Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

EHLİ BEYT HADİSLERİ

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #61
    Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

    [quote author=Mufazzal link=topic=23024.msg148978#msg148978 date=1335719848]
    Abdussamed Kafir miydi?
    [/quote]


    bende tam bu soruyu sormak üzereydim.
    En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 04.08.2020, 22:03.
    O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

    Yorum


      #62
      Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

      [quote author=Qom u aşk link=topic=23024.msg148968#msg148968 date=1335711954]
      Rabbim bizi göz açıp kapama kadar bi süre bile Ali a.s'ın velayetinden uzak tutmasın...[/quote]

      Amin...

      Yorum


        #63
        Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

        hayır

        şii değildi

        Yorum


          #64
          Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

          [quote author=Qom u aşk link=topic=23024.msg148984#msg148984 date=1335720541]
          hayır

          şii değildi

          [/quote]

          Tamam Şii değildide. Yukarıda Arkadaş Abdussamedi Müslüman bilirdim diye yazmış. Bende ona binaen sordum. Abdussamed Kafir miydi?

          Yorum


            #65
            Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

            [quote author=Mufazzal link=topic=23024.msg148988#msg148988 date=1335721037]
            Tamam Şii değildide. Yukarıda Arkadaş Abdussamedi Müslüman bilirdim diye yazmış. Bende ona binaen sordum. Abdussamed Kafir miydi?
            [/quote]
            En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 04.08.2020, 22:03.
            O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

            Yorum


              #66
              Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

              hayır kafir değildi.
              İmam Sadık a.s.'dı sanırsam sünnilere kafir diyen birine diyor ki onlar namaz kılıyor oruç tutuyor hacca gidiyor bu durumda, bunları hiç yapmayan birinin imanı gibi midir bunların imanı?
              şii diyor hayır. ama imamete inanmıyorlar sizin velayetinize tabi olmuyorlar. bu durumda imamete inananla onun imanı bir olur mu? (yani kafirdir demek istiyor yeniden)
              İmam a.s. buyuruyor diyor sizin imanınızla bizim imanımız bir mi?
              Hayır diyor şii.
              bu durumda siz kafir misiniz?
              hayır diyor.
              böylece imanları bir olmayanlardan birinin müslüman olması diğerinin kafir olması anlamında değildir demek zorunluluğu çıkıyor.

              başka bir hadiste de imamete inanmayan sünnilerin durumu Allah'a bırakılır biz ona kafir demeyiz müslüman da demeyiz diyor.
              bu iki yol konum arasında, (yani müslüman da değil kafir de değil,) bir yer var mıdır deyince, evet diyor yerle gök arasındaki mesafe kadar mesafe vardır. diyor

              mustaz'afın kafirden farkı şu benim anlayabildiğim kadarıyla:

              kafir cehennemlik ve zerre imana sahip olmayan demek

              mustaz'afsa durumu Allah'a bırakılan demek. yani ona kafir de demeyiz mümin de.

              Bu durumda onun hakkında hükmü Allah verecektir. bakacak onun durumuna:

              1- imana (imamet ve velayete) ulaşabilecek imkanlara sahipti de ulaşmadı da mı bu mustaz'af oldu

              2- yoksa, imana ulaşabilecek imkandan mahrumdu yoksa ulaşıp iman edecekti (imamet ve velayete) mı?

              birincisinde affedilmeyecek ikincisinde ise bağışlama söz konusu olabilecek.

              aslında bu konular tartışıldı ve biz Usulü kafiden bu hadisleri o başlıklar altında paylaşmıştık..

              Yorum


                #67
                Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                Evet.

                Yorum


                  #68
                  Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                  [quote author=Qom u aşk link=topic=23024.msg148994#msg148994 date=1335723710]
                  hayır kafir değildi.
                  İmam Sadık a.s.'dı sanırsam sünnilere kafir diyen birine diyor ki onlar namaz kılıyor oruç tutuyor hacca gidiyor bu durumda, bunları hiç yapmayan birinin imanı gibi midir bunların imanı?
                  şii diyor hayır. ama imamete inanmıyorlar sizin velayetinize tabi olmuyorlar. bu durumda imamete inananla onun imanı bir olur mu? (yani kafirdir demek istiyor yeniden)
                  İmam a.s. buyuruyor diyor sizin imanınızla bizim imanımız bir mi?
                  Hayır diyor şii.
                  bu durumda siz kafir misiniz?
                  hayır diyor.
                  böylece imanları bir olmayanlardan birinin müslüman olması diğerinin kafir olması anlamında değildir demek zorunluluğu çıkıyor.

                  başka bir hadiste de imamete inanmayan sünnilerin durumu Allah'a bırakılır biz ona kafir demeyiz müslüman da demeyiz diyor.
                  bu iki yol konum arasında, (yani müslüman da değil kafir de değil,) bir yer var mıdır deyince, evet diyor yerle gök arasındaki mesafe kadar mesafe vardır. diyor

                  mustaz'afın kafirden farkı şu benim anlayabildiğim kadarıyla:

                  kafir cehennemlik ve zerre imana sahip olmayan demek

                  mustaz'afsa durumu Allah'a bırakılan demek. yani ona kafir de demeyiz mümin de.

