Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ramazan ayı kaç gündür?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #91
    Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

    Sayın Sveydi size göre;


    Her insanın peygamber ve imamların hadislerini kendisi ele alıp kendisi mi hüküm çıkarıp ona göre amel etse daha iyidir,
    Yoksa peygamber ve imallardan gelen hadisler konusunda uzman olan alimlerin ictihadına uysa mı daha iyidir?

    Size göre müslümanların bir veliyyi emri müsliminin emrinde bir otoriteye tabi olması mı daha iyidir?
    Yoksa otorite tanımayıp herkesin kafasına göre hareket ettiği bir ortamda hareket etmesi mi daha iyidir?

    Size göre Ehlibeytin ve ehlibeyt soyunun rolü müslümanlara dini ve siyasi alanda önderlik etmesinin kıyamete kadar devam etmesi mi gerekiyor,

    Yoksa peygamber ve 12 imamdan gelen hadislerle insanlar kendi kendilerine ehlibeytin varis ulemasını kaale almadan amel etmesi mi daha iyidir?

    Size göre müslümanların, başlarında bir naibi imam veliyyiemri müslimin bir rehberin bulunduğu, peygamber ve 12 imamın sünnetinin icra olunduğu bir yönetime sahip olmaları mı gereklmidir?
    Yoksa her tabininin hadis kitaplarını kucağına alıp onlardan neyi anlıyorsa ona göre amel etmesi mi daha iyidir?


    Size göre Allame meclisi sizin söz konusu ettiğiniz hadislerden gafil olarak tek yanlı hadisleri mi ele almıştır siz mi Almlame Meclisinin bu yanlışını düzeltiyorsunuz?

    Alimlere saygıdan söz ediyorsunuz ama bunu pratiğe aktarmıyorsunuz. Mecburen rızaılillah namına müdahale etmek istiyorum. Üstad Velayet Nuru bu forumda bizleri onurlandıran bir ehlibeyt alimidir. Ama sizin yaklaşımınız bir alime duyulan saygıya biraz aykırılık arzediyor. Haksız mıyım?

    Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
    Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

    Yorum


      #92
      Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

      [quote author=sveydi link=topic=23732.msg158080#msg158080 date=1344505652]
      Bu güne kadar yapılan hesaplarda asla bu yaşanmadı. ne geçmişte nede gelecekte....sadece hesaplamasını bilenler zaten bizde bu hesabı yapıyor....
      [/quote]

      Hesaplama değil hilali gözetlemen gerekiyor, hesapladın ama hilali de gördün? Hangisine uyacaksın?
      Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
      Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

      Yorum


        #93
        Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

        [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg158072#msg158072 date=1344499693]
        CUMA GECESİ VE CUMA GÜNÜNÜN AMELLERİ

        İmam Sadık'tan (a.s) ise şöyle rivayet edilmiştir:
        "Kim Perşembe gününün öğlesinden Cuma gününün öğlesine kadarki zaman diliminde ölürse Allah Teala onu kabir sıkmasından korur."

        Ve yine İmam Sadık'tan şöyle rivayet edilmiştir:
        "Cumanın çok büyük bir hakkı ve saygınlığı vardır. O halde onun saygınlığını zayi etme, o günde Allah Teala'nın ibadetlerinden herhangi birinde kusur yapma, iyi amellerle Allah'a yaklaşmaya çalış ve Allah'ın bütün haramlarını terk et; çünkü o günde Allah Teala ibadet ve itaatin sevabını artırır, günahların cezasını siler, dünya ve ahirette müminlerin derecesini yükseltir. O gecenin fazileti gündüzüyle aynıdır. Cuma gecesini sabaha kadar namaz ve dua ile geçirebilecek durumda isen onu yap. Şüphesiz Alemlerin Rabbi Allah Cuma gecesi müminlerin iyiliklerini artırıp günahlarını silerek saygınlıklarının fazlalaştırmak için melekleri gökyüzünün birinci katına gönderir. Kuşkusuz Allah Teala bağışı geniş ve kerem sahibidir."

        Hz. Emirulmüminin Ali'den (a.s) şöyle rivayet edilmiştir:
        "Allah Teala Cumayı diğer günlerden seçmiş, gündüzünü bayram ve gecesini de gündüzü gibi kılmıştır. Cuma gününün faziletlerinden biri şudur: O gün Allah'tan istenen her hacet reva olur. Bir grup azabı hakketseler, Cuma gecesi ve Cuma gününe ulaşıp dua etseler Allah o azabı onlardan geri çevirir. Allah Teala takdir edilen işleri Cuma gecesi sağlamlaştırır. O halde Cuma gecesi gecelerin ve gündüzü de gündüzlerin en üstünüdür."

        Hz. Muhammed (s.a.a) ve Ehl-i Beytine (a.s) Perşembe günü ikindi namazından Cuma gününe kadar çok salavat göndermek müstehaptır. Sahih senetle İmam Cafer-i Sadık'tan (a.s) şöyle rivayet edilmiştir: "Perşembe günü ikindi vakti ulaşınca melekler altın kalemler ve gümüş sahifelerle gökten yere iner ve Perşembe'nin ikindi vakti, Cuma gecesi ve Cuma günü güneş batıncaya kadar Hz. Muhammed (s.a.a) ve Ehl-i Beyt'ine (a.s) gönderilen salavattan başka bir şeyi yazmazlar."

