Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ramazan ayı kaç gündür?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

    [quote author=sveydi link=topic=23732.msg158966#msg158966 date=1345262959]

    Hocam zayıflıklarının nedenlerini sıralarmısınız? ravilerinden dolayıı şia bu hadisleri zayıf görmekte?[/quote]

    Yazmasanız o konuya da geleceğim ama bir şeyler yazınca ben de vakit bulunca onlara cevap yazmak zorunda kalıyorum, cevap yazmayınca da arkadaşınız gibi cevap veremediler demenizden korkuyorum şaka..
    عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

    Yorum


      Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

      [quote author=sveydi link=topic=23732.msg158962#msg158962 date=1345262043]

      biz astronomiye göre tutmuyoruz konu başlığına bakarsanız ramazan ayı kaç gündür? biz asla ramazanı 29 gün tutmadık hadislerde de ramazan ayının 30 günden aşşağı olmadığını yazdık. 1400 yıl önce inan bana astronomi daha gelişmişti. gözlemlere dayanarak ramazan ayını görmeden de ne zaman ilgün olacağını biliyorlardı.
      [/quote]
      Muhterem kardeşim, peki Allah Teala hilali ne için karar kılmıştır? Bu ayetle ne buyurmak istiyor:
      189- "Sana hilal halindeki aydan sorarlar. De ki: «Onlar, insanlar ve hac için belirlenmiş vakitlerdir."
      Hadisler Ramazan 29'la da çıkar diyor, 29'da hilal gözükürse iftar et diyor, hilali gördüğünde oruca başla, yine hilali gördüğünde iftar et diyor. Sizin delil olarak sunduğunuz birkaç zayıf hadis onlarca sahih hadisler karşısında bir hiçtir. Hilalle ilgili hadisleri toplasan yüzün üzerinde hadis vardır. Bilim de sizi desteklemiyor, bilim kameri aylar 29 ve 30dan çıkıyor diyor. Hilalle ilgili o kadar hadisi nasıl görmezlikten gelebiliyorsunuz? Kaç hadis; hesapla amellerinizi yapın diyor? Rasathanelerin, teleskopların göremediği hilali, sizler nasıl görebiliyorsunuz, yoksa kalp gözüyle mi görüyorsunuz? Sizler bu konuda Rumlara ve farslara uymuşsunuz, çünkü onlar da hesap üzere hareket ediyorlarmış.
      عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

      Yorum


        Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

        [quote author=sveydi link=topic=23732.msg158970#msg158970 date=1345263900]
        hocam verdiğiniz hadisler her ne kadar bazısı açıkolmasada en azından sizlerin neye dayanarak geceyi gündüzden öne çıkardığınız anlamış oldum. peki hocam bu hadis ve görüş yasin suresinin 40 ayeti ile çelişmiyor mu? imamalr cuma gecesini öne çıkarın sonrasında cuma gününün geldiğinden bahsetmesi Kurana aykırı değilmidir?
        [/quote]
        Hayır aykırı değildir, yasin suresinin 40. ayeti ayın güneşin, gecenin ve gündüzün nasıl bir düzen içerisinde hareket etmesinden bahsedir, eğer bu ayetten gündüzün geceden önce olduğunu çıkaracak olursanız, ayın da güneşten önce yaratılmış olduğunu kabul etmeniz gerekir. Çünkü güneş de aya çatamaz diyor.
        عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

        Yorum


          Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

          [quote author=sveydi link=topic=23732.msg158973#msg158973 date=1345264712]

          pardon metemkar kardeş hangi linkte onların zayıf olduklarını bize gösterdi? bir hadisin muhammed bin sinandan dolayı zayıf olduğu söylendi ama ben sadece bir hadis paylaşmadım. diğer hadislerinde neden zayıf kabul edildini merak ettiğimi söyledim....[/quote]

          Büyük ihtimalle matemkar kardeşin yazısını dikkatle okumamışsınız, zahmet olmazsa tekrar okuyun:

          [quote author=Matemkar link=topic=23732.msg157767#msg157767 date=1344120264]
          Evet, Ufukalp abi..

