Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

    [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131372#msg131372 date=1315943134]
    ilk önce Allah'tan kork ! Ben bura gelirken münazara etmeğe gelmiştim ama bana küfür ediyorlar, hatta senin gibi insanlar benim isimimden yalan, konuşuyorsuz. Ben hadisi inkar etmiyorum, ben sadece Kurandan nass istedim getiremediler. Sen konuyu anlamadan dinlemeden benim hadis kabul etmediğimi iddia ediyorsun. Tövbe et.

    [/quote] Anlamadığınızda budur zaten, danışıqlarının nə mənaya gəldiyini düşünmürsən belə. Həm peyqəmbərimizin (s.a.v) hədislərini qəbul etdiyini söylüyürsən həmdə göstərilən o qədər dəlillərə baxmayaraq nə quranda keçən ayənin imamlarımız haqqında olduğunu, nə peyqəmbərimizin (s.a.v) bu ayələr haqqındakı hədislərini, nə də bütün bu dəlillərə baxmayaraq imamlarımızı qəbul eləmirsən. sən nə qədər səmimisən? Allah səni doğru yola yönəltsin..

    Yorum


      Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

      meşedi ali enis

      Bak kardeş sen bana dedin :

      1- Buhari, “Tarih-ul Kebir” c. l, s. 446; Ahmed b. Hanbel, “Müsned”, c. 5, s. 92; Ebu Avâne “Müsned”, c. 4, s. 396; Ebu Nuaym “Hilyet-ul Evliya” c. 4, s. 323; İbn-i Kesir, “el-Bidayet-u ve’n Nihaye” c. 6, s. 248; Taberânî, “Mu’cem-ul Kebir” s. 94 ve Menâvî, “Kunuz-ul Hakayık” s. 208’de şöyle naklediyor:

      Resulullah salla’llâhu aleyhi ve alih buyurdu ki: “Benden sonra on iki halife gelecektir.”

      2- Ahmed b. Hanbel, “Müsned” c. 5, s. 87 ve 88:

      Kardeş bu hadisi kabul ediyoruz sorun 12 Halifeden gitmiyor,sorun 12 halifenin isiminden gediyor.


      bana delil getirdin :



      Peygamberimiz İmamların Adını Açıkça Buyuruyor

      1- Feraid-us Simtayn, c. 2, s. 313:

      Abdullah b. Abbas’tan; Resulullah salla’llâhu aleyhi ve alih şöyle buyurdu: “Ben peygamberlerin efendisiyim, Ali b. Ebu Talib de vasilerin efendisidir. Benden sonra on iki vasilerim vardır. İlki Ali b. Ebu Talib, sonuncusu ise Mehdi’dir.”

      2- Feraid-us Simtayn, c. 2, s. 312:

      Senetle Abdullah b. Abbas’tan; Resulullah salla’llâhu aleyhi ve alih şöyle buyurdu: “Doğrusu halifelerim, vasilerim ve Allah’ın benden sonraki halka hüccetleri on iki tanedir. İlki kardeşim, sonuncusu ise evladımdır.” Dediler ki: “Ey Resulullah, kardeşin kimdir?” Buyurdu ki: “Ali b. Ebu Talib’dir.” Dediler ki: “Evladın kimdir?” Buyurdu ki: “Yeryüzü zulüm ve haksızlıkla dolduğu gibi onu adalet ve eşitlikle dolduracak olan Mehdi’dir. Beni hak üzerine müjdeleyici olarak gönderene andolsun ki, eğer yeryüzünün ömründen sadece bir gün kalsa dahi Allah, o günü o kadar uzatacak ki sonunda oğlum Mehdi zuhur edecektir. Allah’ın ruhu İsa b. Meryem gökten inecek ve onun arkasında namaz kılacak. Yeryüzü Rabbinin nuru ile aydınlanacak saltanatı doğuya ve batıya ulaşacak.”

      3- Yenabi-ul Mevedde, c. 3, s. 160:

      Resulullah’ın çobanı Ebu Süleyman’dan:

      Resulullah’tan duydum ki şöyle buyuruyordu: “Miraç gecesi göğe yükseldiğimde, yüce Rabbim bana şöyle buyurdu: “Peygamber, Rabbinden kendisine nazil olanlara iman etti.” Dedim ki: “Mü’minler de.” Buyurdu ki: “Doğru söyledin. Ey Muhammed! Ben yeryüzü ehline şöyle bir baktım ve içlerinde seni seçtim. Sonra kendi isimlerimden birinden senin için bir isim seçtim. Benim zikrolunduğum her yerde sen de benimle zikrolundun. Ben Mahmud’um, sen de Muhammed’sin. Sonra bir daha baktım ve onların içinden Ali’yi seçtim. Onu kendi adımla adlandırdım. Ey Muhammed! Seni, Ali’yi, Fatıma’yı, Hasan’ı ve Hüseyin’i ve Hüseyin’in evlatlarından olan İmamları kendi nurumdan yarattım, sizlerin velayetinizi göklerin ve yerin ehline sundum. Kim onu kabullenirse benim yanımda mü’mindir ve her kim de karşı çıkarsa benim yanımda kafirdir.

      Ey Muhammed! Eğer kullarımdan bir kul nefesi kesilinceye ve derisi kemiğe yapışıncaya kadar bana ibadet etse dahi, eğer sizin velayetinize karşı çıkarsa onu affetmem. Ey Muhammed! Onları görmek ister misin? Dedim ki: “Evet ey Rabbim!” Bana buyurdu ki: “Arşın sağ tarafına bak” Bakınca Ali, Fatıma, Hasan, Hüseyin, Ali b. Hüseyin, Muhammed b. Ali, Cafer b. Muhammed, Musa b. Cafer, Ali b. Musa, Muhammed b. Ali, Ali b. Muhammed, Hasan b. Ali ve Muhammed Mehdi b. Hasan’ı gördüm. O, onların içinde inci gibi parlayan yıldız gibiydi. Buyurdu ki: “Ey Muhammed! Onlar benim kullarıma olan hüccetlerimdir. Onlar senin vasilerindir. Onlardan Mehdi, senin evlatlarından öldürülenlerin kanının intikamını alacak. İzzetime ve celalime andolsun ki o, düşmanlarımdan intikam alacak ve dostlarımı sevindirecektir.”

