Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ramazan ayı kaç gündür?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

    [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg158097#msg158097 date=1344510656]
    Kusura bakmayın ama siz okuduğunuzu anlayamıyorsunuz galiba. Bakın ramazan bayramı gecesinden bahsediyor. Bu gece için şu ameller rivayet edilmiştir diyor:
    3- Akşam namazı, yatsı namazı, sabah namazı ve bayram namazının ardından şu zikrin okunması:
    اللهُ اَكْبَرُ اللهُ اَكْبَرُ لا اِلـهَ إلاّ اللهُ وَاللهُ اَكْبَرُ، اللهُ اَكْبَرُ وَللهِ الْحَمْدُ، الْحَمْدُ للهِ عَلى ما هَدانا وَلَهُ الشُّكْرُ على ما اَوْلانا

    Akşam namazı, yatsı namazı, sabah namazı ve bayram namazını sıralıyor, yani bayram gecesi ibadetlerinde bu zikirleri söyleyin diyor. Eğer bayram gecesi, gündüzden sonraki gece olsaydı, önce bayram gününü daha bayram gecesinin zikirlerini sayardı. Ben mi anlatamıyorum yoksa siz mi anlayamıyorsunuz?

    İkinci paragrafa bakalım:
    Bugün için de şu ameller rivayet edilmiştir:
    1- Bayram gecesinde farizalardan sonra okunan tekbirleri sabah namazı ve bayram namazından sonra da okumak.
    2- Sabah namazından sonra Seyyid İbn Tavus'un rivayet ettiği şu duayı okumak:
    اَللّـهُمَّ اِنّي تَوَجَّهْتُ اِلَيْكَ بِمُحَمَّد اَمامي

    Ne demiş? Bayram gecesinde farizalardan sonra okunan tekbirleri sabah namazı ve bayram namazından sonra da okumak. Eğer bayram gecesi bayram gününden sonra olsaydı, Bayram gecesinde farizalardan sonra okunan tekbirleri sabah namazı ve bayram namazından sonra da okumak sünnettir demezdi.
    Bilmiyorum bunu anlamak çok mu zordur?
    [/quote]

    Bu rivayeti kâmil biçimde yayınlamanız mümkün mü?

    Yorum


      Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

      [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg158099#msg158099 date=1344511407]
      Bu ayet gündüzün geceden önce olduğuna asla delil olamaz, çünkü namaz öğle vaktinden itibaren başlamıştır yani ilk olarak öğle namazı farz kılınmıştır, bu gündüzün geceden önce olmasına nasıl delil olabilir, böyle deliller getirirsek bir yere varamayız.
      Aslında böyle bir konu açtığınız için ben teşekkür ediyorum, bu konu üzerinde daha önce bir çalışmam olmamıştı, araştırdıkça istifade ediyorum ve sizin görüşü de öğrenmiş oluyorum..
      [/quote]

      Saygıdeğer Velayet Nuru kardeşim, "siz bu ayetin, namaz vakitlerinin, öğle namazıyla başladığını ifade ettiğini" kabul ediyormusunuz?

      Yorum


        Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

        Ilginc bir tartisma olmus...

        harbeli,
        Sizin takvim diyanetin takvimi ile ayni mi yoksa daha mi farkli?

        Ve Kuranda gündüzün geceden önce yaratildigini söylemissiniz sure ve ayet sayisini tekrarlar misiniz?
        Allah Bize Yeter!
        O Ne Güzel Vekildir...

        Yorum


          Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

          hilal nur kardeşim
          yasin suresi 40.ayeti:
          لَا الشَّمْسُ يَنبَغِي لَهَا أَن تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ

          '' وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ

          gecenin gündüzü geçemiyecegine dair!
          ayrıca bu ayetle uymlu ayet olan namaz vaktinin başlangıcının öglen olması son vaktin fecr olduguna dair ayet olan isra 78.ayet(namaz vakitlerinin şayet gece ile başlamış olsaydı dogal olarak akşam yada yatsı vakitlerinden birinde başlaması gerekirdi.yani gün batımından sonraki ilk vakit.ama durum öyle degil ilk vakit ögle vatidir ve son vakit aytte oldugu gibi fecrdir
          ayrıca birçok kaynakta eski paylaşımlarımda mevcuttur sveydide sagolsun tamamladı(tefsirlerden) gündüzün (nehar) geceden(leyle) önce yaratıldıgı mevcuttur.onlarıda incelemnizi tavsiye ederim
          aslında bu gece gündüz zaman dilimlerinin önceliği herşeyi degiştirir hemde tüm hesabı
          bizde klasik yani bildigim bilimdede kullanılan yeni ayla başlar bisoraki ayda yeni ayla başlar.yani ayın 2. gecesi olan hilal(oda şanslı olup görebilirsen) gecesi başlamaz!
          evet takvimimiz bu anlamda düşünürsek farklı oluyor.ama aradki fark %kaçlıktır onu bilmiyorum inceleme yapmam lazım

