Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?

    bana zindan tağuta gönüllü kölelikten dha iyidir. firavuni düzenler kaç mücahidin başını aldılar benim bir kaç yılımı alsalar neyi becerebilecekler ki..

    sırf Allah dediğim için tağutu reddettiğim için mi hapisle korkutuyorsun beni ben de seni Allah'ın azabıyla korkutuyorum dikkat et.

    ben Allah'ın dinindenim ve o evlenme yaşı olarak 18i dememiş. gönderdiği zamanın imamına bağlı fakihlerimiz evlilik yaşı olarak burada açıklamışlar. ama sen hala devleti ilah kabul edercesine 18yaşından önce evlenilemeyeceğini sanıyorsun..

    Yusuf a.s. kardeşi bünyamini yanında alıkoymak istedi. Ama o zamanki mısır yasalarına göre bu mümkün değildi. Allah ona farklı bir yol gösterdi. Dedi hırsızlığın cezası kenan ilinde nedir? kardeşleri cevap verdiler çaldığına karşılık orada köle olarak rehin alınmasıdır. tamam dedi Yusuf a.s. ben de sizin yasanıza göre hükmedecek ve hırsızlık yapmış bünyamini yanımda rehin olarak alacağım..

    bu olayı anlatan Rabbimiz diyor ki: Bunun üzerine (Yusuf) aramaya, kardeşinin heybesinden önce onların heybelerinden başladı. . . Sonra onu (su maşrapasını) kardeşinin heybesinden bulup çıkarttı. . . (Olayı) Yusuf'un lehine işte böyle geliştirdik. Yoksa O (Yusuf), Allâh'ın dilemesi hariç, Melik'in dinine (Melik'in yönetim kurallarına göre) kardeşini alacak durumda değildi. . . Dilediğimizin bilgisini arttırırız. Her ilim sahibinin üstünde Her şeyi Bilen vardır." Yusuf 76

    dikkat ettin mi Melis, kralın hüküm sürdüğü mısır kanunlarında bu mümkün değildi demek için Rabbimiz kıralın dinine göre diyor..

    ben de buna dayanarak senin devletin kanunlarını benimsediğini görüp senin dininden değilim dedim. beni Allah'ın kanunları yani dini ilgilendiriyor.. eğer teslim olduysan seni de bu kanunlar ilgilendirmeli..

    Yorum


      #47
      Ynt: Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?

      Gerçekten çok komik durumlara düşüyorsun... eğer bu kadar meraklı isen git 15-16-17 yaşlarında bi kızla evlen, tutanmı var.
      Ben sana bu kanunlar hak ya da doğru demiyorum, şu an istesekte istemesekte bu kanunlara göre hukuk yönetiliyor. Ama anlayabilene tabi... Fare dağa küsmüş dağın haberi yok hesabı kendi kendine yaparım ederim havalarına girme burda!
      Sanki ben ayetleri bilmiyorumda senden öğreneceğim... Ya sizler birkaç kitap okudunuz diye kendinizi iyice bir şeyler sanmaya başlamışsınız, kimseleri beğenmiyor, herşeye-herkese bir kulp biliyorsunuz.
      . Allah akıl versin!

      Yorum


        #48
        Ynt: Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?

        [quote author=Melis link=topic=19836.msg132319#msg132319 date=1316871693]
        Sorun yok çünkü 18 yaşından küçüklerin evlenmesi zaten yasak!
        [/quote]

        bu senin hangi kanunu meşru gördüğünün göstergesi. Biz hangi yaştakilerle evlenmek caizdir derken sen bunun 18 yaşın üstünde olduğunu ve diğerinin yasak olduğunu söylüyorsun..

        evlenme yeter yaşını 18 görüyorsun çünkü devletin yasalarında böyle.

        oysa İslam'ın yasaları böyle demiyor ki biz de onu konuşuyoruz. Bu durumda sen hangi kanunları esas alıyorsun ortada..

        Yorum


          #49
          Ynt: Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?

          Benim yerime konuşma ve düşünmeyide ihmal etmiyorsun...
          Peygamberimizin dediği gibi:
          - فهَلاّ شَققتَ عَنْ بَطنِهِ / Kalbini yarıp baktınmı?

          Yorum


            #50
            Ynt: Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?

            hmm ilginç sen Peygamberimiz s.a.a.'e inanıyor muydun? neden hiç söylemedin? ben de işin gücün Tayyip sanırdım senin..

            madem Peygamber s.a.a'e inanıyordun o zaman evlenme yaşını neden Peygamber s.a.a.'e sormadın da tayyibe sordun ve 18 yaşı olarak kabul ettin?

            Yorum


              #51
              Ynt: Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?

