Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    [quote author=ypa link=topic=1684.msg104241#msg104241 date=1284326441]
    ebu davut un müsnedi...
    sizin bahsettiğiniz ebu davut mu bilmiyorum da müsnet sahibi ebu davutun müsnedinde aşağıdaki ekleyeceğim şekilde işleniyor mut a nikahı.[/quote]

    Ebu Davudun adının arkasından o kadar da lakabını yazmıştım. sen daha kimin kim olduğunu bilmiyormusun :gülümseme

    Mut'a nikâhınının mubah oluş sebebini Hz. Abdullah b. Mesûd (şöy­le) anlatıyor: Resûlallah (s.a.) ile birlikte gaza ediyorduk. Kadınlarımız yoktu. Bu sebeble "hayalarımızı çıkarsak mı acaba?" dedik. Fakat Resü-lullah(s.a.) bizi bundan nehyetti. Sonra bize elbise muk'abilinde muayyen bir zamana kadar bir kadınla evlenmemiz için ruhsat verdi.[216]

    Hz. İbn-Mesud'un açıklamasından anlaşılıyor ki, mut'a nikâhı İs­lâm'ın ilk yıllarında seferde bulunan ve bu yüzden de ailelerinden uzak kalan kimseler için mubah kılınmıştır. Ancak bu iznin seferde olanlar İçin geçerli olduğu kadar seferde olmayanlar için de geçerli olup olmadığı me­selesi açıklığa kavuşmamıştı. Bundan dolayı bu iznin herkes için geçerli genel bir izin olduğu kanaatinin doğmasını önlemek bakımından Hz. Pey­gamber bu nikâhı yasakladı. Sonra ihtiyaç duyuldukça seferde bulunanlar için yine mubah kıldı ve sonra tekrar yasakladı. Nihayet Mekke'nin fet­hinden sonra bir daha hiç helâl olmamak üzere ebediyyen yasakladı. Böy­lece mut'a nikâhı son hükmünü alarak yürürlükten kaldırıldı.
    ibni Mesuddan r.a rivayet edilen tek hadis bu olsaydı haklı ola bilirdin ama bak ibni Mesud ne diyor:

    "İbn-i Mes'ud bu (Nisa suresi 24-cü) ayeti şöyle okurdu: "O halde onlardan -belirlenmiş bir süreye kadar- yararlanmanıza karşılık…"

    Nevevi, "Şerhi Sahihi Müslim", cild 9, sayfa 179


    kaldı ki, ibni Mesud r.a Rasulullahdan s.a.a sonrada mutanın helal olduğunu söylüyordu


    Bu gün bazı Şia fırkalarının dışında mut'a nikâhının helâl olduğunu iddia eden bir fı­kıh âlimi yoktur. Yalnız İbn Cüreyc'in de mut'a nikâhının helâl olduğunu savunduğuna dair bir rivayet vardır.
    1858 - مَسْأَلَةٌ‏:‏
    قال أبو محمد‏:‏ وَلاَ يَجُوزُ نِكَاحُ الْمُتْعَةِ، وَهُوَ النِّكَاحُ إلَى أَجَلٍ، وَكَانَ حَلاَلاً عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ثُمَّ نَسَخَهَا اللَّهُ تَعَالَى عَلَى لِسَانِ رَسُولِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ نَسْخًا بَاتًّا إلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ‏.‏ وَقَدْ ثَبَتَ عَلَى تَحْلِيلِهَا بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ جَمَاعَةٌ مِنْ السَّلَفِ، رضي الله عنهم، مِنْهُمْ مِنْ الصَّحَابَةِ، رضي الله عنهم، أَسْمَاءُ بِنْتُ أَبِي بَكْرٍ الصِّدِّيقِ، وَجَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، وَابْنُ مَسْعُودٍ‏.‏ وَابْنُ عَبَّاسٍ، وَمُعَاوِيَةُ بْنُ أَبِي سُفْيَانَ، وَعَمْرُو بْنُ حُرَيْثٍ، وَأَبُو سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ، وَسَلَمَةُ، وَمَعْبَدٌ ابْنَا أُمَيَّةَ بْنِ خَلَفٍ وَرَوَاهُ جَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ جَمِيعِ الصَّحَابَةِ مُدَّةَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَمُدَّةَ أَبِي بَكْرٍ، وَعُمَرَ إلَى قُرْبِ آخَرِ خِلاَفَةِ عُمَرَ‏.‏ وَاخْتُلِفَ فِي إبَاحَتِهَا، عَنِ ابْنِ الزُّبَيْرِ، وَعَنْ عَلِيٍّ فِيهَا تَوَقُّفٌ‏.‏ وَعَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ أَنَّهُ إنَّمَا أَنْكَرَهَا إذَا لَمْ يُشْهِدْ عَلَيْهَا عَدْلاَنِ فَقَطْ، وَأَبَاحَهَا بِشَهَادَةِ عَدْلَيْنِ‏.‏ وَمِنْ التَّابِعِينَ‏:‏ طَاوُوس، وَعَطَاءٌ، وَسَعِيدُ بْنُ جُبَيْرٍ، وَسَائِرُ فُقَهَاءِ مَكَّةَ أَعَزَّهَا اللَّهُ‏.‏