                  Bu durumda onun hakkında hükmü Allah verecektir. bakacak onun durumuna:

                  1- imana (imamet ve velayete) ulaşabilecek imkanlara sahipti de ulaşmadı da mı bu mustaz'af oldu

                  2- yoksa, imana ulaşabilecek imkandan mahrumdu yoksa ulaşıp iman edecekti (imamet ve velayete) mı?

                  birincisinde affedilmeyecek ikincisinde ise bağışlama söz konusu olabilecek.

                  aslında bu konular tartışıldı ve biz Usulü kafiden bu hadisleri o başlıklar altında paylaşmıştık..
                  [/quote]
                  demekki usulu kafideki binlerce hadisin hiçbir anlamı yok yada inanmak istemiyoruz . savunduğumuz bazı fikirlere ters düştüğü için görmek istemiyoruz.
                  Allah aşkına söyleyin bana velayeti kabul etmeyenin durumuyla ilgili o kadar hadis ortadayken neyi tartışıyorsunuz.
                  Beni bir dağ sevse müsibete uğrar.

                  İmam Ali a.s

                  Yorum


                    #69
                    Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                    [quote author=Qom u aşk link=topic=23024.msg148994#msg148994 date=1335723710]
                    hayır kafir değildi.
                    İmam Sadık a.s.'dı sanırsam sünnilere kafir diyen birine diyor ki onlar namaz kılıyor oruç tutuyor hacca gidiyor bu durumda, bunları hiç yapmayan birinin imanı gibi midir bunların imanı?
                    şii diyor hayır. ama imamete inanmıyorlar sizin velayetinize tabi olmuyorlar. bu durumda imamete inananla onun imanı bir olur mu? (yani kafirdir demek istiyor yeniden)
                    İmam a.s. buyuruyor diyor sizin imanınızla bizim imanımız bir mi?
                    Hayır diyor şii.
                    bu durumda siz kafir misiniz?
                    hayır diyor.
                    böylece imanları bir olmayanlardan birinin müslüman olması diğerinin kafir olması anlamında değildir demek zorunluluğu çıkıyor.

                    başka bir hadiste de imamete inanmayan sünnilerin durumu Allah'a bırakılır biz ona kafir demeyiz müslüman da demeyiz diyor.
                    bu iki yol konum arasında, (yani müslüman da değil kafir de değil,) bir yer var mıdır deyince, evet diyor yerle gök arasındaki mesafe kadar mesafe vardır. diyor

                    mustaz'afın kafirden farkı şu benim anlayabildiğim kadarıyla:

                    kafir cehennemlik ve zerre imana sahip olmayan demek

                    mustaz'afsa durumu Allah'a bırakılan demek. yani ona kafir de demeyiz mümin de.

                    Bu durumda onun hakkında hükmü Allah verecektir. bakacak onun durumuna:

                    1- imana (imamet ve velayete) ulaşabilecek imkanlara sahipti de ulaşmadı da mı bu mustaz'af oldu

                    2- yoksa, imana ulaşabilecek imkandan mahrumdu yoksa ulaşıp iman edecekti (imamet ve velayete) mı?

                    birincisinde affedilmeyecek ikincisinde ise bağışlama söz konusu olabilecek.

                    aslında bu konular tartışıldı ve biz Usulü kafiden bu hadisleri o başlıklar altında paylaşmıştık..
                    [/quote] 2886-2887-2888-2889-2890-2891-2892 usuli kafi cilt 2 mustazafinanç ihtilafından haberi olan biri mustazaf falan değildir,
                    Beni bir dağ sevse müsibete uğrar.

                    İmam Ali a.s

                    Yorum


                      #70
                      Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                      [quote author=Mufazzal link=topic=23024.msg148978#msg148978 date=1335719848]
                      Abdussamed Kafir miydi?
                      [/quote]
                      [color=rgb(255, 0, 0)]İmam Ali’den naklen Resulullah (saa) şöyle buyurdu : Ey Ali, bir kul ALLAHa karşı Nuh’un kavmi içinde kaldığı gibi ibadet etse, Uhud dağı kadar altını olup onu ALLAHın yolunda harcasa, ömrü uzun olup bin kere yayan hac etmeğe ömrü yetse ve sonra Safa ve Merve arasında mazlum olarak öldürülse ve bütün bunlara rağmen senin velayetin altında değilse o kişi hiçbir zaman ne cennete girecek, ne de cennetin kokusunu koklayacaktır.
                      [/color]
                      Kaynaklar:

                      Menakıb-ı Hüvarezmi s.28
                      Süleyman el-Kunduzi' nin "Yenabi' ul Mevedde" s.252
                      Enis Emir'in "Fazilet-i Ehl-i Beyt-i Resulullah" s.458
                      En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 04.08.2020, 22:03.
                      Beni bir dağ sevse müsibete uğrar.

