Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ramazan ayı kaç gündür?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

    ayrıca Ehli beytle alakası varmı? (sveydi)

    Kur'ân'da gecen SEHR, kamerî yilin 1/12'i degildir; 12 dolunaya sahip "iddet"in 1/12'i ve 13 dolunaya sahip "iddet"in 1/13'idir. Bunun Ehli beytle alakasi var mi, yok mu bilmiyorum. Siz biliyorsaniz lütfen aciklar misiniz. Simdiden Allah razi olsun.

    şehr kelimesinin (ayın döngüsel olarak evrelerini tamamlaması 29/30 günlük) bilinen ay anlamında... (harbeli)

    Sayin harbeli, bu ifadenizden "sehr"in 29/30 günlük bir zaman birimi oldugunu inkar ettigim anlami cikiyor. Oysa acikladim; "sehr"in 2 anlamindan biri bu.

    Örnek vereyim:

    Inananlar Mekke'yi fethettiklerinde müsriklere dört ay -erbeate eSHuR- süre tanidilar (Tevbe 2). Her biri 29/30 günlük dört ay demek bu.

    Benim itirazim "sehr"in kamerî yilin 1/12'i oldugunadir. Hayir, Tevbe 36'da belirtildigi üzere, SEHR "iddet es-suhûr"un "ay"idir ve iddet es-suhûr 13 dolunayli oldugunda iddet es-suhûrun 1/13'idir.

    Baska kanitlar da var ama size getirdigim ilk kanit bu. 1/13 = 1/12 degildir ki Kur'ân'daki SEHR kamerî yilin 1/12'i olsun, dedim. Matematik bu.

    ayrıca iddeti eşşehur'un bazen 12 bazende 13 ay olabilecegini yazmışsın.bunu en diğer sorumla birlikte en acil sürede paylaşmanı rica ediyorum

    Paylastim, efendim.
    Su saatlerde astigim iletilerime bakar misiniz: 17:12:55, 17:28:39.

    yoksa insanlarla dalga geçtigini düşünecegim.

    Aman aman aman aman. Inancin, tipki renkler gibi, tartisilamiyacagini biliyorum. Onun icin zaten konuya tedirgin girdim. Isterseniz artik yazmiyayim.

    Sevgi ile,
    Hasan Akcay

    Yorum


      Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

      [quote author=Hasan Akçay link=topic=23732.msg158435#msg158435 date=1344791008]
      ayrıca Ehli beytle alakası varmı? (sveydi)

      Kur'ân'da gecen SEHR, kamerî yilin 1/12'i degildir; 12 dolunaya sahip "iddet"in 1/12'i ve 13 dolunaya sahip "iddet"in 1/13'idir. Bunun Ehli beytle alakasi var mi, yok mu bilmiyorum. Siz biliyorsaniz lütfen aciklar misiniz. Simdiden Allah razi olsun.

      şehr kelimesinin (ayın döngüsel olarak evrelerini tamamlaması 29/30 günlük) bilinen ay anlamında... (harbeli)

      Sayin harbeli, bu ifadenizden "sehr"in 29/30 günlük bir zaman birimi oldugunu inkar ettigim anlami cikiyor. Oysa acikladim; "sehr"in 2 anlamindan biri bu.

      Örnek vereyim:

      Inananlar Mekke'yi fethettiklerinde müsriklere dört ay -erbeate eSHuR- süre tanidilar (Tevbe 2). Her biri 29/30 günlük dört ay demek bu.

      Benim itirazim "sehr"in kamerî yilin 1/12'i oldugunadir. Hayir, Tevbe 36'da belirtildigi üzere, SEHR "iddet es-suhûr"un "ay"idir ve iddet es-suhûr 13 dolunayli oldugunda iddet es-suhûrun 1/13'idir.

      Baska kanitlar da var ama size getirdigim ilk kanit bu. 1/13 = 1/12 degildir ki Kur'ân'daki SEHR kamerî yilin 1/12'i olsun, dedim. Matematik bu.

      ayrıca iddeti eşşehur'un bazen 12 bazende 13 ay olabilecegini yazmışsın.bunu en diğer sorumla birlikte en acil sürede paylaşmanı rica ediyorum

      Paylastim, efendim.
      Su saatlerde astigim iletilerime bakar misiniz: 17:12:55, 17:28:39.

      yoksa insanlarla dalga geçtigini düşünecegim.

      Aman aman aman aman. Inancin, tipki renkler gibi, tartisilamiyacagini biliyorum. Onun icin zaten konuya tedirgin girdim. Isterseniz artik yazmiyayim.