    1858-ci mesele:
    Ebu Muhammed dedi: Muta nikahı caiz değil. Bu muvakkat nikahdır. Rasulallah s.a.s. zamanında helal idi. Sonra Allah Teala onu Rasulünün s.a.v diliyle kıyamete kadar nesh etti. Rasulullahdan s.a.a sonra seleften bir gurup mutanın helal olduğunu söylediler. Onlardan sahabeler Esma b. Ebu Bekir, Cabir b. Abdullah, ibni Mesud, ibni Abbas, Amr b. Hureys, Ebu Said el Hudri, Seleme ve Mebed b. Ümeyye b. Halefdir. bunu Cabir b. Abdullah Rasulullah s.a.a, Ebu Bekir ve Ömerin hilafetinin sonun yakın zamanda sahabeden rivayet etmiştir. Mutanın mübah olması konusunda ibni Ömerde ihtilaf, Alide ise tavakkuf edilmiştir. Ömer b. Hattab 2 adaletli şahıs şehadet verene kadar inkar etmiş, şehadet verdikten sonra mübah bilmiştir.

    Tabiinlerdense Tavus, Ata, Said b. Cübeyr ve Mekkenin diğer fakihleri mutanın helal olduğunu söylediler.


    ibni Hazm, "el Muhalla", Nikah kitabı, 1858-ci mesele


    senmi yalancısın ibni Hazmmı? sen ibni Cüreycden başkasının mutayı helal görmediğini idda ediyorsun oysa ibni Hazm Tavus, Ata, Said b. Cübeyr ve Mekke fakihlerinin helal gördüğünü söylüyor. bak aşağıda kendinde söylemişsin aynı şeyi

    Zahirî ulemasından İbn Hazm bu konudaki görüşlerini şöyle ifâde ediyor: "Muayyen bir müddet için kıyılmış olan mut'a nikahı haramdır. Bu nikah İslâm'ın ilk devirlerinde helâl kılınmıştı, fakat sonradan yürür­lükten kaldırıldı. Allah Teâlâ Peygamberinin diliyle onu kıyamete kadar yasakladı.

    Resûl-i Ekrem'in vefatından sonra selef ulemâsından bir cemaat mut'a nikâhının helalliğini savunuyorlardı. Ashâb-ı kiramdan Esma bint Ebî Bekr, Câbir b. Abdillah, İbn Mesud, İbn Abbas, Mua'viye b. Ebî Süfyân ve Ebû Said el-Hudrî; tabiûndan ise, Tâvûs, Atâ, Saîd b. Cübeyr ve diğer Mekke fukahâsı bu görüşü savunan kimseler arasındaydı."[218]
    İbn Hazm'ın Ashâb-ı kiramdan ve tabiûndan pekçok ilim adamını mut'a nikahının helal olduğuna inandıklarına dair ileri sürdüğü bu görüş şu şekilde reddedilmiştir: "Mut'a nikahının mubah olup olmadığı konu­sundaki ihtilâf ancak Hz. Ömer'in hilafetinin son yıllarına kadar devam etmiştir. Hz. Ömer halifeliğinin son yıllarında bu nikâhın Resûl-i Ekrem tarafından yasak edildiğini kesin bir dille ifâde etmiş, ondan sonra da İbn Abbâs'm dışında o devirde yaşayan ulemâ mut'a nikâhının haram olduğunda ittifak etmişlerdir.
    ittifak felan edilmemiştir. ibni Hazmın ve ibni Abdilberrin sözlerini iyice oku. ek olarak, ibni Abbas r.a ibni Zübeyir devrinde bile mutaya fetva veriyordu, Übeyy b. Kab, ibni Mesud, imam Ali a.s Nisa suresinin 24-cü ayetini Muta nikahına tefsir ediyorlardı.

