Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #76
    Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

    konuyu belkide sürekli takib edemeyecegim, o yüzden gelip bir kac kelime yazmam ne kadar dogru bilemiyorum, yanlis oldugu kadari icinde simdiden özür diliyorum....
    ....................
    "Her kim benim gibi yasamak, benim gibi ölüp Rabbimin bana vadettigi cennette gitmek istiyorsa, Ali'ye dost olsun; ve ondan sonra zürriyetini dost edinsin; onlar sizi hicbir zaman hidayet kapisindan cikarip, dalalet kapisindan gecirmezler"

    bu kadar önemli bir mevzu bir kac on yil icerisi icin gecerli olacak degildir herhalde, masum imamlarin hayatlarini inceleyen her insan onlarin ilimlerindeki farki, ahlaklarindaki degismez üstünlügü ve tutumlarindaki benzerligi görür.

    "Her zamanda ümmetin icin Ehlibeytimden bir adil vardir. onlar, sapitanlarin tahriflerini, batil ehlinin batilini, cahillerin yorumunu bu dinden uzaklastirirlar, duyun ki dogrusu sizin imamlariniz sizi Allaha götüren elcilerdir, öyleyse iyi bakin ki sizin elcileriniz kimlerdir"

    sayet ehlibeyt bir kac kisi ile sinirli olsa ve sonrasinda gelen imamlarin tutumlari hak olmasa idi, bu din zalim sultanlar elinde coktan silinip gitmisti!!! zaten bu yüzden onlari birer birer sindirmeye calistilar ve sindiremedikleri yerde katlettiler...daha fazla delil icin konuyla alakali yüzlerce ayet ve bir o kadar hem sünni hem sii kaynaklarca reddi mümkün olmayan hadisler vardir, bu demektir ki, milyonlarca kelime, cümle vardir üzerinde düsünülmesi gereken ki, aklin hakki verilip düsünüldügü zaman, ehlibeyte yönelik bütün hakikat anlasilir, hal böyle iken, bütün düsünülesileri bir kenara birakip illada rakam aramak inkar etmek icin yol aramaktan baska ne olabilir? dikkat edin, amellerimizden kac tanesinin sayisi hakkinda detayli bilgi var? ehlibeyt gercegi bu kadar keskin ve net hatlara sahip olmasa idi, sia camiasi bugün bazi kesimlerin yaptigi gibi "filan yerde bir seyit varmis" denilen her yeri ve her zati kutsallastirirlardi degilmi? ama sia da durum bu degil, kisi ne kadar mübarek olursa olsun, nereden gelmis olursa olsun, sia kimseye masumiyet yüklemez, zira imamlarin masumiyeti haktandir, kullarin atfetmesinden degil....aklen bu kadarini bilmek hem ayettir hem hadis!!! cünki aklim benim bedenimde Allah'in hüccetidir!!!


    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    Yorum


      #77
      Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

      [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131274#msg131274 date=1315783570]

      Bana hadis göster ki, rasulullah (sav) desin ki iman - 12 imama iman getirmektir, ve onların isimleri ile söyleyin. Var böyle hadis ?

      [/quote]

      [quote author=meşedi ali enis link=topic=21650.msg131009#msg131009 date=1315389008]
      Bakınız Nisa Suresi 59 ayet:

      يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْء
      فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً

      Yâ eyyuhâllezîne âmenû atîûllâhe ve atîûr resûle ve ulil emri minkum, fe in tenâza’tum fî şey’in fe ruddûhu ilâllâhi ver resûli in kuntum tu’minûne billâhi vel yevmil âhir(âhiri). Zâlike hayrun ve ahsenu te’vîlâ(te’vîlen).

      Ey iman edenler! Allah’a itaat edin. Peygamber’e itaat edin ve sizden olan ulu’l-emre (idarecilere) de. Herhangi bir hususta anlaşmazlığa düştüğünüz takdirde, Allah’a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allah ve Resûlüne arz edin. Bu, daha iyidir, sonuç bakımından da daha güzeldir.


      Cabir bin abdullah ensari geliyor Peygamber efendimizin yanına ve şöyle diyor:
      -Biz Allah'ı bildik itaat ediyoruz, Resulunu bildik ve itaat ediyoruz ama bu emir sahipleri kimlerdir?

      Peygamber efendimiz buyurdu ki: Ey Cabir, emir sahipleri benim halifelerimdir. ve onların
      birincisi Ebu Talib oğlu Ali'dir
      ikincisi Ali oğlu Hasan'dır
      üçüncüsü Ali oğlu Hüseyin'dir
      dördüncüsü Hüseyin oğlu Zeynul Abidin'dir
      beşincisi Zeynul Abidin oğlu Muhammed Bakır'dır ki ey Cabir sen onu göreceksin, gördüğün zaman ona benim selamımı söyle.


      Açın bakın bu hadisi Ehli sünnet kaynaklarından Muntehebul esher, Yenabi' ul Mevedde, yazmaktadır.
      [/quote]
      SANIRIM ARADIĞINIZ HADİS BU
      [center]
      ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
      [center]
      Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
      Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

      Yorum


        #78
        Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

        Ehl-i Sünnet Kitaplarında İmamların ve Halifelerin On İki Kişi Olduğuna Dair Peygamber’in Hadisleri

        Biz bu konuyla ilgili hadisleri Sünnilerin en muteber kitaplarından zikredeceğiz.