              KADININ EVLENME YAŞINI KURAN NASIL TARİF EDER?

              Bu yazıyı yazmama bir sitede konusu açılan, kadının kuranda evlenme yaşının ne olduğunun tartışılması sebep oldu. Burada bir arkadaşımız bir ayeti örnek göstererek, bir kız regli olmasa bile küçük yaşta evlenebileceğini bir ayeti örnek göstererek savunmaya çalışıyordu. Elbette evlenebilmenin şartı kızın ya da kadının regli olmasından ziyade, evlenme olgunluğuna erişmesidir, bazı hormon bozukluklarından nadir de olsa kızlarımız çok geç regli olabilir, doğurganlık özellikleri daha sonra faaliyete geçebilir. Bu onun evlenmesine engel değildir, en azından kuran bunu yasaklamaz. Ama buradaki arkadaşımız aşağıda açıklayacağım ayeti kendi düşüncesine ve ona öğretilenleri doğrulamak adına yorumladığında, küçük yaşta yani daha olgunluğa erişmeyen birisinin dahi evlenebileceğine bağlamaya çalışması, içinde bulunduğumuz durumun kurandan fersah fersah nasıl uzak olduğumuzun çok açık delilidir.

              Konuyu açıklamaya başlamadan önce kuranın bizlere nasıl hitap ettiğini ve ayetler üzerinde Yaratan nasıl düşünmemizi istediğini gösteren bazı ayetlerden alıntı yapmak istiyorum. Bakın Rabbim ayetlerin sonunda bizi nasıl bir yolla düşünmemizi ve ayetleri anlamamızı öneriyor. (Hâlâ düşünmüyor musunuz? ",. Fakat düşünen mi var. Ayetleri size açık-seçik bildiriyoruz ki, aklınızı işletebilesiniz. Allah, ayetleri size işte böyle açıklar ki, derin derin düşünebilesiniz. Hâlâ aklınızı çalıştırmayacak mısınız? Biz benzetmeleri insanlar için yapıyoruz ki, inceden inceye düşünebilsinler. ) Daha o kadar güzel tavsiyeler var ki anlayana anlamak isteyene tabii ki. İşimize geldiğinde kuranı bir bütün olarak diğer ayetlerle birlikte düşünmeliyiz diyeceksiniz, işinize geldiğinde de ayetin içinden bir kelimeden yola çıkarak, bizlere kuran dışından öğretilenleri doğrulamaya çalışacaksınız, ama aklın ve mantığın kabul edemeyeceği bir şekilde. Yaratan boşuna örnekleri, benzetmeleri vermiyor, düşünüp aklımızı çalıştıralım diye yazıyor hepsini. Konuyu açıklamadan önce küçük yaşta evlenilebileceği tezini savunan arkadaşı bir an doğru kabul edelim. Şimdi de birlikte aklımızı çalıştıralım, diyelim ki daha regli olma yaşı bile gelmemiş çocuğun kuran evlenilebileceğini söylüyor diyelim. Buna arkadaş 9 yaş demiş, bu yaşı kuranda nereden çıkardığını bilmiyorum, böyle bir yaştan kuran asla söz etmez. Ama nereden çıktığını anlamak zor olmasa gerek, peygamberimizin bir eşiyle evlendiğinde 9 yaşında olduğunu uyduran, peygamberimize iftira atanların bilmeden yanında olanların, sözlerinden çıkardığı belli oluyor. İşte böyle sanıya iman edenlerden birisi de çıkar, bende diyorum ki 7 yaşında da evlenebilir, neden olmasın madem 9 oluyor biraz bedenen iri gördüm bende 7 yaşındaki bir kıza evlenebilir derim dese kim itiraz edecek? Bunları savunanlar İslam dinini bu hale getirenler, ne yazık ki kurana uymak yerine, kendi şehevi duygularının esiri olmuşlardır. İşte dostlar eğer kuranla, akılla değil de, şehevi duygularla ya da beşerin uydurmaları ile düşünürseniz söyledikleri gibi oluyormuş. Kuran adet görmeyen biriyle evlenmeyin demiyor, onunda ihtiyacı olduğunu bildiğinden asla böyle bir ayrım yapmamış, ama adet görmeyen sözünden küçük yaştaki çocuk değil, olgun ve yetişkin bir kadın anlamalıyız yoksa diğer ayetlerle doğru bağlantı kuramayız, onu da yazdığımda anlayacaksınız. Peki, kriterimiz ne olacak o zaman evlenme yaşı konusunda? Çocuk yaşta evlendirmenin normal olduğunu düşünenler acaba hiç düşünmüyorlar mı, karşımızdaki kızın olgunluğunu, çocuk doğurduğunda ona bakabilecek yaşta ve bilgi beceriye sahip mi, hiç mi düşünmek gerekmiyor dersiniz? Doğurup onunla oyuncak gibi mi oynayacak? 9, 10 yaşındaki bir çocuğu lütfen çevrenizde bir izleyin, hala oyuncaklarla oynuyor, nasıl olur da İslamı sübyancılar toplumu gibi gösterirsiniz? Oyuncakla oynayan bir kızı nasıl evlilik gibi çok ciddi bir işe uygun görürsünüz de, çocuk doğurup bir de onu sağlıklı büyüteceğine inanırsınız? Dikkat edin kızı küçük yaşta evlendirmeyi benimseyenler, her ne hikmetse erkek konusunda hiç konuşmazlar ve aynı düşünmezler, çünkü bilirler ki erkek evini geçindirecek olgunlukta olmalıdır. Acaba kadının da en az evine bakabilecek ya da çocuğunu yetiştirecek olgunluğa sahip olması gerektiğini, neden düşünmezler dersiniz? Acaba işlerine gelmedikleri için mi, yoksa evlerine çocuk yaşta birlikte oturarak bir hizmetçi olarak kullanmak adına mı yapılır bu yanlışlar, ya da şehevi duyguların mantığın ve aklın üstünü örtmesi midir etkili olan. Çevremizde bu tür girişimleri görüyoruz ama hala ibret almamış olduğumuz çok açık. Bakın aklımızla düşünmediğimiz de olmuyormuş. Eğer birileri bal gibi oluyor diyorsanız, kusura bakmayın ama aklınızı ya kiraya verdiniz ya da onu kullanmasını bilmiyorsunuz derim. Şimdi gelin kuranın tüm ayetlerini düşünüp Allahın ne dediğini anlamaya çalışalım, tıpkı kuranın söylediği gibi aklımızı çalıştıralım. Allah kuranda öyle ayetler indirmiştir ki bazıları yalnız peygamberimize, bazıları peygamber eşlerine aittir. Bazı ayetler vardır ki yanlış gelenekleri düzeltmek adınadır. Örneğin o devrin kadını zor durumda bırakan geleneklerinde olan boşanma sebeplerin den biri zıhar konusudur. O devirde kadından boşanmak isteyen erkek, ben seni anamın sırtı gibi görüyorum artık, dediğinde bu boşanma sebebi sayılırmış. İşte Allah kadını her durumda koruduğunu ve böyle aptalca sebeplerden asla karısını boşayamayacağının indirdiği ayetle örneğini vermiştir. Örneğin köleliğin kaldırılması konusu, şimdi belki kanunen bile yasak, ama acaba insanların haklarını vermeden tıpkı o günlerde olduğu gibi köleden farksız insanları çalıştıranlar yok mu? Bugün insanların işsizliğini öne sürüp, karın tokluğuna insanları çalıştırdığınızda o günün köleliğinden hiç farkı var mı? Demek ki kuran köleliği o devirde kaldırırken, günümüzde de bu ayetlerden dersler çıkarmalıyız.

