Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    [quote author=alifurkani link=topic=1684.msg102489#msg102489 date=1283369410]
    Kardeş Yanlışım filan yok anladığım kadarıyla sizin Leb demeden Leblebiyi anlama durumunuz sorunlu.cabir rivayeti kesin ha siz 3-4 isim daha bulmuşsunuz eee o da güzel yanlış olan ne yani...Nevevinin Muslim şerhi sönmez çevirisi arapçasıyla beraber orada açın bakın...[/quote]

    haydaa... şimdide 5-10 sayfa seninlemi gidelim? bu İmran b. el Hüseyin:

    172- (...) Bize Hâmid b. Ömer el-Bekrâvî ile Muhammed b. EM Bekr el-Mukaddemî rivayet ettiler. (Dediler ki): Bize Bişr b. Mufaddal rivayet etti. (Dedi ki): Bize Imrân b. Müslim, Ebû Recâ'dan naklen rivayet eyledi. (Demiş ki): Imrân b. Husayn şunu söyledi: «Kitabullahda müt'a âyeti nazil oldu. Resûlüllah s.a.v dahi onu bize emir buyurdu. Sonra müt'ayı nesheden bir âyet inmediği gibi Resulullah s.a.v de vefatına kadar ondan nehî buyurmadı. (Yalnız) bir adam ondan sonra kendi reyi ile dilediğini söyledi.»

    Sahihi Müslim, Hac kitabı


    bu hadis, bu şekli ile Sahihi Müslimde geçiyor ama kitabı çevirenler hadisteki muta sözünden sonra parantez içinde "yanı hacc mutası" sözünün eklemişlerdir ki, bu onları kurtarmaz aksine daha da rezil eder. çünkü "hacc mutası" diye bir ayet olmamıştır. aksine "muta ayeti" vardır ki, bu da Nisa suresinin 24-cü ayetidir.


    [b]bu ibni Abbas r.a:

    27- (...) Bana Harmeletû'bnû Yahya rivayet etti. (Dedi ki): Bize İbni Vehb haber verdi. (Dedi ki): Bana Yûnus haber verdi, İbni Şihâb şöyle demiş: Bana Urvetü'bnü Zûbeyr haber verdi ki, Abdullah b. Zübeyr Mekke'de ayağa kalkmış ve bir zata (ki, bu zat ibni Abbastır. bunu hadislerin sonundakı şerhten okuya bilirsiniz) ta'rizde bulunarak : «Şübhesiz ki, bazı insanların ALLAH gözlerini kör ettiği gibi, kalblerini de kör etmiş. Nikâhı mût'a'ya fetva veriyorlar demiş. Bunun üzerine o zât kendisine nida ederek: «Sen hakikaten kaba saba bir adamsın. Ömrüme yemin ederim ki, mût'a imâmülmüttekin zamanında yapılırdı demiş. Bununla Resûlüllah (s.a.v) kasdetmiş. İbni Zübeyr ona şu mukabelede bulunmuş "Öyle ise kendini bir dene. VALLAHi sen bunu yaparsan seni taşlarınla recm ederim."

    Sahihi Müslim, Nikah kitabı, Muta nikahı babı, hadis 27


    bu Ebu Said el Hudri r.a: "Biz ALLAH'ın Rasûlü sav zamanında bir elbise mukabilinde müt’a yapardık."

    el-Kurtubî, et-Tefsîr, V, 130; eş-Şevkânî, et-Tefsîr, I, 449



    bu Esma b. Ebu Bekir:

    أخبرنا محمود بن غيلان المروزي قال ثنا أبو داود قال ثنا شعبة عن مسلم القري قال
    دخلنا على أسماء ابنة أبي بكر فسألناها عن متعة النساء فقالت فعلناها على عهد رسول الله صلى الله عليه وسلم
    5540-........Müslim el Küreşi rivayet ediyor: biz Ebu Bekrin kızı Esmanın evine gittik ve ona kadınların mutasını sorduk. O "bizler bunu Rasulullah s.a.a zamanında yapıyorduk" dedi


