hakikat eleştirilerle ortaya çıktığı kadar hiç bir şekilde ortaya çıkmaz diye inanmaktayız.

        2- Üye buradayken biz cevaplar verdik.. Ama üye bizim yanıtlarımıza hiç bir cevap veremedi. Ve kendi şartlı yarım yanlış yanlı anladığı hadisleri Kur'an'a zıt diye sunmaya devam etti. şayet iddialarında başarılı olsaydı bizim reddiyelerimize yazacak bir iki satır cevapları olurdu. Başlığı inceleyin bizim hangi yanıtımıza hayır bu hadiste sizin değil benim iddia ettiğim anlam kastedilmiştir delili de şudur diye bir cevabı olabilmiştir?..

        Bu durumda kahramanlık karşıdakinin sözlerini çarpıtarak iftiada mıdır yoksa ona verilen doğru cevaplarda mıdır?..

        "korkmasanız sudan sebeplerle onu forumdan uzaklaştırdıktan sonra alelacele onun yazdıklarını arkasından tahrif edip değiştirmezdiniz.
        sürekli dile getirdiğiniz diğer saçma hususta şudur. "diğer sitelerde bize daha fazlası yapılıyor"


        biz korksaydık oradan buraya gelmezdik.. Ben yıllardır mealcileri okudum. onların fikirleriyle mutezili olarak hadislere ve hadisçi olup akıllarını kullanmayanlara saldırdım durdum. M. Mülkiyeden hiç de aşağı yönüm yoktu.. Ama bu yolun ne kadar batıl olduğunu her yanlış anlayıp uydurma dediğim hadis için doğru anlamı verdiklerinde vicdanımda bi yerlerin acımasıyla sarsılarak hissediyordum.. ama şia gibi hak bir ekolden haberdar olmadığımdan sünni hadislerdeki çelişki ve bozuluklukları izah edemiyor mecburen mealci oluyordum..

        Biz diğer sitelerde yapılıyor diye burda bir davranış içine girmeyiz asla.. Tersine her tür düşünceden insan olsun amacındayız. Zenginlik olsun hakikat fikirlerin çarpışmasından ortaya çıkar. şiayı tek hak ekol görüyoruz. Neden eleştirilerden korkalım. Öyle korkak bir yapımız olsa mealci olurduk. Çünkü orada hiç bir eleştiri kabul edilmez. Çünkü biri eleştirse o senin fikrin saygı duyuyorum ama ben öyle anlamıyorum der işin içinden sıyrılır hiç bir eleştiriyi muhatap kabul etmezsiniz. Ama şii olduğunuzda her tür eleştiriye açık olmak zorundasınız. Şia kadar eleştiri yöneltilmiş başka bir mektep biliyor musunuz iftira atılan bir mektep... Böyleyken neden şiayı seçelim. eleştirilerden korktuğumuz için mi..

        Eleştirilere kulaklarımızı tıkadığımzı için mi siz burdasınız?.. o yüzden mi başlığı tekrar açtık.. işte burdayız istediğiniz eleştiriyi yapıyorsunuz ve yaparsınız. Yönetime tersine ben M. Mülkiyenin tekrar siteye alınması ve onunla çatır çatır tartışmayı teklif edeceğim.. İnşaAllah kabul görür de burda gerçekler nasıl açıklanıyor hep beraber görürüz bi iznillah..


        sizin ölçünüz allahın dini doğrultusunda adil olmakmı, izinde olduğunu iddia ettiğiniz ehlibeyt gibi yaşayıp onları örnek almak mı yoksa adaletsiz tavırlarınızda bize diğer sitelerde daha fazlası yapılıyo bu kadar bile tahammül edilmiyo diyerek başkalarının arkasına sığınmak mı ?


        biza şartlı baktığınızın bir delilidir bu cümleler.. Biz hangi üyeyi falanca sitede bu kadar özgürlük yok deyip banlamışız, hangi üyeyi beş kez ceza vermeden önce ve sögüleri hususunda uyarmaksızın banlamışız?.. Bu site akıllıların yeridir. Düşmanım da olsa akıllısını severim.. çünkü o sayede kendimin kalitesini görürüm.. Rekabet kaliteyi artırır. siz söz ettiğiniz için biz hakkında konuşmak zorunda kalıyoruz. Onunla görüşür de cevaplarını buraya aktarabilirseniz gıybet olmuş olmaz diyerek diyorum ki M. Mülkiye akıllı ve samimi olsaydı hiç bir site kuralını ihlal etmez, şirk ve küfürle ithamda bulunmaz böylece kendini attırmak için bizi mecbur bırakmazdı.. Fikirlerini konuştururdu.. Büyük idealleri olan insanlar duygularının esirleri değildirler olamazlar olmamalıdırlar. Duyguna kapılıp sağa sola müşrik kafir uydurukçu ayak altında dolaşan diyeceksin sonra da neden attınız fikirlerime dayanamadınız değil mi.. diyeceksiniz..

        takdir sizn..

