Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

    ne ahkam kesmesi. hüküm vermesi .HAnginize hüküm verdim. şia hakkında verilen hükümleri bile yayınlamadım.
    Ben yaptığınız yorumların (ya da yapmaya çalıştğınız) yanlış olduğunu söyledim söylüyorum o kadar.


    bak mesela elmeddiin tevil üstüne tevil etmeye çaşlışmış ama nafile. soruya cevap olmuş mu yok?


    -Hz Ömer r.a. yasaklamış ayette geçen olayı da neden kendine savaş açılmamış. Hz Ali r.a. tarafından.
    Ki busadece Hz Ali r.a. ın değil tüm sahabenin görevi olurdu neden yapmamış.

    o dedi bu dedi değil bana düşünceni söyle bakalım arkadaşım. neden.

    korktular de mesela..
    yapamadılar sustlar de mesela...
    yapamadılar takiyye yaptılar de..

    de dede ahrette bizde böyle böyle demişti bu arkadaş diyelim.
    Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
    Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

    Yorum


      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

      1-1-

      İmam Buhari almış, İmam Müslim almış

      elmeddin sahih kabul etmemiş ne yapalım. ne yapabiliriz. elmeddinekabul ettirebilmek ne yapmamız gerekiyor. zannediyorki elmeddin hadis konusunda bir iki kaynak var. ben sana kaynakllar listesi sunayım belki faydası olur.
      Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
      Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

      Yorum


        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

        [quote author=ypa link=topic=1684.msg130497#msg130497 date=1314571949]
        1-1-İmam Buhari almış, İmam Müslim almış[/quote]

        evet, yukarıda da söylediğim gibi Buhari, Müsli, Tirmizi, Nesi ve başkaları bu hadisi rivayet etmiştirler.

        elmeddin sahih kabul etmemiş
        evet, sahih değildir. çünkü;

        1. hadisi rivayet eden şahıs nasibi ve emevidir. Rasulullah s.a.a ise "ya Ali seni ancak mümin sever ve sana ancak munafık buğz eder" buyurmuştur.
        2. hadisi rivayet eden nasibi "anane" ile rivayet etmiştir. "anane" ile olan rivayetin makbul olması için 3 şart ireli sürülmüştür. bu şartlardan biri ravinin müdelles olmamasıdır, oysa bu hadisi rivayet eden nasibi müdellesdir.


        ne yapalım. ne yapabiliriz. elmeddine kabul ettirebilmek ne yapmamız gerekiyor.
        Şia kayaklarından sahih hadisler sunmanz gerekir.

        zannediyorki elmeddin hadis konusunda bir iki kaynak var.
        bunu neye dayanarak söylüyorsun? kesin bilgimi? yoksa zannmı? eğer kesin bilgi ise o bilginin kaynağını ver. ben nerede "sizin hadis hakkındabir iki kaynağınız var" ve ya "az kaynağınız var" dedim? yok eğer zanna dayanarak bu sözü söylüyorsan bu sadece senin zannın olarak kalır ve delil olmaz. Allah c.c da "zannın çoğundan kaçının" buyuruyor.

        ben sana kaynakllar listesi sunayım belki faydası olur.
        yukarıda benim hadis hakkında bir iki kaynağınız olduğunu zann ettiğimi söylemişsin, burada ise rical kitaplarının listesini vermişsin. sizin anlayışınızda rical kitabı ile hadis kitabı aynımıdır?

        Yorum


          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

          ee sorunun cevabını yine vermemişsin ypa

          bu 3. yazışım ya da 4 oldu mu bilmiyorum?...

          Yorum


            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

            [quote author=Qom_u_aşk link=topic=1684.msg130533#msg130533 date=1314641594]
            ee sorunun cevabını yine vermemişsin ypa

            bu 3. yazışım ya da 4 oldu mu bilmiyorum?...
            [/quote]ne istediğinizi anlamaya çalışıyorum. yoksa kelimenin çevirisini ne anlamlara geldiğini detaylı olarak sunabilirim. fakat buna sizde ulaşabilirsiniz. Bana neden sorduğunuz u merak ettim. o sebepten sizden bir hareket bekliyorum.

            ayette geçen kelime olarak:
            16. fe mâstemta'tum : artık faydalanmak istediniz şey