      4- Harezmi Maktel-ül Hüseyin, s. 94:

      İshak b. Haris ve Said b. Beşir naklederler ki; Ali b. Ebu Talib aleyhi’s-selâm şöyle dedi: Resulullah salla’llâhu aleyhi ve alih buyurdu ki: “Ben havuzun başında size ulaşacağım ve Ali, sen su dağıtacaksın, Hasan havuzu koruyacak, Hüseyin emredecek, Ali b. Hüseyin doldurulması için kaseleri sunacak, Muhammed b. Ali dağıtacak, Cafer b. Muhammed (halkı cennete) sevk edecek, Musa b. Cafer bizi sevenleri ve bize buğz edenleri sayacak, münafıkları zelil kılacak, Ali b. Musa mü’minleri zinetlendirecek, Muhammed b. Ali cennet ehlini derecelerine ulaştıracak, Ali b. Muhammed Şiileri için görücü gidecek ve onları hurilerle evlendirecek, Hasan b. Ali cennet ehline meşale olacak, Mehdi ise kıyamette onlara şefaat edecek. Allah sadece istediğine ve razı olduğuna izin verecektir.”

      Bu hadis aynen “Feraid-us Simtayn”, c. 2, s. 321’de de geçer.

      5- Yenabi-ul Mevvedde, s. 445.

      Ali aleyhi’s-selâm’dan:

      Resulullah salla’llâhu aleyhi ve alih şöyle buyurdu: “Her kim kurtuluş gemisine binmek, sağlam kulpa sarılmak ve Allah’ın sağlam ipinden tutmak isterse, Ali’yi sevmeli, onun düşmanına düşman olmalı ve onun evlatlarından olan hidayet İmamlarını imam edinmelidir.

      Şüphesiz onlar benim halifelerim, vasilerim ve benden sonra Allah’ın halka hüccetleridirler. Onlar, ümmetimin efendileri ve takvalı olanları sevk edenlerdir. Onların hizbi benim hizbim, benim hizbim ise Allah’ın hizbidir. Onların düşmanlarının hizbi ise şeytanın hizbidir.”

      Bende sana cevap verdim kendi kaynaklarınızda delil getirdim ki bu getirdiğin sünni alimleri değil şia alimleridir.
      OKU :





      [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131367#msg131367 date=1315938793]


      Sizlerin getirdiği hadislere.


      " Faradu Simtayn " sünni kitapı değil.

      [img width=996 height=600]http://gift2shias.files.wordpress.com/2010/09/faraid.jpg[/img]
      والحمد لله الذي ختم النبوّة والرسالة بمحمّد المصطفى الأميّ الأمين المأمون ، وبدأ الولاية من أخيه ، وفرع صنو أبيه ، المنزل من موسى فضيلته النبويّة (2) منزلة هارون ، وصيّه الرضي المرتضى ، علي ـ عليه السلام ـ باب مدينة العلم المخزون

      مّ ختم الولاية بنجله الصالح (3) المهتدي الحجّة القائم بالحق … وآزره بالأئمة المعصومين من ذرّيّته أهل الهداية والتقوى

      1) From Agha Burzugh al Tehrani

      وقال آغا بزرك طهراني في كتابه ذيل كشف الظنون ص70 (فرائد السمطين في فضائل المرتضى والبتول والحسنين مرتب على سمطين أولهما في فضائل الامير عليه السلام في سبعين باباً وخاتمة ، وثانيهما في فضائل البتول والحسنين في اثنين وسبعين باباً لصدر الدين ابراهيم بن سعد الدين محمد بن المؤيد بن أبى الحسين بن محمد بن حمويه الحمويني الذي أسلم على يده السلطان محمود غازان في سنة 694 وتشيع أخيراً لكن أظهر التشيع أخوه الشاه خدا بندة نسخة منه عند السيد احمد آل حيدر).

      2) Rafida also claimed that Dhahabi was student of this Hamaweih al Juwaini.

      Zirkili in his book “al A’alam” (1/63) said:
      الجويني (644 – 722 ه* = 1246 – 1322 م) إبراهيم بن محمد بن المؤيد أبي بكر بن حمويه الجويني صدر الدين أبو المجامع : شيخ خراسان في وقته . من أهل (جوين بها رحل في طلب الحديث فسمع بالعراق والشام والحجاز وتبريز وآمل طبرستان والقدس وكربلاء وقزوين وغيرها وتوفي بالعراق عرفه ابن حجر (في الدرر) بالشافعي الصوفي وقال : خرج لنفسه تساعيات وجعله الأمين العاملي من أعيان الشيعة ولقبه بالحموئي (نسبة إلى جده حمويه) وقال : له (فرائد السمطين في فضائل المرتضى والبتول والسبطين – خ) في طهران (الجامعة المركزية 583) في 160 ورقة وقال الذهبي : شيخ خراسان كان حاطب ليل – يعني في رواية الحديث – جمع أحاديث ثنائيات وثلاثيات ورباعيات من الأباطيل المكذوبة وعلى يده أسلم غازان


      3) The Sheikhs of Al Juwaini al Hamawaini were the biggest Anti-Sunni Shia scholars in history and he narrated hadiths from them:


      [فرائد السمطين ج2 ص329]
      حديث العباس بن عبد المطّلب حول المهديّ (ع) وأنّه من ولد النبيّ (صلّى الله عليه وآله وسلم) وكلام للشيخ الإمام أبي علي الفضل بن علي بن الفضل الطبرسي رحمه الله : أخبرني الإمام سديد الدين يوسف بن علي بن المطهّر الحلّي فيما كتب لي بخطّه رحمه الله تعالى

      4) The Twelver Shia themselves list al Hamawaini as one of their own authors:
      مجمع الفكر الإسلامي يصنف كتاب فرائد السمطين ضمن كتب الاثنى عشرية : إبراهيم بن محمد الحموي الجويني (644 – 722 هـ) عالم بالحديث . من شيوخ خراسان . لقب ب*صدر الدين رحل متقصيا للحديث إلى : العراق الشام الحجاز تبريز آمل بطبرستان القدس كربلاء قزوين وغيرها. من مشايخه : الشيخ سديد الدين يوسف بن المطهر الحلي المحقق الحلي ابنا طاووس الخواجة نصير الدين الطوسي إضافة إلى مشايخه من العامة . من تلاميذه شمس الدين الذهبي . أسلم على يديه غازان الملك . توفي بالعراق، الآثار : فرائد السمطين في فضائل المرتضى والبتول والسبطين (عربي / سيرة المعصومين ع زيارات) يتكون من سمطين : أحدهما في فضائل أمير المؤمنين (ع) موزعة على (70) بابا وخاتمة والآخر في فضائل المرتضى والبتول والحسنين (ع) ب*ـ (72) بابا كما ذكر فيه الزيارة الجامعة الكبيرة. فرغ منه سنة (716 ه*ـ)
      [موسوعة مؤلفي الإمامية - مجمع الفكر الإسلامي الجزء1 صفحة379]











      Yenabi-ul Mevedde kitabı sünni kitabı değil.Şeyhiniz Ağa Buzurg Tahrani Zariya kitapında söyledi :

      و ان لم يعلم تشيعه لكنه غنوصى و الكتاب يعد من كتب الشيعة

      (Muelifin ) şia olması bilinmesede, o ğnostidi ve o kitap şia kitaplarından sayılar.





      Havarezmi de mötezili Zemahserinin talabesi olup,ve onun muhedis yahut sika olmasi bilinmiyor.

      Bu harika bir şey, sen beni ne biiliyorsun ki bana delil gibi bu sünni olup olmaması bilinmeyen, muhedis gibi taninim şöhret bulmayan insanların kitaplarından delil getirirsen ? Allahu Akbar !
      Sen ya bana tanınmış ve biz taraftan kabul olunmuş kitaplardan delil vereceksen, ya da konuyu bitirelim.




      [/quote]

      Yorum


        Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

        Elmeddin
        guluvmu? ya sizde hiç olmazsa utanmak bile yok. takiyye yapmadan söyle bakalım kaynaklarınız nasibi ve hariciler konusunda guluv yapmışmıdır? yada şöyle sorayım, sizin kaynaklarınızda Ehli Beyt a.s-dan olan hadislermi daha çoktur yoksa Ehli Beyt a.s düşmanı olan, Ehli Beyt a.s ile savaşan, Ehli Beyt a.s-a lanet eden, onları tekfir eden kişilerdenmi hadisler daha çoktur?


        Haricilerden ve nasibilerden hem şia alimleri hem sünni alimleri hadis nakl edip.


        Benim ingilizcem var sende İngilizce biliyorsun onun için ingilizce arapça delil yazacağım :

        Ibn Babaveyh al-Qummi in his “Kamal ad-den” (1/82-83) wrote:
        Narrated to us my teacher, Muhammad bin Hasan bin Ahmad bin Walid that he said: I heard Saad bin Abdullah say: Neither we have seen or heard about any Shia person leaving the Shia faith and adopting Nasibi beliefs, except for Ahmad bin Hilal. And it is the view of these people that it is not lawful to use a traditional report narrated solely by Ahmad bin Hilal. And we are sure that the Messenger of Allah (s.a.w.s.) and the Holy Imams (a.s.) will not intercede for anyone except one whose faith Allah had liked. And the one who doubts in the Imamate of an Imam is following a religion other than the religion of Allah.


        1) "Tahzib el-Ahkâm" Şeyh Toose 6 / 48:

        تهذيب الاحكام في شرح المقنعة للشيخ المفيد رضوان الله عليه تأليف شيخ الطائفة ابي جعفر محمد بن الحسن الطوسي (قدر) المتوفى 460 ه‍ الجزء السادس حققه وعلق عليه سيدنا الحجة السيد حسن الموسوي الخرسان نهض بمشروعه الشيخ علي الآخوندي * نام كتاب: تهذيب الاحكام * تأليف: شيخ طوسي * ناشر: دار الكتب الاسلامية * تيراژ: 1000 جلد * نوبت چاپ: چهارم * تاريخ انتشار 1365 * چاپ از: چاپخانه خورشيد آدرس ناشر: تهران، بازار سلطاني، دار الكتب الاسلامية تلفن 520410 - 527449.

        .........................

        Ardın okumak için sitenin isimin veriyorum.

        Checkout the full domain details of Yasoob.com. Click Buy Now to instantly start the transaction or Make an offer to the seller!

        Checkout the full domain details of Yasoob.com. Click Buy Now to instantly start the transaction or Make an offer to the seller!



        2) "Mustadrak el-wasail" Mirza Noore 11/37:


        مستدرك الوسائل ومستنبط المسائل تأليف خاتمة المحدثين الحاج ميرزا حسين النوري الطبرسي المتوفى سنة 1320 ه‍ تحقيق مؤسسة آل البيت عليهم السلام لاحياء التراث الجزء الحادي عشر

        ..........................

