Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #16
    Ynt: Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

    cevaplayacak veya yardim edecek kimse yokmu?

    Yorum


      #17
      Ynt: Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

      - Niçin erkek çok evlilik yapabiliyor? Çok evlilikten maksat daimi nikah midir yoksa sadece geçici nikah olarak mi izin verilmistir
      ?
      - Islam ve Ehlibeyt mektebinin kölelik anlayisi nedir? Günümüzdeki modern sömürgecilikle, ve avrupanin bazi devleterde zencileri kölelestirmesini ve ezmelerinin gibi kölelik anlayisi midir? Öyle degilse peki Islam ve Ehlibeyt mektebinin kölelik anlayisi nedir?

      Yorum


        #18
        Ynt: Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

        [quote author=Evrim link=topic=24179.msg163235#msg163235 date=1350753494]
        - Niçin erkek çok evlilik yapabiliyor? Çok evlilikten maksat daimi nikah midir yoksa sadece geçici nikah olarak mi izin verilmistir[/quote]

        ŞEHİT MUTAHHARİ

        İSLAMDA KADIN HAKLARI İSİMLİ KİTABINDAN

        Çok Evlilik


        En doğal evlilik tek evliliktir, tek evlilikte özel mülkiyetten farklı olan bir özel mülkiyet ruhu hakimdir. Eşler birbirleriyle ortak duygu ve menfaatleri gözetirler. Çok evliliğin de bir kaç şekli vardır. Örneğin cinsel Komünizmde hiçbir tarafta özgünlük yoktur. Ne erkek belli bir kadına özgüdür ve ne de kadın belli bir erkeğe. Cinsel Komünizm evlilik hayatını ortadan kaldırır. Bazı komünist ülkelerde uygulanan bu kanun birçok acı tecrübelerden sonra 1938 yılında resmen ortadan kaldırıldı ve tek evliliğe resmen geçildi. Çok evliliğin bir diğer türü de çok kocalı evliliktir ki, bu da Tuda kabilesinde ve Tibet'teki bazı kabileler arasında görülmüştür. Çok kadınlı evlilik ise cinsel Komünizm ve çok kocalı evliliğin aksine vahşi ve madeni milletler arasında daha fazla yaygınlık kazanmıştır. Cahiliye Araplarından başka Yahudiler, Sasani dönemi İran' ı ve hatta Avrupa'nın bir bölümü ile daha birçok kavimlerde bu gelenek ve kanun geçerli idi. İslam bu çok kadınlı evliliği kendisi ortaya çıkarmamıştır. Hatta onu sınırlamaya gitmiştir, Çok kadınla evlilik için çok ağır şartlar getirmiştir. Bu yüzden herkese çok kadınla evlilik için izin vermemektedir. Çok kadınlı evliliğin tarihi ve sosyal nedenleri hususunda bir takım etkenler vardır ki, bunlardan biri, coğrafya şartlarıdır. Bazıları cismin gelişimini sağlamakta büyük bir rolü olan bölgenin hava ve suyunun etkin olduğunu kabul etmişlerdir. Kadın bazı yerlerde düzensiz adet görmekte, bu dönemde erkeğin cinsel ihtiyaçlarına cevap verememekte ve kısa bir süre sonra da menopoz dönemine girerek artık erkeğe çocuk da verememektedir. Eskiden eş ve çocuğun çok olması erkeğin lehineydi. Sayı ve aşiret çokluğu eski dünyada önemli bir toplumsal etken sayılıyordu. Kadınların erkeklerden çok olması da en büyük etkendir. Zira erkeklerin yok olma tehlikesi her zaman kadınların-kinden daha fazladır. Bu nedenlerden bazısı gerçek nedenler değildir. Çevre nedenini geçecek olursak burada üç neden görmekteyiz. Birinci nedene göre evliliğin nedeni zulüm ve zorbalıktır. İktisadi neden bu türden bir nedendir ki, bu zalimce davranış meşru olmayan bir davranıştır. İkinci neden ise hukuki açıdan incelenebilir. Kadının doğur-ganlığını kaybetmesi ve erkeğin çocuğa olan ihtiyacı, incelenmesi gereken bir konudur. Üçüncü neden ise, hem eskiden ve hem de günümüzde var olan bir nedendir. Bu neden erkeğe çok evlilik için bir izin olmaktan da öte bir haktır da. Bu, erkeğin ve toplumun uhdesinde olan bir haktır. Bu neden, kadınların erkeklerden fazla olması şeklindedir. Zira evlenmek her insanın doğal bir hakkıdır. Toplum bazılarını bu haktan mahrum edemez. Dolayısıyla tek evlilik kanunu bu hakka aykırıdır. Bu doğal insan haklarına da aykırıdır. Elbette bütün bunlar daha çok geçmişle ilgilidir. O halde günümüzde de çok evliliğin nedenleri var mıdır? Kadınların erkeklerden fazla olması kadın için bir hak, erkek içinse bir görev tayin etmektedir. Elbette bunun için bir ülkenin kadın ve erkeklerinin sayısını bilmek de yeterli değildir.
        Bundan da öte, evlenmeye hazır olan kadın -erkek arasındaki oranı ve evlenmeye hazır olan kadınların evlenmeye hazır olan erkeklerden neden daha fazla olduğunu da bilmek gerekir. Bunun da iki nedeni vardır. Birincisi kızların erkeklerden daha önce ergenliğe erişmesidir. Dolayısıyla evliliğe hazır kızlar erkeklerden daha fazladır. İkinci neden de şudur: Doğan çocukların çoğu erkek oldukları halde erkeklerin yok olma tehlikesi kadınlardan daha fazladır. Evlilik çağlarında bu denge bozulmaktadır. Savaşlar, boğulmalar, düşmeler, enkaz altında kalmalar, çarpışmalar vb. durumlar daha çok erkekleri tehdit etmektedir. Ayrıca, bugünkü ilmin de yeni tespit ettiği üzere erkeklerin hastalıklara karşı koyma gücü kadınlarınkinden çok daha azdır. O halde toplumun, kadının hakkına engel olmaması gerektiği gibi bu hukuku da sağlamaya çalışmalıdır. Zira tek evlilik dikte edilirse birçok kadın bu doğal insani haktan mahrum kalır. Bu eksikliği de sadece belirli şartları olan çok kadınla evlilikle giderebiliriz.