    Nesai, "Sünen", hadis 5540
    Ebu Davud et Teyalisi, "Müsned", hadis 1637

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      hem yukarıda da demiştim, bir şeyin caiz olması için mutalak yapılması gerekiyor diye bir şart yoktur. mutanın helal ve caiz olduğu ibni Abbas, Cabir, Ebu Said el Hudri, İmran b. el Hüseyin, Esma b. Ebu Bekir ibni Mesud, Übeyy b. Kab gibi sahabelerden r.a ve imam Aliden a.s sahih senetlerle rivayet edilmiştir. üstelik hem şii, hemde sünni kaynaklarda. ek olarak şii kaynaklarda sarıldığımız müddetçe sapmayacağımız Ehli Beytten a.s bolca hadis var. yani bu konuda şüphe falan yoktur.

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        Kardeş anlamıyon galiba yani bu copy pasteyle nereye varmaya çalışıyon senin biyerlerden aldığın bu rivayetleri biz sayfa sayfa okumuşuz ...siz inatla Yanlış biliyon biliyon diyorsun da neyi yanlış biliyorum bildiğimiz konuları Copy paste yaparak neyi kanıtladığını zannediyon onu anlamadım.bunlar ciddi okuma yapan bizim gibilerin bildiği basit bilgiler sizin copy pastenize karşılık biz bu rivayetleri ezber derecesinde biliyoruz ki zihnimizden rivayet ediyoruz.

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          Biz de Mut'anın Cabir tarafından Caiz olduğu rivayetini çooook iyi biliyoruz yazılarımızı dikkatsiz okumuşsunuz.

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            Hatta rivayette Cabir Mut'anın helal olduğunu söyleyerek vefat eder ama, iş bitirici Sunni Alimler hadisin şerhinde Cabir'in vefat ederken bu fetvadan döndüğü yalanını şerh kısmına sokuştururlar.Adama sormazlar mı insan ölürken aklına bu mu gelir, ölürken kim görmüş kim yazmış tabi bu bilgiler yok...

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              Sonuç olarak Sünnî fıkıh mezhebleri ittifakla mut'a nikâhının caiz olmadığı, önceki ruhsat ve izinlerin sonradan ebedî olarak kaldırıldığı, neshedildiği hükmünü benimsemişlerdir. Bu mezheblere mensup bulunan bir müftü, mut'a nikâhının cevazına durum ne olursa olsun fetvâ veremez. Ancak samimî olarak, ictihad veya taklit yoluyla farklı görüşte olanlara da fâsık diyemez.


              sorun şu.biz sunni değiliz.ve sunni mezheplerinin hukumlerini olcu almıyoruz.siz nasıl şii alimlerininkini almıyorsanız bizde sunnileri almıyoruz.o halde buraya sunni fetvaları yapıştırmanın manası nedir ? amacınız nedir ???

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                SAHABEI KIRAMA LANET ETMIYORUZ.BIN KEZ AÇIKLADIK.EGER SAHABE DEDIGIN MUAVIYE ISE AMR BIN AS ISE ONLARA LANET BIR NURDUR.

                IKINCI OLARKA ONEMLI OLAN HADISLERDIR SUNNI ALIMLERIN ONLARI NASIL YORUMLADIGI BIZI ZERRE BAGLAMAZ.

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  [quote author=alifurkani link=topic=1684.msg102496#msg102496 date=1283370907]
                  Kardeş anlamıyon galiba[/quote]

                  umarım siz anlıyorsunuzdur ve bu hadisleri bizede anlatacaksınız.

                  bu rivayetleri biz sayfa sayfa okumuşuz ...siz inatla Yanlış biliyon biliyon diyorsun da neyi yanlış biliyorum bildiğimiz konuları
                  ee, o halde problem nedir? yoksa sayfa sayfa okuyupta anlayamadınız?