              Önce kuranın bütünlüğüne bakalım, acaba küçücük çocukla evlenilebilir mi anlamaya çalışalım, ama anlamak isteyen anlayacaktır tabii ki. Önce kurandan Rabbin şu ayetini hiç ama hiç unutmayalım. (Kehf Sur54. ayet; Yemin olsun, biz, bu Kuran`da, insanlar için her türlü örneği değişik ifadelerle gözler önüne koyduk. İnsan ise varlığın, tartışmaya en çok tutkun olanıdır. ) Ne güzel söylüyor Rabbim, her türlü örneği değişik ifadelerle gözler önüne koyduk. Evet, Rabbim gerçekten de koydun ama ayetin sonunda söylediğin o kadar doğru ki (İnsan ise varlığın, tartışmaya en çok tutkun olanıdır. ) Bizler tartışmayı o kadar seviyoruz ki kuran gerçeklerini bile göz ardı edebiliyoruz, akıl ve mantığı ise söylediğim gibi ne yazık ki devreye hiç sokmuyoruz. Allah kuranda insanların belki de milyonda birine bile lazım olabilecek örnekleri dahi vermiş, boşuna söylemiyor her örneği değişik ifadelerle verdim diye. Düşünün lütfen abdest alırken su bulamadığınız hiç oldu mu, ya da ayette geçtiği gibi hanginiz su bulamayıp abdest almak için teyemmüm ettiniz? Belki çölde karşılaşmış olabilir bu sorunla insanlar, ya da ileride bizlerde susuzlukla karşılaştığımızda kullanabileceğiz bu hakkı. Hangimiz sütanneden süt emdik de, süt emdiğimiz annemizin kızına ya da oğluna âşık olmamamız için, Allahın bu gerçek kardeş gibidir evlenemezsiniz ayetine muhatap olduk? Çünkü aynı anneden emmiş sütkardeşlerin evlenemeyeceğini emreder kuran. İşte kuran milyonda birde olsa lazım olabilecek, karşılaşabileceğimiz olayları bile açıklıyor.