        Russel 20. asrın insanına şöyle bir çıkış yolu önermektedir; "Mahrum kadınlar diğer kadınların kocasını çalmalıdır, bu yoldan vücuda gelen çocuklara da devlet bakmalıdır."


        Bu filozofa göre kadının evlilik ihtiyacı üç açıdan söz konusudur. Birincisi cinsel açıdan ki, kadının uyanıklık ve çekiciliği ile kolayca temin edilebilir. İkincisi çocuk açısından ki, bu da hırsızlıkla elde edilebilir. Üçüncüsü de iktisadi açıdan ki, devletçe temin edilmelidir. Bu filozofa göre, kadının samimi duygulara olan ihtiyacı önemli değildir. Bu filozofa göre bu ilişkiden vücuda gelen çocuklar da önemli değildir. Hâlbuki her çocuk belli bir anne ve babaya ihtiyaç duyar. Kadın, çocuğunun babasından sevgi ve muhabbet görmezse çocuğa da muhabbet göstermez. O halde bu sevgi eksikliğini nereden temin edebiliriz? Devlet bunu temin edebilir mi? İslam, bu sorunu öyle halletmiştir ki, ahlaki, cismi ve mali şartlara sahip birisi birden fazla kadınla evlenebilir. Bu kadınlar ve çocukları arasında hiçbir farklılık yoktur. Batılı psikologlar ve toplumbilimcilerin inancına göre erkek, çok kadınlı evlilik isteği üzere yaratılmıştır ve tek evlilik tabiatına aykırıdır.