        "ortada kimseye atılmış bir iftira yok. kaynaklarınızda yer almayan şeyler sizin kaynaklarınızdaymış gibi gösterilmemiş. kaynaklarınızdaki hadisler ele alınmış ve kişnini değerlendirmesi ile kurana aykırı olduğu ifade edilmiş. ama siz bunu hazmedememişsiniz ta en başından beri kişisel sataşmalarla vaktinizi geçirmişsiniz."

        Bizim delillerimizin objektif kriterlere dayandığını nasıl göremezsiniz?..

        kendiniz kişisel değerlendirmelerde bulunduğunu itiraf ediyorsunuz. Peki kişisel değerlendirmelerle sitede birilerinin birilerini tekfir etmesine izin mi vereceğiz.. kusura bakmayın.. bu bize yakışmaz.. Biz kimsenin kişisel değerlendirmeleriyle zanları yanlış anlamaları subjektif değerlendirmeleri ile hadisleri anlamasına, Kur'an'ı kendi indi yorumlarına hapsetmesine sonra bu zanniliklerden yola çıkarak tertemiz Ehlibeyt mektebini külliyyen şirkle suçlamasına seyirci kalamayız.. Sonra saygı göstermediğimiz kutsallarımızın değeri mi olur.. bana biri kafirsin diyecek ben ona diğer yüzümü çevireceğim.. öyle mi..

        "inancında sabit olan ve inancından şüphesi olmayan şeyler bunları konuşmaktan korkmaz çekinmez. ortaya dökülmesinden rahatsız olmaz. birileri bu başlığı görürde hatalarımızı görürde bizden uzaklaşır diye rahatsız olarak başlığı ve belkide içeriğini tahrif etmez.


        başlığın içeriğini değiştirme zannı ve iftiranızdan Allah'a sığınırım. Eğer böyle yapmışsam M. Mülkiyenin bir kelimesine dahi dokunmuş tahrif etmişsem burda yazamaz olayım.. Benim değiştirdiğim sadece başlıklardır. Onun da nedenlerini diğer başlıklarda açıkladım. hatta burda da vardı..

        Burdaki insan doğasında hataya karşı davet etmeme eğilimi vardır. Eğer biz şu an sahip olduğumuz şia inanç ve yaşam ilkelerinde zerrece hata olduğunu düşünsek, insanları buraya çağırmaz bunda ısrar etmez birileri şii olduğunda kendimiz olmuş gibi sevinmezdik.. örneğin ben sünniyken sünnilikte hataların olduğunu biliyordum. bu yüzden birinin sünni olması beni sevindirmezdi.. Siz kendinizin emin olmadığınız bir konuya herkesin gelmesini ister msiniz? kendiniz için doğru bulmadığınızı bizim için yapıyormuşuz gibi görmeniz delilsiz zandan ibarettir. bizim doğamızın bozulduğunu iddia etmenizle eş değerdir.. oysa biz bundan Allah'a sığınırız. Eğer şiadan zerre şüphemiz olsa insanları bu güçle şiaya çağıramazdık. Hiç bir ekol görmüyorum ki en cahilinden en alimine kadar tüm insanların kendi ekollerine girmelerini aşırı derecede arzuluyor olsunlar.. Oysa istisnasız tüm şiilerde bu duygu, diğerleriyle kıyaslanmayacak kadar aşırıdır. Herkesin şii olmasını isteme duygusu.. Buna siz de şahitsinizdir. Hiç bir ekol mensubu kendi ekollerine giren biri için, şianın, şiaya katılanı gördüğünde hissettiği kadar mutluluk hissettiği görülmüş değildir.. bunun nedeni ne acaba.. bu kadar insan kafayı mı yemiş.. durmuşlar herkesin şii olmaların o kadar çok istiyor kendilerini bu işe o kadar konsantra etmişler..