              Şimdi bu açıklamadan sonra gelelim bahsettiğimiz arkadaşın ilham aldığı, kendisine dayanak yaparak bakın demek ki adet görmeyen küçük yaşta kız bile olsa evlenebiliyormuş diye anladığı ayete bakalım. ( Talak sur 4: Âdetten kesilen kadınlarınızın iddet bekleme sürelerinde kuşkuya düşerseniz, onların iddetleri üç aydır. Hiç âdet görmemiş kadınların süreleri de böyledir. Gebe olan kadınların süreleri ise yüklerini bırakmalarına kadardır. Kim Allah`tan korkarsa, O ona işinde bir kolaylık nasip eder. ) Gerçekten Allah her şeyden örnek verdim diyorsa bunun doğruluğunu, aklını çalıştıran her kez görüyor. Bakın boşandığınız kadının bir başkası ile evlenebilmesi için bir zaman geçmesinin en doğru yol olduğunu söylüyor Allah ve her konuda da açıklık getiriyor. Bu ayette bahsettiği önce adetten kesilen kadının belki hamile olabileceği kuşkusuyla üç ay beklenmesini istiyor bir başkası ile evlenebilmesi için, çünkü adetten kesilebilir ama doğurganlığı devam edebilir endişesi ile. Ayetin devamında söylenen ise hiç adet görmemiş kadınlardan bahsediyor, buradan yaşı küçük çocuk olarak anlamak kuranda geçen diğer ayetleri bir kenara atmaktır, onları da yazacağım. Burada bahsedilen kadın günümüzde de zaman zaman nadir de olsa, hormon bozuklukları sebebiyle adet görmeyen kızlarımız, kadınlarımızdan bahsediyor. Günümüzde bile çocuğu olmayan kadınlarımızı düşünün, birde o devri hayal edin. Hormon bozukluğundan adet görmeyebilir, doğurganlığı da yoktur ama evlenmeye engel değildir bu durum. Engeldir diyenlere bu ayette geçen adetten kesildiği halde bir başkası ile evlenebilmesi için onun da bekleme süresinin yine üç ay olduğunu söylemesidir. Adet görmeyen kadın da aynen onun gibidir, dikkat edin burada yaştan bahsediliyor mu? Demek ki bu ayette hiç adet görmemiş kadın sözünden daha küçük yaştaki bir kızın da evlenilebileceğini çıkarmak aklın ve mantığın ötesinde sapıklıktır. Hormon dengesizliklerinden adet olamayan kadının evlilik döneminde belki hamile kalmış, yani kadınlık yumurtaları faaliyete geçmiş olabilir düşüncesiyle, onun da bekleme süresi üç aydır diyor. Bir kadın adetten kesilmiş olsa da hamile kalma riski az da olsa vardır, düşünün bunu dahi hesaba katıyor Allah. Kurana bakmaya devam edelim. Yukarıdaki açıkladığımız ayeti daha da netleştiren açıklayan ayete bakalım şimdi de. (Bakara sur. 228: Boşanmış kadınların kendi başlarına üç âdet ve temizlenme süresi beklerler. Eğer Allah`a ve âhiret gününe inanmakta iseler, Allah`ın onların rahimlerinde yarattığını saklamaları kendilerine helal olmaz. Kocaları, bu süre içinde herhangi bir şekilde barışmak isterlerse eşlerini geri almaya herkesten daha çok hak sahibidirler. Kadınlar, örfe uygun biçimde, sorumluluklarına benzer hakları da vardır. Erkeklerin kadınlar üzerinde bir derece farkı vardır. Allah Azîz`dir, Hakîm`dir. ) İşte yüceler yücesi Rabbim ben her şeyden değişik ifadelerle açıkladım diyorsa bu kadar güzel açıklar. Bu ayette hiçbir sorun olmayan yani çocuk doğurma sorunu olmayan bir kadının boşanması durumunda