Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

İslamda Çok Eşlilik (4 Kadın) Haramdır Görüşü

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #91
    Ynt: İslamda Çok Eşlilik (4 Kadın) Haramdır Görüşü

    Eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdirde) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız...

    Dikkat edelim lütfen; (kendileriyle evlendiğiniz takdirde) ifadesi Allah'a ait değil. Tercümeyi yapan beşer uydurmuş onu ve Allah'ın sözlerinin içine sokuşturmuş.

    Allah'ın söylediği şudur: "Eğer yetimlere haksızlık etmekten korkuyorsanız... - Ve in hıftum ellâ tuksitû fîl yetâmâ..."

    Burada hangi korkudan söz ediliyor? Önemli olan o. Yukardaki mealde öne sürülen iddia o ki anılan korku, "Ya korumam altındaki yetim kadınların ikişeri ve üçeri ve dörderiyle evlendiğim zaman onlara eşit davranamazsam!" korkusudur.

    Oysa ayetin siyakına bakın; iddianın Kuranî gerçek ile uzaktan yakından ilgisi yok: "Verin yetimlere mallarını. Temizi pisle değiştirmeyin. Onların malını kend malınızla yemeyin; büyük günahtır bu - hûban kebîra."

    Sözü edilen, "Ya o büyük günahı bilinçsizce işleyiverirsem!" korkusudur. "Ya yetimimin malını yanlışlıkla kendi malıma katıp yiyiverirsem!"

    Tabii o korkunun sahibi asr-ı saadet erkeğidir. İmanında samimi, Allah'ın elçisinden eğitim almış, Allah için malını ve canını ortaya koymuş, gerçek inanır. O "büyük günah"ı işlemekten elbet ödü kopar onun.

    "Ya eşlerime eşit davranamazsam!" diyen çok eşli erkeğin uyduruk korkusunun "Ya yetimlerimin malını yer de o büyük günaha batarsam!" diyen asr-ı sadet inanırının samimi korkusuyla zerre kadar ilgisi yok.

    Paranteze alınıp Allah'ın sözlerinin içine sokuşturulan yalanlarla malanlarla örtülemez bu gerçek.

    Sevgi ile,
    Hasan Akçay

    Yorum


      #92
      Ynt: İslamda Çok Eşlilik (4 Kadın) Haramdır Görüşü

      [quote author=Hasan Akçay link=topic=10836.msg127699#msg127699 date=1309187671]
      Ama bütün itirazlara birden cevap versem pehlivan tefrikası gibi uzun bir yazı ortaya çıkar ve sıkar. Onun için rica etsem itiraz edenler bir kerede yalnızca bir itirazı dile getirirler mi. Lütfen.
      [/quote]

      Sizinkide biraz muğlak kalmış Hasan bey,
      tam olarak sizin itirazınız neye,nereye?
      Çok eşliliğin haram olduğunumu kanıtlamaya çalışıyorsunuz???
      Puro,bildiğiniz puro işte.Bir ucunda ateş diğer ucunda bir aptal.. Malcolm X

      Yorum


        #93
        Ynt: İslamda Çok Eşlilik (4 Kadın) Haramdır Görüşü

        Merhaba Sayın Qom_u_aşk.

        Nisâ 3 konusunda benim yazdıklarıma itirazlarınızı okudum. Cevap vermeye çalışacağım, Allah isterse. Ama çok uzun. Kısaltmak, düzeltmek ya da açıklamak isteyeceğiniz yerler olabilir diye yazdıklarınızı alıntılıyorum.

        (Kahve rengi bölümleri benim yazımdan alıntılamışsınız. Siyahlar size ait.)

        Sevgi ile,
        Hasan Akçay


        ÇOK EŞLİLİK ZULÜMSE ÇOK EŞLİ OLUN (?!)

        Evli olanların evlendirilmesi Nûr 32’ye göre haram ama Nisâ 3’e göre caiz. Allah’a mı ait bu çelişki? Hayır! Allah çelişkiden arınmıştır (4:82). O halde bu iki ayet arasındaki çelişki insanlar tarafından üretilip Allah’ın kitabına sokulmuştur.

