Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mezhebi kışkırtıcılık

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mezhebi kışkırtıcılık

    [quote author=Elmeddin link=topic=25006.msg169169#msg169169 date=1374117701]
    imamet ile hilafetin ayri seyler oldugunu söyleyen kimse eseklerden daha asagi seviyededir. delil diye getirdigin 92-ci hutbe seyf b. Ömer kaynaklidir ki, onu delil olarak getiren en az seyf b. Ömer kadar uydurukcu ve emevi mollasidir. 92-ci hutbeyi en basit dusunce sahibi icin Gadiri hum tarafindan reddedilmistir. cünkü Rasul s.a.a gadir günü Ali a.s'i hem siyasi, hem de ilmi makama atamistir ve Allah c.c ile Rasul s.a.a'in nass koydugu konuyu inkar eden, redd eden kafir olur. öyle ise Ali a.s nasil bunu inkar ve reddeder? "benim hakkimi gaspettiniz" diyen, onlara karsi direnen kisi Ali a.s degilmiydi?Fisebilillah
    [/quote]


    Elmeddin sormak istediğim, hilafet imamet gibi Allah'ın atadığı bir makam mıdır? İnsanlar Emiru'l-Mu'minin dışındakiler için kullandıklarında halife kelimesini yanlış mı kullanıyorlar? Eğer hilafet de İmamet gibi Allah'ın atadığı ve devredilemez bir makamsa o zaman İmam Ali a.s'ın hakkı/sorumluluğunu nasıl gasbettiler. Mesela kimse Ebubekirin, İmam Ali a.s'a ait imametini gasbetti diye bir şey diyemiyoru. Tıpkı Peygamberliğin gasbedilemeyeceği gibi. Peygamberler emir olmasalar da Peygamberdirler. Çünkü Peygamberlik Allah'ın atadığı bir makamdır. İmamet de öyle. Hilafet de mi sana göre böyle?

    Yorum


      Ynt: Mezhebi kışkırtıcılık

      kimsenin yazimi editlemesine izin vermiyorum, suan iste oldugum aciklama yapamiyorum ama insaAllah aksama dogru cevap yazacagam.

      Yorum


        Ynt: Mezhebi kışkırtıcılık

        [quote author=kevserizehra link=topic=25006.msg169167#msg169167 date=1374101654]
        Benim kitabımda Sünnilik ve Şiilik ayırımı diye bir şey yok.Ve müçtehitlerimizde de bu anlayış yok.
        [/quote]

        kevseri zehra

        sen ibadetlerini hangi mezhebe göre uyguluyorsun. namazı kollarını bağlayarak mı kılıyorsun yoksa iki yana salarak mı?

        yanlış anlama
        sen sor ben cevaplarım

        dediğin için soruyorum.
        ama işi yokuşa sürmemek lazım
        [center]
        ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
        [center]
        Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
        Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

        Yorum


          Ynt: Mezhebi kışkırtıcılık

          KEVSERİZEHRA...
          ÖMER ALİ'DEN ÜSTÜNSE ALLAH'IN LANETİ BANA OLSUN.
          ŞİMDİ O KADAR İDDİA ETTİN FİTNECİ BİRİ OLMADIĞINI İSPATLAMAN İÇİN TEK ŞANSIN VAR.




          ALİ, ÖMER'DEN ÜSTÜNSE ALLAH'IN LANETİ SANA OLSUN MU?


          BU METOD DAN ÖTÜRÜ BANA CEZA GELİRSE SİZ DE MÜSLÜMAN DEĞİLSİNİZ ZİRA BU HRİSTİYANLARLA MUHAMMED ARASINDA GEÇEN BİR OLAYIN KURAN İLE HÜKME BAĞLANMA YÖNTEMİDİR, YAPILMIŞTIR, YAPILACAKTIR...


          EVET KEVSERİZEHRA SENİ BEKLİYORUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          Yorum


            Ynt: Mezhebi kışkırtıcılık

            [quote author=kevserizehra link=topic=25006.msg169171#msg169171 date=1374144626]
            Şimdi işin tuhaf tarafı şu ki formda moderatör olan kişinin olgun olaması gerekiyorken, efendim kim şunu derse- eseklerden daha asagi seviyededir-diyor.[/quote]

            inan bana, bu şekilde alamış olmana kesinlikle şaşırmış değilim çünkü kıt anlayışlılık ve bu kıt anlayış ile hemencecik hükümler koymak nasibilikte meşhur ve bilinen bir şeydir. kouya geçersek, benim söylediğim söz kesinlikle hakaret, sövgü ve s. değildir. bu sadece olarak ortada olan bir durumu dile getirmemdir. nasibilikteki anlayış sorunundan dolayı hemen bir örnek verelim, Allah c.c buyuruyor ki:
            • [li]مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ
              Tevrat’la yükümlü tutulup da onunla amel etmeyenlerin durumu, ciltlerle kitap taşıyan eşeğin durumu gibidir. Allah’ın âyetlerini inkâr eden topluluğun hâli ne kötüdür! Allah, zalimler topluluğunu hidayete erdirmez.