        Arkasın okumak için siteyi veriyorum

        Checkout the full domain details of Yasoob.com. Click Buy Now to instantly start the transaction or Make an offer to the seller!



        9/347:

        مستدرك الوسائل ومستنبط المسائل تأليف خاتمة المحدثين الحاج ميرزا حسين النوري الطبرسي المتوفى سنة 1320 ه‍ تحقيق مؤسسة ال البيت عليهم السلام لاحياء التراث الجزء التاسع

        ..............................

        Arkasın okumak için siteyi veriyorum

        Checkout the full domain details of Yasoob.com. Click Buy Now to instantly start the transaction or Make an offer to the seller!



        8/277:

        مستدرك الوسائل ومستنبط المسائل تأليف خاتمة المحدثين الحاج ميرزا حسين النوري الطبرسي المتوفى سنه 1320 ه‍ تحقيق مؤسسة آل البيت عليهم السلام لاحياء التراث الجزء الثام


        ..............................
        Arkasın okumak için siteyi veriyorum

        Checkout the full domain details of Yasoob.com. Click Buy Now to instantly start the transaction or Make an offer to the seller!



        3) Ibn Babaveyh himself narrated from him in “al-Imamam wal tabsera” p 35 :

        بسم الله الرحمن الرحيم الاحاديث قال رسول الله صلى الله عليه وآله: الائمة من بعدي إثنا عشر، أولهم أنت يا علي، وآخرهم القائم الذي يفتح الله - تعالى ذكره - على يديه مشارق الارض و مغاربها (1). وقالت سيدة النساء عليها السلام: دخل إلي رسول الله صلى الله عليه وآله عند ولادتي الحسين... ثم قال: يا فاطمة، خذيه [ أي الحسين " ع " ] فإنه إمام، ابن إمام، وأبو الائمة، تسعة من صلبه، أئمة أبرار، والتاسع قائمهم (2). وقال أمير المؤمنين عليه السلام لابنه الحسين عليه السلام: التاسع من ولدك يا حسين هو القائم بالحق (3). وقالت الزهراء عليها السلام: أما والله لو تركوا الحق على أهله، واتبعوا عترة نبيه، لما اختلف في الله اثنان، ولورثها سلف عن سلف، وخلف بعد خلف، حتى يقوم قائمنا، التاسع من ولد الحسين (4). وقال الامام الحسن عليه السلام: ذاك التاسع من ولد أخي الحسين، ابن

        ...................

        Arkasın okumak için siteyi veriyorum

        Checkout the full domain details of Yasoob.com. Click Buy Now to instantly start the transaction or Make an offer to the seller!



        4) “Wasail ush shia” by Hurr al-Amili, twice in volume 24, at pages 51, and 174 :

        تفصيل وسائل الشيعة إلى تحصيل مسائل الشريعة تأليف الفقيه المحدث الشيخ محمد بن الحسن الحر العاملي المتوفى سنة 1104 ه‍. الجزء الرابع والعشرون تحقيق مؤسسة آل البيت عليهم السلام لاحياء التراث

        .................

        Arkasın okumak için siteyi veriyorum

        Checkout the full domain details of Yasoob.com. Click Buy Now to instantly start the transaction or Make an offer to the seller!

        Checkout the full domain details of Yasoob.com. Click Buy Now to instantly start the transaction or Make an offer to the seller!

        Checkout the full domain details of Yasoob.com. Click Buy Now to instantly start the transaction or Make an offer to the seller!





        Hemde şiqşiqiya hütbesini ikrima rivayet edip.Bak alimleriniz İkrima hakta ne deyip!




        bu onun Şii olduğu anlamına gelmez. ehli sünnetin en büyük kaynaklarında da Şiilerden hadisler var, hatta ez-Zehebi "eğer bu hadisler atılırsa sünnetin bir kısmı yok olup gider" diyor. şimdi o zaman tüm eli sünnet kaynakları Şiimi oluyor?
        Ama hiç bir sünni alim kendi kitabını ibn Muttahar ve Tusiden ve Saduktan gelen hadisler ile doldurmayıp!

        imamların a.s adından sonra "aleyhisselam" demesi onu Şia yapmaz. bu sünnettir ve başta Buhari olmak üzere sizin alimleriniz bunu yapmıştırlar.
        Sen Arapça anlamıyorsun ?! Ben aleyhisselam hakta bir şey söyledim mi? Yok. O arapça, sen anlamadiğin alıntıda, alim diyor ki vilayet Ali ile başlayip, huccetul Qaim ile bitiyor! Bunu sünni alimi demez!


        Yorum


          Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

          [quote author=Elmeddin link=topic=21650.msg131408#msg131408 date=1315975749]
          şimdi başlayalım konuşmaya. Allaha hamdolsun biraz vaktim var. konuya geçecek olursak, imamet usuliddindendir ve nass iledir. Ancak, imamların kaç tane olması, sıfatları ve s. gibi konular ise bu ana konunun ayrıntılarıdır. Sözlerimin daha net şekilde anlaşıla bilmesi için örnek vereyim. Şia, Sünni tüm müslümanlar, hatta kafir ve necis olan nasibiler bile Nübüvvetin nass ile ve Usuliddinden olduğuna, aynı şekilde Nebilerin masum olduğuna, 124 bin kişi olduklarına ve s. inanırlar. Oysa Kuranda ne nebilerin a.s sayısı yoktur, bunu sünnetten nass ile öğreniyoruz. Diğer yandan, bir konunun Usuliddinden olması, nass ile olması için o konuda çok ayet olmalıdır, bu konu çok vurgulanmalıdır gibi şartlar yoktur. Örnek olarak yine Nübüvvet konusunu gösterelim. Efendimizin s.a.a sonuncu peygamber olması Usuliddindendir ve bu nass iledir. Ancak bu konuda Kuranda sadece bir ayet vardır. Bu kısa mukaddimeden sonra şimdi konuya geçe biliriz. Diyorsunuz ki, imamet nass ilemidir yoksa istinbatimidir?