        1- Buhari, “Tarih-ul Kebir” c. l, s. 446; Ahmed b. Hanbel, “Müsned”, c. 5, s. 92; Ebu Avâne “Müsned”, c. 4, s. 396; Ebu Nuaym “Hilyet-ul Evliya” c. 4, s. 323; İbn-i Kesir, “el-Bidayet-u ve’n Nihaye” c. 6, s. 248; Taberânî, “Mu’cem-ul Kebir” s. 94 ve Menâvî, “Kunuz-ul Hakayık” s. 208’de şöyle naklediyor:

        Resulullah salla’llâhu aleyhi ve alih buyurdu ki: “Benden sonra on iki halife gelecektir.”

        2- Ahmed b. Hanbel, “Müsned” c. 5, s. 87 ve 88:

        Resulullah vedâ haccında şöyle buyurdu: “On iki halife oldukça bu din, düşmanlarına karşı hep muzaffer olacak ve hiçbir muhalif ve münafık ona zarar veremeyecektir.”

        3- Taberâni “Mucem-i Kebîr” s. 94:

        Câbir b. Semure şöyle dedi: Babamla birlikte Peygamberin yanında idim. Buyurdu ki: “Bu ümmetin on iki hakimi olacak ki başkalarının onları yalnız bırakması, onlara zarar vermeyecektir.” Sonra Resu-lullah yavaşça bir şeyler söyledi ama ben duymadım. Babama:”Resulullah ne söyledi?” diye sordum. Dedi ki: Şöyle buyurdu: “Hepsi Kureyş’tendir.”

        4- Hasekânî “Şevahid-ut Tenzil” (Beyrut bas.) c. 1, s. 455: Ata’dan; İbn-i Abbas, “Mü’min olan birisi ile....”[1] ayeti hakkında dedi ki: Bu ayet Ali aleyhi’s-selâm hakkında nazil olmuştur. Yani Ali Allah’ın birliğini tasdik etmiştir. “fasık olan bir olur mu?”[2] ayeti Velid b. Ukbe b. Ebu Muit hakkında nazil olmuştur. “Ayrıca Onlardan öyle İmamlar karar kıldık ki bizim emrimizle hidayet ederler.”[3] ayeti hakkında da şöyle dedi: “Yüce Allah, Musâ ile Hârun’un vefatından sonra Harun’un evlatlarından yedi kişiyi Beni İsrâil için İmam karar kıldı. Aynı şekilde Ali’nin evlatlarından yedi tanesini İmam karar kıldı. Sonra Harun’un yedi evladından başka beş tanesini daha seçerek, onları tam on iki nakip olarak karar kıldı.”

        Peygamberimiz İmamların Adını Açıkça Buyuruyor

        1- Feraid-us Simtayn, c. 2, s. 313:

        Abdullah b. Abbas’tan; Resulullah salla’llâhu aleyhi ve alih şöyle buyurdu: “Ben peygamberlerin efendisiyim, Ali b. Ebu Talib de vasilerin efendisidir. Benden sonra on iki vasilerim vardır. İlki Ali b. Ebu Talib, sonuncusu ise Mehdi’dir.”

        2- Feraid-us Simtayn, c. 2, s. 312:

        Senetle Abdullah b. Abbas’tan; Resulullah salla’llâhu aleyhi ve alih şöyle buyurdu: “Doğrusu halifelerim, vasilerim ve Allah’ın benden sonraki halka hüccetleri on iki tanedir. İlki kardeşim, sonuncusu ise evladımdır.” Dediler ki: “Ey Resulullah, kardeşin kimdir?” Buyurdu ki: “Ali b. Ebu Talib’dir.” Dediler ki: “Evladın kimdir?” Buyurdu ki: “Yeryüzü zulüm ve haksızlıkla dolduğu gibi onu adalet ve eşitlikle dolduracak olan Mehdi’dir. Beni hak üzerine müjdeleyici olarak gönderene andolsun ki, eğer yeryüzünün ömründen sadece bir gün kalsa dahi Allah, o günü o kadar uzatacak ki sonunda oğlum Mehdi zuhur edecektir. Allah’ın ruhu İsa b. Meryem gökten inecek ve onun arkasında namaz kılacak. Yeryüzü Rabbinin nuru ile aydınlanacak saltanatı doğuya ve batıya ulaşacak.”

        3- Yenabi-ul Mevedde, c. 3, s. 160:

        Resulullah’ın çobanı Ebu Süleyman’dan:

        Resulullah’tan duydum ki şöyle buyuruyordu: “Miraç gecesi göğe yükseldiğimde, yüce Rabbim bana şöyle buyurdu: “Peygamber, Rabbinden kendisine nazil olanlara iman etti.” Dedim ki: “Mü’minler de.” Buyurdu ki: “Doğru söyledin. Ey Muhammed! Ben yeryüzü ehline şöyle bir baktım ve içlerinde seni seçtim. Sonra kendi isimlerimden birinden senin için bir isim seçtim. Benim zikrolunduğum her yerde sen de benimle zikrolundun. Ben Mahmud’um, sen de Muhammed’sin. Sonra bir daha baktım ve onların içinden Ali’yi seçtim. Onu kendi adımla adlandırdım. Ey Muhammed! Seni, Ali’yi, Fatıma’yı, Hasan’ı ve Hüseyin’i ve Hüseyin’in evlatlarından olan İmamları kendi nurumdan yarattım, sizlerin velayetinizi göklerin ve yerin ehline sundum. Kim onu kabullenirse benim yanımda mü’mindir ve her kim de karşı çıkarsa benim yanımda kafirdir.