              Cuma suresi 5-ci ayet
              [/li]


            Allah c.c burada yahudilere hakaret mi ediyor? yoksa ortada olan durumu mu bildiriyor? elbetteki bu hakaret değil ortada olan durumdur. şimdi "hilafet ile imamet ayrıdır diyenler eşekten aşağı seviyededirler" sözüde hakaret değil ortada olan durumu dile getirmektir sadece. yahudiler yükümlü tutuldukları şeyleri inkar ediyorlar ve yükümlü tutulmalarıa rağmen bunu terk ediyorlar ki, bu da onların eşek olduğunu gösterir. çünkü bir konuda söz verip, onu uygulayacağını bildirip ama sonradan inkar eden kim olursa olsun çok aşağılık bir durumdadır ve bunu dile getirmek ona hakaret değildir sadece vaki olanı söylemektir. aynı şekilde Rasulullah s.a.a'in Hz. Ali a.s'ı kendi yerine tayin ettiğii, ve Rasulullah s.a.a'in hem siyasi hem de ilmi makamda olduğunu bile bile ve bunu ikrar ede ede kalkıp "hilafet (yönetim) ve imamet (ilmi makam) ayrıdır" demek aşağılık ve iğrenç bir duruma düşmektir ve benim veya bir başkasının da bunu dile getirmiş olması hakaret değil vaki olanı bildirmektir.

            Kendisini ehlibeyt mensubu biliyor ama kendini aldatıyor.
            bu ve benzeri kokuşmuş sözlerin bir önemi yoktur, kimin ne olduğu gayet açık bir şekilde ortadadır. burada yalan söyleyen, hem kendini ve hemde milleti kandırmaya çalışa sensin. ve bunu da takıntı yaptığınız putlarınız (Ebu Bekir, Ömer, Aişe, Ebu Hanife, Malik ve b.) uğruna yapmaktasın. yoksa imamlarımız a.s'ın lanetlediği, kafir olduklarını beyan ettikleri kişileri savunmazdın. hemde bu kişilerin imamlara a.s zulm ederek hem siyasi (Ebu Bekir ve benzerlerinin yöetim hakkını gaspı) ve hemde ilmi (Ebu Hanife ve benzerlerinin içtihadlar, yeni yeni fıkıhlar ortaya koyması) haklarına tecavüz ettiklerini bildiğin halde. sen ve senin gibilerin ağzınızı açıp tek kelime etmeye, "fitne" sözünün "f"sini bile ağzınıza almaya hakkınız yoktur ve dünün despotlarından, fitne ateşini yakanlarından uzaklaşmadıkca da olmayacaktır.

            EHLİBEYT AHLAKI bu değil bu olmamalı.
            ben veya bir başkası "biz Ehli Beyt'iz" demedik "biz Ehli Beyt a.s yolunu izleyenleriz" dedik. dolayısı ile biz masum değiliz masum onlardır ve eğer bir hata yaparsak bu bizim yalancı veya sahtekar olduğumuz anlamına değil sizlerin anlayış sorunu olduğuna dalalet eder. çünkü bizler sıradan insanlarız, o insanlar ki, hata yapmamız muhal değil mümkündür.

            Kendinize yazık ettiğiniz gibi ülkemizde ehlibeyt kültürüne de perde olmayın.
            Vallahi savunduğun kimseler kafir ve melundurlar, ve şuan ateştedirler o yüzden kendine yazık etme. Allah ve Rasul s.a.a'in Hz. Ali'yi tayin ettiğini kabullenmek bile onların küfrünü kaçınılmaz yapmaktadır. çünkü Allah ve Rasulü s.a.a'ın emir verdiği, hüküm ve nass koyduğu meselede inkar, yalalama, gasp ve s. bunlar hepsi küfrü mutlak yapmaktadır. bunu inkar edemezsin o yüzden kendine yazık etme.

            ‘’Mümin hiçbir zaman kötü söz söyleyen,küfreden,RAHATSIZ EDİCİ GÖNDERMELERDE BULUNAN VE LÂNETLEYEN BİRİ OLAMAZ.’’
            (İmam Hasan’ın Barışı s.373)
            (Kenzu.l-Ummal, c.1, s.146, 720. hadis.)
            ‘’ .Mümin pek lanetleyici biri değildir.’’
            (Ae. c.3, s.615, had: 8178.)
            Allah düşmalarına lanet etmek Kur'an ve Sünnet ile sabittir yoksa Kur'an ve Sünnete amel etmek yasakmı? "delil" diye getirdiğin kaynak ise bir sinek kadar bile değerli değildir. çünkü İslami/Şii kaynak değildir, imamlarımız a.s ise bize Şialardan başkasından din öğrenmeyi yasaklamıştırlar.

