Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

    [quote author=Hudeyfe link=topic=15552.msg99282#msg99282 date=1281475150]
    BİSMİTEALA

    SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

    Kardeş yukardaki rivayetlerin kaynaklarını verilen adresleri tekrar kontrol edip sonra tekrar verirmisin?




    Kitab, bab adı, hadis no ve yayın evinin adınıda yazarsan çok makbule geçer.
    [/quote]


    onları bulmam zor ama ben defaatla okudum kutubi sittede var olan bir hadis.ahiret bolumune bakabilirsin .ha elbette tevili vardır.

    Yorum


      #32
      EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

      ilginç bir konuymuş...

      Yorum


        #33
        EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

        açıklanması önemli olan bir konu
        sadece musavinin alıntıları ile kalmaması ve hudeyfenin izah etmesi çok verimli olmuş devamını merakla bekliyorum...
        "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
        "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

        Yorum


          #34
          EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

          Hadis: Peygamber’e Allah’ın yerleri ve göğü yaratmadan önce nerede olduğu soruldu, Peygamber; “Bir bulut içerisinde idi, üstü hava, altı hava idi.” dedi.

          Hanbel 4/11

          Yorum


            #35
            EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

            Peygamber’imiz 30 erkeğin cinsel gücüne sahipti [Sahihi Buhari]. Başka bir hadise göre ise Peygamber nerede güzel bir kadın görse hemen eve koşar, hanımı Zeynep’le cinsel ilişkiye girerdi. [Buhari, Hibe, 8]


            ALLAHIN SIFATLARI ile alakalı değil ama bu hadisler de gösteriyor ki Buhari kaale anıcak kitap değil...Olaya hudeyfe abinin gozuyle bakmak imkansız...cunku bu hadisler direk küfür ve şirk inancını savunuyor.

            Yorum


              #36
              EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

              O da oralardaki her hadisi savunuyor değildir herhalde diye düşünüyorum...

              Yorum


                #37
                EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

                MUSAVİ BAŞLIKLA ALAKASI OLMAYAN BİLGİLERİ BAŞAKA BİR KONU ALTINDA PAYLAŞMAN YERİNDE OLUR KONU KARGAŞASI YAŞANMASIN
                "İmam"ın hattı” belli bir mezhebe mensup olanların değil,
                "Muhammedi İslam kimliğ"ini kuşanan bütün Müslümanların hattıdır."

                Yorum


                  #38
                  EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

                  değiştir butonu yok ki

                  Yorum


                    #39
                    EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

                    Esselamü Aleyküm ve Rahmetullah.

                    Gözüm -EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI- konusuna takılınca şunları yazmak ihityacı hissettim.

                    Kardeşler öncelikle bu başlıklı bir konu müctehidi bir konudur ve alalade müctehidi bir bilgi olmaksızın yada bu konuda yetki sahibi alimlerin orjinal kaynakla ortaya delillendirdikleri bir kaynaktan sunulmaksızın alalade kişilerin bir kaç mesnetsiz bilgiye itibarla böyle bir konuyu açıklayamayacağına itibar etmek pek değil hiç doğru değildir...O sebepten eğer bir konu gerçek anlamda ve objektif öğrenilmek isteniyorsa bu dalda kendisine itibar edilen kaynaklar mevcuttur o kaynaklara muracat ediniz inş... eğr gerçekten ehl-i sünnetin Allahın sıfatları konusunu öğrenmek istiyorsanız, bu konuda yardımcıda oluruz inş..
                    Selam Hakkı her daim batılın üstünde tutup onu tutup kaldıran yiğit erlerin üzerine olsun..

                    Yorum


                      #40
                      EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

                      ben ehli sunnettim bilirim dost...ben asıl kaynaklardakı hadisleri gösterdim muctehid falan olmaya gerek yok bunlardakı mantıksızlıgı anlamak için.

                      Yorum


                        #41
                        EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

                        selefiler bu hadsilerden dolayı o ıtıkattalar...

                        Yorum


                          #42
                          EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

                          [quote author=ME VA link=topic=15552.msg111822#msg111822 date=1291585342]
                          Esselamü Aleyküm ve Rahmetullah.