          Cevap: imamet nass iledir. Delili de bizzat Kurandadır. Kuranda 4 ayette, imamın Allah tarafından tayin edildiği, hakka hidayet edici olduğu, imamet makamının nübüvvet makamından üstün olduğu bildirilmiştir: Bakara suresi 124-cü ayet, Secde suresi 24-cü ayet, Enbiya suresi 72 ve 73-cü ayetler.

          hadislerde de bu konu açıkca belirtilmiştir. "imamını tanımadan ölen cahiliye ölümü ile ölmüştür" hadisi hem Şia ve hemde Sünni kaynaklarda ittifak ile gelmektedir. binaenaleyh imamı tanımak iman esaslarındandır.

          [/quote]

          Ehli- Sunnete aid olan 6 İmam Esası Sahih hadisle nakl olunup. Bak Cibril hadisine, şurada onu yazmıştım.Kurani Kerimde deyilir ki Muhammed Nebilerin Hatemidi! Bu kifayet bir delildi.Kim iddia ederse ki ondan sonra Nebi gelip,bu ayeti inkar ediyor.Hemde Peygamber (sav) meşhur manzilat hadisinde kendisi söyleyip ki ondan sonra nebi olmaz.

          Ama şia ihticac ettiği hiç bir hadiste 12 imama iman getirmeye söylenilmedi.

          Bana bizim kaynaklarımızdan bir tane delil olsun dahi 12 imama ( adlar ile açıklansın ki hiç kes onlardan başka bunu iddia ede bilmesin) iman getirin diye nass lazım.

          Bizim kaynak derken,Alinin vilayetine iman getiren, ve ibn Muttahardan rivayet eden alim lazım değil.


          Yorum


            Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

            Osman bəy, görürəm Azərbaycanlısınız. Sırf bu səbəblə, yazdıqlarımı daha da yaxşı anlayasınız deyə, Admin və Moderatorlarımızın əfvinə sığınaraq, Azərbaycan dilində yazır, haqlarına girirəmsə halallıq verəcəklərini ümid edərək sizə cavab verməyə çalışıram. Əvvəla, hər şeyi Quranda axtarmaq və hər sualınıza Qurandan cavab gözləmək kimi bir zillət içində çabaladığınızın şahidiyik. Əgər bu sualınıza səmimi qəlblə cavab axtarırsınızsa, ilk axtarmanız gərəkən sual bu yox, peyğəmbərlərin sayının 124 min olmasının Quranda olub-olmadığıdır. Əgər bu sualı sizə ünvanlasaq və tələb etsək ki, "cavabınız məhz Qurandan olsun, əks təqdirdə cavabınızı qəbul etməyəcəyik", sizin bu vəziyyət qarşısında baş vuracağınız mənbə(lər) hansı(lar) olardı? Hədismi? Hansı yollarla hədisə yönələrdiniz? Yenə Quranla, deyilmi? Quranda harda yazılıb bu? Səhifələrdir qardaşların sənə anlatmağa çalışdığı məsələnin bu olduğunu anlamayacaq(?!) qədərmi inadcıllaşdınız? Yoxsa dərdiniz tamam başqa şeydi, biz bilmirik? Elə isə, buyurun, bu mövzunu da, sırf sənin üçün ayrıca bir başlıq olaraq açıram. Buyur, sadəcə sən və mən.
            [move]Dünyadan adalet bekleme. Adalet sahibine zulmetmiş olursun.[/move]

            Yorum


              Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

              [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131443#msg131443 date=1316021684]Hemde şiqşiqiya hütbesini ikrima rivayet edip.Bak alimleriniz İkrima hakta ne deyip![/quote]

              ben senden ne hakkında sordum sen ne cevap verdin. harici ve nasibi raviler hakkında, Şii rical alimlerinin onlar hakkında ne hükmü verdikleri, onların hadislerini kabul edip etmediklerini inşaAllah konuşacağız, bunu hadis bölümünde ele alacağım. ama benim sana soruma cevap gelmedi. o yüzden tekrar: sizin kaynaklarınızda Ehli Beyt a.s-danmı daha çok hadis vardır yoksa Ehli Beyt a.s düşmanı, Ehli Beyt a.s ile savaşan, Ehli Beyti a.s kafir bilen kişilerdenmi?

              Şıkşıkıyye hutbesinin senedi hakkında da bir nasibi ile konuşmuştum önceleri. tekrara yer vememek için sadece link bırakıyorum, linkteki yorumu oku: İkrime b. Abdullah el-Berberi


              Sen Arapça anlamıyorsun ?! Ben aleyhisselam hakta bir şey söyledim mi? Yok. O arapça, sen anlamadiğin alıntıda, alim diyor ki vilayet Ali ile başlayip, huccetul Qaim ile bitiyor! Bunu sünni alimi demez!
              ben senin aleyhisselam konusundamı itiraz ettiğinimi söyledim ki? Azerbeycan Türkçesini ne kadar biliyorsan Anadolu Türkçesini de o kadar biliyorsun. o yüzden de ...EDİT... konuşuyorsun. ben "a.s", "Mehdi" ve s. hakkında yazdım.