        Will Dorant bu günkü ahlaki bozuklukların erkeğin birden fazla evliliğe olan alakasından kaynaklandığını savun¬maktadır. Ona göre erkek zatı gereği çok kadınla evlenmek ister. Psikologların çoğu erkeğin tek evliliğe uyum sağlayamayacağını savunmaktadır. Elbette biz buna karşıyız ve erkeğin çok evliliğe olan ilgisinin düzeltilemeyeceğine inanmıyoruz. Erkeğin vefalı olamayacağını kabul etmiyoruz. Bir kadın bir erkek için ve bir erkek de bir kadın için yaratılmıştır diyorlar. Bize göre ihanetin nedenlerini erkeklere toplum aşılamaktadır; yaratılış ve tabiat değil. Erkeğin ihanetinin sorumlusu yaratılış değil, toplumdur. Kadına bin bir renk ve cilvesini erkeğin saptırılması için kullanmasını öğütlerken, bir yandan da tek evlilik adına milyonlarca kadını evlenmekten mahrum bırakıyorlar ve erkeği baştan çıkarması için toplum içine gönderiyorlar. Eğer, İslam ülkelerinde çok evliliğin tek evliliği kurtarıcı en büyük etken olduğunu söylersem şaşıracaksınız. Zira, kadınların erkeklerden çok olduğu ülkelerde çok evlilik resmen tanınmazsa metreslik, tek evliliğin kökünü kurutur. Tek evliliğin en iyi evlilik türü olduğundan şüphemiz yoktur. Ama toplumsal zaruretler açısından tek evlilik tehlikeye düşmüşse önümüzde iki yol vardır; ya çok evlilik, ya da metreslik. Ya yüzde onu bile geçmeyen erkeklerin çok evliliği ve kocasız kadınların düzenli bir hayata geçişi, ya da metreslik. Ama Batılı kafalar bu hakikatleri ne yazık ki derk edemiyorlar. Eğer evlenmek isteyen kadınların sayısı erkeklerden daha çok olursa burada çok kadınla evliliği yasaklamak insana ihanettir. Zira kadın buğday ve arpa değildir ki fazlasını denize dökelim veya ev ve oda değildir ki, ihtiyacımız olmayınca kapısını kilitleyelim. O bir insandır ve engel olunduğu zaman toplumu yokluğa sürükleme gücüne sahiptir. Bu olaylar büyüyünce de aile ocakları söner, ukde ve kinler her yeri kaplar. Takvalı olan milletler, ilahi dinlere uyarak bu sorunu da çok kadınlı evlilikle halletmişlerdir. Takvalı olmayan milletler de bu meseleyi fuhuş yoluyla halletmişlerdir. Çok kadınla evlilik için yapılan eleştirilerden biri de şudur: Ailevi ilişkilerde önemli olan ruhi ve manevi hususlardır. Yani aşk ve duygulardır. Evliliğin sevgi ve duygu ocağı ise kalptir, aşk ve duygular ise çokluklarda tecelli etmez. Hep vahdete yönelir. Aşk çokluk kabul etmez, akıl ve mantıkla da uyum göstermez. İkinci bir eleştiri de şudur: Çok kadınla evlilik kadınları birbirine düşürmektedir.


        Dolayısıyla sefa ve samimiyet ocağı olması gereken aile ocağı savaş meydanına dönmektedir. Çocukların, ruhi açıdan ilkokulu sayılan aile ocağı da nifak ve düşmanlık okulu haline gelir.


        Bir diğer eleştiri de şudur: Çok evlilik müstehcen aşk oyunlarını yaygınlaştırır. Zira şehvet şiddetlendikçe fazlalaşır ve kuvvet kazanır.


        Bir diğer eleştiri de şöyledir: Evlilik sayesinde eşler birbirine bağlanır. Dolayısıyla araya başka bir kadın girerse fazlalık olur. Hak sahibi ilk kadındır.


        Bir diğer eleştiri de şu ki, çok kadınla evlilik, kadın ve erkeğin insanlıkta eşit olduğu felsefesine aykırıdır.


        Bütün bu soruların cevabını çok evliliğin nedenlerinden bahsederken vermiştik. Burada şu kadar diyelim ki, eğer çok evlilik, miras ve şahadet hususunda İslam, kadını küçük görseydi ve insanlık açısından kadın erkek arasında bir farkın olduğuna inansaydı, bu durum her yerde aynı şekliyle görülürdü. Zira bu felsefe her yerde aynı şekilde hükmetmektedir. Eğer diğer hususlarda bir farklılık varsa bu, İslam'ın farklı bir felsefesi olduğunu göstermektedir. Çok kadınla evlilikte geniş bir toplumsal bakış açısından kaynaklanan ilerici bir çözüm yoludur. İslam'a göre tabiat iki nedenden dolayı isyan eder. Birincisi mahrumiyet neticesinde, ikincisi ise tam bir özgürlük elde etmek ve tüm bağlardan kurtulmak neticesinde.


