Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Sakife Sonrası

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #61
    Ynt: HALİFE EBU BEKİR DÖNEMİ VE İLK İCRAATLARI

    Ebû Bekir'in Zilkurba'ya (Ehl-i Beyt ve Haşimîlere) humustan pay ödeme sünnetini yürürlükten kaldırıp yasaklaması uygulamasını Halife Ömer (634-644) de aynen sürdürmüştür. Ebu Ubeyd, Kitabü'l Emval, s. 355.
    Bu Kitabın Türkçesi mevcut ama bende yok. Yayın evine ulaştım ama kitap tükenmiş. Bulursan bunada bakarsın inş.

    Yorum


      #62
      Ynt: HALİFE EBU BEKİR DÖNEMİ VE İLK İCRAATLARI

      Ebu Bekir'in bu yasakçı uygulaması uzun yıllar devam etmiş, nihayet Ömer b. Abdülaziz (717-720) bu haksız uygulamaya son vererek yeniden Ehl-i Beyt'e humustan pay vermiştir. İmam Ebu Yusuf, Kitabü'l Harac, s. 52.

      Yorum


        #63
        Ynt: HALİFE EBU BEKİR DÖNEMİ VE İLK İCRAATLARI

        Fedek, Arabistan'da Hayber civarında bir kasaba olup yahudilerle meskûn bir yerdi. İslam Ansiklopedisi, c. 4, s. 537, MEB. Yayınları.
        İslam Ansiklopedisini bulamadım.


        Yorum


          #64
          Ynt: HALİFE EBU BEKİR DÖNEMİ VE İLK İCRAATLARI

          [quote author=Mufazzal link=topic=8481.msg60906#msg60906 date=1257777125]
          Ünlü müfessir Zemahşerî, ilgili ayetin tefsirinde Abdullah b. Abbas'ın şu sözlerine yer veriyor: “Humus altı paydır. Üçü, Allah, Resûlü ve Ehl-i Beytinindir. Bu, Peygamber'in vefatına kadar devam etti. Ebu Bekir, humustaki bu hisseleri kaldırdı”. Zemahşerî, El-Keşşaf, c. 2, s. 211, 1. baskı, Darü'l İhya et-Türas el-Arabi, Beyrut-1997.
          Bildiğim kadarı ile El Keşşafın Türkçesi yok. Arapçası mevcut. Bunada siz bakarsanız memnun olurum.
          [/quote]

          kıt arapçamla el keşşafa baktım. Bu söz aynen var. Üçüncü görüş olarak Malik b. Enes'in görüşü olarak verilmiş. Aynen yukardaki gibi İbn Abbastan rivayet ediliyor hadis. Resul s.a.a. zamanında humus 6 pay idi. Bir hisse Allah için iki hisse Resul ve akrabası için kabzediliyordu. Ebubekir humusu üç (paya) indirdi..Devamında Ebubekir haşim oğullarını humustan mahrum etti.... şeklinde geçiyor..
          En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 01:16.

          Yorum


            #65
            Ynt: HALİFE EBU BEKİR DÖNEMİ VE İLK İCRAATLARI

            [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=8481.msg60910#msg60910 date=1257779380]
            [quote author=Mufazzal link=topic=8481.msg60906#msg60906 date=1257777125]
            Ünlü müfessir Zemahşerî, ilgili ayetin tefsirinde Abdullah b. Abbas'ın şu sözlerine yer veriyor: “Humus altı paydır. Üçü, Allah, Resûlü ve Ehl-i Beytinindir. Bu, Peygamber'in vefatına kadar devam etti. Ebu Bekir, humustaki bu hisseleri kaldırdı”. Zemahşerî, El-Keşşaf, c. 2, s. 211, 1. baskı, Darü'l İhya et-Türas el-Arabi, Beyrut-1997.
            Bildiğim kadarı ile El Keşşafın Türkçesi yok. Arapçası mevcut. Bunada siz bakarsanız memnun olurum.
            [/quote]

            kıt arapçamla el keşşafa baktım. Bu söz aynen var. Üçüncü görüş olarak Malik b. Enes'in görüşü olarak verilmiş. Aynen yukardaki gibi İbn Abbastan rivayet ediliyor hadis. Resul s.a.a. zamanında humus 6 pay idi. Bir hisse Allah için iki hisse Resul ve akrabası için kabzediliyordu. Ebubekir humusu üç (paya) indirdi..Devamında Ebubekir haşim oğullarını humustan mahrum etti.... şeklinde geçiyor..[/quote]

            Canı Gönülden teşekkür ediyorum Hocam. Allah razı olsun. Bu yardımınızı unutmayacağım inş.
            En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 01:16.