        Açıklaması şu olabilir:

        وانكحوا الايامي منكم Bekarlarınızı evlendirin (Nûr 32)
        فانكحوا ما طاب لكم من النساء ...kadınlarla evlenin (Nisâ 3)

        Görüldüğü üzere hem Nûr 32′de hem de Nisâ 3′te نكح var. Ama bu, Nûr 32’de eNKiHu okunacak şekilde harekelendiği halde Nisâ 3’te iNKiHu okunacak şekilde harekelenmiş.

        inkihu: evlenin
        enkihu: evlendirin


        Anlamadım? Evli olanların evlendirilmesi Nur 32den mi çıkarılıyor. Doğru, evli olan kadınlar başkalarıyla kendileri evlenemeyeceği (iki koca almak şeklinde) gibi başkaları da onları iki koca almaya zorlayamaz. Ama bu hüküm bu ayetten nasıl çıkarılmış bunu anlamış değilim:
        Bir de siz bakın bakalım çıkarıyor musunuz:


        İçinizden bekar kimseleri, köleleriniz ve cariyelerinizin iyileriyle evlendirin. Fakir iseler …

        Ben çıkaramadım böyle bir hüküm bu ayetten. İlla bu ayetten o konuyla ilgili bir hüküm çıkacaksa, (ki o da yok çünkü konu onunla ilgili değil, ayeti bu şekilde kendi mecrası dışında zorlarsanız size kendi anlatmak istediğini de anlatamaz…) “evli kimseleri evlendirme göreviniz yok, bu görev bekarlarla sınırlı” şeklinde bir hüküm çıkar.

        İki ayette hareke farklılığı konusuna gelince. Arapçada hareke demek bazen farklı kelime demektir. Bir fiil harfleri aynı olsa bile farklı hareke farklılığıyla farklı bir kelimeye dönüşür. Farklı konular için farklı kelimeler nasıl gerekliyse hareke de aynı şekilde gereklidir. Burada tutup nikah konusunda iki farklı anlamda kelimenin harfleri aynı diye harekeleri de aynı olmalı diye bir akıl yürütme sadece şeytani kıyasta vardır. Gerçekle ve doğruyla ilgisi yoktur. O zaman bu kural tüm Kur’an için yapılabilir gibi bir kapı açılır ki o zaman Kur’an’ın ruhuna Fatiha demek gerekir…

        Sonra burada sırf birilerinin feminist duyguları okşanacak diye Kur’an’ın günümüze kadar gelişi konusunda bu denli büyük saptırmaca iftira ve bilgi kirliliğine kimsenin hakkı yoktur. Kur’an’ın okunuşu gibi yazılışı da mütevatir olarak bize ulaşmıştır. Şu an elimizdeki Kur’an’ın harekeleri Resul s.a.a.’in okuduğu şekilde konmuştur. Resul s.a.a.’in değişik okuyuşları ise kıraat farklılığı adı altında 10 değişik okuyuşla hala bir ilim olarak sözlü ve Kur’an dışı yazılı kaynaklarla yaşamaktadır. Ama işin iddiacının amacı bu olmadığı için bu iki kelimede farklı kıraatlar var deme yoluna bile gitmiyor ve diyor ki Kur’an sonradan harekelendi. Dolayısıyla reddedebileceğimiz kadar önemsiz çürük bir konu… hareke önemli değil gibi.. bu bir katliamdır. Bu düşüncesini şiddetle KINIYOR ve ancak bunun İslam Kur’an diye bir derdi olmayan misyonerlere ait olabileceğini ilan ediyorum… Bu ne vurdumduymazlıktır. Ne saçmalıktır… Kur’an’ın harekelenmesi sonradanmış ve önemsizmiş…

        Bu iddiada bulunan birisi Kur’an’ın harekelenmesine neden olan tevbe suresindeki ayeti gündeme getiremez. Çünkü iddiası çürür. Ayette ve rasulüh kelimesi ve rasüleh diye yanlış okunur. Anlamı da; “Allah, müşriklerden uzaktır, Resulü de” şeklinden; Allah müşriklerden ve Resulünden uzaktır (haşa) gibi korkunç bir anlama dönüşür. İşte arap olmayanların bunun gibi korkunç yanlışlığa düşmemeleri içn harekelenmiştir Kur’an ve ne harekeyi koyan rastgele birisidir ne de koyduğu harekeler. Nahiv ilminin kurucusu İmam Ali a.s. Ebul Esved Eddueliye bu ilmi öğretmiş ve harekeleri de bu Alim koymuştur. Ve koyarken de mütevatir olan okunuşu esas almıştır. Kur’anı bu harekeler sayesinde biz Resul s.a.a.’in okuduğu gibi doğru olarak okuyabiliyoruz.

        Bunun dışındaki tüm iddialar hem batıldır hem de misyonerlerle müsteşriklere hizmet ederler...