          Yorum


            Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

            bence konuyu açan kişi konuyu yeniden açsın o kadar çok araya gereksiz şeyler girildiki konu dagılma tehlikesi var.iyisimi konu yeniden açılsın ve ben ve benim gibi düşünenler hadislerini kaynaklarını ayetlerini paylaşsın.altınada aşama aşama tahlillerini ehli beyt inancına uyup uymadıgının analizini yaparız.bu şekilde çok dagıldıgını düşünüyorum.mümkünse konuyu kim açtıysa tekrar açsın.ve orda daha saglıklı seviyeli ilmi tartışma yapalım

            saygılarımla

            Yorum


              Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

              [quote author=harbeli link=topic=23732.msg158133#msg158133 date=1344543549] öncedende yazdıgım gibi şiiliğin usuli kanadındansın!senin gibi düşünmeyen şiilerde var!!!!hadis ilmi konusundada uzmanlar!!!!sen kendi kıstasların olabilir başkalarınında alimlerinin kıstasları olabilir!!!![/quote]
              evet, dogrudur siiligin usuli kanadindanim ve hak olarakta sadece bu yolu görüyorum.. Simdi burada bir tartisma, bir munazara var. Bir taraf arap alevisi, diger taraf usuli bir sii. Ben arap alevisine cevaben bu su ve su illetlerden dolayi hadis sahih degildir diyorum, sense caktirmadan kivirarak "baska siilerde var" diyorsun ve muhtemel ki, bununla ahbarileri kastediyorsun. Ben ise cevap olarak diyorum ki: böyle sapik bir uslup görmedim. Benim bagli oldugum dinin (Islam-Sia-usuli) hadis kabul/redd kriteri ile ben hadis hakkinda konusuyorum, sen bana ahbari ve s. diyorsun. Ahbariden, onun hadis ilminden bana ne? Ben ahbarimiyim ki, ahbarilerin kriterleri bana karsi delil olsun? Senin bu sözünün örnegi bir sünniye karsi delil getirdiginde sünni'nin "bu hadis bize karsi delil degil cünkü hadis ilmimize göre zayiftir" demesine karsin senin "ama arap alevilerine göre dogrudur" demen gibi olur.

              nerden biliyorsun anlamadıgımızı delil isteyincemi ZORUNA GİTTİ.
              anlamadiginizi, esasinda bu konuda hic bir bilginizin olmadgini bizzat senin sözlerinden biliniyor. Ama "zoruna mi gitti" sözüne ve üstelik te bunu marifetmis gibi büygüte büyüte yazmana gelince, kusura bakma ama bu munazara edebi ve ahlaktan ne kadar uzak olduguna bir belgedir. Gercek su ki, kaynak istenmesi bizi asla sikintiya düsürmez, bizim yazilarimizi bir defa olsun okumus olan kaynak konusunda ne kadar titiz oldugumuzu göre bilir. Fakat sahsen beni üzen sen ve senin gibilerinin bilmedigi bir konuda büyüklenmesi, birde bununla yetinmeyerek "atiyorsunuz", "ya tutarsa mantigi ilemi hareket ediyorsunuz", "zoruna mi gitti" ve benzeri seviyesiz sözleri dile getirmesidir. Söyler misin bu Rasul s.a.a ve imamlar a.s'in mi üslubudur yoksa Muaviye ve benzerlerinin mi? Konuya devam etmek, delil olarak sundugunuz hadisleri incelemek, sahih mi yoksa zayif mi olduklarni arastirmak, eges sahih ise delilinin ne oldugunu yok zayif ise hangi sebepten zayif oldugunu ve s. acikliga kavusturmak isterdim ama maalesef önceden de söyledigim gibi bazi sebeplere göre internete baglanamiyorum, o yüzden insaAllah daha sonralar firsat olursa bu konuya deginecegim.

              Yorum


                Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                [quote author=Elmeddin link=topic=23732.msg158100#msg158100 date=1344515458]
                suan pc basinda olmadigim icin sadece telden yaza biliyorum.

                konunun baslangicinda sveydi bir hadis aktarmis, matemkar kardesimiz ise hadisin ibni Sinan sebebinden zayif oldugunu söylemis. Buna cevaben sveydi "ibni sinan size göre zayif ola bilir ama arap alevilerince güvenilirdir" demis. O yüzden burada bir meseleye dikkat cekmek isterim:

                1. bilindigi gibi iki muhalif bir biri ile munazara ettiklerinde mutlaka muhalifine muhalifin kriterlerine uygun deliller sunmalidirlar. Sveydi bir arap alevisi, kendi hadis kaynaklari var, Sia kaynaklari, hadis ilmi ve muhaddislerini kabul etmemektedir; bizler ise Sia'yiz, kendi hadis kaynaklarimiz var, arap alevilerinin kaynaklarini, alimlerini ve hadis ilimlerini (hadisleri redd ve kabuldeki ölcülerini) kabullenmeyiz. Simdi sveydi bize ilk hadiste "el-Kafi"den delil getirmis, buna cevaben diyoruz ki: bu hadis bizim kaynagimizdandir ama hadis ilmimize göre zayiftir, binaenaley bize karsi delil degildir ve burada kalkip "ibni Sinan arap alevilerince güvenilirdir"demenin anlami yoktur.

                2. Burada sözü edilen ravi ibni Sinan senin asik oldugun Muhammed b. Sinan degil, Abdullah b. Sinan'dir ki, zaten Muhammed b. Sinan es-Sadik a.s'dan rivayet etmemistir.
                [/quote]

                Yorum


                  Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                  [quote author=Elmeddin link=topic=23732.msg158160#msg158160 date=1344576046]
                  evet, dogrudur siiligin usuli kanadindanim ve hak olarakta sadece bu yolu görüyorum.. Simdi burada bir tartisma, bir munazara var. Bir taraf arap alevisi, diger taraf usuli bir sii. Ben arap alevisine cevaben bu su ve su illetlerden dolayi hadis sahih degildir diyorum, sense caktirmadan kivirarak "baska siilerde var" diyorsun ve muhtemel ki, bununla ahbarileri kastediyorsun. Ben ise cevap olarak diyorum ki: böyle sapik bir uslup görmedim. Benim bagli oldugum dinin (Islam-Sia-usuli) hadis kabul/redd kriteri ile ben hadis hakkinda konusuyorum, sen bana ahbari ve s. diyorsun. Ahbariden, onun hadis ilminden bana ne? Ben ahbarimiyim ki, ahbarilerin kriterleri bana karsi delil olsun? Senin bu sözünün örnegi bir sünniye karsi delil getirdiginde sünni'nin "bu hadis bize karsi delil degil cünkü hadis ilmimize göre zayiftir" demesine karsin senin "ama arap alevilerine göre dogrudur" demen gibi olur.