                  Copy paste yaparak neyi kanıtladığını zannediyon onu anlamadım.bunlar ciddi okuma yapan bizim gibilerin bildiği basit bilgiler sizin copy pastenize karşılık biz bu rivayetleri ezber derecesinde biliyoruz ki zihnimizden rivayet ediyoruz.
                  [quote author=alifurkani link=topic=1684.msg102407#msg102407 date=1283344899]
                  Cabir b. Abdillah, Abdullah b. Mes’ud, Mabed el-Cüheni, Selem b. Ekva, bunlar Resulullah zamanında mut’a yapardık diyen sahabiler. Bir de Amr b. Hureys, Rebia b. Ümeyye b. Halef, Seleme b. Ümeyye b. Halef,Said b. Cübeyr, Hakim b. Ümeyye, Muaviye b. Ebi Süfyan, Safvan b. Ümeyye gibi kişiler var ki, bunların Resulullah zamanından snra mut’a yaptıkları kesin, ama, Resulullah zamanında da mut’a yapıyorlar mıydı, o konuda bilgi yok.[/quote]

                  ezberinidekilere bunlarıda ekle

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    ypa, anlamıyorum neden kendi kaynağında geçen hadislere bir cevap veremeyipte imamiyye saldırmaya kalkıyorsun? eğer mutanın batıl olduğunu idda ediyorsan buyur kendi kaynağındakıları çürüt.

                    ama sen ancak kopyacılıktan anlarsın değilmi? sadece bu başlıkta 3-4 kopyan var.

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                      [size=11pt]İmamiyye Şiası ise müslüman veya ehl-i kitap kadınla yapılacak mut'a veya geçici evliliği caiz görmüştür. Ancak bu evlilik zina eden kadınla yapılırsa mekruh olur.
                      2) İmamiyye ekolüne göre mut'a evliliğinin esasları:
                      a) Süre ile birlikte mehrin zikredilmesi gerekir. Aksi durumda akit batıl olur. Süre zikredilmeyip, mehir miktarı belirtilse sürekli nikah akdi meydana gelir.
                      b) Akitten önce konuşulacak şartlar geçersizdir. Akit sırasında belirlenen ve nasslarla çelişmeyen şartlar bağlayıcı olur.
                      c) Gece veya gündüz cinsel birleşmeyi yahut kadından izinsiz doğum kontrolünü şart koşmak; erkek korunsa da doğacak çocuğun nesebini bu erkeğe bağlamak; bununla birlikte erkek, çocuğun nesebini reddederse mulaane yoluna gidilmeyeceğini şart koşmak mümkün ve caizdir.
                      d) Mut'a da talak (boşama) söz konusu olmaz. Konuşulan süre sona erince nikah kendiliğinden ortadan kalkar. Bu konuda Şia'nın görüş birliği vardır. Açık görüşe göre mut'a da mulaane yoluna da gidilemez (bk. "Mulaane (lian)" konusu).
                      e) Mut'a evliliği yapanlar arasında miras cereyan etmez. Ancak doğacak çocuk her ikisine mirasçı olur ve her ikisi de çocuğa mirasçı olur.
                      f) Mut'a nikahının süresi sona erince, meşhur görüşe göre kadın iki hayız süresince iddet bekler. Aybaşı hali olmayan kadın için bu süre 45 gündür.
                      g) Sürenin bitiminden önce akdi yenilemek geçerli olmaz. Eğer erkek süreyi uzatmak isterse, önce süreden geri kalan bölümü bağışlar ve yeni baştan akit yaparlar. (el-Muhtasar'un-Nafi' fî Fıkhi'l-İmamiyye, Nşr. Daru'l-Kitabi'l-Arabî, Mısır, t.y., S: 205-207; er-Ravdatü'1-Behiyye Şerhu'l-lem'ati'd-Dimaşkıyye, Daru'l-Kitabi'l-Arabî, Mısır, t.y.. s:2. 103 vd.: ez-Zühavlî. a.g.e.. VII. 64. 65.)[/quote]

                      bu kadar araştırman gerekmezdi, bunları ibni Abbasın r.a talebelerindende öğrene bilirdin.