        Ey Muhammed! Eğer kullarımdan bir kul nefesi kesilinceye ve derisi kemiğe yapışıncaya kadar bana ibadet etse dahi, eğer sizin velayetinize karşı çıkarsa onu affetmem. Ey Muhammed! Onları görmek ister misin? Dedim ki: “Evet ey Rabbim!” Bana buyurdu ki: “Arşın sağ tarafına bak” Bakınca Ali, Fatıma, Hasan, Hüseyin, Ali b. Hüseyin, Muhammed b. Ali, Cafer b. Muhammed, Musa b. Cafer, Ali b. Musa, Muhammed b. Ali, Ali b. Muhammed, Hasan b. Ali ve Muhammed Mehdi b. Hasan’ı gördüm. O, onların içinde inci gibi parlayan yıldız gibiydi. Buyurdu ki: “Ey Muhammed! Onlar benim kullarıma olan hüccetlerimdir. Onlar senin vasilerindir. Onlardan Mehdi, senin evlatlarından öldürülenlerin kanının intikamını alacak. İzzetime ve celalime andolsun ki o, düşmanlarımdan intikam alacak ve dostlarımı sevindirecektir.”

        4- Harezmi Maktel-ül Hüseyin, s. 94:

        İshak b. Haris ve Said b. Beşir naklederler ki; Ali b. Ebu Talib aleyhi’s-selâm şöyle dedi: Resulullah salla’llâhu aleyhi ve alih buyurdu ki: “Ben havuzun başında size ulaşacağım ve Ali, sen su dağıtacaksın, Hasan havuzu koruyacak, Hüseyin emredecek, Ali b. Hüseyin doldurulması için kaseleri sunacak, Muhammed b. Ali dağıtacak, Cafer b. Muhammed (halkı cennete) sevk edecek, Musa b. Cafer bizi sevenleri ve bize buğz edenleri sayacak, münafıkları zelil kılacak, Ali b. Musa mü’minleri zinetlendirecek, Muhammed b. Ali cennet ehlini derecelerine ulaştıracak, Ali b. Muhammed Şiileri için görücü gidecek ve onları hurilerle evlendirecek, Hasan b. Ali cennet ehline meşale olacak, Mehdi ise kıyamette onlara şefaat edecek. Allah sadece istediğine ve razı olduğuna izin verecektir.”

        Bu hadis aynen “Feraid-us Simtayn”, c. 2, s. 321’de de geçer.

        5- Yenabi-ul Mevvedde, s. 445.

        Ali aleyhi’s-selâm’dan:

        Resulullah salla’llâhu aleyhi ve alih şöyle buyurdu: “Her kim kurtuluş gemisine binmek, sağlam kulpa sarılmak ve Allah’ın sağlam ipinden tutmak isterse, Ali’yi sevmeli, onun düşmanına düşman olmalı ve onun evlatlarından olan hidayet İmamlarını imam edinmelidir.

        Şüphesiz onlar benim halifelerim, vasilerim ve benden sonra Allah’ın halka hüccetleridirler. Onlar, ümmetimin efendileri ve takvalı olanları sevk edenlerdir. Onların hizbi benim hizbim, benim hizbim ise Allah’ın hizbidir. Onların düşmanlarının hizbi ise şeytanın hizbidir.”

        Ve 446. sayfasında diyor ki:

        Bazı muhakkikler şöyle derler: Peygamber’den sonraki halifelerin on iki tane olduğuna delalet eden hadisler, birçok yoldan meşhur olmuştur. Zamanın geçmesiyle malum olan şudur ki, Peygamber’in hadisteki maksadı, itretinden ve Ehl-i Beyt’inden olan on iki imamdır. Bu hadisin, Peygamber’den sonraki ashabından olan halifelere yorumlanması mümkün değildir. Çünkü onların sayısı on ikiden azdır. Hadisin Emevi sultanlarına yorumlanması da mümkün değildir; çünkü onların sayısı on ikiden çok fazladır. Ayrıca Ömer b. Abdulaziz dışındakiler aşırı derecede zalimdirler. Aynı şekilde onlar, Haşim oğullarından da değildirler. Çünkü Abdulmelik’in Cabir’den naklettiği rivayette peygamberimiz buyurmuştur: “Hepsi Haşim oğullarındandır.” Resulullah’ın bu sözü söylerken sesini kısması da bu rivayetin sıhhatinin emaresidir. Çünkü onlar Haşim oğullarının hilafetini istemiyorlardı. Ayrıca bu rivayeti Abbas oğullarının meliklerine de yorumlanması mümkün olamaz; çünkü onların hem sayıları fazladır, hem de şu ayete az riayet etmişlerdir: “De ki: Sizden yakınlarımı sevmeniz dışında hiç bir ecir istemiyorum.” Ve ayrıca Kisa hadisi de buna engeldir. Buna göre bu hadis sadece Peygamber’in itreti ve Ehl-i Beyt’ine yorumlanabilir. Çünkü on iki İmam kendi zamanlarının en alimi, en yüceleri, en takvalıları, nesep bakımından en yüceleri, hasep olarak en üstünleri ve Allah katındaki en kerametlileridirler. Onların ilimleri hem verasetle, hem de vehbi olarak dedeleri Resulullah’a dayanır. İlim, tahkik, irfan ehli olanlar onları böyle tanırlar. Peygamberin hadisinin anlamının on iki İmam olduğunu hem bu kitapta, hem de diğerlerinde geçen Sakaleyn hadisi ve diğer birçok hadis desteklemektedir.