          Sveydi kardeşim..

          bahsettiğiniz bu iki hadisin senedi zayıftır. bunu şii alimler dile getimiştir. yine de açıklama isterseniz, zamanım olmadığından bir kardeşin sıraladığı kaynaklardan alıntı yaparak sunayım:

          Şeyh Tusî, el-istibsar'ında, Eimme-i İsna Aşer'e göre, Ramazan'ın her yıl 30 gün olmayabileceğini bildirmiştir.

          أن التعليل المذكور لتمام شهر رمضان بثلاثين يوما موضوع لا يصح عن الائمة عليهم السلام

          Küleyni de, sf 195'deki dipnotunda 29 olabileceğini söylemiştir:

          ذلك لان الشهر قد يكون تسعة وعشرين فاذا صام خمسة عشر فقد جاوزالنصف

          Şeyh Saduk da Me la yahzuruhul fakih de naklettiğiniz hadise bu aynı dipnotu düşmüştür..

          Bu da gösteriyor ki, naklettikleri hadis şüphelidir.

          yine Tezhib; 4/156'da Ramazan'ın 29 da olabileceği, 30 da çekebileceği geçer..

          وقد يكون شهر رمضان تسعة وعشرين ويكون ثلاثين...

          yine 4/160 da Sünni kaynaklarında da geçen Hz Peygamber-i Ekrem'in (s.a.a) "Ramazan bazen şöyle (29), bazen şöyle (30) olur." hadisi İmam Hüseyin (a.s) den naklen geçiyor.. Şöyle ki:

          فان رسول الله صلى الله عليه وآله قال: الشهر هكذا وهكذا وهكذا، واشار بيده إلى عشرة وعشرة وتسعة

          ve yine

          قلت لابي عبدالله عليه السلام اني صمت شهر رمضان على رؤية تسعة وعشرين يوما وما قضيت قال فقال: وانا قد صمته وما قضيت، ثم قال لي قال رسول الله صلى الله عليه وآله: الشهور شهر كذا وكذا وشهر كذا وكذا


          daha fazla kaynak: http://www.alseraj.net/maktaba/kotob...zib-4/a42.html

          Vesail'üş-Şia'da ise bazen 29 olabileceği üzerine bir bölüm vardır..: http://www.rafed.net/books/hadith/wa...0/v12.html#113

          sizin bahsettiğiniz hadisler senedi zayıf oldukları (gerçi güçlü olduğu ahbarilerce iddia edilse bile, şii ve sünni kaynaklarda sahih olduğu kesin olan hilal'i gözleme hadisleri ile çeliştikleri) için reddedilirler..

          Şii hadis kitaplarında

          باب الأهلة و الشهادة عليها

          hilal ve gözleme üzerine bablarda...

          Resulullah (s.a.a) ve Ehl-i Beyt'ten rivayet edilen sahih hadisler zikredilmiştir.. Ben kardeşlerin konuyu açıklamak için iktibas ettiklerini aktaracağım:

          İmamların hilalin gözlemlenmesine dair emri ve ilk rü'yet ile oruca başlanıp ikincisi ile bitirilmesi gerektiği:
          علي بن إبراهيم، عن أبيه ; ومحمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد جميعا، عن ابن أبي عمير، عن حماد بن عثمان، عن الحلبي، عن أبي عبدالله (ع) قال: إنه سئل عن الاهلة فقال: هي أهلة الشهور فإذا رأيت الهلال فصم وإذا رأيته فأفطر

          yine İmam Hüseyin'den (a.s) naklen, rüyet için iki şahit gerektiğine dair:
          حماد، عن الحلبي، عن أبي عبدالله (ع) قال: كان علي (ع) يقول: لا أجيز في الهلال إلا شهادة رجلين عدلين
          bayanların rü'yet şahitliği hakkında:
          محمد بن يحيى، عن محمد بن الحسين، عن علي بن الحكم، عن العلاء، عن محمد بن مسلم قال: لا تجوز شهادة النساء في الهلال
          ve
          علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن حماد بن عثمان، عن أبي عبدالله (ع) قال: قال أميرالمؤمنين صلوات الله عليه: لا تجوز شهادة النساء في الهلال و لا تجوز إلا شهادة رجلين عدلين


