Ynt: AHİRET MENZİLLERİ
Alimlerin yazdığına göre gaybet zamanında inananların görevlerinden biri de Hz. Mehdi için dua etmek ve sadaka vermektir. Allah'ı övüp Peygamber'e ve Ehl-i Beyt'ine salavat gönderdikten sonra her zaman okunan dualardan biri de şudur:
“Allah’ım! Bu saatte ve bütün saatlerde (şimdi ve her zaman için) Velin Hüccetin bin Hasan’a- salat ve rahmetin onun ve babalarının üzerine olsun- veli, koruyucu, öncü, yardımcı, kılavuz ve gözcü ol; böylece onu itaat edildiği halde yeryüzünde sakin (hakim) kıl ve uzun bir müddet onu orada faydalandır.”
Bu kitabı bendeniz Abbas-i Kummi 1347 yılında ilahi feyizler dergahı olan İmam Rıza (a.s)'ın hareminde bitirdim. Hamd başta da sonda da Allah'a mahsustur. Salat-u selam Muhammed'e ve Ehl-i Beyt'ine olsun....
______________________
[1] - Bihar’ul- Envar, c. 93, s. 258.
[2] - Bihar’ul- Envar, c. 41, s. 139.
[3] - Nehc’ul- Belağa, 195. Söz.
[4] - Kaf/19.
[5] - Nehc’ul-- Belağa, 108. Hutbe.
[6] - Kaf/22.
[7] - Nehc’ul-- Belağa, hutbe: 108.
[8] - Envar, c. 6, s. 170.
[9] - Bihar’ul- Envar, c. 71, s. 66.
[10] - Mustedrek’ul-- Vesail, c. 1, s. 92.
[11] - Bihar’ul- Envar, c. 71, s. 380.
[12] - Bihar’ul- Envar, c. 78, s. 238.
[13] - Bihar’ul- Envar, c. 94, s. 33.
[14] - Sefinet’ul-- Bihar, c. 7, s. 194
[15] - Bihar’ul- Envar, c. 89, s. 331.
[16] - Mefatih’ul-- Cinan, Adile duası.
[17] - a.g.e.
[18] - Sefinet’ul-- Bihar, c. 8, s. 107.
[19] - Vesail’uş- Şia, c. 17, s. 275.
[20] - Keşkul-u Şeyh Behai, c. 1, s. 232.
[21] - Kırat, kıymetli taşların tartılmasında kullanılan desigramlık ölçüdür. Miskalın yirmi dörtte biri, Dirhemin ise on altıda biridir.
[22] - Kafi, c. 3, s. 507.
[23] - Kafi, c. 4, s. 268
[24] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 218.
[25] - Men La Yahzuruh’ul-- Fakih, c. 1, s. 170. Başka bir baskıda s. 121.
[26] - A.g.e. c. 1, s. 450
[27] - Müstedrek’ul-- Vesail, c. 1, s. 146.
[28] - A.g.e.. c. 1, s. 148.
[29] - Sefinet’ul-- Bihar, c. 5, s. 163.
[30] - Kafi, c. 3, s. 285.
[31] - Dar’us- Selam, c. 20, s. 315
[32] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 244.
[33] - a.g.e. c. 8, s.217.
[34] - a.g.e. c. 7, s. 168.
[35] - a.g.e. c. 7, s. 168
[36] - a.g.e. c. 6, s. 218
[37] - Usul-u Kafi, c. 6, s. 327.
[38] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 222.
[39] - a.g.e. c. 6, s. 221.
[40] - a.g.e. c. 6, s. 221
[41] - a.g.e. c. 6, s. 221.
[42] - a.g.e. c. 74, s. 330
[43] - Sefinet’ul-- Bihar, c. 7, s. 195.
[44] - a.g.e. c. 7, s. 195.
[45] - a.g.e. c 7, s. 195
[46] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 221.
[47] - Sefinet’ul-- Bihar, c. 7, s. 195.
[48] - Müstedrek’ul-- Vesail, c. 1, s. 340
[49] - Sefinet’ul-- Bihar, c. 7, s. 194.
[50] - a.g.e. c. 8, s. 189.
[51] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 215.