yine bekleme süresinin üç adet dönemi yani diğer ayette geçen, üç ayın yaklaşık karşılığı olduğunu görüyoruz. Peki, daha önceki ayette ne açıklıyordu? Orada dikkat ederseniz adetten kesilen kadın ve hiç adet görmemiş kadının bekleme süresinden bahsediyor ve açıklıyordu. İşte Kuranın güzelliği ve kuranın her konudan bahsederek açıklık getirdiğine güzel bir örnek. Sizlere şunu soruyorum yukarıdaki iki ayetten çocuk yaştaki bir kızın, yani daha adet görme yaşına bile gelmeyen bir kızın evlenebileceğini mi anladınız? Öyle anladım diyene sözüm olamaz isteyen istediğini anlayabilir, ama kararını şimdi yazacağım ayeti iyice okumadan ve düşünmeden vermesini tavsiye etmem. (Nisa sur. 6: Yetimleri, nikâh çağına gelmelerine kadar gözetleyip deneyin. O zaman onlarda içinize sinecek bir olgunluk ve erginlik görürseniz, mallarını onlara geri verin. Büyüyecekler diye bu malları tez elden saçıp savurarak yemeyin. Zengin olan, iffetli davransın. Fakir olan ise örfün gerekli kıldığı oranda yesin. Mallarını kendilerine teslim ettiğiniz zaman yanlarında tanıklar bulundurun. Hesap sorucu olarak Allah yeter. ) Bu ayette geçen sözlere lütfen dikkat edin, bakın Allah özellikle bir kızın evlenebilmesi için gerekli olan kriteri daha nasıl açıklayabilir dersiniz? Nikâh çağına gelmeleri sözünü açıkça kullanıyor ve açıklık getiriyor, demek ki bir nikah çağı var öyle söyledikleri gibi küçük yaştan bahseden ise asla yok, hatta bakın nikah çağını da nasıl anlayabileceğimizi ne kadar güzel sözlerle açıklıyor. (O zaman onlarda içinize sinecek bir olgunluk ve erginlik görürseniz.. ) Demek ki aile reisi size emanet edilen yetimler de, yada kendi evlatlarında olgunluk ve erginlik görecektir, yoksa asla evlenmelerine müsaade edemez. Kızı düşünün doğuracağı evladına nasıl annelik yapsın? Erkeği düşünün o aileye nasıl baksın? İşte kuran işte açık seçik ayetleri. İsteyen aklını çalıştırır kuran ayetlerinin tümünü özümser ve hayata geçirir, isteyen kendisine öğretilenleri doğrulamak adına kuran ayetlerinden uzaklaşıp sözcükleri cımbızlar gerçeklerden uzaklaşır ve sanıya inanır. İsteyen istediğine iman eder kuran ve ayetleri karşınızda, beşerin sözleri ve uygulamalarının sapkınlığının örnekleri de Televizyonlarda seçin sizlerin. Çünkü hesap günü kopya çekme ihtimali yok, A-B-C diye ayrılan test soruları da yok, var olan tek başımıza yaptıklarımızdan hesaba çekileceğimizdir. Ardından gittiklerimizi asla hesap günü bulamayacağız, çünkü onlarda çetin imtihanın telâşesin de olacaklar. Hesap günü bir nebze rahat ve huzurlu olmak istiyorsak Rabbin kurandan sözlerini anlamaya çalışalım, beşerin sözlerini değil. Allah sizleri bu kitaptan hesaba çekeceğim diyorsa bu kitap anlaşılmaz bir kitap asla olamaz. Ben her şeyden örnekler verdim diyorsa Rabbim, bu kitapta her şey olmaz, bu kitap özet bilgidir diyenlere artık inanmayalım derim, çünkü Allah açıkça söylemediği hiçbir şeyden bizleri sorumlu tutmaz, lütfen RABBİN adaletine saygısızlık yapmayalım. Rahman gönül gözümüzü açık olanlar arsına bizleri alması dileklerimle.