        İmam Sadık'tan (a.s) başka bir yerde de şöyle rivayet edilmiştir: "Kim Cuma gecesi veya gündüzü Ahkaf Suresini okursa, dünyada bir korkuyla karşılaşmaz; kıyamette ise o günün dehşet ve korkusundan güvende olur."

        İmam Cafer Sadık'tan (a.s) şöyle rivayet edilmiştir: "Kim Cuma gecesi veya gündüzünde Ahkaf suresini okursa dünyada bir korkuyla karşılaşmaz ve kıyametin de büyük korkusundan güvende olur."

        Bu hadislere dikkatle bakacak olursanız, cuma gecesinin cuma gününden önce olduğunu gösterdiklerini göreceksiniz. Bu konuda daha çok hadis bulmak mümkündür, ama bu kadarı yeterli olur inş.
        [/quote]

        bunların kaynaklarını yazarsanız arapçalarını inceleyebilelim..

        من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
        أبو النواس

        Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
        Ebu Nevves

        Yorum


          #94
          Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

          [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg158073#msg158073 date=1344500385]
          Hilali Görme ile İlgili Sorular

          Ayetullah Seyit Ali Hamanei

          S.845: Bildiğiniz gibi ayın sonunda (veya başında) hilalin şu durumları vardır:
          a) Hilalin batışı güneşin batışından önce olur.
          b) Hilalin batışı güneşin batışıyla aynı zamanda olur.
          c) Hilalin batışı güneşin batışından sonra olur.

          Buna gِöre şu soruları aydınlatmanızı rica ediyoruz:

          1- Fıkhî açıdan bu üç halden hangisi ayın ilk günü sayılır?

          2- Bu üç halin dakik elektironik hesap programlarıyla dünyanın en uzak noktaları için hesaplandığını farzedersek, bu hesaplardan gelecek ayın ilk gününü tespit etmek için istifade edebilir miyiz, yoksa gözle görmek mi şarttır?

          C: Ayın ilk gününün tespitinde ölçü, güneşin batışından sonra batan ve batmadan önce halk nezdinde normal yöntemle göِrülebilen hilaldir.

          S.846: Herhangi bir şehirde Şevval ayının hilali görülmediği halde; (İslam Cumhuriyeti'nde) televizyon ve radyodan Şevval ayının girdiğinin ilan edilmesi yeterli midir, yoksa bunu araştımak mı gerekir?

          C: Hilalin gِörüldüğüne veya veliyy-i fakih tarafından bayram ilan edildiğine dâir hüküm verildiğine güven verirse yeterlidir ve araştırmaya gerek yoktur.

          S.847: Havanın bulutlu oluşu veya başka sebeplerden dolayı Ramazan veya Şevval ayının ilk gününün hilalinin görünmeyişinden Ramazan ayının ilk günü ve Ramazan bayramı tespit edilemezse, Şaban veya Ramazan ayından otuz gün geçmeden Japonya'da, İran'ın ufukuna uyarak amel etmemiz câiz midir veya takvime mi güvenmemiz gerekir? Hükmümüzü açıklar mısınız?

          C: Ufukları bir olan komşu şehirlerde bile ne hilali görme yoluyla, ne iki adilin şehadet vermesi yoluyla ve ne de şer'î hakimin hüküm vermesi yoluyla ayın ilk günü tespit olmazsa, ayın ilk günü olduğunu bilmek için ihtiyat etmek farzdır. Japonya'nın batısında yeralan İran'da hilalin gِörülmesi, Japonya'da yaşayanlar için geçerli değildir.

          S.848: Hilalin gِrünmesi hususunda ufukların bir olması şart mıdır?

          C: Ufukları bir olan veya yakın olan beldelerde veya doğuda olan beldelerde hilalin görünmesi yeterlidir.

          S.849: Ufukların bir olmasından maksat nedir?

          C: Maksat bir meridyen çizgisinde olan şehirlerdir; bir meridyende olan iki şehre o iki şehrin ufukları birdir denir.

          S.850: Ayın 29'unda "Tahran ve Horasan"da Ramazan bayramı olursa Tahran ve Horasan'la ufukları bir olmayan mesela: "Buşehr"de yaşayanların da bayram etmeleri câiz midir?

          C: İki şehrin ufuğu arasındaki fark, birinde hilal görüldüğünde diğerinde görülmeyecek kadar fazla olursa; batıda olan şehirlerde hilalin görünmesi güneşin batıda olan şehirlere oranla daha ِönce battığı doğudaki şehirlerin ahalisi için yeterli değil, ama aksi olursa yeterlidir.

          S.851: Bir şehrin alimleri arasında hilalin tesbit olup olmadığı konusunda ihtilaf olur ve onların adil olduğu mükellef nezdinde belli olursa ve her birinin incelemelerinde hassas olduklarına güvenirse, mükellefin vazifesi nedir?

