Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

    [quote author=sveydi link=topic=24032.msg161795#msg161795 date=1348390875]
    sizin bu tanımınız ehli sünnetin sahabe tanımıdır biz alevilerde Sahabe demek Peygamberin emirlerine harfiyen uyan kişi demektir Peygambere ihanet etmeyen ona bağlı olan kişi demektir. bildiğim kadarıyla şiilerde bu şekilde inanır....
    [/quote]

    Yorum


      #17
      Ynt: Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

      Mufaddal, şiilere göre sahabe Peygamberin (s.a.a) emrine harfi harfine uyan kişi mi demek?
      En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 01.08.2020, 20:21.

      Yorum


        #18
        Ynt: Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

        [quote author=Qom u aşk link=topic=24032.msg161811#msg161811 date=1348396158]
        Mufaddal şiilere göre Peygamberin (s.a.a) emrine harfi harfine uyan kişi mi demek?
        [/quote]

        Qom sana benden uzak ol demiştim. Seni zerre miktarı muhatap almadığım sürece beni muhatap alma.
        En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 01.08.2020, 20:20.

        Yorum


          #19
          Ynt: Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

          unutmuşum kusura bakma. beni zerre miktarı muhatap aldığın zaman da benim seni muhatap almama hakkım mahfuzdur.


          O zaman ben üstada sorayım ilgili kısmı: Üstad Velayet_Nuru;

          Ben şii olmadan sünnilkte fazilet rengi içeren sahabe anlamının Kur'an'a uymadığını düşünüyordum. Çünkü insanın doğduğu zamanı seçmesi kendi elinde değil diye düşünüyordum. Şii olup da Peşaver Gecelerini okuduğumda orada Şia'nın sahabe tanımına baktığımda aynen düşündüğüm gibi olduğunu gördüm. Sünni şeyhin kutsal, fazilet içeren sahabe tanımına itiraz olarak Şii Alim Yusuf suresi ayetini de örnek vererek bir kimsenin Peygambere s.a.a arkadaş olmasının (sahabe olmasının) ona bir fazilet katmayacağını söylüyordu. Ebubekirin Peygamberin arkadaşı bile olsa fazilet sahibi olması için bu arkadaşlığın kanıt olamayacağını söylerken.

          ben bundan sonra sahabe kavramını yukarıdaki gibi tanımlamaya ve tanıtmaya başladım. Bu başlık altında görmüşsünüzdür, Nusayri biri, şiada sahabe kavramının fazilet anlamı içerdiğini iddia etti ve bir şii de bunu aynen alıntıladı.

          beni ilgilendiren yönü şiada sahabe kavramı sünnilerdeki gibi fazilet içeren bir anlama mı sahip yoksa salt arkadaş anlamında nötr bir kelime mi? Ki şiayı öğrenmek isteyen ziyaretçilerimiz yanlış anlamasınlar?

          Yorum


            #20
            Ynt: Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

            [quote author=sveydi link=topic=24032.msg161795#msg161795 date=1348390875]
            sizin bu tanımınız ehli sünnetin sahabe tanımıdır biz alevilerde Sahabe demek Peygamberin emirlerine harfiyen uyan kişi demektir Peygambere ihanet etmeyen ona bağlı olan kişi demektir. bildiğim kadarıyla şiilerde bu şekilde inanır....
            [/quote]

            VELAYET NURU HOCAMIZA HİTABEN:

            SAYDI DEĞER HOCAM;


            Biz daha evvelden bu Sahabeyi tanımaya başlar iken sizin gibi değerli alimlerimizin SAHABE kelimesinin İslam ve Kuran tarafından belirlenmediğini ve daha sonraki dönemlerde insanlar tarafından ortaya atıldığını yada çıkarıldığını öğrendik. Ki özellikle Emeviler döneminde. Fakat gel gelelim günümüze ki, bu gün Sünni Dünya Sahabeyi tanımlarken kimisi hepsinin adil olduğunu kimisi ise hepsinin adil olup günahkar olanın bile cennete gideceğini beyan eder.

            Bizler ise bunu reddeder ve hep şöyle derdik. Ortada bir Sahabe Kavramı var ise bu Kavrama sahip olan Şahıs yani Sahabe, Kayıtsız Şartsız Allah'a, Resulüne ve Onun Ehl-i Beytine hem Resul döneminde hem de Resul sonrası İtaat etmelidir. Aksi halde o sahabe olamaz. Bu gibi açıklamaları hem forumda çok yazdık hemde bir çok alimimizin sohbetinde dinledik.

