Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir

    orjinalindeki kelime IMAMUN MUBIYN OLUP
    sonra su kaynaklara bakinca, baska türlü düsünmem icin bir sebep kaliyormu?

    İbn-i Abbas dedi ki: “Biz her şeyi apaçık bir imamda saymışız” ayeti indiğinde

    1. es-Seyyid Haşim el-Bahrani el-Hüseyni’nin “el-Burhan fi-tefsir-i Kuran” Tahran 1.bas.1415 c.5, s.7

    2. Hüseyn bin Ahmed el-Hüseyni “Tefsir-i İsne Aşar” Tahran 1. bas.1363 c.11, s.62

    3. es-Seyyid Haşim el-Behrani “Medinet’ül Meâciz” C.2, S.128-129

    4. es-Seyyid Haşim el-Behrani “Gâyet’ül Merâm” C.5, S.214

    5. Hafız Recep el-Bersi “Meşariku Envâr’ül Yakîn Fi Esrâr Emirül Müminin” S.83

    1. Hüsamettin el-Mirdi el-Hanefi “Âli Muhammed” S.515

    2. Süleyman el-Kunduzi el- Hanefi “Yenabi' ul Mevedde” Bab: 14, s.77

    3. Muhammed bin Muhammed Rıda el-Kummi el-Meşhedi “Kenz’üd Dekâik ve Bahr’ül Gerâib” Tahran 1. bas. 1366 c.11, s.61-62

    4. es-Seyyid Ali el-Hairi et-Tahrâni “Mukteniyat’üt Dürer ve Mültekikat es-Semer” Tahran- Dâr’ül Kütüb el-İslamiyyet bas. C.9, s.73

    5. es-Seyyid Muhammed el-Hüseyni el-Hemedani “Envâr-i Derhişan” Tahran- Mektebet-i Lutfi 1380 c.13, s.351 (farsça)

    6. eş-Şeyh Saduk “Meâni el-Ahbâr” S.95 / Emali S.95, 235

    7. es-Seyyid Haşim el-Behrani “Medinet’ül Meâciz” C.2, S.127-128

    8. es-Seyyid Sâdık eş-Şirazi “Aliyyün Fil-Kurân” c.2, s.88

    9. es-Seyyid Haşim el-Behrani “Gâyet’ül Merâm” C.1, S.174 / C.5, S.213

    10. el-Meclisi "Bihar'ül Envar" c.35, S.427-428

    11. eş-Şeyh eş-Şerifi “Kelimât el-İmam el-Hüseyin” S.564 H.1416 3.Bas.

    12. Muhammed Muhsin el-Fayd el-Kâşâni “Tefsir’üs Sâfi” C.4, S.247

    13. Muhammed Muhsin el-Fayd el-Kâşâni “el-Asfâ fi Tefsir’ül Kurân” C.2, S.1032 H.1420 1.Baskı.

    14. Şeyh el-Hüveyzi “Tefsir-i Nur es-Sekaleyn” C.4, S.379

    15. es-Seyyid Haşim el-Behrani el-Hüseyni “el-Burhan fi-tefsir-i Kuran” C.4, S.6, Hadis No: 6

    16. İbn-i Cebir “Nehc’ül İmân” S.153-154 H.1418 Kum Bas.

    17. İbn-i Şehrâşub “Menâkıb Âl Ebi Tâlib” C.3, S.64-65

    18. Seyyid Şeref üd-Din el-Hüseyni “Tevil’ül Âyât ez-Zâhira” C.2, S.487-488 Hadis No: 3

    19. En-Nebâti el-Âmili “es-Sırât’ul Müstakim” C.1, S.270

    20. el-Hirr el-Âmili “Füsûl’ül Mühimme” S. 509-510 Müessesti Mearif İslami İmam Rida.

    21. Hafız Recep el-Bersi “Meşariku Envâr’ül Yakîn Fi Esrâr Emirül Müminin” S.159

    22. Hüseyin eş-Şâkiri “Ali Fil-Kitâb ves-Sünne” C.1, S.228

    23. Tâlib es-Senceri “Şemâilü Ali Fil-Kurân Ves-Sünne” s.45 Lübnan Bas.

    24. et-Tüsteri el-Meraşi “Şerh-i İhkâk’ul Hak” C.14, S.472

    25. Merkez el-Mustafa “Ali Aleyhisselam Fil-Kuran’il Kerim” S.86

    26. Merkez el-Mustafa “Nusûs Uhrâ Alâ İmamet Emir’ül Müminin” S.406, 438

    27. Merkez el-Mustafa “Edillet Uhrâ Alâ İmamet Emir’ül Müminin” C.5, S.143

    1. Süleyman el-Kunduzi' nin "Yenabi' ul Mevedde" s.77

    2. es-Seyyid Haşim el-Bahrani el-Hüseyni’nin “el-Burhan fi-tefsir-i Kuran” Tahran bas.1415 c.5, s.7

