Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Ramazan ayı kaç gündür?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #76
    Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

    evet şahsen bende bekliyorum
    ancak fikir sahibi olunması açısından şu ayetide paylaşmak isterim
    isra 78.ayet namazla ilgili önemli oldugunu düşünüyorum.
    أَقِمِ الصَّلاَةَ لِدُلُوكِ الشَّمْسِ إِلَى غَسَقِ اللَّيْلِ وَقُرْآنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ كَانَ مَشْهُودًا
    Ekımis salâte li dulûkiş şemsi ilâ gasakıl leyli ve kur’ânel fecr(fecri), inne kur’ânel fecri kâne meşhûdâ(meşhûden).
    bence çok önemli bir ayet namaz bile gündüzle yani öglenle başlayıp fecrle bitiyor!!!
    eger gece gündüzden önce olsaydı yukarıdaki paylaşımlarımda oldugu gibi akşam yada yada yatsı vakti ile (güneşin batışına göre degişecegi için)başlaması gerekirdi.vallahu a'lem

    Yorum


      #77
      Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

      [quote author=harbeli link=topic=23732.msg157945#msg157945 date=1344350442]

      ben merakınızı giderdigimi açık yadıgımı zannediyordum ama özür dilerim ısrarla yazdıgınıza göre zannettiğim kadar açıklayıcı olamamışım kusuruma bakmayın.
      biz cuma gecesini perşembe ,çarşamba yada cumartesi geceleri degil sadece cuma gündüzünden sonra gün batımı ile başlayıp cumartasi gün dogumu olan zamana deriz.yani önce gündüz sonra gece,bu tüm leyleler (geceler)içinde geçerlidir.bizde cuma gecesi, cuma gecesidir!
      [/quote]
      valla şunu görüyorum gerçekten çok garipsiz ve biz her şeyimiz taban tabana zıt (temel bazı konular hariç, Allah bilir onlarıda açsak onlardada farklılıklar çıkacak bunasıl bi iştir Allah Allah!
      Hz. İbrahim (a.s), "li yatmeinne qelbi" diyor ya, ben de o babdan yani daha çok mutmain olmak için açıklamanızı istedim.
      Şimdi kusura bakmayın yine kalbimin mutmain olması için şunu da sorayım:
      Size göre İmam Hüseyin (a.s) Aşura gecesi şehit olmuş muydu?!
      عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

      Yorum


        #78
        Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

        [quote author=sveydi link=topic=23732.msg157933#msg157933 date=1344346531]
        velayet nuru kardeşim allame meclisi nin ne dediğini kenara koyalım biz imamlar ne demiş ona bakalım olur mu?
        [/quote]
        Muhterem kardeşim, Allame Meclisi bu işin uzmanıdır, kendisi de muhaddistir. Onu bir kenara koyalım sözünüz hiç size yakışmamış. Müçtehitleri bir kenara bırakırsak durum çok vahim olur, herkes kafasına göre fetva verir, başımıza müçtehit kesilir. Kaldı ki Allame Meclisi de hadislere dayanarak görüşünü belirtiyor, onun isnat ettiği hadisi okumadınız mı? La havle..
        عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

        Yorum


          #79
          Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

          [quote author=sveydi link=topic=23732.msg157934#msg157934 date=1344346727]
          işte sıkıntıda da burada siz ayı gördükten sonra oruca başlıyorsunuz oysa bilimde diyorki ayın birinci günü görülmez. ayrıca gördüğünüzde siz diyorsunuz ki gece gündüzden önce gelir o yüzden etesi gün ramazında ilk günü olur.
          işte biz bunu kabul etmiyoruz hem bilime hemde ehlibeyte aykırıdır.
          [/quote]
          Ne bilime aykırıdır, ne de Ehlibeyt inancına. Hilali görmekle ilgili o kadar sahih hadisleri (ki matemkar kardeş onlardan bazlarını aktardı)niye görmek istemiyorsunuz? 14 asırdır müslümanlar hilale bakarak oruç tutuyorlar, o zaman onların hepsi yanlış mı yapmış?
          Ay tabiatın doğal ve gerçek bir takvimidir. Bu doğal takvim, öylesine düzenlidir ki, insan ona bakarak bütün işlerini düzene koyabilir.
          "..Yılların sayı ve hesabını bilmeniz için, ona menziller tesbit eden O'dur."(Yunus/5)
          İster farz olsun ister sünnet, birçok ferdi ve toplumsal dini ameller, hilali görmeye, onun başlangıç ve bitimini bilmeye bağlıdır. Mübarek Ramazan ayının oruç ve bayramı, hacc amellerini yerine getirmek isteyenlerin Zilhicce ayının dokuzunda Mekke yakınında bulunan Arafat çölünde beklemeleri, yine Zilhicce'nin 9. gününün gecesi Meş'ar'da durmaları, 10, 11 ve 12. gecelerde Minada kalmları gibi amelleri sayabiliriz.
          "..De ki, (hilalin çeşitli halleri) insanlar ve hac için belirlenmiş vakitlerdir." (Bakara/189)
          Bütün bunların yanında hamilelik dönemi, çocuklara süt verme süresi, yaiselik zamanı, kadınların talak ve vefattaki iddetleri, İlahi hadlerin uygulanması, şer'i buluğun başlangıcı ve mala zekat düşmesinin zamanı gibi birçok işlerin düzenlenmesinde temel rolü oynamatadır..
          عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