        Eğer نكح, Nûr 32’de olduğu gibi, Nisâ 3′te de eNKiHû okunacak şekilde harekelenseydi Nisâ 3’te "Kadınların ikişerini ve üçerini ve dörderini evlenDİRin" deniyor olacak, Allah’ın Kitabına mevcut çelişkiler boca edilmeyecekti.

        Hz Peygamber’in mushafında نكح harekesizdi. Ona Nûr 32’de eNKiHu ve Nisâ 3’te iNKiHu kıraatini dayatan harekeler Miladî 700’ün başlarında eklendi. Abul Taher’in Querrying the Koran başlıklı yazısında belirttiği üzere Irak valisi Haccac-ı ZALİM’in özendirmesiyle.



        HAYRET BİŞEY. "NKH"YI BEN İNKİHU YAPTIM.

        Burası çok komik olmuş… Sanki iddiacıya siz neden böyle yazdınız diyen olmuş da iddiacı onu yanıtlamış: “ben mi yazdım.”

        Kuran’ı okuyanlar yıllar ilerledikçe onu daha zor anlar oldu, diyor Dr Puin. Akla yatsın diye değişiklikler yaptılar. Örneğin MS 694-714 döneminin Irak valisi Haccac bin Yusuf Kuran’a 1.000’den fazla elif harfi boca etmekle övünüyor.

        Harekeler de Kuran’a Haccac’ın özendirmesiyle eklendi. Onun sağladığı değişiklikler Kuran tarihinin önemli bir aşamasıdır.


        İşte bizim, bu tür iddialar müsteşriklerin ve işbirlikçilerinin işidir derken abarttığımızı düşünenlerin dikkatini iddacının beslenme kaynağı olarak Dr. Puin ismine dikkatleri çekiyoruz. Müslümanların kimleri dost edineceği, ve Ehlibeyt a.s.ı asla unutmamaları Kur’an’dan ayırmamaları gerektiği ve sapıtmamak için bunun şart olduğu gerçeğini de tabi ki… Nedense Türkiye’deki misyonerlerin işberlikçilerine Ehlibeyt İmamlarının Kur’an tefsirlerine yönelik hadislerini okumalarını teklif etseniz, o zaman masumiyet, özgür akıl ve kişilik gibi kavramları önünüze sürerler ama sonra kendilerini dinlerini bozmaktan başka amaçları olmayan müsteşriklere teslim ederler. Utanmadan da onlardan alıntıları yapar kitaplarına ve makalelerine koyarlar. Okurlar da hiçbir tepki göstermezler. Ne kadar garip değil mi size göre de!

        Sözün özü, "NKH"nın Nisâ 3’te EVLENİN anlamına gelmesi için iNKiHu diye okunacak şekilde harekelenmesi korkunç bir hataydı çünkü Kuran’a çelişkiler boca etti.

        Evet bu doğru yüzünden sizin tüm çabalarınız boşa çıkıyor değil mi! Yoksa biraz sonra getireceğiniz saçma silsilelere başlayamayacaktınız... Hareke işi size bırakılsaydı eminim ki szin sınır tanımaz arzularınız harekelerle yapacağınız tahrifata da sığmayacak bu kez de harflerle kelimeleri beğenmeyecektiniz...

        Örneğin Allah çok eşliliği Nûr 32 ve Nisâ 23’te zulüm ilan edip HARAM kılacak; sonra Nisâ 3’te "kadınların ikişeri, üçeri, dörderiyle evlenin!" deyip CAİZ ilan edecek? Nûr 32 ve Nisa 23’te kara dediğine Nisa 3’te ak diyecek? Mümkün mü?

        Şimdi de nisa 23 eklendi. Bu ayetlerin hiçbirinde çok evliliği haram kılacak bir karine gösterilmeden kesin sonuç veriliyor. Nur 32 nisa 23te çok evlilik nasıl haram kılınmış delil nedir, hiçbir şey…

        Olmayan bir nedenden dolayı nisa 3 e aykırılık da olmaz…

        Harekeleme ÖRTÜLÜ BİR TAHRİF değil mi? Âl-i İmran 7′deki vakfe "mim"ine itiraz eden Yaşar Nuri Öztürk bunu dile getiriyor:

        Ayetlerin orasına burasına harf ekleme hakkı Kuran’ın tebliğicisi olan Peygamber’e bile verilmemişken başkalarına nasıl verilebilir! Bu müdahale Kuran bünyesinde ÖRTÜLÜ BİR TAHRİF olarak algılanırsa ne olacaktır?