          C: Red ve ispatta iki delil arasında ihtilaf olursa, şöyle ki; bazıları hilalin göründüğünün ve bazıları ise görünmediğinin tespit olduğunu iddia ederlerse, bu iki şehadetin çelişmesi hükmüne girer, bu durumda; mükellef her iki görüşü bırakıp, (şer'î bir delil olmadığı durumlarda başvurması gereken) ikinci mertebedeki ilkelere uymalıdır. Ancak; aralarındaki ihtilaf hilalin tespit olduğunda ve tespit olunduğunun bilinmediğinde olursa; şöyle ki, bazıları hilalin gِöründüğünü iddia eder ve diğer bir grup hilali görmediklerini söِylerlerse hilalin gِöründüğünü iddia eden iki adilin sözleri mükellef için şer'î hüccettir ve onlara uyması farzdır. Yine şer'î hakim (veliyy-i fakih) hilalin göründüğüne hükmederse, bütün mükellefler için hükmü şer'î hüccettir ve ona uymaları farzdır.

          S.852: Bir adam hilali gِörür ve aynı şehirde olan hakimin veya başkasının bir sebep yüzünden hilali göremediklerini bilirse, hilali gördüğünü hakime bildirmekle mükellef midir?

          C: Bildirmesi farz değildir. Ancak; bildirmediği takdirde şer'î açıdan kötü bir sonuç (mefsede) ortaya çıkacaksa bildirmelidir.

          S.853: Bildiğiniz gibi büyük fakihlerden bir çokları ilmihallerinde Şevval ayının ilk gününün ispatlanmasını beş yolla sınırlandırmışlardır. Şer'î hakimin nezdinde tespit oluşu o yolların içinde yoktur. Bu durumda; sırf Şevval ayının ilk gününün bazı taklit mercilerince ispatlanışıyla mü'minlerin çoğu nasıl bayram edebilirler? Bu yolla hilalin tespitine güvenmeyen bir kimsenin vazifesi nedir?

          C: Şer'î hakim, (veliyy-i fakih) hilalin tespit olduğuna hükmetmedikçe, sırf onun yanında tespit olması başkalarının kendisine uyması için yeterli değildir. Ancak; bununla hilalin tesbit olduğuna dâir bir kimsede güven hasıl olursa yeterlidir.

          S.854: Müslümanların Veliyy-i emri mesela: Yarın Ramazan bayramı olduğuna hükmederse ve radyo-televizyon falan, filan şehirlerde hilalin göründüğünü bildirirse, bayram bütün beldeler için mi tespit olur, yoksa sadece o şehirlerde ve o şehirlerle ufukları bir olan şehirlerde mi tespit olur?

          C: Hakimin hükmü bütün beldeleri kapsarsa, hükmü tüm beldelerin şehirlerinde geçerlidir.

          S.855: Hilalin küçük ve ince olması ve ayın ilk gününün hilalinin özelliklerinde olması önceki gecenin ayın ilk gecesi olmadığına ve önceki ayın otuzu olduğuna delil olabilir mi? Bir kişi nezdinde Ramazan bayramı tespit olursa ve sonra bu yolla önceki günün bayram olmadığını anlarsa Ramazan ayının otuzuncu gününün kazasını ifa etmesi farz olur mu?

          C: Sırf hilalin küçük ve alçakta olması veya büyük ve yüksekte olması, genişliği veya darlığı ayın birinci gecesinin veya ikinci gecesinin hilali oluşuna şer'î bir hüccet ve delil değildir. Ancak; mükellef bundan bu konuda kesin bilgi edinirse, bilgisine göre amel etmesi farzdır.

          S.856: Ayın dolunay halinde (ayın ondördüncü gecesi) olduğu geceye istinaden ayın ilk gününü hesaplamak câiz midir? Şöyle ki, bu vasıtayla şek ettiği günün, örneğin; Ramazan ayının otuzuncu günü olduğu tespit edilebilir ki, o gün oruç tutmayan kimse Ramazan ayının otuzuncu günün kazasının kendisine farz olduğunu ve Ramazan ayının bâki olduğunu istishap ederek oruç tutan kimse de bu hususta bir mükellefiyetinin kalmadığını anlar.

          C: Bu konu, zikredilen hususlar için şer'î bir delil değildir. Ancak; mükellefin bir şeye kesin bilgi elde etmesine sebep olursa mükellefin kendi bilgisine uygun olarak davranması farzdır.

          S.857: Ayın ilk gününde istihlal (hilalı gözleme) farz-ı kifâye midir, yoksa ihtiyaten farz mıdır?

          C: İstihlal (hilalı gözleme), şer'an kendiliğinden farz değildir.

          S.858: Şaban ayı otuzla bitmese bile Mübarek Ramazan ayının ilk günü hilali görmekle mi tespit olur, takvimle mi?

          C: Ramazan ayının ilk günü şu yollarla tespit olur:

          a) Mükellefin şahsen hilali görmesiyle.
          b) İki adil kişinin şehadetiyle.
          c) Halk arasında kesin kanaat getirecek derecede yaygınlaşmasıyla.
          d) Şaban ayından otuz gün geçmesiyle.
          e) Şer'î hakimin hükmüyle.

          S.859: Herhangi bir devletin hilalin göِrüldüğünü ilan edilmesine uymanın câiz olduğu yerde ve bu ilan hilalin diğer beldelerde görüldüğüne dâir ilmi bir ölçü niteliğini taşıdığı takdirde bu devletin İslami bir devlet olması şart mıdır; yoksa zalim ve fasık bir devlet bile olsa bununla amel edilebilir mi?