          Yorum


            #80
            Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

            [quote author=harbeli link=topic=23732.msg157946#msg157946 date=1344351334]
            şimdi madem farzı misal bugün 7 agustos hilali gördük diyelim sizin mantıgınıza göre 7 agustosu 8.agustosa baglıyan gece 1.gece yani ayın ilk günü olur 8agustos gündüzü ise ayın il gündüzü oluryani daha saglıklı zamanları degerlendirmek için günü gündüz ve gece olarak ve zaman tarih vererek degerlendirme yaparsak daha anlaşılır olacagını düşünüyorum o zaman yukarıda verdiğim örnek sizin söyleminize uyuyormu acaba?mantıken böyle olması gerekir![/quote]

            1. gece ayın ilk günü değil, ilk gecesi oluyor. Arapçada "nehar" kelimesi gündüz demektir, "leyl" de gece demektir, "yevm" ise genelde geceyle gündüze denir. Bize göre "yevm" geceden başlıyor güneş doğup batıncaya kadar (24 saat) devam ediyor. Bazılarına göre ise güneşin doğuşundan başlıyor gecenin sonuna kadar devam ediyor..
            Ebu Reyhani Biyrunî şöyle diyor: "Araplara göre "yevm" (yani geceyle gündüz birlikte) gün batımından başlıyor...Ama Rum, Fars ve onlarla muvafakat edenlere göre ise, güneşin doğuşundan başlıyor.
            Ben Arapçasını aktarayım siz müsait olursanız zahmet omazsa tercüme edin:
            قال أبوريحان البيروني : إن اليوم بليلته هو عودة الشمس بدوران الكل إلى دائرة فرضت ابتداء لذلك اليوم بليلته أي دائرة كانت إذا وقع عليها الاصطلاح وكانت عظيمة ، لان كل واحدة من العظام افق بالقوة أعني بالقوة أنه يمكن فيها أن يكون افقا لمسكن ما ، وبدوران الكل حركة الفلك بما فيه المرئية من المشرق إلى المغرب على قطبيه .
            ثم إن العرب فرضت أول مجموع اليوم والليلة نقط المغارب على دائرة الافق ، فصار اليوم عندهم بليلته من لدن غروب الشمس عن الافق إلى غروبها من الغد ، والذي دعاهم إلى ذلك هو أن شهورهم مبتنية على مسير القمر ، مستخرجة من حركاته المختلفة ، مقيدة برؤية الاهلة لا الحساب ، وهي ترى لدى غروب الشمس ورؤيتها عندهم أول الشهر فصارت الليلة عندهم قبل النهار ، وعلى ذلك جرت عادتهم في تقديم الليالي على الايام إذا نسبوها إلى أسماء الاسابيع .
            واحتج لهم من وافقهم على ذلك بأن الظلمة أقدم في المرتبة من النور ، وأن النور طار على الظلمة ، فالاقدم أولى أن يبتدأ به ، وغلبوا السكون لذلك على الحركة بإضافة الراحة والدعة ، وأن الحركة لحاجة وضرورة ، والتعب عقيب الضرورة فالتعب نتيجة الحركة ، وبأن السكون إذا دام في الاسطقسات مدة لم يولد فسادا فإذا دامت الحركة فيها واستحكمت أفسدت وحدثت الزلازل والعواصف والامواج وأشباهها .

            فأما عند غيرهم من الروم والفرس ومن وافقهم فإن الاصطلاح واقع بينهم على أن اليوم بليلته هو من لدن طلوعها من افق المشرق إلى طلوعها منه بالغد ، إذ كانت شهورهم مستخرجة بالحساب غير متعلقة بأحوال القمر ولا غيره من الكواكب ، وابتداؤها من أول النهار ، فصار النهار عندهم قبل الليل .
            عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

            Yorum


              #81
              Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

              Allame Meclisi (r.a), önceki mesajımda dediğim gibi, şeriate göre gecenin gündüzden önce olduğunu söylüyor ve buna hadisden ve ashabın siresinden delil getiriyor. Arapçasını ekleyeyim Arapça bilen arkadaşlar zahmet olmazsa tercüme etsinler:

              الفائدة الثالثة : لا ريب في أن الليل بحسب الشرع مقدم على اليوم فما ورد في ليلة الجمعة مثلا إنما هي الليلة المتقدمة لاالمتأخرة ، وما يعتبره المنجمون وبعض العرب من تأخير الليلة فهو محض اصطلاح منهم ، ولا يبتني عليه شئ من أحكام الشريعة
              .
              ومما يدل عليه ما رواه الكليني في الروضة بسند موثق عن عمر بن يزيد قال : قلت لابي عبدالله عليه السلام : إن المغيرية يزعمون أن هذا اليوم لهذه الليلة المستقبلة ، فقال : كذبوا ، هذا اليوم لليلة الماضية ، إن أهل بطن نخلة حيث رأوا الهلال قالوا : قد دخل الشهر الحرام ( 1 ) وتوضيحه : أن المغيرية هم أتباع المغيرة بن سعد البجلي ، وهو من المذمومين المطعونين ، وقد روى الكشي أخبارا كثيرة في أنه كان من الكذابين على أبي جعفر عليه السلام وروي أنه كان يدعو الناس إلى محمد بن عبدالله بن الحسن ، و كان من الزيدية التبرية .
              وفي بعض النسخ " المغيرة " أي الذين غيروا دين الله من المخالفين .
              وقصة بطن نخلة هي ما ذكره المفسرون والمورخون أن النبي صلى الله عليه وآله بعث عبدالله بن جحش ومعه ثمانية رهط من المهاجرين ، وقيل اثنا عشر ، وأمره أن ينزل " نخلة " بين مكة والطائف ، فيرصد قريشا ويعلم أخبارهم فانطلقوا حتى هبطوا نخلة ، فوجدوا بها عمرو بن الحضرمي في عير تجارة قريش في آخر يوم من جمادى الآخرة ، وكانوا يرون أنه من جمادى وهو رجب ، فاختصم المسلمون ، فقال قائل منهم ، هذا غرة من عدو ، وغنم ( 1 ) رزقتموه ، فلا ندري أمن
              [size=12pt]
              الشهر الحرام هذا اليوم أم لا ، فقال قائل منهم ، لا نعلم هذا اليوم إلا من الشهر الحرام ، ولا نرى أن تستحلوه لطمع اشفيتم عليه ، فشدوا على ابن الحضرمي فقتلوه وغنموا عيره ، فبلغ ذلك كفار قريش فركب وفدهم حتى قدموا على النبي صلى الله عليه وآله فقالوا : أيحل القتال في الشهر الحرام ؟ فأنزل الله تعالى " يسئلونك عن الشهر الحرام قتال فيه الآية ( 1 ) " ويظهر من هذا الخبر كما ورد فيه بعض السير ، أيضا أنهم إنما فعلوا ذلك بعد رؤية هلاك رجب وعلمهم بكونه منه ، واستشهاده عليه السلام بأن الصحابة حكموا بعد رؤية الهلال بدخلول رجب ، فالليل سابق على النهار ومحسوب مع اليوم الذي بعده يوما ، وما سبق من تقدم خلق النهار على الليل لا ينافي ذلك كما لا يخفى .
              __________________________________________________ ________________
              ( 1 ) روضة الكافى : 332 .
              ( 2 ) الفرة : الغفلة ، والغنم كالقفل الغنيمة .

              عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

              Yorum


                #82
                Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                [quote author=harbeli link=topic=23732.msg157946#msg157946 date=1344351334]
                ayrıca daha öncede sordum tekrar soruyum ayın hilal durumu kaç gün sürer sizin kaynaklarınıza göre? ve dolunay ayın hilal durumundan kaç gün sonra oluşur(tüm bu soruların cevabı bilimsel olarak açıklanmış,sizin kaynaklarınız nedir)[/quote]
                Ben bu konunun uzmanı değilim, ama hilalle ilgili Ehlibeyt mesajı dergisinin 17. sayısında çok güzel ve çok uzun bir yazı var, buraya nasıl ekleyeceğimi bilemiyorum..
                Gerçi o sorduklarınızı herkesin bilmesi şart değldir. Hilal göründü mü bu yeter, Ehlibeyt dolun aya bakın günleri tesbit edin diye bir şey buyurmamışlar, hilali gördüğünüzde oruca başlayın, tekrar onu gördüğünüzde bayram edin buyurmuşlar.
                Bir hadiste Resulullah (s.a.a) şöyle buyurmuştur:
                "Biz ümmî bir ümmetiz, ne yazarız ne de hesap ederiz. Ay, şöyle şöyledir..."
                Bu hadis, hesaba dayanılamayacağı hususunda açık bir nastır.
                "(Ramazan) Hilali(ni) gördünüz mü oruç tutun, (Şevval) Hilali(ni) gördünüz mü bayram edin."
                Buna benzer hadisler çoktur..

                [quote author=harbeli link=topic=23732.msg157946#msg157946 date=1344351334]
                ayrıca ben anlamadım hilalin kısa sürede görünmesi ne demektir,benim anlıyacagım şekilde açıklıyabilirmisiniz yani hilalken birden bire ortadanmı kalkıyor?bunu açıklarmısınız çünkü eger maksadınız ayın sonundaki evresiyse ondan bi sonraki gün bilimsel olarak ve alevin 1400 yıldır kabul ettiği ayın hiç görülmedigi yeni ay evresidir.
                inanın sizi tam anlıyamadım neyi ispatlamaya çalıştınıgınız?mümkünse daha açıklayıcı yazarsanız sevinirim[/quote]

                Tahminimce ne demek istediğimi çok iyi anlıyorsunuz ama anlamamaktan geliyorsunuz. Mübarek biz hilali ufukta kaç saat görebiliyoruz, akşama yakın bir zamanda görülüyor, ondan sonra da zaten batıyor, bize göre batıyor ama diğer ülkelere göre batmamış olabilir.. Bizim gözle görmemiz şarttır, kaç gün önceden doğmuşsa, ufuk farklılığından biz de onu görememişsek o bizi bağlamaz. Alimlerin çoğu ufuku şart biliyor. Hilalin Batıdaki ülkelerde görülmesi doğudaki ülkelerin insanları için geçerli değil, işte bunun için farklı günlerde oruca başlıyor ve bayram yapıyorlar. Görmekte hata yapabiliriz, ama şek günleri ihtiyat ederiz.. Zaten genelde birkaç gün önceden Ramazan'ı karşılarlar, bu konuda fazla sorun çıkmazinş.
                Şimdi siz hilali görmeden kendi hesabınıza göre oruca başladınız diyelim, otuzu doldurmadan hilal görünse ne yaparsınız, o günü bayram mı yaparsınız yoksa illa da otuzu doldurmanız mı gerekir?
                عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                Yorum


                  #83
                  Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                  Dua kitaplarında gecenin gündüzden önce olduğunu gösteren birçok hadisler vardır, oları da paylaşayım:

                  -Ramazan Bayramı Gecesinin Amelleri-


                  Çok değerli ve faziletli gecelerden birisi de, ramazan bayramı gecesidir. Bu gecenin ibadet ve ihyası konusunda birçok hadis zikredilmiştir. Hatta bazı hadislerde bu gecenin faziletinin Kadir gecesinden az olmadığı vurgulanmıştır. Bu gece için şu ameller rivayet edilmiştir:
                  3- Akşam namazı, yatsı namazı, sabah namazı ve bayram namazının ardından şu zikrin okunması:
                  اللهُ اَكْبَرُ اللهُ اَكْبَرُ لا اِلـهَ إلاّ اللهُ وَاللهُ اَكْبَرُ، اللهُ اَكْبَرُ وَللهِ الْحَمْدُ، الْحَمْدُ للهِ عَلى ما هَدانا وَلَهُ الشُّكْرُ على ما اَوْلانا.
                  Ramazan Bayramı Gününün Amelleri

                  Bugün için de şu ameller rivayet edilmiştir:
                  1- Bayram gecesinde farizalardan sonra okunan tekbirleri sabah namazı ve bayram namazından sonra da okumak.
                  2- Sabah namazından sonra Seyyid İbn Tavus'un rivayet ettiği şu duayı okumak:
                  اَللّـهُمَّ اِنّي تَوَجَّهْتُ اِلَيْكَ بِمُحَمَّد اَمامي…
                  عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                  Yorum


                    #84
                    Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                    CUMA GECESİ VE CUMA GÜNÜNÜN AMELLERİ

                    İmam Sadık'tan (a.s) ise şöyle rivayet edilmiştir:
                    "Kim Perşembe gününün öğlesinden Cuma gününün öğlesine kadarki zaman diliminde ölürse Allah Teala onu kabir sıkmasından korur."

                    Ve yine İmam Sadık'tan şöyle rivayet edilmiştir:
                    "Cumanın çok büyük bir hakkı ve saygınlığı vardır. O halde onun saygınlığını zayi etme, o günde Allah Teala'nın ibadetlerinden herhangi birinde kusur yapma, iyi amellerle Allah'a yaklaşmaya çalış ve Allah'ın bütün haramlarını terk et; çünkü o günde Allah Teala ibadet ve itaatin sevabını artırır, günahların cezasını siler, dünya ve ahirette müminlerin derecesini yükseltir. O gecenin fazileti gündüzüyle aynıdır. Cuma gecesini sabaha kadar namaz ve dua ile geçirebilecek durumda isen onu yap. Şüphesiz Alemlerin Rabbi Allah Cuma gecesi müminlerin iyiliklerini artırıp günahlarını silerek saygınlıklarının fazlalaştırmak için melekleri gökyüzünün birinci katına gönderir. Kuşkusuz Allah Teala bağışı geniş ve kerem sahibidir."

                    Hz. Emirulmüminin Ali'den (a.s) şöyle rivayet edilmiştir:
                    "Allah Teala Cumayı diğer günlerden seçmiş, gündüzünü bayram ve gecesini de gündüzü gibi kılmıştır. Cuma gününün faziletlerinden biri şudur: O gün Allah'tan istenen her hacet reva olur. Bir grup azabı hakketseler, Cuma gecesi ve Cuma gününe ulaşıp dua etseler Allah o azabı onlardan geri çevirir. Allah Teala takdir edilen işleri Cuma gecesi sağlamlaştırır. O halde Cuma gecesi gecelerin ve gündüzü de gündüzlerin en üstünüdür."

                    Hz. Muhammed (s.a.a) ve Ehl-i Beytine (a.s) Perşembe günü ikindi namazından Cuma gününe kadar çok salavat göndermek müstehaptır. Sahih senetle İmam Cafer-i Sadık'tan (a.s) şöyle rivayet edilmiştir: "Perşembe günü ikindi vakti ulaşınca melekler altın kalemler ve gümüş sahifelerle gökten yere iner ve Perşembe'nin ikindi vakti, Cuma gecesi ve Cuma günü güneş batıncaya kadar Hz. Muhammed (s.a.a) ve Ehl-i Beyt'ine (a.s) gönderilen salavattan başka bir şeyi yazmazlar."

                    İmam Sadık'tan (a.s) başka bir yerde de şöyle rivayet edilmiştir: "Kim Cuma gecesi veya gündüzü Ahkaf Suresini okursa, dünyada bir korkuyla karşılaşmaz; kıyamette ise o günün dehşet ve korkusundan güvende olur."

                    İmam Cafer Sadık'tan (a.s) şöyle rivayet edilmiştir: "Kim Cuma gecesi veya gündüzünde Ahkaf suresini okursa dünyada bir korkuyla karşılaşmaz ve kıyametin de büyük korkusundan güvende olur."

                    Bu hadislere dikkatle bakacak olursanız, cuma gecesinin cuma gününden önce olduğunu gösterdiklerini göreceksiniz. Bu konuda daha çok hadis bulmak mümkündür, ama bu kadarı yeterli olur inş.
                    عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                    Yorum


                      #85
                      Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                      Hilali Görme ile İlgili Sorular

                      Ayetullah Seyit Ali Hamanei

                      S.845: Bildiğiniz gibi ayın sonunda (veya başında) hilalin şu durumları vardır:
                      a) Hilalin batışı güneşin batışından önce olur.
                      b) Hilalin batışı güneşin batışıyla aynı zamanda olur.
                      c) Hilalin batışı güneşin batışından sonra olur.

