Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

    "Ya insan! Sen söyledin ki onlar ilmi hiç bir hocadan almadılar. Ve iddia ettin ki bu hem Şia hem Sünni kanyaklara göre sabittir! BEN DEDİM, VE HAMD OLSUN ALLAHA Kİ, İSPAT ETTİM. Bu iddian ak yalandı!

    O ki kaldı kiminse kimlerdense hadis rivayet etmesine! Evet! Bu ele ilmin özünü o şeyhden götürmek demekti!"

    gördüm de senin kadarını görmedim. hangi sünni kitapta hadis rivayet etmeyi ilim tahsil etmek olarak niteliyor?

    ve sorumuza hala cevap yok! Madem rivayet etmiş bu rivayet nerede?

    Lanet konusuna gelince bunu açıkladım. İlk mesajın hala orada, ikinci kez alıntı yaptım. o verdiğin linkte bu ifade yok başka yerden taşımışsın.

    Yorum


      Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

      eğer tüm bu tekrar ve delilsiz laflarınla sorularımızı atlatabileceğini sanıyorsan yanılıyorsun. işte cevap bekleyen sorular bu belki de beşinci kez tekrar edişim:

      Yorum


        Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

        [quote author=Qom_u_aşk link=topic=21650.msg131458#msg131458 date=1316027171]
        ayetleri sunduk imamet Kur'an'i inaçtır kabul ettim diyemedin. hiç bir cevap da yazmadın.

        kıyamete kadar Ehlibete itaatimizin veya 12 halifeye itaatimizin emredildiğini ve onların kıyamete kadar kesintisiz olarak yaşayıp dini koruyacaklarını söyledik bu konuda da sunduğumuz hadislere hiç bir şey demedin. tamam buraya kadar inandım demedin.

        12 imamın adlarını istedin onları da verdik bu kez kaynak beğenmedin.

        hadis kitaplarınızda geçen ve senin hiç de kabul etmediğin 12 halife kim dedik ona da cevap vermedin..

        eee napmamızı bekliyorsun daha?
        [/quote][quote author=Qom_u_aşk link=topic=21650.msg131465#msg131465 date=1316032274]
        "Bende cevap olarak dedim ki bizim menbelerde bizim iman esaslarımız net şekilde gelip. Sen ona inanıyorsun inanmıyorsun bu beni merak etmiyor.
        Sen bana imameti ispat etmek istemiyorsun? Ben de dedim onu ispat etmek için aynı net şekilde bana Kuran'ı Kerim'de yahut bizim hadislerde onu göster. Anladın ?



        Ben bir hülâsa yazım :

        1) Sen bana Kuran'ı Kerim'de açık net şekilde 12 imama iman getirmeğe vacip eden bir ayet vermedin.

        2) Ve bizim hadislerimizde bir delil bulamadın.

        3) Yalnız her hangi ayeti yahut hadisi izah ederek onların imametine ispat etmeğe çalıştın. "


        hayır biz yeterince ayet ve hadis sunduk. ojbektif bakan birisi olaydın bunları ya kabul ederdin ya da reddettiğini söyler gerekçeklerini sıralar doğrularını da ortaya koyardın. ama hiç ses yok.. cevap yok..

        bu senin dediğin kendi inançlarınız için geçerli değil. yani sizin imanın şartları dedikleriniz açık net olarak belirtilmiş değil. hatta siz tersine açık ayet olan konuyu bile iman maddesi olarak koymuşsunuz.

        örneğin kadere iman ve şerrin Allah'tan geldiğine inanmak bunlardan bazılarıdır.

        şerrin Allah'tan olduğuna dair net ifade yoktur. ve belki de bundan daha net olarak şerrin Allah'tan olmadığına dair ayet de var. buna rağmen siz onu imanın şartı olarak koymuşsunuz.

        ruyetullah da böyledir. Ruyetullahı sünniler itikat esası olarak saymışlardır. oysa hem ayet ve hadisler hem de akıl bunun tersine bir sürü kanıt ortaya koymaktadır.

        yani bırakalım aksi kanıtları bunlar da net olarak ortaya konmuş ve Ayet ve hadislerle bunlara inanacaksınız şeklinde açıklanmamıştır..

        [/quote][quote author=Qom_u_aşk link=topic=21650.msg131517#msg131517 date=1316116099]
        burdaki linkte nerede var dediğin bölüm? bunu verdin ve burdaki kırmızı yazı ekleme

        ama sonraki verdiğin linkte bu bölüm var. iki ayrı yeri birleştirmişsin..

        şimdi İmam Zeynelabidin a.s.'ın Ebu hureyre ve Aişe'den rivayet ettiğini iddia ediyor İbn Kesir ki bu sünnidir bizim için hiç bir değer ifade etmez rivayeti. Ama size delil göstermek açısından biz bu konuyu yine incelemeye alalım..

        şimdi sen bu delili bize 12 imamın hocaları yok ilimlerini falanca filancadan öğrenmemişlerdir. bu bakımdan diğer alimlerden ayrılmışlardır. Çünkü bunlar masum imam olup ilimlerini aynen kendileri gibi imam olan babaları vasıtasıyla Peygamberden ve dolayısıyla vahiyden almışlardır şeklindeki inancımız üzerinde konuşuyorduk. siz de bu İmam Zeynelabidin a.s.'ın yaptığı hadis rivayetlerini söyledin. Hadis rivayetiyle ilim öğrenmek aynı şey mi?