      Sevgi ile,
      Hasan Akcay
      [/quote]

      muhterem kardeşim hasan bak öncelikle şehr kelimesinin dolunay olmadıgını söyleyen biçok kişi oldu olay çok basit sölzüğe bile bakılsa ortaya çıkar,yada kurandaki kullanım.

      senin yanıldıgın nokta şehr kelisei dolunay degildir.ayrıca bir senede 13 ay yoktur .iddeti eşşehur sabit ve 12 dir.
      kuranda tevbe suresinde
      إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَات وَالأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ فَلاَ تَظْلِمُواْ
      فِيهِنَّ أَنفُسَكُمْ وَقَاتِلُواْ الْمُشْرِكِينَ كَآفَّةً كَمَا يُقَاتِلُونَكُمْ كَآفَّةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِين

      burada muhakkak ayların adedinin 12 aydır.diyor yani eger senin dediğin gibi hala anlamının kaynagını vermediğin dolunay anlamını taşıyor olsa bile(bence degil) apaçık 12 ay oldugu yazıyor.ha diyeceksinki hicri yada miladi takvime göre 13 dolunay vardır dersen bunu verilerle ortaya koyman gerekir,ama bu verileri ortaya koymadan önce şehr kelimesinin iddia ettiğin gibi dolunay oldugunu nereyi kaynak gösterdigini paylaşman lazım ki aşama aşama dediklerini anlıyabilelim.ayrıca 12 ayın arapçada adları belli senin mantıgına göre o zaman 13.ayın adı ne?12 ay içinde nasıl 13 dolunay oluyor?yani matematik diyorsun ama matematiğede uymuyor!bilimede uymuyor!kuranda zaten tam tersi diyor?

      lütfen ya daha net yaz delilleriyle yada bu konuyu kapatalım,teşekkür ederim

      saygılarımla

      Yorum


        Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

        Hasan Akçay kardeşimiz Ömer Çelakıl gibi kendi tarzınca nostaljik takılıyor. Fantastik ve egzantrik sonuçlar çıkarmaya çalışıyor. Hiç ilgimi çekmiyor doğrusu.
        Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
        Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

        Yorum


          Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

          [quote author=Hasan Akçay link=topic=23732.msg158435#msg158435 date=1344791008]
          ayrıca Ehli beytle alakası varmı? (sveydi)

          Kur'ân'da gecen SEHR, kamerî yilin 1/12'i degildir; 12 dolunaya sahip "iddet"in 1/12'i ve 13 dolunaya sahip "iddet"in 1/13'idir. Bunun Ehli beytle alakasi var mi, yok mu bilmiyorum. Siz biliyorsaniz lütfen aciklar misiniz. Simdiden Allah razi olsun.

          [/quote]

          hayır bu anlattıklarınızın ehli beyt le alakası yok hatta bilimlede alakası yok.. sadece siz kendiniz yorumluyorsunuz.

          من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
          أبو النواس

          Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
          Ebu Nevves

          Yorum


            Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

            Dr Ayman (http://free-minds.org/forum/index.php?topic=9188.0):

            Arapcanin klasik sözlükleri
            SEHR kelimesinin etimolojisini uzun uzun aciklarlar.

            Örnegin
            "sehr"in birer türevi olan

            aSHaRat: karni yuvarlak hale gelmis gebe kadindir;
            SaHiRa(t): iri yari beyaz kadin;
            aSHaR: ciceklerin göz alci beyazligi.

            SEHR temel olarak göze carpan, göz önünde olan, göz alici seydir. Dolayisiyla bu Arapca kelimenin etimolojisi kesinlikle ve acikca onun göze carpan, yuvarlak, genis ve parlayan bir dolunay oldugunu gösterir; incecik, gözden kacan, silik bir hilal degil.

            ÎDDET ES-SUHÛR asla sabit ve 12 ay degildir. Her 3 iddetin 1'i 13 dolunaydan olusur. Kanit olarak Miladî 625 ve 626 yillarinin her birinin "iddet es-suhûr"unu yukariya astim. Ilkinde 12 ay, ikincisinde 13 ay var.

            Kamerî yilin aylari vakten oynak oldugu halde bu 13 ncü "sehr"ler iddetin "sehr"lerini vakten sabit hale getiriyor ve, örnegin Yûsuf nebiye taninan 7 bitek yil baglaminda, 7 iddeti 7 semsî yila esitliyor.

            ayrıca 12 ayın arapçada adları belli senin mantıgına göre o zaman 13.ayın adı ne?