                  anlamadiginizi, esasinda bu konuda hic bir bilginizin olmadgini bizzat senin sözlerinden biliniyor. Ama "zoruna mi gitti" sözüne ve üstelik te bunu marifetmis gibi büygüte büyüte yazmana gelince, kusura bakma ama bu munazara edebi ve ahlaktan ne kadar uzak olduguna bir belgedir. Gercek su ki, kaynak istenmesi bizi asla sikintiya düsürmez, bizim yazilarimizi bir defa olsun okumus olan kaynak konusunda ne kadar titiz oldugumuzu göre bilir. Fakat sahsen beni üzen sen ve senin gibilerinin bilmedigi bir konuda büyüklenmesi, birde bununla yetinmeyerek "atiyorsunuz", "ya tutarsa mantigi ilemi hareket ediyorsunuz", "zoruna mi gitti" ve benzeri seviyesiz sözleri dile getirmesidir. Söyler misin bu Rasul s.a.a ve imamlar a.s'in mi üslubudur yoksa Muaviye ve benzerlerinin mi? Konuya devam etmek, delil olarak sundugunuz hadisleri incelemek, sahih mi yoksa zayif mi olduklarni arastirmak, eges sahih ise delilinin ne oldugunu yok zayif ise hangi sebepten zayif oldugunu ve s. acikliga kavusturmak isterdim ama maalesef önceden de söyledigim gibi bazi sebeplere göre internete baglanamiyorum, o yüzden insaAllah daha sonralar firsat olursa bu konuya deginecegim.
                  [/quote]

                  öncelikle benim için senin iç dünyanda neye tabi olup neye inandıgın önemli degil herkesin inancına saygım vardır.ancak senin maalesef anlamadıgın şey benim bazı kelimeleri neden kullandıgımdır.benim yazdıgım şeyler senin sözlerine göndermedir.
                  eger sen ... bizler ise Sia'yiz, kendi hadis kaynaklarimiz var, arap alevilerinin kaynaklarini, alimlerini ve hadis ilimlerini (hadisleri redd ve kabuldeki ölcülerini) kabullenmeyiz(ki kabul etmemen çok dogal)....dediğin zaman sana o zaman sadece şia sen degilsin senden başka görüşlerde var oldugunu onlarında hadis metodojileri oldugunu ve senin gibi düşünmediklerini hatırlatmak isterim yani şianın kendisi gibi kendini tanıtırsan bu şekilde cevap alırsın bunun sadece alevilikle alakası yok!!!!!
                  işte bu yüzden usulinin ahbariyi alevinin usulinin kendine munhasır ilimlerini kabul etmemesi pek dogal olsa gerek.bu yüzen temel kriterler üzerinden gidilmesi en saglıklı yöntemdir.zaten sizin kaynaklarınızı kullansaydık belkide bu tartışmaları iç yaşamıyacaktık o zaman zaten bizde usuli olurduk.işin ilginç yanı insanlar bazen inançlarındaki tutarsızlıkları başka görüşteki insanlardan okuyunca hırçın olailiyorlar artık dogal karşılıyorum.ancak saygı duymuyorum bu hırçınlıga!

                  sen bişeyden bahsedecegin zaman elbetteki ek 2.cil kaynak olarak fikir vermesi açısından usuli alimlerinin kaynaklarını verebilirsin ama bunları asıl dinin temel ögesi 1.cil kaynak gibi sunman ve bizim bunu kabul etmemizi bekleyen kişilerin zekasından şüphe ederim!!!!


                  seni uyarıyım benimle bu uslupta devam edersen bana hakaret etmeye devam edersen seni muhatap almam!!senin bu tavrın senin acziyetinin göstergesidir.konuyu dagıtmaya açalışıyorsun farkındayım ama buna izin vermeyecegim burada ramazan ayının başlangıcı kaç gün oldugu zaman kavramı(gece gündüz önceliginin hangisi oluşu gibi) üzerinde yogunlaşmış tartışmaktayız.ayrıca bundan sonra bu uslupta yazacaksan bana hiç yazma !!!ben senin bu uslubuna tahammul etmek zorunda degilim !!!eminim usuli inancına mensup başka kendini yetiştirmiş kardeşlerimizde vardır!!sensizde bu tartışmalar devam edebilir.insanlara sapık uslup görmedim demekle kendini haklı çıkaracagına inanıyorsan aldanıyorsun ,dikkat ettinmi hep bişeyler üzerinde geveliyorsun ve konuyu dagıtıyorsun!neden konuya yönelik cevap vermek yerine benimle demogoji yapıyorsun.başka usuli kardeşlerine şirin görünmekmi amacın bu çözümmü?ortada sorular var ve sen baltalamaya çalışıyorsun?buna izin vermeyecegimi belirtmek isterim.bence bu tartışma konusu konuyu kim açtıysa mümkünse tekrar yeniden açsın.bu şekilde ilmi bir tartışma olabilecegineinanmıyorum
                  ayrıca munazara edebinden senin bahsetmen gerçekten çok ilginç ben basitçe bikaç şey sordum sen hemen alaycı tavırlarla ,yalnış bilgiler aktararak,karşındaki kişileri aşagılamaya çalışarak ,niyet okuyuulugu yaparak,insanların bahsetmedigi şeylerden bahsetmiş gibi yaparak,konuyu dagıtmaya çalışarak munazara edebinden ve hemen mevlamız a.s ile muaviyeye l.a ile teşbih etmen ahlak fakirliği degilde nedir?bak seni tekrar uyarıyorum bu şekilde devam edeceksen yazma bana yazacaksan konuara odaklan konuyu dagıtma seninle tartışacak zamanım yok!!ben burada bu soruları senin gibi adamlarla gerekesiz boş şeyler üzerinde durmak için yazmadım!!