            şeklinde kelime çevirisi yapılmış.

            muta ile bağlantısında faydalandığınız şey için kadınlara ücretini verin anlamını çıkaracak buradan da bu ücretin muta ücreti olduğunu iddia edeceksiniz. ben de bekliyorum ki siz bu iddianıza devam edin.


            haya ve edepten nasibini almamış, bizi nasibilikle suçlayıp aynaya bakmayan elmeddine laf yetiştirmeye çalışıyoruz.

            nasibsizin nasibini açmaya çalışıyoruz ama ne yapalım olmadı. bu ramazanda da inadını yenemedik. kendisi geldi. gel tartışalım nev'inden. ben de zannettim bir şeyler düzelmiş. yok hep aynı elmeddin.

            dili üslubu bozuk. tartışmaktan sizin kadar zevk vermiyor. açıkçası iki satır yazasımda gelmiyor arkadaşa da işte ne yaparsın.
            Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
            Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

            Yorum


              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

              evet, sahih değildir. çünkü;

              1. hadisi rivayet eden şahıs nasibi ve emevidir. Rasulullah s.a.a ise "ya Ali seni ancak mümin sever ve sana ancak munafık buğz eder" buyurmuştur.

              hani başka mezhebe kendi kaynağı dışında kaynak sunmak ahmakçayı.

              senin sunduğun bu iki ifadenin hadis kriteri açısından değeri yok. bizim için emevi olması rivayetin sahihliğine halel getirmediği gibi nasibi konusu ise sizin düşünceniz.

              yani siizn mezhebin ölçüleri ile bizim sahihlik durumunu değerlendirmiş başta bahsettiğin duruma kendin düşmüşsün.

              Rabbim büyük. o sebepten diyorumki büyük söz söyleme.
              Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
              Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

              Yorum


                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                Şia kayaklarından sahih hadisler sunmanz gerekir.

                şia kaynaklarda hadis okuyayım dedim ama baktım ALlah Resulü s.a.v. e ait hadis yok desem yalan olmaz herhalde o kadar az.

                böyle olunca da yapacak bir şey yok. senin hadis dediklerinde biz ce hadis değil.
                Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                Yorum


                  Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                  Alıntı

                  zannediyorki elmeddin hadis konusunda bir iki kaynak var.

                  bunu neye dayanarak söylüyorsun? kesin bilgimi? yoksa zannmı? eğer kesin bilgi ise o bilginin kaynağını ver. ben nerede "sizin hadis hakkındabir iki kaynağınız var" ve ya "az kaynağınız var" dedim? yok eğer zanna dayanarak bu sözü söylüyorsan bu sadece senin zannın olarak kalır ve delil olmaz. Allah c.c da "zannın çoğundan kaçının" buyuruyor.


                  delil değil yorum. yorumlarla deliller aslında rahatlıkla ayırt edilecek şekilde yazıyorum ama demekki açıklama da yapmak gerekiyor.


                  açıklayayım hadis konusunda o kadar çok kaynak varki sadece senin araştırdıkların ya da imkanlarınla ulaşabildikerlerin kadar az değil.
                  ikincisi bir yerde hata bulmuş gibi atladığın meselelerde açıklamaları hiç okumaman sonucu çıkardığın hükümlerin bizi bağlamayacağı.
                  3. cüsü Allah Resulü s.a.v. bir konuda örnekken falan sahabe de böyle yapmış. bizi bağlamaz. dediğim gibi. felan sahabe mutaya cevaz vermiş.
                  ictihat etmiş. belki duymamış yasaklandığını belki de haberi yok. bilemem. Açıkça Allah Resulü s.a.v. in yasaklandığı konuusunda rivayetler ilgili hadslerin bizim için geçerli olması sebebiyle artık başka birinin sözüne ihtiyacımız yok.

                  burada sahabe yalan demiş ya da yalan uydurmş gibi kelimeler haşa bize ait değildir. sahabe hata yapabilir. günah işleyebilir. malum masumluk karinesi üzerine de yazışmalarımız olmuştu . SAhabe masum değildir. Hatadan münezzeh değildir. Öyle olsa idi sınavın bir anlamı kalmazdı onlar açısından. bizim açımızdan da.