        Peygamberimizin Cabir b. Semureden nakledilen “Ümmetin hepsi onları kabullenecek” rivayetindeki maksadı ise şudur ki, kıyam edecek olan Mehdi zuhur ettiğinde bütün ümmet, onların İmametini ikrar edecektir.

        http://www.caferilik.com/ehlibeyt/on...hadislerde.htm
        [center]
        ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
        [center]
        Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
        Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

        Yorum


          #79
          Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

          [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131274#msg131274 date=1315783570]
          [b]

          anladın mı ?


          [/quote]

          anlamadıysan burdan dinleyebilirsin

          http://www.facebook.com/photo.php?v=1253171423814&set=vb.1665415248&am p;type=2&permPage=1#!/photo.php?v=1486370453644
          [center]
          ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
          [center]
          Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
          Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

          Yorum


            #80
            Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

            Osman Hocam Allah sana hakta sabit kılsın guzel gediyorsun merakla izliyorum

            Yorum


              #81
              Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

              [quote author=Musluman-ol-yeter link=topic=21650.msg131301#msg131301 date=1315851810]
              Osman Hocam Allah sana hakta sabit kılsın guzel gediyorsun merakla izliyorum

              [/quote]bozacının şahidi şıracı,,
              evet güzel GEdiyor :P
              الــلــهـــم صـــل عــلــى مــحــمــد و آل مــحــمــد وعجل فرجهم



              İBRET ALINMAYAN HER BAKIŞ BOŞ,FİKİRLE BİRLİKTE OLMAYAN HER SUSMA GAFLET,İÇERİSİNDE ZİKİR OLMAYAN HER KONUŞMA BOŞTUR.

              İMAM ALİ(as)

              Yorum


                #82
                Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                "Sen beni anlamadın."

                evet azericeyi anlamıyorum. keşke türkçe yazsan..

                "Ben arkadaşından hadis talep ettim ki , 12 imama iman getirmeye vacip etsin. İmamlar adları ile degilsin. Senin arkadaşın sakaleyn hadisini. "

                imametle ilgili ayet getirdik, inanmanın hem de doğru imamlara inanmanın şart olduğuna yoksa öteki dünyada işin yaman olduğuna dair.

                buradan bir müslüman neyi düşünür?

                elbette inanılması gereken imamlar ve her zamanın bir imamının olduğunu düşünür. Sonra bu inanması şart olan imamlar kimdir diye düşünür araştırmaya bakar. Mecburen gideceği yer Kur'an'ın ilgili ayetlerini açıklayan Peygamberdir. Onun sahih hadislerine bakar. Sorun Peygamber s.a.a.'ten sonra kime uyulacağı sorundur. Peygamber zamanında zaten ona itaat edildiğinden dolayı Kur'an, her insan topluluğunu imamıyla çağırdığımızda diye bahsetmesine gerek kalmaz çünkü Peygambere itaati zaten şart koşmuştur çok ayette. Burada söz edilen Peygamber s.a.a.'ten sonra hangi imamlara inanılacağıdır. Peygamber s.a.a. kendinden sonra itaatimizin kime olacağını iki grup hadisle beyan etmekte:

                1- Kur'an ve Ehlibeyt hadisleri

                2- 12 Halife hadisleri. (Tabi bunlar sünni kaynaklara göre)

                her iki hadis de aynı şeyden söz etmektedir. ve itaati şart koşulan imamlar 12 Ehlibeyt imamıdır. İmam Ali, Hasan Hüseyin a.s.'ın Ehlibeytten olduklarından kuşku yoktur. Çünkü bunlar açıkça Ehlibeyt olarak bildirilmişlerdir. Demek ki Peygamber s.a.a. kendinden sonra itaati Ebubekir ve diğer halifelere değil Ehlibeyte şart koşmuştur.

                yine hadislerden kesin olarak çıkan sonuç Mehdi a.f.'in Fatıma soyundan ve Ehlibeytten olduğudur. Bu çok açık hadislerde.

                geriye 12 halife hadislerinden 8 imamın durumu kalıyor. Bunları da bazı sünni kitaplarda görmekteyiz. İsim isim sayılıyor. kütübü sitte ve tis'a diye meşhur olan kitaplar değil bunlar. Ancak kütübü sitteden olmamaları içindeki bu hadislerin uydurma olduğunu göstermiyor.

                neden?

                Çünkü 12 halife hadislerini başka türlü açıklamak imkansız. hadislerde geçen vasıflara ve gerçek hayata uygun başka imam/halife yok.