                      Buna gِöre şu soruları aydınlatmanızı rica ediyoruz:

                      1- Fıkhî açıdan bu üç halden hangisi ayın ilk günü sayılır?

                      2- Bu üç halin dakik elektironik hesap programlarıyla dünyanın en uzak noktaları için hesaplandığını farzedersek, bu hesaplardan gelecek ayın ilk gününü tespit etmek için istifade edebilir miyiz, yoksa gözle görmek mi şarttır?

                      C: Ayın ilk gününün tespitinde ölçü, güneşin batışından sonra batan ve batmadan önce halk nezdinde normal yöntemle göِrülebilen hilaldir.

                      S.846: Herhangi bir şehirde Şevval ayının hilali görülmediği halde; (İslam Cumhuriyeti'nde) televizyon ve radyodan Şevval ayının girdiğinin ilan edilmesi yeterli midir, yoksa bunu araştımak mı gerekir?

                      C: Hilalin gِörüldüğüne veya veliyy-i fakih tarafından bayram ilan edildiğine dâir hüküm verildiğine güven verirse yeterlidir ve araştırmaya gerek yoktur.

                      S.847: Havanın bulutlu oluşu veya başka sebeplerden dolayı Ramazan veya Şevval ayının ilk gününün hilalinin görünmeyişinden Ramazan ayının ilk günü ve Ramazan bayramı tespit edilemezse, Şaban veya Ramazan ayından otuz gün geçmeden Japonya'da, İran'ın ufukuna uyarak amel etmemiz câiz midir veya takvime mi güvenmemiz gerekir? Hükmümüzü açıklar mısınız?

                      C: Ufukları bir olan komşu şehirlerde bile ne hilali görme yoluyla, ne iki adilin şehadet vermesi yoluyla ve ne de şer'î hakimin hüküm vermesi yoluyla ayın ilk günü tespit olmazsa, ayın ilk günü olduğunu bilmek için ihtiyat etmek farzdır. Japonya'nın batısında yeralan İran'da hilalin gِörülmesi, Japonya'da yaşayanlar için geçerli değildir.

                      S.848: Hilalin gِrünmesi hususunda ufukların bir olması şart mıdır?

                      C: Ufukları bir olan veya yakın olan beldelerde veya doğuda olan beldelerde hilalin görünmesi yeterlidir.

                      S.849: Ufukların bir olmasından maksat nedir?

                      C: Maksat bir meridyen çizgisinde olan şehirlerdir; bir meridyende olan iki şehre o iki şehrin ufukları birdir denir.

                      S.850: Ayın 29'unda "Tahran ve Horasan"da Ramazan bayramı olursa Tahran ve Horasan'la ufukları bir olmayan mesela: "Buşehr"de yaşayanların da bayram etmeleri câiz midir?

                      C: İki şehrin ufuğu arasındaki fark, birinde hilal görüldüğünde diğerinde görülmeyecek kadar fazla olursa; batıda olan şehirlerde hilalin görünmesi güneşin batıda olan şehirlere oranla daha ِönce battığı doğudaki şehirlerin ahalisi için yeterli değil, ama aksi olursa yeterlidir.

                      S.851: Bir şehrin alimleri arasında hilalin tesbit olup olmadığı konusunda ihtilaf olur ve onların adil olduğu mükellef nezdinde belli olursa ve her birinin incelemelerinde hassas olduklarına güvenirse, mükellefin vazifesi nedir?

                      C: Red ve ispatta iki delil arasında ihtilaf olursa, şöyle ki; bazıları hilalin göründüğünün ve bazıları ise görünmediğinin tespit olduğunu iddia ederlerse, bu iki şehadetin çelişmesi hükmüne girer, bu durumda; mükellef her iki görüşü bırakıp, (şer'î bir delil olmadığı durumlarda başvurması gereken) ikinci mertebedeki ilkelere uymalıdır. Ancak; aralarındaki ihtilaf hilalin tespit olduğunda ve tespit olunduğunun bilinmediğinde olursa; şöyle ki, bazıları hilalin gِöründüğünü iddia eder ve diğer bir grup hilali görmediklerini söِylerlerse hilalin gِöründüğünü iddia eden iki adilin sözleri mükellef için şer'î hüccettir ve onlara uyması farzdır. Yine şer'î hakim (veliyy-i fakih) hilalin göründüğüne hükmederse, bütün mükellefler için hükmü şer'î hüccettir ve ona uymaları farzdır.

                      S.852: Bir adam hilali gِörür ve aynı şehirde olan hakimin veya başkasının bir sebep yüzünden hilali göremediklerini bilirse, hilali gördüğünü hakime bildirmekle mükellef midir?

                      C: Bildirmesi farz değildir. Ancak; bildirmediği takdirde şer'î açıdan kötü bir sonuç (mefsede) ortaya çıkacaksa bildirmelidir.

                      S.853: Bildiğiniz gibi büyük fakihlerden bir çokları ilmihallerinde Şevval ayının ilk gününün ispatlanmasını beş yolla sınırlandırmışlardır. Şer'î hakimin nezdinde tespit oluşu o yolların içinde yoktur. Bu durumda; sırf Şevval ayının ilk gününün bazı taklit mercilerince ispatlanışıyla mü'minlerin çoğu nasıl bayram edebilirler? Bu yolla hilalin tespitine güvenmeyen bir kimsenin vazifesi nedir?

