Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    duymasınlar reyting için bunu da yaparlar.
    onların amacı paradır...
    tanrısı para...

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=1684.msg41676#msg41676 date=1246975946]
      duymasınlar reyting için bunu da yaparlar.
      onların amacı paradır...
      tanrısı para...
      [/quote]

      Onlarada lanet edicem ama birileri kızıcak.

      Allah'ın laneti iftiraları ile ayyuka çıkan Rabia Kazan üzerinden günlerce Şia'ya, İrana saldıranların üzerine olsun.

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        Allah'ın laneti Tertemiz İslamı ve Ehlibeyti katledenlerin üzerine olsun Mufazzal kardeşim...
        En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 17:25.

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          sayın ypa konuya vakıf değilisniz,bilmeden yorum yapıyorsunuz siz önce Raia kazan denilen kadının iran maceralarını ve türk kanallarındaki beyanatlarını bi araştırın google amcayı çok iyi kullanıyorsunuz mutlaka konu hakkında delillere ulaşırsınız,

          Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
          İmam Ali (a.s)

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            Ilk defa duyuyorum bu kadini.Ne yazdi cizdi bilmiyorum ama kendisinden baskasini baglamaz diye düsünüyorum yazdiklari.

            Neden bilmiyorum ama bana "yazmis" gibi degilde "yazdirilmis" gibi geldi.Ehl-i sünnetse müslüman olmayan biriyle evlenmezdi.Bu isin altinda baska seyler vardir kesin.
            Allah Bize Yeter!
            O Ne Güzel Vekildir...

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              ypa diğer yerde yazdım ama tekrar edeyim burda:
              toplum üzerinde etki sahibi insanlar örneğin kitap yazmış bir kısım insanı etkiliyor bunların gıybeti olmaz şayet fasıklarsa onları döküp şerlerinden korumak sünnilere göre de bir görevdir.
              topluma zararı olan birini ifşa etmek ve toplumu onun şerrine karşı uyandırmak gıybet olur mu?
              Delilliyse iftira olur mu

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=1684.msg41773#msg41773 date=1247000981]
                ypa diğer yerde yazdım ama tekrar edeyim burda:
                toplum üzerinde etki sahibi insanlar örneğin kitap yazmış bir kısım insanı etkiliyor bunların gıybeti olmaz şayet fasıklarsa onları döküp şerlerinden korumak sünnilere göre de bir görevdir.
                topluma zararı olan birini ifşa etmek ve toplumu onun şerrine karşı uyandırmak gıybet olur mu?
                Delilliyse iftira olur mu
                [/quote]

                işte ypa nın anlamak istemediği nokta burası.

                Örneğin iskender ali mihr denen bir şarlatan çıkmış ben resulum ,mehdiyim diyor.
                şimdi müslümnları uyandırmak için bu şarlatanın pisliklerini burada paylaşsak ypa kardeşin kriterlerine göre ya gıybet yapmış olacağız yada iftira.
                Gönülleriniz bir olmadıktan sonra sayıca çok olmanızın bir anlamı yoktur
                İmam Ali (a.s)