                          Gözüm -EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI- konusuna takılınca şunları yazmak ihityacı hissettim.

                          Kardeşler öncelikle bu başlıklı bir konu müctehidi bir konudur ve alalade müctehidi bir bilgi olmaksızın yada bu konuda yetki sahibi alimlerin orjinal kaynakla ortaya delillendirdikleri bir kaynaktan sunulmaksızın alalade kişilerin bir kaç mesnetsiz bilgiye itibarla böyle bir konuyu açıklayamayacağına itibar etmek pek değil hiç doğru değildir...O sebepten eğer bir konu gerçek anlamda ve objektif öğrenilmek isteniyorsa bu dalda kendisine itibar edilen kaynaklar mevcuttur o kaynaklara muracat ediniz inş... eğr gerçekten ehl-i sünnetin Allahın sıfatları konusunu öğrenmek istiyorsanız, bu konuda yardımcıda oluruz inş..
                          Selam Hakkı her daim batılın üstünde tutup onu tutup kaldıran yiğit erlerin üzerine olsun..
                          [/quote]

                          hoş geldiniz üyeliğiniz hayırlı olsun kardeş..

                          sizi anlamakla beraber bir çok yönden katılamayacağımızı, teklifinizin sizin açınızdan bakıldığında bizi eleştirdiğinizden daha fazla eleştiriye odak olabileceğini eğer adil bir bakış istiyorsanız bunun şart olduğunu söylemek zorundayım.

                          yani siz diyorsunuz ki bu işin uzmanlarına müracaat etmelisiniz. bunlar da müctehidlerdir..

                          ancak müctehidler kimdir sorusuna bize doyurucu çelişkisiz cevap verebileceğinizi sanmıyorum. doğru ya siz bize ehil değilsiniz derseniz bunu hangi gerekçe ile diyorsanız biz de sizin ehil dediklerinize o gerekçelerle ehil değil diyeceğiz.

                          bu konuda hakem eğer Kur'an olacaksa buyrun delillerimizi paylaşalım inşaAllah..

                          biz kul yapımı hadisleri masumlardan mı alıyoruz. biz yanılma ihtimalinden dolayı bunları yalnız başımıza okuyup anlayamayacaksak siz bize masum hiç yanılmayan bir açıklayıcı gösterebilecek misiniz ve hangi delille?

                          Yorum


                            #43
                            EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

                            [quote author=Qom_u_aşk link=topic=15552.msg111826#msg111826 date=1291587044]
                            hoş geldiniz üyeliğiniz hayırlı olsun kardeş..

                            sizi anlamakla beraber bir çok yönden katılamayacağımızı, teklifinizin sizin açınızdan bakıldığında bizi eleştirdiğinizden daha fazla eleştiriye odak olabileceğini eğer adil bir bakış istiyorsanız bunun şart olduğunu söylemek zorundayım.

                            yani siz diyorsunuz ki bu işin uzmanlarına müracaat etmelisiniz. bunlar da müctehidlerdir..

                            ancak müctehidler kimdir sorusuna bize doyurucu çelişkisiz cevap verebileceğinizi sanmıyorum. doğru ya siz bize ehil değilsiniz derseniz bunu hangi gerekçe ile diyorsanız biz de sizin ehil dediklerinize o gerekçelerle ehil değil diyeceğiz.

                            bu konuda hakem eğer Kur'an olacaksa buyrun delillerimizi paylaşalım inşaAllah..

                            biz kul yapımı hadisleri masumlardan mı alıyoruz. biz yanılma ihtimalinden dolayı bunları yalnız başımıza okuyup anlayamayacaksak siz bize masum hiç yanılmayan bir açıklayıcı gösterebilecek misiniz ve hangi delille?
                            [/quote]