                      C: Şer'î hakim, (veliyy-i fakih) hilalin tespit olduğuna hükmetmedikçe, sırf onun yanında tespit olması başkalarının kendisine uyması için yeterli değildir. Ancak; bununla hilalin tesbit olduğuna dâir bir kimsede güven hasıl olursa yeterlidir.

                      S.854: Müslümanların Veliyy-i emri mesela: Yarın Ramazan bayramı olduğuna hükmederse ve radyo-televizyon falan, filan şehirlerde hilalin göründüğünü bildirirse, bayram bütün beldeler için mi tespit olur, yoksa sadece o şehirlerde ve o şehirlerle ufukları bir olan şehirlerde mi tespit olur?

                      C: Hakimin hükmü bütün beldeleri kapsarsa, hükmü tüm beldelerin şehirlerinde geçerlidir.

                      S.855: Hilalin küçük ve ince olması ve ayın ilk gününün hilalinin özelliklerinde olması önceki gecenin ayın ilk gecesi olmadığına ve önceki ayın otuzu olduğuna delil olabilir mi? Bir kişi nezdinde Ramazan bayramı tespit olursa ve sonra bu yolla önceki günün bayram olmadığını anlarsa Ramazan ayının otuzuncu gününün kazasını ifa etmesi farz olur mu?

                      C: Sırf hilalin küçük ve alçakta olması veya büyük ve yüksekte olması, genişliği veya darlığı ayın birinci gecesinin veya ikinci gecesinin hilali oluşuna şer'î bir hüccet ve delil değildir. Ancak; mükellef bundan bu konuda kesin bilgi edinirse, bilgisine göre amel etmesi farzdır.

                      S.856: Ayın dolunay halinde (ayın ondördüncü gecesi) olduğu geceye istinaden ayın ilk gününü hesaplamak câiz midir? Şöyle ki, bu vasıtayla şek ettiği günün, örneğin; Ramazan ayının otuzuncu günü olduğu tespit edilebilir ki, o gün oruç tutmayan kimse Ramazan ayının otuzuncu günün kazasının kendisine farz olduğunu ve Ramazan ayının bâki olduğunu istishap ederek oruç tutan kimse de bu hususta bir mükellefiyetinin kalmadığını anlar.

                      C: Bu konu, zikredilen hususlar için şer'î bir delil değildir. Ancak; mükellefin bir şeye kesin bilgi elde etmesine sebep olursa mükellefin kendi bilgisine uygun olarak davranması farzdır.

                      S.857: Ayın ilk gününde istihlal (hilalı gözleme) farz-ı kifâye midir, yoksa ihtiyaten farz mıdır?

                      C: İstihlal (hilalı gözleme), şer'an kendiliğinden farz değildir.

                      S.858: Şaban ayı otuzla bitmese bile Mübarek Ramazan ayının ilk günü hilali görmekle mi tespit olur, takvimle mi?

                      C: Ramazan ayının ilk günü şu yollarla tespit olur:

                      a) Mükellefin şahsen hilali görmesiyle.
                      b) İki adil kişinin şehadetiyle.
                      c) Halk arasında kesin kanaat getirecek derecede yaygınlaşmasıyla.
                      d) Şaban ayından otuz gün geçmesiyle.
                      e) Şer'î hakimin hükmüyle.

                      S.859: Herhangi bir devletin hilalin göِrüldüğünü ilan edilmesine uymanın câiz olduğu yerde ve bu ilan hilalin diğer beldelerde görüldüğüne dâir ilmi bir ölçü niteliğini taşıdığı takdirde bu devletin İslami bir devlet olması şart mıdır; yoksa zalim ve fasık bir devlet bile olsa bununla amel edilebilir mi?

                      C: Bu hususta ِölçü mükellefe göِre yeterli olacak bir bِölgede (öِrneğin ufukları yakın olan bir bölgede) hilalin görüldüğüne dâir güven hasıl olmasıdır.

                      http://www.ehlibeytalimleri.com/yazd...r.aspx?hid=813
                      عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                      Yorum


                        #86
                        Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                        [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg158065#msg158065 date=1344491168]
                        Muhterem kardeşim, Allame Meclisi bu işin uzmanıdır, kendisi de muhaddistir. Onu bir kenara koyalım sözünüz hiç size yakışmamış. Müçtehitleri bir kenara bırakırsak durum çok vahim olur, herkes kafasına göre fetva verir, başımıza müçtehit kesilir. Kaldı ki Allame Meclisi de hadislere dayanarak görüşünü belirtiyor, onun isnat ettiği hadisi okumadınız mı? La havle..
                        [/quote]

                        işte velayet nuru biz müçtehid kabul etmiyoruz çünkü her başımıza müctehid kesilenin sözüne uyarsak zanında bile oruç tutamayacağız.
                        konu eğer çok karşıksa ve içinden çıkılamıyorsa o zaman alimlerin görüşüne başvurulur ama imamlar açıkça ramazan ile ilgili 30 gün sözünü söylemişler.... bu konuda müctehitlere ben niye tabi olayım.....