            Sıffin savaşında Hz.Ali ,yaranlarının Muaviye ve askerlerine sövdüklerini görünce şöyle buyurdular:
            ‘’Ben sizin küfredenler olmanızdan ikrah ediyorum.Tam tersine güzel sözler söyleyiniz,sözünüz dua olsun.Allah’ım,bizimle bu düşmanların arasını ıslah et ve onlara hayır ve hidayet yoluna ulaştır deyin.’’

            (İslam ve Değişim,Murtaza Mutahhari s.344)
            bu "Nehcul Belağa"da geçer ki, Seyyid Razi r.a bunu şia tarihcilerinden Nasr b. Muzahim r.a'ın "Sıffın" kitabından ve sünni kaynaklardan almıştır. Nasr b. Muzahim r.a'ın "Sıffın" kitabında bu hutbenin senedi meçhul ravilerde oluşmaktadır, sünni kaynaklarında da sened zayıf olmakla birlikte zaten bu sünni kayakların bizim nezdimizde hücciyeti ve değeri yoktur.

            Biz Ali şiasıyız, ona uyanlardanız diyenler söz ve davranışta, yazı ve konuşmada ve herşeyde ona uymalı ve izlemelidirler.
            Şia birdir ve tektir. "Ali Şiası/Safevi Şiası" sözünü uyduran kimse delil ve kaynaktan aciz olan Şia düşmanı bir emevidir. bu alçak bu sözü uydurmakla Şia'nın asırlardır batıl ve yanlış olduğunu, doğru yolu bugün kendisinin ve kendisini izleyen ahmakların bulduğunu dillendirmeye çalışmaktadır. fakat buna ve takipçilerine "iyide bu Ali Şiası'nın kaynakları nerede?" dediğimizde ölmüş gibi duruyorlar. Allah sizi hep böyle rezil etsin.

            Bir de bu imamet ve hilafet konusunun bir birinden ayırt edilmesi benim sözüm değil bunu Ayetullah Burucerdi SÖYLÜYOR Mutahhari ondan aktarıyor:

            ''İki konu vardır,bu iki konuyu birbirinden ayırt ederseniz,Sünnilerle olan problemimiz çözüme kavuşmuş olacaktır.Biri hilafet ve yöneticilik meselesi ,diğeri ise imamet meselesidir.Bu iki meseleyi birbirinden ayırt ettiğimiz zaman mesele bizim lehimize çözümlenmiş olacaktır.''

            Sen şimdi kime eşekten daha aşağıdır dediğinin farkında mısın?
            Sen acaba bu davranışlarınla şianın lehine mi hareket ediyorsun?
            Fikrin bittiği yerde hakaret mi başlayacak?
            Seyyid Burucerdi r.a'ın sözü hakkında konuşmuştum daha önce, işte burada: http://www.velayet.com/Forum/mezhebi...8995#msg168995

            kime ne dediğimin de gayet farkındayım, dediğim şu: "hilafet ile imamet ayrıdır" diyen birisi eşekten bile aşağı seviyededir ve Seyyid Burucerdi r.a'ın sözünü de bu sapık anlayışına delil diye getirmek nasibi anlama sorunun bir sonucudur.


            AYIPTIR.AYIP.BEN SANA NE DİYEYİM.ALLAH SENİ ISLAH ETİN.
            ayıp dünün zalimine, kafirine saygı ile eğildiğin halde gelip burada bugünün zalimleri için şöyle şöyle demektir. azacık utan ve düşün eğer şöyle böyle dediğin bugükü zalimlerden birisi mesela ABD sana "yav beden ne istiyorsun? ben seni saygı duydun önderlerinin yaptığını yapıyorum" dese ne cevap verirsin?

            Allah azze ve celle hakka karşı kör ve sağır olanları hakretsin.

            Yorum


              Ynt: Mezhebi kışkırtıcılık

              [quote author=ali enis link=topic=25006.msg169178#msg169178 date=1374156790]
              kevseri zehra

              sen ibadetlerini hangi mezhebe göre uyguluyorsun. namazı kollarını bağlayarak mı kılıyorsun yoksa iki yana salarak mı?

              yanlış anlama

              dediğin için soruyorum.

              [/quote]

              Ben İmamete inanıyorum ama fıkhi olarak şafii mezhebindenim.Ama bazı konularda caferi mezhebini de taklit ediyorum-ki fıkhi şey benim acımdan çok da önemli değil.-
              ''Bizler namaz kilarken ellerimizi indirerek mi kilsak yoksa göbegimize mi koysak diye kavgaya tutusurken,zalimler bu kollari nasil kessek diye düsünüyor.''