                Yine sünni kütübü sitte yazarları sahih olan hadislerin tamamını kendi kitaplarında topladıklarını iddia etmeyip kendi kitaplarının dışında da sahih hadislerin olduğunu itiraf etmişlerdir. Hatta bu hadisçilere kızanlar bile olmuştur bu yüzden. gerekirse bu konuya da gireriz ama 12 halife hadislerini açıklayıp 12 imamı tek tek sayan sünni hadis kitaplarına güvenilmediğinde bunu açıklamak şart olur.


                ""Ben dedim ki o hadiste 12 imamın imametine delil yok. Yani o hadisi başkası götürüp der ki şurda İmam Hasanın evladları bahs edliyor.

                Anladın mı ?"

                evet bu mümkün. Hatta 12 halife hadislerinden Fatıma s.a.'nın İmam Hasan ve Hüseyn a.s.'dan başka çocuklarından olabileceği anlamı da çıkabilir. Ancak hadis usulünde kural bellidir:

                bir hadis eğer sahih sayılan kitaplarda açıkça anlaşılamazsa diğer tarihi kitaplara bakılır. Bunlarda, bu hadisleri açıklayan ve tarihi gerçeklerle çelişmeyen türden hadisler varsa o zaman bu rivayetler de sahih kabul edilir.

                Gerek sünni gerek diğer tarihi kitaplarda geçen kesin gerçek olarak 11 tane imamın yaşadığı ve bunların alim ve diğer insanlardan farklı oldukları kesindir.

                hangi kitaba bakarsanız bakın 11 imam hakkında hiç bir günah, leke, insani noksanlık göremezsiniz. Bu 11 imamın hiç birinin hocasını gösteremezsiniz. Masum olmayan diğer tüm alimlerin hayat hikayelerini okuyun der ilimi şurdan okudu hadisi şundan aldı.. ama Ehlibeytin 11 imamı hakkında hiç bir zaman böyle bilgiler bulamazsınız.

                bu durumda sorulacak soru şudur: 11 imam ilmini kimden aldılar, bunlar hiç bir günah ve eksiklikle itham edilmediklerine göre bunun sırrı nedir. Bunlar peşpeşe gelmişlerdir. birinin yerine diğeri geçmiştir. İnsanlık tarihinin hiç bir kesitinde peşpeşe aralıksız bir soydan 11 insan aynı şeyleri söylemiş dillendirmiş ve bu yüzden hepsi de şehid edilmiş değildir.

                tüm ekollerin liderlerine bakın birbirine halef olanların birbirlerine muhalefet ettiği yığınla konular vardır. Mesela halife Ömer bir çok konuda Ebubekrin görüşlerine uymamış, Osmansa bunlardan daha farklı bir yöntem tutmuştur.

                Ama 12 imama ait böyle bir ihtilaf görmüyoruz. 250 yıl boyunca peşpeşe gelen ve hepsi aynı şeyi tekrarlayan ve hepsi de şehid edilen bu insanların varlığını biliyoruz bize tüm tarafsız tarihi kitaplar bunları söylüyor.

                diğer yanda da Peygamberimizin benden sonra 12 halife gelecek onlar dini koruyacaklar, insanların onlara uymaması (itaat edip başkan yapmamaları) onlara bir şey kaybettirmez, onlara uyun, bu 12.si kıyamete yakın adaleti kuracak diyor..

                Yine Kur'an da her devrin bir şahid ve imamının olduğu ve insanların bunlardan sorguya çekileceğini bildiriyor.

                buradan çıkan sonuç nedir sizce?

                "Bana hadis göster ki, rasulullah (sav) desin ki iman - 12 imama iman getirmektir, ve onların isimleri ile söyleyin. Var böyle hadis ? "

                kardeşlerimiz isim isim de geçen hadisleri yazmışlar sünni kitaplardan. Ancak bunlara geçmeden siz 12 halifeye itaat şart olduğunu 12 halife diye bir şey olduğunu kabul ediyor musunuz? Ediyorsanız bunlar kimlerdir? cevap bekliyorum..


                "Bak kardeşim sorularımdan kaçıyorsun yine laf ediyorsun.

                Ben bir soru sordum. Neden o soruya cevap veremiyorsun ?"


                işler çok sıkı boş vaktim hiç yok bu yüzden gereksiz şeylerle uğraşmak istemiyorum bu tür şeyleri yazmayın..

                Gel seninle bir anlaşma yapalım bir Madde'ni o biri maddeye birleştirmeden ilk önce bu kolay soruya cevap tapalım.

                "Resulullah (sallalahu alaihi va ala alihi va sallam) acik ve net şekilde bir defa olsun söyledi mi ki : Ey Müslumanlar siz Ali, Hasan , Huseyin , Ali ibn Huseyin, Bakir , Cafer ve.s. İmametine iman getirmelisiniz ?"

                emanet olarak bırakılıp itaati şart koşulan Ehlibeyt açık olarak İmam Ali, Hasan, Hüseyn, ve Mehdi a.s.'a itaati ve imanı şart koşmuyor mu? 12 halifeye de itaat ve imanı şart koştuğu kesin ise Peygamberin s.a.a., buradan geriye kalan 8 imam değil midir? o zaman bu 8 imam kimdir? onu da biz size soralım?.. bizim dediğimizi kabul etmiyor, kütübü sitte dışındaki sünni hadis kitaplarından getirdiğimiz isimleri ve gerçek hayatta bu 8 imamın aynen itaati şart koşulan 4 imam gibi bir yaşama sahip olduklarını bilmemize rağmen bunu kabul etmiyorsanız o zaman siz söylemelisiniz bu 8 imamı..
                Cevap iki çur ola biler.