                        من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
                        أبو النواس

                        Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
                        Ebu Nevves

                        Yorum


                          #87
                          Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                          [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg158066#msg158066 date=1344492369]
                          Ne bilime aykırıdır, ne de Ehlibeyt inancına. Hilali görmekle ilgili o kadar sahih hadisleri (ki matemkar kardeş onlardan bazlarını aktardı)niye görmek istemiyorsunuz? 14 asırdır müslümanlar hilale bakarak oruç tutuyorlar, o zaman onların hepsi yanlış mı yapmış?
                          Ay tabiatın doğal ve gerçek bir takvimidir. Bu doğal takvim, öylesine düzenlidir ki, insan ona bakarak bütün işlerini düzene koyabilir.
                          "..Yılların sayı ve hesabını bilmeniz için, ona menziller tesbit eden O'dur."(Yunus/5)
                          İster farz olsun ister sünnet, birçok ferdi ve toplumsal dini ameller, hilali görmeye, onun başlangıç ve bitimini bilmeye bağlıdır. Mübarek Ramazan ayının oruç ve bayramı, hacc amellerini yerine getirmek isteyenlerin Zilhicce ayının dokuzunda Mekke yakınında bulunan Arafat çölünde beklemeleri, yine Zilhicce'nin 9. gününün gecesi Meş'ar'da durmaları, 10, 11 ve 12. gecelerde Minada kalmları gibi amelleri sayabiliriz.
                          "..De ki, (hilalin çeşitli halleri) insanlar ve hac için belirlenmiş vakitlerdir." (Bakara/189)
                          Bütün bunların yanında hamilelik dönemi, çocuklara süt verme süresi, yaiselik zamanı, kadınların talak ve vefattaki iddetleri, İlahi hadlerin uygulanması, şer'i buluğun başlangıcı ve mala zekat düşmesinin zamanı gibi birçok işlerin düzenlenmesinde temel rolü oynamatadır..
                          [/quote]

                          bilime aykırı değildir diyorsun ama bilim adamlarının bu konudaki çalışmalarının hiç birine bakmadan konuştuğun belli oluyor.
                          hilali görmek ile ilgili hadisleri kabul ediyorsun ama ramazanın 30 günden eksik olmayacağını söyleyen hadisleri es geçiyorsun.... bu nasıl oluyor?????

                          من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
                          أبو النواس

                          Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
                          Ebu Nevves

                          Yorum


                            #88
                            Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                            [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg158067#msg158067 date=1344494849]
                            1. gece ayın ilk günü değil, ilk gecesi oluyor. Arapçada "nehar" kelimesi gündüz demektir, "leyl" de gece demektir, "yevm" ise genelde geceyle gündüze denir. Bize göre "yevm" geceden başlıyor güneş doğup batıncaya kadar (24 saat) devam ediyor. Bazılarına göre ise güneşin doğuşundan başlıyor gecenin sonuna kadar devam ediyor..
                            Ebu Reyhani Biyrunî şöyle diyor: "Araplara göre "yevm" (yani geceyle gündüz birlikte) gün batımından başlıyor...Ama Rum, Fars ve onlarla muvafakat edenlere göre ise, güneşin doğuşundan başlıyor.
                            Ben Arapçasını aktarayım siz müsait olursanız zahmet omazsa tercüme edin:
                            قال أبوريحان البيروني : إن اليوم بليلته هو عودة الشمس بدوران الكل إلى دائرة فرضت ابتداء لذلك اليوم بليلته أي دائرة كانت إذا وقع عليها الاصطلاح وكانت عظيمة ، لان كل واحدة من العظام افق بالقوة أعني بالقوة أنه يمكن فيها أن يكون افقا لمسكن ما ، وبدوران الكل حركة الفلك بما فيه المرئية من المشرق إلى المغرب على قطبيه .
                            ثم إن العرب فرضت أول مجموع اليوم والليلة نقط المغارب على دائرة الافق ، فصار اليوم عندهم بليلته من لدن غروب الشمس عن الافق إلى غروبها من الغد ، والذي دعاهم إلى ذلك هو أن شهورهم مبتنية على مسير القمر ، مستخرجة من حركاته المختلفة ، مقيدة برؤية الاهلة لا الحساب ، وهي ترى لدى غروب الشمس ورؤيتها عندهم أول الشهر فصارت الليلة عندهم قبل النهار ، وعلى ذلك جرت عادتهم في تقديم الليالي على الايام إذا نسبوها إلى أسماء الاسابيع .
                            واحتج لهم من وافقهم على ذلك بأن الظلمة أقدم في المرتبة من النور ، وأن النور طار على الظلمة ، فالاقدم أولى أن يبتدأ به ، وغلبوا السكون لذلك على الحركة بإضافة الراحة والدعة ، وأن الحركة لحاجة وضرورة ، والتعب عقيب الضرورة فالتعب نتيجة الحركة ، وبأن السكون إذا دام في الاسطقسات مدة لم يولد فسادا فإذا دامت الحركة فيها واستحكمت أفسدت وحدثت الزلازل والعواصف والامواج وأشباهها .

                            فأما عند غيرهم من الروم والفرس ومن وافقهم فإن الاصطلاح واقع بينهم على أن اليوم بليلته هو من لدن طلوعها من افق المشرق إلى طلوعها منه بالغد ، إذ كانت شهورهم مستخرجة بالحساب غير متعلقة بأحوال القمر ولا غيره من الكواكب ، وابتداؤها من أول النهار ، فصار النهار عندهم قبل الليل .
                            [/quote]

                            Ebu Reyhani Biyrunî kim oluyor? [quote author=sveydi link=topic=23732.msg157933#msg157933 date=1344346531]

                            İmam Rıda 'nın bulunduğu ve Me'mun (l.a) önünde ceryan eden, gündüzün ve gecenin yaratılşması ile ilgili bir tartışmada: bazısı gündüz geceden önce yaratıldı bazısı da gece gündüzden önce yaratıldı dedi. sonunda İmam'a bu konudaki görüşleri soruldu. İmam (a.s) buyurdu ki: Allah (cc) gündüzü geceden önce yarattı ve ışığı karanlıktan önce eğer isteseniz size kur'andan isterseniz yıldızlardan delil göstereyim." (yıldızların burçların konumlarından bahsedip delilleri sundu sonrada ayet delilini verdi. verdiği ayet yasin suresi 40 ayeti.)

