Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

    dün forumda bir sorun mu vardı bilmiyorum ama iki üç saat boyunca paylaşım yapmaya çalışmama rağmen ne yazık ki hep hata gözüktü ve forum bağlantısı kesildi. oysa internet bağlantısında sorun yoktu tüm sayfalara sitelere giriş yapabiliyor ve facebookta paylaşım yapabiliyordum... ama foruma gelince nedense sıkıntı oldu bir engel mi vardı?

    من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
    أبو النواس

    Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
    Ebu Nevves

    Yorum


      #47
      Ynt: İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

      klkşlinkn

      من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
      أبو النواس

      Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
      Ebu Nevves

      Yorum


        #48
        Ynt: İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

        Alıntı yapılan: _Ehli Beyt_ - Sun Jan 05 2014 22:52:09 GMT+0200 (Türkiye Standart Saati)
        saçmalık olarak gördüğüm iftiranız saptırmanız...benim güya kuranın çeliştiğine inancımmış hata kuranda diye bir inanışımmıış.oldu olucak bide kafir demediğiniz kaldı ...

        Bakın bir tartışma yapılacaksa o belli bir adapla olur inatla olmaz. Ben size beni aydınlatın dedim... verdiğim ayet sizin iddianızı çürütürken siz ısrar ederek hayır benim görüşüm doğrudur derseniz ya verdiğim ayeti farklı anladınız yada kuran çelişiyor... buyrun size açıklayın dedim... siz ise neler söylüyorsunuz... bu şekilde mi tartışırsınız?? ben size ayet verdim kabul etmediniz nedenlerini anlatın... verdiğim ayetin neden siz çürütmediğini anlatın.... beni aydınlatın.... bakın arkadaşlar sabırla konun başından beri size cevaplar verdiler sinirlenip size kaba bir söz söylemediler peki size şimdi ne oldu? siz verdiğiniz cevabı iyi düşünürseniz ve benim niçin

        Alıntı yapılan: sveydi - Sun Jan 05 2014 20:31:58 GMT+0200 (Türkiye Standart Saati)
        öncelikle hayır çürütmüyor; çünkü sizin verdiğiniz ayetler gelecekten bahsetmektedir... benim verdiğim ayetler ise geçmişten bahsetmekte... ama bu şekilde düşünüyorsanız demek ki siz kur'anın çeliştiğine inanıyorsunuz? inancınıza o kadar bağlısınız ki hatayı kuranda, Yaratanda görüyor ama ahatanın inancınızda olduğuna inanmıyorsunuz
        bunu söylediğimi anlardınız. size verdiğim ayetler daha önce cennete ve cehenneme giriş olduğunu kanıtlarken bunları görmezden geldiğiniz için size bu cevabı yazdım... biz burada çocuk kandırmıyoruz. burada konuşan, tartışan herkesin belli bir birikimi var. kimseyi aptal yerine sokmaya kalkışmayın. tartışacaksanız buyrun mantıklı cevap verin. verilen ayetleri kelime kelime tartışalım konuşalım....ben sizi çürüttüm demekle olmuyor kendinizi kandırısınız sadece....


        Alıntı

        hanif1 in dediği gibi ; işte sen bunu yapıyorsun..saçma sapan şeyler söylüyorsun saptırıyorsun .katılıyorum hanif1 in bu dediğine ona bakarsakta bu sizin başlattığınız konuda buraya ait değil cennet cehennemin boşluğu doluluğu...lütfen ozaman onuda burda konuşmayın...konumuz ilk 2 halifenin mezarları ile Resulullahın mezarlarının birlikte olması.. hangi akıla sığar bu iş..peygamberin rahatsız olacağı kişiler kıyamete değin peygamberle birlikte kabir komşusu olmak..sizce Allah Ebu Cehil ile Resulullahın kabrinin yanyana olmasına müsade edermiydi ? peygamber şüphesiz rahatsızlık duyardı kabrinde.aynı şekilde eğer Hz.Ebubekir ve Ömerde kötü işler yapmışsalar yine rahatsızlık duyar...
        hanif1 arkadaş açıkça söylediği bir söz oldu ve dedi ki:

        Alıntı yapılan: hanif1 - Sun Jan 05 2014 21:34:52 GMT+0200 (Türkiye Standart Saati)

        bu arada ebubekir ile ömer i kötü gördüğüm sanılmasın, Allah onlardan razı olsun ki Kuranı bize ulaştırmış ve peygamberin davasına yoldaş olmuşlardır.
        onun bu cevabına ben anladığımı sordum

        Alıntı yapılan: sveydi - Sun Jan 05 2014 21:48:43 GMT+0200 (Türkiye Standart Saati)
        Kur'an'ı bize Ebu Bekir ve Ömer mi ulaştırmış? ilginç bir iddia.... yani onlar olmasaydı...
        çünkü açıkça anlaşılan budur benim bunu sormam gayet normal hanif1 ile diyaloğumu bu konuya karıştırmayın... herkes yazdığına dikkat etsin.. ve ben cidden hanif1 in bu konudaki düşüncesini merak ettiğim için sordum... çünkü ehli sünnet içinde sahabelere öyle yücelikler atfedenler varki bunu sormam kimsenin garibine gitmesin....

        son olarak yazdıklarım konuyla alakalıdır. ama siz sıkıştığınız ve verecek cevap bulamadığınız için işi yokuşa sürmektesiniz... siz peygamberin orada mezarda durduğuna ve yanında ebu bekir ve ömer'in olduğuna inanıyorsunuz bende size hayır peygamber orada değildir diyorum... Ömer ve Ebu bekir'i bilmem ama Peygamber orada değil diyorum... şimdi bu konuyla alakalı mı değil mi?

        من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
        أبو النواس

        Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
        Ebu Nevves

        Yorum


          #49
          Ynt: İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

          Hz. Peygamberin orada olup olmadığı canlı olup olmadığı gibi konularda arkadaşlar iddia ediyor ki Peygamber orada, bir yere gidemez ölüdür, sonra Ebubekir ve Ömerin de kendileriyle birlikte olduğunu iddia ediyorlar. ölü ve bir yere gidemezse o ikisi ile nasıl irtibatta olacak da o ikisinin Peygamberin yanında olduğu ve fazilet kazandığı iddia edilebilecek?

          Yok eğer canlı hareket ediyor Ebubekir ve Ömeri görüyor birlikteler diyorlarsa o zaman bizim, Hayır O Ehlibeytiyle beraberdir dememize neden karşı çıkıyorlar?

          Amaçları Peygamber idrak ediyor ama mezarında çakılmış Ebubekir ve Ömer de yanlarında onlardan geçemiyor mu demek istiyorlar? Tuhaf doğrusu anlamadım?...

          Yorum


            #50
            Ynt: İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

            söylediğimdeki amacım "Kuran ebubekir ve ömere muhtaçtı onlar olmasa biz helak olmuştuk" değil, "şu olmasaydı, x olmasaydı" tarzı şeyler islama göre doğru olmayan düşüncelerdir bu kimseler ebu bekir olabilir, ömer olabilir, ali olablir, ebu hanife olabilir , humeyni olabilir uzar da gider. benim demek istediğim vaki olan şey budur, Kuran ebubekir ve ömerin(Allah onlardan razı olsun) de iman edip katıldığı bir davayı vaaz ediyordu ve onlar da sonrasında Kuranın sistemli şekilde birleştirilip müslümanlara ve onlar yoluyla dünyaya ulaştırılmasına gayret etmişlerdi. ben klasik bir sünni gibi onları mutlak hatasız, ya da hatalarında bile hikmet olacak insanlar olarak görmem fakat klasik şii mantıkla onları yermek için uydurmalara ve zanni boşluklara yapışacak da değilim. rasulullahtan sonra yaşanan şeyler bize ders vermediği sürece tartışmanın itikadi bir tarafı olduğunu da düşünmüyorum, "onlar bir ümmetti, gelip geçtiler.."


            konu ile de ilgili olarak, peygamberin kabrinde yaşadığı gibi düşüncelerin dayanağı olan ayet/ayetler var mıdır?