                  Yorum


                    Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                    [quote author=harbeli link=topic=23732.msg158175#msg158175 date=1344598503]benim yazdıgım şeyler senin sözlerine göndermedir.
                    eger sen ... bizler ise Sia'yiz, kendi hadis kaynaklarimiz var, arap alevilerinin kaynaklarini, alimlerini ve hadis ilimlerini (hadisleri redd ve kabuldeki ölcülerini) kabullenmeyiz(ki kabul etmemen çok dogal)....dediğin zaman sana o zaman sadece şia sen degilsin senden başka görüşlerde var oldugunu onlarında hadis metodojileri oldugunu ve senin gibi düşünmediklerini hatırlatmak isterim yani şianın kendisi gibi kendini tanıtırsan bu şekilde cevap alırsın bunun sadece alevilikle alakası yok!!!!!
                    işte bu yüzden usulinin ahbariyi alevinin usulinin kendine munhasır ilimlerini kabul etmemesi pek dogal olsa gerek.[/quote]
                    bu yersiz bir itirazdir, zira bize göre tek hak din/yol/mezhep Islam/Sia/imamiyye/usuli'dir ve bu dogaldir, sana göre senin mezhebin, bana göre benim mezhebim, bir baskasina göre onun mezhebi haktir. Zira kimse hakk olduguna inanmadigi bir inanci kabulenmez. benim "biz Sia'yiz..." sözümden maksadim bu idi yoksa kendisini Sia olarak tanimlayan tüm firkalar adina konusmak degildi. Zaten bunu da arap alevilerinin kaynak ve kriterlerinden söz ederek belirttim.

                    işin ilginç yanı insanlar bazen inançlarındaki tutarsızlıkları başka görüşteki insanlardan okuyunca hırçın olailiyorlar artık dogal karşılıyorum.
                    hircinlik mi? inan cehaletin bu kadari karsisinda ne yapacagimi bilmiyorum, buna güleyim mi yoksa aglayayim mi?

                    sen bişeyden bahsedecegin zaman elbetteki ek 2.cil kaynak olarak fikir vermesi açısından usuli alimlerinin kaynaklarını verebilirsin ama bunları asıl dinin temel ögesi 1.cil kaynak gibi sunman ve bizim bunu kabul etmemizi bekleyen kişilerin zekasından şüphe ederim!!!!
                    senin neden süphe edip etmedigini bilmiyorum ama okudugun anlamama konusunda nasibilerle ayni sirada oldugunu yakinen biliyor ve görüyorum. Zira konuya müdahil oldugum ilk mesajimda "her kes muhalifine muhalifinin kaynagindan hadis sunmalidir" dememe ve bunu uzunca aciklamama ragmen kalkip bana " ama bunları asıl dinin temel ögesi 1.cil kaynak gibi sunman ve bizim bunu kabul etmemizi bekleyen..." diyorsun. Eger okudugunu anlama konusunda sikinti yasamiyorsan az yukarida senin de alinti yapmis oldugun benim bu konudaki ilk mesajimi tekrar tekrar oku.


                    seni uyarıyım benimle bu uslupta devam edersen bana hakaret etmeye devam edersen seni muhatap almam!!
                    biz cok uzun konusmus degiliz, sohbetimiz 4-5 mesaj ya oldu ya olmadi. Gel bu mesajlari gözden gecirelim ve "ya tutarsa mantigi ile mi hareket ediyorsunuz?", "atiyorsunuz", "zoruna mi gitti" ve benze ahlak ve edepten uzak olan sözleri kimin kullandigina bakalim, birde bunun akabinde bu sözleri terke davet ederek "bunlar Rasul s.a.a ve imamlar a.s'in üslubumu yoksa Muaviye ve benzerlerinin mi?" akli örnegini sunan kisinin kim olduguna bakalim. Allah icin, Rasul s.a.a ve imamlar a.s'i örnek gösterip ona davet eden mi yoksa "ya tutarsa mantigi ile mi hareket ediyorsunuz?", "atiyorsunuz", "zoruna mi gitti" sözlerini kullanan mi ahlak ve edepten yoksundur?

                    senin bu tavrın senin acziyetinin göstergesidir.
                    dogrudur, munazara ve tartisma meydaninda ilim ve mantik ile konusma yerine ahlaksizlik ve edepsizlik eden acizdir ama edepsiz ve ahlaksiz olan kimdir? Rasul s.a.a ve imamlar a.s'i örnek gösterip ona davet eden mi yoksa "ya tutarsa mantigi ile mi hareket ediyorsunuz?", "atiyorsunuz", "zoruna mi gitti" sözlerini kullanan mi?

                    konuyu dagıtmaya açalışıyorsun farkındayım ama buna izin vermeyecegim
                    Allah sahid ki, hayir, yapmaya calistigim sey munazara edip bir sonuca vara bilmemiz icin munazara usulünü anlatmakti. Zira sen hadis ilminde bihaber oldugun icin verilen cevaplari, "su mürseldir", "su söyledir" sözlerini anlamiyor, ek olarakta bunu sallama, atma, tutma olarak niteliyorsun. Ama konu dagitma meselesine gelince, benim bu konudaki hassasiyetimi benimle munazara eden her kes bilir. Sirf konular bir birine girip cöplüge dönmesin diye bir zamanlar forum kurallarina "konu ile ilgisi olmayan yazilarin yazilmasi yasaktir" maddesinin eklenmesini ve bu kurala uymayanlara ceza verilmesi fikrini teklif etmistim ama maalesef...