        Bu insanlara bu yetkiyi kim vermiştir? Kuran’da eksikler mi var da bunlar düzeltiyor? “O ayeti şöyle anlıyacaksınız!” deme cüretini kimden alıyorlar?


        Harekelerin dayattığı pek çok meale itiraz ediliyor. Örneğin Sebe 19’daki RBN ve BA’D. Mevcut okunuş ve meal:

        Fe kâlû RABBENA BÂİD beyne esfarina:
        "RABBİMİZ! Yollarımızı UZAT!" dediler.

        Muhammed Esed’in buna itirazı var. Esed'e göre doğrusu:

        Fe kâlû RABBUNA BE’ADE beyne esfarina:
        "RABBİMİZ yollarımızı UZATTI," dediler.

        Bunun gibi, harekelerle ilgili pek çok konuda ihtilaf var. Ama bugünün yaşamıyla doğrudan ilgili değiller. Örneğin Sebe 19’un konusu geçmiştir; bugün değil. Ama ilginçtir, Nisâ 3’teki çok eşlilik zulmü Müslüman kadınların yaşamını bügün kararttığı halde insanlar ona KÜTÜK GİBİ duyarsız.


        Biz bu delilsiz iftira ve eleştirilere toptan cevap veriyor ve diyoruz:
        Bu Kur’an Allah’ın korumasındadır hiç değişmeden gelmiştir, beğenmiyorsanız ve güvenmiyorsanız başka Kur’an getirin… çok konuşmayın…

        Yetmedi. Çok eşçi yorumlardaki şu ipe sapa gelmez iddiaya bakın. Yüce Allah gûya diyormuş ki: "Kadınların ikişeri, üçeri, dörderiyle evlenmeniz zulümse ellerinizin altındaki cariyelerle evlenin." İyi ama cariyeLER de çok eş. Allah hâşâ "Çok eşli olmanız zulümse çok eşli olun!" der mi?

        Burada cevaplanmaya değer ve kafaları karıştırabilecek tek iddia hür cariye farkıdır. Hürler arasında adaletle hürle cariye arasındaki adalet için aynı muamele gerekiyormuş gibi gösterilmek suretiyle zihinler yanıltılıyor. Oysa hür bir eşinizin yanında alacağınız cariyeye de hür eşiniz kadar hak tanıma zorunluluğunuz mu var. Bu nerede emredilip hangi akılca kabul edilir?

        Yargıçların Yargıcı bir yandan 4:82’de "Kuran’ı Allah’tan başkası indirseydi içinde bir çok çelişki bulurlardı," diyecek; bir yandan da ÇOK EŞLİLİK ZULÜMSE ÇOK EŞLİ OLUN diyecek. Der mi? Samimi bir inanırsanız bunu elbet reddedersiniz.

        evet işte sizi onun koyduğu adil sistemi tahrif ettiğiniz için biz gecemizi uykusuz geçirip bu kadar uzun cevap yazmak zorunda kaldık…

        Ayetlerin doğru çevirisi şöyle olabilir:

        2.Yetimlerin mallarını geri verin. Temizi pisle değiştirmeyin. Onların malını kendi malınıza katıp yemeyin; büyük günahtır bu.

        3.Yetimlere haksızlık etmekten korkuyorsanız size yetki veren kadınların ikişerini ve üçerini ve dörderini evlendirin. Ama bunda da adil olamamaktan korkuyorsanız yalnızca birini. Ya da yeminlerinizin sahip olduklarını. Darlığa düşmekten kurtulmanız için uygun olan budur.

        4.Kadınların mallarını karşılıksız geri verin. Ama onlar birazını kendiliklerinden size bırakırlarsa sağlıkla ve çekinmeden yiyin.

        5.Allah’ın izniyle sizi de ayakta tutan malları aklı ermeyenlere geri vermeyin. Ama onları yedirin, giydirin ve hoşça tutun.

        6.Yetimleri evlenmelerine (buradaki tahrifat unutulmuş, evlendirinceye kadar olacaktı) kadar sınayın; yaşlarına geldiklerinde onları olgun bulursanız mallarını kendilerine verin; büyüverirler diye aceleyle israf etmeyin.