                  Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                  Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                  Yorum


                    Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                    gelelim igili aktarılan hadisi şeriflerden biri hakkında daha eksik kısımları (sizin anlamak istemediğiniz noktalr) hakkında bir kaç soruya.

                    neydi vak.
                    savaş sırasında Ashab izin ister Allah Resulü s.a.v. den. ne için kendilerini iğdiş etmek için. ALlah Resulü s.a.v. de izin vermez. bunun üzerine muta için izin istenir ve izin verilir.

                    1.Muta ayette (sizin anlayışınıza göre) helal ise neden önce kendilerini iğdiş etmek için izin istemişlerdi.
                    2. yine aynı muta helal ise Allah Resulü s.a.v. den neden izin istesinlerki. ayette nasıl olsa helal.

                    buradan çıkan sonuç muta daha önce de izin verilip yasaklanmıştı. O sebepten sahabe-i kiram izin istemişti. dikkat edilirse muta cahiliyte dönemi nikah çeşitlerinden di. Ve Allah c.c. cahiliye adetlerindn gelenleri birden yasaklamamış aşama aşama yasaklamıştı.

                    Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                    Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                    Yorum


                      Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                      yukarıda benim hadis hakkında bir iki kaynağınız olduğunu zann ettiğimi söylemişsin, burada ise rical kitaplarının listesini vermişsin. sizin anlayışınızda rical kitabı ile hadis kitabı aynımıdır?

                      kullandığın bir msn adresi ver. yollayayım hadis kitapları neler neler değil. sınıflandırmaları çeşitleri tarihi hakkında bir pdf çalışması mevcut elimde.
                      aslında word e çevirip ekleyebilirm ama sayfa sayısı fazla.
                      Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                      Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                      Yorum


                        Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                        faydalandığınız şeyin (kadarın) ücreti daimi nikah için ne anlama gelir?

                        Yorum


                          Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                          [quote author=ypa link=topic=1684.msg130547#msg130547 date=1314651072]
                          hani başka mezhebe kendi kaynağı dışında kaynak sunmak ahmakçayı.[/quote]

                          gerçekten öyle ve sanırım sende bu yüzden kendi kaynaklarınız ile halen diretiyorsun.

                          senin sunduğun bu iki ifadenin hadis kriteri açısından değeri yok. bizim için emevi olması rivayetin sahihliğine halel getirmediği gibi nasibi konusu ise sizin düşünceniz.

                          yani siizn mezhebin ölçüleri ile bizim sahihlik durumunu değerlendirmiş başta bahsettiğin duruma kendin düşmüşsün.
                          çok güzel itiraflar bunlar, ama ben onun emevi ve nasibi olmasını kendi kriterlerimiz açısından değil, sizin sözde "Ehli Beyt sevginizden" dolayı yazmıştım. Emeviler başta Muaviye olmak üzere nasibi idiler, minblerlerde imam Ali a.s-a lanet okutturur, ona düşmanlık beslerlerdi. bunu da ben değil, tarih söylüyor. başta Muaviye olmak üzere tüm Emevilerin nasibi olması da şüphe götürmeyen bir gerçektir. çünkü nasibilik hakkında olan her şey Emeviler de vardı. kanıtlanması da zor değildir, fakat şimdilik sana kendi alimlerinizden örnek vermek ile yetiniyorum: ibni Kesir: "emeviler nasibiydiler"

                          yani, ben bunu kendi kriterlerimize göre yazmış değilim, malum sizde Ehli Beyti a.s seviyorsunuz. o yüzden sevdiklerinize düşman olan, onlara kin besleyen, faziletlerini inkar eden kişilerin sözlerini kabullenmezseniz diye düşünmüştüm. ama yok eğer kabulleniyorsanız demek ki, siz munafıklara güveniyor ve dininizi onların hadisleri üzerine bina ediyorsunuz. çünkü Nebi s.a.a buyurdu ki:

                          حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ، حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، وَأَبُو مُعَاوِيَةَ وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ نُمَيْرٍ عَنِ الأَعْمَشِ، عَنْ عَدِيِّ بْنِ ثَابِتٍ، عَنْ زِرِّ بْنِ حُبَيْشٍ، عَنْ عَلِيٍّ، قَالَ عَهِدَ إِلَىَّ النَّبِيُّ الأُمِّيُّ ـ صلى الله عليه وسلم ـ أَنَّهُ لاَ يُحِبُّنِي إِلاَّ مُؤْمِنٌ وَلاَ يُبْغِضُنِي إِلاَّ مُنَافِقٌ
                          ...Zirr b. Hubeyş Alinin şöyle söylediği rivayet edilmiştir: "Gerçekten, mü’min’den başkasının beni sevmiyeceğine ve münafıktan başkasının bana buğzetmiyeceğine Ümmî Peygamber, bana kesin bir ahid ve teminat verdi."

                          Müslim, "es-Sahih", İman kitabı, hadis 131
                          Tirmizi, "Sünen", Menkıbeler kitabı, hadis 3717 ve 3736
                          ibni Mace, "Sünen", Mukaddime, hadis 114

                          اللهم وال من والاه ٬ و عاد من عاداه
                          ALLAHım Onu seveni sev ve Ona düşman olana düşman ol!

                          kaynak: Gadiri Hum hadisi

                          siz munafık ve Allah düşmanı olan kişinin sözünü hadis olarakmı görüyorsunuz? diğer yandan benimyazdığım 2-ci şıkkı atlamışsınız. o ikinci şıkk şu idi: bu munafık kişi hadisi "anane" ile rivayet etmiştir. "anane" olan rivayetin sahih olması için gereken şarlardan birisi de ravinin müdelles olmamasıdır, oysa bu munafık ve Allah düşmanı müdellesdir.

                          Yorum


                            Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                            [quote author=ypa link=topic=1684.msg130548#msg130548 date=1314651162]
                            Şia kayaklarından sahih hadisler sunmanz gerekir.

                            şia kaynaklarda hadis okuyayım dedim ama baktım ALlah Resulü s.a.v. e ait hadis yok desem yalan olmaz herhalde o kadar az.

                            böyle olunca da yapacak bir şey yok. senin hadis dediklerinde biz ce hadis değil.[/quote]

                            sizce olmaya bilir ama bizce hadistir ve delil onlardan olmalıdır. çünkü bu konuda her kesin kendi kriterine göre hareket edilir. kaynaklardan delil getirme konusunda ahmakça davrandığın gibi bu konuda da aynısını yapmışsın.

                            delil değil yorum. yorumlarla deliller aslında rahatlıkla ayırt edilecek şekilde yazıyorum ama demekki açıklama da yapmak gerekiyor.
                            sizin tüm sözleriniz hep böyle kendi yorumlarınıza göremi olur?

                            açıklayayım hadis konusunda o kadar çok kaynak varki sadece senin araştırdıkların ya da imkanlarınla ulaşabildikerlerin kadar az değil.
                            lütfen konuyu saptırmayın sayın nasibi. benim ne kadar kaynağa ulaştığımı nereden biliyorsun? dahası bunun konu ile ne ilgisi var? kim "sizin az kaynağınız var?" dedi ki? dahası sizin ne kadar kaynağınız olduğu beni ne ilgilendirir?

                            3. cüsü Allah Resulü s.a.v. bir konuda örnekken falan sahabe de böyle yapmış. bizi bağlamaz. dediğim gibi. felan sahabe mutaya cevaz vermiş. ictihat etmiş.
                            sahabenin görüşü, içtihadı bizi bağlamaz, bizim için sadece Kuran ve Ehli Beyt hüccettir. ama senin söylediğin "sahabe bizi bağlamaz" sözüne gelince, sen ya ehli sünnet akidesinden habersizsin yada haberin olduğu halde oyun oynuyorsun. ehli sünnete göre sahebnin hepsi müçtehid değilmidir? hepsi talikt edilemezmi? öyle ise senin açıdan burada problem olan nedir? sahabe faraza içtihad etmiş ise ona uyulmasında bir problem yoktur.

                            belki duymamış yasaklandığını belki de haberi yok. bilemem.
                            iyi ama Ömer b. Hattab kendisi bile "ben yasaklıyorum" diyor. diğer yandan benim için sahabe değil imam Ali a.s-ın sözü önemlidir. imam a.s-da "Ömer yasakladı" diyor. Nebi s.a.a "Size 2 emanet bırakıyorum ki, sarıldıkca sapmazsınız: Kuran ve İtretim Ehli Beytim" demiştir. demek ki, burada sapan kişiler imam Ali a.s-ın "Ömer yasakladı" sözüne uymayanladır.