              Yazar : Haluk GÜMÜŞTABAK

              Yorum


                #52
                Ynt: Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?

                Konuyla alakası olmayan mesajlar tarafımca silinmiştir. Gülistan kardeşim yanlışlıkla sizin konuyla alakalı bir mesajınızı da sildim. Geri getiremedim. Özür dilerim...

                Yorum


                  #53
                  Ynt: Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?


                  öyle saniyorum ki

                  bu konunun gündeme getirilmesinde lami cimi acabasinin tartisilmasinin amacinin ne olacagini sormustum?

                  sonra biraz analiz yapmaya calismis ve: yoksa kalbinizde bebeklerle cima yatiyorduda acilamiyormuydunuz diye sormustum

                  madem böyleydi karpuz fetvasi ile neden dalga gecildi, bu meseleden daha masum duruyordu demistim!

                  mutalar, dört evlilikler, genelevler önünde sirada beklemeler yetmedi bebelermi kaldi diye cikismistim!?

                  sonuna da edep ya Hu demistim



                  (özet olarak böyleydi sanirim bunu sildiniz) sorun yok





                  Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                  Yorum


                    #54
                    Ynt: Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?

                    bu konuda aynı ifadeler İmam-ı Rahil Ruhullahil Humeyni (k.s.)'ün kitabında var. Alimimiz baktı ve ifadeleri bana okudu. 9 yaşından küçük çocukla ilişki kurmak caiz değildir, ellemek, şehvetli şekilde kucaklamakta sakınca yoktur. hatta süt emme yaşında bile olsa... (sakınca yoktur) diyor.

                    ifade bu.

                    şimdi bu ifadeyi mi yok diyelim, bu ifade var İmam Humeyni mi yanıldı diyelim?

                    ya yanılmadıysa? O zaman cahil yere ilahi hükümlere aykırı davranmanın riskine mi girelim.. ben girmem.. bana sanki benim böyle bir ihtiyacım varmış gibi böyle seviyesizce bir şeyler diyenlere karşı da kendimi savunurum, İmamımı (r.a.) de savunurum.

                    ama bundan karlı çıkacak olan sadece vahhabiler ve ABD ajanları olur..

                    bu yüzden yukardaki cümleleri editledim..

                    Bu konuyu konuştuğumuz alimimiz biz böyle konuları gündeme getirmiyoruz. Ehli sünnetin bunlara karşın binlerce böyle hatta daha ağır fetvaları var biz bunları bile gündeme getirmiyoruz. siz de getirmeyin diyor..

                    Yorum


                      #55
                      Ynt: Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?

                      ok...anladigim kadariyla konuyu tasidiniz
                      cokta iyi yaptiniz

                      simdi...
                      birincisi SEVIYESIZIN TANRISI azsoya hocam diyen siz, seviyesiz demek icin benimi buldunuz?
                      size agiz dolusu küfür eden azsoya tin vermezken, bana karsimi kendinizi savunur oldunuz?

                      humeyni (r.a) yanilamazmi?
                      ehlibeytin ve yarenlerinin, resulullahin hayatlarindan bir tane böyle bir nikah örnegi veya sehvetle bebege dokunus örnegi verebilirmisiniz?

                      cahillik asil iste böyle bir seydir
                      hicbirinizin midesi alamayacagi bir seyi tertemiz ehlibeytin yoluna yakistirdiniz ve reddetmekten korktunuz
                      biri gelip kundaktaki bebeginize talip olsa ona ne derdiniz?
                      sapikmi derdiniz yoksa Helal isliyormu?
                      neyi savundugunuzun farkindamisiniz siz?
                      hadi yas meselesine, iklimin anatomiye etkisi vs. dersiniz birsey diyemem, farkli yörelerde farkli seyler var, tartisilir boyutu olsa da aninda reddedilemeyen bir konu
                      ancak bebekle nikah veya bebege sehvetle dokunmak, aninda hic düsünmeden reddedebilecegim birsey, zira bunun yeri bellidir
                      bunu reddettigimden dolayi dinden veya mektepten cikmis da olmam
                      ancak siz böyle bir kabullenisle mektebin aydinlik mizacina ne tür bir leke sürmüs olabileceginizin vebalinin altindan kalkamazsiniz

                      yukaridaki cümleleri editlediniz vehhabiler görmesin diye
                      sanki vehhabi bu soruyu soramaz, baskasi buna akil erdiremez de bir tek ben yazar sorarim, böyle bir konuyu ne diye gündemde tutuyorsunuz, kaldirin aninda olsun bitsin

                      ondan sonra retmi edersiniz kabulmu sizin bileceginiz is
                      demekki artik siilerden birinin kucagina kundak bebegimizi verirken bunlari gözönünde bulundurmamiz gerekir....inaniyorda olabilir inanmiyorda!?


                      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                      Yorum


                        #56
                        Ynt: Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?

                        azso hocayla her gün yüzyüze bakıyoruz ve 700 kişilik bir sünni kalesinde beni savunan tek kişi.. beni savunmasını bırakın benim şahsım önemli değil ve onun savunmasına da ihtiyacım yok ora olmazsa başka yer olur bu da sorun değil Ehlibeyt metkebini her yerde anlatırım.. ama beni böyle savunmasının bir karşılığı olmalıdır diye düşünmüştüm.

