Ynt: ilk dönemde Ebu Bekir ve Ömer'in en üstün sahabe olduğu inancı varmıydı?
Hem serkeş diyorum hem böyle itham yiyorum
Hz. Ali'nin yaptığı iş doğru olduğu için Allah ona o günleri göstermedi
İmamet akidesinde kulların dünyevi huzuru da yok mudur?
Elbette ben bunu ahiret saadetiyle kıyaslamıyorum ama Allahın seçtiği birine olan ihtiyaç 2 cihan saadeti içindir..
İbni Ömer'in Yezid'e biatının gönüllü olmadığını biliyorsun..Peki neden Hz. Ali'ye biatta çekimser gibi kaldı..
Bunun sebebini anlamak için Mezhep fikirlerini savunmaya ara verip Hz. İbni Ömer ile empati yapmalısın..
83 yaşındaki bir pir-i fani olan Hz. Peygamberin damadı Hz. Osmanı hem de kendisini savunmaya gelen kişileri bu işten men eden mazlum Hz. Osmanı öldüren katiller en başta Hz. Talhayı derdest ederek onu biata zorlamıştır diye anlatır tarih ne kadar doğru bilemem..Çok büyük bir imtihan.
Hz. Osmanı öldüren ve öldürürken de muazzez hanımına cinsel taciz yapmakal meşgul esfel-i safilin rekortmeni olan katillerle aynı safta olmak..Hz. Ali davasında haklıydı ama bu psikolojik faktörlerle mücadele etmek de zordu..Ayrıca Hz. İbni Ömeri fitne zamanında geri durduran şey hadis-i şeriflerdi..Aynı hadisler de Hz. Hasan'ı barışa yani sukunete itmemişmiydi?
Bu anlatımlardan Hz. Alinin yanında yer alınmamalıydı diye bir sonuç çıkarmazınız umarım..Çünkü o kanatte değil onun yanında yer alınması kanaatindeyim..Daha da ilerisinde Hz. Muaviyenin savaşını da bir bütün olarak içtihad farklılığı olarak izah edenlerden de değilim..Onun da hataları var..İçtihad kılıfını her bir özel durum için kullanmak içtihad müessesesine aykırıdır..Ancak ben sahabiyi eleştirmem..Özellikle de Kıbrıs fethinde övdüğü grubun komutanı olan bir sahabiyi asla..Onların durumu allaha kalmıştır..Yargılayıcı ve cezalandırıcı olarak o yeter. Bana ne hacet?
Hem serkeş diyorum hem böyle itham yiyorum

Hz. Ali'nin yaptığı iş doğru olduğu için Allah ona o günleri göstermedi

İmamet akidesinde kulların dünyevi huzuru da yok mudur?
Elbette ben bunu ahiret saadetiyle kıyaslamıyorum ama Allahın seçtiği birine olan ihtiyaç 2 cihan saadeti içindir..
İbni Ömer'in Yezid'e biatının gönüllü olmadığını biliyorsun..Peki neden Hz. Ali'ye biatta çekimser gibi kaldı..
Bunun sebebini anlamak için Mezhep fikirlerini savunmaya ara verip Hz. İbni Ömer ile empati yapmalısın..
83 yaşındaki bir pir-i fani olan Hz. Peygamberin damadı Hz. Osmanı hem de kendisini savunmaya gelen kişileri bu işten men eden mazlum Hz. Osmanı öldüren katiller en başta Hz. Talhayı derdest ederek onu biata zorlamıştır diye anlatır tarih ne kadar doğru bilemem..Çok büyük bir imtihan.
Hz. Osmanı öldüren ve öldürürken de muazzez hanımına cinsel taciz yapmakal meşgul esfel-i safilin rekortmeni olan katillerle aynı safta olmak..Hz. Ali davasında haklıydı ama bu psikolojik faktörlerle mücadele etmek de zordu..Ayrıca Hz. İbni Ömeri fitne zamanında geri durduran şey hadis-i şeriflerdi..Aynı hadisler de Hz. Hasan'ı barışa yani sukunete itmemişmiydi?
Bu anlatımlardan Hz. Alinin yanında yer alınmamalıydı diye bir sonuç çıkarmazınız umarım..Çünkü o kanatte değil onun yanında yer alınması kanaatindeyim..Daha da ilerisinde Hz. Muaviyenin savaşını da bir bütün olarak içtihad farklılığı olarak izah edenlerden de değilim..Onun da hataları var..İçtihad kılıfını her bir özel durum için kullanmak içtihad müessesesine aykırıdır..Ancak ben sahabiyi eleştirmem..Özellikle de Kıbrıs fethinde övdüğü grubun komutanı olan bir sahabiyi asla..Onların durumu allaha kalmıştır..Yargılayıcı ve cezalandırıcı olarak o yeter. Bana ne hacet?
Yorum