          kıble ehlinin hesaba değil rasata göre amel etmeleri gerektiğine dair emirleri:
          عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد بن عيسى، عن علي بن الحكم، عن سيف ابن عميرة، عن الفضل بن عثمان قال: قال أبو عبدالله (ع): ليس على أهل القبلة إلا الرؤية، ليس على المسلمين إلا الرؤية


          ve Ebu Cafer (a.s) de zanna ve "gün hesabına göre değil, rü'yete göre amel edileceği"ni söyledikten sonra, rüyet hakkında fıkıh bilgileri verip on kişi yan yana olduğu halde birinin görmesinin kabul edilemeyeceği, "çünkü birinin gördüğünü bin kişi de aynı şekilde görür" şeklinde açıklamıştır:
          أحمد، عن علي بن الحكم، عن أبي أيوب الخزاز، عن محمد بن مسلم، عن أبي جعفر (ع) قال: إذا رأيتم الهلال فصوموا وإذا رأيتموه فأفطروا وليس بالرأي ولا بالتظني وليس الرؤية أن يقوم عشرة نفر فيقول واحد: هو ذا وينظر تسعة فلا يرونه، لكن إذا رآه واحد رآه ألف
          ve yine imam Hüseyin (a.s) eğer hilali öğleden önce görseniz biliniz ki önceki geceye aittir (ve Ramazan'a başlamış olmanız gerekirdi!) eğer, öğleden sonra görürseniz, sonraki gün içindir (sahura kalkın!) diye fıkhi açıklaması vardır:
          علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن حماد، عن أبي عبدالله (ع) قال: إذا رأوا الهلال قبل الزوال فهو لليلته الماضية وإذا رأوه بعد الزوال فهو لليلته المستقبلة
          ancak bu durumdan kurtulmak için tedbir niyetinde önceden oruca başlanması hususunda da İmam Hüseyin'den (a.s) nakledilene göre, Şaban'ı 29 olarak saymanın (ancak şüpheden kurtulmak için) mümkün olacağı ve hava kapalı olup hilal gözlenemiyorsa, sonraki gün oruç tutulması gerektiği.. Ancak hava açık ise, ve hilal görülmemiş ise Ramazan orucu tutulmayacağı (dolayısıyla Şaban ay'ının 30 olacağı) bildirilmiştir.. Şöyle ki:

          أحمد بن محمد، عن بكر ; ومحمد بن أبي صهبان، عن حفص، عن عمر [و] بن سالم ; ومحمد بن زياد بن عيسى ، عن هارون بن خارجة قال: قال أبو عبدالله (ع): عد شعبان تسعة وعشرين يوما فإن كانت متغيمة فأصبح صائما فان كانت صاحية وتبصرته ولم تر شيئا فأصبح مفطرا
          Tüm, bu Şaban, Ramazan ve diğer ayların 29 ya da 30 olarak her yıl değişebileceği ve bunun için delilin hesap değil, rü'yet-i hilalin gözlemlenmesi olduğuna dair sahihliği isbat edilmiş hadislere rağmen, senedi zayıf olanları, İmam Hüseyin ve İmam Muhammed Bakır (aleyhimüsselam) dan nakledilen diğer hadislerle çeliştiği için tercih ve amel etmemek gerekir.
          Maalesef tarihte ancak ahbariler bu senedi zayıf hadisleri kullanarak umum sihaha ve şiaya karşı gelmişler.. Biz bu yüzden, onlar gibi olmamak için İnkılaba ve merciiyete müracaat etmek gereki diyoruz.. ve bizim bu bağlılığımız körü körüne (taassubane) değildir.. tarihteki fakihlerimiz ve günümüzdeki inkılabi alimlerimiz, bahsettiğiniz hadisler ve diğer hususlardaki itirazlara karşı delilleriyle ahbarilere cevaplar vermişler. Ancak, Türkiye'deki şii kardeşler, gerek yabancı dillerde okudukları gerekse günümüzde şii kaynaklarının türkçeye kazandırılmasıyla okuyacakları hadislerde mesnedi zayıf olup da, Kur'an'a ve umum hadise aykırı olup da yine de nakledilmiş hadisleri sorgulamalıdırlar.. Ben, sizin gibi henüz bu tür kaynaklara ulaşmadığım için, araştırma yapmamıştım.. Merciiyetin açıklamalarına kani olup, delilleri üzerine itaat ettik.. Ki, sizler gibi araştırma yapınca da, aklımda oluşan itirazlar için yine, sizin gibi açıklama bekledim.. ve, sunulan, az bir kısmını naklettiğim cevaplar üzerine yine kani oluyoruz..