                        başlığı kaliteli sohbet ederz iki ilahiyatçı böylece okulda anlatamadığım konuları burda anlatma imkanım olur diye düşündüm. ama uslubundan sonra onu savunmadım. bir şans daha vereyim diye ilk başta, okulda konuşurum biraz daha sakin yazması için söylerim diye, söyledim de ondan sonra yazmadı bi süre.. ama ben okuldayken onun da boş günüydü vermiş veriştirmiş. size hiç karşı çıktım mı? hatta atalım diyen admine de hiç bir şey demedim.. ve attı sonra başka adla geldi onu da attı. büyük ihtimal yine gelecek yine atılacak. ama bu ikinci gelişinde biraz daha dikkatli yazmaya çalıştı..

                        bu konuya gelince..

                        ben bir alimim bir şey dediyse hele bu İmam Humeyni r.a. gibi biriyse o zaman niye böyle yazmış diye durur düşünürüm. konuyla ilgili delillerin yanlışlığına değil doğruluğuna daha güçlü eğilim oluşursa içimde, reddetmek için akli ve nakli bir gerekçe bulunmazsa o zaman bunu reddedemem.

                        siz reddedersiniz ama ben reddetmedim diye bana çıkışamazsınız bu ilmi olmaz. Çünkü deliliniz yok. olsa ben de reddederim..

                        var mı?

                        süt emme çağında bile olsa, evlenmeye mani bir nas var mı? evlendi, yakınlık kurmak 9 yaşından önce caiz değildir diyor. yani ergenlikten önce yakınlık kurmak caiz değildir diye zaten diyorlar.. bunun ötesinde buyrun çürütecek deliliniz varsa biz de reddedelim..

                        gaybet dönemindeki temsilcileri şia hadislerine göre fetva veren alimlerdir..

                        eğer siz fetva verecek düzeydeyseniz şia usullerine göre bunun da yolu bellidir.

                        ama sizi asla taklit etmem. görüşünüz sadece kendinizi bağlar.. hiç bir şiiye baskı kurma hakkına sahip değilsiniz ve hiç bir şii de sizin şia ne olacak diye baskınıza boyun eğecek değildir..

                        Yorum


                          #57
                          Ynt: Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?

                          bende aynen bunu demek istemistim
                          azso size agiz dolusu küfür de etse, yüzyüze bakiyorsunuz, ayn okuldasiniz, o yüzden hocam diye hitab edersiniz!
                          ama ben biraz sert bir sorgulama yaparsam bana "seviyesizce beni elestiren" diyebilirsiniz, neden? cünki ben sanalim
                          iste düsüncenizin varabildigi nokta! simdi bu davranisiniz adildir de sizin, adil olmasada zaten ben sanal oldugum icin bunun ahirette sorgusuda olmayacaktir güzel!

                          alimin fetvasi var ise sizinde bedeninizde Allahin hücceti olan akil var
                          size sordum, imamlarin, resulullahin, ehlibeytin, hatta ehlisünnetin tarihinde bebekle nikah veya sehvetle dokunmak hakkinda bir tane örnek verebilirmisiniz?

                          o yüzden reddedin veya etmeyin o sizin vicdani ve akli tercihiniz
                          ben kendi tercihimi yapiyorum, bu tercihi yapmak icinde fetva makamina oturmam gerekmiyor, Allahin hücceti olan aklimi ve yanilmaz yargic vicdani kullanyorum
                          kabul edermis reddedemezmis, hadi göreyim teslimiyetinizi, yarin kucaginiza bir bebek alin ve ona sehvetle sarilmaya calisin, göreyim o zaman akliniz ve vicdaniniz ne kadar yoldas olabilecek size!? bunu yapabilirseniz teslim oldum diyebilirsiniz, yapamazsaniz en azindan böyle bir konunun savunuculuguna soyunmazsiniz bir daha


                          hic bir siiye baski yapmadim
                          ancak sizde bir siisiniz diye kendinizi her konuda yetkin göremez ve bu tür bizleri asacak konulari elaleme karsi kapak yapamazsiniz

                          bu forum mektebe atilan iftiralara karsi en kapsamli aciklama ve cevap ilkesi ile kuruldu, yeni iftiralara sebebiyet verip, kapilar acacak konularda yetkin olmadigimiz halde egomuzu doyuralim veya dini teslimiyetimizi isbatlayalim diye kurulmadi



                          Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                          Yorum


                            #58
                            Ynt: Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?

                            o zaman mektebe iftira atmayın. bu mektebin ölçüsü İmamlar ve onların hadisleriyle fetva veren müctehid alimlerdir. İmam Humeyni ise bunların başında gelmetkedir ve verdiği o fetvayı da kafasından uydurmamıştır. siz fakih olmadığınız için bunu bilmezsiniz.

                            aklınıza ve vicdanınıza uyuyorsanız bu şiilik değil hanefiliktir. çünkü fıkhi konularda akıl, kıyas ehli olan onlardır şiiler değil.