    3. Muhammed bin Muhammed Rıda el-Kummi el-Meşhedi “Kenz’üd Dekaik ve Bahr’ül Garaib” Tahran 1. bas. 1366 c.11, s.62

    4. es-Seyyid Haşim el-Behrani “Medinet’ül Meâciz” C.2, S.128

    5. es-Seyyid Şeref üd-Din el-Hüseyni “Tevil’ül Âyât ez-Zâhira” C.2, S.487 Hadis No: 2

    6. el-Meclisi "Bihar'ül Envar" c.24, s.158

    7. es-Seyyid Haşim el-Behrani “Gâyet’ül Merâm” C.5, S.213

    8. el-Muhtasar S.114

    9. Şazan bin Cibril “el-Fedâil” S.94

    10. Şeyh Ali en-Nimâzi “Müstedrek Sefinetül Bihâr C.1, S.195

    1. Hüsamettin el-Mirdi el-Hanefi “Âli Muhammed” S.515

    2. et-Tüsteri el-Meraşi “Şerh-i İhkâk’ul Hak” C.20, S.219-220
    1. El-Meclisi “Bihar’ül Envar” c.35, s.427

    2. El-Fayd el-Keşani “Tefsir’üs Safi” c.4, s.247 ve “Tefsir’ül Asfa” c.2, s.1032

    3. Şeyh el-Hüveyzi “Tefsir-i Nur es-Sekaleyn” C.4, S.379

    4. Allame Tabatabai “el-Mizan Fi-Tefsir’ül Kuran” C.17, S.70


    Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

    Yorum


      #32
      Ynt: Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir

      Yorumlamissin demedim,yorumladiginizi biliyorum dedim,ayet yorumlamakdan kastim tefsir.Bu yazdiklarinin hepsi mealmi anlamadim ?
      Eger gercekden imamdan kasit hz.Ali ise bana ayetle baglantisini aciklarmisin cünkü ben hic bir anlam veremiyorum?
      Allah Bize Yeter!
      O Ne Güzel Vekildir...

      Yorum


        #33
        Ynt: Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir

        burada meal, tefsir ve hadis kaynaklari var...

        imam ali ile bu aciklamalarimi bagdastiramiyorsun?
        yoksa imam alinin rolüylemi bagdastiramiyorsun?


        Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

        Yorum


          #34
          Ynt: Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir

          Şüphesiz ölüleri biz diriltiriz; onların ön­den takdim ettiklerini ve eserlerini de biz yazarız."dan hemen sonra "Biz, her şeyi apaçık bir kitapta sayıp yazmışız." geliyor ve birbirini bagliyor bir anlami var yani.Ama "Şüphesiz ölüleri biz diriltiriz; onların ön­den takdim ettiklerini ve eserlerini de biz yazarız."dan sonra "biz herseyi apacik imam alide sayip yazmisiz" gibi bir anlam ciktigi zaman burayi bagdastiramiyorum.Imam Alide sayilip yazilan ne burda? Ayetde ölülerden dirilmeden eserlerinden bahsediyor ? o zaman bunlarmi imam alide yazilmis oluyor? Burasi cok anlamsiz geliyor iste o yüzden sordum... sen nasil bagdastirdin mesela ?
          Allah Bize Yeter!
          O Ne Güzel Vekildir...

          Yorum


            #35
            Ynt: Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir


            bu ayet tefsirlerde neredeyse kelime kelime ele alinmis olan ayetlerdendir... "ölüleri diriltiriiz" "önden taktim ettikleri" "eserleri" vs. hepsi ayni bir konuyu ifade ediyor...ve hepside hemen hemen birbirinin ayni veya birbirine cok yakin...ancak sira sözkonusu olan IMAMUN MUBIYN kelimesine gelince neredeyse hepsi birbirinden farkli!!!
            bazilari diyor ki, Allahin insanlarin öncesini ve sonrasini yazmaya kaydetmeye ihtiyaci yoktur, o ezeli ilmi ile bilmektedir, burada uyulmasi gereken bir kitap sözkonusu!!! yalniz bu uyulmasi gereken kitabi söyledikleri zaman, buna kuranda diyemiyorlar! bu öyle bir kitapmis ki, göklerdeki meleklerinde kendisini izlemesi, ona uymasi gerekirmis!
            misal:
            İmamın Mânâsı

