Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    [quote author=Cihandar link=topic=1684.msg159007#msg159007 date=1345299751]
    Hadis:
    Ahmed Bin Muhammed bin İsa kendisinin “Nevadir” ve İbni İdris kendisin “Sarair”(kitaplarinda
    ) İbni Ebu Umeyir Hişam Bin El Hakimden o da Abdullahtan(Caferi Sadiktan) nakletdiler ki (Muta) hakkinda o dedi:”Bunu bizimle Fuccardan(haddini aşanlardan ve günahkarlardan )başkasi yapmaz”
    (Biharül Envar,cilt 100,sayfa 318)
    Şii Şeyh El-Mecid diyor ki:
    “Nevadirdeki raviler müteberdir.”Vesail”in yazari “Nevadirden” nakletmiştir ve onun ravileri “Nevadir”deki gibi güvenilirdir”

    [/quote]

    bu "fuccar" kelimesinin "günahkarlar" diye tercüme edilmesi burası için doğru değildir. Evet fücurun günah anlamı vardır ama tek anlamı günah demek değildir. Mut'ayı içimizde füccardan başkası yapmaz dendiğinde eğer çok günahkarlardan başkası yapmaz anlamı çıksaydı, Kur'an bu nikaha izin vermez, hadisler caiz olduğunu açıklamaz, onca sahabe ve sonrasındaki insanlar bunu uygulamazlardı.

    Buradaki fücur kelimesi sözcük anlamıyla ele alınmış olmalıdır. ki bu kelimenin sözlük anlamları arasında suyun yarıp çıkması diye bir anlam var. Fecir aynı kökten gelir, güneşin ufku yarıp ortaya çıkması demektir. bunun dışında fecir kelimesinin bir çok anlamı vardır. ancak kapalı bir yerin patlayarak oradan dışarı çıkma anlamı pınar gibi anlamı vardır. Bu anlamı esas aldığımızda mut'ayı normal düzeni olan insanlar yapmaz. bunun yerine eğer mut'a yapmadığında zina yoluyla günaha düşmekten kendini alamayacak kadar sıra dışı, normal standartların dışındaki insanlar demektir. yani evliliğin normali çok kullanılanı asıl olanı süresiz evliliktir. Arızi, geçici, olağanüstü şartlarda ihtiyaca yönelik olanı, mut'adır. Mut'a düzenli yaşamı olanın yaptığı bir şey değildir.

    Eğer hadis sahihse ki (bize göre sahihtir) bu anlamdadır. Zaten parentez içindeki açıklamalar hadiste yoktur, bu kelimeler füccar kelimesine yazarın ya da mütercimin eklediği kelimelerdir.

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      [quote author=Muhammed Taki link=topic=1684.msg159001#msg159001 date=1345296782]
      İbni ebul hadid yazmış ki: millet teravih kılmak isteyince hz.Ali,hz.Hasan'ı mescide yollamış millet hz.Hasan'ı görünce kaçmaya başlamış ve tabiki malum sloganı atarak... Hz.Ali burda üstüne düşeni yapmış tepkiyi koymuş sonrası insanlara kalır ama muta konusunda ne yapmış?
      [/quote]

      ne yapmasını bekliyordunuz? Eline sopa alıp milleti mutaya mı zorlayacaktı? teravih bidatını kaldırmak için görevlendirebilir çünkü bu sevap için ve açıktan yapılıyordu günah getiriyordu. oysa muta gizliden yapılır yani mescidde müta yerleri yoktur toplu olarak yapılan bir şey değildir ve sevap için de ibadet niyetiyle yapılmaz...