    İbn Abbas*in bu görüşünden döndüğüne dâir de Sünen-i Tirmizî'de şöyle bir rivayet vardır: "İbn Abbas dedi ki:

    Mut'a İslâmiyetin başlangıcında vardı ve bir erkek, yabancısı olduğu bir beldeye varınca orada bir kadınla evlenir, kadın onun eşyasını korur ve elbisesini onarırdı. Neticede, "...ancak ailelerine ve mülk-i yemin olan cariyelerin..."[219] âyet-i kerimesi nazil olunca kaldırıldı. İbn Abbâs, "artık o iki fercden (karısı ile cariyesinin ferclerinden) başka her fere haramdır" dedi.[220] Ancak bu hadis zayıftır. Çünkü senedinde Musa b. Ubeyde vardır.
    madem zayıf ne diye yazıyorsun? laf olsun diyemi?

    İmam Tirmizî de bu konudaki görüşlerini şöyle ifâde ediyor: Pey­gamber (s.a.)'in ashabından ve sonrakilerden ilim adamlarının ameli bu hadis üzredir. İbn Abbâs'dan bir ruhsat rivayet edilmişse de Resûlullah (s.a.)'dan naklen mut'anın hükmü kendisine bildirilince kavlinden dön­müştür. İlim adamlarımızın çoğu mut'anın haram olduğu üzerinde muta­bıktır. Sevrî, İbnu'l-Mübârek, Şafiî, Ahmed ve İshak'm kavli budur.[221]
    Tirmizinin sözü beni bağlamaz, nasıl ki, muta helaldir diyen Şia alimleri seni bağlamıyor

    Her ne kadar İbn Abbas'ın mut'a nikâhının mubah olduğu görüşün­den döndüğüne dâir Tirmizî'nin rivayet ettiği hadis zayıf ise de, Hattabî'-nin Said b. Cübeyr'den naklen rivayet ettiği; Ben îbn Abbâs'a senin fetvan aldı yürüdü ve onunla ilgili olarak şâirler şiir söylemeye başladı, dedim de İbn Abbas; Vallahi ben böyle bir fetva vermedim. Mut'a leş gibidir sadece zaru­ret hâlinde kalanlar için helâldir dedi, anlamındaki hadis de onu takviye etmektedir. Nitekim Hattâbî'nin naklettiği bu hadis Beyhakî tarafından da rivayet edilmiştir. Beyhakî'nin rivayetinin sonundalcümle bulunmakta­dır: "O ancak leş, kan ve domuz eti gibidir."
    geçen defa demiştim, yine tekrar ediyorum be adam. Said b. Cübeyr muta nikahını helal görenlerdendir ve ibni Abbasın talebesidir. madem ibni Abbas bu söleri söylemiş, madem Said b. Cübeyr için mutanın haram olduğu kesinleşmiş ne diye mutayı helal biliyordu?

    ikinci olarak, Heysemî "Mecmau'z-Zevaid" adlı kitabında bu rivayetin sahih olmadığını ortaya koyarak onun senedi hakkında şöyle demiştir: Haccac b. Ertat düzenbaz ve hilekar bir kişidir

    Mecmau'z - Zevaid, c. 4, s. 265


    Her ne kadar bazı kimseler "mut'a nikahının Peygamber tarafından haram kılındığına dair rivayetler zannîdir, kat'î bir hüküm zannî delillerle neshedilemez" diyorlarsa da bu söz bir iddiadan öte gidemez, çünkü iddia edildiği gibi mut'anın Kür'an-ı Kerim'Ie helâl kılındığı kabul edilse bile onu helâl kılan âyetin sübûtu kat' olmakla birlikte iki cihetten delâleti zannîdir.
    neden kati değil? ibni Mesud, ibni Abbas, Übeyy b. Kab ve Hz. imam a.s bu ayetin muta hakkında indiğini söyledikten sonra kati olmayan nedir? eğer onlardan rivayet edilen hadislere bir sözünüz varsa buyrun rical esasınca ortaya koyun. yok eğer söyleye bileceğin bir şey yoksa o zaman sen muta helaldir diyen hadislere cevap vermeğe çalış.

