Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Selamun Aleyküm

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: Selamun Aleyküm

    Kesinlikle hayır o zaman burada bir ihtilaf olduğu anlamına gelir kesin hüküm babında veremeyiz.
    Haktır Allahım Muhammed mahım
    Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

    Yorum


      #32
      Ynt: Selamun Aleyküm

      [quote author=Qom_u_aşk link=topic=22343.msg137415#msg137415 date=1324335456]
      evet şu ayette:

      Hani sana, “Muhakkak Rabbin, insanları çepeçevre kuşatmıştır” demiştik. Sana gösterdiğimiz o rüyayı da, Kur’an’da lânetlenmiş bulunan o ağacı da sırf insanları sınamak için vesile yaptık. Biz onları korkutuyoruz. Fakat bu, sadece onların büyük azgınlıklarını (daha da) artırdı. İsra 60

      buradaki lanetli ağaç yani şecere yani soy Ehlibeyti katleden Emevilerdir.. Ve ümmet Emevilerle denendi. Allah onları bir deneme vesilesi kıldı. Ehlibeyte musallat oldular. İmam Ali a.s.'ı İmam Hasan a.s.'ı İmam Hüseyn a.s.'ı ve İmam Zeynül Abidin a.s.'ı katlettiler..

      Allah'ın laneti onların üzerine olsun. Ancak Ümmet Ehlibeyte sahip çıkmadı. Peygamberin s.a.a. defalarca buyurduğu halde:

      Size iki ağır emanet bırakıyorum ki benden sonra bunara sımsıkı sarıldığınız sürece asla yolunuzu şaşırmazsınız. ikisi birbirinden daha değerlidir. kıyamete kadar birbirlerinden ayrılmayacaklardır. birincisi Allah'ın Kur'anı diğeri Ehibeytimdir.

      Kur'an baştan (devletin başından) uzaklaştırılır mı? Yasalar Kur'an'sız yapılabiir mi? Kur'an yıpratılır bir eve hapsedilebilir mi? biz ona değil başka bir kitaba uyacağız denebilir mi? İşte bu emaneti hem koruma hem de ona itaat etme şartımız varsa Ehlibeyt de öyledir. Ehlibeyt varkan başkası devletin başına geçirilemez, o varken başkasına itaat edilemez. O eve 25 (Ali a.s. 25 yıl hilafetten uzak tutulmuş başkasına biata zorlanmıştır) yıl hapsedilemez.. O başkasına uymaya zorlanamaz biata zorlanalamaz. (fatıma s.a.. ehlibeyttendir zorlanmıştır ama yine de Ebubekire biat etmemiştir)
      [/quote]


      Bu ayeti tefsir adam kim..
      Haktır Allahım Muhammed mahım
      Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

      Yorum


        #33
        Ynt: Selamun Aleyküm

        Ayette Allah'ın ve lanet edicilerin lanetinden söz ediyor mu?

        ayette isra 60 şecerei mel'une nedir?

        Yorum


          #34
          Ynt: Selamun Aleyküm

          Davetçi: Lanetlediklerine dair iki türlü delil vardır. Birincisi umumidir. Allah-u Teâla, İsra (17) suresinin 60. ayetinde Beni Ümeyye’yi “Şecere-i mel’une” (lanetlenmiş ağaç) olarak tanımlamaktadır.

          Nitekim Fahr-u Razi, Taberi, Kurtubi, Nişaburi, Süyuti, Şevkani, Alusi, İbn-i Ebi Hatem, Hatip Bağdadi, İbn-i Merduye, Hakim, Makrizi, Beyhaki ve kendi alim ve müfessirlerinizden diğer kimseler, mezkur ayetin tefsirinde İbn-i Abbas’tan (r.a) şöyle nakletmişlerdir:

          “Kur’an’da Lanetlenmiş ağaç”tan maksat, Emevilerdir. Zira Resulullah (s.a.a) uykuda onları, minber ve mihrabına saldıran maymunlar şeklinde gördü. Hazret uyandıktan sora Cebrail, mezkur ayetin nazil olduğunu haber vererek dedi ki: “Rüyandaki gördüğün maymunlar, Emevilerdir; onlar senden sonra hilafeti gasp edeceklerdir. Mihrap ve minberin 1000 ay onların tasarrufu altında olacaktır.

          Fahr-u Razi, İbn-i Abbas’tan naklediyor ki: “Resulullah (s.a.a), Beni Ümeyye arasından özellikle Hekem bin Ebi’l- As’ı adıyla anıyordu.”

          Binaenaleyh Kur’ân-ı Kerim’in hükmüne göre, Hekem bin Ebi’l- As “Şecere-i mel’une”den olduğu için mel’undur. Resulullah (s.a.a) özellikle onun adını anınca lanet okuyordu.