              Yani mezhepçi değil vahdetçi düşünüyorum.

              İmamete inancınız varsa neden fıkıh olarak da şiayı seçmiyorsunuz?DENİLİRSE.

              1-Fıkhi olarak ehli sünnet ile şia arasında çok bariz bir fark yok.Araştırmanızı tavsiye ederim.İstersen bu farkların neler olduğunu yazabilirim-formda da var zaten.

              2-İmam Hamaney şialara ehli sünnet ile iyi geçinmek için onlar gibi amel edebilirsiniz diye fetvası var.Fıkhi sorulara cevap kitabına bakabilirsiniz.(Namazda ehl-i sünnete uymak)

              3-Değil şia gibi hanefi mezhebi gibi amel etsek bulunduğumuz bölgede fitnenin önünü alamayız.Ki şafi mezhebine göre amel etmemize rağmen bölgedeki vahabi ve koyu ehli sünnetçiler tarafından sırf velayeti fakih eksenli hareketimizden dolayı olmadık entrikalarla-fitnelerle uğraşıyoruz.

              4-Ülkemizde islam tehlike altında ve yok edilmek için düzenli çalışma var.İnanmıyorsan pencereden dışarı bak ve sokağın halini gör.Bu ortamda mezhebi söylemleri gündeme getirmek tefrikanın çıkmasına ve var olan islami potansiyelin-enerjinin böylece eritilmesine neden olur ki bu doğrultuda da bir uğraş var.

              5-İmam Ali'nin yolu yolumuzdur.İmam Ali de kendi hakkını belli bir süre belirtti ama islamın tehlike de olduğunu gördüğünde bazı şeyleri erteledi.Nehcul Belağa'ya bak.

              İki kavgalı toplumu birbirleriyle barıştırmak lazım.Önce aramızdaki husumete son vermeliyiz.Eğer bu ortamda bazı doğrular bu iki toplumun barışmasına engelse o doğruları gündeme getirmek en büyük yanlışlıktır.Husumetli olan bir insanla ilmi münazara yapacağım iddiadan başka bir şey değildir.Husumet, her ne delil verilirse verilsin yanlı bakmayı gerektirir.Husumet aklı dumura uğratır.Muhabbet ortamı oluşmadan iletişim kanalı açık olmaz.Ve bu tercübeyle sabittir.
              " Söyledim... duydu anlamına gelmez
              Duydu... doğru anladı anlamına gelmez
              Anladı... hak verdi anlamına gelmez
              Hak verdi... inandı anlamına gelmez
              İnandı... uyguladı anlamına gelmez,
              Uyguladı... sürdürecek anlamına gelmez.”

              Yorum


                Ynt: Mezhebi kışkırtıcılık

                [quote author=faramirofgondor link=topic=25006.msg169182#msg169182 date=1374164802]
                KEVSERİZEHRA...
                ÖMER ALİ'DEN ÜSTÜNSE ALLAH'IN LANETİ BANA OLSUN.
                ŞİMDİ O KADAR İDDİA ETTİN FİTNECİ BİRİ OLMADIĞINI İSPATLAMAN İÇİN TEK ŞANSIN VAR.




                ALİ, ÖMER'DEN ÜSTÜNSE ALLAH'IN LANETİ SANA OLSUN MU?


                BU METOD DAN ÖTÜRÜ BANA CEZA GELİRSE SİZ DE MÜSLÜMAN DEĞİLSİNİZ ZİRA BU HRİSTİYANLARLA MUHAMMED ARASINDA GEÇEN BİR OLAYIN KURAN İLE HÜKME BAĞLANMA YÖNTEMİDİR, YAPILMIŞTIR, YAPILACAKTIR...


                EVET KEVSERİZEHRA SENİ BEKLİYORUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                [/quote]

                Mubahale, ehl-i kıble arasında olmaz.Yanlıştır.Çünkü ehl-i kıble arsında cahil-i kasır veya cehl-i mükerreb var.Mustazaf olanlar var.Aynı zamanda müslümanlarrın dışında EHL-İ FETRET var.Müslümanlar temel meselelerde aynı ayrıntılarda farklılık gösteriyor.Sen mübahale edeceğin grubun kim olduğunun farkında değilsin.Cevabımı daha önce vermiştim:

                Ali ŞERİATİ:

                Ali,bin bir kanıtla Ömer’den daha iyidir;bu ise Ali şiasına,zamanı,yezidin akıbetinden daha kötü de olsa huzur,güven ve gurur verir.Bu da onun ve halkın can belası olur.Ne kimsenin sözünü dinler,ne de yaptığı işten kuşkuya düşer.Görüyoruz ki Ali vardır,Ali’nin yolu vardır;o da Ali’nin yolundadır.
                Ama yolunu şaşıranlar,ondan daha ilerdedirler,hatta.Ali şiasını kendi Şiaları yapmışlardır.Niçin? Ali’nin yolu, Ali şiasının gezinti alanı olmuştur da ondan.İmam ise put olmuş,gezinti alanının kalbine yerleştirmiştir,altından yapılmış kutsal bir heykel haline gelmiştir;imam,yol üzerinde virajları ve yönü gösteren bir işaret değildir artık.