            Siz mevcut kamerî yilin icindeki aylarin adlarindan söz ediyorsunuz. Ama onlar Hz Muhammed ahrete göctükten sonra uyduruldu. Hz Muhammed zamaninda Araplar iki takvim kullandilar:

            Bkz. Kevser Basar'in yüksek lisans tezi (http://www.belgeler.com/blg/146f/cah...sdlamic-period)

            1.Yildiz takvimi
            2.Ay-günes takvimi

            "Yildiz takvimi"nde ay adi da ay kavrami da yoktu; 28 menâzil vardi. Bunlarin 27'si 13 gün, 1'i ise 14 gün idi. Toplam 365 gün.

            "Ay-günes takvimi"ne gelince adindan da anlasildigi üzere o, günes yilina uyarliydi yani onun esas aldigi yili meydana getiren aylar, tipki iddetin "sehr"leri ve semsî yilin aylari gibi vakten sabit idi.

            Araplar Hz Muhammed zamaninda yilin 1/12'ine sehr degil kuzeyde yerh, güneyde verh diyordu ve ay adlari degisiyordu. Örnegin Zbeten (Nisan), Temmuz.

            Bkz
            verh en zbeten (http://www.mnh.si.edu/epigraphy/e_pr...04_sabaean.htm)
            yerh-i temmuz, http://www.islamic-awareness.org/His...ns/raqush.html

            Bu son iletimdi. Rahatsiz ettigim icin lütfen beni bagislayin.

            Yorum


              Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

              Ne kadar yanılıyorsun kardeşim. Zamanla ilgili aya SEHR değil ŞEHR denir. Siz habire SEHR yazıp duruyorsunuz.


              Size çarpıcı bir örnek vereyim. Bakın Ensar Rasulullah Medineye gelirken bir şir okumuşlardı. TALA EL BEDRU ALEYNA, (Dolunay doğdu üzerimize ) diye. Siz hala ŞEHR kelimesini zorlamışsınız dolunay diye. Bir de ŞEHR değil SEHR diyorsunuz.
              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

              Yorum


                Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?


                İlk olarak Velayet nuru tarafından gönderildi

                Oruç tuttuğunuz günlerin gecesi kadınla­rınıza yaklaşmanız size

                helal kılındı..
                Sizin için şafağın beyaz ipliği, siyah
                ipliğinden
                seçilinceye kadar yiyin için, sonra oru­cu geceye kadar

                tamamlayın."


                Gördüğünüz gibi oruç tuttuğumuz günlerin geceleri;
                yemek içmek, eşlere
                yaklaşmak müslümanlar için helal kılınmıştır. Oruç tutmak
                için yemek içimek
                vs. oruç tutacağımız günden önceki gece gerçekleşmiyor mu?
                Sahura, oruç
                tutacağımız günden önceki gece kalkmıyor musunuz? Allah aşkına
                bundan daha
                açık ve net ne istiyorsunuz? Yoksa sizler gece bir şeyler yemeden mi
                oruç
                tutuyorsunuz?!

                Hocam burada "leyletul siyam" yani oruç gecesi deniyor. Yani oruç tutmadan önceki gece demiyor, hatta illa anlam çıkarmak gerekiyorsa, oruç tutulan günün gecesinden bahsediyor diyebiliriz. Sahura kalkılacak ilk gecenin öncesindeki gündüz zaten henüz oruca başlamamış o sorumluluk dairesi içine girmemiş oluyoruz bu yüzden bu ayetin o geceye işaret ettiği anlamı çıkmaz. Buradan anlaşılması gereken şey " Gün boyu oruç tutmuş olup, orucun yasaklarına riayet etmiş olanlara bu yasakların gece çöktüğünde bittiğinin anlatılmak istendiğidir. Yani gece çökmesiyle günün yasaklarının bittiğidir. Gece veya Gündüzün önceliğinin meselesinde her iki taraf ta kendini destekleyecek sonuçlar olduğunu iddia edebilir.