          Her iki fırkanın muteber ravilerinden, onların lanetlendiklerine dair bir çok hadis nakledilmiştir. Ama toplantının ilk gecesinde Şia hadislerinden delil getirmeyeceğimizi kararlaştırdığımızdan dolayı hatırımda kaldığı kadarıyla, hakikatin keşf olması için sadece sizin alimlerinizin naklettikleri hadis ve rivayetlere değinmek istiyorum:

          Hakim-i Nişaburi “Müstedrek”in c. 4, s. 487’inde, İbn-i Hacer-i Mekki de “Savaik”te Hakim’den şöyle naklediyor: Resulullah (s.a.a)’den nakledilen şu hadis sahih bir senetle bize ulaşmıştır:

          “Ehl-i Beytim benden sonra, yakın bir zamanda ümmetimden onları öldüren ve onları avare eden bazı kimselerle karşılaşacaklar; Beni Ümeyye, Beni Muğayre ve Beni Mahzum kabilelerinin bize olan kin ve düşmanlıkları herkesten daha fazladır.”

          Resulullah (s.a.a) bu sözü buyurduklarında Mervan çocuktu. Hazret ona işaret ederek şöyle buyurdular: “İşte bu vezeğ (kertenkele) oğlu vezeğ ve mel’un oğlu mel’undur.”

          Yine İbn-i Hacer, -bir hadis arayla Ömer bin Mirret’il- Cuhni’den- “Savaik”de, Halebi “Siret’ul- Halebiyye”nin c. 1, s. 337’sinde, Belazuri “Ensab”ın c. 5, s. 126’ında, Süleyman Belhi “Yenabi’ul- Mevedde”de, Hakim “Müstedrek”in c. 4, s. 481’inde, Demiri “Hayat’ul- Heyavan”nın c. 2, s. 299’unda, İbn-i Asakir kendi tarihinde, imam’ul- Harem “Zehair’ul- Ukba”da diğerleri Ömer bin Mirre’den şöyle nakletmişlerdir:

          “Hekem bin Ebi’l- As, Resulullah (s.a.a)’in yanına varmak için izin istedi. Resulullah (s.a.a) onu sesinden tanıyarak şöyle buyurdular:

          “O’na izin verin, Allah’ın laneti onun ve mümin olanlar hariç onun soyundan gelecek olanların üzerine olsun; onun soyundan gelecek olan müminler ne de azdır!”

          İmam Fahr-u Razi, Tefsir-i Kebir’in 5. cildinde, “Şeceret’ul- mel’une” (Lanetlenmiş ağaç) ayetinin manasında Ümm'ül- Mü’min’in Aişe’nin sözüne değinmektedir. O, Mervan’a şöyle diyordu:

          “Sen babanın sulbünde iken Allah-u Teâla onu lanetledi; sen Allah’ın lanetlediği zatın bir parçasısın.”

          Allame Mes’udi “Müruc’uz- Zeheb”in c. 1, s. 435’inde diyor ki: “Mervan bin Hekem, Resulullah’ın Medine’den kovduğu ve sürdüğü bir kimse idi.”

          Mervan’ın, Ebu Bekir ile Ömer’in zamanında Medine’ye gelmesine izin verilmedi. Ama Osman halife olur olmaz, Resulullah (s.a.a), Ebu Bekir ve Ömer’in aksine onu Medine’ye getirdi ve Beni Ümeyye’den olan diğer kimseleri kendi yanına toplayarak onlara aşırı derecede ilgi gösterdi.

          Nevvab: Kıble sahip (alicenap)! Hekem bin Ebi’l- As kimdi ve Resulullah (s.a.a) neden onu Medine’den sürgün etti?

          Davetçi: Hekem bin Ebi’l- As Osman’ın amcası idi. Taberi, İbn-i Esir ve Belazuri’nin “Ensab”ın c. 5, s. 17’sinde yazdıklarına göre, Hekem cahiliyet döneminde Resulullah’ın komşusu idi. O Hazreti, özellikle bi’setten sonra çok incitiyordu. Mekke’nin fethinden sonra Medine’ye gelerek zahirde İslam’ı kabul etti. Ama sürekli olarak toplumda Peygamber’i tahkir etmeye çalışıyordu. Resulullah (s.a.a) hareket ettiğinde, Hekem, Hazretin peşine takılarak O’nu, gözü, eli, ağzı, burnu ve hatta namazda bile bir takım hareketleriyle alay ederek küçümsemek istiyordu.