            «İmam» lâfzı şanı yüce bir asi, bir ana kaynak demektir ki daima ona uyulur, ona tâbi olunur, ona muhalefet edilmez. «Mu. bin» ise olanı, olmuşu ve olacağı açıklayıcı, ortaya çıkarıcı demektir.
            ........

            yukaridaki ifadeler icerisinde "asi" kelimesi yanlismi yazilmis yoksa belli bir anlammi iceriyor bilmiyorum öncelikle bunu ifade etmis olayim...konuyu actigimda verdigim aciklayici kaynaklara baktigimiz zaman, kendisine uyulmasi gereken, muhalefet edilmemesi gerekenin kim oldugunu anliyoruz...olani, olmusu ve olacagi aciklayici özellikten bahsetmek icinse, imam Ali hakkinda bütün ayet ve hadisleri satir satir anlatmamiz gerekir...forumda dolasip onun hakkinda yazilanlari okurken veya ehlibeyt bölümünde imam Ali konusunu incelersen, bu mevzulardan bir kismini bu baglamda degerlendirebilirsin...simdi yukarida verdigim tefsir kismini tüm olarak aktariyorum


            Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

            Yorum


              #36
              Ynt: Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir

              İmamın Mânâsı

              «İmam» lâfzı şanı yüce bir asi, bir ana kaynak demektir ki daima ona uyulur, ona tâbi olunur, ona muhalefet edilmez. «Mu. bin» ise olanı, olmuşu ve olacağı açıklayıcı, ortaya çıkarıcı demektir. El-Bahr'da bu tefsir Mücahid'den rivayet edilmektedir. Kata-de «İmamı mubin, Levh-i Mahfuzudur» der. «Levh-î Mahfuz'da ya-zîlandan maksat, olan ve Kıyamet'e kadar olacak şeylerdir Bu yazılanlar bazı rivayetlerde varid olduğu gibi sonuçludurlar. Sonuçsuz oldukları şeklinde gelen rivayetler tevil edilmektedir Levh-i Mahfuz'un hakikati hakkında kesin bir bilgi (kâğıt mıdır bakır mıdır, demir yahut altın mıdır, gümüş müdür) kesin bir haber gelmemiştir. Bu sebeple onu tayin etmekten kaçınılmıştır.Bazı alimler «İmamı mubin, Allah'ın ezeli ilmidir» demişlerdir. Tıpki Üm'mül-Kitab'ın Allah'ın ezeli ilmi olması gibi. Bu öyle bir asıldır ki, (İmam Şafii'nin söylediği gibi) mümkünatın sınıflarının saflarında ona muhalefet edecek yoktur. Onu mubin (açıklayıcı) şeklinde vasıflandırmak, onun ortaya çıkarıcı olmasından ileri gelir. Zira şöyle denilir: «İtim bir sıfattır o sıfat hangi zatta varsa, o sıfatla zikredilen o zatta tecelli eder.»
              Hasan Basri'nin «İmamı Mubin'den maksat amel defterleridir» dediği söylenir. Fakat bu nakil Hasan Basri'den kesinlikle sabit olmamıştır. [5]

              Ali Arslan, Büyük Kur’an Tefsiri, Arslan Yayınları: 13/408-409.


              bu kücük örnekte bize yine gösteriyor ki, ehlibeyt, yani kuran varisleri, hakki hakikati aciklayici ve hakla batili ayirici özellikleri ile baz alinmamislar!!! dolayisi ile imamun mubiyni, daha önceki cümlelerde gecen kelimeler baglaminda isimlendirmeye calismislar, levhi mahfuz demisler fakat neye dayanarak, veya nedir bu levhi mahfuz vs. bilgi yok! oysa Resulullahin bize bildirdigi bir cok hadisi serif ve yine bir cok ayet bize hz.Alinin "imamun mubiyn" oldugunu yeteri kadar acikliyor.
              .............
              söylediklerime bir örnekte su kisa tefsir alintisidir:


              Buradaki "İmâm" sözüyle, Levh-i Mahfuz'un kastedildiği söylenmiştir. "İmâm" kelimesi, "Her insanı, imamlarıyla birlikte çağırdığımız o gün" (fert, 71) ayetinde, cemî olarak getirilmiştir. Binâenaleyh "İmâm" kelimesi müfred olursa, "kitap" ve "hicâb" gibi olur, cemî olursa, "cibâl" ve "hibâl" gibi olmuş olur.