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  İslâm zînayı kesin olarak yasaklamış, kadın ile erkek arasında cinsî ilişkinin yegâne meşrû yolu olarak nikâhı (evlenme akdini) getirmiştir. Evlenmeden maksat yalnızca cinsî tatmin olsaydı bunun geçici (muvakkat) ve bir zamanla sınırlı olması da makûl ve meşrû olurdu. Diğer birçok sistemde olduğu gibi İslâm'da da evlenmenin birden fazla sebebi ve maksadı vardır. Bunların başında ruh ve beden sağlığı içinde, toplumun mânevî mirası ve değerleri ile bütünleşmiş nesiller yetiştirme maksadı gelmektedir. Ailenin bu fonksiyonunu yerine getirebilmesi devamlı olmasına, aile fertlerinin tabiî ve kazanılmış kabiliyetlerine uygun bulunan işbölümüne bağlıdır. İşte bu sebeple İslâm, evliliğin devamlı olması maksadıyla yapılmasını istemiş, bunu akdin sıhhat şartı kılmış, boşanmayı pek de hoş olmayan bir davranış olarak caiz görmüştür.
                  Beşerin çok önemli ve güçlü dürtü ve güdülerinden biri cinsî arzudur (şehvettir). İslâm bunun yok edilmesini istememiş, evlilik ilişkisi içinde ihtiyacın karşılanmasını teşvik etmiş, bunun için evliliği kolaylaştırmış, gerektiğinde birden fazla kadınla evlenmeye de cevaz vermiştir. Âdetlerin, dînin maksadını aştığı noktalardan biri de günümüzde evlenmenin güç hâle getirilmiş olması, gençlerin yirmi beş, otuz yaşlarına kadar evlenme imkânı bulamamalarıdır. Bu durumda genç, cinsî arzusunu nasıl def edecektir? Evet oruç, genel olarak ibâdetler, okuma vb. faydalı faaliyetler, güzel san'atlar büyük ölçüde cinsî baskıyı hafifletir, yasak yönelişleri engellemede yardımcı olur. Fakat bazı zaman ve zeminlerde tehlike var demektir. Bu günümüzde böyle olduğu gibi, Rasûlullah (sav) zamanında da buna yakın hallerle karşılaşılmıştır. İbn Mes'ûd (r.a.) anlatıyor: Yanımızda kadınlar bulunmadan Allah Rasûlü (sav) ile birlikte savaşlar yapıyorduk. Allah Rasûlü'ne (sav) "Kendimizi iğdiş ettirelim mi" (cinsî iktidârımızı yok edelim mi?) diye sorduk, bizi bundan menetti, sonra da elbise (vb.) karşılığında, belli bir zamana kadar kadınlarla evlenme akdi (nikâh) yapmamıza izin verdi. İbn Mes'ûd bu hadîsi naklettikten sonra "Ey iman edenler! Allah'ın size helâl kıldığı tayyibatı (iyi, güzel, temiz şeyleri) kendinize haram kılmayın, sınırı da aşmayın, Allah sınırı aşanları sevmez."1 meâlindeki âyeti okumuştur.2
                  Ebû Hamza anlatıyor: İbn Abbas'a kadınların mut'asını (mut'a nikahı ile kadınlardan faydalanmayı) sordum, buna izin ve ruhsat verildiğini bildirdi. Bir hizmetçisi kendisine: "Bu sıkıntılı hallerde, kadının az olduğu durumlarda ve benzerlerinde söz konusu olsa gerek değil mi?" diye sorunca İbn Abbas "Evet öyledir" cevabını verdi.3
                  Hadîslerden, Hz. Peygamber (sav)'in, Mekke fethine kadar birkaç defa, gerektikçe mut'a nikâhına izin verdiği, sonra yasakladığı anlaşılmaktadır. Mut'a nikahını caiz görenleri iki gruba ayırmak gerekiyor:
                  a) Mutlak olarak caiz görenler; ehl-i sünnet mezhebleri ve müctehidleri içinde bu gruba giren kimse yok gibidir. Bu görüş bazı şiî gruplara aittir.
                  b) Zînaya düşme tehlikesinin bulunduğu hallerde caiz görenler. Bu görüş de dört mezhebin dışında bulunmakla beraber sahabe zamanından günümüze kadar bazı müctehidler tarafından benimsendiği olmuştur.
                  Mut'a nikâhını caiz görenlerin dayandığı bir hadîsi de Hz. Câbir rivâyet etmektedir. Bu hadîste Câbir (r.a.) şöyle diyor: Hz. Peygamber (sav), Ebû Bekir zamanları ile Ömer'in hilâfetinin ilk zamanlarında, bir avuç hurma, yahut un karşılığında, birkaç günlüğüne mut'a evliliği yapardık, nihayet Ömer bize bunu yasakladı...4
                  Mut'a nikâhını caiz görmeyenlerin dayandıkları en açık ve güçlü delil Rebî b. Sebra el-Cühenî'nin rivâyet ettiği hadîstir. Râvînin babası Sebra, Mekke fethinde Rasûlullah (s.a.v.) ile beraber bulunmuş, mut'a nikâhı ruhsatından istifâde etmiş, böyle bir nikâh içinde yaşarken Rasûlullah (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu işitmiştir: "Ey insanlar! Sizin, kadınlardan mut'a nikâhı ile faydalanmanıza izin vermiştim; biliniz ki Allah Teâlâ bunu, kıyâmet gününe kadar haram kılmıştır, kimin yanında böyle bir kadın varsa bıraksın, onlara verdiğiniz mehirlerden hiçbir kısmını da geri almayın."5
                  İmam Şevkânî, bundan önce zikrettiğimiz Câbir hadîsi ile bu hadîsin çeliştiğini, ebediyyen yasaklanmış bir nikâhın Hz. Ömer devrine kadar devam etmiş olmasının önemli bir problem olarak karşımıza çıktığını zikrettikten sonra şu yorumu yapmıştır: "Öyle anlaşılıyor ki, bazı sahabiler, Hz. Peygamber'in (s.a.v.) bu nikâhı kesin ve ebedî olarak yasakladığını duymamışlar ve uygulamaya devam etmişlerdir; Hz. Ömer de bu durumu görünce yasağı tazelemiş ve uygulamaya kesin olarak son vermiştir. Gerçi bu yorumda bir zorlama vardır, fakat sahih olan ve ebedî yasaklamayı bildiren Sebra hadîsi karşısında bu yorumu yapmamız gereklidir."6
                  Sonuç olarak Sünnî fıkıh mezhebleri ittifakla mut'a nikâhının caiz olmadığı, önceki ruhsat ve izinlerin sonradan ebedî olarak kaldırıldığı, neshedildiği hükmünü benimsemişlerdir. Bu mezheblere mensup bulunan bir müftü, mut'a nikâhının cevazına durum ne olursa olsun fetvâ veremez. Ancak samimî olarak, ictihad veya taklit yoluyla farklı görüşte olanlara da fâsık diyemez.