          Neyse, konu çok uzadı.. İmam Cafer Sadık'tan naklettiğiniz hadislerin hepsi aynı kaynaklarda senedi zayıftır denmiştir: Sebebi rivayet zincirindeki "ibn sinan"dır. Açıklama için: http://www.shiachat.com/forum/index....st__p__2261816

          Son söz olarak, bahsettiğiniz çift bayram hususuna değinmek isterim. Ki, Ramazan'ın süresi (başlangıç ve bitişinin) temelinde Rü'yet-i Hilal bulunduğu için bizler Rü'yete göre hareket ederiz.. Rü'yet'e karşı hesapla amel edenlerin oruca erken veya geç başlamaları için alimler, tarafların birbirine saygılı olup, oruç olmayanın, oruç tutana inaden gözleri önünde yemek yemesini yasaklamışlardır.. Bu, son gün için de geçerlidir.

          yine Vesail'üş-Şia'da (10. cilt, Oruç Bölümü) nakledildiğine göre, bir kişi, İmam Ali'ye (a.s) gelip, Şevval'in hilalini gördüğünü söyleyince, Hazreti İmam (a.s) o kişiye, rü'yet için iki şahit gerektiğini ve başka kimse rü'yete tanıklık etmediğinden, oruca devam edip 30'a tamamlayacaklarını bildirmiş, ancak, hilali gördüğünü söyleyen kişiye sana yarın bayramdır, "oruç tutma" demiştir. (ki, sadece bu hadis bile tüm meseleyi özetlemiştir, hadis incelendiğinde ayın 29 veya 30 olabileceği, Ramazan bitimi ve Bayramın başlangıcını, hesabın değil, hilal'i görmenin belirleyeceğini gösteriyor..)

          "Bayramı ne yapacağız?" hususuna gelince, Şevval Ay'ının hilalinin rü'yetini esas alıp bayram yapacağız. Ancak olabilir ki, rü'yet ile bazı ülkelerin (Arabistan, Katar, Türkiye vs.) hesabı bir olamayabilir. Bu hususta bayramı ve bayram namazını rü'yete göre yapmamız gerekir. Çoğu ülkede buna (çift bayram ve çift namaz) imkan vardır. Ancak, yok ise, yani rü'yete göre hareket edenlerin çok az olduğu ve imkan sunulmadığı bölgelerde kişinin, Bayram Namazının, İmam Mehdi'nin zuhur etmediği dönemde farz olmadığı için ferdî olarak da kılabileceği belirtilmiştir.. (Sistani, Ahkam, madde, 1525)

          Selametle[/quote]
          عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

          Yorum


            Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

            عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد بن عيسى، عن علي بن الحكم، عن سيف ابن عميرة، عن الفضل بن عثمان قال: قال أبو عبدالله (ع): ليس على أهل القبلة إلا الرؤية، ليس على المسلمين إلا الرؤية
            عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

            Yorum


              Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

              [quote author=sveydi link=topic=23732.msg158974#msg158974 date=1345264943]
              hocam biz atalarımızın değil ehli byetin rivayetlerine dayanarak hareket ediyoruz. biz hesabı falanca allameden öğrenmedik. ehlibeyten öğrendik.... onların rivayetlerine dayanarak biz bu hesabı yapıyoruz...
              [/quote]