            Yorum


              #66
              Ynt: HALİFE EBU BEKİR DÖNEMİ VE İLK İCRAATLARI

              Burası, Hayber'in fethinde (629) Resûlullah'ın hissesine düşmüş ve Fedek arazisi Allah tarafından, “fey” olarak Peygamber (s.a.a.)'e tahsis edilmişti. Siret-i İbn Hişam, c. 3, s. 433, Kahraman Yayınları, İst. 1985., Ebu Yusuf, Kitabü'l Harac, s. 95, Sahih-i Buhari Tecrid-i Sarih Terc., c. 8, s. 236, 3. baskı.



              Sahihi Buharide, Humus ve Meğazi bölümünde ki Hayber Gazvesi kısmınada müracaat edebilirsiniz.


              Yorum


                #67
                Ynt: HALİFE EBU BEKİR DÖNEMİ VE İLK İCRAATLARI

                Zira Fedek'ın üzerine ne atlarla ne de develerle gidilmemiş yani savaş yoluyla alınmamıştı. Siret-i İbn Hişam, c. 3, s. 483.
                Bu melenin Fotosunu eklemeye gerek yok sanırım.

                Yorum


                  #68
                  Ynt: HALİFE EBU BEKİR DÖNEMİ VE İLK İCRAATLARI

                  Mufazzal kardeşin çaba ve araştırmalarından dolayı kendisine teşekkür ediyorum. Hudeyfe ve diğer kardeşlerin bu konu üzerinde bu kadar durmalarını da anlamış değilim. Açıkçası beni de sıkmaya başladı.
                  Peşaver Geceleri'nin ön sözünde -çok uzun olduğundan ki yaklaşık 96 sayfaydı hepisini tercüme etmedik- bazı sözlerin sonraki baskılarda atıldığını vurgulamış ve onlardan bazı örnekler vermişti. Bazen mesela Mısır baskısında bir sözün olduğunu görüp yazıyorsun ama son baskılarında ve özellikle tercümelerinde onu bulamıyorsun. Maalesef böyle şeyleri yapıyorlar. Onun için nere baskısı olduğunu yazmak gereklidir.
                  Ben şahsen, ilmine ve takvasına güvendiğim bir alim bir şeyi araştırıp yazmışsa onun sunduğu kaynaklara itibar ederim ve bir de kendim gidip bütün o kaynakları araştırmam. Bizim vaktimiz böyle tekrari işlerden daha değerlidir. Keşke tekrar araştıran şahıs da yazandan daha alim olsa. Gerçi zararı yoktur ama bu tür işlerle vakit geçirmek daha önemli işlerin terkedilmesine veya ertelenmesine sebep olur. Arkadaşlar özelden halledebilirler bu ihtilaflı meseleleri. Eğer yanlış olduğu ispatlanırsa o zaman bir açıklama yaparak doğrusu yazılabilir. Yaradan yar ve yardımcınız olsun
                  En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 01:15.
                  "Haksızlık edenler, hangi dönüşe (hangi akibete) döndürüleceklerini yakında bileceklerdir." (Şuara 227)

                  Yorum


                    #69
                    Ynt: HALİFE EBU BEKİR DÖNEMİ VE İLK İCRAATLARI

                    Konunun Devamı...

                    EBU BEKİR DÖNEMİNDE İSYANLAR VE NEDENLERİ

                    Resûlullah'ın irtihalinden önce başlayan ve vefatından sonra da ilk Halife EbuBekir devrinde yaygınlaşan isyan ve irtidat hareketleri, zaten sıcak olan Arabistan yarımadasını daha da sıcak bir hale getirir. Özellikle Peygamberimizin son günlerinde başlayan ve Ebu Bekir döneminde giderek yaygınlaşan isyan ve İslâm dışı şer hareketlerinin nedenlerini şöyle sıralamak mümkündür:

                    1- “Hilâfet” seçiminde “Sakife”deki oldu bittinin Müslüman halk üzerinde parçalayıcı rol oynaması,

                    2- İsyana katılan kabilelerin büyük çoğunluğunun, Kur'an'ın, “De ki, 'Müslüman olduk' deyin, iman ettik demeyin” kapsamına girenler olması, Hûcurat suresi, ayet: 14.