    1. Çünkü âyet-i kerimedeki istimta' kelimesi[222] mut'a nikâhı anlamı­na gelebileceği gibi, sahih nikâhla kadından faydalanma anlamına da ge­lebilir.
    yav ben ibni Abbas, Übeyy, ibni Mesud ve imam Alinin a.s tefsirini bırakıpta senin "şöylede ola bilir" demeni kabul edermiyim? imam Alinin söünün hakk olduğuna dair Rasulullah s.a.a garanti veriyor. senin görüşünün doğru olduğuna kim garanti veriyor?

    Tirmizî'nin rivayet ettiği hadiste İbn Abbas'ın "mut'a İslâmın başlangıcında vardı... neticede "...ancak eşleri yahut ellerinin sahibolduğu(cariyeler)hâriç..."[223] âyet-i kerimesi İnince kaldırıldığı, artık o iki fercden başka her fere haramdır" demesi ise, mut'anın mubah olmadığını kesinlikle ifâde etmektedir. Rivayete göre İmam Ali de "Peygamberimiz kadınları mut'a usûlü nikâhlamayı nehyetti. Bu önceleri kadın bulamayanlar içindi, sonradan kadın ve erkek arasındaki miras iddet, talak, nikâh hükümleri inince mut'a adeti neshedildi" buyur­muştur.[224]
    yav sana kendini reil etme demiştim. halamı Mekkede inmiş olan Muminun suresi ile Medinede inmiş olan Nisa suresini nesh etmeğe çalışıyorsun?

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      [quote author=ypa link=topic=1684.msg104243#msg104243 date=1284326877]
      3312- Hasan ve Abdullah (r.anhüma) babaları Muhammed (r.a)’ten aktarıyorlar: Ali, bir adamın mut’a nikahı yapmakta hiçbir sakınca görmediğini duyunca ona: “Sen yanılıyorsun! Rasûlullah (s.a.v) Hayber savaşı günü mut’a nikahı yapmayı ve ehli eşek eti yemeyi yasaklamıştır.” (Müslim, Nikah: 3; Tirmizî, Nikah: 28)

      3314- Muhammed b. Ali (r.a)’nin çocukları Hasan ve Abdullah’ın rivâyetlerine göre Ali b. Ebi Talib şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v), Hayber günü kadınlarla geçici nikah yapmayı yasaklamıştı. İbn Müsenna Huneyn günü demiştir. (Müslim, Nikah: 3; Tirmizî, Nikah: 28)[/quote]

      her iki hadisin senedi:

      حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ يَحْيَى، قَالَ قَرَأْتُ عَلَى مَالِكٍ عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ، وَالْحَسَنِ، ابْنَىْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِمَا، عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ

      hadisin senedinde işaretlediğim ravi ibni Şihab ez Zührüdür:

      "ez-Zührî tedlisde ünlü birisidir" (ez-Zehebî, IV, 40)
      Yahyâ b. Main dedi ki: "O Ümeyye oğullarına çalışırdı" (Hâkim, el-Ma’rife:54)

      ibni Şihabın tedlisçi olmasına ek olarak ibni Şihab hadisi şeyhinden "an" diyerek rivayet etmişdir. böyle hadislere "muanan hadis" denir.


      An'ane ravi ile şeyhi arasında mülakata delalet etmez. Şeyhinden “an fulân” diyerek rivayette bulunan ravi gerçekte onu görmemiş ve hadisi ondan almamış olabilir. Bu durumda isnadı munkatı olabileceği gibi tedlis yapmış da olabilir. Her iki halde de hadisi sahih addedilmez. Bu itibarla mu'an'an hadisin muttasıl sayılabilmesi için bazı şartlar ileri sürülmüştür. Bunlardan ilki “an” lafzı ile rivayette bulunan ravinin adaletli dolayısıyle sika olmasıdır. İkincisi ravinin tedlis yapan yani mülaki olmadığı şeyhlerden hadis rivayet eden biri (mudellis) olmaması, üçüncüsü ise hadis aldığı şeyhe mülaki olduğunun bilinmesidir.
      devamı için tıkla bizim için Onun beni Ümeyye ajanı olması yeterde artar bile, ehli sünnete göre ise durum ortada.