        "işte google da birileri bu başlığı görürde okur ve kuranla olan çelişkilerimiz ortaya dökülür diye korkunuzdan dolayı bu yönteme başvuruyosunuz. ama bu hakikatleri gizleyemeyeceğiniz yüce bi güç var.. haberdarsınızdır inşaallah.


        teknik işlerden haberiniz var mı bilmiyorum.. ama bu başlığın içeriğine satır satır cevap vermek ve sonra bu cevaplar nedeniyle içeriği değişmiş iftiralar temizlenmiş haline uygun olacak şekilde yüzlerce başlığı tek tek değiştirmek mi kolay yoksa tümden bu başlığı bir tuşa basarak çöpe atmak mı?

        veya hala burada bu gece vaktinde size bir şeyler yazmak mı?.. sizce biz sadist miyiz? Hak değilsek kendimize ne diye bu kadar işkence edelim?.. bu başlık hala neden burda duruyor? Sizce?:.

        yaptığınız tahrifte suçlumusunuz değilmisiniz bunu takdirini rab yapsın inş. kitabı adaletsizliği için kalkan olarak kullananların durumunu çok merak ediyorum kıyamet günü. alimleriniz dahi kuleynide uydurma hadislerin olduğunu itiraf ettiği halde şia kahramanlığı yapıp kuleyniyi kimse eleştiremez, orada uydurma yoktur, tahrif yoktur demek iç çelişkinizden başka bişey değildir.


        uydurma olması başka çelişki olması başka.. baştan sona çelişkilerin olması başka bir iki tane olması başka.. biz başlıktaki aşırı iddiaları yanıtladık. bilmediklerimizi de söyledik.. nasıl ki başlık: kafide çelişki var dediğinde tüm hadislerin çelişkili olduğunu kastetmiyorsa, yoktur dediğinde de bu Kur'an'dır anlamına gelmez. Ya da çelişki bulunması başka uydurma bulunması başka. Uydurma bir iki hadis olması çelişki olduğu zorunlu olarak uydurma olduğu anlamına mı gelir? Uydurmanın aslı yoksa iç çelişki yok demektir. Hem Mülkiye başlığa El kafide çelişkiler diyerek kitabın hadisleri arasında çelişkiler anlamında kullanmış ama içerikte tamamen Kur'an'dan kendi zanlarıyla çelişenleri yazmış.. dikkatinizi çekti mi?..

        Alimlerimiz Mülkiye gibi demiyor? ve o dedikleri hadisler için demiyor. Biz de alimlerimizn dedikleri gibi hadislerin gerçek anlamlarını yazdık. Çelişki olmadığını gösterdik. Olmadığı halde birinin zanları için çelişki var diye kendimize telkin mi etseydik ya da başkalarının kanmasını mı bekleseydik?.. Siz eğer tersini iddia ediyorsanız hadislerin bizim dediğimiz değil Mülkiyenin dediği anlamda olduğunu Kur'an ayetlerinin de Mülkiyenin yorumladığı şekilde olduğunu savunursunuz.. böyle kuş bakışı değerlendirmeler doğruya götürücü olmaz diye düşünmekteyim..

        "şuna bi karar verin. kuleyninin kitabında uydurma hadis varmıdır yokmudur. varsa bana ona buna şuna meydan bırakmadan ortaya dökün şu hadisler uydurmadır diyin. yok eğer bunu yapmaya cesaretiniz yoksa yapanlara engel olmayın sadece dürüst olun.


        Biz sadece Kur'an'ı uydurmalardan münezzeh biliriz.. Ve alimlerimiz Hadis kitaplarında uydurmaların az da olsa bulunduğunu söylemişlerdir. Ama bu başka, uydurma olmayan rivayetleri zanlarla uydurma ilan edip hadis kitaplarını güvenilmez kaynak niteliği kabul edilemez demek başka.. bizim amacımız hakkın ortaya çıkmasıdır. ve bunda da başarılı oldğumuza inanıyoruz Elhamdülillah..
        Hangi hadislerin zayıf olduğunu ortaya koyma konusunda ayetler yok. Ayetlerin hiç birinde şu kitabın falanca nolu hadisi zayıftır demez. Demediği için:

        1- ayeti okuyacak doğru anlayacaksınız.

        2- Arapça bilmiyorsanız ayetin doğru mealini bulmanız gerekecek.