        Ayetlerin bu şekilde çevirisi Kur’an hakkında azıcık blgisi olan birine için bile mümkün görünmez. Değil tahrifatla yanlış anlam peşinde olunması… Ama bakalım işin içinden nasıl çıkılacak… ayetler karma karışık hale geldi ki iddia sahibi bile kendini inandırmak iiçn açıklanma ihtiyacı hissetti:

        Burada inananlara söylenen şudur:

        Yetimlerinizin malını yanlışlıkla yiyip o büyük günaha girmekten korkuyorsanız elinizde yetim malı tutmayın. Yaşına eren yetimelerinizin mallarını geri verin (4:6). O arada size ana babaları gözüyle bakıp yetki veren yetim kadınların ikişerini ve üçerini ve dörderini evlenDİRin (enkihu).

        Ama yetimelerinizin Allah’ın izniyle sizi de ayakta tutan malları ile (4:5) yatırım yaptıysanız ve topluca evlenmek isteyen sahibelerine iade etmek üzere bir anda denkleştirmek sizi malî darlığa sokacak ve yetimelerinize eksik mal verip haksızlık etmenize yol açacaksa yalnızca bir yetim kadını evlendirin.

        Ya da sevabına iyilik etmek istiyorsanız yeminlerinizin sahip olduğu garibeleri (ma melekeket eyman ukum) evlendirip saygın birer çift olarak topluma kazandırın. Onların malı yok. Mal devri söz konusu olmadığına göre onları topluca evlendirmek sizi malî darlığa düşürmez.


        Ben anlamadım ya siz? Yetim kadınları (sanırım kızları diyecekti telaşla unutmuş iddiacı) ikişer üçer dörder evlendirme nasıl olacak. Burada toplu nikah emri mi var yoksa çift çift mi. Diyelim sorumlu olduğunuz elinizin altında 10 kız var evlilik çağına geldiler. Bunların buradaki açıklamaya göre ikişer, üçer, dörder evlendirilmeleri ne anlama geliyor? Yani ikişer değil de birer sene ara ile evlendirip on yılda evlendirmek ya da 5’ini birden evlendirmek neden yasak olsun bunun adaletle ne alakası var. Mal mı? Kime yetimlerin mallarını tamamen kendine kullanma ve onlara geri verememe hakkını nerede kim ve kim verdi ki!.. ama misyoner kafalılarda yetim hakkı tatlı olduğu için adam kendi dünyasından bakacak olaya… yetimlerin 10 tanesinin malını sömürecek ve onlar evlilik çağına gelince elde para olmadığı için onları ikişer ikişer evlendirecek diğerleri bekleyecek ve böylece adalet olacak…

        Anlayan var mı bu mu adalet!... böylesine de komik olunmaz… Ancak misyonerler için ne Kur’an’ın korunmuşluğu önemlidir ne de Allah’ın adaleti…
        ________________

        Yorum


          #94
          Ynt: İslamda Çok Eşlilik (4 Kadın) Haramdır Görüşü

          Sayın Qom_u_aşk, aşağıdaki alıntıda size ait olan bölümü siyah bırakmışım. Rengi düzeltiyorum. Bir de Nur 32'nin mealini maviyle yazıp bana yamar gibi bir izlenim bırakmışsınız. Ama o meal yanlış. Onaylayamam; sahiplenemem.

          وانكحوا الايامي منكم Bekarlarınızı evlendirin (Nûr 32)
          فانكحوا ما طاب لكم من النساء ...kadınlarla evlenin (Nisâ 3)

          Görüldüğü üzere hem Nûr 32′de hem de Nisâ 3′te نكح var. Ama bu, Nûr 32’de eNKiHu okunacak şekilde harekelendiği halde Nisâ 3’te iNKiHu okunacak şekilde harekelenmiş.

          inkihu: evlenin
          enkihu: evlendirin


          Anlamadım? Evli olanların evlendirilmesi Nur 32den mi çıkarılıyor. Doğru, evli olan kadınlar başkalarıyla kendileri evlenemeyeceği (iki koca almak şeklinde) gibi başkaları da onları iki koca almaya zorlayamaz. Ama bu hüküm bu ayetten nasıl çıkarılmış bunu anlamış değilim. Bir de siz bakın bakalım çıkarıyor musunuz:

          İçinizden bekar kimseleri, köleleriniz ve cariyelerinizin iyileriyle evlendirin. Fakir iseler …

          Değerli kardeşim, Nur 32'de "İçinizden bekar kimseleri kölelerinizin ve cariyelerinizin iyileriyle evlendirin!" denmiyor. Bunu nerden çıkardınız bilemem elbet ama doğru meal şunlar olabilir:

          İçinizde evli olmayanları, kölelerinizden ve cariyelerinizden salih olanları evlendirin. (Ali Bulaç)
          Sizden bekâr olanları, kölelerinizden ve cariyelerinizden durumu uygun olanları evlendirin. (Diyanet İşleri)
          İçinizde evli olmayanları, kölelerinizden ve cariyelerinizden salih olanları evlendirin. (Tefhimu'l Kuran, Mevdudi)
          İçinizden bekârları ve köle ve câriyelerinizden iyileri evlendirin. (Süleyman Ateş)

          Benim çevirim şöyledir:
          "Evli olmayanlarınızı evlendirin, erdemli köle ve cariyeleriniz evlendirin. Eğer yoksul iseler..."