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                        [size=11pt]
                        Evet, buna geçici nikah da denir. Ehl-i Sünnet bunu kesinlikle haram kabul etmiştir. Bu yaklaşım doğrudur. Şia ise Hz. Ömer'in yasaklamasının bunu haram kılmayacağı sonucuna ulaşmıştır. Oysa ki yasaklayan bizzat Rasulullah'ın kendisidir. Fakat Şia kaynaklarına bu yasaklama hadisi kendi rivayet zincirleri yoluyla girmediği için bununla amel etmemişlerdir

                        http://www.mustafaislamoglu.com/166_-Mut-a-Nikahi.html[/quote]
                        واختلفوا في نكاح الشغار والمتعة والسر والمحلل
                        muta nikahında ihtilaf edilmiştir


                        ibni Hazm, "Meratibul icma", cild 1, "Nikah bölümü"


                        Mustafa İslamoğluna de ki, "hocam sizemi inanalım yoksa ibni Hazmamı?", "hocam ibni Cüreyc, Ata el Horasani, Tavus b. Keysan, imamul Harameyn gibi ehli sünnet alimleride kabulleniyor bu nikahı bu nasıl icma böyle?"

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                          [size=11pt]
                          Tirmizî, İbn Abbas (r.a.)'ın görüşünden rücuunu şöyle nakleder: İbn Abbas şöyle demiştir: "Mut'a ancak İslam'ın ilk dönemlerinde vardı. Bir erkek bilmediği bir beldeye gider, orada bir kadınla ikamet edeceği süreye göre evlenir, kadın onun eşyasını korur, onun durumuyla ilgilenirdi. Sonra şu ayet indi: "O mü'minler ırzlarını koruyanlardır. Ancak karıları ve sağ ellerinin sahip olduğu cariyeleri bundan müstesnadır" (el- Müminun, 23/5, 6). İbn Abbas şöyle demiştir: "Bu ikisi dışında kalan her cinsel temas haramdır." (Tirmizi, Nikah, 28; eş-Şevkani, a.g.e., VI, 135)[/quote]

                          mezkur hadisin senedi:

                          حَدَّثَنَا مَحْمُودُ بْنُ غَيْلاَنَ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ بْنُ عُقْبَةَ، أَخُو قَبِيصَةَ بْنِ عُقْبَةَ حَدَّثَنَا سُفْيَانُ الثَّوْرِيُّ، عَنْ مُوسَى بْنِ عُبَيْدَةَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ كَعْبٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ

                          Mûsâ b. Ubeyde er-Rabezî: ittifakla "zayıf" ve "rivâyetlerine güvenilmeyen" bir râvîdir. hele şeyhinden "an" diyerek rivayet etmesini buraya katmıyorum.

                          ez-Zehebî,IV,213; İbn Hacer, et-Taqrîb:II,290; Yâqût el-Hamevî, Mu’cem’ül-Büldân:II,25).


                          ek olarak, Sahihi Müslimde, bu hadisin şerhinde geçen ibni Abdilberrin sözlerini iyice oku. üstelik görüyorum ki, geçen defadan ders almamışsın. Muminun suresi ile yine mutayı nesh etmeye kalkıyorsun.