                Kaynak:İslâm Bilim I,II,S.47,48,49.)

                Oku ve düşün neden kendinle farklı bakış açısına sahib olanlar arasında kalın kalın duvarlar örmüşsün anla.Müslümanlar arasında duvar olmaz.İsrail'in dışında kimse duvar örmez.Sadece sakin ol ve sloganik söylemleri bırak.İlmi münazarada ilim konuşur.
                " Söyledim... duydu anlamına gelmez
                Duydu... doğru anladı anlamına gelmez
                Anladı... hak verdi anlamına gelmez
                Hak verdi... inandı anlamına gelmez
                İnandı... uyguladı anlamına gelmez,
                Uyguladı... sürdürecek anlamına gelmez.”

                Yorum


                  Ynt: Mezhebi kışkırtıcılık

                  ...EDİT...

                  " Söyledim... duydu anlamına gelmez
                  Duydu... doğru anladı anlamına gelmez
                  Anladı... hak verdi anlamına gelmez
                  Hak verdi... inandı anlamına gelmez
                  İnandı... uyguladı anlamına gelmez,
                  Uyguladı... sürdürecek anlamına gelmez.”

                  Yorum


                    Ynt: Mezhebi kışkırtıcılık

                    Elmeddin Ehl-i sünnet mensupları ve imamları NASIBİ değildir.sen ülkemizde şia'yı ehl-i sünnet değerlerine düşman,lanetyen ve oNları Kafir damgası vuran olarak tanıtamıyacaksın.Şia bu değildir.Bu emperyalistlerin kontrolündeki şiadır.Bu tahrikçi şia doğal değil yapay şiadır.
                    " Söyledim... duydu anlamına gelmez
                    Duydu... doğru anladı anlamına gelmez
                    Anladı... hak verdi anlamına gelmez
                    Hak verdi... inandı anlamına gelmez
                    İnandı... uyguladı anlamına gelmez,
                    Uyguladı... sürdürecek anlamına gelmez.”

                    Yorum


                      Ynt: Mezhebi kışkırtıcılık

                      [quote author=kevserizehra link=topic=25006.msg169187#msg169187 date=1374171024]
                      Elmeddin senin şia nezdinde ilmi konumun ehl-i sünnetteki Zekeriya BEYAZ gibidir.[/quote]

                      yine nasibi aklının müthiş derinliği ile karşı karşıyayız. ben şia nezdinde bir makam mı idda ettim ki? ben sadece diimi öğrenmeğe ve onu sen ve benzerlerinin yalan ve iftiralarından korumaya çalışa birisiyim. senin bunu anlaman ise senin Muaviye gibi olduğunu gösterir.

                      Elmeddin Ehl-i sünnet mensupları ve imamları NASIBİ değildir.sen ülkemizde şia'yı ehl-i sünnet değerlerine düşman,lanetyen ve oNları Kafir damgası vuran olarak tanıtamıyacaksın.
                      ehli sünnet imamları dediğin kişileri bizim imamlarımız a.s lanetlemiştirler, aynı şekilde ehli sünnetin saygı duyduğu alimleri de bizim imamlarımıza a.s düşma olmuş ve hakaret etmiştirler: https://nasibiler.wordpress.com/tag/...ehli-beyt-a-s/

                      Şia bu değildir.Bu emperyalistlerin kontrolündeki şiadır.Bu tahrikçi şia doğal değil yapay şiadır.
                      yav yürü git bu emperyalist masallarını başkalarına anlat burada kimseyi bununla kadıramazsın. çünkü sen dün emperyalistlik yapmış olanların kölesisin, senin üzerinde bu damga var o yüzden bari sen emperyalistlerden konuşma. senin emperyalistlerinin Vahiy evine hücumları, Malik b. Nüveyre ve kabilesi, Ebu Zerr, ibni Mesud ve diğerleri hakkında yaptıklarını kimse bilmiyormu?

                      sen emperyalizm kölesisin ama ben değilim ve senin "emperyalistlerin kontrolündeki şia" sözün de aslında Şia'yı emperyalistlerin kölesi olarak itham etmektir. çünkü benim burada getirdiğim tüm deliller hadislerdedi. yoksa sen imamları a.s emperyalist kölesi olmakla mı itham ediyorsun? eğer benim emperyalist olduğumu idda ediyorsan -ki, bu sinek kadar değil sineğin kanadı kadar bile değerli olmaz- bu bana iftiradır ve ben seni mübaheleye davet ediyorum. mübaheleden kaçmak içinde "ehl-i kıble arasında olmaz.Yanlıştır." sözünün arkasına saklanma çünkü imamlar a.s sahabelerine r.a muhalifleri ile nasıl mübahele yapacaklarını bile öğretmiştirler. mübaheleden kaçarsan da şu halde yalancı ve iftiracı olduğunu kendin kabullenmiş olacaksın.