          Sevgi ile,
          Hasan Akçay

          Yorum


            #95
            Ynt: İslamda Çok Eşlilik (4 Kadın) Haramdır Görüşü

            hasan akcay iktibastaki hasan akcaymisin ben oradaki emre koc.simdi burdayim.

            Yorum


              #96
              Ynt: İslamda Çok Eşlilik (4 Kadın) Haramdır Görüşü

              [quote author=Hasan Akçay link=topic=10836.msg127746#msg127746 date=1309270349]

              Benim çevirim şöyledir:
              "Evli olmayanlarınızı evlendirin, erdemli köle ve cariyeleriniz evlendirin. Eğer yoksul iseler..."

              Sevgi ile,
              Hasan Akçay
              [/quote]

              konuyu baştan sona okumadım henüz. ama bu cümle dikkatimi çekti. bu cümle bile benim konuya temkinli yaklaşmam için yeterli.

              "benim çevirim şöyledir" sözünün içi nasıl doldurulacak? sizin bu yazdığınız çeviri (meal olduğu için soruyorum. yoksa ayetten başka yorum çıkarırsınız onun neye dayandığını ayrıca sorarız ve temellerini öğrenmeye çalışırız) nasıl bir çeviridir ki 1400 küsür senedir birçoğu arap olan veya arapça grameri çok çok iyi bilen ehli beyt mektebinin temsilcileri olan alimler ve hatta sünni ekolün temsilcisi alimler farkına varamamış ve hep yanlış çevirmişlerdir? bunun ihtimali nedir?

              neden sizin çevirinize itimat edelim? neden onların yanlış çevirdiklerini düşünelim? siz arapça grameri daha iyi biliyorsanız kanıtı nedir? yoksa haşa "ayet böyle olsaydı daha iyi olurdu " gibi bir bilinçaltının tezahürü müdür bunlar?

              yukarıda çevirilerinden örnek verdikleriniz hep bu asrın meal yazarları. bundan önceki asrın meal yazarları acaba bu ayeti nasıl çevirmişler? "benim çevirim" dediğinize göre onlardan sizden farklı ve birbirine yakın çevirmişler demektir. sizin mucitliğinizin kaynağı nedir?

              haşa dinde bulduğunuzu sandığınız bir gediği mi kapatma çabasıdır bu hakkaten merak ettim.

              not: konuyu yine de müsait bir zamanda okuyacağım.
              KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

              Yorum


                #97
                Ynt: İslamda Çok Eşlilik (4 Kadın) Haramdır Görüşü

                Diyelim sorumlu olduğunuz elinizin altında 10 kız var evlilik çağına geldiler.

                10’nuna birden mallarını devredeceksiniz. Çünkü Allah Nisâ 6’da öyle buyuruyor; Allah’a itaat edeceksiniz. O andan itibaren sizin ESKİ yetimeleriniz onlar.

                Eğer size manevî baba gözüyle bakarak evlendirme yetkisi verirlerse bir babalık daha yapıp isteyenleri uygun mu değil mi araştıracaksınız; uygun iseler "Verdim gitti!" diyeceksiniz. Sizin evlendirmeniz bu.

                Evlenme giderlerini kendileri görecek çünkü emval sahibidirler.

                Sizin giderleriniz düğün hediyesi verirken, konuk ağırlarken olabilir. 10 yetimenizi aynı anda evlendirmeniz sizi darda bırakır. Ve o durumda hepsine eşit davranamayıp adaletsizlik edersiniz. İşte o zaman kendilerine durumu açıklayıp "Yalnızca birinizi evlendirmeye gücüm yeter," diyeceksiniz.

                Bunların buradaki açıklamaya göre ikişer, üçer, dörder evlendirilmeleri ne anlama geliyor?

                İKİŞER, ÜÇER, DÖRDER bir adamın iki yetimesi, başka birisinin üç yetimesi, daha başka birisinin dört yetimesi demek. Diyelim ki adları Ali, Bekir, Cevat. Ali 2, Bekir 3, Cevat 4 eski yetimesini evlendirecek.