                            Açıkça Allah Resulü s.a.v. in yasaklandığı konuusunda rivayetler ilgili hadslerin bizim için geçerli olması sebebiyle artık başka birinin sözüne ihtiyacımız yok.
                            cevap;

                            1. Rasulullahın s.a.a yasakladığı hakkındaki hadisler biz görmedik şuana kadar.
                            2. muta nikahının caiz olduğunu ve bunu Ömerin yasakladığını söyleyen sahabeler ve hatta mutaya karşı olan sahabeler bile -ibni Zübeyr gibi- bu nikahı Rasulullahın s.a.a yasakladığını söylememiştirler. aksine hepsi "Nebi s.a.a zamanında yapılırdı" şeklinde istidlal karşısında susmuş, köpürmüş, ne yapacağını bilememiştir.
                            3. Rasulullahın s.a.a yasakladığını söyleyen hadisler bile kendi içerisinde çelişkilidir. biris "Mekke de", öbürü "Evtas ta" bir başkası "Veda haccında" yasakladı diyorlar. madem Rasulullahın s.a.a yasaklaması bilinen bir şeydi ne diye bu kadar ihtilaf ediliyordu?
                            4. muta nikahını Rasulullah s.a.a-ın değil Ömer b. Hattabın yasakladığını söyleyen hadisler Rasulullahın s.a.a yasakladığını söyleyen hadislerden defalarca çoktur. şu halde sizin nezdinizde çoğunluğa uyulmalıdır.


                            gelelim igili aktarılan hadisi şeriflerden biri hakkında daha eksik kısımları (sizin anlamak istemediğiniz noktalr) hakkında bir kaç soruya.

                            neydi vak.
                            savaş sırasında Ashab izin ister Allah Resulü s.a.v. den. ne için kendilerini iğdiş etmek için. ALlah Resulü s.a.v. de izin vermez. bunun üzerine muta için izin istenir ve izin verilir.

                            1.Muta ayette (sizin anlayışınıza göre) helal ise neden önce kendilerini iğdiş etmek için izin istemişlerdi.
                            2. yine aynı muta helal ise Allah Resulü s.a.v. den neden izin istesinlerki. ayette nasıl olsa helal.

                            buradan çıkan sonuç muta daha önce de izin verilip yasaklanmıştı. O sebepten sahabe-i kiram izin istemişti.
                            siz muta ayetinin ashabın izin isteme olayından önce inmediğini ıspatladınızmı ki, bunun üzerinde yorumlar yapıyorsunuz? kaldı ki, savaşta izin istendiği hakkındaki hadislerde bizim için ıspat edilmiş değil, buyrun bunu da ıspat edin.

                            dikkat edilirse muta cahiliyte dönemi nikah çeşitlerinden di. Ve Allah c.c. cahiliye adetlerindn gelenleri birden yasaklamamış aşama aşama yasaklamıştı.
                            buyrun bunu da ıspat edin. delil getirin.

                            Yorum


                              Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                              kütübü sittede de dolu hadis var ve sözler Peygambere ait değil.. önce ypa kendi kitaplarında hadis neymiş nasılmış onu öğrenmeli..

                              Yorum


                                Ynt: Mut'a Nikahı ve Helal Oluşunun Delili

                                [quote author=Elmeddin link=topic=1684.msg130622#msg130622 date=1314688013]
                                sizce olmaya bilir ama bizce hadistir ve delil onlardan olmalıdır. çünkü bu konuda her kesin kendi kriterine göre hareket edilir. kaynaklardan delil getirme konusunda ahmakça davrandığın gibi bu konuda da aynısını yapmışsın.
                                [/quote]

                                yazıları aynaya bakıp mı yazıyon. habire ahmak ahmakça yazılar ebleh vs. gibi sözler kullanıyorsun.

                                bu kadar da olmaz söyleyeyim. insanın kendisine bu kadar hakaret etmesi uygun değil.
                                Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                                Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X