                      Yorum


                        Ynt: Mezhebi kışkırtıcılık

                        Mubahale, ehl-i kıble arasında olmaz.

                        Tamam öyle olsun. Ama bak Kevserizehra kardeşim bu sitede sünnilere zerre hakaret yok. Ama sünni bir site olan Mumsema.com da şiilere hakaret var. Senin burada düzeltebileceğin bir şey yok çünkü yanlış da yok. Gir o siteye onları uyar çünkü yanlış orda. Alevilere hakaret edemiyorlar çünkü ciddi bir alevi nüfusu var işlerine gelmiyor. Ama şiiler azınlık diye. Bu adamlarda düşmanlık edebi bile yok. Biri demiş Hz. Ömer'in yumurtalarına kurban olsun şiiler. Bunu diyen adamda ar namus yok belki hatta Hz. Ömer'E SAYGI DA yok. Ben bu mesaja edebsizlik yapma diye cevap verdim. Argo(?), hakaretten ceza yedim.


                        Dediğim gibi amacın sünni-şii arasını bulmaksa burda bulunmuş, bazı şünni sitelerde de bulunmuştur, ama o bahsettiğim yer tam bir kepazelik. Ben elimden geldiğince onlara usulünce bu meseleyi anlatacam. Adamlar kafirleri şiilerden daha çok seviyorlar. Bu nasıl bir müslümanlık anlayışı, bunlar net İmam Ali düşmanı münafık!

                        Yorum


                          Ynt: Mezhebi kışkırtıcılık

                          faramirofgondor sunnilerin uç kısımlarıyla şiilerin uç kısımları her zaman sıkıntılara neden olmuştur.Sen mutedil-orta yola gelmeden karşıdaki sana önyargı ile bakar.Bu formda sunnilerin mutedil olan kesimine bile batıl-islam dışı hatta müçtehitlerimizden onlara zeytin dalı uzatılanlar neredeyse MÜNAFIKLARLA eş tutulmaktadır.Ülkemizde sunni alimlerden Bediüzzaman ile şii günümüz tanınan müçtehitlerinin ümmete bakış açısında fark yoktur.Tabi bunu derken Bediüzzaman adında yeni bir konuya girmek istemiyorum.Bu konu beni ilgilendirmiyor varsa savunan savunsun.Ben ondaki güzel bakışı söylüyorum.Eleştirilir de bizim kabul etmeyeceğimiz yanları da var orası ayrı.Ama bu alim bizim ifrat eden kesimimiz yani bu formdaki ifrat eden şahısları-öyle ağızlarında kafir vb. sözleri ha bire kullanan- bile tekfir etmiyor.Bu konu da sunni alimlerden mutedil sözleri topla-not al ve onlara sun.Aklı sönmemiş vicdanı ölmemiş kişi veya kişiler şiilere olumsuz bakmayacaktır.Mesala sunni alim Bediüzzaman diyor ki:

                          İfrat eden bir Alevî tekfir edilebilir mi?

                          ‘’Hubb-u Ehl-i Beyt’i meslek yapan Alevîler ne kadar ifrat da etse,Rafizi de olsa;zendekaya,küfr-ü mutlaka girmez.’’

                          (Alevîlik ve İmamet,Bediüzzaman,s.54 İttihad yayıncılık,BaskıTarihi:Nisan 1995)

                          Peki bizim alimlerimizden kim ifrat eden bir sunni hakkında bu ifadeyi kullanmışlar.Bak adamlar öyle sandığımız gibi insafsız değilmiş.Bir işe girdiğinde empati yapmayı unutma.Olaya tek taraflı bakma.

                          İmam Hamaney'in deyimi ile sunniler de de sorunlu olan var şiiler de de.Hani velfecr de Rehberin bu konuda videosu var gerçi ben şimdi onu buraya indiremiyorum.O videoyu iyi izle.İzledikten sonra yanına bir sunni de al onunla da izle.Bak o insanda olumsuz bir ifade var mı yok mu?Hikmet ehli alimlerden insaflı insanlar incinmez.Hangi gruptan olursa olsun.Bir de velfecr ile sorunu olan kardeşlerin onlarla yaşadığı problem beni ilgilendirmiyor.Gidin kendi aranızda ne yapıyorsanız yapın.Bu konuya da beni çekmeyin.Bu konu beni ilgilendirmiyor.
                          " Söyledim... duydu anlamına gelmez
                          Duydu... doğru anladı anlamına gelmez
                          Anladı... hak verdi anlamına gelmez
                          Hak verdi... inandı anlamına gelmez
                          İnandı... uyguladı anlamına gelmez,
                          Uyguladı... sürdürecek anlamına gelmez.”