                Bunlar üleştirme sayıları. İnananların evlendirme denen salih ameli paylaşmaları gerektiğine işaret ediyor.

                Bu konuda daha söylenmesi gerekenler var. Örneğin Dücane Cündioğlu bir yazısında bu sayıları Fâtır 1’e atfen açıklıyor.

                http://www.rahle.org/modules.php?nam...144&baslik.

                İkişer, üçer, dörder kanatlı melekler... Allah "Ol!" deyince oluverdiler. Meleğin bir kanadı üç yıl önce, ikincisi geçen yıl, üçüncüsü bu yıl var edilmedi. Bence üzerinde durmaya değer.

                Sevgi ile,
                Hasan Akçay

                Yorum


                  #98
                  Ynt: İslamda Çok Eşlilik (4 Kadın) Haramdır Görüşü

                  [quote author=Hasan Akçay link=topic=10836.msg127782#msg127782 date=1309300368]
                  Eğer size manevî baba gözüyle bakarak evlendirme yetkisi verirlerse bir babalık daha yapıp isteyenleri uygun mu değil mi araştıracaksınız; uygun iseler "Verdim gitti!" diyeceksiniz. Sizin evlendirmeniz bu.
                  /quote]







                  Bu 'bilimsel' yakıştırmanızda muhatabınız kim???
                  Puro,bildiğiniz puro işte.Bir ucunda ateş diğer ucunda bir aptal.. Malcolm X

                  Yorum


                    #99
                    Ynt: İslamda Çok Eşlilik (4 Kadın) Haramdır Görüşü

                    ""benim çevirim şöyledir" sözünün içi nasıl doldurulacak? sizin bu yazdığınız çeviri (meal olduğu için soruyorum. yoksa ayetten başka yorum çıkarırsınız onun neye dayandığını ayrıca sorarız ve temellerini öğrenmeye çalışırız) nasıl bir çeviridir ki 1400 küsür senedir birçoğu arap olan veya arapça grameri çok çok iyi bilen ehli beyt mektebinin temsilcileri olan alimler ve hatta sünni ekolün temsilcisi alimler farkına varamamış ve hep yanlış çevirmişlerdir? bunun ihtimali nedir?

                    neden sizin çevirinize itimat edelim? neden onların yanlış çevirdiklerini düşünelim? siz arapça grameri daha iyi biliyorsanız kanıtı nedir? yoksa haşa "ayet böyle olsaydı daha iyi olurdu " gibi bir bilinçaltının tezahürü müdür bunlar?

                    yukarıda çevirilerinden örnek verdikleriniz hep bu asrın meal yazarları. bundan önceki asrın meal yazarları acaba bu ayeti nasıl çevirmişler? "benim çevirim" dediğinize göre onlardan sizden farklı ve birbirine yakın çevirmişler demektir. sizin mucitliğinizin kaynağı nedir?

                    haşa dinde bulduğunuzu sandığınız bir gediği mi kapatma çabasıdır bu hakkaten merak ettim."

                    sayın hasan akçay bu sorularıma tatmin edici bir cevap vermenizi rica ediyorum.
                    KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                    Yorum


                      Ynt: İslamda Çok Eşlilik (4 Kadın) Haramdır Görüşü

                      Merhaba Musavi kardeşim. Nasılsınız? İktibas foruma Hasan Akçay olarak katıldım. Aynı adı kullanan başka katılımcılar da oldu mu bilmiyorum.

                      *

                      Değerli hatt-ı imam kardeşim, benim çevirimi de eleştirin. Ben İsrâ 36'nın gereğini yapıp sorgulamaya çalışıyorum. Önerim: Siz de öyle yapın.

                      *

                      Merhaba aykut111. Nasılsınız? Sizin cümlenizde anılan "bilim" her ne ise ben onun açısından değil Kuran açısından bakmaya çalışıyorum konularıma. Yani Allah ne diyorsa o. O yüzden açıkladığım her görüşümün Kuran'daki ayetlere dayanmasına özen gösteriyorum. EVLENDİRME konusu da öyle. İlgili ayetleri verdim. Yinelememi ister misiniz?

                      Sevgi ile,
                      Hasan Akçay

                      Yorum


                        Ynt: İslamda Çok Eşlilik (4 Kadın) Haramdır Görüşü

                        [quote author=Hasan Akçay link=topic=10836.msg127813#msg127813 date=1309345659]
                        *

                        Değerli hatt-ı imam kardeşim, benim çevirimi de eleştirin. Ben İsrâ 36'nın gereğini yapıp sorgulamaya çalışıyorum. Önerim: Siz de öyle yapın.