                    3- Başta Beni Tay kabilesi olmak üzere bazı Arap kabilelerinin, Ebu Bekir'e biat etmeyi reddetmeleri, İbn Kesir, El-Bidaye ve'n Nihaye, c. 6, s. 452.

                    4- Peygamber (s.a.a.)'in ağır hastalığı ve ardından vefatının doğurduğu boşluk,

                    5- Siyasal arzu ve isteklerini tatmin etmek isteyenlerin çeşitli vasıtalara başvurmaları ve bazı kabileleri isyana teşvik etmeleri,

                    6- Bazı kabilelerin, Ebu Bekir hükümetine zekât vermeyi şer'î görmemeleri,

                    7- Kabile asabiyetinden dolayı Kureyş hakimiyeti altına girmek istenmemesi,

                    8- Kabileler arasındaki geleneksel rekabet,

                    9- Kabileleri isyana teşvik eden ve peygmberlik iddiasında bulunan yalancıların (Müseyleme, Esved, Tuleyha ve Secah gibilerinin) kâhin olmaları, câhil kabileleri aldatmaları.

                    Nitekim Kur'an'da şöyle buyrulur: “Bedevî Araplar, küfür ve ikiyüzlülükte daha yaman ve Allah'ın, Elçisine indirdiği şeylerin sınırlarını tanımamaya daha müsaittirler. Allah (her şeyi) bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir. Bedevî Araplardan kimi var ki, verdiğini angarya sayar ve sizin başınıza belâlar gelmesini gözetlerler. O kötü belâ onların başına gelsin. Bedevî Araplardan kimi de var ki, Allah'a ve ahiret gününe inanırlar, verdiğini Allah katında yakın dereceler kazanmaya ve Elçinin dualarını almaya vesile sayarlar”. Tevbe Suresi, ayet: 97-99.

                    Şüphesiz bu ayetler, Bedevî Arapların halet-i ruhiyesini yansıtmakta, ayrıca farklı eğilim ve inançlarını da net bir biçimde ortaya koymaktadır. Gerçekten de Peygamber (s.a.a.)'in vefatından sonra Araplardan bir kısmı, peygamberlik iddiasında bulunan yalancı şarlatanların peşlerine takıldılar, bazı kabileler, irtidat ettiler. Bir kısım kabileler de Ebû Bekir'e zekât vermekten imtina edip ona biat etmeyi reddettiler.

                    Yakubi, Tarihü'l Yakubi, c. 2, s. 129. İbn Kesir, El-Bidaye, c. 6, s. 452.

                    Yorum


                      #70
                      Ynt: HALİFE EBU BEKİR DÖNEMİ VE İLK İCRAATLARI

                      3- Başta Beni Tay kabilesi olmak üzere bazı Arap kabilelerinin, Ebu Bekir'e biat etmeyi reddetmeleri, İbn Kesir, El-Bidaye ve'n Nihaye, c. 6, s. 452.



                      Bir kısım kabileler de Ebû Bekir'e zekât vermekten imtina edip ona biat etmeyi reddettiler.

                      Yakubi, Tarihü'l Yakubi, c. 2, s. 129. İbn Kesir, El-Bidaye, c. 6, s. 452.




                      DAHA DETAYLI BİLGİ İÇİN DARUL KİTAP.COMDAKİ EL BİDAYENİN 6. CİLT, 9. BÖLÜME MÜRACAAT EDİNİZ.

                      Yorum


                        #71
                        Ynt: HALİFE EBU BEKİR DÖNEMİ VE İLK İCRAATLARI

                        [quote author=f_altan link=topic=8481.msg60990#msg60990 date=1257813797]
                        Mufazzal kardeşin çaba ve araştırmalarından dolayı kendisine teşekkür ediyorum. [/quote]

                        Allah razı olsun hocam. Bizim yaptığımız, sizlerin yaptığı çalışmalardan istifade etmek tabiri caizse kopya çekmektir hocam. Allah cümle alimlerimizi başımızdan eksik etmesin inş.
                        En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 01:17.

                        Yorum


                          #72
                          Ynt: HALİFE EBU BEKİR DÖNEMİ VE İLK İCRAATLARI

                          [quote author=f_altan link=topic=8481.msg60990#msg60990 date=1257813797]
                          Hudeyfe ve diğer kardeşlerin bu konu üzerinde bu kadar durmalarını da anlamış değilim. Açıkçası beni de sıkmaya başladı.

