Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili
[quote author=Cihandar link=topic=1684.msg159007#msg159007 date=1345299751]
Hadis:
Ahmed Bin Muhammed bin İsa kendisinin “Nevadir” ve İbni İdris kendisin “Sarair”(kitaplarinda
) İbni Ebu Umeyir Hişam Bin El Hakimden o da Abdullahtan(Caferi Sadiktan) nakletdiler ki (Muta) hakkinda o dedi:”Bunu bizimle Fuccardan(haddini aşanlardan ve günahkarlardan )başkasi yapmaz”
(Biharül Envar,cilt 100,sayfa 318)
Şii Şeyh El-Mecid diyor ki:
“Nevadirdeki raviler müteberdir.”Vesail”in yazari “Nevadirden” nakletmiştir ve onun ravileri “Nevadir”deki gibi güvenilirdir”
[/quote]
bu "fuccar" kelimesinin "günahkarlar" diye tercüme edilmesi burası için doğru değildir. Evet fücurun günah anlamı vardır ama tek anlamı günah demek değildir. Mut'ayı içimizde füccardan başkası yapmaz dendiğinde eğer çok günahkarlardan başkası yapmaz anlamı çıksaydı, Kur'an bu nikaha izin vermez, hadisler caiz olduğunu açıklamaz, onca sahabe ve sonrasındaki insanlar bunu uygulamazlardı.
Buradaki fücur kelimesi sözcük anlamıyla ele alınmış olmalıdır. ki bu kelimenin sözlük anlamları arasında suyun yarıp çıkması diye bir anlam var. Fecir aynı kökten gelir, güneşin ufku yarıp ortaya çıkması demektir. bunun dışında fecir kelimesinin bir çok anlamı vardır. ancak kapalı bir yerin patlayarak oradan dışarı çıkma anlamı pınar gibi anlamı vardır. Bu anlamı esas aldığımızda mut'ayı normal düzeni olan insanlar yapmaz. bunun yerine eğer mut'a yapmadığında zina yoluyla günaha düşmekten kendini alamayacak kadar sıra dışı, normal standartların dışındaki insanlar demektir. yani evliliğin normali çok kullanılanı asıl olanı süresiz evliliktir. Arızi, geçici, olağanüstü şartlarda ihtiyaca yönelik olanı, mut'adır. Mut'a düzenli yaşamı olanın yaptığı bir şey değildir.
Eğer hadis sahihse ki (bize göre sahihtir) bu anlamdadır. Zaten parentez içindeki açıklamalar hadiste yoktur, bu kelimeler füccar kelimesine yazarın ya da mütercimin eklediği kelimelerdir.
[quote author=Cihandar link=topic=1684.msg159007#msg159007 date=1345299751]
Hadis:
Ahmed Bin Muhammed bin İsa kendisinin “Nevadir” ve İbni İdris kendisin “Sarair”(kitaplarinda
) İbni Ebu Umeyir Hişam Bin El Hakimden o da Abdullahtan(Caferi Sadiktan) nakletdiler ki (Muta) hakkinda o dedi:”Bunu bizimle Fuccardan(haddini aşanlardan ve günahkarlardan )başkasi yapmaz”
(Biharül Envar,cilt 100,sayfa 318)
Şii Şeyh El-Mecid diyor ki:
“Nevadirdeki raviler müteberdir.”Vesail”in yazari “Nevadirden” nakletmiştir ve onun ravileri “Nevadir”deki gibi güvenilirdir”
[/quote]
bu "fuccar" kelimesinin "günahkarlar" diye tercüme edilmesi burası için doğru değildir. Evet fücurun günah anlamı vardır ama tek anlamı günah demek değildir. Mut'ayı içimizde füccardan başkası yapmaz dendiğinde eğer çok günahkarlardan başkası yapmaz anlamı çıksaydı, Kur'an bu nikaha izin vermez, hadisler caiz olduğunu açıklamaz, onca sahabe ve sonrasındaki insanlar bunu uygulamazlardı.
Buradaki fücur kelimesi sözcük anlamıyla ele alınmış olmalıdır. ki bu kelimenin sözlük anlamları arasında suyun yarıp çıkması diye bir anlam var. Fecir aynı kökten gelir, güneşin ufku yarıp ortaya çıkması demektir. bunun dışında fecir kelimesinin bir çok anlamı vardır. ancak kapalı bir yerin patlayarak oradan dışarı çıkma anlamı pınar gibi anlamı vardır. Bu anlamı esas aldığımızda mut'ayı normal düzeni olan insanlar yapmaz. bunun yerine eğer mut'a yapmadığında zina yoluyla günaha düşmekten kendini alamayacak kadar sıra dışı, normal standartların dışındaki insanlar demektir. yani evliliğin normali çok kullanılanı asıl olanı süresiz evliliktir. Arızi, geçici, olağanüstü şartlarda ihtiyaca yönelik olanı, mut'adır. Mut'a düzenli yaşamı olanın yaptığı bir şey değildir.
Eğer hadis sahihse ki (bize göre sahihtir) bu anlamdadır. Zaten parentez içindeki açıklamalar hadiste yoktur, bu kelimeler füccar kelimesine yazarın ya da mütercimin eklediği kelimelerdir.
Yorum