                            biharul envar 55/163
                            [/quote] bu hadisi ne yapalım peki hangisi daha değerli bizim için?


                            من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
                            أبو النواس

                            Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
                            Ebu Nevves

                            Yorum


                              #89
                              Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                              [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg158068#msg158068 date=1344495970]
                              Allame Meclisi (r.a), önceki mesajımda dediğim gibi, şeriate göre gecenin gündüzden önce olduğunu söylüyor ve buna hadisden ve ashabın siresinden delil getiriyor. Arapçasını ekleyeyim Arapça bilen arkadaşlar zahmet olmazsa tercüme etsinler:

                              الفائدة الثالثة : لا ريب في أن الليل بحسب الشرع مقدم على اليوم فما ورد في ليلة الجمعة مثلا إنما هي الليلة المتقدمة لاالمتأخرة ، وما يعتبره المنجمون وبعض العرب من تأخير الليلة فهو محض اصطلاح منهم ، ولا يبتني عليه شئ من أحكام الشريعة
                              .
                              ومما يدل عليه ما رواه الكليني في الروضة بسند موثق عن عمر بن يزيد قال : قلت لابي عبدالله عليه السلام : إن المغيرية يزعمون أن هذا اليوم لهذه الليلة المستقبلة ، فقال : كذبوا ، هذا اليوم لليلة الماضية ، إن أهل بطن نخلة حيث رأوا الهلال قالوا : قد دخل الشهر الحرام ( 1 ) وتوضيحه : أن المغيرية هم أتباع المغيرة بن سعد البجلي ، وهو من المذمومين المطعونين ، وقد روى الكشي أخبارا كثيرة في أنه كان من الكذابين على أبي جعفر عليه السلام وروي أنه كان يدعو الناس إلى محمد بن عبدالله بن الحسن ، و كان من الزيدية التبرية .
                              وفي بعض النسخ " المغيرة " أي الذين غيروا دين الله من المخالفين .
                              وقصة بطن نخلة هي ما ذكره المفسرون والمورخون أن النبي صلى الله عليه وآله بعث عبدالله بن جحش ومعه ثمانية رهط من المهاجرين ، وقيل اثنا عشر ، وأمره أن ينزل " نخلة " بين مكة والطائف ، فيرصد قريشا ويعلم أخبارهم فانطلقوا حتى هبطوا نخلة ، فوجدوا بها عمرو بن الحضرمي في عير تجارة قريش في آخر يوم من جمادى الآخرة ، وكانوا يرون أنه من جمادى وهو رجب ، فاختصم المسلمون ، فقال قائل منهم ، هذا غرة من عدو ، وغنم ( 1 ) رزقتموه ، فلا ندري أمن
                              [size=12pt]
                              الشهر الحرام هذا اليوم أم لا ، فقال قائل منهم ، لا نعلم هذا اليوم إلا من الشهر الحرام ، ولا نرى أن تستحلوه لطمع اشفيتم عليه ، فشدوا على ابن الحضرمي فقتلوه وغنموا عيره ، فبلغ ذلك كفار قريش فركب وفدهم حتى قدموا على النبي صلى الله عليه وآله فقالوا : أيحل القتال في الشهر الحرام ؟ فأنزل الله تعالى " يسئلونك عن الشهر الحرام قتال فيه الآية ( 1 ) " ويظهر من هذا الخبر كما ورد فيه بعض السير ، أيضا أنهم إنما فعلوا ذلك بعد رؤية هلاك رجب وعلمهم بكونه منه ، واستشهاده عليه السلام بأن الصحابة حكموا بعد رؤية الهلال بدخلول رجب ، فالليل سابق على النهار ومحسوب مع اليوم الذي بعده يوما ، وما سبق من تقدم خلق النهار على الليل لا ينافي ذلك كما لا يخفى .
                              __________________________________________________ ________________
                              ( 1 ) روضة الكافى : 332 .
                              ( 2 ) الفرة : الغفلة ، والغنم كالقفل الغنيمة .


                              [/quote]

                              meclisinin bu verdiği hadis bizim verdiğimiz diğer hadislerle, bilimle ve kur'anla çelişmektedir.

                              من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
                              أبو النواس

                              Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
                              Ebu Nevves

                              Yorum


                                #90
                                Ynt: Ramazan ayı kaç gündür?

                                [quote author=Velayet_Nuru link=topic=23732.msg158070#msg158070 date=1344498273]

                                Şimdi siz hilali görmeden kendi hesabınıza göre oruca başladınız diyelim, otuzu doldurmadan hilal görünse ne yaparsınız, o günü bayram mı yaparsınız yoksa illa da otuzu doldurmanız mı gerekir?
                                [/quote]

                                Bu güne kadar yapılan hesaplarda asla bu yaşanmadı. ne geçmişte nede gelecekte....sadece hesaplamasını bilenler zaten bizde bu hesabı yapıyor....

                                من لم يكن علويا حين تنسبه فما له في قديم الدهر مفتخر
                                أبو النواس

                                Nesebini (inancını) sorduğunda Alevi değilse, o kişinin Ahiret günü övüneceği hiçbir şeyi yoktur.
                                Ebu Nevves

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X