                    Yorum


                      Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                      evet yazdıgın yazıya geçmişteki yazılarındnda referansla söylenebilecek çok şey var,ancak görüyorumki beni bu seviyesiz tartışmanın içine tam çekmek istiyorsun.ve bunun sonu gelmiyecek.seni uyardıgımı söylemiştim.bundan sonra seni muhatap almıyacagımı belirtmek isterim senin tüm paylaşımlarını yok hükmünde degerlendirecegimi belirtmek isterim.



                      butartışma konusu ile ilgili bence yeniden ya etraflıca tüm hadis ve ayetleri tekrar sıralamanın ve iddiaları tekrar ortaya koymanın daha saglıklı olacagını düşünüyorum yada başka aynı konu başlıgı ile yeni bir başlık açılmasının saglıklı olacagını düşünüyorum.konuyu toparlamak babında .

                      saygılarımla

                      Yorum


                        Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                        Size göre bugün ramazanin kaci? Kadir gcesi size göre hangi gün?
                        Allah Bize Yeter!
                        O Ne Güzel Vekildir...

                        Yorum


                          Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                          [quote author=Elmeddin link=topic=23732.msg158188#msg158188 date=1344610959]
                          bu yersiz bir itirazdir, zira bize göre tek hak din/yol/mezhep Islam/Sia/imamiyye/usuli'dir ve bu dogaldir, sana göre senin mezhebin, bana göre benim mezhebim, bir baskasina göre onun mezhebi haktir. Zira kimse hakk olduguna inanmadigi bir inanci kabulenmez. benim "biz Sia'yiz..." sözümden maksadim bu idi yoksa kendisini Sia olarak tanimlayan tüm firkalar adina konusmak degildi. Zaten bunu da arap alevilerinin kaynak ve kriterlerinden söz ederek belirttim.

                          hircinlik mi? inan cehaletin bu kadari karsisinda ne yapacagimi bilmiyorum, buna güleyim mi yoksa aglayayim mi?

                          senin neden süphe edip etmedigini bilmiyorum ama okudugun anlamama konusunda nasibilerle ayni sirada oldugunu yakinen biliyor ve görüyorum. Zira konuya müdahil oldugum ilk mesajimda "her kes muhalifine muhalifinin kaynagindan hadis sunmalidir" dememe ve bunu uzunca aciklamama ragmen kalkip bana " ama bunları asıl dinin temel ögesi 1.cil kaynak gibi sunman ve bizim bunu kabul etmemizi bekleyen..." diyorsun. Eger okudugunu anlama konusunda sikinti yasamiyorsan az yukarida senin de alinti yapmis oldugun benim bu konudaki ilk mesajimi tekrar tekrar oku.


                          biz cok uzun konusmus degiliz, sohbetimiz 4-5 mesaj ya oldu ya olmadi. Gel bu mesajlari gözden gecirelim ve "ya tutarsa mantigi ile mi hareket ediyorsunuz?", "atiyorsunuz", "zoruna mi gitti" ve benze ahlak ve edepten uzak olan sözleri kimin kullandigina bakalim, birde bunun akabinde bu sözleri terke davet ederek "bunlar Rasul s.a.a ve imamlar a.s'in üslubumu yoksa Muaviye ve benzerlerinin mi?" akli örnegini sunan kisinin kim olduguna bakalim. Allah icin, Rasul s.a.a ve imamlar a.s'i örnek gösterip ona davet eden mi yoksa "ya tutarsa mantigi ile mi hareket ediyorsunuz?", "atiyorsunuz", "zoruna mi gitti" sözlerini kullanan mi ahlak ve edepten yoksundur?

                          dogrudur, munazara ve tartisma meydaninda ilim ve mantik ile konusma yerine ahlaksizlik ve edepsizlik eden acizdir ama edepsiz ve ahlaksiz olan kimdir? Rasul s.a.a ve imamlar a.s'i örnek gösterip ona davet eden mi yoksa "ya tutarsa mantigi ile mi hareket ediyorsunuz?", "atiyorsunuz", "zoruna mi gitti" sözlerini kullanan mi?

                          Allah sahid ki, hayir, yapmaya calistigim sey munazara edip bir sonuca vara bilmemiz icin munazara usulünü anlatmakti. Zira sen hadis ilminde bihaber oldugun icin verilen cevaplari, "su mürseldir", "su söyledir" sözlerini anlamiyor, ek olarakta bunu sallama, atma, tutma olarak niteliyorsun. Ama konu dagitma meselesine gelince, benim bu konudaki hassasiyetimi benimle munazara eden her kes bilir. Sirf konular bir birine girip cöplüge dönmesin diye bir zamanlar forum kurallarina "konu ile ilgisi olmayan yazilarin yazilmasi yasaktir" maddesinin eklenmesini ve bu kurala uymayanlara ceza verilmesi fikrini teklif etmistim ama maalesef...
                          [/quote]

                          Daha önceki sorularımın hiçbirine cevap verilmemesine rağmen gene yazıyorum.

                          Elmeddin kardeş, onca şey yazmışsın ama bahsedilen hadis'in neden geçersiz olduğunu açıklamamışsın. halbuki biz bunu çok merak ediyoruz.

                          Yorum


                            Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                            Konuyla ilgili benim paylaşmış olduğum hadisleri toplayıp tekrardan paylaşıyorum bu şekilde konu dağılmamış olur. .

                            [quote author=sveydi link=topic=23732.msg157680#msg157680 date=1343925614]
                            soru bazı kişilerin garibine gelebilir.

                            ama ben bu güne kadar 30 günden aşağı oruç tutmadım. yaklaşık 15 yıldır kesintisiz oruç tutmaktayım. hepside 30 gündür. Şii kardeşlerimin yayınladığı imsakiye ye baktım 29 gün bu fark neden ramazan ayı 30 günün altına iner mi? yoksa sabit 30 gün olması mı gerekir?