                1) "Evet net sekilde deyip. O zaman hadis göster.

                2) Yok, demeyip.

                Sonra bütün senin "delillerini " inşallah bir - bir konuşuruz."


                delil yok değil. hadisler de var. ama siz ayetler konusunda bizim gösterdiğimiz delillerde sessiz kaldığınız gibi bunlarda da sessiz kalıyorsunuz.

                ilmi tartışmada usul şudur:

                biri bir delil sunar diğeri onu çürütür. çürütme gerekçesini delilleriyle açıklar. yok eğer çürütme gerekçesi ortaya konmuyorsa bu durumda çürütememiş sayılır.

                bir konuyu ispat için tek hadis ve tek ayet şart değildir. bir konuyu bir kaç ayet birden açıklayabilir ve ona iman bu yolla şart olabileceği gibi, hadislerde de sahih olmak şartıyla birden çok hadisle de tek bir imani konu açıklanabilir.

                Yorum


                  #83
                  Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                  [quote author=Musluman-ol-yeter link=topic=21650.msg131301#msg131301 date=1315851810]
                  Osman Hocam Allah sana hakta sabit kılsın guzel gediyorsun merakla izliyorum

                  [/quote]

                  umarız bizim sorduğumuz soruların cevapları da var mı yok mu görüyorsunuzdur..

                  Yorum


                    #84
                    Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                    [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131249#msg131249 date=1315768501]
                    3 ) hadis ( Metn PULS sened )[/quote]

                    Əfəndi, hələ Azərbaycan türkcəsini öyrənə bilməmisən? düzünü de görüm yenə "vijdan", "çild" və s. yazırsan?

                    [quote author=Musluman-ol-yeter link=topic=21650.msg131301#msg131301 date=1315851810]
                    Osman Hocam Allah sana hakta sabit kılsın guzel gediyorsun merakla izliyorum[/quote]

                    bencede izlesen iyi olur. bu başlıkta da hocanı ...EDİT... aynı 313-de Ebu İbrahimi İhsan İlahi ez-Zahirin ...EDİT... gibi.

                    Yorum


                      #85
                      Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                      [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131256#msg131256 date=1315774336]
                      [b]
                      Peyğamber (sallalahu alaihi va ala alihi va sallam) hadiste açık şekilde ümmetine dedi ki : 12 imama iman getirmek lazım ?

                      Bana bir delil lazımdı ki 12 imamların adları bir - bir çekilsin. Sahih hadis nerde rasulullah (sallalahu alaihi va ala alihi va sallam) diyor ki (misal için) : 12. İmam iman getirin ! Ve onlar şunlardır ( isimleri ) ?


                      Hadis talep ederken bana ne lazım :

                      1) Tanınmış ve ehli - sünne taraftan kabul olunmuş alim.

                      2 ) Onun kitabında ne yerde ( cild, sayfa, bab )


                      yine delil yazmayıp laf etsen yazma daha iyi.

                      [/quote]

                      Peygamber (s.a.a) şöyle buyuruyor:

                      “Ehl-i Beyt’imden olan on iki imama Allah benim anlayış, ilim ve hikmetimi vermiştir. Onları benim tıynetimden yaratmıştır. Benden sonra onlara karşı kibirlenenlere ve onlardaki bağımı kesenlere eyvahlar olsun! Allah benim şefaatimi onlara nail etmez.”(12)

                      Yine şöyle buyurmuştur:

                      “Benden sonra imamlar on iki kişidir. Ey Ali! İlkleri sen, sonları ise Kaim (Mehdi)’dir. Allah onun eliyle yeryüzünün doğu ve batısını fethedecektir.”(13)


                      (12)- el-İhtisas, s. 204 ve Bihar’ul-Envar, c. 36, s. 243, 52. hadis.

                      (13)- Uyun-u Ahbar’ir-Rıza, c. 1, s. 53.

                      [color=red]YOKSA BU KAYNAKLARI KABUL ETMİYOR MUSUNUZ????
                      [center]
                      ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
                      [center]
                      Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
                      Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

                      Yorum


                        #86
                        Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                        bu hadislerin aynıları sünni hadis kitaplarında da vardır. ancak imam yerine halife ya da başka kelimeler konmuştur ki bunların başka hikmetleri vardır. ve imam olarak anlaşılmalarına engel değildir. Nitekim sünni hadis şarihleri de 12 halife hadislerini 12 imam hadisi olarak anlamış ve kendileri de öyle kullanmışlardır. Örnek olarak ibrahim canan'ın kütübü sitteye yaptığı şerhindeki 12 imam ifadesidir ki biz bunun kaynağını yukarda vermiştik..

                        Yorum


                          #87
                          Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                          Resulullah (s.a.a) ise şöyle buyurmaktadır:

                          “Benden sonra Ali’nin imametini inkar eden, benim nübüvvetimi inkar eden kimse gibidir. Benim nübüvvetimi inkar eden ise, Allah’ın rububiyetini inkar etmiştir.”(18)

                          (18)- Emali-i Saduk, 94. Meclis.