          C: Bu hususta ِölçü mükellefe göِre yeterli olacak bir bِölgede (öِrneğin ufukları yakın olan bir bölgede) hilalin görüldüğüne dâir güven hasıl olmasıdır.

          http://www.ehlibeytalimleri.com/yazd...r.aspx?hid=813
          [/quote]

          hocam bu şeildemi tartışacagız,biz size ehli beytten kurandan ve bilimden delil sundugumuz zaman bize farklı farklı ehli beyt imamları ışından kişilerimi referans göstereceksiniz?neden bize kurandan ehli beytten ve blmden ispat etmek yerine kendi müctehidlerinizi dayanak gösteriyorsunuz?yoksa ehli beyt imamlarından kurandan ve bilimden söyleyecek sözünüz yokmu?

          Yorum


            #95
            Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

            [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=23732.msg158081#msg158081 date=1344505706]
            Sayın Sveydi size göre;


            Her insanın peygamber ve imamların hadislerini kendisi ele alıp kendisi mi hüküm çıkarıp ona göre amel etse daha iyidir,
            Yoksa peygamber ve imallardan gelen hadisler konusunda uzman olan alimlerin ictihadına uysa mı daha iyidir?

            Size göre müslümanların bir veliyyi emri müsliminin emrinde bir otoriteye tabi olması mı daha iyidir?
            Yoksa otorite tanımayıp herkesin kafasına göre hareket ettiği bir ortamda hareket etmesi mi daha iyidir?

            Size göre Ehlibeytin ve ehlibeyt soyunun rolü müslümanlara dini ve siyasi alanda önderlik etmesinin kıyamete kadar devam etmesi mi gerekiyor,

            Yoksa peygamber ve 12 imamdan gelen hadislerle insanlar kendi kendilerine ehlibeytin varis ulemasını kaale almadan amel etmesi mi daha iyidir?

            Size göre müslümanların, başlarında bir naibi imam veliyyiemri müslimin bir rehberin bulunduğu, peygamber ve 12 imamın sünnetinin icra olunduğu bir yönetime sahip olmaları mı gereklmidir?
            Yoksa her tabininin hadis kitaplarını kucağına alıp onlardan neyi anlıyorsa ona göre amel etmesi mi daha iyidir?


            Size göre Allame meclisi sizin söz konusu ettiğiniz hadislerden gafil olarak tek yanlı hadisleri mi ele almıştır siz mi Almlame Meclisinin bu yanlışını düzeltiyorsunuz?

            Alimlere saygıdan söz ediyorsunuz ama bunu pratiğe aktarmıyorsunuz. Mecburen rızaılillah namına müdahale etmek istiyorum. Üstad Velayet Nuru bu forumda bizleri onurlandıran bir ehlibeyt alimidir. Ama sizin yaklaşımınız bir alime duyulan saygıya biraz aykırılık arzediyor. Haksız mıyım?


            [/quote]

            mehmet kardeşim velayet nuru bir şii alimidir ben şii değil bir arap alevisiyim. benimde kendi alimlerim vardır ve tabi olduğum bir inanç vardır. şia bu inanca en yakın olanıdır ki hatırlarsanız daha önceki tartışmalarda da bir kaç konu dışında farkımız olmadığını söylemiştik. bizler Kur'an ve ehlibeyte tabiyiz sonra alimlerimize ama bizim alimlerimizin arasında meclisi yoktur. bu ona saygı duymadığımız kitaplarını okumadığımız anlamına gelmez.


            من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
            أبو النواس

            Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
            Ebu Nevves

            Yorum


              #96
              Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

              [quote author=Mehmet UFUKALP link=topic=23732.msg158082#msg158082 date=1344505768]
              Hesaplama değil hilali gözetlemen gerekiyor, hesapladın ama hilali de gördün? Hangisine uyacaksın?
              [/quote]
              hesaba uyacam çünkü bin yıldır biz bunu yapıyoruz hiç yanılmadık...

              من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
              أبو النواس

              Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
              Ebu Nevves

              Yorum


                #97
                Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg158072#msg158072 date=1344499693]
                CUMA GECESİ VE CUMA GÜNÜNÜN AMELLERİ

                İmam Sadık'tan (a.s) ise şöyle rivayet edilmiştir:
                "Kim Perşembe gününün öğlesinden Cuma gününün öğlesine kadarki zaman diliminde ölürse Allah Teala onu kabir sıkmasından korur."

                Ve yine İmam Sadık'tan şöyle rivayet edilmiştir:
                "Cumanın çok büyük bir hakkı ve saygınlığı vardır. O halde onun saygınlığını zayi etme, o günde Allah Teala'nın ibadetlerinden herhangi birinde kusur yapma, iyi amellerle Allah'a yaklaşmaya çalış ve Allah'ın bütün haramlarını terk et; çünkü o günde Allah Teala ibadet ve itaatin sevabını artırır, günahların cezasını siler, dünya ve ahirette müminlerin derecesini yükseltir. O gecenin fazileti gündüzüyle aynıdır. Cuma gecesini sabaha kadar namaz ve dua ile geçirebilecek durumda isen onu yap. Şüphesiz Alemlerin Rabbi Allah Cuma gecesi müminlerin iyiliklerini artırıp günahlarını silerek saygınlıklarının fazlalaştırmak için melekleri gökyüzünün birinci katına gönderir. Kuşkusuz Allah Teala bağışı geniş ve kerem sahibidir."