            Yorum


              #51
              Ynt: İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

              "Ve de ki: Yapın yapacağınızı, muhakkak yaptıklarınızı Allah da görür, Peygamberi de, inananlar da ve gizliyi de, açığı da bilenin tapısına gideceksiniz ve mutlaka yaptıklarınızı haber verecek size." Tevbe 105

              "Ne olacak halleri her ümmetten bir tanık getirdiğimiz, seni de hepsine tanık tuttuğumuz gün?" Nisa 41

              Ebubekir ve Ömer dine en büyük zararları olan kişilerdir. bu gün ümmetin ihtilaf nedenleridir. Peygamber vasiyetine ihanetleri ile ilgili olarak İmalarımız buyurur: eğer Peygamberden sonra insanlar Ali a.s'ın velayetinde birleşseler biatlarında dursalardı şu an dünya üzerinde ihtilaf halinde iki müslüman bile bulunmazdı.

              Peygamber zamanında ihtilaf mümkün değldi. Allah aynı sistemi imamet yoluyla kıyamete kadar kurdu. ancak Ebubekir ve Ömer bunları kaldırdı. İnsanları İmamlara biattan alıkoydular. kıyamete kadar İslam'ın yönetim sisteminin kaldırılmasına yerine tağuti yönetimin kurulmasına liderlik yaptılar. böylece müslümanları ihtilaflara birbirlerine düşürdüler.

              Masumiyet inancını anlamadan onlarla İMamlarımızı, onların yönetimiyle Ehlibeytin yönetiminin farkını anlamanzı mümkün değildir. incelemeniz gereken nokta masumiyetin kaçınılmazlığı canlı imamın anlamı gibi konulardır.

              onlar bir ümmetti geldi geçtiler. ama bize din onların kurduğu ve ilga ettiği sistem nedeniyle bozuk geldi. bu gün Ebubekir ve Ömerin kurduğu bidatlar ve onların yaktığı hadislerden etkilenmeyen var mıdır? nasl geçiyorlar bu durumda?

              Yorum


                #52
                Ynt: İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

                Allah cibt ve tağuta lanet etsin
                "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

                علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

                Yorum


                  #53
                  Ynt: İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

                  Soruyu biraz daha geriye götürürsek daha kolay anlaşılır.

                  Resulullah hayattayken yanındaki bazı kimselerden rahatsız oluyor muydu olmuyor muydu? Yani vefatından sonra mezarında rahatsız olup olmamasını değil, bizzat yaşarken ve fikirlerini açıkça söylediği zamanı dikkate alırsak daha kesin bilgiye sahip oluruz.

                  Şu kesin ki, Allah Kur'anda "münafıklara sert davran" diye buyurmuştur. Allah bir kimseye sert davranılmasını istemişse, mutlaka Resulullah o kimseden rahatsız olmuştur. Peki münafık kimdir? Roma İmparatoru mu? Rum Kayseri mi? Haçlı ordusu mu? Hayır, bunların hiçbiri değil, bizzat Resulullah'ın yanındaymış gibi görünen ve görünürde kelime-i şahadet getirmiş "müslüman"lardı. Demek oluyor ki bizzat Resulullah ile beraberken bile onu rahatsız edenler vardı. Öyleyse kabrinde de tabii ki onu rahatsız edenler var.

                  Yoksa bu düz mantığa göre Resulullah'ın kabri şerifinin yönetimini elinde bulunduran Suudlardan çok mu razı peygamber? Onun kabri başında nöbet tutan Suud askerlerinden çok mu memnun?

                  Yorum


                    #54
                    Ynt: İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

                    Fatıma’yı İncitmek, Allah’ı ve Peygamber’i İncitmektir

                    Hz. Fatıma (a.s) Son Nefesine Kadar Ebu Bekir ve Ömer’den Razı Olmadı

                    Buhari ve Müslim gibi iki güvenilir Sünni alimler kendi Sahih’lerinde şöyle yazmışlardır:

                    “Hz. Fatıma Ebu Bekir’i gazaplı haliyle terk etti; öfkeli kaldı ve ömrünün sonuna kadar onunla konuşmadı. Vefat edince Hz. Ali (a.s) Fatıma’nın cenaze namazını kıldırdı ve geceleyin defnetti. Ebu Bekir’i haberdar etmediler ve onun cenaze namazına katılmasına izin vermediler.”* [1]