                          Yorum


                            Ynt: Mezhebi kışkırtıcılık

                            Elmeddin seninle bir oyun oynayalım.Bak bu sadece bir oyun sonuna kadar sabret. Her şeyin bir açıklaması olacak.Şimdi bana ülkemizde değer verdiğin sevdiğin bir alimin adını söyle.Hadi CESARET.Yanlız bu oyunda kullanılan en olumsuz ifadelere aldırma sonuca odaklan.Hadi CESARET.
                            " Söyledim... duydu anlamına gelmez
                            Duydu... doğru anladı anlamına gelmez
                            Anladı... hak verdi anlamına gelmez
                            Hak verdi... inandı anlamına gelmez
                            İnandı... uyguladı anlamına gelmez,
                            Uyguladı... sürdürecek anlamına gelmez.”

                            Yorum


                              Ynt: Mezhebi kışkırtıcılık

                              Grup taassubu ehl-i sünnetin mutedil kesiminde yoktur.Ama şii geçinen biz de aynı durum söz konusu mu?Biz şiiler farklı bakış açısına sahip başka bir ehli beyt mensubuna fitneci-... gibi yakıştırmalarla yaklaşırız.Neden çünkü herkes bizim gibi düşünmeli ya bizdendir ya da ötekisi.EMPATİ yapabiliyor muyuz?Ya da ne zaman empati yapmaya başlayacağız?Kendi grubumuzdan olmayana ağzımızı açar gözümüzü yumarız.Ama kendi mensubumuza bunları yakıştırmalıyız.

                              Üstad Mevdudi de hiçbir zaman, Cemmat-i islamiyye dışındaki cemaatlere karşı cephe almamıştır. Yine Üstad Bediuzzaman için de aynı şey söz konusudur. Bu zatlar, böyle yapmak yerine, kendi cemaatlerinin tek İslami cemaat olmadığını ve ümmet bağla-mındaki İslam cemaatinin bir parçası olduğunu vurgulamışlardır.(el Medxel, Said Havva, s:21) Üstad Mevdudi şöyle diyor:

                              “Partimizin Allah Resulü’nün kurduğu cemaat ile özdeş olmadığı hususu, sizler için açık olmalıdır. O halde partimizin tüm üyelerinin, partinin ve kendi liderinin statüsünü abartmaktan kaçınmaları gerekir. Her hal ü karda, İslam dinini, bir mezhebe dönüştürmemeli ve İslam’a verilen zararla hedefimizi yok etmemeliyiz. Cemaatten ayrılmak, kuşkusuz, kişinin, sırtını İslam’a dönmesi demek değildir.” (Mevdudi’nin Hutbesi, Girişim Dergisi, 9-10/1988)

                              ''Şahadetü’l Hakk'' adlı eserinde de şöyle diyor: “Benim cemaatimden çıkan bir kimse kafir olmaz, kendisi başka bir cemaate katılabileceği gibi, ayrı bir cemaat de kurabilir.” (El Hükmu ve Kedayetu Tekfiru’l Müslim, s:90)

                              Bediuzzaman Said-i Nursi de, ‘Nur cemaati’nin Hizbullah olan Hizbu’l Kur’an’nın hizbi olduğunu, ancak ma’nay-i külliyyenin (genel ma’nanın) bir cüz’iyyesi (parçası) olduğu’nu vurguluyor. Yani, ‘Risale-i Nur şakirdlerinin de, sınırsız Hizbullah topluluğunun hususi parçaları olduğu’nu söylüyor.(Sikke-i Tesdik-i Gaybi, s:74)

                              Bediuzzaman, tevhid inancına inanan, iman sahibi olan herkesi, Hizbullah olan Hizbu’l Kur’an’dan saymakta ve Nur Cemaati’ni de Hizbullah’ın ehemmiyetli bir parçası olduğunu vurgulamak istemektedir. ‘Nur Cemaati Hizbullah’tır, diğer cemaatler hizbuşşeytandır’ şeklinde düşünmemektedir.

                              Şehid Hasan el Benna da, kendi Cemaatine İhvanü’l Müslimin derken, diğerlerini İhvanu’ş-Şeyatin olarak kabul etmemektedir. Yine Mevdudi’nin kurduğu cemaat, Cemaat-i İslami olarak isimlendirilirken, diğer cemaatler Cemaatler Cemaatü’l Kafirin veya Cemaatü’l Fasikin olarak isimlendirilmemişlerdir.
                              " Söyledim... duydu anlamına gelmez
                              Duydu... doğru anladı anlamına gelmez
                              Anladı... hak verdi anlamına gelmez
                              Hak verdi... inandı anlamına gelmez
                              İnandı... uyguladı anlamına gelmez,
                              Uyguladı... sürdürecek anlamına gelmez.”