                          [/quote]

                          SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

                          Sayın F.Altan özellikle son 2 yılda yaşadığım bazı olaylardan ve gördüğüm bazı araştırmalardan dolayı hangi alim olursa olsun vermiş olduğu kaynağı ben şahsen araştırma gereği duyuyorum. Siz ister buna o alime güvensizlik deyin ister kendini beğenmişlik benim için çokta önemli değil.

                          Ha o alimler/ler den daha çok ilmim yoktur eğer kasıt medrese eğitimi almak ise ama şuda var o alim/ler de masum değil yanıladabilir hatada yapabilir yanlış kaynakta verebilir/ler( örnek son olay)

                          EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                          Yorum


                            #73
                            Ynt: HALİFE EBU BEKİR DÖNEMİ VE İLK İCRAATLARI

                            SELAM OLSUN ALLAH'IN HABİBİNE VE TEMİZ PAK KILDIĞI EHLİ-BEYTE

                            Ebu Bekir ile alakalı olan sözün neyi kaldı Hudeyfe kardeş? Bitirilecek bir şey kaldı mı? Zadul Meadda bu söz geçmiyor. Mecmeuz Zevaidde geçiyormuş. El Bidayedede geçiyor. Başka ne kaldı Hudeyfe kardeş. Bu söz sonuçta var. Neyini devam ettireceğiz. Ben apaçık kaynak hatası demişim. Ve Zadul meadı silmiş yerine Mecmeuz Zevaid Yazmışım.
                            Nesi bittiki müslüman sadece tek bir kaynakta geçtiği ıspat edilmiş ( oda ayrıca konuşulması gereken bir konu zaten) Diğer kaynaklar incelendimi? Yok

                            Tabakat-ı İbn-i S'ad

                            Taberi Tarihi onda geçmediğini beyan ettim bu sizi tatmin ettimi?

                            Zadul Meadı silip yerine başka kaynak yazmışsın halada hata yapıyorsun sanırım farkında değilsin İbn Kayyım el-Cevziyye, Mecmeuz Zevaid, c. 5, s. 183 İbn-i Kayyum'un böyle bir eseri yok bu eser Ebi Bekir el-Heysemi'nindir. Peki bu incelendimi? Yok

                            Daha nesi bitti bu konu söylermisin?

                            Bilmiyorum! Onu sormadım Musa Hocaya. Mümkünse artık sen arar sorarsın.
                            Ben niye sorayım Musa hocaya kaynakları ben mi istedim sen mi? Eğer burda kastın şu ise Musa hocaya güven meselesi bundan emin ol senden daha çok Musa hocaya güvenirim ama konu güven meselesi değildir.

                            Hudeyfe kardeşim konu neden uzanıp gidiyor anlamıyorum. Muhterem Mecmeuz Zevaidin bende olmadığını sende biliyorsun. Az yukarıda durumu zaten izah etmişim. Bunu neden soruyorsun anlamıyorum. Araştırmayı yapan şahısda var mı yok mu onuda bilmiyorum. Olsa ne olacak ki. Telefonuna ulaşamıyorum. Sonuçta Musa Aydın Hoca buna bakmış ve bulmuş. Bize yardımcı olmuş.
                            Bunları yazan senmisin Mufazzal gerçekten inanamıyorum biraz geçmişe dönüp bazı şahısların getirdiği kaynaklarda neler istemiştik onları bir hatırlayıver bi zahmet. Eğer bu eser araştırmayı yapan şahısta yoksa bu büyük bir sorundur yok eğer varsa bazı şeyler istenecek.

                            Kardeş bu konunun bitirilecek bir tarafı yok. Konunun kendimce kapandığını düşünüyorum. Konuyu ne kesmek ne yarıda bölme gibi bir niyetimde yok. Ama sizin bazı kaynaklar üzerinde duruşunuzdan ve şüphenizden yola çıkarak ve bana yardımcı olma isteiğinizi anlayarak Başlığın başından itibaren verilen kaynakların scan halini sunmaya gayret ediyorum ve edeceğim inş.
                            Konunun bitirilecek çok tarafı var görmek lazım. Senin için kapanmış olabilir ama senin dediğin gibi benim şüphelerimden dolayı benim için bu konu kapanmadı kolay kolay kapanacağınada benzemiyor. Hz Ebubekir'in hutbesi ile ilgili konu başka yönlere kaydığı sürece ben başka başlık açar ordan devam ederim inş.
                            En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 06.08.2020, 01:16.
                            EY AZİZAN, BİZ KAR-ZARAR HESABI YAPMAKSIZIN SEVGİ'YE TESLİM OLUR SELAMA ERERİZ. KİM NE DERSE SÖYLESİN, SEVDİM ALİ'Yİ. KAR-ZARAR http://www.nuvezan.com/