              Yorum


                Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131444#msg131444 date=1316022217]
                [b]Ehli- Sunnete aid olan 6 İmam Esası Sahih hadisle nakl olunup. Bak Cibril hadisine, şurada onu yazmıştım.[/quote]

                ehli sünnetin hadisi senin gibi nasibi için delildir. benim için ise sinek kadar bile değeri yoktur. eğer senin kendi kaynağında iman esaslarını bildiren hadis varsa, benimde kendi kaynağımda var. genel olarak sen munazaranın nasıl ve ne şekilde olduğunu biliyormusun? bilmiyorsan öğrenmeye çalış:

                لا معنى لاحتجاجنا عليهم برواياتنا ، فهم لا يصدّقونها ، ولا معنى لاحتجاجهم علينا برواياتهم فنحن لا نصدّقها ، وإنّما يجب أن يحتجّ الخصوم بعضهم على بعض بما يصدقّه الذي تقام عليه الحجّة به
                Şiilere karşı kendi hadislerimizden delil getirmenin anlamı yoktur. çünki Şiiler bu hadisleri kabullenmiyorlar. Şiilerinde bize karşı kendi hadislerini delil getirmelerinin anlamı yoktur. çünki bizde o hadisleri kabullenmiyoruz. bu sebepten dolayı muhaliflerle munazara ederken muhalifin kabullendiği ve muhalif için hüccet sayılan kaynaklardan delil getirmemiz gerekir.

                ibni Hazm, الفصل في الأهواء والملل والنحل ، ج4 ، ص159

                şimdi bana iki de bir "ehli sünnet hadisi" deyip durma. nasibi masallarını okumaya ne vaktim ve nede hevesim yok.


                Kurani Kerimde deyilir ki Muhammed Nebilerin Hatemidi! Bu kifayet bir delildi.Kim iddia ederse ki ondan sonra Nebi gelip,bu ayeti inkar ediyor.Hemde Peygamber (sav) meşhur manzilat hadisinde kendisi söyleyip ki ondan sonra nebi olmaz.
                Efendi, önce dil öğren sonra konuş. ben haşa "Muhammed nebilerin sonuncusu değildir"mi dedim? ben dedim ki, o ayette "muhammed nebilerin sonuncusudur ve bu imanın esaslarındandır" diye bir ifade yok. sen ise iman esasından olması için illaki "bu iman esaslarındandır" denilmesi gerektiğini idda ediyorsun.

                anlamadı isen, Aykuta söyle sana anlatsın.


                Ama şia ihticac ettiği hiç bir hadiste 12 imama iman getirmeye söylenilmedi. Bana bizim kaynaklarımızdan bir tane delil olsun dahi 12 imama ( adlar ile açıklansın ki hiç kes onlardan başka bunu iddia ede bilmesin) iman getirin diye nass lazım.
                "acele giden ecele gider" demişler. az sabırlı ol, her şey düzelecek. ben 12 halife hadisinden söz etmedim bile. henüz bu konuya girmedim bile. ve bir konuyu bitirmeden diğerine geçmeğe niyetim de yok. o yüzden yukarıda yazılanları tekrar oku, anlamaya çalış ve anladıktan sonra cevap ver.

                Bizim kaynak derken,Alinin vilayetine iman getiren, ve ibn Muttahardan rivayet eden alim lazım değil.
                biliyorum, "sizin kaynaklar" Ali a.s-ın velayetine değil, kafir olduğuna inanlar üzerine kuruludur.

                Yorum


                  Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                  [quote author=Elmeddin link=topic=21650.msg131408#msg131408 date=1315975749]
                  şimdi başlayalım konuşmaya. Allaha hamdolsun biraz vaktim var. konuya geçecek olursak, imamet usuliddindendir ve nass iledir. Ancak, imamların kaç tane olması, sıfatları ve s. gibi konular ise bu ana konunun ayrıntılarıdır. Sözlerimin daha net şekilde anlaşıla bilmesi için örnek vereyim. Şia, Sünni tüm müslümanlar, hatta kafir ve necis olan nasibiler bile Nübüvvetin nass ile ve Usuliddinden olduğuna, aynı şekilde Nebilerin masum olduğuna, 124 bin kişi olduklarına ve s. inanırlar. Oysa Kuranda ne nebilerin a.s sayısı yoktur, bunu sünnetten nass ile öğreniyoruz. Diğer yandan, bir konunun Usuliddinden olması, nass ile olması için o konuda çok ayet olmalıdır, bu konu çok vurgulanmalıdır gibi şartlar yoktur. Örnek olarak yine Nübüvvet konusunu gösterelim. Efendimizin s.a.a sonuncu peygamber olması Usuliddindendir ve bu nass iledir. Ancak bu konuda Kuranda sadece bir ayet vardır. Bu kısa mukaddimeden sonra şimdi konuya geçe biliriz. Diyorsunuz ki, imamet nass ilemidir yoksa istinbatimidir?

                  Cevap: imamet nass iledir. Delili de bizzat Kurandadır. Kuranda 4 ayette, imamın Allah tarafından tayin edildiği, hakka hidayet edici olduğu, imamet makamının nübüvvet makamından üstün olduğu bildirilmiştir: Bakara suresi 124-cü ayet, Secde suresi 24-cü ayet, Enbiya suresi 72 ve 73-cü ayetler.

                  hadislerde de bu konu açıkca belirtilmiştir. "imamını tanımadan ölen cahiliye ölümü ile ölmüştür" hadisi hem Şia ve hemde Sünni kaynaklarda ittifak ile gelmektedir. binaenaleyh imamı tanımak iman esaslarındandır.
                  [/quote]

                  [quote author=Elmeddin link=topic=21650.msg131410#msg131410 date=1315982122]
                  bu ne biçim bir söz? sen galiba nassın ne olduğunu daha bilmiyorsun. bir şeyin iman esaslarından olması için "bu iman esaslarındandır"mı denilmesi gerekiyor? şu halde Efendimizin s.a.a son peygamber olması iman esaslarından olmasa gerek, çünkü "Muhammed sonra peygamberdir ve bu iman esaslarındandır" diyen bir ayet yoktur Kuranda. aynı şekilde Şeyh Muhammed el-Hanbeli, ibni Kayyim ve daha bir çok aliminiz "Mehdinin zuhuru ehli sünnetin inanç esaslarındandır" demiştir. peki "Mehdiye inanmak inanç esaslarındandır" diyen bir hadisiniz varmı? dahası bin Baaz "Mehdiyi inkar eden kafirdir" diyor.