        Diğer yandan biz İmam Zeynelabidin a.s.'ın Aişe ve Ebu Hureyreden hiç bir rivayet ettiğine inanmıyoruz. Bunu iddia eden İbn Kesir bu rivayetlere bir delil gösterebiliyor ispatlayabiliyor mu yoksa sadece bir uydurma iftira mı? YA da onun bu sözüne inanan sizler madem İmam'ın a.s rivayetine inanıyorsunuz o zaman bir iki örnek gösterin? Kim almış? bi kere İmam Zeynel Abidin a.s.'ında sünniler rivayet ediyorlar mı ki onun Ebu hureyre ve Aişeden rivayetini görsünler.

        eğer İmam Zeynelabidin a.s. bunlardan ilim tahsil etmiş hadis ilmini bunlardan okumuşsa bu öğretim kaç yıl sürmüş ve hangi şehirde hangi medresede olmuş! buyrun sizi dinliyoruz..

        ha bu arada emin olduğunuz konularda hemen lanetleşmeye kadar davet edebiliyorsunuz. bu gösteriyor ki bizim tüm yazılarımızı dikkatle okuyor ve hiç bir boşluğu/fırsatı kaçırmıyorsunuz. Buradan çıkan şu demek bizim sorularımızdan cevap vermedikleriniz, görmediğinizden değil, cevap verememenizdenmiş. bunu da anlamış olduk..
        [/quote][quote author=Qom_u_aşk link=topic=21650.msg131520#msg131520 date=1316117790]
        12 halife hadislerinde geçen 12 halife kim?

        imametle ilgili nisa 41 isra 71 bakara 124 ve diğer ayetlerde geçen imamet inancını inkar edenin durumu nedir?

        sünniler şerrin ve Allah'ın görüleceğinin açık delili olmamasına rağmen onlara nasıl inanıyorlar da bu açık delilleri inkar ediyorlar?

        ayetlerde namazların rekat sayısı olmadığı halde neden her namazın rekatları olduğuna inanıp onların o sayıya göre kılmak şarttır diye inanıyorsun?..

        işinize gelen yerde inanıp işinize gelmeyen yerde iman etmiyor musununuz?

        Ama siz, birbirinizi öldüren, içinizden bir kesime karşı kötülük ve zulümde yardımlaşarak; size haram olduğu hâlde onları yurtlarından çıkaran, size esir olarak geldiklerinde ise, fidye verip kendilerini kurtaran kimselersiniz. Yoksa siz Kitab’ın (Tevrat’ın) bir kısmına inanıp, bir kısmını inkâr mı ediyorsunuz? Artık sizden bunu yapanın cezası, dünya hayatında rezil olmaktan başka bir şey değildir. Kıyamet gününde ise onlar azabın en şiddetlisine uğratılırlar. Çünkü Allah, yaptıklarınızdan habersiz değildir. bakara 85

        Ona ayetlerimiz okunduğunda, sanki işitmiyormuş ve kulaklarında bir ağırlık varmış gibi, büyüklük taslayarak (müstekbirce) sırtını çevirir. Artık sen ona acı bir azap ile müjde ver. (Lokman Suresi, 6-7)

        İnsanlardan öyleleri vardır ki: "Biz Allah'a ve ahiret gününe iman ettik" derler; oysa inanmış değillerdir.

        (Sözde) Allah'ı ve iman edenleri aldatırlar. Oysa onlar, yalnızca kendilerini aldatıyorlar ve şuurunda değiller.

        Kalplerinde hastalık vardır. Allah da hastalıklarını arttırmıştır. Yalan söylemekte olduklarından dolayı, onlar için acı bir azab vardır.

        Kendilerine: "Yeryüzünde fesat çıkarmayın" denildiğinde: "Biz sadece ıslah edicileriz" derler. Bilin ki; gerçekten, asıl fesatçılar bunlardır, ama şuurunda değildirler. (Bakara Suresi, 8-12)

        [/quote]

        bunlara cevap vermedin ve cevap bekliyorum...

        Yorum


          Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

          [quote author=Elmeddin link=topic=21650.msg131567#msg131567 date=1316154387]
          hayır. imamsız ölen de bu anlama gelir, "imamı tanımadan ölen", "imamsız ölen" ne fark var ki? hem bu olarca hadisten sadece bir tanesi, yukarıda link vermiştim bu hadisin geçtiği kaynaklar için. arapça bilmediğinden dolayı örnek için birini çevirdim sadece. şimdi konuya dönelim, yazdığım ayetlere cevabın vasra buyur, yoksa o zaman imamın Allahın tayini ile oldğunu, hakk hidayet eden olduğunu, makamının nübüvvetten üstün olduğunu kabul ettiğini söyle ki, deva edelim.
          [/quote]

          Şeyhlarimiz söylediği gibi : Ehli Beyitten olan imamları, peygamberlerden üstün sayan kafirdir.

          Sizin ayet izahlarınızı sözsün kabul etmiyoruz.

          Ama benim sorularıma cevap vermeden,kendi suallarınıza kecmek iyi olmaz.

          1)Kurani Kerimde 12 imamın imametine nass yoktu. Bunun ile razı mısın ?
          2)Şiaların bizim kaynaklarda istinat ettikleri hadislerde 12 imamın imametine nass yoktu.Bunu ile razı mısın ?