                            şiiler fıkhi konularda iki guruptur. ya müctehid ya mukallit. müctehidse taklit edilir fetva verir, mukallitse taklit eder müctehide uyar. üçüncü bir gurubu henüz hiç bir şii kitap yazmış değil ya da ben görmedim

                            hiç bir masum demiş mi diyorsunuz, ben tüm masumların tüm hadislerini okumadım tüm hadislerin işaret ettiği manalara da vakıf değilim o yüzden yok diyemem. ama siz şianın tüm hadislerini okumuş ve tüm anlamlarına vakıf olmuşsunuz ki böyle konuşuyorsunuz. o zaman tüm delilleri öne serin de biz de bakalım böyle demişler mi dememişler mi..

                            azso gibi binlercesini bir şiinin buna siz de dahilsiniz, kirli bir uzamış tırnağına değişmem. ben valeyete yürekten bağlı şii kardeşlerime kalpten saygılıyım.. onun yüzünden siz bana kırıldıysanız özür dilerim. kimseyi üzme gibi bir niyetim ve kastım olamaz. şiileri itham eden bağnaz ve kibirli sünnilerin canı cehenneme..

                            burada kaçırdığınız bir konu nikah.. İmamlarımız kendilerine, kızını ya da akrabanı mutaya verir misin diye soranlardan yüz çevirmiştir.

                            bana sizin yazdıklarınızı bir sünni yazaydı ben onlardan yüz çevirirdim ama siz yazdığınız için cevaplayacağım;

                            bu nikahla ilgilidir. şahsımla ilgili değildir. nikahlandığın kimseyleyse ne yapacağın mahrem bir konudur. ve sınırlara uyduğun sürece sorun yoktur.

                            nikahın asgari sınırına dair bir delil ve niçin olduğuna dair bir nas sunun dedim bir şey gelmedi

                            dinin fıkhını vicdan belirlemez. çünkü vicdan ve hukuk farklı şeylerdir. vicdan recmi de caiz görmez. ama Allah had cezalarını uygulamada içinizi bir acıma tutmasın diyor. şimdi vicdan recmi caiz görmüyor diye recimi bir takım mealciler gibi inkar mı edeceğiz?

                            fıkhi hükümler vicdan ve akla değil naslara ve delillere dayanırlar. o yüzden her önüne gelen hüküm çıkaramaz helal ve haramlar belirleyemez. yoksa sizin dediğiniz gib vicdan ve akıl hüküm çıkarmada yeterli olaydı o zaman herkeste vicdan var herkes hüküm çıkarma yetkisine sahip olurdu. ki sünnilerin yaptıkları hali hazırda bundan farklı bir şey değil..

                            Yorum


                              #59
                              Ynt: Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?

                              söz cok ve gereksiz uzadi
                              bütün yazdiklarinizi sizde iyi biliyorsunuz ki tek tek, kelime kelime kurcalayabilirim
                              ancak ben kisa kesmeyi yegliyorum

                              1. teoride teslim oldunuz....bu isin pratigini yapip sonra bana dönecek ve evet pratikte de bu mümkün diyeceksiniz, ben de o zaman amenna diyecegim!

                              2. tövbe edeceksiniz....zira siz fikhin bir hükmüne göre (bunda kirilma küsme olmamali) bir zinakarsiniz....cünki bugüne kadar nikah düstügü halde bir cok bebegi kucaginiza aldiniz, öpüp sevdiniz!

                              3. ben muta veya nikahtan bahsetmedim....masumlarin veya bir baskasinin hayatindan bebek ile nikah veya bebege sehvetle dokunma konusunun kabul edilebilirligine dair bir örnek istedim

                              4. imam humeyni milyonlarca konuda isabet etmis olabilir, ancak bu asla ve asla yanilamaz anlamina gelemez, bunu sizde biliyorsunuz

                              5. akli bize hüccet kilan ve onunla fitratimiza uygun olana yönelmemizi emreden Allah'tir...ben kurandan kafama göre kiyaslarla hüküm cikarmis degilim...pratikte teslimiyeti mümkün olmayan bir konunun teorisinde ahkam kesilmesine kizmisim ve mümkün olmadigini söylemisim...sizde aksini isbatlayin o zaman görelim


                              Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                              Yorum


                                #60
                                Ynt: Bu ayet çocuklarla evlenmeyemi onay veriyor? Yoksa insanlar mı yanlış anlıyor?

                                yazdıklarınız yazdıklarımla ilgisiz... farklı tellerden çalıyoruz ortak noktaya gelmeden yazmam gereksiz..

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X