        İslam, çok kadınla evlilik âdetini ıslah etmiştir, sınırlamıştır. Dörtten fazlasına izin vermemiştir. Ayrıca bu evliliklerin temel şartını da adalete bağlamıştır. Kur'an-ı Kerim açıkça şöyle buyurmuştur: ''Eğer, aralarında adaletle davranamayacağınızdan korkuyorsanız birden fazla kadın nikahlamayın”( Nisa:3). Peygamber ve Ehl-i Beyt İmamları'ndan nakledilen bir çok rivayetler de bunu teyit etmektedir. Ama ne yazık ki, insanlar adil davranamayacaklarını bildikler halde İslam maskesi altında birden fazla kadınla evlenmektedir. Eğer, şartlara sahip olan kimseler bu evliliği gerçekleştirecek olursa şüphesiz ki, bunun hiçbir sakıncası yoktur.

        Yorum


          #19
          Ynt: Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

          [quote author=Evrim link=topic=24179.msg163213#msg163213 date=1350657799]
          Selamun aleykum abim, yardiminiz için tesekkürler, fakat ben nedenini ögrenmek istiyorum, acaba neden sakal birakilmasi önemli sekilde tavsiye edilmistir? Ve kasten kesilmesi neden yasaklanmistir?[/quote]

          _________HADİSLERDEN ÖRNEKLER_________



          1- Birçok şia ve Sünni kaynaklarda Hz. Emir-ül Mu'min (a.s), İbn-i Abbas, Abdullah b. Abdullah ve Ebu Emame vasıtasıyla Hz. Resulullah'tan (s.a.a) şöyle nakledilmiştir: "Bıyıklarınızı kısaltın, ama sakallarınızı bırakın."[1]



          2- Şeyh Saduk "El-Fakih" kitabında Resulullah'tan (s.a.a) şöyle nakletmektedir: "Mecisiler (Ateşperestler) sakallarını kesip bıyıklarını uzatıyorlar; ama biz (Müslümanlar) bıyığı kısaltıp sakalımızı bırakıyoruz."[2]



          3- Kaziruni "El-Munteka" kitabında bir hikayenin arasında şöyle nakletmektedir: "İran padişahı tarafından iki kişi Allah Resulü'nün (s.a.a) yanına geldiklerinde kesilmiş sakallara ve uzatılmış ve burulmuş bıyıklara sahiplerdi. Allah Resulü (s.a.a) onlara hitaben şöyle buyurdu: "Yazıklar olsun size, kim sizi böyle yapmaya emretmiştir?" Cevapta şöyle dediler: "Bize bunu Rabbımız olan "Kisra" emretmiştir." Allah Resulü şöyle devam etti: "Ama benim Rabbım bana bıyığımı kısaltmayı ve sakalımı uzatmayı emretmiştir."[3]



          4- "Eş'asiyyât" kitabında İmam Cafer-i Sadık (a.s) vasıtasıyla babalarından, bilahare Emir-ül Mu'minin (a.s) kanalıyla Resulullah'tan (a.s) şöyle nakledilmiştir: "Sakal kesmek musle yapmak gibidir. Musle yapan kimse Allah'ın rahmetinden uzak olsun."[4]



          5- Usul-ül Kafi kitabında Hz. Emir-ül Mu'minin'den (a.s) nakledilen bir hadisin bir bölümünde şöyle geçmektedir: "Cünd-i Beni Mervan, geçmiş ümmetlerden sakallarını kesen ve bıyıklarını uzatıp buran topluluklardı. Onların bu davranışı (bilahare) bazı hayvanların şekline dönüşüp mesh edilmelerine sebep oldu."[5]