      3313- Ali b. ebi Talib (r.a)’ten rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v), Hayber savaşı günü kadınlarla geçici nikah (mut’a) yapmayı ve ehli eşeklerin etlerini yemeyi yasakladı. (Müslim, Nikah: 3; Tirmizî, Nikah: 28)
      bak işte işin gücün sadece aynı şeyleri kopyalamak. sana tekrar söylüyorum, bu 3-4-cü kopyadan sonra bir daha bu mesajlar buraya giremeyecek. bu hadise daha önce cevap verilmişti.

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        [quote author=ypa link=topic=1684.msg104232#msg104232 date=1284324528]
        Örneğin, İbnu’l-Munzir ve Beyhak’ı’nin rivayetlerine göre Abdullan b. Ömer şöyle demiştir: Ömer minbere çıktı, Allah’a hamd-u sena ettikten sonra şöyle dedi:

        “Resulullah kadınlarla muta nikahını yasakladıktan sonra, bazı kimselere ne oluyor ki, bu muta nikahına tevessül ediyorlar?.." (İbn Hacer, 9/173).[/quote]

        hadisin senedinde Mansur b. Dinar vardır. Onun hakkında rical alimlerinin sözleri:

        Yahya b. Mu'in onu şöyle tanıtıyor: "Hadisi zayıftır ve itina edilmez."
        Nesaî de onun hakkında şöyle yazmaktadır: "Onun rivayeti sağlam ve güçlü değildir."
        Buharî ise şöyle yazmıştır: "Onun rivayetinde sorun vardır!"
        Ukeylî de onun ismini Kitabu'z - Zuefa'da (zayıf kişiler) kaydetmiştir.

        Razî, "Cerh ve Tadil", cild 4, sayfa 171; ibni Hacer, "Mizanu'l - İ'tidal", cild 4, sayfa 184; ibni Hacer, "Lisanu'l - Mizan", cild 4, sayfa 95

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          ypa, şimdi tekrarlarını sayayım:

          ibni Abbas r.a görüşünden döndü iddası:
          Hz. imamdan a.s rivayet edilen Hayber hadisi:
          Hz. imamın a.s ibni Abbasa r.a muta Habyberde yasaklandı dediği iddası:
          Mekkede inen Muminun suresi ile Medineden inen Nisa suresi nesh edilmiştir iddası:
          ibni Abbasa r.a nispet edilen "muta İslamın ilk devirlerinde vardı sonra yasaklandı" iddası:
          "bu konuda icma var" iddası:

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg102494#msg102494 date=1283370294]
            Nesai, "Sünen", hadis 5540
            Ebu Davud et Teyalisi, "Müsned", hadis 1637[/quote]

            [quote author=ypa link=topic=1684.msg104240#msg104240 date=1284325999]
            Sünen-i Nesai’de 366 adet zayıf hadis vardır. Bunlar hadis sırasına göre şunlardır:

            5540[/quote]

            bak sende bir hayli irerleme var. ama henüz çok yolun var. Süneni Nesaideki hadis senet bakımında zayıftır. senedine zayıf bir şahıs var. ama rivayet bununla redd edilemez. çünkü aynı hadis Esma b. Ebu Bekirden başka senetlerle de rivayet edilmiştir. biliyorum şimdi anlayamıyorsun, onun için sana biraz açayım:

            diyelim ki, elimizde 2 hadis var. ikisininde metni aynı, aynı şeyleri söylüyorlar fakat senetleri farklı. birini Ahmed, Şirinden, Şirin Memundan, Memun mansurdan rivayet etmiş, ikincisini ise Yezid, Amirden, Amir, Şubeden, Şube Sasadan.

            diyelim ki, birinci hadisin senedindeki Memun zayıf ve bu yüden hadis zayıf oluyor. ama ikinci hadisin senedi tamamen güvenilir. şu durumda ikinci hadis birinci hadisin sahih olduğuna yani her zaman yalan söyleyen Memunun o rivayette yalan söylemediğine şahittir ve rivayet kabul edilir.

            şimdi bu hadis Sahihi Müslimde, Müsnedi Ebu Davud et Tayeleside de Esma b. Ebu Bekirden rivayet edilmiştir, yani hadis Neseideki senetle zayıf olsa bile, Müslim ve Ebu Davud et Tayelesideki senetlerle sahihtir.