          Yorum


            Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

            [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131641#msg131641 date=1316231881]
            [b]Şeyhlarimiz söylediği gibi : Ehli Beyitten olan imamları, peygamberlerden üstün sayan kafirdir.[/quote]

            şeyhlerinizin ne kendilerinin ve nede sözlerinin sinek kadar değeri yoktur.

            Sizin ayet izahlarınızı sözsün kabul etmiyoruz.
            ayetimi kabullenmiyorsun? yoksa ayetin tefsirinimi? eğer tefsire itirazın varsa buyur itirazlarını söyle konuşalım. yoksa "kabullenmiyorum" demek ile iş bitmez. müşriklerde Rasulullahın s.a.a sözlerini kabullenmiyorlardı ne olmuş yani? tıpkı sizin gibi, itirazları yoktur ama kabullenmiyorlardı.

            Ama benim sorularıma cevap vermeden,kendi suallarınıza kecmek iyi olmaz.

            1)Kurani Kerimde 12 imamın imametine nass yoktu. Bunun ile razı mısın ?
            2)Şiaların bizim kaynaklarda istinat ettikleri hadislerde 12 imamın imametine nass yoktu.Bunu ile razı mısın ?
            bende dedim ki, konuyu bitirmeden diğerine geçecek değilim. neden korkuyorsun ki? ayeti kabulleniyormusun? kabulleniyorsan söyle kabulleniyorum yok itirazın varsa buyur yaz bizde itirazlaını cevaplayalım. ondan sonra imamların sayısı ve son olarakta kimler oldğu konusunu ele alacağız.

            Yorum


              Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

              Bence bu kardeşimizin kafası iyice karışmış ki ne sünni ne şii kaynakları ve hatta zaman zaman Allah'n ayetlerini de kabul etmediğini görüyorum. biraz zaman geçtikten sonra bu kardeşimizin Haşa Allah'ın varlığını ıspatla demeyeceği ne malum?

              işte o zaman Yahudi hristiyan alimlerinin İmam Rıza a.s'a dediği gibi diyecek ki İnanmadığım kuran dan bana Allah'ı nasıl ispat edeceksin. diyecek ki bana tevrattan kanıt getir incilden kanıt getir.

              osman ufuk kardeşim.Vallahi sen konunun başından bu tarafa sorduğn suallerin hepsine yanıt aldın.
              ama inkar ediyorsun. senin delil istediğin kitaplardan sana deliller geldi ama sen kendi delillerini bile değiştiriyorsun o şiidir diyorsun bu من مات بغير إمام مات ميتة جاهلية cümlede ki İMAM kelimesini İMANDIR DİYORSUN. Ant olsun ki YA SEN ARAPÇA BİLMİYORSUN YADA YALAN SÖYLÜYORSUN. senin cümlende ki
              [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131512#msg131512 date=1316111804]

              من مات ولم يعرف إمام زمانه مات ميتة جاهلية

              [/quote] Yeşil ile yazdığım yer İMAM'dan başka bir kelime değildir.

              ey şiiler ve sünniler görüyor musunuz osman ufukun yalanını??
              [center]
              ..ey ahle aalam agham Eli mazloome... یا ابا عبدالله الحسین
              [center]
              Bizleri öldürün! Zira Halkımızın bilinci daha da artacak!
              Şehid Seyyid Abbas Musavi(Eski Hizbullah Lideri)

              Yorum


                Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                [quote author=Elmeddin link=topic=21650.msg131643#msg131643 date=1316236044]
                şeyhlerinizin ne kendilerinin ve nede sözlerinin sinek kadar değeri yoktur.

                ayetimi kabullenmiyorsun? yoksa ayetin tefsirinimi? eğer tefsire itirazın varsa buyur itirazlarını söyle konuşalım. yoksa "kabullenmiyorum" demek ile iş bitmez. müşriklerde Rasulullahın s.a.a sözlerini kabullenmiyorlardı ne olmuş yani? tıpkı sizin gibi, itirazları yoktur ama kabullenmiyorlardı.

                bende dedim ki, konuyu bitirmeden diğerine geçecek değilim. neden korkuyorsun ki? ayeti kabulleniyormusun? kabulleniyorsan söyle kabulleniyorum yok itirazın varsa buyur yaz bizde itirazlaını cevaplayalım. ondan sonra imamların sayısı ve son olarakta kimler oldğu konusunu ele alacağız.
                [/quote]

                Hamd Allah'a mahsustur! Ben şialerin sorularından korksaydım, yıllar boyu sizin fırka ile munazara etmezdim.

                Aptal sorulara ihtiyac yok.Ben ayeti kabul etmesem,ben musluman olur muyum ? yahut seni beni alimlerinizden olan Bahrani, Kaşani, Meclisi ve s ile sef salırsan ?

                Sizin tefsirinizi kabul etmem.Ona göre ki bu tefsir ne peyğamber (sallalahu alaihi va ala alihi va sallam) tarafından gelip,ne de sahabeler taraftan.