            Süveydi Kardeşimizin sözünü bundan dolayı alıntıladım. Ki bu konuda Süveydi Kardeşimizin de bu konuda bizim okuduklarımızı okuduğuna, dinlediklerimizi dinlediğini düşünüyorum. Ki Süveydinin Genel anlamda Sahabe konusunda Şia'nın düşüncesini beyan ettiğini de düşünmüyorum. Nitakim hepimizi biliyoruz ki Sahabe konusu iki satırla ve o cümle ile beyan edilmiyor Şia'da.
            Selametle Hocam...

            Yorum


              #21
              Ynt: Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

              [quote author=Qom u aşk link=topic=24032.msg161652#msg161652 date=1348125971]
              destekliyorum.


              münafıklara da kafirlere de müşriklere de müslümanlara da sahabi denir.


              müslüman sahabilere sövmek lanet okumak doğru değildir ve haramdır. ancak münafık müşrik ve kafir sahabilere lanet okunabilir. sünnilerin mukaddes bildiği sahbilere (İsterse Allah katında münafık olsunlar) lanet okunmaz.
              [/quote]
              sizin cümleniz çelişkili değilmi munafık kelimesiin anlamı nedir acaba? kendini müslüman olarak tanıtpta kalbinde kafir olana denmezmi.bu cümlenizi iyi düşnün
              "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

              علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

              Yorum


                #22
                Ynt: Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

                evet, kafirlere müşriklere ve müslümanlara sahabe denebildiğine göre münafıklara sahabe denemez mi?

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

                  bu arada Velayet_Nuru üstadımdan özelime yukarıdaki isteğimle ilgili olarak açıklama geldi aynısını paylaşıyorum:

                  "Sahabenin tarifiyle ilgili Allame Askeri'nin güzel bir açıklaması vardır, konu kilitlendiği için oraya yazamadım ama size gönderiyorum istediğiniz yere asabilirsiniz:

                  İKİ EKOLE GÖRE SAHABENİN TARİFİ Ehlisünnet'e Göre Sahabe Kimdir? İbn Hacer, "el-İsâbe" adlı eserinin 1. faslının girişinde "sahabe"-yi şöyle tarif eder: Sahabe, iman etmiş olarak Hz. Peygamber'i (s.a.v) gören ve Müslüman olarak da ölen kimseye denir. Hz. Resulullah'la (s.a.v) görüşüp konuşması, ister uzun, ister kısa süreli olmuş olsun; Resulullah'tan duyduğu sözü rivayet etsin veya etmesin; Peygamber'in (s.a.v) safında müşriklere karşı savaşsın ya da savaşmasın, bu kişiler sahabe kabul edilir. Hatta Allah'ın Resulü'nü sadece bir kez görüp onun meclisinden hiç faydalanmamış veya körlük vb. sebeplerden dolayı onu gözüyle göremeyip sadece huzuruna varmış olsa bile, o kişi "sahabe" sayılır.[197]
                  İbn Hacer, bir başka yerde, "Pek Çoklarının Sahabe Olarak Tanınmasının Ölçü ve Kıstasları" başlığı altında şöyle yazmaktadır: ...İlk başlarda belli bir gelenek vardı; bu gelenek gereği, savaşlarda ordu komutanları sadece sahabe olanlar arasından seçilirdi... Hicretin onuncu yılına varıldığında ise Mekke ve Taifliler arasında Müslüman olmayan ve Hz. Resulullah'la (s.a.v) Vedâ Haccı'na katılmamış bulunan bir tek kişiye rastlamak mümkün değildi. Hz. Resulullah'ın (s.a.v) ömrünün son zamanlarında Medine'de ve Evs'le Hazrec kabileleri arasında Müslüman olmayan hiç kimse kalmamıştı. Peygamber hayatta olduğu sürece bu insanlardan hiçbiri alenen İslâm'dan çıkmamış ve açıkça küfrünü göstermemişti.[198]
                  Evet, İbn Hacer'de geçen tarif kısaca böyle. "Yüz Elli Uydurma Sahabe" adlı kitabımıza başvuran okuyucular, "sahabe"ye getirilen bu yetersiz ve tutarsız tanımlama ile bu bakış açısı yüzünden, İslâm'ın, Hz. Resulullah'ın (s.a.a) sünnetinin ve hadislerinin başına neler geldiğini açıkça görebilirler.
                  Ehlibeyt Ekolü'ne Göre Sahabe Kimdir? Ehlibeyt Ekolü'ne göre "sahabe"ye getirilen tanım, eski Arapça lügatlerinde bu terimler için yapılan tanımlarla aynıdır. Bunlardan bazısı şöyle:
                  ...Çoğulu sahb, sıhâb, ashab ve sahabe olan "sâhib" kelimesi, Arapça'da dost, arkadaş, sırdaş, kafa dengi ve kendisiyle sıkça görüşüp konuşulan yakın arkadaş anlamlarına gelir ve uzun ve köklü dostlukları ifade etmek için kullanılır; nitekim musahabe, uzun bir süre muaşeret ve sohbet etme manasını içerir.[199] Kişiler arasında yakın sohbet arkadaşlığı kurulduğunda "sâhib" kelimesi ikinci zamire eklenerek tamamlama oluşturmaktadır. Meselâ Kur'ân-ı Kerim'de de geçen bir örnekte olduğu gibi, "Ya sâhibeyi's- sicn" (ey benim hapis arkadaşlarım) veya "Ashab-u Musa" (Musa'nın arkadaşları) tamlamalarında sâhib ve ashab kelimeleri "sicn" ve "Musa" kelimelerine eklenerek belirtili isim tamlamaları oluşturmaktadır. Aynı şekilde, Resulullah (s.a.a) döneminde de Hz. Peygamber'in sohbet arkadaşlarına "Sâhibü'r-Resul" ve "Ashabü'r-Resul" denilerek tamlama yapılırdı. Ayrıca yine o dönemlerde kullanılan "Ashab-u Biati'ş-Şecere" (bir ağacın altında yapılan Rıdvan biati Ashabı) ve "Ashab-ı Suffe" (Sofa Ehli) isimlerinde de "ashab" kelimesi tamlamanın ek unsuru durumundadır. Binaenaleyh Hz. Resulullah (s.a.a) döneminde salt "sahib" veya "ashab" terimleri söylendiğinde Hz. Peygamber'in dostları ve arkadaşları anlaşılmıyordu; bilakis, daha sonraları, Hilâfet Ekolü'nün mensupları tarafından Hz. Resulullah'ın (s.a.a) arkadaşları için sadece "sahabe", "sahabe" ve "Ashab" kelimeleri kullanılmaya başlanmıştır. Yani sadece Peygamber'in arkadaşlarının "sahabe" olarak adlandırılması ne Kur'ân'dan kaynaklanan bir şeydir, ne de İslâm'dan; bu sadece daha sonra bazı Müslümanlar tarafından belirlenmiş bir ıstılahtır.