                Hz. Emirulmüminin Ali'den (a.s) şöyle rivayet edilmiştir:
                "Allah Teala Cumayı diğer günlerden seçmiş, gündüzünü bayram ve gecesini de gündüzü gibi kılmıştır. Cuma gününün faziletlerinden biri şudur: O gün Allah'tan istenen her hacet reva olur. Bir grup azabı hakketseler, Cuma gecesi ve Cuma gününe ulaşıp dua etseler Allah o azabı onlardan geri çevirir. Allah Teala takdir edilen işleri Cuma gecesi sağlamlaştırır. O halde Cuma gecesi gecelerin ve gündüzü de gündüzlerin en üstünüdür."

                Hz. Muhammed (s.a.a) ve Ehl-i Beytine (a.s) Perşembe günü ikindi namazından Cuma gününe kadar çok salavat göndermek müstehaptır. Sahih senetle İmam Cafer-i Sadık'tan (a.s) şöyle rivayet edilmiştir: "Perşembe günü ikindi vakti ulaşınca melekler altın kalemler ve gümüş sahifelerle gökten yere iner ve Perşembe'nin ikindi vakti, Cuma gecesi ve Cuma günü güneş batıncaya kadar Hz. Muhammed (s.a.a) ve Ehl-i Beyt'ine (a.s) gönderilen salavattan başka bir şeyi yazmazlar."

                İmam Sadık'tan (a.s) başka bir yerde de şöyle rivayet edilmiştir: "Kim Cuma gecesi veya gündüzü Ahkaf Suresini okursa, dünyada bir korkuyla karşılaşmaz; kıyamette ise o günün dehşet ve korkusundan güvende olur."

                İmam Cafer Sadık'tan (a.s) şöyle rivayet edilmiştir: "Kim Cuma gecesi veya gündüzünde Ahkaf suresini okursa dünyada bir korkuyla karşılaşmaz ve kıyametin de büyük korkusundan güvende olur."

                Bu hadislere dikkatle bakacak olursanız, cuma gecesinin cuma gününden önce olduğunu gösterdiklerini göreceksiniz. Bu konuda daha çok hadis bulmak mümkündür, ama bu kadarı yeterli olur inş.
                [/quote]

                1.cisi size lüten hadis ayet bilimsel veri aktarırken kaynaksız sunmamanızı rica ederim,bunun ne kadar önemli oldugunu tartşmanın seviyesi açısından ne kadar önem arzettiğini belirtmek isterim yoksa amacımız burayı full yazılarla doldurmak olmamalı!

                neden benim ve diğer arkadaşların sorularına cevap vermek yerine delillerini çürütmek yerine sadece tr ve arapça yazıarla doldurdugunuzu anlamıyorum.daha soruların çoguna cevap bile veremediniz.2 şey aklıma geliyor ya okumadınız yada verebilecek bir cevabınız yok özellikle kurandaki ayet olan gecenin gündüzü geçemiyecegi ayeti sizin tüm hesaplarınızı alt üst eder ,ayrıca aktarılan hadislere mürsel dediniz geçtiniz oysa neden mursel kim mursel demiş kaynagı ne?hiçbirini açıklamadınız sadece mursel diyip geçtiniz?ve o hadislerin tam zıttı gecenin gündüzden önce yaratıldıgı ve bu sebeple olduguna dair hadis sunun dedik cevap yok?

                dedimki sizin hesabınız bilime aykırı yani gözlemle bile hesabınızın yalnış oldugu tespit edilebilir hayır bilime aykırı degil dediniz ben size link bile verdim. şimdi kusura bakmayın sizin egitim durumunuzu bilmiyorum ama bir mevzunun bilime aykırı olup olmaması sadece onu inkar etmekle bilime uygun oldugunu söylemekle olmuyor maalesef,yani işler bu tarzınızla olmuyor.beni hergeçen zaman daha fazla şaşırtıyorsunuz.biz aleviler muctehitlerinizi asli referans olarak kabul etmedigimiz için (kutsallarınıza saygı duyarak) bize neler diyorsunuz neler buda komik bence,ben ehli beyti kuranı bilimi referans almışım başka bişeyi yada birini referans almak zorunda degilimki.zaten senin muctehitlerini referans alsaydım usuli olurdum ama degilm ben aleviyim.ben anlıyamıyorum sen ehli beyt ve kurandan iddianı ispatlıyamıyormusunki muctehitlerine başvuruyorsun?lütfen kardeşim duyarlı olalım saglıklı tartışalım bu şekilde olmuyor verilen ayet ve hadisleri ve bilimi kabul etmiyorsanız açık açık bbelirtin ama dayanak sunun ha dersenizki kardeşim ben dogmayım bunu kabul ederim delile ihtiyacım yok o zaman yine aygı duyarım ama o zaman birilerine bşeyi ispat etme iddiasında olmuyacaksın o zaman.