                            Kardeşler kendinize göre haklı gerekçeleriniz olsa bile ,islam bilgi edinme metotları, islam literatüründe sanınız gibi işlemez...örneğin başta yazılan hadislere dair şu sorularıma cevap verirseniz konuya daha sonra devam edebiliriz...
                            bu nakledilen hadisler ehl-i sünnetin kendi kaynaklarından hangisinde vardır? örneğin Teberi,ibn mace, ebu davut vs...
                            1.Teberi,ibn mace, ebu davut , bu hadis bilgisini hangi kitabında zikretmiştir.?
                            2.Teberi,ibn mace, ebu davut , bu hadislei zikrederken hangi ravi silsilesi ile zikretmiştir.?
                            3. Hadisler'in sıhhat derecesi nedir.?
                            4.Eğer sahih bir hadisse ,hangi imamın sahih hadis şartlarına göre sahihtir.? Sahih li Zatihi yada Sahih li gayrihi midir?
                            5. Sahihlik şartlarına uymayan imamların ,hangi gerekceleri ile sahihlik derecesine ulaşamamıştır.?
                            6.Hasen yada zayıf hadis olma durumunda eğer zayıf ise 'MÜRSEL, MUNKADI, MU'DAL, MUALLAK, MÜDELLES.''hadislerinin hangisi kapsamındadır?
                            7.''Metaini aşere'' denilen ravileri tenkit noktasından birinin veya bir kaçının bulunması sebebiyle zayıf kabul edilen hadisler den (MEVZU HADİS,METRUK HADİS,MÜNKER HADİS,MUALLEL HADİS,,MÜDREC HADİS,MAKLUB HADİS,MUZDARİP HADİS,ŞAZ HADİS,MUSAHHAH HADİS,MUHARREF HADİS) olabilirmi ,olabilirlilik durumu varsa hangisidir?
                            8.Bu sayılanlardan biri olma durumunda hangi imama göre amel edilir veya edilmez?
                            9.Hangi sebeple amel edilebilirlik durumundadır hangi imama göre?
                            10.Hangi sebeple amel edilemezdir hangi imama göre? yada hüküm çıkartılabilir?

                            selam ve hürmetler..



                            Buhari ve Müslim'in Sahihlerine Darakütni ve İbn Hacer tenkit edebiliyorsa İmam Taberani'ye yönelikte tenkitler olacaktır .Buna göre her bir hadisin yanında ismi geçen imamın yalnız ismi o hadisin sıhhat derecesine yetmediği gibi isim zikredilmiş olması hadisin sıhhatli olması açısından referans olmaz. Bu sebepten yukarda saydığım gibi sıhhat dereceleri bakımından herhangi bir bilgi elimizde yoksa ,amel edip etmememiz konusunda bu soruları sormamız lazım...

                            Selam dua ve hürmet ile...

                            Yorum


                              #44
                              EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

                              HUVE'L AZİZ

                              SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHL-İ BEYTE

                              Allah'ın baldırını açıp göstermesi ile ilgili rivayet genel olarak Buhari ve Müslim şarihleri orda mecazi bir kelime kullanıldığını beyan ederler. Hatta bunu ayeti kerimeye dayandırırlar (Kelam süresi 42. ayet) bazı selef imamlarının burdaki kastın Allahın ayağı var olabileceği gibi baldırının da var olabileciği ama keyfiyetini bilemiyeceğimizi beyan ederler.

                              Ben şahıs olarak ne şeyheynin sahihlerine şerh yazanların beyanına katılıyorum nede selef imamlarının dediklerine. Eğer selef imamlarının dediklerine katılırsak bir sürü mevzuyu kabul ediğ işi keyfiyete bağlamak gerekir. Mesela Allah'ın arşa istiva ettiğini (oturduğunu, mekan ettiğini) ve bu arşı 8 melek tarafından taşındığını bu durumda 8 meleğin haşa Allahtan daha güçlü olduğunu ama keyfiyetini bilemiyeceğimizide dememiz gerek.

                              Ahmed b. Hanbel'in müsnedinde geçen rivayette eğer "parmaklarının soğukluğunu hissettim" tabiri geçmeseydi belki bir yere kadar tevil edilebilirdi ama son kelimelerde bunun mecazi olmadığını böyle bir olayın vuku bulduğunu yani dokunduğunu Peygamberin o dokunuşu hissettiğini beyan etmektedir.

                              Benim inandığım Tevhid inancına ters ondan dolayı kabul etmiyorum.