                          İmam Sadık (a.s) şöyle buyuruyor:

                          “Sonuncumuzu inkar eden, ilkimizi inkar eden kimse gibidir.”(17)

                          (17)- İ’tikadat, 38. Bab.
                          [center]
                          ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
                          [center]
                          Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
                          Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

                          Yorum


                            #88
                            Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                            Bu 11 imamın hiç birinin hocasını gösteremezsiniz. Masum olmayan diğer tüm alimlerin hayat hikayelerini okuyun der ilimi şurdan okudu hadisi şundan aldı.. ama Ehlibeytin 11 imamı hakkında hiç bir zaman böyle bilgiler bulamazsınız.
                            Bu doğru değil.

                            İbn Kesir " Bidayede " söyledi :

                            Ali b. Hüseyin b. Ali b. Ebi Talib el-Kureşi el-Haşimî. Zeynelabi- adıyla tanınmıştı. Annesi Seleme adında bir ümmû veledtir. Ali da kendisinden büyük başka bir kardeşi de vardı. Babasıyla bir-"kte öldürüldü.
                            Biyografisini anlatacağımız bu Ali ise, babasından, amcası Hasan b- Aliden, Cabir'den, İbn Abbas'tan, Misver b. Mahreme'den, Ebu Hü-reyre'den, Safıye'den, Aişe'den ve Ümmü Seleme'den (ki bunlar Pey­gamber zevceleriydiler.) hadis rivayet etmiştir.


                            Ve o deyib:
                            Ebu Cafer el-Bakır, birden fazla sahabeden rivayetlerde bulun­muştur.




                            Sizlerin getirdiği hadislere.


                            " Faradu Simtayn " sünni kitapı değil.

                            [img width=996 height=600]http://gift2shias.files.wordpress.com/2010/09/faraid.jpg[/img]
                            والحمد لله الذي ختم النبوّة والرسالة بمحمّد المصطفى الأميّ الأمين المأمون ، وبدأ الولاية من أخيه ، وفرع صنو أبيه ، المنزل من موسى فضيلته النبويّة (2) منزلة هارون ، وصيّه الرضي المرتضى ، علي ـ عليه السلام ـ باب مدينة العلم المخزون

                            مّ ختم الولاية بنجله الصالح (3) المهتدي الحجّة القائم بالحق … وآزره بالأئمة المعصومين من ذرّيّته أهل الهداية والتقوى

                            1) From Agha Burzugh al Tehrani

                            وقال آغا بزرك طهراني في كتابه ذيل كشف الظنون ص70 (فرائد السمطين في فضائل المرتضى والبتول والحسنين مرتب على سمطين أولهما في فضائل الامير عليه السلام في سبعين باباً وخاتمة ، وثانيهما في فضائل البتول والحسنين في اثنين وسبعين باباً لصدر الدين ابراهيم بن سعد الدين محمد بن المؤيد بن أبى الحسين بن محمد بن حمويه الحمويني الذي أسلم على يده السلطان محمود غازان في سنة 694 وتشيع أخيراً لكن أظهر التشيع أخوه الشاه خدا بندة نسخة منه عند السيد احمد آل حيدر).

                            2) Rafida also claimed that Dhahabi was student of this Hamaweih al Juwaini.

                            Zirkili in his book “al A’alam” (1/63) said:
                            الجويني (644 – 722 ه* = 1246 – 1322 م) إبراهيم بن محمد بن المؤيد أبي بكر بن حمويه الجويني صدر الدين أبو المجامع : شيخ خراسان في وقته . من أهل (جوين بها رحل في طلب الحديث فسمع بالعراق والشام والحجاز وتبريز وآمل طبرستان والقدس وكربلاء وقزوين وغيرها وتوفي بالعراق عرفه ابن حجر (في الدرر) بالشافعي الصوفي وقال : خرج لنفسه تساعيات وجعله الأمين العاملي من أعيان الشيعة ولقبه بالحموئي (نسبة إلى جده حمويه) وقال : له (فرائد السمطين في فضائل المرتضى والبتول والسبطين – خ) في طهران (الجامعة المركزية 583) في 160 ورقة وقال الذهبي : شيخ خراسان كان حاطب ليل – يعني في رواية الحديث – جمع أحاديث ثنائيات وثلاثيات ورباعيات من الأباطيل المكذوبة وعلى يده أسلم غازان


                            3) The Sheikhs of Al Juwaini al Hamawaini were the biggest Anti-Sunni Shia scholars in history and he narrated hadiths from them:


                            [فرائد السمطين ج2 ص329]
                            حديث العباس بن عبد المطّلب حول المهديّ (ع) وأنّه من ولد النبيّ (صلّى الله عليه وآله وسلم) وكلام للشيخ الإمام أبي علي الفضل بن علي بن الفضل الطبرسي رحمه الله : أخبرني الإمام سديد الدين يوسف بن علي بن المطهّر الحلّي فيما كتب لي بخطّه رحمه الله تعالى