                            Yorum


                              #74
                              Ynt: HALİFE EBU BEKİR DÖNEMİ VE İLK İCRAATLARI

                              Hudeyfe kardeş, söylediğiniz şeyde bir yanlışlık yok. Bir konunun doğruluğunu araştırmada bir yanlışlık yok. Ancak bunu ifade etmeye gerek var mı bilmiyorum. Bu söylenmeden de herkesin yapabileceği bir iştir. Eğer bir hata ve yanılma ise karşılaşıldı ise, bununda açıkça burada izah edilmesi gerekir. Şurada şu yanlış yapılmış diye. Ancak bu yapılmadan zan altında bırakmak için, kaynakları aktarmada insanlar yanlış yapabiliyor diye hatırlatmada bulunmak hele de bunu özellikle gereksizce dile getirmek, insanları ilmi konularda aydınlatma hevesi olan ve bu konuda kendilerini sorumlu hisseden insanların çabalarına hayırlı bir katkıda bulunmayacaktır. Bizim arzumuz ehlibeyt mektebine tabi insanların tabi oldukları mektebe yaraşır tavır içerisinde olmasıdır. Başka bir maksadımız yoktur.
                              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                              Yorum


                                #75
                                Ynt: HALİFE EBU BEKİR DÖNEMİ VE İLK İCRAATLARI

                                [quote author=Hudeyfe link=topic=8481.msg61011#msg61011 date=1257842108]
                                Nesi bittiki müslüman sadece tek bir kaynakta geçtiği ıspat edilmiş ( oda ayrıca konuşulması gereken bir konu zaten)[/quote]

                                Bilmiyorum, artık ne diyeyim. En iyisi şöyle diyeyim. Hudeyfe kardeşim Ebu Bekire Ait bu söz araştırmalarımız sonucu Zadul Meadda yok. İbni Kayyim bunu yazmamış. Ama cilt ve sayfa numarası benzerliğine baktığımızda muhtemelen Mecmeuz Zevaidle karıştırılmış olabilceğini düşünüyorum.

                                El Bidayede bunun geçtiğini biliyor ve görüyorsun. Parantez içinde (oda ayrıca konuşulması gereken konu) diyorsun. Nedir konu kardeşim. Yoksa eserin yazarı İbni Kesir bu hutbeyi nakledip redmi etmiş? Ne gibi bir konu olabilirki. Anlamış değilim doğrusu. Ayrıca artık şaşırıp kalıyorum. Siz Yok dediniz, hatta yazı kopyaladınız bak El Bidayenin verdiğin cilt ve sayfasında bu konu geçmiyor dedin. Bende senin kopyaladığın yazıyı okudum, içinde geçtiğini söyledim. Scan yaptım. Demek ki sende hata yapabiliyormuşsun. Hiç birimiz masum değiliz. Evet! Siz El Bidayede yok dediniz ben ise var dedim ve bunu gösterdim. Gönül isterdi ki Zadul Meadıda göstereyim. Ama Onda çıkmadı.

                                Müsait bir zamanında Mecmeuz Zevaidede bakarsın inş. Ben bakmıyıcam. Çünkü Arapçam yok. Bulamazsan, ararsın Musa Hocayı, ona sorarsın. Sen aramazsan bana dersin ben ararım. Buda sorun değil.


                                [quote author=Hudeyfe link=topic=8481.msg61011#msg61011 date=1257842108]
                                Diğer kaynaklar incelendimi? Yok

                                Tabakat-ı İbn-i S'ad

                                Taberi Tarihi onda geçmediğini beyan ettim bu sizi tatmin ettimi?[/quote]

                                İbni Sadın Tabakatında geçtiğini Yazarla teyid ettiğimi daha önce yazmış olmam. Sizin bulamamanız ise bir yayınevi veya baskı farkı olabilir. Bunu Telefonda konuşmuştuk seninle. Tarihi Taberi bendede var. Ama ben daha ona bakmadım. Akşama bakarım inş.