                Şu tefsir zındık olan batinilerin sözlerinden kaynaklaniyor.

                bende dedim ki, konuyu bitirmeden diğerine geçecek değilim. neden korkuyorsun ki? ayeti kabulleniyormusun? kabulleniyorsan söyle kabulleniyorum yok itirazın varsa buyur yaz bizde itirazlaını cevaplayalım. ondan sonra imamların sayısı ve son olarakta kimler olduğu konusunu ele alacağı
                Görürem kim sorulardan korkuyor . Ben sorularımı yüz kere tekrar etmem

                1) Kurani Kerimde 12 imamin imametine nass yoktu. Bunun ile razisiz?
                2) Şialarin bizim kaynaklarda istinad etdikleri hadislerde 12 imamin imametine nass yoktu. Bunun ile razisiz
                Kısa ne net cevap bekliyorum.Bundan başka cevap olsa, söhbet bitecek.


                Yorum


                  Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                  [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131667#msg131667 date=1316278716]
                  Hamd Allah'a mahsustur![/quote]

                  hiç şüphesiz.

                  Ben şialerin sorularından korksaydım, yıllar boyu sizin fırka ile munazara etmezdim.
                  sen munazaramı ediyorsun? nerede bilgisiz kişiler varsa onların arasına dalırsın, "Abu Sufyan ordusu" gibi Şiiler gelincede lidelerinizin Uhud savaşında yaptıklarını yaparsın.

                  Aptal sorulara ihtiyac yok.
                  Muaviyenin adını sorduğumu hatırlamıyorum?

                  Ben ayeti kabul etmesem,ben musluman olur muyum ?
                  siz müslümanmısınız ki? dininiz yahudi, hristiyan, nasibi ve haricilerden kaynaklanmıyormu yoksa? Allah sizi zelil kılsın! Nebi s.a.a "size iki emanet bırakıyorum ki, sarıldıkca sapmazsınız: Kuran ve İtretim Ehli Beytim" buyurdu ama sizler Ehli Beyte a.s sarılmamak bir yana gidip munafıklara, kafirlere sarıldınız.

                  yahut seni beni alimlerinizden olan Bahrani, Kaşani, Meclisi ve s ile sef salırsan ?
                  hayır, seni Kuranın tahrif edildiğini söyleyen sahabe ve alimlerinize benzetiyorum: nasibiler ve Kuranın tahrifi

                  Sizin tefsirinizi kabul etmem.Ona göre ki bu tefsir ne peyğamber (sallalahu alaihi va ala alihi va sallam) tarafından gelip,ne de sahabeler taraftan.
                  ben tefsirmi yazdım ki? yoksa hadismi aktardım? ama tefsir gelince, sizin tefsir kitaplarınızın durumu nedir Allah aşkına? çöplüğe benziyor, bir ayet hakkında 5-10 görüş atmışsınız ortaya, "falan sahabe şunu", "filan sahabe şunu", "falan tabin şunu", "filan tabin şunu" ve s. her yoldan geçen aklına geleni söylemiş, sizinkilerde kitaplara doldurmuşlar. buna siz tefsirmi diyorsunuz? hangi sahabeler? bir birine söven, lanet eden, bir-birini tekfir eden, bir-birinin kanına susayan sahabelermi? Allah sizi çirkin kılsın nasıl da seleflerinize benziyorsunuz, bugünde "o sapıktır", "bu sufidir", "şu haricidir", "şu mürcidedir" diye bir-birinizi yiyorsunuz.

                  Şu tefsir zındık olan batinilerin sözlerinden kaynaklaniyor.
                  bizim nezdimizde "zındık" sözü ile ilk başta nasibiler kast edilir biliyormusun? ben ayeti yazdım, sözümü de bizzat Kuran ile ortaya koydum. Allah c.c imamet hakkında "benim ahdim" diyor, imamı kendisi tayin ettiğini, imamın hakka hidayet eden olduğunu, makamının nübüvvetten üstün olduğunu kendisi bizzat söylüyor. sen ne söylüyorsun?

                  Görürem kim sorulardan korkuyor . Ben sorularımı yüz kere tekrar etmem

                  Kısa ne net cevap bekliyorum.Bundan başka cevap olsa, söhbet bitecek.
                  beni bu yüzdenmi iki dakikadan bir "gel munazara edelim" diye davet ediyordun? ne ayete cevap veremiyorsun ve nede kabullenmiyorsun. tıpkı Ali ve Ehli Beyt a.s hakkında hiç bir şeyi kabullenmek istemediğiniz gibi. gülmeni de tavsiye etmiyorum, Ebu Yale konusu yukarıda duruyor. bir yerine Ebu Yaleden bir şey kaçar.

                  Yorum


                    Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                    beni bu yüzdenmi iki dakikadan bir "gel munazara edelim" diye davet ediyordun? ne ayete cevap veremiyorsun ve nede kabullenmiyorsun. tıpkı Ali ve Ehli Beyt a.s hakkında hiç bir şeyi kabullenmek istemediğiniz gibi. gülmeni de tavsiye etmiyorum, Ebu Yale konusu yukarıda duruyor. bir yerine Ebu Yaleden bir şey kaçar.
                    Evet,seni munazaraya davet etmiştim ama senin böyle aciz gordukten sonra bana yeter,ben sana soru veriyorum, cevap vermeden soru soruyorsun.