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              [quote author=ypa link=topic=1684.msg104242#msg104242 date=1284326603]
              Zahirî ulemasından İbn Hazm bu konudaki görüşlerini şöyle ifâde ediyor: "Muayyen bir müddet için kıyılmış olan mut'a nikahı haramdır" şeklinde ibn-i hazmın görüşü var. siz de ibn-i hazmın yanılmıyorsam muta hakkında farklı görüş bildirmiş diyordunuz. yanılıyor olabilirim. malum sayfa çok...[/quote]

              ben "ibni Hazm muta helaldir diyor"mu dedim? ben dedim ki, ibni Hazm ve ibni Abdilberr ibni Abbas, Cabir, ibni Mesud ve daha bir çok sahabe ile tabiinin, mekke fakihlerinin mutayı helal gördüklerini itiraf ediyor. ve daha sonra senin "mutanın haramlığına dair icma var" sözüne karşılık ibni Hazmdan şu alıntıyı yaptım


              واختلفوا في نكاح الشغار والمتعة والسر والمحلل
              muta nikahında ihtilaf edilmiştir


              ibni Hazm, "Meratibul icma", cild 1, "Nikah bölümü"
              daha sonrada dedim ki, eğer icma delil ise sizde bu konuda icma bile yoktur, sahabe, tabiin ve alimlerinizden muta helaldir diyenler var. ve sahabeden de öyle kimseler bunu söylemiştir ki, Rasulullah s.a.a onlardan Kuran öğrenmeyi emr etmiştir ve içlerinden Hz. imam Ali el Murtezaya a.s uyanın asla sapmayacağına garanti vermiştir. üstelik size karşıda imamiyye mutanın helal olduğuna icma etmiştir. söün özü icma yoktur, olsada o icma edenlerin sapmayacağına bir delil yoktur, aksine Onların Rasulullahın s.a.a açık emrine muhalefet ettiklerinden saptıklarına dair delil vardır.

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg102560#msg102560 date=1283407480]
                bundan sonra aynı tekrarlar, konu ile ilgisi olmayan yazılar tarafımdan silinecektir. delil ve kaynakla -kopya demiyorum delil ve kaynak diyorum- devam etmek isteyen varsa buyursun, aksi takdirde başlığın boş-boş yazılarla doldurulmasına müsade etmeyeceğim ve aynı kopyaları, tekrarları sileceğim. hatta yönetimden birisi bile konu ile ilgisiz yazılar yazarsa onu da sileceğim
                [/quote]

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  yönetimden öyle yazanlar oluyor mu ki?

                  Yorum


                    Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    bu konuda benim anlam veremedigim mesele sudur:
                    sia, ictihad ekolu olan, tum uygulamalari muctehid imamlarinca fetvaya dayandirilmis olan bir mezhep ve sii musluman kardeslerimiz icin de bu ictihadlar baglayici hukmunde ki kendilerini takip eden bir kitle olmus yeryuzunde. sunnilerin de ictihad imamlari var ve onalr icinde baglayici olanlar kendi imamlaridir. sunniler ne diye ikide bir kendileri icin baglayici olmadigi halde sii muctehid imamlarinin ictihadlarini elestiri konusu yaparlar ki.
                    bu mesele tamamen baglayicilikla alakali birsey, seni bagliyorsa uyarsin, baglamadigina inaniyorsan uymassin. tartisacak hicbir tarafi yok konunun.
                    ve dediginiz gibi, butun sii muslumanlari saniyorlar ki isleri gucleri nasil muta nikahi yaparim diye arayis icinde olmak. bu mantikla bakildiginda tum sunniler de nasil imam nikahli yasayacagim bir kadin bulurum diye omur geciriyor diye dusunmek hakli bir dusuncedir anlamina gelmez mi?

                    ifrat ve tefritten kacinmak lazim, kim kendisine hangi imami ictihaden baglayici kabul ediyorsa ona uyar, mesele de orada kapanir.
                    ferheng@hotmail.com.tr

                    Yorum


                      Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      kaldi ki konu itikadi degil fikhi ilgilendiren bir konudur.
                      ferheng@hotmail.com.tr

                      Yorum


                        Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        ferheng konuyu okuduysanız eğer sanırım epey fikir sahibi olmuşsunuzdur.