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        [quote author=Cihandar link=topic=1684.msg158947#msg158947 date=1345252905]
        Biliyorum o kitabı ama ben zaten bu dört kadın hususundada aynı fikirdeyim bu muta hiç bir türlü akıllımın yatmıyacağı birşey bununla ilgili epey delil okudum.Olay senin benim yapmam değil ki olay ben pekde doğru bulmuyorum.
        [/quote]siz daha hayatı bilmiyorsunuz ki! öyle bir zaman gelir, zinaya düşme tehlikesi olur, o zaman ne yapılacaktır? zina ya da başka günaha mı girilecektir. işte böyle olağandışı zamanların ruhsatı olarak muta önemli bir izindir.

        mutayı mantıklı bulmayanlar, hayatta nice insan ve şartlar vardır onu bilmeyenlerdir. ben daha önce yazdım. ekonomik bağımsızlığını kazanmış bir bayn ve asla evlenmeyi de istemyor onu yük olarak görüyor neden bir ömür koca kahrı çekeceğim diyor. ancak bu bayan 35ine doğru geldiğinde ne para ne meslek ne kariyerin asla dolduramayacağı bir boşluğu fark ediyor: dünyada bir iz bırakmak. işte burada nesil ve soy sahibi olmanın şart olduğunu düşünüyor. bir çocuk sevgisine ihtiyacı olduğunu fark ediyor. bu kadın napacak hala evlenmeyi ve koca kahrı çekmeyi göze alamıyorsa siz buna hayır koca kahrı çekmeyeceksen çocuk sahibi de olamazsın mı diyeceksiniz? ama hangi mantık ve hakla?

        şimdi boşanan geçinemeyen ana kuzuzu bi sürü bayan var. eğer onu bir daha evlendirseniz sonra yine boşanacak. ekonomik bağımsızlığa sahip. şimdi bu bayan süresiz evlilik ve bi sürü hayalle evlendirip sonra yıkım yaşayacağına, mutayı bir çıkar yol olarak sunsanız ne beisi var?

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          [quote author=Cihandar link=topic=1684.msg158964#msg158964 date=1345262268]
          [color=rgb(68, 68, 68)]Şia kaynaklarında mutanın haram olduğuna gösteren deliller ;

          Hz. Ali (a.s) bu konuda şöyle demektedir: “Rasûlullah (sav) Hayber gününde evcil eşek eti ve mut’a nikâhını yasakladı”. “El-İstibsar” Tûsî (3/143), “Vesailu Şia” Hur Amilî (21/12)
          [/color]
          [color=rgb(68, 68, 68)][/size]Aynı şekilde, Allah rahmet etsin, imamlar da mut’a nikâhını yasakladılar. Abdullah Senal şöyle dedi: “Ebu Abdullah (a.s)’a mut’a hakkında sordum, bana şöyle dedi: “Kendini onunla kirletme”. “Mustedreku Vesail” (14/455)[/color][color=rgb(68, 68, 68)][/size]Mufaddal şöyle dedi: “Ebu Abdullah (a.s)’ı aynı şekilde derken duydum: “Ondan uzak durun, birinin avret yerinizi görüp onu kardeşlerine ve arkadaşlarına aktarmasından korkmaz mısınız?!” Kâfî (5/453), Vesailu Şia (21/22). Muhammed b. Şem’ul şöyle dedi: “Ebu Hasan bazı valilerine mektup yazarak şöyle dedi: “Mut’a nikâhını helal kabul etmeyin. Size düşen sünneti uygulamaktır.” Kâfî (5/453).[/color]
          [/quote]

          bu rivayetin aynısı sünni kaynaklarda da var. ve sünnilerin mut'anın haramlığına gösterdikleri delil de büyük oranda bu hadistir. ancak bu hadisin sahih olması mümkün değildir. Çünkü buna zıt olarak Mut'a'nın haramlığına dair çok sayıda hadisle kesin ayet vardır. aynı kitaplarda şianın daha güçlü senetle mut'anın caiz olduğuna dair rivayetler de vardır.

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            [quote author=Cihandar link=topic=1684.msg158955#msg158955 date=1345255396]
            İmam Ali a.s kendi halifelik döneminde neden muta hakkında bir serbestlik söylememiştir.
            [/quote]

            söylememiş mi? söylemiş ya, Allah Ömer'e acısın, eğer o mutayı yasaklamasaydı insanlardan yoldan çıkmışlardan başkası zina etmezdi buyurması ne zamandır?

            ve diğer yandan mut'a bu gün aksettirildiği gibi tamamen kalkmamıştı ki Ali a.s. tamamen kalkan bir gelenek gibi onu geri getirmeye çalışsın.

            1- Muta açıktan yapılan bir reklam değildir bu yönden tüm toplumun gündemine giren bir olay değildir, münferittir bu yüzden , toplum huzurunda bir kaç açıklama dışında bir uygulama yapılma şansı yoktur.