                            4) The Twelver Shia themselves list al Hamawaini as one of their own authors:
                            مجمع الفكر الإسلامي يصنف كتاب فرائد السمطين ضمن كتب الاثنى عشرية : إبراهيم بن محمد الحموي الجويني (644 – 722 هـ) عالم بالحديث . من شيوخ خراسان . لقب ب*صدر الدين رحل متقصيا للحديث إلى : العراق الشام الحجاز تبريز آمل بطبرستان القدس كربلاء قزوين وغيرها. من مشايخه : الشيخ سديد الدين يوسف بن المطهر الحلي المحقق الحلي ابنا طاووس الخواجة نصير الدين الطوسي إضافة إلى مشايخه من العامة . من تلاميذه شمس الدين الذهبي . أسلم على يديه غازان الملك . توفي بالعراق، الآثار : فرائد السمطين في فضائل المرتضى والبتول والسبطين (عربي / سيرة المعصومين ع زيارات) يتكون من سمطين : أحدهما في فضائل أمير المؤمنين (ع) موزعة على (70) بابا وخاتمة والآخر في فضائل المرتضى والبتول والحسنين (ع) ب*ـ (72) بابا كما ذكر فيه الزيارة الجامعة الكبيرة. فرغ منه سنة (716 ه*ـ)
                            [موسوعة مؤلفي الإمامية - مجمع الفكر الإسلامي الجزء1 صفحة379]











                            Yenabi-ul Mevedde kitabı sünni kitabı değil.Şeyhiniz Ağa Buzurg Tahrani Zariya kitapında söyledi :

                            و ان لم يعلم تشيعه لكنه غنوصى و الكتاب يعد من كتب الشيعة

                            (Muelifin ) şia olması bilinmesede, o ğnostidi ve o kitap şia kitaplarından sayılar.





                            Havarezmi de mötezili Zemahserinin talabesi olup,ve onun muhedis yahut sika olmasi bilinmiyor.

                            Bu harika bir şey, sen beni ne biiliyorsun ki bana delil gibi bu sünni olup olmaması bilinmeyen, muhedis gibi taninim şöhret bulmayan insanların kitaplarından delil getirirsen ? Allahu Akbar !
                            Sen ya bana tanınmış ve biz taraftan kabul olunmuş kitaplardan delil vereceksen, ya da konuyu bitirelim.


                            biri bir delil sunar diğeri onu çürütür. çürütme gerekçesini delilleriyle açıklar. yok eğer çürütme gerekçesi ortaya konmuyorsa bu durumda çürütememiş sayılır.

                            Sen bana bir delil verdin mi ? Ne delil verdin ? Şia kitaplarından senedsiz hadis ? bunu mu cürütüm ? Bende şia masallarına vakit ayırmaya zamanım yok .

                            Yorum


                              #89
                              Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                              Bakın yine söyliyorum : ya bana tanınmış ve biz taraftan kabul olunmuş kitaplardan delil vereceksiniz, ya da konuyu bitirelim.

                              Yorum


                                #90
                                Ynt: Şiilere İmamet hakta Bir kac soru

                                Osman bəy Türkiyəli türklərdə bir yaxşı deyim var, eşitmisən hər halda, "zaman tekerrürden ibaret" deyə. İncimə ama sən və sənin kimi özünü sələf adlandıran əxilərin xəvaricləri yamsılamaqdan başqa heç bir iş görmürsünüz! Məlumatın var her halda, xəvariclər "bizə quran yetər" deyib peyqəmbərimizin (s.a.v.) sünnətini tərk etdilər və dindən çıxdılar! Allah xətrinə insafla söylə, burda şiə qaşdaşların gün kimi aydın getirdikləri dəlillərdən sonra "hədislərdən yox qurandan mənə bir ayə göstərin" demənlə xəvariclərdən nə ilə fərqlənirsən? öz beynində əvvəlcədən qurduğun bir senari ilə, verilən cavabların hansı dəyərdə olduğuna belə baxmayıb, insafsız və səmimiyyətdən uzaq bir yanaşma ilə hər şeyi inkar etmək nə insanlığa, nə insafa, nədə kişiliyə sığmaz! sual verirsən, cavabını çox gözəl bir şəkildə alırsan, özünü başa düşməmiş, cavabdan qane olmamış kimi göstərib mövzunu boş boşuna uzadırsan. Sizin (bütün özünə sələf deyənlərin) bir ortaq cəhətiniz var: dialoq qurmağı bacarmırsınız, işiniz gücünüz mübahisə etməkdir! bütün mövzuları mübahisəyə çəkib, bəs onda bu niyə belədi, bəs bu niyə belədi deyib, mənasız söhbətlərlə özünüzü aldadırsız! Müsəlman sözünün mənasının təslim olmuş demək olduğunu heç düşünmək belə istəmirsiniz. bu təslimiyyət nədir, necə olur, peyqəmbərimizə (s.a.v.) və Böyük Yaradana tam mənasıyla təslim olmaq nə deməkdir, buna necə nail olmaq olar? Allah xətrinə bunları heç düşünmüsənmi? Şiələri təkfir eliyib, rafizi, bidətçi ... adlandırmadan öncə bir özünüzə baxın, haqqın nə olduğuna bir dəfə də olsun axtarıb tapmaq kimi bir düşüncəniz olmadan, sadəcə qulaqdan eşitməklə və məsələlərə tək tərəfli baxaraq bizi mühakimə etməniz nə qədər adildir? Şübhəsiz er ya da gec hər kəs haqqın nə olduğunu öyrənəcək! Allah ancaq sevdiyi insanlara hidayəti və doğru yolu nəsib edər!

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X