          Resulullah (s.a.a), bu hareketlerinden dolayı ona beddua etti. Bu dua neticesinde o havâleye yakalanarak ahmaklaşıp yarı deli oldu. Bir gün (özür dilemek için) Resulullah (s.a.a)’in evine gitti. Hazret dışarı çıkarak: “Kimse ondan taraf özür dilemesin; o, onun oğlu Mervan ve diğer aile fertleri Medine’yi terk etmelidirler.” buyurdu.

          Böylece Resulullah (s.a.a)’in emriyle Taif’e sürgün edildiler. Ebu Bekir ve Ömer’in hilafetleri döneminde, Osman şefaat ederek onların Medine’ye döndürülmesini istediyse de onlar kabul etmeyip şöyle dediler: “Resulullah’ın kovduğu ve sürdüğü kimseleri biz geri döndüremeyiz.”

          Ama Osman’ın kendisi hilafete ulaştığında, sahabe ve Müslümanların itirazlarına itina etmeyip onları Medine’ye getirdi. Üstelik onlara ikram ve bağışlarda bulundu; Mervan’ı hilafet sarayının reisi yaptı. Beni Ümeyye’nin bütün önde gelenlerini kendi etrafına toplayarak çok hassas, çok önemli görev ve makamları onlara verdi. İkinci halife Ömer’in de önceden tahmin ettiği gibi bunlar onun bedbahtlığına sebep oldular.

          Yorum


            #35
            Ynt: Selamun Aleyküm

            isra 60 suresinde lanetlenmiş ağacın zakkum ağaçı olduğu söyleniyor.
            Haktır Allahım Muhammed mahım
            Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

            Yorum


              #36
              Ynt: Selamun Aleyküm

              kim söylüyor (ben biliyorum da sizin düşünmeniz için diyorum)

              ve daha da uzatmamak adına sonraki soruyu sorayım:

              cehennemdeki zakkum ağacıyla ben dünyada nasıl deneneceğim?

              Yorum


                #37
                Ynt: Selamun Aleyküm

                [color=rgb(0, 0, 0)]Allahû Tealâ, bütün resûllerine cehennemi ve cenneti mutlaka göstermiştir. Peygamber Efendimiz (S.A.V), bir Nebî Resûl'dü. Allahû Tealâ, insanlara göstermediği birçok sırrını olduğu gibi cehennemdeki zakkum ağacını da kalp gözüyle Peygamber Efendimiz (S.A.V)'e göstermiştir. Peygamber Efendimiz (S.A.V), gördüklerini insanlara anlattıkça, bunlar insanlar için bir imtihan vesilesi olmuştur.
                [/color]
                [color=rgb(0, 0, 0)][/size]Allahû Tealâ, bu âyet-i kerimeyle Ebu Cehil'e bir cevap vermektedir. Ebu Cehil, kendi isteği üzerine getirilen kaymak ve hurmayı yer ve: "Biz bunlardan başka zakkum bilmeyiz. Muhammed sizi bir ateşle korkutuyor. Sonra da ne acayip şey ki; o cayır cayır yanan ateşte yeşil bir ağaç bitiyor." der. Allahû Tealâ diyor ki: [/color][color=rgb(0, 0, 0)][/size]56 / VÂKIA - 52: [/color][color=rgb(0, 96, 0)]Le âkilûne min şecerin min zakkumin.[/color][color=rgb(0, 0, 0)]Siz mutlaka zakkum ağacından yiyecek olanlarsınız. [/color]
                Haktır Allahım Muhammed mahım
                Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                Yorum


                  #38
                  Ynt: Selamun Aleyküm

                  insanlar için derken müşrikler mi kastediliyor?

                  ya mü'minler? onlar insanlar kapsamına girmiyor mu?

                  ve bir başka soru: bir adam (müşrik) Muhammed s.a.a'in peygamberliğine inanmadığında, Peygamberin ona (cehennemdeki) zakkum ağacını anlatması ve bu vesileyle ona inanıp inanmamaları konusunda bu ağacın fitne kılınması mantıklı mıdır? mantık derken Allah'ın hikmetine usulüne uygun mudur?

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: Selamun Aleyküm

                    ve o zakkum ağacı neden lanetlenmiş olsun? Cehennemde eziyetle görevli olan melekler Allah'ın melekleridir ve kutsal bir görev ifa ederler. Allah'ın emrini yerine getiren zakkum ağacı neden lanetlensin? Ağaç lanetlenir mi? peki suçu neymiş?

                    Dünyada Ehlibeyt katillerini lanetlemeyi Peygambere yakıştıramayanlar o ağacı lanetlediği iftirasını nasıl atarlar niçin atarlar?