                              Şunada bir açıklık getireyim. Ne şeyheynin sahihleri nede ehli sünnetin diğer hadis mecmualarının hepsinin kaale alınmayacak kitaplar olduğunu asla düşünmem aksine içinde her ne kadar mevzu hadis varsa bile tevhide aykırı hadisler varsa bile inandığım akideye zıd hadisler varsa bile gene kaale alır kurana uygun olanı alırım gerisini almam. Bu sadece ehl-i sünnet hadis külliyatı için geçerli değil aynı şekilde şia hadis külliyatı içinde geçerlidir. Bir hadisi eleştirmeden hemen küfür damgası vurmadan önce oturur düşünürüm anlamaya çalışırım hadisi şerh edenlere bakarım sonra değerlendirmeye çalışırım kendimce. Bunu daha öncede defalarca dedim sanırım.

                              Peygamberin bir gecede 9 hanımı ile birlikte olması bu küfürmüdür?

                              Bence değil ha hadis kabul edilmeyebilir mevzu sayılabilir uydurma veya iftirada denilebilir ama bu küfürdür denmez. Eğer denirse bunu kabul eden kişilerede küfre inandıkları için küfür damgası vurmak gerek ki bundan Allah'a sığınırım.

                              Musavi kardeş öle her önüne gelen söz için hemen küfür damgası vurma iyice düşün değer verdiğin o zat-ı aliye (alime) sor ulaşabildiğin şerhleri oku sonra karar ver. Peşin hükümlü olma vebali büyüktür bilesin.

                              EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                              Yorum


                                #45
                                EHLI SUNNET KAYNAKLARINDA ALLAHIN SIFATLARI

                                sn Me'va kareşimiz;

                                öncelikle böyle seviyeli bir kardeşimizi bir ilim enstitüsü statüsünde olan sitemizde ağırlamaktan dolayı kıvanç duymakta olduğumuzu memnuniyetle ifade etmeliyim.. Sitemizde sizinle çok seviyeli konular ve seviyeli şekilde konuşulabilir diye düşünüyor ve paylaşımlarınızın sık olmasını temenni ediyorum..

                                sitede yeni olduğunuzdan dolayı sizin her tür karşılaşabileceğiniz soru ve sorunlar için hizmetinizdeyiz bi iznillah. mesajlarınızın arasında paragraf için enter'a bir değil iki kez yazarsanız yazıları okurken takip etmemiz daha rahat oluyor. hem biçim güzel oluyor..

                                mesajınızın ayrıntısına gelecek olursak:

                                Kardeşler kendinize göre haklı gerekçeleriniz olsa bile ,islam bilgi edinme metotları, islam literatüründe sanınız gibi işlemez...örneğin başta yazılan hadislere dair şu sorularıma cevap verirseniz konuya daha sonra devam edebiliriz...

                                İslam literatüründe diye muğlak bir alan kullanmışsınız. Böyle bir kaynak, kitap ölçü yok. Varsa biz oraya bakalım bunun ölçüsü nedir kimdir ve neden öyledir?. Literatür dil anlamına geliyor. İslam diye de siz sünni öğretileri kastetmektesiniz muhtemelen.. Belki de bunların dışındaki bilgi kaynaklarını dışarıda tutarak.. bu durumda eğer biz şiilerle konuşuyorsanız daha evrensel ve ortak dil ve ölçüler kullanmak zaruri değil midir?

                                diğer yandan Ehli sünnet diye bir tek ekol yok. Bu ekol içinde hadisçilerin diğer bilim adamlarından farklı yol yöntem hatta kavramları varken, örneğin hadisçilerin kendi içlerinde bile yöntem vahdeti mevcut değilken burada böyle genel bir alan göstermeniz bizim konuşabileceğimiz alanda somut işaretler oluşturmamakta.. Bunun yerine falanca kitap falanca yönteme göre demeniz daha anlaşılabilir bir alan oluşturabilecektir..

                                "bu nakledilen hadisler ehl-i sünnetin kendi kaynaklarından hangisinde vardır? örneğin Teberi,ibn mace, ebu davut vs...

                                sitemizde kaynaksız bilgi verilmez. eğer veriliyorsa orada mutlaka önceden o geçtiği için izleyici üyelerce ya da muhataplarca bilinmektedir.