                  http://www.islamkutuphanesi.com/turk...06.html#link79"

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

                    Ben de Velayet_Nuru üstada yazdığım gibi eğer şia Sahabe kelimesi bünyesinde inanç rengi vardır derse bu çok kötü sonuçlara çıkar. Kur'an'da Tevbe 40'ta Ebubekir Peygamberin sahabesi olarak niteleniyor. Eğer sahabe kavramında mutlaka inanç rengi vardır ve sahabi olmak faziletli olmak anlamına gelir denirse o zaman Ebubekirin fazileti kabul edilmiş olur. Çünkü bu ayette Ebubekir Peygamberin (s.a.a) sahabesi niteleniyor:

                    " fî el gâri : mağarada
                    11. iz yekûlu : demişti
                    12. li sâhibi-hi : arkadaşına
                    13. lâ tahzen : mahzun olma, üzülme"

                    "li sahibihi" yani sahabisine demektir. bu ifadeye göre Ebubekir Peygamberin sahabesi. Oysa hiç bir şiiye göre Ebubekir faziletli değildir!. Bu nedenle şianın, sahabe kavramında fazilet anlamı vardır demesi imkansızdır.

                    Evet sahabi arasında faziletliler vardır, ama bir kafire de müşriğe de münafığa da sahabe dendiği için sahabe kelimesi fazilet ve üstünlük ifade eden bir kelime değildir.

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

                      [quote author=Qom u aşk link=topic=24032.msg161858#msg161858 date=1348488462]
                      evet, kafirlere müşriklere ve müslümanlara sahabe denebildiğine göre münafıklara sahabe denemez mi?
                      [/quote]


                      tamam bu cümlenizde sorun yok çünkü sünniler bu dediğiniz cümleyi uyguluyor zaten. ben asıl sizin lanet edilmesi gereken kişileri ayırmanızdaki mantığınıza şaşırdımda. çünkü siz


                      müslüman sahabilere sövmek lanet okumak doğru değildir ve haramdır. ancak münafık müşrik ve kafir sahabilere lanet okunabilir. sünnilerin mukaddes bildiği sahbilere (İsterse Allah katında münafık olsunlar) lanet okunmaz.

                      demişsiniz

                      siz bu ayrımı nasıl yapıyorsunuz onu anlamadım.

                      yani müslüman sahabiyi ,müslüman munafıktan nasıl ayırıyorsunuzu acaba?birine lanet var birine yok izah ederseniz sevinirim

                      benim anladığım kadarıyla burda siz usuliddini ilgilendiren bir konuda verilen fetvaya uymak için zorlama bir cümle ortaya çıkarmışsınız.
                      "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