              Ehl-i beyt (a.s), nerde hilale göre değil de hesaba göre hareket edin buyurmuşlar? :-\
              عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

              Yorum


                Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                [quote author=sveydi link=topic=23732.msg158978#msg158978 date=1345265669]
                iyide hocam burada gündüz geceden önce olduğunu sizde kabul ettiğinizi düşünelim. oruç tutacağınız günün ilk gecesi mi sahura kalkılır yoksa oruç gününden önceki gecemi sahura kalkılır? zaten gece sahura kalkmak zorundasınız bu geceyi öne çıkarmıyorki. bu gece kalkıp sahur yapmak geceyi gündüzden önce yapmaz. bunun başka bir yöntemi olmaz....[/quote]

                Muhterem kardeş, Kuran; "oruç gecesi şunlar helal kılındı, fecre kadar yiyip için daha sonra oruç tutun" buyur muyur mu? Oruç tutmak oruç gecesinden sonra zikredilmemiş mi? Peki neden önce oruç gecesinden bahsetti ve daha sonra da sabahtan akşama oruç tutun buyurdu? Siz Ramazanın ilk günü oruç tutmak için kalktığınız ve sabaha kadar yiyip içtiğiniz geceyi neye dayanarak oruç gecesi olarak kabul etmiyorsunuz? Allah aşkına biraz özgür düşünün, ayet açıkça oruç gecesi şunlar helal kılındı, yiyip için diyor ardından da akşama kadar oruç tutun diyor. Ramazan'ın ilk gecesi niye gündüzünden sonra olsun ki? İnsan gece kalkıp bir şeyler yiyip sonra da oruç tutmuyor mu? Büyük ihtimalle kendiniz de yanlış yaptığınızı biliyorsunuz ama bunu itiraf etmek istemiyorsunuz. Bence size hüccet tamam olmuştur..
                عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                Yorum


                  Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                  Devam edecek inşaAllah.
                  عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                  Yorum


                    Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                    [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg159328#msg159328 date=1345705796]
                    Hüseyin Bin Hamdan El Hasîbi'nin nette bakabileceğimiz kitapları var mı? Özellikle hilal ve Ramazan orucu hakkında sözleri var mı? Birkaç rical kitaplarına baktım ismini bulamadım, Ayetullah Hoi'nin veya Şeyh Tusi'nin veya Ağa Bozorg-i Tahrani'nin rical kitaplarında ismi geçiyor mu? Rical-i Neccaşi'de isminin geçtiği yerin linkini verebilir misiniz? Meşhur alimlerden olsa bütün rical kitaplarında isminin geçmesi gerekir..
                    [/quote]
                    Hüseyin Bin Hamdan El Hasîbi'nin nette bakabileceğimiz kitapları olduğunu sanmıyorum? Ama bu konuda bildiğim, kitapların Arapça olduğu ve Türkçeye henüz çevrilmediğidir. Bu kitaplar genellikle Şeyhlerimizde (İmamlarımızda) bulunur.
                    Bizim yayınevleri gibi internette yayınlayacak kadar yaygın bir kuruluşumuz yoktur malesef...

                    Bu konuda yeterli bilgiye sahip değilim, yani bilmiyorum ama sveydi kardeşim size bu konuda yardımcı olabilir sanırım.

                    Ben hoca değilim ama bilgi edinmek içinde çaba sarfediyorum.
                    "İlmin cevherini ehlinden men etmeyin, ilmin cevherinin ehline zulmetmiş olursunuz. İlmin cevherini ehlinden olmayanlara vermeyiniz, aksi takdirde ilmin cevherine zulmetmiş olursunuz."