            2- Muta mut'a tüm toplumun kullandığı bir caiz fiil değildir. tüm toplum kullanmadığından mescidde namaz gibi genel bir düzenleme ve duyuru yapılmaz.

            3- Mut'a tümden kalkmış değildi ne Ömer ne Osman bunu tümden kaldıramadılar çünkü biliniyordu ki caiz, bu yüzden toplumdan silinmedi ki Ali a.s. buna yönelik düzenlemeye gitsin. Hayatın gerçeği olduğundan bu konuda teşvik istemeden süren bir uygulama idi. sadece bozulan yönleri tashih edilirdi.

            4- Ali a.s. kendisine dayatılan üç büyük savaş nedeniyle mutaya varana kadar daha çok sayıda bi yanlışlığı düzeltemedi ki Muta konusuna zaman ayırabilsin. Sıffin savaşı bir yıla yakın zamanını aldı O hazretin. onun dışında savaş için ordu toplamak sapanları hidayet konuşmaları yapmak vs. ile geçti zamanı

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              [quote author=Cihandar link=topic=1684.msg158961#msg158961 date=1345261444]
              Şimdi şöyle bir şey var böyle derisek İmam Alinin peygamberin sünneti uygulmakdan aciz durama düştü çünki Hz.Ömerin sünneti galip geldi vede halk etrafından toplanmasın diye Hz.Ömerin sünnetini tatbik etmeye devam etti.Yoo ben bunu kabul etmiyorum İmam Ali çıkarcı birisi değildi hak için elinden geleni yapardı bu halkın kendi etrafında durmasıda durmamasıda farketmez.O olayda sadece taberide geçiyor.Aynı olayın Muhammed Bin hanefiyden nakledilen İmam Alinin görüşüde var neden kimse ona birşey demiyor.
              [/quote]

              İmam Ali a.s. hakikati beyan buyurduktan sonra zorla mı insanlara doğruları uygulatacak? hadi teravih konusunda düzenleme yapsın, muta sünnet değil ki! muta mübah! sünneti zorla uygulatma için düzenlemeler yapabilirsiniz ama mübah adı üzerinde serbest! sen kime zorla serbest olan bir şeyi yaptırmak için hukuki devletin eliyle bir düzenleme yapabilirsiniz ki? bunları birbirine karıştırmamak lazım. teravih bidattır zina haramdır. zina yapan birine zaten had uygulanır. ama muta yapmadın diye kime bir ceza vereceksiniz? sadece bunun caiz olduğundan şüphe ortaya çıkarsa o zaman onu gidermek için açıklama yaparsınız.

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                [quote author=evren link=topic=1684.msg158996#msg158996 date=1345295487]
                Cihandar ve Muhammed taki kardeşim sizleri tebrik ederim ,sizinle hemfikirim ,Rabbim sizi muvaffak etsin.
                [/quote]

                yanılıyorsun, onlar muvaffak olamayacak hem de Allah onların muvaffak olması için hiç yardımda bulunmayacak. Çünkü Allah bu konuda diyeceğini demiş. bu 50 sayfa da bu açıklandı. Mut'a caizdir.

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  [quote author=Cihandar link=topic=1684.msg159003#msg159003 date=1345297849]
                  İmam Cafer Es-Sadik buyurdu ki: “Ali ibn Ebu Talib demişdir: Eğer Ömer ibnul Hattab beni öcelemeseydi,zinayi ancak en zalim kimseler ederdi! Bu hadisi Yakub el-Kuleyni ‘El-Kafi’ kitabında zikr etmişdir. Şiilerin en büyük hadis alimi ‘Alleme’ lakapli Meclisi ise, bu hadisi mechul saymiştir. [ Mulez el-Ehyar, 12/29/5; Miratul Ukul, 20/227/2] Yukaridaki hadisin d iğer isnadinda : – Eğer Ömer ibnul Hattab beni öncelemeseydi, zinanı ancak en zalim kimseler ederdi! Çünki müslümanlarda büyük nimet- muta vardi! Şii Şeyh El Meclisi bu hadis hakkında “Bu uydurma hadisdir!” demişdir. [Biharul Envar, 103/105] Bu kaydetdiyğm hadisin ravisi Mufeddal İbn Ömerdir. Onun hakkında şii rical alimi en-Necaşi diyor ki: – Onun fikirlieri kusurlu, hədisleri ise karışıkdır. Onlara önem vermek gerk değil! [er-Rical, 2/359-360] Şii Şeyh Ell-Kahbai onun hakkında demişdir: – O hadislere çok ilaveler ederek haddinii aşıyor. Ondan hadis rivayet etmek olmaz! [Mecmua er-Rical, 6/131] Ayni zamanda onun hakkında ayni sözleri el-Erdebili[Cami er-Ruvat, 2/258-259] ve Hoi de [er-Rical, seh. 258] söylemişdir.
                  [/quote]