                            [/quote]

                            [quote author=sveydi link=topic=23732.msg157711#msg157711 date=1343987849]
                            önce yaptığım hatayı düzelteyim benim bu linkte gördüğüm imsakiye http://www.velayet.com/index.php/topic,7789.0.html
                            eski dikkatimi çekmedi.

                            Sünni kardeşlerimizin ramazan imsakiyesine göre ramazan ayı başlangıcı 20 temmuz olup 18 ağustosta sona erecek ve 30 gün oruç tutacaklar.

                            Caferi mezhebine göre yayınlanan imsakiye ye göre Ramazanın birinci günü 21 temmuz olup 18 ağustos ramazanın son günü olacak buna göre tutulacak orucun günü 29 her ne kadar Abna sitesinde verilen imsakiye ramazanın 30 gün gösterse de 18 ağustosun iki defa yazıldığını göreceksiniz.

                            arap alevilerinin tuttuğu oruca göre ramazanın başlangıcı 18 temmmuz olup son günü 16 ağustostur. toplam 30 gün oruç tutulur....

                            şimdi şii kardeşlerime ramazanı niçin 29 gün tuttuklarını sorma gereği hissediyorum.... bu konuda hadislere göre ramazan ayı 30 gündür eksik değil...
                            [/quote]

                            [quote author=sveydi link=topic=23732.msg157725#msg157725 date=1344001186]
                            arabi aylar ay'ın konumuna göre belirlenir ama yine de yaratıcı bazı ayları sabit kılmıştır. özellikle ramazan ayını....

                            muaz ibin kesir İmam Cafer Sadık'a dedi ki: İnsanlar diyor ki: Resulullah (ramazanı) 30 günden fazla 29 gün tutmuştur. (imam) dedi ki: yalan söylediler. Allah Resulunü gönderdiği günden ruhunu kabd ettiği güne kadar 30 günden az oruç tutmamıştır. ve allah gökleri ve yeri yarattığından beri ramazan ayı 30 günden az eksilmemiştir. tehzibul ehkem 4/169 istibsar 2/65 veseiluş-şia 10/258
                            [/quote]

                            [quote author=sveydi link=topic=23732.msg157745#msg157745 date=1344085502]
                            tercüme konusunda bazı hatalar olabilir ben anladığım şekilde tercüme ettim. şimdiden bir hata varsa affola...

                            Hüseyin b. Ali bin Ebi Talib (a.s) dan rivayet edilir: buyurdu ki: Yahudilerden bir nefer Resulullah'ın (s.a.a.) yanına geldi ve bazı sorular sordu, bunlardan: dedi ki: Niçin Allah (c.c) senin ümmetine gündüz 30 gün oruç tutmasını emretti de başka ümmetlere bundan daha fazlasını emretti?

                            Peygamber (s.a.a) dedi ki: Adem (a.s) yasaklı ağaçtan yediğinde (yediği) karnında 30 gün kaldı. Allah (c.c) zürriyetine 30 gün açlık ve susuzluğu (orucu) farz kıldı. Geceleyin yedikleri de Allah'ın onlara verdiği bir bağıştır (Allah'ın onlara lutfudur). Adem'ede böyleydi, ümmetimede bunu farz kıldı ve peygamber bu ayeti okudu: " Oruç sizden önce gelip geçmiş ümmetlere farz kılındığı gibi size de farz kılındı. Umulur ki korunursunuz. Oruç, sayılı günlerdedir.(bakara 183 184) "

                            Yahudi dedi ki: doğru söyledin ey resulullah. orucu tutmanın mükafatı nedir?

                            Resulullah (s.a.a) buyurdu ki: İnananlardan (müminlerden) her kim Ramazan ayında oruç tutarsa Allah (cc) ona 7 kolaylık sağlayacak(mükafaat verecek)
                            ilki; Haramlar bedeninden eriyecek.
                            ikincisi; Allah'ın rahmetine yaklaşacak.
                            üçüncüsü; babası Adem'in hatasının kefaretini ödemiş olacak.
                            dördüncüsü; Allah onun ölüm sarhoşluğunu kolaylaştıracak.
                            beşincisi; Kıyamette açlık ve susuzluktan emanda olacak.
                            altıncısı: Allah onu ateşten koruyacak.
                            yedincisi: Allah ona cennetin güzelliklerini verecek.

                            yahudi: doğru söyledin ey Muhammed dedi.


                            biharul envar 9/298, 11/160, 93 368. ihtisas 37. müstedrekil veseil 7/396. men le yazhirul fakih 2/73. veseiluş-şia 10/240. ilel şarai' 2/378. emeli sadduk 163. el hisal 2/530.

                            bu hadis Ramazan orucunun neden ve ne zamandan beri başladığını ve 30 gün olduğunu açıklamakta....
                            [/quote]

                            [quote author=sveydi link=topic=23732.msg157752#msg157752 date=1344101267]
                            Cafer Sadık'tan: Allah (c.c) dunyayı 6 günde yarattı sonra ona yılın günlerini seçti ve yılı 354 gün yaptı. şaban ayı asla tam olmaz. ramazan ayı Allah'a yemin olsun ki asla eksilmez. farz olan bir şey eksik olmaz. Allah (c.c) buyuruyor ki: "sayıyı tamamlamanız için" bakara 185. şeval 29 gündür zül kade 30 gündür Allah (c.c) nin dediği gibi: "Musa'ya otuz gece vade verip sonra buna on gece daha kattık; böylece Rabbinin tayin ettiği müddet kırk geceye tamamlandı." araf 142. zil hicce 29 gündür. Muharrem 30 gündür. sonraki aylar biri tam diğeri eksiktir.