              Mübîn, herşeyi ortaya koyan, apaçık gösteren demektir. Kitaba bu ad konulmuştur. Çünkü bu hem meleklere yaptıklarını hem de insanlara ne yapılacağını göstermektedir. O halde bu, insanların durumlarını ayırıp, gösteren bir fârık (ayırıcı) demektir. Böylece bir kısmını cennete, bir kısmını cehenneme sokar. [32]

              [32] Fahruddin Er-Râzi, Tefsir-i Kebir Mefâtihu’l-Gayb, Akçağ Yayınları:18/455

              .........
              en son altini cizdigim yer, bize göre sabittir, Hz.Ali imanin ölcüsüdür! bununla ilgili mutlaka diger basliklarda bazi seyler okumussundur!?


              Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

              Yorum


                #37
                Ynt: Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir

                Bilemiyorum...hala aklima yatmadi...arastiracagim bu "imamun mubiyn"in manasini
                Allah Bize Yeter!
                O Ne Güzel Vekildir...

                Yorum


                  #38
                  Ynt: Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir

                  tabiki, hem hakkindir hemde dogru olan...Allah muvaffakiyet versin...arastirmalarinda geldigin sonucu bizimlede paylasirsan sevinirim.


                  Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir

                    [quote author=gulistan_2 link=topic=4130.msg26479#msg26479 date=1242049559]
                    sorularin elbette yerinde hilalnur baci,
                    bu soruya net cevap veren birileri olursa bende bilmis olacagim...yalniz yukarda verdigim kaynaklar ayetin orjinalinde gecen kelimeyi yani imamun mubiyn kelimesini dogruluyor, ne kadar kapsamli olursa olsun, "kitap" veya "levhi mahfuz" anlamin gelecek degil herhalde...üstelik bu kaynaklar icerisinde birde allame tabatabai var! tabiki diger isimlerdende dikkatten kacmamasi gerekenler var.
                    ayrica bir baska konuda bu ayet sözkonusu oldugunda, ehlibeytin izinde kardesimiz de onaylamisti, kendisinin seviyesini biliyorsunuz...
                    yalnizca bu da degil, daha bir kac tane ayet sözkonusu...


                    [/quote]

                    Gülistan abla he meal yapan oturup sıfırdan meal etmiyor Kur'anı önüne koyup. Eğer mealleri karşılaştırırsanız bunu anlamak zor dğeil.
                    Benim meal yapan bir grup tanıdığm vardı. 3 sene uğraştılar meal için. Bu 3 seneye rağmen. Çalışmalarını şöyle yapmışlardı.
                    örneğin 10 ayrı meal alıyorlar ellerine. Sırası ile karşılaşırarak gidiyorlar. Eğer hepsinde ortak ise Ayetin meali. aynen alıyorlar. Farklılık gösteren Ayeti Kendileri meal ediyrolardı. Bu başlığa konu olan Yasin 12 ye baktım o mealden mesela. Aynen kadri çelik veya Ali bulaç ne yazmışsa aynısı ordada var
                    Bu doğru bir yöntemmi dğeilmi bilemem ama . Bütün meallerde bazı ayetlerin kaynağının 1 kişiye ait olabileceği sonucunu doğuruyor en azından
                    Allah, geçimsiz efendileri olan bir adamla, yalnız bir kişiye bağlı olan bir adamı misal olarak verir. Bu ikisi eşit midir? Övülmek Allah içindir, fakat çoğu bilmezler. (Zümer 27)

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir

                      evet haklisin kardesim...böyle meal yazildigina dair bir kac yerde okumustum ama sen yakinen sahid olmussun...daha sonra zaten internetten meal karsilastirmasi yaptigimda bu tip hatalarin zincirleme sürüp gittigini gördüm...

                      meal hatalari basliginida bu yüzden actim, hangi sonuclar cikacaginida merakla bekliyorum...


                      Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir

                        İMAM-I MÜBÎN

                        Risale-i Nur’da, imam-ı mübin, kitab-ı mübîn ve levh-i mahfuzun “ilm-i İlâhînin ünvanları” olduğu kaydedilir.

                        Mektûbat’ta “ilm-i ezelînin ünvanları olan İmam-ı Mübîn, Kitab-ı Mübîn, Levh-i Mahfuz gibi vücud-u ilmî daireleri”nden söz edilir.

                        Şualar’da ise, “Levh-i Mahfuz’un defterleri olan İmam-ı Mübîn ve Kitab-ı Mübîn’de bütün mevcudatın bütün sergüzeştlerini kaydedip
                        yazan” şeklinde bir ifade yer alır.