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                            [size=11pt]
                            el-Hattabî'ye göre Şiîler bu konuda Hz. Ali'ye de muhalefet etmişlerdir. Çünkü Hz. Ali mut'a ruhsatının neshedildiğini söylemiştir. (el-Kasanî, a.g.e., II, 273; es-Sabünî, Tefsîru Ayati'l-Ahkam, 2. baskı. Dımaşk 1977, l, 457; ez-Zuhayli, a.g.e., VII, 68)[/quote]

                            el Hattabimi yalancı yoksa ibni Hazmmı? bence el Hattabi yalancı, çünkü imam Aliden a.s mutanın nesh edildiğine dair rivayet edilen tek hadis var ki, onunda senedi çürük :gülümseme

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              [quote author=ypa link=topic=1684.msg102510#msg102510 date=1283374793]
                              İbn Rüşd daha sonra mut'a nikahının Hz. Peygamber tarafından haram kılınmış olduğunu bildiren haberlerin tevatür derecesine ulaştığını, ashab-ı kiramın çoğunluğunun ve ensar fakihlerinin tamamının da bu haramlığı benimsediğini belirtir. Son yasaklamanın ne zaman yapıldığı konusundaki görüş ayrılığını şöyle açıklar: Yasaklamanın Hayber gününde, Mekke Fethi veya Tebük Gazvesi yahut Veda Haccı veyahut Kaza Umresi yahut da Evtas vak'ası sırasında yapıldığına dair rivayetler vardır. (İbn Rüşd, Bidayetü'l-Müctehid, Mısır, t.y., II, 49-50; Bilmen, a.g.e., II, 26)[/quote]

                              çok merak ediyorum, acab o tevatür derecesine ulaşmış hadisler nerededir? ibni Rüşd ise kaş düzeltemeğe çalışırken göz çıkarmışdır, kendisi hadisler arasında olan çelişkiyi ortaya koymuştur.

                              ashabın çoğunluğu meselesine gelince, işte ashabın sözleri. üstelik bunlar Ömer b. Hattab gibi fetva vermeğe çalışırken bir kadın tarafından pişman edilecek kadar ilimde zayıf değiller aksine hepsi en alim olanlar, ilim şehrinin kapısı, tutunduğumuz müddetçe sapmayacağımız Allahın ipi, Kuran üstadları, ümmetin alimi, Rasulullahın s.a.a hakkında "Allahım Ona kitabı öğret" diye dua ettiği şahıs. bunlara karşı sözün varmı?

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                :gülümseme gülmekten öleceğim yahu. hiç olmazsa kopyalarken dikkat etseydin ya. bu senin yazının baş tarafından:

                                [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                                [size=11pt]İbn Abbas ve seleften bir topluluk mut'a'nın caiz olduğunu söylüyordu. Ashab-ı Kiramdan Esma binti Ebî Bekr, Cabir, İbn Mes'ud, Muaviye, Amr b. Hureys, Ebü Said (r. anhüm) de bu görüşte idiler. Tabiîlerden Tavus, Ata, Said b. Cübeyr ve İbn Cüreyc gibi diğer Mekke fakihleri de mut'a'yı caiz görenlerdendir.[/quote]

                                Said b. Cübeyrin mutayı caiz gördüğünü söylemişsin, aynı ibni Hazm gibi daha sonrada Said b. Cübeyrden muta haramdır diye hadis aktarmışsın:

                                [quote author=ypa link=topic=1684.msg102327#msg102327 date=1283291506]
                                Saîd b. Cübeyr, İbn Abbas'tan şunu nakleder: "Sübhanallah! Ben neye fetva vermişim. Mut'a nikahı, murdar ölmüş hayvan eti gibi yalnız darda kalan için helal olur. Şiîlere gelince, onlar bunu genişlettiler, hükmü zaruret olana olmayana, mukîm veya yolcu herkese teşmil ettiler." (ez-Zühayli, a.g.e., VII, 67, 68)[/quote]

                                Said b. Cübeyr ibni Abbasın r.a talebesidir. madem bu konuda hadis var, madem bunun haram olduğu Said b. Cübeyr için sabit şu halde neden mutayı helal görüyordu? gelecek sefere dikkatli ol. :tamam

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X