                  hadise Allame Meclisi meçhul demiştir. meçhul demek, hadisi rivayet edenlerden biri tanınmıyor demektir. bu ise hadisin uydurma olduğu anlamına gelmez. tersine biri bana bu sözü haber verdi ama bu kişiyi tam hatırlamıyorum demeniz gibi bir şeydir. ama söz doğrudur dersiniz.
                  ikinci eleştiri ise şii eleştiri olmayıp sanki sünni eli değmiş gibidir. şii alimlerin hadis literatüründe "uydurma" diye bir kavram yoktur. Şii alimler uydurma olan hadisler için zayıf derler. sünnilerde ise zayıf demek uydurma demek değildir, zayıf olan bir hadis de sahih olabilir sünnilere göre. bu yüzden ikinci eleştiriden de hadisin uydurma olduğu sonucuna ulaşamayız. Hadisin ravilerinden birinin yalancı olması, illa o hadisin uydurma olacağı anlamına gelmez. Yalancı insanlar hiç mi doğru söylemezler? bir insan yalancılıkla meşhur olması onun hiç doğru söylemeyeceği değil söylediklerinin dikkatlice dinlenmesi ve araştırılması gerekeceği anlamına gelir. Eğer yalancı birinin her rivayet ettiği yalandır dersek o zaman vay halimize. hele ki bu kişi bunu bilirse işi yapmıştır. kötü niyetli yalancı o zaman bol bol sahih hadis de aktarsa o zaman ne yapacağı? adamın elinin değidiği bozuluyor! geriye ne kalır!

                  sadece yalancılıkla meşhur olmuş birinin hadisini biz araştırırız. buradaki bu sözü de araştırıyoruz ve bu hadisin sağlam ravilerce mütevatir olarak şia kaynaklarında nakledildiğini görüyoruz...

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    [quote author=Qom u aşk link=topic=1684.msg161249#msg161249 date=1347821159]
                    hadise Allame Meclisi meçhul demiştir. meçhul demek, hadisi rivayet edenlerden biri tanınmıyor demektir. bu ise hadisin uydurma olduğu anlamına gelmez. tersine biri bana bu sözü haber verdi ama bu kişiyi tam hatırlamıyorum demeniz gibi bir şeydir. ama söz doğrudur dersiniz.
                    ikinci eleştiri ise şii eleştiri olmayıp sanki sünni eli değmiş gibidir. şii alimlerin hadis literatüründe "uydurma" diye bir kavram yoktur. Şii alimler uydurma olan hadisler için zayıf derler. sünnilerde ise zayıf demek uydurma demek değildir, zayıf olan bir hadis de sahih olabilir sünnilere göre. bu yüzden ikinci eleştiriden de hadisin uydurma olduğu sonucuna ulaşamayız. Hadisin ravilerinden birinin yalancı olması, illa o hadisin uydurma olacağı anlamına gelmez. Yalancı insanlar hiç mi doğru söylemezler? bir insan yalancılıkla meşhur olması onun hiç doğru söylemeyeceği değil söylediklerinin dikkatlice dinlenmesi ve araştırılması gerekeceği anlamına gelir. Eğer yalancı birinin her rivayet ettiği yalandır dersek o zaman vay halimize. hele ki bu kişi bunu bilirse işi yapmıştır. kötü niyetli yalancı o zaman bol bol sahih hadis de aktarsa o zaman ne yapacağı? adamın elinin değidiği bozuluyor! geriye ne kalır!