                    Konu bitmiştir şiileri sorum altında aciz koyan Allah hamd olsun

                    Yorum


                      Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                      "
                      Şeyhlarimiz söylediği gibi : Ehli Beyitten olan imamları, peygamberlerden üstün sayan kafirdir."


                      sizin alimleriniz Ehlibeytten olan İmamları, Peygamberlerden üstün sayan kafirdir diye ayet mi okumuşlar? Siz Kur'an ayetlerinin (Nisa 41, İsra 71, Bakara 124 vs) açıkça delalet ettiği imameti inkar edip alimlerinizin sözlerine bağlanın sonra da bize 12 imamı isimleriyle Kur'an'dan gösteren ayet var mı deyin. bu olacak iş değil.

                      Biz Kur'an'dan açıkça gösterdik. Kur'an'da, ahirette her insan topluluğunun imamlarıyla çağrılacağını, doğru imama inanmayanların durumlarının kötü olacağını söylüyor. Bu ayetlerden çıkan mecburi anlam her devrin bir imamının olduğu ve bu doğru imamın herkesçe iman edilip gösterdiği doğrultuda yaşamamız emredildi. Yine Kur'an Peygambere s.a.a. kayıtsız şartsız itaati şart koşuyor. Ve Peygambere ayetleri açıklama görevi veriyor. Peygamber de sizin kitaplarınızın şahit olduğu gibi kendisinden sonra kıyamete kadar 12 halife bıraktığını bunların hepsinin Ehlibeytten olduğunu, 12.sinin Mehdi a.f. olup dünyayı zulümden kurtaracağını, bu imamların hepsinin kureyşten ve Fatıma evlatlarından olduğunu söylüyor. Bu halifeler peşpeşe ve kesintisiz olarak gelmek zorunda. Yine Fatıma evlatlarından olacağına göre bu halifeler ne Emevi ne Abbasi halifeleri olamaz. Zaten bu Abbasi ve Emevi halifelerinin sayısı 12yi aşıyor.

                      Tüm bun sünni hadislerden bile çıkan Peygamberin s.a.a. kesin olarak şianın inandığı 12 imamı bıraktığıdır. Bu zorunlu bir anlamdır. başka şekilde anlamak mümkün değildir. Buna itiraz edenlerin kendi kitaplarındaki 12 halife, 12 emir, 12 zat diye tabir edilen hadisleri açıklayamamaları da bunun ispatıdır. İspattır. Çünkü başka şekilde açıklamak mümkün değildir.

                      Sünni olsun şii olsun tüm Kur'an bilginlerine göre Kur'an'ın tamamına iman edilmesi şarttır. eğer bir ayete bile iman edilmese küfre düşülür. İlla da bir inancın şuna inanın yoksa kafir cehennemlik olursunuz şeklinde geçmesi şart değildir. Nitekim sünnilerin imanın 6 şartı diye oluşturdukları iman esasları da böyle bildirilmiş değildir.

                      "1)Kurani Kerimde 12 imamın imametine nass yoktu. Bunun ile razı mısın ?
                      2)Şiaların bizim kaynaklarda istinat ettikleri hadislerde 12 imamın imametine nass yoktu.Bunu ile razı mısın ?"


                      Kur'an'da 12 imamın imametine nas vardır. Çünkü 12 kelimesinin geçtiği ayetler müteşabih ayetlerdir ve bu ayetlerin açıklamasında Peygamber s.a.a. 12 imamın adını saymıştır. İmametse daha açık olarak ayetlerle inanılması ve bağlanılması şart bir makamdır. Bakara 124'te İbrahim a.s.'a peygamberken imamet makamı veriliyor. Peygamberken sınava alınan İbrahim a.s., bunu başarıyla geçince kendisi alemlere imam tayin ediliyor. buradaki kılacağım (câiluke) kelimesi Allah'ın ataması anlamına geliyor. Yani ve bunu Peygambere söylüyor. O halde buradaki atanan imamet makamı risalet ve nübüvvetten üstün ki İmamete atanması için geçilen sınavların ödülü olabilsin. üstün bir şey olmasa daha aşağı bir şey olsa neden Peygamberken sınava alınsın ve onları başardığında bu mücde verilsin ki İbrahim a.s.'a.

                      İmametin bu kadar önemli üstün bir makam olduğunu bildiren ayetler 12 imamın isim isim sayılmasını Peygambere s.a.a. bırakmıştır. Ki o da sünni kitaplarda bile bunların isimlerini açıklamıştır.

                      yine Kütübü sitte müelliflerinden biri olan sünni hadisçilerden İmam Nesei, El Hasais adlı kitabında imam Ali a.s.'ın imam olduğuna dair, Ehlibeytin bağlayıcı konumlarının bulunduğuna dair çok sayıda hadis derlemiştir. Ki bu kitap onun hayatına maloldu. Sünniler bunları gizlemektedirler.

                      Siteden gitmeyin, kendinizi inadın etkisi altında bırakmayın.

                      eğer bizim zikrettiğimiz ayetlerden çıkan zorunlu anlamları kabul etmiyorsanız 12 halife hadislerinden çıkan anlamları reddediyorsanız o zaman bunların delillerini ve size göre bunların doğru anlamlarını söyleyin..

                      siz de çok iyi biliyorsunuz ki bu ayet ve hadislerin bizim dediğimizden başka anlamları yoktur. bu yüzden siz anlamlarına hiç giremiyorsunuz. Çünkü diyeceklerinize siz de inanmıyorsunuz.. bizim karşımızda bu komik kaçacak anlamlarla çıkmayı bile göze alamıyorsunuz..