        3- Hadisi de aynı iki maddedeki gibi okuyup doğru anlayacaksınız

        4- aradaki kıyas bağlantı ilgi zıtlığı objektif kriterlere dayandıracak zannilikten uzak duracaksınız..

        bu durumlar da kişiden kişiye değişiklik arzettiğinden şia hadis usulünde hiç bir alim kendisinin hangi hadislerin zayıflığı hususundaki tespitlerini başkaları için bağlayıcı görmemiştir.. biz şu hadis zayıftır dediğimizde bu bizim yukarıdaki dört maddeyi uygulamamıza göre çıkmış bir husustur dmeektir. Yoksa bu Allah katında böyledir diye bir iddiada kim bulunabilir k..

        bu nedenle ben şu hadis zayıftır demem.. kendime göre zayıf bulduklarım var. ama buraya dökmek benim işim değildir. Yapan alimlere de saygım vardır. Merak ediyorsanız Usulü Kafi ortadadır. Açar bakarsınız alimlerimiz hangilerini zayıf görmüşler.. tüm kitaplarda dipnotlarla belirtilmiştir. Ama hiç bir sünni hadis kitabında bu hadis uydurmadır dipnotu göremezsiniz.. Zeydi kaynakları ise bilmiyoruz. Onlarda nasıl?.. Onların hadis kaynakları var mı ki? (örğenme amaçlı soruyorum ha yanlış anlamayın..)

        "işte tam bir makyevelist anlayış. şia mezhebinin çıkarlarını korumak için yapılan iftiralar için allaha hamd etmek... euzubillah. taassubunuz hakkaten ürkütücü boyutta. allaha sığınıyorum.


        bu (şia mezhebinin çıkarlarını korumak için yapılan iftiralar için hamd) iddianıza şaşırmamak elde deği. bakalım biz şiayı korumak için iftira mı atmışız. hem de Allah'a hamd ederek: bakıyoruz kullandığımız metne:

        "Bu site kimsenin vehim ve kuruntularını yayacağı yer değildir. burda yalanlar ve iftiralar paylaşılamaz. Deliller paylaşılır. yalan ve vehimleri mesnetsiz küfür ve şirk ithamlarını biz yaymanın vebaline giremeyiz. Eğer bundan dolayı başlığı değiştirmemiz birilerine iftiraysa biz bunu yaptık. Elhamdülillah.. birilerinin vehimlerini yaymalarına firsat tanımadık.."


        ifademiz bu.. buranın neresinde mektebi çıkar var? mektep için şiayı korumak için bir şey yaptığımızı dile getiriyorzu?. Bu durumda kuruntu ne ve kimde açıkça belli olmaktadır..

        mesaj kurallarınıza gelince..bırakın bu hikayeleri.. kurallarınız sadece mezhebinizin hatalarını ve yanlışlarını ortaya dökenlere işler, diğerlerine değil.

        bunun en bariz örneği bir taraftan hadislerinizdeki tahrifleri ortaya koyan kişiyi afaroz edip mürted oldu diyecek kadar haddi aşarken, diğer taraftan aynı mantık ile "ehli sünnet müslümanların kaynaklarında kuranın tahrifi" adında başlık açmaktır.

        nie tüm kurallarımızı size işlettik mi?.. bunu bari bana söylemeyin..

        o başlığın baş tarafını okumadnız sanırım. Başlık özellkle vurgulanmış ki bir savunmadan ibarettir. Hiç bir sünninin Kur'an'ın tahrifine inanmadığını biliyoruz. denmiş. Amaç şiada böyle hadisler var şia tahrife inanıyor iddiasını çürütmektir. nasıl mı? örnek vererek. bir insana en iyi örneği nereden verirsiniz kendinden.. bir senin bileğinin burası şişmiş diyen birine, bileğinizin orasının şişmediğini normal olduğunu en iyi onun bileğindeki doğal şişkinliği gösterek ispatlamanız gibi yani..

        "kendi kaynaklarının eleştirilmesini hazmedemeyen kişiler diğer ekollerin kaynakları için en ağır ifadeyi rahatça kullanırlanabilirler onlara site kuralları falan işlemez.

        yanılıyorsunuz. biz diğer ekollerin kaynaklarını eleştirmiyoruz. (şahsım 35 yılımı onlara inanarak gafilce yaşamakla yıllarımı heba ettiğimden onları kendi kaynaklarım bilirim ve eleştirme hakkını görürüm) site kurallarına herkes dahildir. Elhamdülillah masum olmamakla beraber seviyeli olduğumuzu düşünüyoruz.. ama yine de hatalarımız varsa bizi uyarmanızı bekliyoruz link ve ifade göstererek..