                        [/quote]

                        "Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme; çünkü kulak, göz ve kalb, bunların hepsi ondan sorumludur." İsra 36

                        ben de size tam olarak bunu anlatmaya çalışıyorum. sizin bu konuları diğerlerinden daha iyi bildiğinize dair bir tek emare arıyorum.

                        yoksa hepimizin herhangi bir ayeti "ben böyle çeviriyorum" dersek acaba ümmet olma bilinci nasıl gelişecektir? siz namazı, orucu, zekatı vs. kendi nefsinize göre ben kendi nefsime göre anlayacak ve uygulayacaksam sizce bu işin sonu nereye varacaktır? bir anda milyonlarca mezhep türemez mi?
                        KIYAMI UNUTTUK YA RAB! NAMAZI BATIL EYLEDİK.

                        Yorum


                          .

                          Selam hasan abi iyi yazışmalar

                          Yorum


                            Ynt: İslamda Çok Eşlilik (4 Kadın) Haramdır Görüşü

                            Teşekkür ederim ben iyiyim,siz nasılsınız?
                            Evet,
                            Kur’ani açıdan yaklaştığınıza şüpheliyim.Kur’anı Kerim açısından yaklaşsaydınız her hangi bir muhatabınızı kibirli bir edâyla aşağılamaya cüret etmezdiniz.Alıntıladığım cümlenizdeki istihza, Kur’anın hangi ayeti ile uyumludur? Ve kimi hedef almaktadır?Okuyucularımı?
                            Hakkınızda yinede suizanda bulunmak istemem ancak, yaklaşımınıza ben yabancı değilim. Akademik bir kariyer edinip rakı sofrasında vatan kurtaran, sıra İslama gelince en iyi müslümanın kendisi olduğunu savunan , herkese yukarıdan bakmayı becerince de en iyi bilenin kendisi olduğunu sanan kalbi temizlerin tavrıdır istihza…
                            Yukarıdaki topiklerde Özellikle Qum_aşk kardeşimiz yeterli cevapları verdiği halde istihzayı seçmeniz pek manidar…..
                            Puro,bildiğiniz puro işte.Bir ucunda ateş diğer ucunda bir aptal.. Malcolm X

                            Yorum


                              Ynt: İslamda Çok Eşlilik (4 Kadın) Haramdır Görüşü

                              Şii'ler taklid-i mercilerine çok eşliliğinin hükmünü sorar ,cevabını alır ve o doğrultuda hareket eder.Öyle her kişiye kulak vermez.Boşuna çaba safredilmesin.Çizgimiz bu.

                              AKP`nin meclisten geçirdiği TCK`nın 230. maddesi: `Aralarında evlenme olmaksızın dini nikah yapanlar, 6 aya kadar hapisle cezalandırılırlar.` (2004)
                              ` Peki ya nikahsız yaşayanlar? Cezası yok, çünkü: `Zina suç olmaktan çıkarıldı.` (2004)
                              ` Iğdır valisi açıkladı: `Fuhşun suç sayılmaması ve yaygınlığı yüzünden namuslu kadınlarımız neredeyse sokağa çıkamaz hale geldi.` (23.11.2005 ` Vakit)

                              Öyle önce yasayı çıkaracak,bu yetmezmiş gibi,alim kılıklı,çizgili,desenli,sarıklı,cüppeli sözde alimleri vasıtasıyla da bunları insanlara inandırmaya çalışacaksınız.
                              " Söyledim... duydu anlamına gelmez
                              Duydu... doğru anladı anlamına gelmez
                              Anladı... hak verdi anlamına gelmez
                              Hak verdi... inandı anlamına gelmez
                              İnandı... uyguladı anlamına gelmez,
                              Uyguladı... sürdürecek anlamına gelmez.”

                              Yorum


                                Ynt: İslamda Çok Eşlilik (4 Kadın) Haramdır Görüşü

                                [quote author=kevserizehra link=topic=10836.msg127818#msg127818 date=1309352326]
                                Şii'ler taklid-i mercilerine çok eşliliğinin hükmünü sorar ,cevabını alır ve o doğrultuda hareket eder.Öyle her kişiye kulak vermez.Boşuna çaba safredilmesin.Çizgimiz bu.

                                [/quote]
                                Puro,bildiğiniz puro işte.Bir ucunda ateş diğer ucunda bir aptal.. Malcolm X

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X