                Yorum


                  #98
                  Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                  [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg158065#msg158065 date=1344491168]
                  Muhterem kardeşim, Allame Meclisi bu işin uzmanıdır, kendisi de muhaddistir. Onu bir kenara koyalım sözünüz hiç size yakışmamış. Müçtehitleri bir kenara bırakırsak durum çok vahim olur, herkes kafasına göre fetva verir, başımıza müçtehit kesilir. Kaldı ki Allame Meclisi de hadislere dayanarak görüşünü belirtiyor, onun isnat ettiği hadisi okumadınız mı? La havle..
                  [/quote]

                  allame meclisi kuran ayetine göre yanılıyor ne yapacagız o zaman madem bu konu zannettiğin kadar bu kadar açık oz aman ehli beytten kurandan delil getirebilme durumunun olması gerekir.
                  durumu dramatik hale getirmenizi anlıyamıyorum.olay çok zor bir mevzu degil,aktarılan ehli beytten hadisler var kurandan apaçık bi ayet var,ve bilimsel veriler

                  Yorum


                    #99
                    Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                    [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg158070#msg158070 date=1344498273]
                    Ben bu konunun uzmanı değilim, ama hilalle ilgili Ehlibeyt mesajı dergisinin 17. sayısında çok güzel ve çok uzun bir yazı var, buraya nasıl ekleyeceğimi bilemiyorum..
                    Gerçi o sorduklarınızı herkesin bilmesi şart değldir. Hilal göründü mü bu yeter, Ehlibeyt dolun aya bakın günleri tesbit edin diye bir şey buyurmamışlar, hilali gördüğünüzde oruca başlayın, tekrar onu gördüğünüzde bayram edin buyurmuşlar.
                    Bir hadiste Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur:
                    "Biz ümmî bir ümmetiz, ne yazarız ne de hesap ederiz. Ay, şöyle şöyledir..."
                    Bu hadis, hesaba dayanılamayacağı hususunda açık bir nastır.
                    "(Ramazan) Hilali(ni) gördünüz mü oruç tutun, (Şevval) Hilali(ni) gördünüz mü bayram edin."
                    Buna benzer hadisler çoktur..

                    Tahminimce ne demek istediğimi çok iyi anlıyorsunuz ama anlamamaktan geliyorsunuz. Mübarek biz hilali ufukta kaç saat görebiliyoruz, akşama yakın bir zamanda görülüyor, ondan sonra da zaten batıyor, bize göre batıyor ama diğer ülkelere göre batmamış olabilir.. Bizim gözle görmemiz şarttır, kaç gün önceden doğmuşsa, ufuk farklılığından biz de onu görememişsek o bizi bağlamaz. Alimlerin çoğu ufuku şart biliyor. Hilalin Batıdaki ülkelerde görülmesi doğudaki ülkelerin insanları için geçerli değil, işte bunun için farklı günlerde oruca başlıyor ve bayram yapıyorlar. Görmekte hata yapabiliriz, ama şek günleri ihtiyat ederiz.. Zaten genelde birkaç gün önceden Ramazan'ı karşılarlar, bu konuda fazla sorun çıkmazinş.
                    Şimdi siz hilali görmeden kendi hesabınıza göre oruca başladınız diyelim, otuzu doldurmadan hilal görünse ne yaparsınız, o günü bayram mı yaparsınız yoksa illa da otuzu doldurmanız mı gerekir?
                    [/quote]

                    yine ayın halleri ile ilgili sorularıma cevap vermemişsin (artık ayın tabiatını bilmedigini düşünmeye başladım )
                    1.si bu kadar yazdık kardeşim,biz ay gözlemi ile ramazana başlamayız!hala bana hilalden bahsediyorsunuz bizim için ayın başlangıcı yeni aydır,yani tıpkı günümüzd bilimsel hesap gibi ve biz bunu 1000küsür yıldır yaparız!bizde hilal gözlemi yok ama saglamasını yaparız ve bu senede oldugu gibi 1000küsür yıldır ayı gözlemleriz ve hep zamanında yeni ay hilal ve dolunayı görürüz!bizde şaşma olmaz terddüd olmaz çünkü biz sadece yazılı şeylere degil gözlerimizlede bunu teid ederiz.şimdiye kadar hesabımızda bir sıkıntı olmadıgı için dediğin şeyi yaşamadık.yalnış heapladıgımızı farzedelimki dedigim kısatslarda düzeltilmeside çok basittir.
                    soru hilal kaç gün sürer?hilalden kaç gün sonra tam dolunay evresi olur?mümkünse cevabını bekliyorum!

                    Yorum


                      Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                      [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg158067#msg158067 date=1344494849]
                      1. gece ayın ilk günü değil, ilk gecesi oluyor. Arapçada "nehar" kelimesi gündüz demektir, "leyl" de gece demektir, "yevm" ise genelde geceyle gündüze denir. Bize göre "yevm" geceden başlıyor güneş doğup batıncaya kadar (24 saat) devam ediyor. Bazılarına göre ise güneşin doğuşundan başlıyor gecenin sonuna kadar devam ediyor..
                      Ebu Reyhani Biyrunî şöyle diyor: "Araplara göre "yevm" (yani geceyle gündüz birlikte) gün batımından başlıyor...Ama Rum, Fars ve onlarla muvafakat edenlere göre ise, güneşin doğuşundan başlıyor.
                      Ben Arapçasını aktarayım siz müsait olursanız zahmet omazsa tercüme edin:
                      قال أبوريحان البيروني : إن اليوم بليلته هو عودة الشمس بدوران الكل إلى دائرة فرضت ابتداء لذلك اليوم بليلته أي دائرة كانت إذا وقع عليها الاصطلاح وكانت عظيمة ، لان كل واحدة من العظام افق بالقوة أعني بالقوة أنه يمكن فيها أن يكون افقا لمسكن ما ، وبدوران الكل حركة الفلك بما فيه المرئية من المشرق إلى المغرب على قطبيه .