                  [/quote]

                  Yorum


                    Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                    tekrar söylüyorum, anlamadan, bilmeden yazma. sana dil öğretmek için vaktim yok.

                    Yorum


                      Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                      ayetleri sunduk imamet Kur'an'i inaçtır kabul ettim diyemedin. hiç bir cevap da yazmadın.

                      kıyamete kadar Ehlibete itaatimizin veya 12 halifeye itaatimizin emredildiğini ve onların kıyamete kadar kesintisiz olarak yaşayıp dini koruyacaklarını söyledik bu konuda da sunduğumuz hadislere hiç bir şey demedin. tamam buraya kadar inandım demedin.

                      12 imamın adlarını istedin onları da verdik bu kez kaynak beğenmedin.

                      hadis kitaplarınızda geçen ve senin hiç de kabul etmediğin 12 halife kim dedik ona da cevap vermedin..

                      eee napmamızı bekliyorsun daha?

                      Yorum


                        Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                        Ali ile Muaviye savaşıp, git bak bizim kaynaklarımızda kimden daha çok hadis var.

                        Şıkşıkıyye hutbesinin senedi
                        وقال أبو طالب عن أحمد كان يرى رأي الخوارج الصفرية وعنه أخذ ذلك أهل إفريقية وقال علي بن المديني يقال إنه كان يرى رأي نجدة وقال يحيى بن معين كان ينتحل مذهب الصفرية ولأجل هذا تركه مالك
                        Nerdedir senet ? Sen İkrimani cerh ettim, tamam, bana o zaman Şia kaynaklarından sahih senet ver şikşikiya hütbesi için.

                        eğer senin kendi kaynağında iman esaslarını bildiren hadis varsa, benimde kendi kaynağımda var. genel olarak sen munazaranın nasıl ve ne şekilde olduğunu biliyormusun? bilmiyorsan öğrenmeye çalış:
                        Ben bunu çok iyi anlıyorum. Ama senin kardeşlerin soru verdi ki " bir şeyin iman esaslarından olması için " bu iman esaslarındadır " mı denilmesi gerekiyor? " Bende cevap olarak dedim ki bizim menbelerde bizim iman esaslarımız net şekilde gelip. Sen ona inanıyorsun inanmıyorsun bu beni merak etmiyor.
                        Sen bana imameti ispat etmek istemiyorsun? Ben de dedim onu ispat etmek için aynı net şekilde bana Kuran'ı Kerim'de yahut bizim hadislerde onu göster. Anladın ?



                        Ben bir hülâsa yazım :

                        1) Sen bana Kuran'ı Kerim'de açık net şekilde 12 imama iman getirmeğe vacip eden bir ayet vermedin.

                        2) Ve bizim hadislerimizde bir delil bulamadın.

                        3) Yalnız her hangi ayeti yahut hadisi izah ederek onların imametine ispat etmeğe çalıştın.


                        Gecelim sizin hadislere ?

                        Yorum


                          Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                          "Bende cevap olarak dedim ki bizim menbelerde bizim iman esaslarımız net şekilde gelip. Sen ona inanıyorsun inanmıyorsun bu beni merak etmiyor.
                          Sen bana imameti ispat etmek istemiyorsun? Ben de dedim onu ispat etmek için aynı net şekilde bana Kuran'ı Kerim'de yahut bizim hadislerde onu göster. Anladın ?



                          Ben bir hülâsa yazım :

                          1) Sen bana Kuran'ı Kerim'de açık net şekilde 12 imama iman getirmeğe vacip eden bir ayet vermedin.

                          2) Ve bizim hadislerimizde bir delil bulamadın.

                          3) Yalnız her hangi ayeti yahut hadisi izah ederek onların imametine ispat etmeğe çalıştın. "


                          hayır biz yeterince ayet ve hadis sunduk. ojbektif bakan birisi olaydın bunları ya kabul ederdin ya da reddettiğini söyler gerekçeklerini sıralar doğrularını da ortaya koyardın. ama hiç ses yok.. cevap yok..

                          bu senin dediğin kendi inançlarınız için geçerli değil. yani sizin imanın şartları dedikleriniz açık net olarak belirtilmiş değil. hatta siz tersine açık ayet olan konuyu bile iman maddesi olarak koymuşsunuz.

                          örneğin kadere iman ve şerrin Allah'tan geldiğine inanmak bunlardan bazılarıdır.

                          şerrin Allah'tan olduğuna dair net ifade yoktur. ve belki de bundan daha net olarak şerrin Allah'tan olmadığına dair ayet de var. buna rağmen siz onu imanın şartı olarak koymuşsunuz.

                          ruyetullah da böyledir. Ruyetullahı sünniler itikat esası olarak saymışlardır. oysa hem ayet ve hadisler hem de akıl bunun tersine bir sürü kanıt ortaya koymaktadır.

                          yani bırakalım aksi kanıtları bunlar da net olarak ortaya konmuş ve Ayet ve hadislerle bunlara inanacaksınız şeklinde açıklanmamıştır..