                    İmam Hz. Cafer-i Sadık (a.s)

                    Yorum


                      Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                      [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg159333#msg159333 date=1345709163]
                      Nedense Arap Alevi kardeşler, alim falanı fazla takmazlar, kendilerini güya daha alim görüyorlar, ama durum sandıkları gibi değil tabi. Yine Alevisesi sitesinde bir Arap Alevi kardeş; "Bütün Şii ve Sünni alimler meallerinde filan ayeti yanlış tercüme etmişler" diyordu, söz konusu ayete baktım, kendisinin yanıldığını gördüm, peki o zaman filan kelimenin faili nedir deyince kendisinin yanıldığını anlamış oldu. Demek istediğim, Az çok Arapça bildikleri için kendilerini daha alim sanıyorlar oysa Arapça bilmek alim demek değildir..
                      Tuhaf'ul-Ukul kitabını ben tercüme ettim çok değerli bir kitaptır. Onu alimler çok övmüşler, saygı değer bir alimdir ama bu şahsiyet gerçekten Nusayri mi? Bunun sizin gibi bir akideye sahip olduğunu nasıl öğrenebiliriz?
                      Onu Şeyh Müfid'in şeyhlerinden saymışlar, doğum yerini de Haleb'in köylerinden olan Harran demişler.
                      [/quote]
                      Bizim, alimleri takmadığımız falan yok. Şia alimleri bizim içinde değerlidir ve eserlerinden de her zaman faydalanmaktayız.
                      Ancak Kur'an-ı Kerim ve Ehlibeyt imamlarının sözleri, alimlerden önce gelir. Sveydi kardeşim de bunu anlatmaya çalıştı.

                      Halep, Osmanlı padişahı zalim Yavuz Sultan Selim'den önce Arap Alevilerin yurduydu. Halep'te Arap Alevilerine ait 165 mescit vardı.
                      Bilemiyorum belki de Seyyid Hasan b. Ali El Harrani'nin bir ilgisi vardır.
                      "İlmin cevherini ehlinden men etmeyin, ilmin cevherinin ehline zulmetmiş olursunuz. İlmin cevherini ehlinden olmayanlara vermeyiniz, aksi takdirde ilmin cevherine zulmetmiş olursunuz."

                      İmam Hz. Cafer-i Sadık (a.s)

                      Yorum


                        Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                        Bu arada Bektaşiler Alevi değildir, onların Alevilikle alakası yoktur.
                        Alevi olan Kuran-ı Kerim ve Ehlibeyt'in yolunu izler.
                        "İlmin cevherini ehlinden men etmeyin, ilmin cevherinin ehline zulmetmiş olursunuz. İlmin cevherini ehlinden olmayanlara vermeyiniz, aksi takdirde ilmin cevherine zulmetmiş olursunuz."

                        İmam Hz. Cafer-i Sadık (a.s)

                        Yorum


                          Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                          [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg159343#msg159343 date=1345719373]
                          Muhterem kardeş, Kuran; "oruç gecesi şunlar helal kılındı, fecre kadar yiyip için daha sonra oruç tutun" buyur muyur mu? Oruç tutmak oruç gecesinden sonra zikredilmemiş mi? Peki neden önce oruç gecesinden bahsetti ve daha sonra da sabahtan akşama oruç tutun buyurdu? Siz Ramazanın ilk günü oruç tutmak için kalktığınız ve sabaha kadar yiyip içtiğiniz geceyi neye dayanarak oruç gecesi olarak kabul etmiyorsunuz? Allah aşkına biraz özgür düşünün, ayet açıkça oruç gecesi şunlar helal kılındı, yiyip için diyor ardından da akşama kadar oruç tutun diyor. Ramazan'ın ilk gecesi niye gündüzünden sonra olsun ki? İnsan gece kalkıp bir şeyler yiyip sonra da oruç tutmuyor mu? Büyük ihtimalle kendiniz de yanlış yaptığınızı biliyorsunuz ama bunu itiraf etmek istemiyorsunuz. Bence size hüccet tamam olmuştur..
                          [/quote]

                          Biz böyle inanıyoruz.
                          Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                          Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                          Yorum