[52] - a.g.e. c. 79, s. 23.
[53] - İkbal’ul-- A’mal, s. 629.
[54] - a.g.e. s. 651.
[55] - Müstedrek’ul-- Vesail, c. 1, s. 301
[56] - Bihar’ul-Envar. c. 89, s. 314.
[57] -.Sefinet’ul-- Bihar, c. 7, s. 193.
[58] - İkbal’ul-- A’mal, s. 656.
[59] - a.g.e. s. 656.
[60] - a.g.e. s. 656.
[61] - a.g.e. s. 656.
[62] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 223
[63] - a.g.e. c. 6, s. 261
[64] - Ravzat’ul-- Muttakin, c. 1, s. 458
[65] - Men La Yahzuruh’ul-- Fakih, c. 1, s. 185.
[66] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 134
[67] - a.g.e. c. 73, s. 97
[68] - Sefinet’ul-- Bihar, c. 1, s. 570.
[69] - Dar’us- Selam, c. 1, s. 268
[70] - Sefinet’ul- Bihar, c. 1 s. 268.
[71] - Sefinet’ul- Bihar c. 8 s. 132.
[72] - Camiu'l-Ahbar s. 1979.
[73] - Camiu'l-Ahbar, s. 197
[74] - Sefinetu'l-Bihar c. 8, s. 133
[75] - Bihar’ul- Envar, c. 71, s. 59
[76] - Zad’ul- Mead, s.573-574.
[77] - Zad’ul- Mead/ 573-574.
[78] - Zad’ul- Mead/573-574.
[79] - Zad’ul- Mead/ 574
[80] - Dar'us-selam c. 2, s. 165.
[81] - Darus'selam c. 2, s. 155
[82] - Daru's-Selam c. 2 s. 245
[83] - Dar'us Selam c. 2, s. 244
[84] - Bihar’ul- Envar c. 6, s. 268
[85] - Bihar’ul- Envar, c. 71, s. 111
[86] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 220.
[87] - Araf 187.
[88] - Bihar’ul- Envar c. 6, s. 312.
[89] - Belki maksat, İsrafil'in tek başına ve habersiz gelişi kastedilmektedir, dolayısıyla Cebrail ve Mikail ile birlikte Lut ve benzeri kavimleri helak etmek için birlikte inişiyle çelişmemektedir, Allah her şeyi daha iyi bilir.
[90] - Bihar’ul- Envar c. 16, s. 292.
[91] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 58
[92] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 110.
[93] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 293.
[94] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 295.
[95] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 295.
[96] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 298.
[97] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 302
[98] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 302.
[99] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 302.
[100] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 302.
[101] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 303.
[102] - Neml/89.
[103] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 117.
[104] - Bihar’ul- envar c. 7, s. 319
[105] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 332.
[106] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 285.
[107] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 302
[108] - Bihar’ul- Envar c. 99, s. 295-300
[109] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 104.
[110] - Mearic/42-44
[111] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 111.
[112] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 113.
[113] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 111.
[114] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 211.
[115] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 197.
[116] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 217.
[117] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s, 218.
[118] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s, 218.
[119] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s, 198
[120] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s, 197.
[121] - Enbiya/103, Bihar’ul- Envar, c. 7, s, 168.
[122] - İkbal’ul- A'mal/685.
[123] - Bihar’ul- Envar, c. 91, s. 384
[124] - Nebe/18.
[125] - A'raf/8-9.
[126] - Karia/1-11
[127] - Bihar’ul- Envar, c. 91, s. 49-56.
[128] - Bihar’ul- Envar, c. 91, s. 56.
[129] - Bihar’ul- Envar, c. 91, s. 47.
[130] - Bihar’ul- Envar, c. 91, s. 70.
[131] - Bihar’ul- Envar, c. 91, s. 57.
[132] - Sefinet’ul- Bihar, c. 5, s. 171.
[133] - Ayn’ul- Hayat/ 415.
[134] - Tefsir-i Ebul Futuh Razi c. 4, s. 443.
[135] - Ayn’ul- Hayat/415.
[136] - Sefinet’ul- Bihar, c. 5, s. 171
[137]- Sefinet’ul- Bihar, c. 2 s. 682
[138] - Araf/199-202.