          6- Mecme-ül Beyan tefsirinde İmam Cafer-i Sadık'tan (a.s) şöyle nakledilmiştir: "Bıyığı kısaltıp sakalı bırakmak, Hz. İbrahim'in (a.s) sünnetlerindendir. Allah Teala Kur'an-ı Mecid'de onun sünnetlerine uymamızı emretmiştir."[6]



          8- Ali b. Cafer kardeşi İmam Musa Kazım'a (a.s) "Sakal kesmek caiz midir?" diye sorunca, İmam (a.s) şöyle buyurdu: "Yüzün yukarı kısımlarını (yanakları) kesmenin sakıncası yoktur. Ama ön ve aşağı kısımları tıraş etmek caiz değildir."[7]



          8- "Serâir" kitabında Ahmeb b. Ebi Nasr'da şöyle nakledilmiştir: "İmam Rıza'ya (a.s) "İnsanın sakalını kesmesi caiz midir?" diye sordum; İmam (a.s) şöyle buyurdu: "Yüzün üst kısımlarını (yanakları) kesmenin sakıncası yoktur. Ama yüzün ön ve aşağı kısımlarını kesmek caiz değildir."[8]



          9- Merhum Şey Behai'nin "İtikadât Risalesi"nde şöyle yazmaktadır: "Sakal tıraş etmenin, kumar ve sair günahlar gibi haram olduğu, Şia ulemasının kesin fetvalarındandır."[9]



          10- Müteşerrî ve mütedeyyin insanların hepsi, sakal tıraş etmeği münker ve kötü işlerden saymış ve saymakta ve bundan kaçınmaktadırlar. Onların bu tavrı sakal kesmenin haramlığını ortaya koymaktadır."[10]




          -------------------------------------


          [1]- Maan-il Ahbar, s.291, Sahih-i Müslim, c.1, s.153.

          [2]- El-Fakih, c.1, s.76.

          [3]- Müstedrek-ül Vesail, c.1, s.59.

          [4]- Eş-asiyayt, s.158.

          [5]- Usul-ül Kafi, c.1, s.366.

          [6]- Mecme-ül Beyan, c. 1, s.200.

          [7]- Kurb-ul İsnad, s.122, Müstetrefat-üs Serair, s.7.

          [8]- Kurb-ul İsnad, s.122, Müstetrefat-üs Serair, s.7.

          [9]- İtikadat Risalesi (Şeyh Behai), s.8.

          [10]- Et-Takrirât (Ayetullah Hoî), s.197.


          Yorum


            #20
            Ynt: Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

            [quote author=Evrim link=topic=24179.msg163235#msg163235 date=1350753494]
            - Niçin erkek çok evlilik yapabiliyor? Çok evlilikten maksat daimi nikah midir yoksa sadece geçici nikah olarak mi izin verilmistir
            ?
            [/quote]

            http://www.islamkutuphanesi.com/turk...arklari1.htm#BİRDEN_FAZLA_EŞE_SAHİP_OLMA_

            Yorum


              #21
              Ynt: Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

              [quote author=Evrim link=topic=24179.msg163211#msg163211 date=1350653898]
              çok tesekkürler çok sagolun

              Peki,

              Ehlibeyt mektebinin veya müçtehitlerin demokrat ve seküler rejimine bakisi nedir?

              Ehlibeyt mektebine göre sakal birakmanin amaci nedir? Neden sakal birakilmasi önemli sekilde tavsiye edilmistir? Ve kasten kesilmesi neden yasaklanmistir?
              [/quote]


              evrim işi felsefeye döküyorsun sanki,sorduğun sorular arasındaki bağı çözemedim.iman meselesini çözmeden
              teferruat ile uğraşmanın sebebi ne?

              Yorum


                #22
                Ynt: Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

                [quote author=alias link=topic=24179.msg163239#msg163239 date=1350761626]

                evrim işi felsefeye döküyorsun sanki,sorduğun sorular arasındaki bağı çözemedim.iman meselesini çözmeden
                teferruat ile uğraşmanın sebebi ne?


                [/quote] Selamun Aleykum tavsiyeniz olarak hangi sorulari sormami istersiniz abim?