                              Yorum


                                Ynt: Mezhebi kışkırtıcılık

                                [quote author=kevserizehra link=topic=25006.msg169196#msg169196 date=1374184545]
                                faramirofgondor sunnilerin uç kısımlarıyla şiilerin uç kısımları her zaman sıkıntılara neden olmuştur.Sen mutedil-orta yola gelmeden karşıdaki sana önyargı ile bakar.Bu formda sunnilerin mutedil olan kesimine bile batıl-islam dışı hatta müçtehitlerimizden onlara zeytin dalı uzatılanlar neredeyse MÜNAFIKLARLA eş tutulmaktadır.Ülkemizde sunni alimlerden Bediüzzaman ile şii günümüz tanınan müçtehitlerinin ümmete bakış açısında fark yoktur.Tabi bunu derken Bediüzzaman adında yeni bir konuya girmek istemiyorum.Bu konu beni ilgilendirmiyor varsa savunan savunsun.Ben ondaki güzel bakışı söylüyorum.Eleştirilir de bizim kabul etmeyeceğimiz yanları da var orası ayrı.Ama bu alim bizim ifrat eden kesimimiz yani bu formdaki ifrat eden şahısları-öyle ağızlarında kafir vb. sözleri ha bire kullanan- bile tekfir etmiyor.Bu konu da sunni alimlerden mutedil sözleri topla-not al ve onlara sun.Aklı sönmemiş vicdanı ölmemiş kişi veya kişiler şiilere olumsuz bakmayacaktır.Mesala sunni alim Bediüzzaman diyor ki:

                                İfrat eden bir Alevî tekfir edilebilir mi?

                                ‘’Hubb-u Ehl-i Beyt’i meslek yapan Alevîler ne kadar ifrat da etse,Rafizi de olsa;zendekaya,küfr-ü mutlaka girmez.’’

                                (Alevîlik ve İmamet,Bediüzzaman,s.54 İttihad yayıncılık,BaskıTarihi:Nisan 1995)

                                Peki bizim alimlerimizden kim ifrat eden bir sunni hakkında bu ifadeyi kullanmışlar.Bak adamlar öyle sandığımız gibi insafsız değilmiş.Bir işe girdiğinde empati yapmayı unutma.Olaya tek taraflı bakma.

                                İmam Hamaney'in deyimi ile sunniler de de sorunlu olan var şiiler de de.Hani velfecr de Rehberin bu konuda videosu var gerçi ben şimdi onu buraya indiremiyorum.O videoyu iyi izle.İzledikten sonra yanına bir sunni de al onunla da izle.Bak o insanda olumsuz bir ifade var mı yok mu?Hikmet ehli alimlerden insaflı insanlar incinmez.Hangi gruptan olursa olsun.Bir de velfecr ile sorunu olan kardeşlerin onlarla yaşadığı problem beni ilgilendirmiyor.Gidin kendi aranızda ne yapıyorsanız yapın.Bu konuya da beni çekmeyin.Bu konu beni ilgilendirmiyor.
                                [/quote]


                                Kevserizehra'nın bu ve buna benzer alıntıladığı metinler ya yalan yanlış ya da korkunç derecede saptırıcı yorumlarla verildiğinden gerçeğin tam tersini anlatmakta ve habersiz zihinleri bulandırmaktadırlar. Kevserizehra'nın alıntılarda usulsüzlük yaptığını ve iftira attığını açıkça ispatladım. Forum buna şahit. Bu üye sözkonusu iftiradan dolayı ne özür dileyip Allah'tan af diledi ne de iddiasını ispatladı. Yanında olmadığını söylediği kitaptan alıntı yaptım kitap yanımda yok diyerek olayı geçiştirdi. Şahsım da bu iftirayı temizlemedikçe kendisinin alıntılarına da iddialarına da cevap vermeyeceğimi belirttim. Halen de aynı düşüncedeydim. Kevserizehra bunu fırsat bildi ve biribiri ardınca yalan yanlış alıntılarına iftiralarına saptırıcı yorumlarına devam etti. Bunları, sitede benim takındığım tavrı takınmayan üye ve yöneticiler sayesinde yaptı.


                                Herkes yaptığından elbette sorumludur. Kevserizehranın bu zehir saçan alıntı ve yorumlarının saptırıcılığına cevap vermeyecektiniz de neden iftiralarına devam etmesine fırsat veriyor ya da alet oluyorsunuz.


                                Allah bizim sonumuzu hayır etsin...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X