        "tavsiyem yine başlığı kilitlemenizdir. çünkü konuyu açan kişinin uzaklaştırılıp, konu başlığının tahrif edilip, her gönderi altında qumu aşk tarafından bilmem şu saatte değiştirilmiştir ifadeleri olan bi konu hakkında konuşmak yersizdir. çünkü kimin neyi yazdığı belirsizdir."


        bizim ne zaman değiştirdiğimiz bellidir. Şayet içerikten korksaydık bu kadar süre geçip de başlık unutulduktan okuyan okuduktan ve siz geçenlerde bir uyarı ile tüm başlıkları değiştirmemiş olduğumuzu fark ettikten sonra değil hemen o zaman değiştirirdik.. başlık açılalı bir yılı geçmiştir belki de..

        Ayrıca hakkında deliliniz olmayan bir konuda şüphe uyandırmanız ayıptır.. zandır.. günahtır... o kadar güvenmiyorsanız burda bir saniye durmanız suçtur.. çünkü sizin de mesajlarınızı tahrif edebiliriz sizin mantığınıza göre.. biz sadece başlıkları değiştirdiğimizi ifade ettik.. içeriklerden bir kelimeyi bile değiştirdiğimizi ispatlayın yoksa emin değilseniz iftira atmayın. eğer bu iftiranızda devamlı olursanız kanıtınızı ortaya koyun şayet bunu da yapamazsanız buyrun lanetleşelim..

        " tüm yazılar sizin tarafınızdan değiştirilmiş görünmektedir ve tahrif söz konusudr. her önüne gelen yönetici başlıkları eline alıp mezhep holiganı mantığıyla "şu yazılanlar mezhebimize zarar verir" diyip tahrif ederse vay bu forumun haline.. herkes üyeliğini silsin siz oturun akşama kadar yazıları düzenleyin değiştirin.

        mesajınızın ilk başında mesajların içeriğinin değiştirmiş olabileceğini "belki" diyerek ihtiyatla gündeme getirmişsiniz. Ancak bu sui zan sizi esir almış. az önceki yerde bunu biraz ileriye şüphe boyutuna taşımış demişsiniz ki: kimin ne yazdığı belli değil..

        ve son olarak da ne geldiyse kanıt adına? değiştirilmiş görünmektedir tahrif soöz konusudur demişsiniz..

        aşama aşama buraya gelişiniz sizin içinizde kin zan ve düşmanlığı nasıl yokken büyütüp var ettiğinizi ve sonra da kendinizi esir almış bir şekilde tavır almaya sürüklediğinizi ortaya koyan ibret vesikası bir kanıttır..

        Rabbim affetsin diyelim.. başka ne diyebiliriz ki?..

        Yorum


          İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

          [quote author=zeydiyye link=topic=8366.msg109937#msg109937 date=1289340070]
          şunu da ifade edeyim, dürüst olmak gerekirse mektebi mülkiyenin forumdan uzaklaştırılıp mürted ilan edilmesi hakkane bir tavır olmasa dahi hakka vesile olmuştur.
          [/quote]

          [quote author=HiLaLNuR link=topic=8366.msg109942#msg109942 date=1289342366]
          Yani?
          [/quote]

          benim isnaaşeriyye itikadı hakkında haftalarca anlatmaya çalıştığım ama kabullenmek istemediği hususları birilerinin bizzat müşahede etmiştir

          Yorum


            İMAMİYYE ŞİASININ HADİS ANLAYISI (El-kafi'de çelişki yoktur)

            "benim isnaaşeriyye itikadı hakkında haftalarca anlatmaya çalıştığım ama kabullenmek istemediği hususları birilerinin bizzat müşahede etmiştir "

            bu cümleden bir şey anlayan var mı?

            bir de başlığı yeni inceleyen kardeşlerimiz, iddialara verilen cevapları yeterli bulmaktalar mı? :

            1- nitelik olarak, yani cevaplar yeterli delilleri barındırmakta mıdır?

            2- iddiaların tamamına cevap verilmiş midir, atlanan soru ya da iddia kalmış mıdır?

            bir de yönetici arkadaşlar bu başlığı sabitlesek daha güzel olmaz mı?

            Yorum

            YUKARI ÇIK
            Çalışıyor...
            X