                    sadece yalancılıkla meşhur olmuş birinin hadisini biz araştırırız. buradaki bu sözü de araştırıyoruz ve bu hadisin sağlam ravilerce mütevatir olarak şia kaynaklarında nakledildiğini görüyoruz...
                    [/quote] Bu ne demektir? O zaman hadiste meçhul bir ravi varsa yazı-tura atıp ona göre amel edelim ya da kafamıza göre amel edip edilmeyeceğini belirleyelim. Uydurmacı biriyse tabiki söylediklerini kabul etmeyecez.
                    [quote author=Qom u aşk link=topic=1684.msg161245#msg161245 date=1347819657]
                    ancak bu hadisin sahih olması mümkün değildir. Çünkü buna zıt olarak Mut'a'nın haramlığına dair çok sayıda hadisle kesin ayet vardır.
                    [/quote]
                    Hadisin sahih olmamasına delil bu mu?
                    [quote author=Qom u aşk link=topic=1684.msg161248#msg161248 date=1347820549]
                    Allah onların muvaffak olması için hiç yardımda bulunmayacak.
                    [/quote] Hayırdır mana aleminden haber mi alıyorsun?

                    Bu cevaplarla bir yere varamayız. Hadislerin nasıl değerlendirileceğini bilen elmeddin'i bekleyelim.
                    O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      [quote author=Qom u aşk link=topic=1684.msg161244#msg161244 date=1347819514]
                      siz daha hayatı bilmiyorsunuz ki! öyle bir zaman gelir, zinaya düşme tehlikesi olur, o zaman ne yapılacaktır? zina ya da başka günaha mı girilecektir. işte böyle olağandışı zamanların ruhsatı olarak muta önemli bir izindir.

                      mutayı mantıklı bulmayanlar, hayatta nice insan ve şartlar vardır onu bilmeyenlerdir. ben daha önce yazdım. ekonomik bağımsızlığını kazanmış bir bayn ve asla evlenmeyi de istemyor onu yük olarak görüyor neden bir ömür koca kahrı çekeceğim diyor. ancak bu bayan 35ine doğru geldiğinde ne para ne meslek ne kariyerin asla dolduramayacağı bir boşluğu fark ediyor: dünyada bir iz bırakmak. işte burada nesil ve soy sahibi olmanın şart olduğunu düşünüyor. bir çocuk sevgisine ihtiyacı olduğunu fark ediyor. bu kadın napacak hala evlenmeyi ve koca kahrı çekmeyi göze alamıyorsa siz buna hayır koca kahrı çekmeyeceksen çocuk sahibi de olamazsın mı diyeceksiniz? ama hangi mantık ve hakla?

                      şimdi boşanan geçinemeyen ana kuzuzu bi sürü bayan var. eğer onu bir daha evlendirseniz sonra yine boşanacak. ekonomik bağımsızlığa sahip. şimdi bu bayan süresiz evlilik ve bi sürü hayalle evlendirip sonra yıkım yaşayacağına, mutayı bir çıkar yol olarak sunsanız ne beisi var?
                      [/quote]

                      Ben öyle insanlar tanıdım ki sırf şevhet belasına bulaşmamak için oruç tutanlar var.Bence bunların makamı muta yapanların makamından kat kat üstündür.Kendimden mi örnek veriyim bilmyorum ben olsam ne muta yaparım nede yaptırırım bu kendine müslüman diyenlere yakışmıycak bir harekettir.Muta helal olduğunu söylesek bile o kadar yaygın değil yaygın olmayan birşeyki insanlar bunu tasvip etmiyorki herkes tarafındanda uygulanmıyor.Bu olayda empati önemlidir muta yapan birisinin sosyal hayattaki diğer kişilerin vede bakışların tavrı nasıl olurdu onu düşünmek lazım.Akıl herşeyi çözüyorsaki biz adlliyye görüşündeyiz.Aklın bir saatlik muta yapan kişi için düşüncesi ne olur ben şahsen onun kullanılmış bir bez parçasından daha değerli olduğunu bile düşünmem kabul etmemde.Buna kullanılmış vede atılmış sadece bir saatlik zevk için bildiğin zevk aracı bu anlayışın toplum içinde büyük oranda ahlakını bozuncağındanda hem fikirim.