                        Muta Şia nın caiz gördüğü bir mevzudur. Ama bu mevzu sadece bir ruhsattır. Farz değildir. dolayısı ile illa uygulanacak diye bişe yoktur.
                        Ben bir alim arkadaşla yıllar önce bir sohbette bu mevzuda konuşmuştum bana Ülkemizde muatanın çok uygun olmadğını zira doğabilecek aksaklıklar veyahut suistimallerde bu mevzuda mağdurun yanında yer alacak bir otoritenin olması lazım demişti.
                        kaldıki kültürel olarakda çok uygun değil bize sanırım. ki ben hiç muta yapan birisine rastlamadım gerek türkiyede yaşayan gerekse iran ırakta eğitim almış oralarda yıllarca kalmış tanıdıklardan.

                        Fakat Mutayı uygulamamak onun caiz olduğu gerçeğini değiştirmez...


                        Allah, geçimsiz efendileri olan bir adamla, yalnız bir kişiye bağlı olan bir adamı misal olarak verir. Bu ikisi eşit midir? Övülmek Allah içindir, fakat çoğu bilmezler. (Zümer 27)

                        Yorum


                          Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          muta caizdir ve pek çok islam alimi bu işi parayla yapan kadınla olabileceğinide söylemiştir.

                          Yorum


                            Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            Türkiye'de kanımca mirzehan'ın anlatmış olduğu gibi mut’a nikahı hars olarak munasip değil. Mamafih; mut’a nikahı caiz'dir.

                            Merhum Alem Merci-i Taklid Ayetullah'il Uzma Hz. Seyyid Muhammed Hüseyin Fadlallah (ks) ağamız buyuruyor ki: ''Tarafların mut’a nikahı ile ilgili gerekli bütün hükümleri ve hukuk düzenlemeleri bilmeleri gerekir. Aksi hal de onlara izin verilmez. Tecviz meydana gelir.''

                            Kaynak: Arapça, Farsça, İngilizce, Fransızca baskısı bulunan; ''İslam ve Tecdid Fıkhı'' kitabı, umarım tez zaman dizini Kevser Yayıncılık başta olmak üzere Ehl-i Beyt (as) Mektebi'ne hizmet veren öbür yayınevlerince Türkçe olarak yayın hayatına hediye edilir.
                            Tevekkülle elde edilen sırlar; bir tek yakîn haddini bilenlere mahsustur.

                            Hakikî Şialarımız da yakîn sınırını koruyanlardır, ki onlardan «Allah'ın varlığı sayesinde hiçbir şeyden korkmamaları»nı bekleriz!


                            İmam Cafer-i Sadık (a.s)

                            Yorum


                              Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              yani muta nikahı yapmadan önce o kişiye fıkıh dersi mi aldıracağız.

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                o kadar yazdık hala caiz diyenler var.

                                bakın daha önce de basitçe elmeddine anlatmıştım size de kısaca açayım siz ölçün biçin tartın. birine tabi olursunuz. o ne yaparsa onu yaparsınız. içerse içer uyursa uyur gezerse gezersiniz. o yoğurt yemişse yer o elma yememişse yemezsiniz. bu elmanın sizce haram helal olduğu meselesinden değil. bu tabi olduğunuz kişi ile alakalıdır. Hani bir zaman demişti elmeddin Hz Ali r.a. bal görmüş kim bilir nekadar tatlısın ama ben seni yemeyeceğim demiş. (ben bu olaya inanmıyorum da hani siz aktardınız diye sizden örnek olsun dedim. ) bizde yemeyelim demişti. elmeddin. eğer gerçek takipçi, gerçek aşıksan yemyeceksin.

                                gelelim mut' a meselesine;
                                1.Hz Peygamber s.a.v. yapmış mı mut'a ? yok. cevaz verdiği konusunda rivayetler olduğu gibi yasakladığı rivayetlerde var. tartışıldığı için geçelim.
                                2. Hz Ali r.a. mut'a yapmış mı? Hz FAtımanın vefatından önce veya sonra. YOK
                                3. İmam kabul ettiğinizden imamlardan mut'a nikahı yapan var mı ? YOK

                                O zaman siz bu muta konusunda kime uyuyorsunuz. neyi savunuyorsunuz. daha önceki delilleri sıraladığım için tekrar ber tekrar gereksiz... bu yorum ile iktifa edeceğim. sizde bu inadı bırakın artık.

                                İnat hoş bir şey değil. Selam ve dua ile.
                                Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                                Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X