                                hatta daha da ileri gidelim, biz çok defa şu hadis şurada bulunuyor dediğimizde muhatap bunu kabul etmeyip o kitapta yok demesi üzerine arkadaşlarımız kitabın bizzat resmini çekerek burada ilgili kanıtını paylaşmış ve paylaşmakta ya da bizzat digital ortamdan linikini vererek delilini ortaya kafalarda şüphe kalmayacak şekilde koymaktadır. Eğer biz şiiler olarak ne dünyasında avazımız çıktığı kadar bağırıp işte hakikat burada diyebiliyor ve başımız dik gezinebiliyorsak bu delillerimizin objektif oluşundan, muhatplarımızın kaynaklarından delillendirme yapmamızdan kaynaklanmaktadır.. yoksa şianın bunca imkan ve sayı karşısında ayakta kalabilmesi ne mümkün?..

                                1.Teberi,ibn mace, ebu davut , bu hadis bilgisini hangi kitabında zikretmiştir.?

                                kaynaklarınızı kütübü sitte ile sınırlamamanız hoş.. bu bize daha rahat alan sağlamaktadır. Ancak kütübü sitte dışında rivayetleri kabul etmeme durumunuz ya da kabul şartlarınızı da açıklığa kavuşturursanız sonra olası sorunları önlemiş olursunuz.

                                sizin öyle demeniz üzerine ben sayfanın yukarısını inceledim ve orada hadisin kaynağının verildiğini gördüm. şayet kaynaksız hadis varsa onu falanca hadisin kaynağı yok diye sorar ya da önceki fayfalara bakarsanız sonuca ulaşıcı olur...

                                "2.Teberi,ibn mace, ebu davut , bu hadislei zikrederken hangi ravi silsilesi ile zikretmiştir.?
                                3. Hadisler'in sıhhat derecesi nedir.?"


                                Başlık Ehli sünnetin Allah'ın sıfatlarına bakışı şeklinde olmayıp Ehli sünnetin kaynaklarında ... şeklinde. Bu yüzden hadisler bu şekilde aktarılabilir. Hadis yorumu farklı alandır senet araştırması ve sıhhat sorgulaması farklı alandır. biz hiç bir raviyi mezarından kaldırıp cerh tadil ameliyesine tabi tutamayız. bu nedenle sünni hocaların da kabul ettiği yöntem üzerine devame diyor ve hadisleri metince inceliyoruz. bu yüzden de sünnilerin genel kabulü olan kütübü sitteden deliller gösteriyoruz. kütübü sittede sünni genel kabule göre mevzu hadis bulunmamakta.. zayıf ya da sizin saydığınız diğer hadis türleri de sahih kategorisindedir uydurma/mevzu kategorisinde değil..

                                hadisler hammadde mesabesindedir. onların işlenmesi ise fıkıhçı tefsirci ya da alimler hatta okurlarca yapılmaktadır. sünni hadis usulünde hadislerin sahihleri uydurmaları ayrılmış ve kütübü sitte bundan sonra oluşturulmuştur. Artık hiç bir kimse kütübü sittedeki hadislerin mevzu mu sahih mi olduğu konusunda senet araştırmasına gitmez.. yer yer sorunlar çıktığında hadisin senet sorgulanması yapıldığı sünni kitaplarda görülse de, esas olarak kural budur ve bu senet sorgulamasını da genel olarak geleneksel sünni çizgiden sapan mutezili ya da mezhepsizler kullanmaktadır. Sünniler ise müşkil bir hadisi kütübü sittede gördüklerinde hatta bazılarınca kütübü tis'a için de bu geçerlidir, yorum yapmazlar bunun anlamını ancak ehli bilir derler..

                                ama ne yazık ki ehline de sorduğumuzda o da ehil olmadığını söylemektedir.. ya da çok ilgisiz delilsiz tevillerle karşılaşmaktayız ki sitemizde sünni savunucların böyle paylaşımları çoktur..

                                "4.Eğer sahih bir hadisse ,hangi imamın sahih hadis şartlarına göre sahihtir.? Sahih li Zatihi yada Sahih li gayrihi midir?
                                5. Sahihlik şartlarına uymayan imamların ,hangi gerekceleri ile sahihlik derecesine ulaşamamıştır.?
                                6.Hasen yada zayıf hadis olma durumunda eğer zayıf ise 'MÜRSEL, MUNKADI, MU'DAL, MUALLAK, MÜDELLES.''hadislerinin hangisi kapsamındadır?