                      ثم إن العرب فرضت أول مجموع اليوم والليلة نقط المغارب على دائرة الافق ، فصار اليوم عندهم بليلته من لدن غروب الشمس عن الافق إلى غروبها من الغد ، والذي دعاهم إلى ذلك هو أن شهورهم مبتنية على مسير القمر ، مستخرجة من حركاته المختلفة ، مقيدة برؤية الاهلة لا الحساب ، وهي ترى لدى غروب الشمس ورؤيتها عندهم أول الشهر فصارت الليلة عندهم قبل النهار ، وعلى ذلك جرت عادتهم في تقديم الليالي على الايام إذا نسبوها إلى أسماء الاسابيع .

                      واحتج لهم من وافقهم على ذلك بأن الظلمة أقدم في المرتبة من النور ، وأن النور طار على الظلمة ، فالاقدم أولى أن يبتدأ به ، وغلبوا السكون لذلك على الحركة بإضافة الراحة والدعة ، وأن الحركة لحاجة وضرورة ، والتعب عقيب الضرورة فالتعب نتيجة الحركة ، وبأن السكون إذا دام في الاسطقسات مدة لم يولد فسادا فإذا دامت الحركة فيها واستحكمت أفسدت وحدثت الزلازل والعواصف والامواج وأشباهها .

                      فأما عند غيرهم من الروم والفرس ومن وافقهم فإن الاصطلاح واقع بينهم على أن اليوم بليلته هو من لدن طلوعها من افق المشرق إلى طلوعها منه بالغد ، إذ كانت شهورهم مستخرجة بالحساب غير متعلقة بأحوال القمر ولا غيره من الكواكب ، وابتداؤها من أول النهار ، فصار النهار عندهم قبل الليل .

                      [/quote]
                      demekki rum farslarla muvafakat eden araplar var!
                      bak kardeşim dikkat ettinmi 2miz arasındaki farka biz sana direk kurandan ehli beyt imamlarından ve bilimden delil sunuyoruz ama sen bu 3ü hariç heryerden delil gösteriyorsun,hadi bilime uysa vallah billah kabul edecem bilimede uymuyorki iddian gerçekten size hayret ediyorum bakalım bizim sorularımız hariç nelere cevap vereceksin sorularımız hariç maşallah herşeyi yazıyorsun ama unutma tüm doldurdugun bu yazılara ragmen tekrar tekrar kıstasımız olan kuran ehli beyt ve bilimden delillerimizi sunup sorularımızı sormaya devam edecegiz!

                      Yorum


                        Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                        [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg158071#msg158071 date=1344498900]
                        Dua kitaplarında gecenin gündüzden önce olduğunu gösteren birçok hadisler vardır, oları da paylaşayım:

                        -Ramazan Bayramı Gecesinin Amelleri-


                        Çok değerli ve faziletli gecelerden birisi de, ramazan bayramı gecesidir. Bu gecenin ibadet ve ihyası konusunda birçok hadis zikredilmiştir. Hatta bazı hadislerde bu gecenin faziletinin Kadir gecesinden az olmadığı vurgulanmıştır. Bu gece için şu ameller rivayet edilmiştir:
                        3- Akşam namazı, yatsı namazı, sabah namazı ve bayram namazının ardından şu zikrin okunması:
                        اللهُ اَكْبَرُ اللهُ اَكْبَرُ لا اِلـهَ إلاّ اللهُ وَاللهُ اَكْبَرُ، اللهُ اَكْبَرُ وَللهِ الْحَمْدُ، الْحَمْدُ للهِ عَلى ما هَدانا وَلَهُ الشُّكْرُ على ما اَوْلانا.
                        Ramazan Bayramı Gününün Amelleri

                        Bugün için de şu ameller rivayet edilmiştir:
                        1- Bayram gecesinde farizalardan sonra okunan tekbirleri sabah namazı ve bayram namazından sonra da okumak.
                        2- Sabah namazından sonra Seyyid İbn Tavus'un rivayet ettiği şu duayı okumak:
                        اَللّـهُمَّ اِنّي تَوَجَّهْتُ اِلَيْكَ بِمُحَمَّد اَمامي…
                        [/quote]

                        allah için şimdi bu paylaşmın delilmi?konumuzla ne alakası var,paylaşma ve konuyu sabote etme yarışınamı girecegiz böyle sadece forumu yazılarla doldurmakmıdır amaç!

                        Yorum


                          Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                          şimdi biz kuranı kerimden olan bu ayeti ne yapacagız,burada gece gündüzün önüne geçemez diyor ve sen sundugun onca kaynaktan muctehidlerinden geceyi gündüzün önüne geçirdik ne olacak şimdi acaba kim yanılıyor?sence?kuranmı yoksa alimlerinmi?