                        “Evet bir çekirdekte, hem bedihî olarak, irade ve evamir-i tekviniyenin ünvanı olan “Kitab-ı Mübîn”den haber veren ve işaret eden,
                        hem nazarî olarak emir ve ilm-i İlahînin bir ünvanı olan İmam-ı Mübîn’den haber veren ve remzeden iki kader tecellisi var.” (Sözler)

                        Kitab-ı Mübîn şu varlık âleminde boy gösteren her şeyin yaratılış plânını ve programını ifade eder. Meyvelerin çekirdeklerinde,
                        canlıların yumurtalarında yahut nutfelerinde kendilerinden çıkacak varlıkların bütün özellikleri yazılmıştır.

                        Çekirdekler parçalanır, filizlenir, fidan ve ağaç haline gelirler. Bütün bunlar “genetik şifre” denilen o ilk programda yer almıştır.
                        Kısacası ağacın her şeyi o çekirdekte yazılıdır ve bu kayıt Kitab-ı Mübînden haber verir.

                        Öte yandan, bir çekirdek hangi bahçeye ekilecek, hangi tarihte nasıl bir fırtınaya maruz kalacak, ne gibi zararlar görecek, sonunda
                        ne olacak, kesildikten sonra nereye götürülecek ve ne yapılacak? Bütün bunları o genetik şifrede bulmak mümkün değildir. Bunlar da
                        yine İlâhî ilim dairesinde meydana geldiğine göre, bütün bu safhalar da yine bir ilme ve onun mazharı olan bir kitaba göre vücut bulurlar.
                        İşte bu kitap, İmam-ı Mübîn’dir.

                        Bir insanın da nutfe denilen tohumunda bütün fizikî özellikleri yazılıdır. Ama hayat yolculuğunda, kabir hayatında ve ötesinde
                        karşılaşacağı olayların nutfedeki bu programla bir ilgisi yoktur. Bunların tamamının kaydedildiği bir ezelî defterin bulunmasını akıl
                        zarurî görür. İşte bu defter İmam-ı Mübîndir.

                        alıntı
                        Kullarıma, sözün en güzel olanını söylemelerini söyle. Çünkü şeytan aralarını açıp bozmaktadır. Şüphesiz şeytan insanın açıkça bir düşmanıdır.(İsra-53)

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir

                          adem toprak kardesim...yukarida düzinelerce kaynak var, bunlar icerisinde cogunluk tefsir, acaba simdi biz saidi nurside karar kilmamiz icin sebep nedir?


                          Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir

                            [quote author=gulistan_2 link=topic=4130.msg27014#msg27014 date=1242223974]
                            adem toprak kardesim...yukarida düzinelerce kaynak var, bunlar icerisinde cogunluk tefsir, acaba simdi biz saidi nurside karar kilmamiz icin sebep nedir?
                            [/quote]

                            gulistan_2, "saidi nurside mi karar kil"dınız..
                            oysa ben bir karar kılma anlamında eklememiştim..
                            İMAM-I MÜBÎN araştırmaları noktasında bir katkı kastıyla eklemiştim...
                            hem niçin şaşırdınız buna...?
                            zira Said-i Nursi islami ilimlerde es geçilemeyecek,kaynak olma özelliğine sahip değerli islam âlimlerinden biridir..
                            hem ben başlıklara katkıda bulunma noktasında özgür olduğumuzu sanıyordum...
                            Kullarıma, sözün en güzel olanını söylemelerini söyle. Çünkü şeytan aralarını açıp bozmaktadır. Şüphesiz şeytan insanın açıkça bir düşmanıdır.(İsra-53)

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir

                              Ben katkindan dolayi tesekkür ederim adem_toprak kardesim...

                              Islam alimlerinin ne kadar cok degisik yorumlarina bakarsak o kadar daha aydinlatici olur diye düsünüyorum (kendi adima)
                              Allah Bize Yeter!
                              O Ne Güzel Vekildir...

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: Kurandaki apacik imam Hz.Ali a.s'dir

                                [quote author=HiLaLNuR link=topic=4130.msg27113#msg27113 date=1242240762]
                                Ben katkindan dolayi tesekkür ederim adem_toprak kardesim...

                                Islam alimlerinin ne kadar cok degisik yorumlarina bakarsak o kadar daha aydinlatici olur diye düsünüyorum (kendi adima)

                                [/quote]

                                eyvallah HiLaLNuR kardeşim..
                                ben de konulara sizin yaklaşımlarınızı ve -islami meselelerde aşağı yukarı
                                tek tip düşünülen bir forumda- getirdiğiniz açılımları ilgi ile takip ediyorum..
                                Kullarıma, sözün en güzel olanını söylemelerini söyle. Çünkü şeytan aralarını açıp bozmaktadır. Şüphesiz şeytan insanın açıkça bir düşmanıdır.(İsra-53)

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X