[139] - Yusuf/92.
[140] - Sefinet’ul- Bihar c. 2, s. 682
[141] - Bihar’ul- Envar, c. 45, s. 102.
[142] - Bihar’ul- Envar, c. 45, s. 102.
[143] - Sefinet’ul- Bihar, c. 4, s. 383.
[144] - Sefinet’ul- Bihar c. 2, s. 710.
[145] - Kehf/18.
[146] - Şeyh Behai, c. 1, s. 99.
[147] - Sefinet’ul- Bihar c. 5, s. 46.
[148] - Enbiya/1.
[149] - Talak/8-10.
[150] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 258.
[151] - A. K. c. 7, s. 367.
[152] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 274
[153] - A. K. c. 7, s. 259.
[154] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 265.
[155] - Ğaşiye/26.
[156] - Ebu Süleymani Darani Abdurrahman bin Atiyye meşhur bir zahittir. H. 235 yılında Dimaşk’ın köylerinden olan Darya’da vefat etmiştir, kabri orada meşhurdur. Ahmed bin Ebi’l Havari onun ashabındandır.
[157] - Sefinet’ul- Bihar/1.
[158] - Lokman/16.
[159] - Nehc’ul- Belağa/41.
[160] - Bihar’ul- Envar, c. 67, s. 73.
[161] - Sefinet’ul- Bihar, c. 3, s. 107.
[162] - Vesail'uş Şia c. 11, s. 245.
[163] - Tekvir/10.
[164] - İnşikak/7-13.
[165] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 314.
[166] - Bihar’ul- Envar, c. 102, s. 34.
[167] - İnşikak 7-8.
[168] - İnşikak 10-13.
[169] - Nur/22.
[170] - Bihar’ul- Envar, c. 43, s. 103.
[171] - Bihar’ul- Envar, c. 8, s. 64-71.
[172] - Saffat/24.
[173] -Fecr/14.
[174] - Fecr/23.
[175] - Fecr/14
[176] - Bihar’ul- Envar, c. 8, s. 65.
[177] - Bihar’ul- Envar, c. 22, s. 410.
[178] - İkbal’ul- A'mal/629.
[179] - Sevab’ul- A'mal/126.
[180] - Bihar’ul- Envar c. 99, s. 34.
[181] - Bihar’ul- Envar c. 8, s. 280
[182] - Bihar’ul- Envar, c. 8, s. 291.
[183] - Bihar’ul- Envar, c. 8, s. 287.
[184] - Meryem/39
[185] - Bihar’ul- Envar c. 8, s. 345.
[186] - Bihar’ul- Envar, c. 67, s. 361.
[187] - Al-i İmran/135-136
[188] - Bihar’ul- Envar c. 6, s. 23.
[189] - Ayn’ul- Hayat/189.
[190] - Bihar’ul- Envar c. 67, s. 387
[191] - Bihar’ul- Envar, c. 41, s. 11.
[192] - Bihar’ul- Envar, c. 67, s. 174.
[193] - Bihar’ul- Envar, c. 75, s. 399.
[194] - Rum/44.
[195] - Nehc'ül-Belağa/246. Söz.
[196] - Sefinet’ul- Bihar, c. 2, s. 610
[197] - Bihar’ul- Envar c. 75, s. 410.
[198] - Hz. Sadık şöyle rivayet ediyor: “Dünya Hz. İsa’ya mavi gözlü bir kadın şeklinde tecelli etti. Hz. İsa, “kaç koca ettin?”diye sordu.”Çok” dedi, “hepsini boşadın mi?”diye sordu.”Hayır hepsini öldürdüm, “dedi. Hz. İsa şöyle dedi: “eyvahlar olsun kalan kocalarına ki geçmiş kocalarından ibret almazlar.”
[199] - Sefinet’ul- Bihar, c.1, s.166.
[200] - Nehc’ul- Belağa/31. Mektup.
[201] - Nehc’ul- Belağa/228. Söz.
[202] - Keşkul, Şeyh Behai, c. 1, s. 227.