                          yasin suresi 40.ayeti:
                          لَا الشَّمْسُ يَنبَغِي لَهَا أَن تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ

                          '' وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ ''

                          Yorum


                            Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                            muhterem kardeşim biliyorum yoruluyrsun ama konuyu dagıtmaya çalışırsak sorulara asli kaynaklara odaklanmazsak yol alamıyacagız hepimiz yorulcagız.biz hep aynı soruları soracagız sizde soruların cevabı yerine hep konuyu dagıtacak alakasız ve tam cevap olmuyan şey yazacaksınız bu böyle sürer gider,yorulmamamız için lütfen rica edeiyorum sorulara ve asli kaynaklara odaklanalım,birbirimizi anlıyalım bak inan daha ben bikaç güne kadar tam anladım farkı hiç bilmiyordum bu kadar farkllıklarımızı herkesi bizim gibi zannedyordum tıpkı sizin bizim gündüzü geceden önce olduguna inanmamıza verdiğiniz tepki gibi.neyse tekrar konuya döneyim:

                            yine kuranda daha öncede belirttigim gibi namazla ilgili ayet gündüzün gecden önce olduguna delil oldugunu düşünüyorum yani eger gün geceyle başlamış olsaydı ilk vakit daha önce nedenleriyle belirttiğim gibi akşam yada yatsı olurdu,ancaak ilk vakit ögle vaktidir ve son vakit fecr dir
                            kuranda isra 78.ayet namazla ilgili önemli oldugunu düşünüyorum.
                            أَقِمِ الصَّلاَةَ لِدُلُوكِ الشَّمْسِ إِلَى غَسَقِ اللَّيْلِ وَقُرْآنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ كَانَ مَشْهُودًا
                            Ekımis salâte li dulûkiş şemsi ilâ gasakıl leyli ve kur’ânel fecr(fecri), inne kur’ânel fecri kâne meşhûdâ(meşhûden).
                            bence çok önemli bir ayet namaz bile gündüzle yani öglenle başlayıp fecrle bittigini çok açık ve net birşekilde göstermektedir
                            lütfen ama lütfen bize sadece ehli beyte a.s ve imamlarından a.s,kurandan,bilimden delil sunun yoksa boşa çabalamış oluruz sadece zaman kaybederiz.bunlardan delil sundugunuz zaman dogal olarak kabul etmeyecegimizi hesap edinizlütfen
                            saygılarımla

                            Yorum


                              Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                              [quote author=harbeli link=topic=23732.msg158094#msg158094 date=1344508975]

                              allah için şimdi bu paylaşmın delilmi?konumuzla ne alakası var,paylaşma ve konuyu sabote etme yarışınamı girecegiz böyle sadece forumu yazılarla doldurmakmıdır amaç!
                              [/quote]
                              Kusura bakmayın ama siz okuduğunuzu anlayamıyorsunuz galiba. Bakın ramazan bayramı gecesinden bahsediyor. Bu gece için şu ameller rivayet edilmiştir diyor:
                              3- Akşam namazı, yatsı namazı, sabah namazı ve bayram namazının ardından şu zikrin okunması:
                              اللهُ اَكْبَرُ اللهُ اَكْبَرُ لا اِلـهَ إلاّ اللهُ وَاللهُ اَكْبَرُ، اللهُ اَكْبَرُ وَللهِ الْحَمْدُ، الْحَمْدُ للهِ عَلى ما هَدانا وَلَهُ الشُّكْرُ على ما اَوْلانا

                              Akşam namazı, yatsı namazı, sabah namazı ve bayram namazını sıralıyor, yani bayram gecesi ibadetlerinde bu zikirleri söyleyin diyor. Eğer bayram gecesi, gündüzden sonraki gece olsaydı, önce bayram gününü daha bayram gecesinin zikirlerini sayardı. Ben mi anlatamıyorum yoksa siz mi anlayamıyorsunuz?

                              İkinci paragrafa bakalım:
                              Bugün için de şu ameller rivayet edilmiştir:
                              1- Bayram gecesinde farizalardan sonra okunan tekbirleri sabah namazı ve bayram namazından sonra da okumak.
                              2- Sabah namazından sonra Seyyid İbn Tavus'un rivayet ettiği şu duayı okumak:
                              اَللّـهُمَّ اِنّي تَوَجَّهْتُ اِلَيْكَ بِمُحَمَّد اَمامي

                              Ne demiş? Bayram gecesinde farizalardan sonra okunan tekbirleri sabah namazı ve bayram namazından sonra da okumak. Eğer bayram gecesi bayram gününden sonra olsaydı, Bayram gecesinde farizalardan sonra okunan tekbirleri sabah namazı ve bayram namazından sonra da okumak sünnettir demezdi.
                              Bilmiyorum bunu anlamak çok mu zordur?
                              عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                              Yorum


                                Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                                [quote author=harbeli link=topic=23732.msg158095#msg158095 date=1344509341]
                                şimdi biz kuranı kerimden olan bu ayeti ne yapacagız,burada gece gündüzün önüne geçemez diyor ve sen sundugun onca kaynaktan muctehidlerinden geceyi gündüzün önüne geçirdik ne olacak şimdi acaba kim yanılıyor?sence?kuranmı yoksa alimlerinmi?
                                yasin suresi 40.ayeti:
                                لَا الشَّمْسُ يَنبَغِي لَهَا أَن تُدْرِكَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ

                                '' وَلَا اللَّيْلُ سَابِقُ النَّهَارِ ''

                                [/quote]

                                Bu ayete diyeceğimiz bir şey yok, gündüz geceden önce yaratılmış olabilir, buna karşı çıkmıyorum ama dini amellerimiz kameri ayına göre olduğundan şer'i olarak geceler gündüzlerden öncedir. Çünkü hilal akşam gözüküyor, çok geçmeksizin de batıyor ve geceye giriyor, gündüzü ise geceden sonra geliyor.. Bunu kaç defa tekrarladım, kabul etmiyorum diyebilirsin ama bunu kabul edene de saygı duymalısınız..
                                عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X