                      O halde inadı bırakın ve Ehlibeytin tertemiz yoluna gelin. Bu dini hakkında hiç bir delil olmayan 4 mezhepten almayın. Güvenilirliklerine hiç bir delil olmayan hadisçilere güvenmeyin. Çünkü bunlar Ehlibeyti katledenlerle birlikte olmuşlardır.

                      ha bu arada arapça bilmiyorsunuz galiba, Ehli beyit değil. böyle olursa beyit iki dizeden oluşan şiiere denir. beyit ehli yani şiir ehli olmuş olur. Ehli beyttir doğrusu..

                      Yorum


                        Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                        [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131671#msg131671 date=1316280385]
                        Evet,seni munazaraya davet etmiştim ama senin böyle aciz gordukten sonra bana yeter,ben sana soru veriyorum, cevap vermeden soru soruyorsun.

                        Konu bitmiştir şiileri sorum altında aciz koyan Allah hamd olsun


                        [/quote]

                        konu bittiyse sizin acziyetinizdendir. biz ayetlerin ve hadislerin zorunlu anlamlarını söyledik. bunları reddettiniz. gereçktesini bildirmediniz. reddetmenize delil göstermediğinizden reddiniz ilmi değil acizyetten kaynaklanmıştır. Bir insan bir şeyi reddediyorsa gerekçesini bildirir ve doğrusunu söyleyebilir.

                        ikna etmek zorunda değiliz. Çünkü hidayet Allah'tandır. Peygamberin s.a.a. gösterdiği delilleri bile kabul etmeyen nice insan cehennemi boyladı.. Onları acı bir akıbet çevreledi.
                        zorunlu olarak o anlamların çıktığını siz de biliyorsunuz bu yüzden kaçıyorsunuz..

                        Ama hakikatlerden kaçamazsınız... Onlar sizi çepeçevre kuşatacaktır. Vicdanınızla birlikte kendinizi çok mutsuz hissedeceksiniz.. Ahirette ise delilsiz imamlarla birlikte haliniz yaman olacaktır. Ehlibeytin 12 imamının (a.s.) yüzüne bakamayacaksınız..

                        Yorum


                          Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                          [quote author=Osman_ufuk link=topic=21650.msg131671#msg131671 date=1316280385]
                          Evet,seni munazaraya davet etmiştim ama senin böyle aciz gordukten sonra bana yeter,ben sana soru veriyorum, cevap vermeden soru soruyorsun.

                          Konu bitmiştir şiileri sorum altında aciz koyan Allah hamd olsun
                          [/quote]

                          acizmi? boşuna nefesini tüketme, hiç tavsiye etmem. çünkü bu da yalanların arasına giriyor. zira imametin bizim söylediğimiz gibi Allah c.c tarafından tayin edildiği, hakka hidayet eden olduğu, makamının nübüvvet makamından üstün olduğunu Kuran ayetleri ile ortaya koyduk. ya sen ne yaptın? "kabullenmiyorum" kabullenmiyorsan kabullenme, ne olacak ki? müşriklerde Rasulullahın s.a.a mucizelerini ve Nübüvvetini ve Tevhidi kabullenmiyorlardı.

                          Yorum


                            Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                            Elmeddin qom_u_ask

                            Ben size bir iki sual vererem, ve bu sorular şiaların 12 imam inancısının zayıf olmasını çok iyi gösterer.


                            1) Şia Alimi Muhammad Muzaffer söyledi:
                            Nübüvvetin, Allahü Taala'dan bir lutuf olduğuna inandığımız gibi, her asırda da, peygamberin vazifeleriyle vazifelenmiş, insanların her iki alemde de salah ve saadetlerini tekeffül etmiş, hidayet ve irşadlarını uhdesine almış bir İmamın bulunması icab ettiğine inanırız. Bu İmam, insanların din ve dünya işlerini tedbir etmek, aralarından zulmü, düşmanlığı gidermek, adaleti yaymak hususunda peygamberin umumi vilayetini haizdir ve bu bakımdan İmamet, nübüvvetin devamıdır Peygamberleri göndermek, nasıl bir lutuf ise, peygamberden sonra, onun yerine İmamı nasbetmek de lutufdur ve vücub-ı zati ile Allahii Teala'ya vacibdir;


                            Kaynak: http://islamkutuphanesi.com/turkcekitap/online/siainanclari_mr_muzaffer/shia_inanclari.htm#23-_IMAMET_HAKKINDAKI_INANCIMIZ_"]Akaidul İmamiya[/url]


                            Şimdi benim sorum bele.Şiaların 12-ci imamı, al-Kaim Mahdi Muntazar şu alimin dediği vazifesini ne şekilde edir ?


                            Yani 12-ci imam şialari nasıl irşat edir, dunya işlerini nasıl tedbir edir ? Söylediniz ki: Masum imamın olması vaciptir. Nerede sizin masum iddia ettiğiniz imamınız ?






                            2) Şialar iddia ettiler ki Rasulullah (sallahu alaihi va ala alihi ve sallam) 12 imamı tayin etti! Ama şia kaynaklarına esasen 12 imamlar hatta kendileri onların imam olmasını bilmez!