                            kafi 4/78.
                            [/quote]

                            [quote author=sveydi link=topic=23732.msg157753#msg157753 date=1344103949]
                            ebi abdullah Cafer Sadık'a dedim ki: İnsanlar diyor ki: Resulullah 30 gün oruçtan daha çok (ramazanı) ayını 29 gün tutmuştur. (imam) dedi ki: yalan söylediler. Resulullah orucunu tam tutmuştur. Allah buyurdu ki: "sayıyı tamamlamanız için" bakara 185. Ramazan ayı 30 gündür Şeval ayı 29 gündür, Zeyl kade ayı 30 gündür asla eksilmez çünkü Allah buyurdu ki: "Musa'ya 30 gün vaad ettik" araf 142 ve Zeyl hicce 29 gündür sonra aylar bu ay gibidir. Kamil ay ve eksiz ay ve şaban ayı asla tam olmaz.
                            men le yazhirul fakih 2/170. tehzibul ehkem 4/171. el-istibsar 2/67. veseiluş-şia 10/271. mustedrakil vesail 7/413
                            [/quote]
                            [quote author=sveydi link=topic=23732.msg158112#msg158112 date=1344524324]
                            öncelikle elmeddin ben şianın yani sizin hadis kriterlene uygun hadilserde aktarıyorum verdiğim hadisler sizlerin kitaplarından sizlerin kaynaklarından. ha ban diyorsunuz ki muhammed bin sinanı kabul etmeyiz o sizin bileceğiniz şeydir ama ben sadece muhammed bin sinandan hadis nakletmedim naklettiğim diğer hadilseride kabul etmiyorsanız niçin kabul etmediğinizi açıklamanızı istedim ki bu görüşte olmanızı anlayabileyim. sadece muhammed bin sinana dayalı hadis vermiş olsam ben konuyu uzatmam "tamam derim bunları bu adamın rivayetlerine inanmıyor o yüzden yeri geliyor 29 gün oruç tutyorlar" ama diğer hadisleri ne yapacağız???


                            pardon neye dayanarak abdullah bin sinan diyorsun?
                            oysaki bak sana hadisin tüm kitaplarda geçtiği şeklini nakladeyim:

                            1-Ali b. Muhammed, salih b. Ebi Hammadtan oda İbni sinandan oda huzayfe b. Mansurdan Ebi Abdullah Cafer Sadık'Tan buyurdu ki: Ramazan ayı 30 gündür eksilmez Kafi 4/78.

                            2-Muahmmed b. Yahyadan oda Muhammed b. Hüseyinden oda İbni sinandan oda huzayfe b. Mansurdan oda Muaz bin kesirden Ebi Abdullah Cafer Sadık'Tan buyurdu ki: Ramazan ayı 30 gündür eksilmez Kafi 4/79. veseil şia 10/269.


                            3- Muhammed bin Sinandan rivayetle oda huzayfe b. Mansurdan oda Ebi Abdullah Cafer Sadık'Tan buyurdu ki: Ramazan ayı 30 gündür eksilmez el'istibsar 2/65, 2/67. menle yazhirul fakih 2/169. Tehzibul ehkem 4/169, 4/170. veseil şia 10/269.

                            4-Huzayfe b. Mansurdan rivayetle Muaz b. Kesirden ona denilir ki Muaz b. Müslim elHarrau oda Ebi Abdullah Cafer Sadık'Tan buyurdu ki: Ramazan ayı 30 gündür eksilmez menle yazhirul fakih 2/169.

                            5- Şeyh Müfid'in 'adadiyye risalesinde: Muhammed b. Hüseyin b. Ebi Hattab oda Muhammed b. Sinandan oda Huzeyfe b. Mansurdan Ebi Abdullah Cafer Sadık'Tan buyurdu ki: Ramazan ayı 30 gündür eksilmez müstederekil vesail 7/413.

                            6- Hisal kitabından Babam allah rahmet etsin dedi ki: Sa'd bin abdullah ve Abdullah bin Cafer humeyriden ve muhammed b. Attar ve Ahmed b. İdris hepsi ibin İsa ve ibni ebi hattab'a dayanarak Muhammed b. Sinandan oda Huzayfe b. Mansurdan oda Muaz b. Kesirden ona denilir ki Muaz b. Müslim elHarrau oda Ebi Abdullah Cafer Sadık'Tan buyurdu ki: Ramazan ayı 30 gündür eksilmez. biharul envar 93/297. Hisal 2/530.

                            benim okuduğum rivayetlerin ravi zincileri ile beraber halleri bu senin okuduğun abdullah b. Sinan rivayetinide görmek isterim....


                            ayrıca sanki tek verdiğim hadis buymuş gibide davranmayın....

                            [/quote]



                            Gündüzün geceden önce yaratıldığı ile ilgili hadisler:

                            [quote author=sveydi link=topic=23732.msg157933#msg157933 date=1344346531]
                            velayet nuru kardeşim allame meclisi nin ne dediğini kenara koyalım biz imamlar ne demiş ona bakalım olur mu?

                            İmam Rıda 'nın bulunduğu ve Me'mun (l.a) önünde ceryan eden, gündüzün ve gecenin yaratılşması ile ilgili bir tartışmada: bazısı gündüz geceden önce yaratıldı bazısı da gece gündüzden önce yaratıldı dedi. sonunda İmam'a bu konudaki görüşleri soruldu. İmam (a.s) buyurdu ki: Allah (cc) gündüzü geceden önce yarattı ve ışığı karanlıktan önce eğer isteseniz size kur'andan isterseniz yıldızlardan delil göstereyim." (yıldızların burçların konumlarından bahsedip delilleri sundu sonrada ayet delilini verdi. verdiği ayet yasin suresi 40 ayeti.)

                            biharul envar 55/163
                            [/quote]


                            [quote author=sveydi link=topic=23732.msg157936#msg157936 date=1344347236]
                            gündüzün önce yaratıldığıyla ilgili başka hadislerde var bunlarında incelenmesi gerekli özellikle tefsiz kitaplarını incelemek lazım yasin suresinin 40 ayeti ile ilgili.