Alimlerin yazdığına göre gaybet zamanında inananların görevlerinden biri de Hz. Mehdi için dua etmek ve sadaka vermektir. Allah'ı övüp Peygamber'e ve Ehl-i Beyt'ine salavat gönderdikten sonra her zaman okunan dualardan biri de şudur:
“Allah’ım! Bu saatte ve bütün saatlerde (şimdi ve her zaman için) Velin Hüccetin bin Hasan’a- salat ve rahmetin onun ve babalarının üzerine olsun- veli, koruyucu, öncü, yardımcı, kılavuz ve gözcü ol; böylece onu itaat edildiği halde yeryüzünde sakin (hakim) kıl ve uzun bir müddet onu orada faydalandır.”
Bu kitabı bendeniz Abbas-i Kummi 1347 yılında ilahi feyizler dergahı olan İmam Rıza (a.s)'ın hareminde bitirdim. Hamd başta da sonda da Allah'a mahsustur. Salat-u selam Muhammed'e ve Ehl-i Beyt'ine olsun....
______________________
[1] - Bihar’ul- Envar, c. 93, s. 258.
[2] - Bihar’ul- Envar, c. 41, s. 139.
[3] - Nehc’ul- Belağa, 195. Söz.
[4] - Kaf/19.
[5] - Nehc’ul-- Belağa, 108. Hutbe.
[6] - Kaf/22.
[7] - Nehc’ul-- Belağa, hutbe: 108.
[8] - Envar, c. 6, s. 170.
[9] - Bihar’ul- Envar, c. 71, s. 66.
[10] - Mustedrek’ul-- Vesail, c. 1, s. 92.
[11] - Bihar’ul- Envar, c. 71, s. 380.
[12] - Bihar’ul- Envar, c. 78, s. 238.
[13] - Bihar’ul- Envar, c. 94, s. 33.
[14] - Sefinet’ul-- Bihar, c. 7, s. 194
[15] - Bihar’ul- Envar, c. 89, s. 331.
[16] - Mefatih’ul-- Cinan, Adile duası.
[17] - a.g.e.
[18] - Sefinet’ul-- Bihar, c. 8, s. 107.
[19] - Vesail’uş- Şia, c. 17, s. 275.
[20] - Keşkul-u Şeyh Behai, c. 1, s. 232.
[21] - Kırat, kıymetli taşların tartılmasında kullanılan desigramlık ölçüdür. Miskalın yirmi dörtte biri, Dirhemin ise on altıda biridir.
[22] - Kafi, c. 3, s. 507.
[23] - Kafi, c. 4, s. 268
[24] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 218.
[25] - Men La Yahzuruh’ul-- Fakih, c. 1, s. 170. Başka bir baskıda s. 121.
[26] - A.g.e. c. 1, s. 450
[27] - Müstedrek’ul-- Vesail, c. 1, s. 146.
[28] - A.g.e.. c. 1, s. 148.
[29] - Sefinet’ul-- Bihar, c. 5, s. 163.
[30] - Kafi, c. 3, s. 285.
[31] - Dar’us- Selam, c. 20, s. 315
[32] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 244.
[33] - a.g.e. c. 8, s.217.
[34] - a.g.e. c. 7, s. 168.
[35] - a.g.e. c. 7, s. 168
[36] - a.g.e. c. 6, s. 218
[37] - Usul-u Kafi, c. 6, s. 327.
[38] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 222.
[39] - a.g.e. c. 6, s. 221.
[40] - a.g.e. c. 6, s. 221
[41] - a.g.e. c. 6, s. 221.
[42] - a.g.e. c. 74, s. 330
[43] - Sefinet’ul-- Bihar, c. 7, s. 195.
[44] - a.g.e. c. 7, s. 195.
[45] - a.g.e. c 7, s. 195
[46] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 221.
[47] - Sefinet’ul-- Bihar, c. 7, s. 195.
[48] - Müstedrek’ul-- Vesail, c. 1, s. 340
[49] - Sefinet’ul-- Bihar, c. 7, s. 194.
[50] - a.g.e. c. 8, s. 189.
[51] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 215.
[52] - a.g.e. c. 79, s. 23.
[53] - İkbal’ul-- A’mal, s. 629.