                      O kadının dünya hayatında bir iz bırakması bencilliğidir.Bu düşünce kesinlikle bencil bir düşüncedir sen çocuk istiyorsun ama koca kahrınıda istemiyorsun aferdersin ama bu doğurcağın çocuğu düşünmemekdir.Onun psikolojisinin nasıl olucağını babasız nasıl yaşayacağını bilmemektir.Her çocuğun bir babaya ihtiyacı var babanın sevgisi vede korumasınada bunu yaparak büyük bir haksızlık yapıldığını düşünüyorum.Ayriyetten çocuk büyüdüğünde annesine babam kim derse ne diycek merak ediyorum.Diyeceği laf belli tanımıyorum bir saatlik muta yaptım bir saatlik zevkimin ürünüsün çok çocuk yapmak istiyordum kendimi avuttum senide kullandım.

                      Akıl mutanın yaygınlaşmasının devamlı evliliğin ortadan kalkıcağını yada değerini düşürüp aile kavramını yitiricek bir pozisyonda olduğunda hem fikirdir.Çünki akıl vede insanların kendi nefsi vede hevesi belli bir sorumluluğun altına girmek istemez bu yüzden de kısıtlı olan vede devamlı olmayan şeylerde baskın durur.Buda devamlı evlilik yerine mutanın tercih edilmesi vede sosyal açıdan aile kavramının ortadan kalması demekdir de buda felakettir.

                      Boşanan vede geçinemeyen kadın eş tercihinin üzerinde önemle durmamasıdır.Kadının ekonomik bir özgürlüğünün olması devamlı bir muta yapmasını mı gösteriyor o zaman bu şunu gösteriyor ekonomik bir özgürlüğü olan kadın muta yapmasının sebebi şehvedi duygularını bastırmasıdır.Nitekim erkeklerin hormonsal şehvet duygusu kadınlara göre daha fazladır.Bu söylediğiniz yine beni haklı çıkarıyor çünki ekonomik özgürlüğe sahip bir kadın nefsid vede hefesi gereği muta yapar çünki daimi evlilik kısıtlar vede sorumluluk getirir buda sosyal açıdan bir çöküntü ahlakın toplum üzerindeki etkiside azalmış olur.
                      Haktır Allahım Muhammed mahım
                      Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        [quote author=Qom u aşk link=topic=1684.msg161245#msg161245 date=1347819657]
                        bu rivayetin aynısı sünni kaynaklarda da var. ve sünnilerin mut'anın haramlığına gösterdikleri delil de büyük oranda bu hadistir. ancak bu hadisin sahih olması mümkün değildir. Çünkü buna zıt olarak Mut'a'nın haramlığına dair çok sayıda hadisle kesin ayet vardır. aynı kitaplarda şianın daha güçlü senetle mut'anın caiz olduğuna dair rivayetler de vardır.
                        [/quote]

                        Bu düşünce doğru değil çünki bizde ehli sünnetin kendi hadis kitaplarından delil getirdiğimizde mutayla alakalı onlarda mutanın haram olduğuna ait hadisler getiriyor o zaman bu sizin düşüncenize göre ehli sünnetin mutaya haram demesini anlatan hadislerinde fazla olduğunu ortaya çıkarıyor.Şu demekdir ehli sünnette mutanın haram olduğunu söyleyen delillerinde güçlü olduğudur.
                        Haktır Allahım Muhammed mahım
                        Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          Allah razı olsun Cihandar hocam.
                          O'na yönelin ve O'na karşı takva sahibi olun. Salatı ikame edin ve müşriklerden olmayın;onlar ki, dinlerini parçalayıp fırkalar haline geldiler. Her fırka kendi elindekiyle sevinir. (Rum,31-32)