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: Selamun Aleyküm

                      Ağaç lanetlenmiş olmasaydı cehennemde olmazdı.Sen nasıl lanetlenmiş ağaç cümlesinden emeviler anladığın gibi buda böyle...
                      Haktır Allahım Muhammed mahım
                      Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: Selamun Aleyküm

                        Benim anlamadığım Emeviler lanet ediliyorda İslamın en ilerleme dolu zamanı neden Emeviler döneminde oluyor.Hz.Muaviye (r.a) lanet edliyor ama İstanbul'u ilk kuşatanlardan bir tanesi.Ordusunda Eyüp ensar hazretleride var.
                        Haktır Allahım Muhammed mahım
                        Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: Selamun Aleyküm

                          [quote author=Cihandar link=topic=22343.msg137432#msg137432 date=1324338301]
                          Benim anlamadığım Emeviler lanet ediliyorda İslamın en ilerleme dolu zamanı neden Emeviler döneminde oluyor.[/quote]

                          Bismillahirrahmenirrahim,
                          Değerli kardeşim en fazla ilerlemeyi Japonlar sağladı.Bu durumda güneşe mi tapalım?
                          Puro,bildiğiniz puro işte.Bir ucunda ateş diğer ucunda bir aptal.. Malcolm X

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: Selamun Aleyküm

                            "ve o zakkum ağacı neden lanetlenmiş olsun? Cehennemde eziyetle görevli olan melekler Allah'ın melekleridir ve kutsal bir görev ifa ederler. Allah'ın emrini yerine getiren zakkum ağacı neden lanetlensin? Ağaç lanetlenir mi? peki suçu neymiş?"

                            bu sorunun cevabı şu değil:

                            Ağaç lanetlenmiş olmasaydı cehennemde olmazdı.Sen nasıl lanetlenmiş ağaç cümlesinden emeviler anladığın gibi buda böyle..."

                            ben ağaç masumdur iradeli varlık değildir onun laneti hak edecek suçu nedir dedim. siz lanetlenmeseydi cehennem olmazdı dediniz.

                            benim dediğim lanetli ağaç derkenki delilim, ağaç kelimesi şecere demek arapçası şecere. soy anlamına da gelir. dalları gövdesi olan ağaç da.. soy da zaten bir gövdeden türeme olduğundan ağaca benzetmiştir. biz de kullanırız soy anlamında şecere kelimesini.

                            kelimenin etimolojik anlamı buna müsait. ama kelimenin hikmetli ve Allah'ın adaleti açısından düşündüğümüzde ağaç anlamına gelmesi mümkün değil. bir de tüm insanlar nasıl denenecek? tüm insanların içine müslümanlar da giriyor. Müslümanların Ehlibeytle denendiği açık değil midir? Peygamberden mütevatir olark gelen hadislerde Ehlibeyt emanet olarak bırakılmadı mı ? her emanet bir deneme vesilesi değil midir? ona sahip çıkılıyor gereği yapılıyor mu diye? ümmet bu emanete sahip çıktı mı? yoksa tüm Ehlibeyt şehit mi edildi? hem de ümmetten olduğunu söyleyenlerce? meşhur sahabeden biri der ki: bize Peygamber benden sonra nice fitneler çıkacak o zaman sabretmelisiniz, ama biz sabredemedik.. bu fitneler hangileriydi de sabredemediler?

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: Selamun Aleyküm

                              Hayır Emeviler İslam'ın doğal haline engel oldular. İslam Peygamber zamanında daha sıfırdan doğdu tüm Arap yarımadasına yayıldı. yayılmacı harika bir dindir. eğer Ehlibeyt başa geçseydi İslam şu an tüm dünyaya hakimdi.. Ama Emevi zulmü İslam'a mal edildi ve dünyaya islamı yanlış tanıttı. bu da İslam'ın yayılmasının önünde en büyük engeldi..

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: Selamun Aleyküm

                                [quote author=aykut111 link=topic=22343.msg137435#msg137435 date=1324365452]
                                Bismillahirrahmenirrahim,
                                Değerli kardeşim en fazla ilerlemeyi Japonlar sağladı.Bu durumda güneşe mi tapalım?
                                [/quote]


                                Arkadaşım japonlara islam dini geleli daha 100 sene olmadıysa tapın bence...İslam dini indirilmiş sadece Arap bölgesinde diğer bölgelere İslamı yaymak için hizmet etmiş br devlet hatalarıda olabilir ama iyiliklerinide göz ardı edemeyiz.Ayriyetten Halifelik Ehli Beyt soyundan gelenler olsaydı,mevcut saltanat devrrinden bi farkı olmazdı.Bana göre Halifeyi raşidin zamanları gerçekten güzel zamanlardır.Ensar ve Muhacir halifesinin kendisi seçiyordu.Bi nevi demokrasi gibi birşey
                                Haktır Allahım Muhammed mahım
                                Ali'dir şahım efendim Allah eyvallah

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X