                Yorum


                  Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                  أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيَامِ الرَّفَثُ إِلَى نِسَآئِكُمْ..
                  وَكُلُواْ وَاشْرَبُواْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ
                  ثُمَّ أَتِمُّواْ الصِّيَامَ إِلَى الَّليْلِ..
                  "Oruç tuttuğunuz günlerin gecesi kadınla­rınıza yaklaşmanız size helal kılındı..
                  Sizin için şafağın beyaz ipliği, siyah ipliğinden seçilinceye kadar yiyin için, sonra oru­cu geceye kadar tamamlayın."


                  velayet nuru kardeşim beni gerçekten şaşırtıyorsun!bu ayetin neresinden gecenin gündüzün önünde oldugu anlamını çıkarttın pes dogrusu!gerçekten gitgide okuyanları daha fazla şaşırtıyorsunuz.kuranda apaçık ayet varken o ayete karşı alakasız ve senin dediğin anlama gelemiyecek bir ayet sunuyorsun.hayret gerçekten bence alimlerine bir danış artık olay sanki hakkı bulmaktan çok bir yarışa girdi bence böyle zorlamalı yorumlara hiç gerek yok.tüm okuyucuların insafına bırakıyorum bu ayetin neresi gecenin gündüzden önce oldugunu gösteriyor.

                  birde benim sundugum ayete bakalım,sonra düşünelim acaba hangi ayet gece gündüz ilişkisini anlatıyor ve acaba senin dediğin gibiyse bu 2 ayet birbiriyle çelişiyormu?el-insaf gerçekten şaşırtıyorsunuz bakalımdaha neer görecegiz.

                  [font=]لَا الشَّمْسُ يَنبَغِي لَهَا أَن تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ[/font]

                  [font=]Leş şemsu yenbegî lehâ en tudrikel kamere ve lel leylu sâbikun nehâr(nehâri), ve kullun fî felekin yesbehûn(yesbehûne). [/font]

                  Yorum


                    Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                    [quote author=cundep link=topic=23732.msg158453#msg158453 date=1344800090]


                    Hocam burada "leyletul siyam" yani oruç gecesi deniyor. Yani oruç tutmadan önceki gece demiyor, hatta illa anlam çıkarmak gerekiyorsa, oruç tutulan günün gecesinden bahsediyor diyebiliriz. Sahura kalkılacak ilk gecenin öncesindeki gündüz zaten henüz oruca başlamamış o sorumluluk dairesi içine girmemiş oluyoruz bu yüzden bu ayetin o geceye işaret ettiği anlamı çıkmaz. Buradan anlaşılması gereken şey " Gün boyu oruç tutmuş olup, orucun yasaklarına riayet etmiş olanlara bu yasakların gece çöktüğünde bittiğinin anlatılmak istendiğidir. Yani gece çökmesiyle günün yasaklarının bittiğidir. Gece veya Gündüzün önceliğinin meselesinde her iki taraf ta kendini destekleyecek sonuçlar olduğunu iddia edebilir.

                    [/quote]

                    Bak kardeş, sahur oruçtan önce değil mi? Oruç tutmadan önce sahura kalkılmıyor mu? İŞTE GECENİN ÖNCE GELMESİ. Yoksa siz orucun ilk günü öncesi sahura kalkmıyor musunuz. Bir gün oruç tuttuktan sonra mı sahura kalkıyorsunuz?
                    Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                    Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                    Yorum


                      Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                      Mavi ay çok nadiren meydana gelir. Her yılda 12 dolunay vardır ve 11 gün artar. Bu durumu müslüman ülkeler ramazanın her sene yaklaşık 10 gün erken olmasından bilirler. Bu artan günler biriktiğinde bir yılda 13 dolunay gözlenir. Bu süre 32 aydır veya 2.72 yıldır. Amerikalıların kültüründe her dolunayın bir adı vardır ve bu isimlendirme dolunayın meydana geldiği zaman göre verilir. İşte bu fazladan meydana gelen 13'cü dolunaya da mavi ay denmektedir. Ay bir evresini 29.5306 günde bir tamalar, kullandığımız takvimde de bir ay yaklaşık bu süreye eşittir, bir veya iki gün artar. Doğal olarak Şubat ayı hariç çünkü Şubat, dolunay döneminden 1-2 gün fazla değil tersine 1-2 gün daha kısadır. O nedenle Şubat ayında mavi ay meydana gelmez. Bırakın mavi ayı bazan dolunay dahi meydana gelmez. Bazı yıllarda iki kez mavi ay meydana gelebilir, bu ise Şubat'da dolunay olmamasına bağlıdır. bu durum yüzyılda ancak 4-5 kez olabilir.
                      TUBİTAK

                      Acik bir sekilde Ay takvimi ile Gunes takvimi arasindaki gun farkliliklarindan olusan 13 dolunay deseniz suyu bulandiramaz konuyu farkli yonlere cekemezdiniz. Amaciniz konuyu saptirmaksa bence beceremezsiniz. Eger bu ispat edilenin disinda farkli bir teziniz varsa akil, mantik, bilim ve ilim cercevesinde yazmanizi rica ediyorum.