                      İmam Ali a.s

                      Yorum


                        #71
                        Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                        [quote author=Qom u aşk link=topic=23024.msg148994#msg148994 date=1335723710]
                        hayır kafir değildi.
                        İmam Sadık a.s.'dı sanırsam sünnilere kafir diyen birine diyor ki onlar namaz kılıyor oruç tutuyor hacca gidiyor bu durumda, bunları hiç yapmayan birinin imanı gibi midir bunların imanı?
                        şii diyor hayır. ama imamete inanmıyorlar sizin velayetinize tabi olmuyorlar. bu durumda imamete inananla onun imanı bir olur mu? (yani kafirdir demek istiyor yeniden)
                        İmam a.s. buyuruyor diyor sizin imanınızla bizim imanımız bir mi?
                        Hayır diyor şii.
                        bu durumda siz kafir misiniz?
                        hayır diyor.
                        böylece imanları bir olmayanlardan birinin müslüman olması diğerinin kafir olması anlamında değildir demek zorunluluğu çıkıyor.

                        başka bir hadiste de imamete inanmayan sünnilerin durumu Allah'a bırakılır biz ona kafir demeyiz müslüman da demeyiz diyor.
                        bu iki yol konum arasında, (yani müslüman da değil kafir de değil,) bir yer var mıdır deyince, evet diyor yerle gök arasındaki mesafe kadar mesafe vardır. diyor

                        mustaz'afın kafirden farkı şu benim anlayabildiğim kadarıyla:

                        kafir cehennemlik ve zerre imana sahip olmayan demek

                        mustaz'afsa durumu Allah'a bırakılan demek. yani ona kafir de demeyiz mümin de.

                        Bu durumda onun hakkında hükmü Allah verecektir. bakacak onun durumuna:

                        1- imana (imamet ve velayete) ulaşabilecek imkanlara sahipti de ulaşmadı da mı bu mustaz'af oldu

                        2- yoksa, imana ulaşabilecek imkandan mahrumdu yoksa ulaşıp iman edecekti (imamet ve velayete) mı?

                        birincisinde affedilmeyecek ikincisinde ise bağışlama söz konusu olabilecek.

                        aslında bu konular tartışıldı ve biz Usulü kafiden bu hadisleri o başlıklar altında paylaşmıştık..
                        [/quote]
                        bu hadisi benmi anlamıyorum yoksa bendemi sorun var
                        [color=rgb(255, 0, 0)]İmam Ali’den naklen Resulullah (saa) şöyle buyurdu : Ey Ali, bir kul ALLAHa karşı Nuh’un kavmi içinde kaldığı gibi ibadet etse, Uhud dağı kadar altını olup onu ALLAHın yolunda harcasa, ömrü uzun olup bin kere yayan hac etmeğe ömrü yetse ve sonra Safa ve Merve arasında mazlum olarak öldürülse ve bütün bunlara rağmen senin velayetin altında değilse o kişi hiçbir zaman ne cennete girecek, ne de cennetin kokusunu koklayacaktır.
                        [/color]
                        Kaynaklar:

                        Menakıb-ı Hüvarezmi s.28
                        Süleyman el-Kunduzi' nin "Yenabi' ul Mevedde" s.252
                        Enis Emir'in "Fazilet-i Ehl-i Beyt-i Resulullah" s.458
                        Beni bir dağ sevse müsibete uğrar.

                        İmam Ali a.s

                        Yorum


                          #72
                          Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ


                          2- Resulullah (saa) şöyle buyurdu : Ey Ali, ümmetim namaz kıla kıla yay gibi olsa, oruç tuta tuta kambur gibi olsa sonra seni buğz ederlerse ateşe dökülecekler.

                          Kaynak:

                          el-Künci' nin "Kifayet' üt Talib" s.179
                          el-Kureşi’ nin “Şems’ül Ahbar” s.33
                          el-Hamvini eş-Şafii' nin "Feraid es-Simtayn"
                          Beni bir dağ sevse müsibete uğrar.

                          İmam Ali a.s

                          Yorum


                            #73
                            Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                            eğer bir insan 14 masumun yerine başkalarını imam olarak koyuyorsa , kendisine ebubekir,ömer ve osmanı imam ediniyorsa o kişilerden hçbir farkı olmaz.
                            inanç ihtilafının farkındaysa mustazafta olmaz.
                            Beni bir dağ sevse müsibete uğrar.

                            İmam Ali a.s

                            Yorum


                              #74
                              Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                              Ne alaka diyorum. Sorum kısa idi. Abdussamed Kafir miydi? Ve Şayet kendine göre delil saydığın ve sunduğun Hadis Abdussamedin Kafir olduğuna bir delil ise bütün Sünnilerde Kafir midir? Ve yanılmıyorsam size göre Mustazaf kavramı da yok.

                              Ve Ayrıca seni ve düşünceni kabul etmeyen Şiilerin durumu nedir? Onlarda Münafık olur mu?

                              Yorum


                                #75
                                Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                                "inanç ihtilafının farkındaysa mustazafta olmaz."

                                bu cümleden sonra şu cümleyi yazman senin hadis okumadığını gösteriyor Mufazzal en azından bu konudaki hadisleri:

                                Ve yanılmıyorsam size göre Mustazaf kavramı da yok.
                                En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 04.08.2020, 22:03.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X