                            Kulayni Kafide:
                            4-(985) ...Safvan şöyle rivayet etmiştir:
                            İmam Rıza (Ali b, Musa aleyhisselâm)’a dedim ki:
                            "İmamın ne zaman imam olduğunu bildiğini bana söyler misin? Kendisinden önceki imamın öldüğünü öğrendiği zaman mı, yoksa öldüğü sırada mı? Ebu'l-Hasan (aleyhisselâm)’ın Bağdat'ta vefat etmesi ve senin de burada (Medine'de) olman gibi."
                            Buyurdu ki: «Bunu kendisinden önceki imamın öldüğü esnada bilir.»
                            - "Nasıl?" dedim.
                            - «İlham etmesiyle.» dedi.






                            Nasıl oluyor ki 12 imam tayin olunup, ve tanınıp, ama imamların kendileri kendilerin imam olmasını yalnız kendisinden önce ki imamın öldüğünü öğrendiği zaman biliyor ?!


                            Şu hadis iyi delildir ki, 12 imam imameti şu imamların hayatı vakti tanınmayıp. Tanınsaydı, imam kendisi şunu kendisinden önceki imamın öldüğü zaman yok, bundan önce bilirdi! İmam bilmeyipse nasıl başkası bilsin ?!



                            Yorum


                              Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                              Kulayni Kafide:
                              4-(985) ...Safvan şöyle rivayet etmiştir:
                              İmam Rıza (Ali b, Musa aleyhisselâm)’a dedim ki:
                              "İmamın ne zaman imam olduğunu bildiğini bana söyler misin? Kendisinden önceki imamın öldüğünü öğrendiği zaman mı, yoksa öldüğü sırada mı? Ebu'l-Hasan (aleyhisselâm)’ın Bağdat'ta vefat etmesi ve senin de burada (Medine'de) olman gibi."
                              Buyurdu ki: «Bunu kendisinden önceki imamın öldüğü esnada bilir.»
                              - "Nasıl?" dedim.
                              - «İlham etmesiyle.» dedi.
                              Hocam bu paylasim icin allah razi olsun , beni kafama takilan soru bu bu boylese o zaman hz peygamber 12 imamin isimini aciklamayib ki onlar bilmiyormus :-\

                              Yorum


                                Ynt: Şiilere imamet hakkında bir kaç soru

                                Elhamdulillah ki güzel sorular soruyorsun ve her soruşunda şianın hakikatleri daha da parlamakta ve nefisle şeytanın zor, cevaplanmaz diye gösterdiği soru ve sorunları cevapladıkça Ehlibeytin yıldızı parlamakta gönül ve ruhlar bu cevaplarla teskin olmaktadır.

                                Bizim açımızdan (nesimi kastetmiyorum, şiayı diyorum diyorum. biz ilmimizi Şianın çok değerli alimlerinden öğreniyoruz, bilmediğimizi onlardan sorup cevaplarız) cevaplanmayacak soru yoktur. bunun için burada kalın ve ne kadar sorunuz varsa hepsini sorun. bu sayede şia daha iyi irdelenmiş ve tanınmış olacaktır.

                                ancak siz bu soruları kendiniz mi buldunuz, kitaplarımızı okudunuz mu yoksa başka yerlerden mi aldınız. Şayet bu soruları kendiniz buldunuzsa buna çok yazık diyeceğim. Çünkü şia kaynaklarında kapalı görünen bir hadis kendinden önceki ya da sonraki hadislerle açıklanmaktadır.

                                eğer baştan sona bu kaynakları okuduysanız bu cevapları sizin de görmeniz gerekirdi, demek ki sadece bir açık bulabilir miyim diye bakmış ve cevapları görememişsiniz.

                                şayet başkasından aldıysanız bu durumda sizlere kendinizin bizzat kaynaklarımızı okumanızı ve orada ilim hikmet ve vahiy bağlantısını görmenizi önermekteyim. ben hadislerimizi okudukça orada soru ve sorunların bir bir çözümlendiğini ruhumun aklımın ve vicdanımın özgürleşip kanatlandığını ve melekutu alaya yüceldiğini hissediyorum içim oradaki hikmetle dolup taşıyor. Elhamdulillah..

                                aynı samimiyetle ben zamanında sünni hadisleri de okumuştum. ama oralara sızan beşer unsurları nedeniyle ruhum daralmakta ve izah edememeni sıkıntısı ve ağırlığı altında ezilmekteydim. kendime izah edemiyordum ki başkasına izah edeyim. Ancak şimdi gördüğünüz gibi şia kaynaklarıyla ilgili her soru sorulsun ben bundan büyük zevk duyuyorum. Çünkü böyle olduğunda mektebimizin yıldızı daha da parlamakta kıyı bucak ayrıntı her yer adınlanmakta vahyin billur nurları her yandan görülmektedir.

                                bu tür sorularınızn devamını bekliyoruz. inşaAllah.

                                neyse daha çok uzatmadan sorları cevaplayacak olursak:

                                "Şimdi benim sorum bele.Şiaların 12-ci imamı, al-Kaim Mahdi Muntazar şu alimin dediği vazifesini ne şekilde edir ?

                                Yani 12-ci imam şialari nasıl irşat edir, dunya işlerini nasıl tedbir edir ? Söylediniz ki: Masum imamın olması vaciptir. Nerede sizin masum iddia ettiğiniz imamınız ?


                                Biz şiiler masum imama inanırız. Ve bu imam canlıdır. Eğer imam olmasa yer yüzü günahları sebebiyle insanların başına mezar olur. Canlı imam zamanın yeni şartlarında Allah'ın hükmünü açıklar ki insanlar doğru yolu bulabilsin kafalarına göre yaşamasınlar.