                  --------------------------------------------------------------------------------

                  1. Mâide: 5/87.
                  2. Buhâri, Nikâh, 31.
                  3. Buhâri, aynı yer.
                  4. Müslim, Nikâh, 16/16.
                  5. Müslim, Nikâh, 16/20 vd.
                  6. Neylu'l-evtâr, c. VI, s.147.

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    26. sayfadayız. Geçmiş sayfaları detayına kadar okumanızı öneririm.

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      bir çok delil sunabilirsiniz yada helal diyebilirsinizde ama günümüzde bunun geçerli olabileceğini düşünemiyorum.ve bununla alemi kendimize güldürmekteyiz.ben sünni sayılırımyani öyle doğmuşum.ama müslümanım ve mezheplere çok takılı kalmam.ama bu mta nikahına asla kendi vijdanımla onay veremiyorum.ayrıca bu konu ziyedesiyle tahrifata açık bir konu.kişi zinayı meşrulaştırmak için kullanabilir.bunuda kendim kabul edemiyorumki iman edeyim değilmi?nikah bana göre böyle olmamalı.ne demek belli bir süre için.günümüzde peygamberimiz zamanındaki durumların hangileri geçerli.evet izin verilmiş ama sonra kaldırılmış.istismara çok yakın bir konu.belli bir süre için evlilik olamaz.biz bir çok alanda kafirler ve münafıklarla tartışıyoruz ve muta konusunu anlatmakta zorlanıyor hatta dalga geçiliyoruz.en büyük saldırı kaynaklarından biride budur.kadınların aşağılanması diye verdikleri bariz örnekte budur.biz anlayabiliyoruz ancak ateiste bunu nasıl anlatırsın.bu yüzden ben mutmain olamıyrum.geçerli olduğunuda düşünmüyorum.muta ile başlarsan kalıcı evlilik yapmaya ne gerek varkı.sözlerimi yanlış anlamayın.ama durum budur.

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        Bu forumu iyice incelerseniz ve bu bölümde Muta üzerine mevcut iki başlığa dikkat ederseniz inanıyorum ki akli ve nakli deliller sizi tatmin edecektir.

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          acaba sadece muta mı tahrifata/istismara açık bir konu? bunun dışındakiler tahrifata/istismara açık değil mi?

                          mesela 4 eşle evlilik de istismar edilemez mi?

                          bir konu sırf istismara açık diye onu reddetmek mi gerek?
                          Yezid,bu yaptıklarınla ancak kendi derini yüzdün ve kendi etini parçaladın. Çok sürmeyecek;Peygamberin evlatlarının kanını akıtmak ve Ehl-i Beyt'ine saygısızlıkta bulunmakla yüklendiğin bu vebalin altında Peygamberin huzuruna çıkacaksın.Ogün Allah onları bir araya toplayacak ve haklarını alacaktır.

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            4 eşi açıklıyorum.kabul ettiriyorum ama bunu etmek mümkün değil.her şey istismar edilebilir.ama mantıklı açıklarsan kabul ediliyor ama bu olmuyor kardeşim.kendim kabul edemiyorumki bunu.adam resmen fuhşu islama onaylattırıp haramdan kurtarıyorsun diyor.diyecek şey yok.zamanında gerekli olabilir ama şimdi değil.

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              http://www.welayet.com/index.php?topic=6295.0

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                domdom bu ne biçim nick
                                hoş geldin inşallah üyeliğin bize ve size hayırlar getirir

                                geçmiş sayfaları açmaya üşeniyorsan biz sana cevap vermekten üşenmez geçmişi tekrar ederiz

                                madem samimi olduğunu ve vicdanına bunu kabul ettiremediğin için inanamadığını söylemişsin

                                amenna
                                şimdi samimice soru

                                süresiz imam-dini nikah bu gün o kadar cahiller ve suistimalciler yüzünden işlevini yerine getirebiliyor mu. bu yüzden mi en müslümanı bile resmi nikaha mecbur kalıyor. Şimdi bu suistimallere açıktır diyerek dini nikahı kaldırıp atıyor bu nikah meşru değildir şartları yetersizdir mi diyorsun...

                                dini nikahla bu gün zina meşrulaşamaz mı... iki şahitle adam sayısız kadınla evlenir

                                her defasında 4 eşi olur...

                                fıkıh mı buna engel olacak... dini nikahın süresi mi yoksa şartları mı

                                boşanmak da meşru ne yapacaksın zinanın önüne nasıl geçeceksin?

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X