                      علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

                        Bir konunun usuli din mi yoksa furuu din mi olduğunu bizden daha çok taklit merciilerinin belirleme yetkisi vardır ve onlar belirleyip lanet okunmaz demişler. lanet okunmaz demeleri ise münafık kafir müşrik diye değil.kriter bunlar değil. Kriter sünnilerin saygı duyduğu birinin olması. Yani bir insan (Allah katında) isterse münafık olsun eğer sünniler saygı duyuyorsa ona lanet okunmaz diyor fetvada. Yoksa zaten münafık da müslüman görünümünde olup kimse onun münafık olduğunu bilemez ki! Peygamberin (s.a.a) bile bilmediği müslüman sandığı münafıklar yok muydu? bunların hepsi müslüman yani sahabi sanılıyordu!

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

                          [quote author=Qom u aşk link=topic=24032.msg161865#msg161865 date=1348491384]
                          Bir konunun usuli din mi yoksa furuu din mi olduğunu bizden daha çok taklit merciilerinin belirleme yetkisi vardır ve onlar belirleyip lanet okunmaz demişler. lanet okunmaz demeleri ise münafık kafir müşrik diye değil.kriter bunlar değil. Kriter sünnilerin saygı duyduğu birinin olması. Yani bir insan (Allah katında) isterse münafık olsun eğer sünniler saygı duyuyorsa ona lanet okunmaz diyor fetvada. Yoksa zaten münafık da müslüman görünümünde olup kimse onun münafık olduğunu bilemez ki! Peygamberin (s.a.a) bile bilmediği müslüman sandığı münafıklar yok muydu? bunların hepsi müslüman yani sahabi sanılıyordu!
                          [/quote]
                          peygamberin bilmediği mnafıklar mı vardı? yani halk içinde sahabi olarak görünüyordu peygamber de halkla beraber onları sahabi görürdü ve münafık olduklarını bilmiyordu bunu mu demek istiyorsun?
                          [center]
                          ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
                          [center]
                          Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
                          Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

                            [quote author=meşedi ali enis link=topic=24032.msg161948#msg161948 date=1348637569]
                            peygamberin bilmediği mnafıklar mı vardı? yani halk içinde sahabi olarak görünüyordu peygamber de halkla beraber onları sahabi görürdü ve münafık olduklarını bilmiyordu bunu mu demek istiyorsun?
                            [/quote]
                            [color=rgb(0, 0, 0)][/color]"Çevrenizdeki bedevîlerden birtakım münafıklar vardır. Medine halkından da münafıklıkta direnenler var ki sen onları bilmezsin. Biz onları biliriz. Onlara iki defa azap edeceğiz. Sonra da büyük bir azaba itileceklerdir. "101,Tevbe
                            [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



                            [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

                              Tüm bu tartışmaların üzerine Resul(saa)'ün etrafında bulunan ve O'nunla az yada çok zamanını paylaşanlara Kur'an apaçık sahabe(sahabi-sahibu) demektedir. Münafık,Fasık vb gibi bir ayrım yoktur!
                              "Battığı zaman yıldıza andolsun ki, arkadaşınız (Muhammed haktan) sapmadı ve azmadı." 1-2,Necm
                              [color=green][size=10pt]Akıllı kimsenin lisanı kalbindedir. Düşünerek söyler. [color=red]İmam Ali (a.s)



                              [color=black][size=10pt]Düştü Hüseyin atından sahray-ı Kerbelâ’ya...Cibril git haber ver Sultan-ı Enbiya’ya

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Sünnilerin, Alevilere yükledikleri ithamlar

                                Allah razı olsun hocam adbar-ı Kerbela bu yerinde deliller barındıran ayetler için. Bu son ayette sahabe kelimesi sanırım sünnilerin hiç tahayyül edemeyecekleri bir kullanım. Bu ayete göre sahabi Peygamberimiz oluyor. Yani Ebubekirin, Ömerin Ehlibeytin, müşriklerin dahası o zaman yaşayıp da Muhammed'i tanıyan herkesin sahabesi Muhammed (s.a.a).

                                demek ki sahabe diye sadece müslümanlara müşriklere münafıklara denmiyormuş, Peygamberimize de sahabe deniyormuş!.. Bu ayetteki kullanım da gösteriyor ki sahabe kelimesi fazilette inançtan kişilikten arınmış olarak salt "arkadaş" anlamına gelmektedir. Peygamber onların arkadaşı olduğu onlarla aynı zamanda yaşadığı için, onlarla aynı zaman ve mekanı paylaştığı için onların sahabisi oluyor...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X