                    Muhammed bin Yusuf-u Genci eş-Şafii Kifayet’ut- Talib’in 99. babında bu rivayeti nakletmiştir. Hakeza İbn-i Kuteybe de El İmamet’u ve’s- Siyase kitabının 14. sayfasında şöyle nakletmiştir: “Fatıma (a.s) ölüm döşeğinde Ebu Bekir ve Ömer’e şöyle dedi:

                    “Allah’ı ve meleklerini şahit tutuyorum ki, sizin ikiniz beni öfkelendirdiniz, beni hoşnut etmediniz, eğer Peygamber-i Ekrem (s.a.a)’i görecek olursam, ikinizi de şikayet edeceğim.”*


                    Yine aynı kitapta şöyle yazmıştır: “Hz. Fatıma ölünceye kadar da Ebu Bekir’den hoşnut olmadı ve ondan uzak durdu.”*

                    Ve Sünnilerin diğer muteber kitaplarınızda yazılan sayısız rivayetler var. lütfen tarafsızca ve insaflıca hüküm verin.
                    Kaynaklar:
                    [1] - Nitekim Buhari, Sahihin 5. cildinde Hayber gazvesi babı s. 9’da ve hakeza c. 8, “Kavl’un- Nebiy la Nurisu Ma Tereknahu sadaka”* babı, s. 87’de: “Hz. Fatıma dünyadan göçünceye kadar Ebu Bekir’le konuşmadı”* demiştir.
                    "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

                    علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

                    Yorum


                      #55
                      Ynt: İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

                      Fatıma’yı İncitmek, Allah’ı ve Peygamber’i İncitmektir

                      Örneğin: İmam Ahmed Müsned’de, Süleyman Kunduzi Yenabi’ul- Mevedde’de, Ali Hemedani Meveddet’ul- Kurba’da, İbn-i Hacer Savaik’da (Tirmizi, Hakim ve benzerlerinden naklen) çok az bir tabir ve lafız farklılıklarıyla Peygamber-i Ekrem (s.a.a)’in defalarca şöyle buyurduğunu rivayet etmektedirler:

                      Fatıma benim bir parçamdır, gözümün nurudur, kalbimin meyvesidir ve ruhumdur; onu inciten beni incitmiştir, beni inciten Allah’ı incitmiştir; Onu gazaplandıran beni gazaplandırmıştır, ona eziyet den bana eziyet etmiştir.”*

                      İbn-i Hacer İsabe’de Fatıma (a.s)’ın biyografisini anlatırken Buhari ve Müslim’den naklen Peygamber-i Ekrem (s.a.a)’in şöyle buyurduğunu rivayet etmektedir:

                      “Fatıma benim bir parçamdır, ona eziyet eden bana eziyet etmiştir, onu rahatsız eden beni rahatsız etmiştir.”*

                      Muhammed bin Talha eş-Şafii Metalib’us- Süul, s. 6’da, Hafız Ebu Naim İsfahani Hilyet’ul- Evliya, c. 2, s. 40’da ve imam Nesai Hesais’ul- Alevi’de Resulullah (s.a.a)’in şöyle buyurduğunu rivayet etmektedirler:

                      “Fatıma benim kızım ve bir parçamdır; onu rahatsız eden beni rahatsız etmiştir, ona eziyet eden bana eziyet etmiştir.”*

                      Ebu’l- Kasım Hüseyin bin Muhammed (Rağib-i İsfahani) Muhazarat’ul- Udeba, c. 2, s. 214’de Peygamber-i Ekrem (s.a.a)’den şöyle buyurduğunu rivayet etmektedir:

                      “Fatıma benim bir parçamdır; öyleyse onu gazaplandıran beni gazaplandırmıştır.”*

                      Hafız Ebu Musa bin el Müsenna Basri (Ö. H. 252) Mucem’inde, İbn-i Hacer Askalani İsabe c. 4, s. 375’de, Ebu Ya’la Musuli Sünen’inde, Taberani Mu’cem’inde, Hakim Nişaburi Müstedrek c. 3, s. 154’de, Hafız Ebu Naim İsfahani, Fezail’us- Sahabe’de, Hafız bin Asakir Tarih’uş- Şam’da, Sibt bin Cevzi Tezkire s. 175’de, Taberi Zahair s. 39’da, İbn-i Hacer-i Mekki Savaik, s. 105’de ve Ebu’l- İrfan es-Sebban İs’af’ur- Rağibin, s. 171’de, Peygamber-i Ekrem (s.a.a)’in Hz. Fatıma’ya şöyle buyurduğunu rivayet etmektedirler:

                      “Ya Fatıma, Allah-u Teala senin gazabın için gazap eder, senin hoşnutluğun için hoşnut olur.”*

                      Muhammed bin İsmail-i Buhari, Sahih’in “Menakıb-i Karabet-i Resulullah”* babında, s. 71’de (Mesur bin Muhzime’den naklen) ve hakeza, s. 75’de Peygamber-i Ekrem (s.a.a)’in şöyle buyurduğunu rivayet etmektedir:

                      “Fatıma benim bir parçamdır; onu gazaplandıran beni gazaplandırmıştır.”*

                      Buhari ve Müslim’in Sahih’inde Ebu Davut ve Tirmizi’nin Sünen’inde, Ahmed bin Hanbel’in Müsned’inde, İbn-i Hacer’in Savaik’inde, Şeyh Süleyman Belhi’nin Yenabi’sinde ve daha birçok muteber kitaplarınızda Hz. Fatıma’nın faziletleri hususunda birçok benzeri rivayetler nakledilmiştir.
                      "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

                      علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

                      Yorum


                        #56
                        Ynt: İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

                        ya kerrar bu velayet seni de bozduysa bozmadik kimse komaz. kim derdi kerrar sunni kaynaklardan delil gosterecek

                        Yorum


                          #57
                          Ynt: İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

                          [quote author=selmancan date=1389133281 link=topic=25342.msg172074#msg172074]

                          ya kerrar bu velayet seni de bozduysa bozmadik kimse komaz. kim derdi kerrar sunni kaynaklardan delil gosterecek
                          [/quote]
                          selmancan,yukarıdaki olaylar cibt (ömer) ve tağutu (ebubekir) kurana, hadise,akla ,mantğa sığmayan delillerle öven, sünni adı altında nasibilik yapan şahıslara yönelik söylendiği için kendi kaynağından verilmek icab etmektedir.

                          Yoksa bu deliller şiaya yönelik değildir. Bunu bilmeni isterim.

                          Allah bizi, 14 masum aleyhisselam gurban olduklarımın yolundan ayırmasın. Allah c.c onların düşmanlarına lanet etsin. Allah c.c ehlbeyt aleyhisselamın düşmanlarını savunanlarada lanet etsin, lanet etmeyenlerede lanet etsin.
                          "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

                          علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

                          Yorum


                            #58
                            Ynt: İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

                            ne zaman tekfir edileceğim diye bekliyordum, ebu bekir ile ömer tağut ama imamlar masum? dayanak ne, 2 yakası bir araya gelmeyecek rivayet kültürü...

                            Yorum


                              #59
                              Ynt: İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

                              hayr sizin tekfir edilmenz sozkonusu degl . o arkadasin kendi gorusu siada hadislerde tekfire siddetle karsi cikiyor imamarimiz . ehlibeyt onayi disindaki yonetimlerin tagut oldugu hakikati ise hem sii hem de suuni gadislerce ayni bicimde aciklanan ayetlerke sabittir

                              Yorum


                                #60
                                Ynt: İlk 2 halife ve Resulullah'ın kabirleri

                                dinde zorlama yok. dogruluk sapikliktan tamamen ayrilmistir. artik kim tagutu reddedip allaha iman etmisisse kopmasi mumkun olmayan bir kulpa yapismistir . bakara 256
                                bu ayetteki kopmayan kulptan kadit ehlibeyt imamlaridir. tirmizi menakip bolumu
                                sarildigimizda asla sapmayacagimiz iki itaat mirciimiz kuran ve ehlibeyttir .mutevatir hadis
                                ehlibeytin 1., imami ali sa dir . o dururken onun onaylamadigi halife tagut degil de nedir ,?
                                iki emanetten biri olan kurani krara atip tevratin hukumleriyke yasamak iman birakir mi insanda ayni sey ikinci emsbet ehlibeyti atip onun yerine baska birini bas edinmek inon hukimleriyle yasaak icin de gecerli degil midir

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X