                          Yorum


                            Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                            [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131463#msg131463 date=1316031195]
                            Ali ile Muaviye savaşıp, git bak bizim kaynaklarımızda kimden daha çok hadis var. [/quote]

                            Ali a.s ile sadece Muaviye değil, Aişe, Amr b. As, Talha, Zübeyr, Busr b. Ertad ve s. savaşmıştır, Ebu Hureyre ile ibni Ömer ise Emevilerin yataklığını yapmıştır. bu kişiler ise sizde en çok hadis rivayet edenler. kaldı ki, ben bunları sormuyordum bile, benim sorduklarım Hariz b. Osman gibi nasibiler. şimdi kendi bilmemezliğe, anlamamazlığa vurma ve cevap ver. kaynaklarınızda Ehli Beyt a.s-danmı daha çok hadis var yoksa Ehli Beytin a.s kafir olduğuna inananlardanmı?

                            [b]Nerdedir senet ? Sen İkrimani cerh ettim, tamam, bana o zaman Şia kaynaklarından sahih senet ver şikşikiya hütbesi için.
                            yine tekrarlıyorum, sana dil öğretmeye vaktim yok. dedim ki, senin gibi bir nasibi ve ya öküzde ola bilir bu konuda itiraz etmiş ve cevabını vermiştim. cevabını verdiğim yere link attım ama halen aynı şeyi tekrarlıyorsun. o yüzden cevabı buraya kopyalıyorum:

                            İkrime imamiyye ricalinde zayıftır. fakat bu hutbeyi İkrimeden Eban b. Osman r.a rivayet etmiştir. Eban b. Osman r.a ise "icma ashabı"ndadır. bizim rical ilmimizde ise eğer hadisin senedi icma ashabından birine ulamışsa sahihtir.


                            [b]Ben bunu çok iyi anlıyorum. Ama senin kardeşlerin soru verdi ki " bir şeyin iman esaslarından olması için " bu iman esaslarındadır " mı denilmesi gerekiyor? " Bende cevap olarak dedim ki bizim menbelerde bizim iman esaslarımız net şekilde gelip. Sen ona inanıyorsun inanmıyorsun bu beni merak etmiyor.
                            lütfen, lütfen, lütfen git ve dil öğren. be adam aynı şeyi 10 defa tekrarlayacak değilim. bir şeyin iman esaslarından olması için "bu iman esaslarındandır" denilmesimi gerekiyor? ve ya bir şeyin akide, iktikad olması için "bu akidedendir"mi denilmesi gerekiyor? eğer cevap evet ise o zaman Kuranda "Muhammed son peygamberdir ve bu iman esaslarındandır" diye bir ayet yok. sen nasıl oluyor Hz. Muhammedin s.a.a son peygamber olduğunu iman esaslarından sayıyorsun?

                            aynı şekilde Mehdi konusu da böyle. alimleriniz, ibni Kayyim, Safarini, Fevzan ve b. "Mehdiye iman etmek akidedendir, itikattandır" diyorlar ve bunu selefe nispet ediyorlar. peki "Mehdiye iman esaslarındandır" diyen bir hadisiniz varmı?


                            Sen bana imameti ispat etmek istemiyorsun? Ben de dedim onu ispat etmek için aynı net şekilde bana Kuran'ı Kerim'de yahut bizim hadislerde onu göster. Anladın ?
                            ben sana imamet hakkında ayet ve hadis getirdim zaten. fakat sen anlamadığın için farkında değilsin. sen Azerbeycan türkçesinde konuşamayan birisin, Anadolu türkçesini nereden anlayacaksın?

                            1) Sen bana Kuran'ı Kerim'de açık net şekilde 12 imama iman getirmeğe vacip eden bir ayet vermedin.
                            2) Ve bizim hadislerimizde bir delil bulamadın.
                            3) Yalnız her hangi ayeti yahut hadisi izah ederek onların imametine ispat etmeğe çalıştın.
                            eğer benim sunduğum ayetlere itirazın varsa buyur söyle. ben o ayetleri söz osun diye yazmadım, delil olsun diye yazdım. imamlar kimlerdir, kaç tanedirler ve s. gibi konulara daha sonra geçeceğiz. benim henüz başladığım konu imametin kendisinin akideden olup olmadığı, Kuranda imametin olup olmadığı. ayetlere cevabın varsa buyur yaz, yok eğer cevabın yoksa o zaman imamet hakkında yazdığım ayetleri kabullendiğini söyle devam edelim.

                            Yorum


                              Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                              ...

                              Yorum


                                Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                                Kardeşin Qom_u_aşk iddia etti ki ne sünni ne şia kaynaklarından 12 imamların şeyhlerden ilim aldıkları kayıt olunmayip. Bu iddianın yalan olmasını aşkar ettik.


                                Şimdi ise sen iddia edirsen ki :

                                hadislerde de bu konu açıkca belirtilmiştir. "imamını tanımadan ölen cahiliye ölümü ile ölmüştür" hadisi hem Şia ve hemde Sünni kaynaklarda ittifak ile gelmektedir. binaenaleyh imamı tanımak iman esaslarındandır.
                                Bana tanınmış sünni kaynaklardan müsned şekilinde şu hadisi göster.

                                Sen bu hadisi iddia ettin ki bizim kanyaklarda var:

                                مَنْ مَاتَ وَلَمْ يَعْرِفْ إِمَامِ زَمَانِهِ مَاتَ مِيْتَةً جَاهِلِيَّةٍ


                                imamet nass iledir. Delili de bizzat Kurandadır. Kuranda 4 ayette, imamın Allah tarafından tayin edildiği, hakka hidayet edici olduğu, imamet makamının nübüvvet makamından üstün olduğu bildirilmiştir: Bakara suresi 124-cü ayet, Secde suresi 24-cü ayet, Enbiya suresi 72 ve 73-cü ayetler.
                                Siz rafiziler sorudan kacmakta bir numarasınız. Ben sual verdim: 12 imam, Ali ile başlayip, Mehdi ile biten, imamete Kurani Kerimde nass var ?

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X