[54] - a.g.e. s. 651.
[55] - Müstedrek’ul-- Vesail, c. 1, s. 301
[56] - Bihar’ul-Envar. c. 89, s. 314.
[57] -.Sefinet’ul-- Bihar, c. 7, s. 193.
[58] - İkbal’ul-- A’mal, s. 656.
[59] - a.g.e. s. 656.
[60] - a.g.e. s. 656.
[61] - a.g.e. s. 656.
[62] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 223
[63] - a.g.e. c. 6, s. 261
[64] - Ravzat’ul-- Muttakin, c. 1, s. 458
[65] - Men La Yahzuruh’ul-- Fakih, c. 1, s. 185.
[66] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 134
[67] - a.g.e. c. 73, s. 97
[68] - Sefinet’ul-- Bihar, c. 1, s. 570.
[69] - Dar’us- Selam, c. 1, s. 268
[70] - Sefinet’ul- Bihar, c. 1 s. 268.
[71] - Sefinet’ul- Bihar c. 8 s. 132.
[72] - Camiu'l-Ahbar s. 1979.
[73] - Camiu'l-Ahbar, s. 197
[74] - Sefinetu'l-Bihar c. 8, s. 133
[75] - Bihar’ul- Envar, c. 71, s. 59
[76] - Zad’ul- Mead, s.573-574.
[77] - Zad’ul- Mead/ 573-574.
[78] - Zad’ul- Mead/573-574.
[79] - Zad’ul- Mead/ 574
[80] - Dar'us-selam c. 2, s. 165.
[81] - Darus'selam c. 2, s. 155
[82] - Daru's-Selam c. 2 s. 245
[83] - Dar'us Selam c. 2, s. 244
[84] - Bihar’ul- Envar c. 6, s. 268
[85] - Bihar’ul- Envar, c. 71, s. 111
[86] - Bihar’ul- Envar, c. 6, s. 220.
[87] - Araf 187.
[88] - Bihar’ul- Envar c. 6, s. 312.
[89] - Belki maksat, İsrafil'in tek başına ve habersiz gelişi kastedilmektedir, dolayısıyla Cebrail ve Mikail ile birlikte Lut ve benzeri kavimleri helak etmek için birlikte inişiyle çelişmemektedir, Allah her şeyi daha iyi bilir.
[90] - Bihar’ul- Envar c. 16, s. 292.
[91] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 58
[92] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 110.
[93] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 293.
[94] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 295.
[95] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 295.
[96] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 298.
[97] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 302
[98] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 302.
[99] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 302.
[100] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 302.
[101] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 303.
[102] - Neml/89.
[103] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 117.
[104] - Bihar’ul- envar c. 7, s. 319
[105] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 332.
[106] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 285.
[107] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 302
[108] - Bihar’ul- Envar c. 99, s. 295-300
[109] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 104.
[110] - Mearic/42-44
[111] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 111.
[112] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 113.
[113] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 111.
[114] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 211.
[115] - Bihar’ul- Envar c. 7, s. 197.
[116] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 217.
[117] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s, 218.
[118] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s, 218.
[119] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s, 198
[120] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s, 197.
[121] - Enbiya/103, Bihar’ul- Envar, c. 7, s, 168.
[122] - İkbal’ul- A'mal/685.
[123] - Bihar’ul- Envar, c. 91, s. 384
[124] - Nebe/18.
[125] - A'raf/8-9.
[126] - Karia/1-11
[127] - Bihar’ul- Envar, c. 91, s. 49-56.
[128] - Bihar’ul- Envar, c. 91, s. 56.
[129] - Bihar’ul- Envar, c. 91, s. 47.
[130] - Bihar’ul- Envar, c. 91, s. 70.
[131] - Bihar’ul- Envar, c. 91, s. 57.
[132] - Sefinet’ul- Bihar, c. 5, s. 171.
[133] - Ayn’ul- Hayat/ 415.
[134] - Tefsir-i Ebul Futuh Razi c. 4, s. 443.
[135] - Ayn’ul- Hayat/415.
[136] - Sefinet’ul- Bihar, c. 5, s. 171
[137]- Sefinet’ul- Bihar, c. 2 s. 682
[138] - Araf/199-202.