                                Bu arada sen kaynakları inceleme bak inş.


                                [quote author=Hudeyfe link=topic=8481.msg61011#msg61011 date=1257842108]
                                Zadul Meadı silip yerine başka kaynak yazmışsın halada hata yapıyorsun sanırım farkında değilsin İbn Kayyım el-Cevziyye, Mecmeuz Zevaid, c. 5, s. 183 İbn-i Kayyum'un böyle bir eseri yok bu eser Ebi Bekir el-Heysemi'nindir. Peki bu incelendimi? Yok

                                Daha nesi bitti bu konu söylermisin?[/quote]

                                Hudeyfe kardeşim! Bunu daha dün akşam telefonda görüştük. Aynı şekilde izah ettim. Zadul Meadda yok, bulamadık dedim. Ben de özür dileyerek Zadul meadı silip yerine Mecmeuz Zevaidi yazdım. Mecmeuz Zevaidin cilt, sayfa numarsı tutuyor. Muhtemelen bir hata olduğunuda belirttim. Mecmeuz Zevaidin, İbni kayyimin eseri olmadığını bende biliyorum. Daha dün akşam telefonda ne demiştim abi: Olabilirki araştırmayı yapan şahıs, Mecmeuz Zevaid yazacağına Zadul Mead yazmıştır. Dikkat edersen alt paragraflarda ve araştırmanın daha foruma bırakmadığım üst taraflarında sıklıkla Zadul Mead kaynak olarak kullanılmış. Bir karışıklık olupda, Mecmeuz Zevaid yerine Zadul Meadda yazabilir. Bunda ne var anlamadım. Bizler masum ki değiliz. Bu meseleyi uzatmanın ne anlamı var halen çözmüş değilim.

                                Mecmeuz Zevaidi inceledin mi diyorsun. Ve yok demişsin. Bunu yazman birincisi hata. Daha dün akşam telefonda yaptığımız 40 dakkalık görüşmede, Arapça kaynakları sen incele demişim. Benim arapçam yok demişim. Üstlerde de Mecmeuz Zevaidi Musa Aydından aldığımı belirtim, güvencimin sonsuz olduğunu belirtmişim. Ve buraya aktarmışım. Zadul Meadı silmiş YOK Demiş ve Hatadan dolayı ÖZÜRDE dilemişim. Dur bir daha özür dileyeyim aziz Muhterem.


                                SAYIN FORUM ÜYELERİ, EBU BEKİRİN, BENİM BİR ŞEYTANIM VAR... SÖZÜNDE GÖSTERDİĞİM ZADUM MEAD İSİMLİ KAYNAKDA BU SÖZÜ BULAMADIK. BU HATADAN DOLAYI HEPİNİZDEN ÖZÜR DİLİYORUM. ŞUNU BİLİNİZ Kİ ZADUL MEADDA BU SÖZ YOKTUR.

                                Bu konu bitti Hudeyfe! Bitirilmeyecek bir tarafı kalmadı.

                                Arapça kaynaklara artık sen bakarsın. Ama baktığın kaynağın cilt ve sayfasına bakıp göremediğindede yok dememek gerek. Gördük ki Baskı ve yayın evi farkıda var. En azından bunu dün akşam Tefhimul Kuranda ve Fi Zilalil Kuranda yaşadığımıda Telefonda belirttim.

                                Keşke verilen kaynaklarda baskı, yayın evi, baskı tarihi ve bölüm isimleride verilse.


                                [quote author=Hudeyfe link=topic=8481.msg61011#msg61011 date=1257842108]
                                Konunun bitirilecek çok tarafı var görmek lazım. Senin için kapanmış olabilir ama senin dediğin gibi benim şüphelerimden dolayı benim için bu konu kapanmadı kolay kolay kapanacağınada benzemiyor. Hz Ebubekir'in hutbesi ile ilgili konu başka yönlere kaydığı sürece ben başka başlık açar ordan devam ederim inş.[/quote]

                                Buyrun kardeş. Sen Devam edebilirsin. Başlık açabilir orda Ebu Bekirin Hutbesini işleyebilirsin. Bunu sorun etmiyorum. Benim için Zadul Mead meselesi kapanmıştır.

                                Allah rızası için Forumda başka, Telefonda başka olmayalım.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X