SÜNNİLERİN, ALEVİ MÜSLÜMANLARA YÜKLEDİKLERİ İTHAMLAR
Alevilere türlü ithamlar yüklemek, onları kötülemek, Emevi ve Abbasilerin Hz. Ali’ye olan kin ve nefretlerinden kaynaklıyor. O kadar ki, miladi 661 yılından başlayarak uzun yıllar camilerde, Hz. Ali’ye sövgü usulü sünnet haline getiriliyor.
Bu gerçeğin ışığında, Hz. Ali’ye bunca nefret duyan bir zihniyet, elbette onun tarafını tutanlara da, şamil olacaktır.
Aradan yıllar geçtiği halde Aleviler, sövgüye hedef olmaktan kurtulamadılar. Sünniler edindikleri yanlış bilgilerle, Alevilere hakaret etmişler, onlara aşağılayıcı adlar bulmuşlar ve onlara zarar vermekte hatırlarına ne gelmişse yapmışlardır.
Nitekim kimi Sünni din âlimleri: “Yüzüğün sağ ele takılması, nebevi bir sünnet olmasına rağmen, Aleviler bunu uyguladıkları için, bunu terk etmek vacip olmuştur.” derler.
(Kaynak: Zamahşeri’nin Ebrâr kitabına göre, yüzüğünü sol eline ilk takıp önderlik eden Muaviye bin ebi Süfyan ...edit...
Ebu Hamit El-Azali diyor ki: “Mezarları düzleyip bırakmak, bir şeriat usulü olduğu halde, Aleviler aynı şeyi yaptıkları için, ondan vazgeçmeyi uygun gördük.”
İbni Teymiye de: ”İslam’da müstehap sayılan birçok usul bulunduğu halde, Aleviler yapıyor diye onları bıraktık. Bu yaptığımız da gerekli değil ama Alevilere benzememek için onları terketttik . Çünkü Alevilere muhalif olmak (aykırı olmak) müstehap olmaktan daha hayırlıdır.” diyor.
(Kaynak: İbni Teymiye’nin Minhacüs-sünne eseri, cilt:2, sayfa:143)
Dikkat buyurursanız, bu terk edilen usullerin yüce peygamber’in sünnetleri cümlesinden olduğunu anlayacaksınız, ama Aleviler uyguluyor diye Sünniler bunlardan kaçıyor. Aleviler bunları yapıyor diye açık olarak Hz. Peygamber (s.a.a.v)’in sünnetlerine karşı gelmekte bir sakınca görmüyorlar. Bu kadar bağnazlık neden?
Ancak bir nokta gözden kaçıyor, o da; Sünniler Alevilerin peygamber sünnetlerine ve onun Ehlibeyt’ine uyum sağladıklarını, farkına varmadan itiraf ediyorlar. Aynı anda da, kendilerinin Muaviye’nin sünnetlerini tercih ettiklerini ilan ediyorlar. Buna kanıt olarak Zemahşeri’nin “Ebrar” adlı kitabını kaynakça olarak gösterebiliriz.
Alevilere uymamak için yüce Peygamber (s.a.a.v)’in sünnetlerine karşı gelme geleneği Muaviye ile başlamıştır.
___________________
NOT: Prof. Dr. Muhammed et-ticani Es-semavi'nin kitabıdan alıntıdır.
Alevilere türlü ithamlar yüklemek, onları kötülemek, Emevi ve Abbasilerin Hz. Ali’ye olan kin ve nefretlerinden kaynaklıyor. O kadar ki, miladi 661 yılından başlayarak uzun yıllar camilerde, Hz. Ali’ye sövgü usulü sünnet haline getiriliyor.
Bu gerçeğin ışığında, Hz. Ali’ye bunca nefret duyan bir zihniyet, elbette onun tarafını tutanlara da, şamil olacaktır.
Aradan yıllar geçtiği halde Aleviler, sövgüye hedef olmaktan kurtulamadılar. Sünniler edindikleri yanlış bilgilerle, Alevilere hakaret etmişler, onlara aşağılayıcı adlar bulmuşlar ve onlara zarar vermekte hatırlarına ne gelmişse yapmışlardır.
Nitekim kimi Sünni din âlimleri: “Yüzüğün sağ ele takılması, nebevi bir sünnet olmasına rağmen, Aleviler bunu uyguladıkları için, bunu terk etmek vacip olmuştur.” derler.
(Kaynak: Zamahşeri’nin Ebrâr kitabına göre, yüzüğünü sol eline ilk takıp önderlik eden Muaviye bin ebi Süfyan ...edit...
Ebu Hamit El-Azali diyor ki: “Mezarları düzleyip bırakmak, bir şeriat usulü olduğu halde, Aleviler aynı şeyi yaptıkları için, ondan vazgeçmeyi uygun gördük.”
İbni Teymiye de: ”İslam’da müstehap sayılan birçok usul bulunduğu halde, Aleviler yapıyor diye onları bıraktık. Bu yaptığımız da gerekli değil ama Alevilere benzememek için onları terketttik . Çünkü Alevilere muhalif olmak (aykırı olmak) müstehap olmaktan daha hayırlıdır.” diyor.
(Kaynak: İbni Teymiye’nin Minhacüs-sünne eseri, cilt:2, sayfa:143)
Dikkat buyurursanız, bu terk edilen usullerin yüce peygamber’in sünnetleri cümlesinden olduğunu anlayacaksınız, ama Aleviler uyguluyor diye Sünniler bunlardan kaçıyor. Aleviler bunları yapıyor diye açık olarak Hz. Peygamber (s.a.a.v)’in sünnetlerine karşı gelmekte bir sakınca görmüyorlar. Bu kadar bağnazlık neden?
Ancak bir nokta gözden kaçıyor, o da; Sünniler Alevilerin peygamber sünnetlerine ve onun Ehlibeyt’ine uyum sağladıklarını, farkına varmadan itiraf ediyorlar. Aynı anda da, kendilerinin Muaviye’nin sünnetlerini tercih ettiklerini ilan ediyorlar. Buna kanıt olarak Zemahşeri’nin “Ebrar” adlı kitabını kaynakça olarak gösterebiliriz.
Alevilere uymamak için yüce Peygamber (s.a.a.v)’in sünnetlerine karşı gelme geleneği Muaviye ile başlamıştır.
___________________
NOT: Prof. Dr. Muhammed et-ticani Es-semavi'nin kitabıdan alıntıdır.
Yorum