                                İmamların yer yüzünde bulunması zorunludur. Yer yüzünde bulunmasıyla onlar görevlerini ifa ederler. İmamlar Kabe gibidir. Onlar merkezdir. İnsanlar onlara gelir dertlerinin (sorularının) dermanını bulurlar. İnsanların onlara gelmemeleri onların şanından bir şey eksiltmez.

                                İmamlar kendi zamanlarında bir tanedirler. bir imamın tüm dünyayı aynı anda irşad etmesi tek tek insanlarla ilgilenerek onların sorularına cevap vermesi şeklinde değildir. Adamları kadroları yöneticileri vardır. Her bölgede. Onları sürekli denetlerler. onlar da bulundukları yerde İmamın gösterdiği şekilde hükmederler.

                                bu gün hangimiz devlet başkanı ya da cumhur başkanıyla görüşüp direk kendisinden emir alıyoruz? ondan emir almadık diye kendi kafamıza göre mi yaşıyoruz? onun valileri kaymakamları ve müdürleri var. yönetim işlerinde uygulanan cari olan kanunları var. Bir gelenek olmuş. herkes başkana karşı görevlerini biliyor. ve böylece kimse direk başbakandan emir almasa da onun gösterdiği şekilde davranmaya devam ediyor.

                                İmamlar da böyle.. Gizli yaşayan İmam Mehdi a.f.'in bu durumu hadislerle açıklanmış önceden bununla ilgili hükümler icraya konmuştur. Gizli yaşamdaki İmam (a.f.) bulut ardındaki güneş gibidir. Güneş görünmez ama yine yer yüzünü ışıtır ve ısıtır, bitkiler ve diğer canlılar onun dolaylı ışığıyla hayatlarını sürdürürler.

                                İmamı Zaman a.f. kısa gizlilik döneminde 4 vekiliyle bu durumun sağlıklı şekilde adet halini almasını sağladı. Gizlilik döneminde şiilerin fıkhi ve itikadi soru ve sorunlarını hangi yolla çözeceklerini öğretti. Bu hal sağlıklı şekilde yürümeye başlayınca uzun gizlilik dönemi başladı. Ve şu an taklit merciileri var olan hadislere göre İmam Zaman a.f. adına hükmetmektedirler. Yanıldıklarındaysa bu yanlışlıkları İmam Zaman a.f. uygulama ve yazarara dönüşmeden engellemekte ve kendilerini de uyarmaktadır. yani sünnilerde bulunan yanılıp vahiyle uyarılan Peygamber anlayışı bizde taklit merciileri için geçerlidir desek abartmış olmayız. Peygamber anlayışı demiyoruz yanlış anlaşılmasın, sünniler yanılan ve düzeltilen peygamber anlayışına sahipler. biz de yanılan ve düzeltilen taklit merciilerine inanırız. Onları Peygamber görmeyiz.

                                "Nasıl oluyor ki 12 imam tayin olunup, ve tanınıp, ama imamların kendileri kendilerin imam olmasını yalnız kendisinden önce ki imamın öldüğünü öğrendiği zaman biliyor ?!


                                Şu hadis iyi delildir ki, 12 imam imameti şu imamların hayatı vakti tanınmayıp. Tanınsaydı, imam kendisi şunu kendisinden önceki imamın öldüğü zaman yok, bundan önce bilirdi! İmam bilmeyipse nasıl başkası bilsin ?!"


                                bu hadisin geçtiği babı okursanız cevabın orada çok açık olduğunu görürsünüz.

                                Burada imamların kendilerinin imam olup olmayacaklarını bilmeleri konu edinilmiyor. İmamlar ve diğer insanlar hadislerde geçen 12 imamı ve adlarını biliyorlar. Bunda şüphe ve tereddüt yok.

                                İmamların burada öğrendikleri mesele kendilerinin imam seçilmiş oldukları değil, imametlerinin ne zaman başladığıdır. Yani kendileri imam olacaklar. bunu biliyorlar. Ancak bu imamet fiili olarak ne zaman başlayacak. İmametlerinin başladığını hangi an anlıyorlar?

                                şu da bir gerçek ki kendilerinin imam olacağını ve bu imametlerinin kendilerinden önceki imamın şehid olmasıyla başlayacağının da bilincindeler. Ancak burada söz konusu olay önceki imamın ne zaman şehid olduğu noktasından haberdar olmadır.

                                Örneğin garip (gurbette/uzaktaki) imam, 8. Ehlibeyt İmamı Ali Rıza a.s. tusta, İranın Meşhed şehrinde idi. Onun şehid olduğu anda oğlu Muhammed Taki a.s. Medinede idi. Şimdi aradaki mesafe uzak, internet yok ki hemen haberdar olsun. tel de yok. Meşhedden Medineye haber bir haftada gider ancak. Çünkü atla gidilecek. bu bir hafta boyunca eğer yeni İmam imametininin başladığını bilmezse o zaman görevini nasıl yapacak. Halbu ki imametin bir anlık icrasız oluşu yer yüzünün yıkılma sebebidir.

                                İşte bu yüzden İmametinin başladığı anı Allah onlara ilham ediyor, onlara deniyor ki önceki imam şu an şehid oldu bu yüce görev sende...

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X