                                bunlar zayıf hadislerin çeşitleri, bunlar delil olabilir bir çok sünni hadisçilere göre.. ki bu yüzden kütübü sitte müellifleri bu tür hadisleri kitaplarına almışlardır..

                                "7.''Metaini aşere'' denilen ravileri tenkit noktasından birinin veya bir kaçının bulunması sebebiyle zayıf kabul edilen hadisler den (MEVZU HADİS,METRUK HADİS,MÜNKER HADİS,MUALLEL HADİS,,MÜDREC HADİS,MAKLUB HADİS,MUZDARİP HADİS,ŞAZ HADİS,MUSAHHAH HADİS,MUHARREF HADİS) olabilirmi ,olabilirlilik durumu varsa hangisidir?

                                biz Ehli sünnetin mevzu kategorisindeki hadisleri delil olarak kullanmıyoruz. bir hadis yapılan tüm tetkikler neticesinde ya Peygamberin (s.a.a.) söz fiil ve takrirlerine aittir ya değildir. ki alimleriniz bizim kullandığımız kitaplarda bunların Peygamber ait olduklarını kabulle almışlar. Eğer biz kütübü sitteden size gösterdiğimiz bir hadisi siz delil olarak almıyorsanız bu durumda bizim aynı gerekçeleri sizden diğer alanlarda da kullanmanızı isteyeceğimizden emin olabilirsiniz. şia kullandığında bir hadis uydurma oluyor ama aynı şart ve kategoride Ehli sünnetin sistemine uygun olduğu için başka bir hadis sahih sayılabilecek nitelikte gösteriliyorsa bu çifte standart karşısında uyanık ve bilinçli olduğumuzu da hatırdan çıkarmayın..

                                "8.Bu sayılanlardan biri olma durumunda hangi imama göre amel edilir veya edilmez?
                                9.Hangi sebeple amel edilebilirlik durumundadır hangi imama göre?
                                10.Hangi sebeple amel edilemezdir hangi imama göre? yada hüküm çıkartılabilir?


                                sünnilerden bir imamın bile bunu kabul etmesi bizim delil olarak kullanmamız için yeterlidir. Çünkü biz imam değil sistem tartışıyoruz. zaten tek başına sünniliğin kendi içindeki zıtlık ve çelişkiler bu sistemin çürüklüğüne baştan delil ve yeterlidir. yok eğer siz sünniliği değil kendi imamınızı savunuyorsanız bu durumda bize hangi imam olduğunu söyleyin biz genel sünni eleştiride değil o imamınızı eleştiride bulunalım..

                                "selam ve hürmetler.."

                                teşekkür ederiz efendim. saygılar..

                                Buhari ve Müslim'in Sahihlerine Darakütni ve İbn Hacer tenkit edebiliyorsa İmam Taberani'ye yönelikte tenkitler olacaktır .Buna göre her bir hadisin yanında ismi geçen imamın yalnız ismi o hadisin sıhhat derecesine yetmediği gibi isim zikredilmiş olması hadisin sıhhatli olması açısından referans olmaz. Bu sebepten yukarda saydığım gibi sıhhat dereceleri bakımından herhangi bir bilgi elimizde yoksa ,amel edip etmememiz konusunda bu soruları sormamız lazım...

                                Selam dua ve hürmet ile...


                                bunlar sizin iç sorunlarınız.. biz genel olarak bakarız. Eğr bize derseniz ki sitemizde buharinin ebu hanifeye yönelik ağır eleştirileri de mevcuttur. öyle bir sistem ki sünnilik, fıkhı kabul edilenin kitabı sahih sayılmamış, hadisi sahih sayılanınsa kurduğu fıkıh mezhebi.. kelamcıl ve tefsircileri ise daha başka alem..

                                Allah'ın birleştirmek için gönderdiği kitabı ayrılıklar sebebi olmuş..

                                Sana kitap'i, ayriliga duskukleri seyleri onlara aciklaman icin, inanan kimselere de dogru yol rehberi ve rahmet olarak indirdik.nahl 64

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X