                      Yorum


                        Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                        Bu mesele ile ilgili bir arap alevi aliminin şöyle bir yazısına rastladım, nokta vigülüne dokunmadan yayınlıyorum:

                        Şanı yüce Allah Kuran'ı Kerim'de şöyle buyurmuş:
                        "O, güneşi bir ışık (kaynağı), ayı da (geceleyin) bir aydınlık
                        (kaynağı) kılan, yılların sayısını ve hesabı bilmeniz için ona
                        menziller takdir edendir. Allah, bunları (boş yere değil) ancak gerçek
                        ile (hikmeti gereğince) yaratmıştır. O, ayetlerini, bilen bir topluma
                        ayrı ayrı açıklamaktadır." (Yunus suresi: 5)
                        İslam âlemindeki en büyük ihtilaf bilgi kaynağında olmuştur. İslam
                        âleminin bilgi kaynağı Kuran'ı Kerim ve Ehli Beyt efendilerimizin
                        imamlarıdır. Zaman hesaplaması imamı Ali efendimiz tarafından
                        yapılmıştır. Bu hesaba göre her ayın birinci günü hesaplanabilir. Arap
                        asıllı Aleviler ayların birinci gününü bu şekilde hesap etmektedir.
                        Alevilerin "Şia" olarak bilinen kesiminin çoğunluğu, ayetlerin zahiri
                        (okunuşu) anlamında kalarak, bilgi edinmektedir. Şanı yüce Allah
                        Kuran'ı Kerim'de şöyle buyurmuş:
                        "Ey iman edenler, sizden öncekilere yazıldığı gibi, oruç, size de
                        yazıldı. Umulur ki sakınırsınız. Oruç, sayılı günlerdedir. Sizden kim
                        hasta, ya da yolculukta olursa, tutamadığı günler sayısınca başka
                        günlerde tutar. Oruca gücü yetmeyenler ise bir yoksul doyumu fidye
                        verir. Bununla birlikte, gönülden kim bir iyilik yaparsa (mesela
                        fidyeyi fazla verirse) o kendisi için daha hayırlıdır. Eğer bilirseniz
                        oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır. (O sayılı günler), insanlar
                        için bir hidayet rehberi, doğru yolun ve hak ile batılı birbirinden
                        ayırmanın apaçık delilleri olarak Kur'an'ın kendisinde indirildiği
                        Ramazan ayıdır. Öyle ise içinizden kim bu aya ulaşırsa, onu oruçla
                        geçirsin. Kim de hasta veya yolcu olursa, tutamadığı günler sayısınca
                        başka günlerde tutsun. Allah, size kolaylık diler, zorluk dilemez. Bu
                        da sayıyı tamamlamanız ve hidayete ulaştırmasına karşılık Allah'ı
                        yüceltmeniz ve şükretmeniz içindir." (Bakara suresi: 183-185)
                        Ramazan ayındaki oruçla ilgili, bu üç ayetteki bilgiyi hakkıyla
                        değerlendirenler, meselenin hakikatine vakıf olurlar. Bu ayetlerdeki
                        hesapla ilgili yönü ise şudur:
                        "Oruç, sayılı günlerdedir."
                        "günler sayısınca"
                        "sayıyı tamamlamanız"
                        Şanı yüce Allah "sayı" ifadesini beyan etmiştir. Burada ayın görülmesi
                        söz konusu değildir. Şanı yüce Allah'ın ayetteki "femen şehide"
                        buyruğunu "kim ayı görürse" olarak tercüme etmek hatalı olur. Öyle ise
                        içinizden kim bu aya ulaşırsa, tercümesi doğru olanıdır. Nitekim şanı
                        yüce Allah, çok sayıdaki ayetlerde aylarla ilgili beyanlar yapmıştır.
                        Bu beyanlarında ayların sayısının bilindiğinden yola çıkılmıştır. Yani
                        aylarla ilgili bu ayetlerde, ayı "gördüğünüzde" veya "görmeniz"
                        ifadesi kullanılmamıştır. Bu gibi ayetlerin örnekleri çoktur. Şanı
                        yüce Allah buyurdu ki:
                        "Gerçek şu ki, Allah katında ayların sayısı, gökleri ve yeri yarattığı
                        günden beri Allah'ın kitabında on ikidir. Bunlardan dördü haram
                        aylardır. İşte bu, Allah'ın dosdoğru kanunudur. Öyleyse bunlarda
                        kendinize zulmetmeyin ve onların sizlerle topluca savaşması gibi siz
                        de müşriklerle topluca savaşmayın. Ve bilin ki Allah, takva
                        sahipleriyle beraberdir." (Tevbe suresi: 36)
                        Ayların sayısı, gökler ve yer yaratıldığı günden beri sayıca 12 olarak
                        belli olduğuna göre, bu ayların gün sayıları da belli olması gerekir.
                        Kıyamete kadar geçerli hüküm beyan eden ayetler, birbiri ardından
                        gelen ve birbirini destekleyen niteliktedir. Bu ayette ayların sayısı
                        belli olduğuna göre, her ayın gün sayısı da belli olmalıdır.
                        Sevgili din kardeşlerim,
                        İslam âlemindeki en büyük problem doğru bilginin bulunmaması değildir.
                        En büyük problemimiz, doğru bilginin bulunması ve bilinmesine rağmen
                        kabul edilmemesidir.
                        Bu mübarek Ramazan ayın hürmeti nedir?
                        Müslümanların birbirini öldürmesi, Ramazan ayının hürmetine uyar mı?
                        Müslümanların birbirini öldürmesi için destekçi, yardımcı olmak,
                        Ramazan ayının hürmetine uyar mı?
                        Müslümanların birbirini öldürmesine seyirci kalmak Ramazan ayının
                        hürmetine uyar mı?