                            tefsiz ayeşi bu ayetin tefsizinde imam rıdaya dayanarak gündüz geceden önce yaratıldı demektedir.

                            ihticec kitabında da geçen ve hişam bin hakeme dayanarak rivayet edilen bir hadiste zındık gündüz geceden öncemi yaratıldı sorusuna imam cafer sadık evet gündüz geceden önce yaratıldı cevabını vermiştir. biharul envar 55/161 ve 57/78


                            [/quote]



                            من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
                            أبو النواس

                            Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
                            Ebu Nevves

                            Yorum


                              Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                              [quote author=harbeli link=topic=23732.msg158095#msg158095 date=1344509341]
                              şimdi biz kuranı kerimden olan bu ayeti ne yapacagız,burada gece gündüzün önüne geçemez diyor ve sen sundugun onca kaynaktan muctehidlerinden geceyi gündüzün önüne geçirdik ne olacak şimdi acaba kim yanılıyor?sence?kuranmı yoksa alimlerinmi?

                              yasin suresi 40.ayeti:
                              لَا الشَّمْسُ يَنبَغِي لَهَا أَن تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ

                              '' وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ ''
                              [/quote]

                              bende gündüzün geceden önce oldugunu çok açık bir şekilde açıklıyan ayeti tekrar paylaşmak istedim.ayrıca tartışmanın seyrinde geçen ayın başlangıcı ile ilgili kısımda yani alevi araplara göre yeni ay şii ve sunni kardeşlerimize göre hilalle başlaması(ancak hilalin tespitinin çok zor oldugu çünkü hilal yeni aydan sonraki 3/4 geceye kadar görülebilecegi yani ilk hilalin tespitinin zor olması.bunun teidini bilimsel ve gözlemle ancak dolunayda tam anlamıyla yapılabilecegini yazmıştım ve size tekrar nasanın ayın hallerini veren resmi linkini paylaşmak istiyorum
                              (gerçi artık günümüzde tüm veriler çok basit bişekilde ulaşılabilir konumda yani ne zaman yeni ay ne zaman hilal ne zaman dolunay vs vs )

                              ayrıca namaz vakitlerinin başlangıcı ile ilgili (yani gündüzün ilk vakti olan öglen vakti ve son vakti fecr olması) ile ilgili isra suresi 78.ayeti paylaşmıştım.ve bu ayeti yasin suresi 40 ayetini desteklemek mahiyetinde sundum yani gündüz geceden önce oldugu için namaz vaktide dogal olarak gece vakitlerinden biri(akşam yada yatsı vakti) ile başlamamasını örnek gösterdim.aslında buna benzer düşünülürse daha çokça örnek çıkarılabilecegine inanıyorum.
                              NASA'NIN RESMİ SİTESİ AŞAGIDAKİ LİNK
                              http://eclipse.gsfc.nasa.gov/phase/phase2001est.html

                              şimdi bazı tarihleri tekrar hatırlatmak isterim

                              alevi araplar ramazan ayına 18 temmuz başladı.yani ilk oruca başlama zamanı 18 temuz gündüzü ve geceside 18 temmuzun gecesidir(18 temmuzu -19 temmuza baglıyan gece) ve bu hesaba göre alevi arapların 15. gecesi yani dolunay (full moon-%100) 1 agustos gecesidir

                              sunni inancında ve hesabında ise 20 temmuz oruca başlandı.20 temmuz gündüzü.ancak sunni inancında gece gündüzden önce oldugu için 19 temmuz gecesi(19 temmuzu 20 temmuza baglıyan) ramazanın 1. gecesidir.

                              caferi kardeşlerimizde oruca 21 temmuzda başladı ,ancak onlardada gece gündüzden oldugu için 20 temmuz gecesi(20 temmuzu 21 temmuza baglıyan gece) ramazanın ilk gecesidir

                              şimdi hesap aslında çok öncelikle nasanın ramazan ayını 2012 tarihinde linke bakarsanız 30 gün olarak tespit ettiğini görebilirsiniz.ayrıca dolunay zamanınıda 1 agustos gecesi olarak tespit ettiğini görebilirsiniz.

                              buraya tarihleri oldugu gibi yapıştırmak istedim ama maalesef olmadı rakamlar kaydıgı için sadece yukarıdaki linkle idare edecegiz.

                              şimdi tartışmanın genel seyrine bakacak olursak
                              -ramazan ayının kaç gün oldugu
                              -ramazan ayının ilk gününün tespiti hesabi rüyet vs tabi hilal meselesi(bilim ve gözlemle uyumlulugu)
                              -zaman kavramı yani gündüzün yada gecenin birbirlerine olan önceligi yani kısaca hangisi daha önce gelir gecemi?yoksa gündüzmü?

                              burada bir çok hadisler ayetler paylaşıldı bir kısmına cevap verildi bir kısmına cevap verilemedi.ben kısaca inşallah eksik olmadan özetledigimi zannediyorum eksik varsada zaten tekrar ortaya çıkacaktır tekrar gündeme gelecektir.

                              saygılarımla

                              Yorum


                                Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                                benim merak ettigim:
                                hilalin herzaman cok net bir sekilde (ciplak gözle) görülmedigidir
                                bu durumda ehlibeyt hilale göre oruc tutmayi nasil belirliyordu (veya o zamanlarda ki baska müslümanlar)?
                                acaba gördügümüz kadarindan mesul olabilirmiyiz? hilali ciplak gözle gördükten sonra 30 gün boyunca oruclu olmak yeterli ve gecerli olabilirmiydi? yoksa rivayetlerden birinde bahsedildigi gibi, bir kisi bile gördüm dese... meselesinden yola cikarak, bugün nasa'dan gelen bilgilere göremi hareket edilmeli?


                                Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X