                            Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                            [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg159335#msg159335 date=1345710863]
                            Mehterem kardeş, ayet çok net ve açıktır. Bunu sağa sola çekmeye gerek yok. Oruç gecesi; "refes, size helal kılındı, fecre kadar yiyip için, sonra da sabahtan akşama kadar oruç tutun" diyor. Bundan daha açık ne istiyorsunuz? Oruç gecesi; oruç tutacağın güne daha başlamadan yiyip içtiğin ve diğer helallerden istifade ettiğin gecenin ta kendisidir. Siz zorla oruç gününden sonraki geceyi oruç gecesi olarak kabul ettirmeye çalışıyorsunuz, oysa ayet sizin düşündüğünüz gibi buyurmuyor. Bu konuda kimin Kur'an'la konuştuğunu okurlara bırakıyorum..
                            [/quote]
                            hocam bu tartışma kısır döngüye giderken ben gene şunu tekrar etmeden duramayacağım:
                            Bu Ayeti düz mantıkla değerlendirince tabiiki sizin anladığınız yorum ortaya çıkıyor.
                            Fakat Oruc'un ilk gününün fecr vaktinde sahura kalkıldığında henüz oruç gecesi başlamamış oluyor, o günün fecrinde sahura kalkmış olmak o gecenin sahur gecesi olduğu anlamını vermez, ben bu delili çok yetersiz yersiz buluyorum.
                            oruç gecesi denirken, oruç tutulup oruc vaktinin bittiği vakit anlaşılabilir de ki ben bunu anlıyorum, ayetle de çelişen bir durum göremiyorum.

                            Yorum


                              Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                              [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg159343#msg159343 date=1345719373]
                              Muhterem kardeş, Kuran; "oruç gecesi şunlar helal kılındı, fecre kadar yiyip için daha sonra oruç tutun" buyur muyur mu? Oruç tutmak oruç gecesinden sonra zikredilmemiş mi? Peki neden önce oruç gecesinden bahsetti ve daha sonra da sabahtan akşama oruç tutun buyurdu? Siz Ramazanın ilk günü oruç tutmak için kalktığınız ve sabaha kadar yiyip içtiğiniz geceyi neye dayanarak oruç gecesi olarak kabul etmiyorsunuz? Allah aşkına biraz özgür düşünün, ayet açıkça oruç gecesi şunlar helal kılındı, yiyip için diyor ardından da akşama kadar oruç tutun diyor. Ramazan'ın ilk gecesi niye gündüzünden sonra olsun ki? İnsan gece kalkıp bir şeyler yiyip sonra da oruç tutmuyor mu? Büyük ihtimalle kendiniz de yanlış yaptığınızı biliyorsunuz ama bunu itiraf etmek istemiyorsunuz. Bence size hüccet tamam olmuştur..
                              [/quote]
                              Hocam, iftar vakti de oruç gecesi kapsamında değil mi?

                              Yorum


                                Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                                [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg159336#msg159336 date=1345711471]
                                Gün, size göre güneş doğduktan sonra mı başlıyor? Peki niye fecirden sonra kılınan namaza sabah namazı diyorlar? Oruç gecesiyle ilgili açık ayet ve hadisler varken bunlarla mı gündüzün geceden önce olduğuna ispatlayacaksınız?
                                [/quote]
                                Hocam ben de size şunu sormuştum (mealen), Neden gün doğmadan bayram namazı kılınamıyor, yoksa güneş doğmadan gün başlamış olmuyormu da ondan mı?
                                madem gün güneşin batmasıyla başlıyor, o zaman neden hiç bir bayram namazı gece kılınmıyor?

                                Peki niye fecirden sonra kılınan namaza sabah namazı diyorlar?
                                bu sorunun konumuzla alakasını anlayamadım, biraz daha açarsanız biiznillah konuyu daha iyi anlarım belki.
                                Salat'ul fecr geceye ve dolayısıyla bir önceki güne aittir, belki gün ışıdıktan sonra vaktinin geçmiş olmasının ve kılınamamasının mantığı buradadır Allahu a'lem.
                                Dini meselelerin mantığını anlamaya çalışmamı tuhaf bulabilirsiniz, ama ben şu ana kadar inanç kaidelerimde mantıksız bir şeye rastlamadığım için doğal buluyorum.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X