                        Yorum


                          Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                          Bakara Süresi 187. ayet şöyle diyor.

                          "... Siyah iplik-beyaz iplikten ayırt edilinceye kadar yiyip için. Sonra gece girinceye kadar orucu tamamlayın! Mescidlerde itikâfta bulunduğunuz sırada eşlerinize yaklaşmayın! Bunlar Allah'ın yasak sınırlarıdır, sakın o hudutlara yaklaşmayın! İşte böylece Allah insanlara, zararlardan sakınıp korunmaları için âyetlerini iyice açıklar."

                          Velayet nuru kardeşim,
                          Kırmızıyla yazılı ayet: İmsak vaktiyle, iftar vaktinin zamanını anlatmaktadır. Ayet açık ve net, dolayısıyla bu ayetten gecenin gündüzün önünde oldugu anlamı çıkmaz. Bu konuda yanılıyorsunuz.
                          "İlmin cevherini ehlinden men etmeyin, ilmin cevherinin ehline zulmetmiş olursunuz. İlmin cevherini ehlinden olmayanlara vermeyiniz, aksi takdirde ilmin cevherine zulmetmiş olursunuz."

                          İmam Hz. Cafer-i Sadık (a.s)

                          Yorum


                            Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                            cündep kardeşim çok önemli bir noktaya deginmişsin paylaşımın için teşekkür ederim.çok anlamlı ve düşünülmesi gereken nuanslar

                            Yorum


                              Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                              ramaan byrmı pazaretssi olabilirmiş. hilalin görünmesi nedeniyle.
                              Hüseyin'in şehadeti üzre müminlerin kalbinde bir aşk vardır, o aşk asla soğumaz.
                              Hz.Peygamber (saa)

                              Yorum


                                Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                                selamlar
                                eger pazartesi fatır bayramı ise ve sizde gece gunduzden once oldugu inanışı oldugu ıçin hilalin gorunme zamanı pazar yani 19 agustos 2012 tarihinde olmasi gerekir.ancak bilimsel verilere gore hilalin tabi gorebilirseniz ilk hali alma tarihi yeni ay 17 agustos oldugu icin ve hilal her zaman yeni ay halinden 1 gun sonra oldugu icin 18 agustos(ilk hilal olarak gorulme hali),ve bu durum yaklasık zannedersem 3gun surer hilal olarak gorulmesi.yani normalde bilimsel olarak 18 agustos yani bu cumartesi ilk hilal durumunu alması gerekmektedir

                                alevi araplarda ay baslangıcı hilalle degilde yeni ayla basladıgı icin ve ayrıca gunduz geceden once oldugu icin bizim icin fatır bayramı yeni ayın oldugu miladi takvim gununun gunduzu olan 17 agustos 2012 yani bu cuma gunudur.ve bizim ramazan ayının son oruc gunu 16 agustos gunudur yanı bu bune ait gunduz yani son orucumuzu tutacagız insalla


                                saygılarımla

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X