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            [quote author=Qom u aşk link=topic=1684.msg161247#msg161247 date=1347820425]
                            İmam Ali a.s. hakikati beyan buyurduktan sonra zorla mı insanlara doğruları uygulatacak? hadi teravih konusunda düzenleme yapsın, muta sünnet değil ki! muta mübah! sünneti zorla uygulatma için düzenlemeler yapabilirsiniz ama mübah adı üzerinde serbest! sen kime zorla serbest olan bir şeyi yaptırmak için hukuki devletin eliyle bir düzenleme yapabilirsiniz ki? bunları birbirine karıştırmamak lazım. teravih bidattır zina haramdır. zina yapan birine zaten had uygulanır. ama muta yapmadın diye kime bir ceza vereceksiniz? sadece bunun caiz olduğundan şüphe ortaya çıkarsa o zaman onu gidermek için açıklama yaparsınız.
                            [/quote]

                            Benim demek istediğim İmam Ali a.s helal olduğu görüşünde ise bunu daha fazla dillendirmesi gerekirdi.Çünki bir helale haram demek doğruda değildir.İmam Ali a.s kuranın tevil edicisi olduğuna göre daha fazla dillendirmesi vede hutbelerinde helal olduğunun üzerinde durması demektir.Evet İmam Ali a.s helal gördüğü ehli sünnetteki hadisi Hz.Ömer yasaklamasaydı kötü insandan başkası zina etmezdi lafı tamam doğru dersek ehli sünnetin İmam Ali a.s isnaden diğer bir hadisi daha var.Oda Rasulullah s.a.a hayber gününde evcil eşşek vede mutayı yasakladı hadisidir.O zaman burada bir çelişki olduğu düşüncesinde oluruz.
                            Haktır Allahım Muhammed mahım
                            Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              DÜZELTME:
                              Alıntı yapılan: Qom u aşk - Dün, 21:20:57
                              ancak bu hadisin sahih olması mümkün değildir. Çünkü buna zıt olarak Mut'a'nın haramlığına dair çok sayıda hadisle kesin ayet vardır.

                              BU MESAJIMDAKİ "HARAMLIĞINA" KELİMESİ YANLIŞLIKLA YAZILMIŞ OLUP "HELALLİĞİNE" DİYE DEĞİŞTİRİLMESİ GEREKİR. OKURLARDAN ÖZÜR DİLERİM.

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                [quote author=Muhammed Taki link=topic=1684.msg161250#msg161250 date=1347822819]
                                Bu ne demektir? O zaman hadiste meçhul bir ravi varsa yazı-tura atıp ona göre amel edelim ya da kafamıza göre amel edip edilmeyeceğini belirleyelim. Uydurmacı biriyse tabiki söylediklerini kabul etmeyecez.Hadisin sahih olmamasına delil bu mu? Hayırdır mana aleminden haber mi alıyorsun?

                                Bu cevaplarla bir yere varamayız. Hadislerin nasıl değerlendirileceğini bilen elmeddin'i bekleyelim.
                                [/quote]

                                Yazı tura atılmaz, cevabını da yazmıştım: bu konuda başka ravilerin rivayetlerine bakmadan sonuca gidilmez, ayetlere ve diğer hadislere bakılır. sırf bir ravi meçhul diye akla mantığıa ayet ve diğer hadislere uygun olan o rivayet edilen söz reddedilmez. dedim. Size göre bir ravi bilinmese o söz yalan mıdır? yüzde yüz mü? deliliniz nedir? bir haber gelse ancak ismi açıklanmayan bir üst düzey siyasi diye kaynağı gizlense, bu haber sizce hiç düşünülmeden reddedilmeli mi? bu akıllıca bir iş mi?

                                Uydurmacı birisi Muhammed Allah'ın resulüdür dese bu söz uydurma diye mi bakacaksınız! Uydurmacı birisinin ağzında çıkan sözlerin %100'ü mü uydurmadır? bu akıl işi midir?
                                Elbette bu hadisin sahih olduğunu mana aleminden almıyoruz. bu başlık altında geçen yüzlerce delili siz incelemiş olsaydınız o zaman soru tersine döner dediğinizi diyen birine derdiniz ki: bu başlık altında geçen yüzlerce delil nedeniyle bu hadis sahihtir!

                                Peki siz bu hadisin uydurma olduğunun bulunduğu iddia edilen kitaplarda, yine bu hadisin sahih olduğuna dair delilleri incelediniz mi? Mut'anın caiz olduğuna dair aynı isimlerin muhaliflerle tartışıp onlara sayısız deliller sunduğuna dair delilleri gördünüz mü? görmedinizse inceleyin...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X