[139] - Yusuf/92.
[140] - Sefinet’ul- Bihar c. 2, s. 682
[141] - Bihar’ul- Envar, c. 45, s. 102.
[142] - Bihar’ul- Envar, c. 45, s. 102.
[143] - Sefinet’ul- Bihar, c. 4, s. 383.
[144] - Sefinet’ul- Bihar c. 2, s. 710.
[145] - Kehf/18.
[146] - Şeyh Behai, c. 1, s. 99.
[147] - Sefinet’ul- Bihar c. 5, s. 46.
[148] - Enbiya/1.
[149] - Talak/8-10.
[150] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 258.
[151] - A. K. c. 7, s. 367.
[152] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 274
[153] - A. K. c. 7, s. 259.
[154] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 265.
[155] - Ğaşiye/26.
[156] - Ebu Süleymani Darani Abdurrahman bin Atiyye meşhur bir zahittir. H. 235 yılında Dimaşk’ın köylerinden olan Darya’da vefat etmiştir, kabri orada meşhurdur. Ahmed bin Ebi’l Havari onun ashabındandır.
[157] - Sefinet’ul- Bihar/1.
[158] - Lokman/16.
[159] - Nehc’ul- Belağa/41.
[160] - Bihar’ul- Envar, c. 67, s. 73.
[161] - Sefinet’ul- Bihar, c. 3, s. 107.
[162] - Vesail'uş Şia c. 11, s. 245.
[163] - Tekvir/10.
[164] - İnşikak/7-13.
[165] - Bihar’ul- Envar, c. 7, s. 314.
[166] - Bihar’ul- Envar, c. 102, s. 34.
[167] - İnşikak 7-8.
[168] - İnşikak 10-13.
[169] - Nur/22.
[170] - Bihar’ul- Envar, c. 43, s. 103.
[171] - Bihar’ul- Envar, c. 8, s. 64-71.
[172] - Saffat/24.
[173] -Fecr/14.
[174] - Fecr/23.
[175] - Fecr/14
[176] - Bihar’ul- Envar, c. 8, s. 65.
[177] - Bihar’ul- Envar, c. 22, s. 410.
[178] - İkbal’ul- A'mal/629.
[179] - Sevab’ul- A'mal/126.
[180] - Bihar’ul- Envar c. 99, s. 34.
[181] - Bihar’ul- Envar c. 8, s. 280
[182] - Bihar’ul- Envar, c. 8, s. 291.
[183] - Bihar’ul- Envar, c. 8, s. 287.
[184] - Meryem/39
[185] - Bihar’ul- Envar c. 8, s. 345.
[186] - Bihar’ul- Envar, c. 67, s. 361.
[187] - Al-i İmran/135-136
[188] - Bihar’ul- Envar c. 6, s. 23.
[189] - Ayn’ul- Hayat/189.
[190] - Bihar’ul- Envar c. 67, s. 387
[191] - Bihar’ul- Envar, c. 41, s. 11.
[192] - Bihar’ul- Envar, c. 67, s. 174.
[193] - Bihar’ul- Envar, c. 75, s. 399.
[194] - Rum/44.
[195] - Nehc'ül-Belağa/246. Söz.
[196] - Sefinet’ul- Bihar, c. 2, s. 610
[197] - Bihar’ul- Envar c. 75, s. 410.
[198] - Hz. Sadık şöyle rivayet ediyor: “Dünya Hz. İsa’ya mavi gözlü bir kadın şeklinde tecelli etti. Hz. İsa, “kaç koca ettin?”diye sordu.”Çok” dedi, “hepsini boşadın mi?”diye sordu.”Hayır hepsini öldürdüm, “dedi. Hz. İsa şöyle dedi: “eyvahlar olsun kalan kocalarına ki geçmiş kocalarından ibret almazlar.”
[199] - Sefinet’ul- Bihar, c.1, s.166.
[200] - Nehc’ul- Belağa/31. Mektup.
[201] - Nehc’ul- Belağa/228. Söz.
[202] - Keşkul, Şeyh Behai, c. 1, s. 227.
Yorum