                Yorum


                  #23
                  Ynt: Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

                  - Islam ve Ehlibeyt mektebinin kölelik anlayisi nedir? Günümüzdeki modern sömürgecilikle, ve avrupanin bazi devleterde zencileri kölelestirmesini ve ezmelerinin gibi kölelik anlayisi midir? Öyle degilse peki Islam ve Ehlibeyt mektebinin kölelik anlayisi nedir?
                  - Islam dininden dönen neden öldürülmesi gerekir? Zira Islam’da Dinde zorluk yoktur bildigim kadariyla ? Dininden dönenler öldürülmesi gerekilir mi?

                  Yorum


                    #24
                    Ynt: Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

                    Evrim Kardeş! Önceki bir kaç sorunuzla alakalı bir kaç alıntı yaptım buraya kopyaladım. Onları okudunuz mu? Okudu iseniz içeriğinden o konu ile ilgili sorduğunuz soruların cevabını buldunuz mu? Şayet evet ise bunu bilelim diğer konular için hazırlanalım.

                    Yorum


                      #25
                      Ynt: Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

                      Selamun Aleykum Mufazzal abim. Ilk öncelikle ilginizden dolayi sizlere minnettarim abim
                      Mufazzal abim, dogrusu sakal konusunda tam mutmain olmadim, yani aslinda nedenini ögrenmek istemistim, diger konular ise mutmain olmusumdur.
                      Iyi aksamlar Mufazzal abim.
                      En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 07.08.2020, 22:18.

                      Yorum


                        #26
                        Ynt: Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

                        [quote author=Evrim link=topic=24179.msg163244#msg163244 date=1350769085]
                        Selamun Aleykum tavsiyeniz olarak hangi sorulari sormami istersiniz abim?
                        [/quote]




                        aleykümselam,
                        sana başarılar dilerim,tavsiyelerimi daha önce ilettim.

                        Yorum


                          #27
                          Ynt: Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

                          [quote author=Evrim link=topic=24179.msg163259#msg163259 date=1350837627]
                          Mufazzal abim, dogrusu sakal konusunda tam mutmain olmadim, [/quote]

                          Kardeş Sakal konusunda detaylı bir yazı okumuştum. Ayetullah Hadevi Tahraniye ait. Ama okuduğum o yazıyı şimdi kendi sitesinde bulamıyorum. İnanın dün sizin için 1-2 saat o yazıyı aradım. Ama bulamadım. İnşaallah bulunca buraya aktaracağım.
                          En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 07.08.2020, 22:18.

                          Yorum


                            #28
                            Ynt: Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

                            [quote author=Mufazzal link=topic=24179.msg163268#msg163268 date=1350890633]
                            Kardeş Sakal konusunda detaylı bir yazı okumuştum. Ayetullah Hadevi Tahraniye ait. Ama okuduğum o yazıyı şimdi kendi sitesinde bulamıyorum. İnanın dün sizin için 1-2 saat o yazıyı aradım. Ama bulamadım. İnşaallah bulunca buraya aktaracağım.
                            [/quote]

                            Selamun Aleykum Mufazzal abim. Sizlerin benim için süphelerimden kurtulmam için arastirma yapmaniz beni çok memnun etti, bu benim için yeter, bazi konularda aklima takilan sorular mevcut, hayirlisiyla hep birlikten çözeriz. Mufazzal abim, sizlere minnettarim.
                            Simddien tesekkurler
                            En son Qom_u_ask tarafından düzenlendi; 07.08.2020, 22:18.

                            Yorum


                              #29
                              Ynt: Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

                              - Islam ve Ehlibeyt mektebinin kölelik anlayisi nedir? Günümüzdeki modern sömürgecilikle, ve avrupanin bazi devleterde zencileri kölelestirmesini ve ezmelerinin gibi kölelik anlayisi midir? Öyle degilse peki Islam ve Ehlibeyt mektebinin kölelik anlayisi nedir?

                              - Islam dininden dönen neden öldürülmesi gerekir? Zira Islam’da Dinde zorluk yoktur bildigim kadariyla ? Dininden dönenler öldürülmesi gerekilir mi?

                              Yorum


                                #30
                                Ynt: Islamiyetle Kafami Kurcalayan Sorular

                                yardim edecek veya cevaplayacak kimse yok mu?

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X