Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

    SUNNİ KİTABINDA EHLIBEYT IMAMI MUHAMMED BAKIR AS AYAKLARINI MESHEDIYORDU DİYOR.

    Yorum


      #47
      Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

      Nehcul belağa ya neden itiraz edip onu ilmi kabul etmiyoruz. ya da usul- kafi. Sence Ehl-i beyt imamlarının sözleri olduğu için mi? Güvenilirliğinin olmaması sebep...
      ypa can, güzel diyorsun, iyi diyorsunda aynı mantıkla senin kaynaklarında benim için geçersiz. ne olacak şimdi? hem üstelik benim imam Bakırdan a.s aktardığım hadis şii kaynağından değil ki, itiraz edesin. bizzat ehli sünnet tefsiri, Fahruddin Er-Râzinin tefsiri. yani imam Bakırın a.s sözleri bizzat senin kaynağından geliyor şimdi buraya El Kafiyi, Nehcul Belağayı katmanın anlamı nedir?

      İmam Bakır hazretleri de emin ol yıkıyordur abdest alırken ayaklarını. Ben sizinde yıkadığınıza eminim. Ama neden böyle yapıyorsunuz onu anlamıyorum.
      kusura bakam ypa can, ama senin sözün benim için zerre kadar önemli değil. sen imam Bakırın a.s yanındamıydın ki, yıkıyordu diyorsun? yoksa gayptanmı haber alıyorsun? bak ben bizzat ehli sünnet tefsirinden aktardım imam Bakırın a.s hadisini. üstelik mütevatiren gelen hadisler Ehli Beyte a.s uymayanların, muhalif olanların helak olacağını sapacağını söylüyor.

      üstüne üstlük Er Razi gibi meşhur tefsirciniz bile "nereye çekip çevirsen bu ayette ayaklara mesh etmek emr edilmiştir" diyor. yani hem imam Bakır a.s -sünni kaynaklı hadiste- ve hemde kendi tefsirciniz beyan ediyor her şeyi. imam Bakır a.s Ehli Beyttendir a.s, ümmeti Muhammed s.a.a için Nuhun a.s gemisi konumunda olan Ehli Beytten a.s

      şimdi, ypa can, kabul edersin etmezsin o başka mesele, kendin bilirsin, dinde zorlama yoktur. ama Kuranın emri -Er Razinin de itiraf ettiği gibi- ayakları mesh etmektir ve ek olarak şii-sünni kaynaklarının tanıklığı ile imam Bakır a.s bu ayetin tefsirinde "ayakları mesh etmek farzdır" demiştir. Rasulullah s.a.a bize 2 emanet bıraktı ve bunlara tutunanların sapmayacağını belirtti: Kuran ve Ehli Beyt as. Kuranda, Ehli Beytte a.s "ayakları mesh etmek farzdır" diyor. istersen Rasulullahın s.a.a emanetlerine uy hakka ulaş, istersen emanetlerin dediklerine muhalefet edenlere uy helak ol.

      Yorum


        #48
        Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

        SUNNİ KİTABINDA EHLIBEYT IMAMI MUHAMMED BAKIR AS AYAKLARINI MESHEDIYORDU DİYOR.
        Alimler, ayakların meshedileceği "veya yıkanacağı hususun da ihtilâf etmişlerdir: Kaffâl, bu âyetin tefsiri hususunda İbn Abbas, Enes İbn Mâlik, İkrime, Şa'bî ve Ebû Cafer Muhammed İbn Ali el-Bakır'dan ayakları meshetmenin farz olduğu hükmünü nakletmiştir ki bu, Şia'nın İmâmiyye kolunun mezhebidir.

        Fahruddin Er-Râzi, "Tefsir-i Kebir Mefâtihu’l-Gayb", Akçağ Yayınları, 8/501


        3788- Zeyd b. Erkâm (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: "Ben size bir şey bırakacağım ki buna sarıldığınızda benden sonra asla sapıklığa düşmezsiniz bu şeylerin ikisini de birbirinden büyüktür. Gökten yere uzanan bir ip gibi olan ilahi nizam olan Allah’ın kitabı ve yakınlarım, ehli beytim. Bu iki şey kıyamet günü havuz başında bana gelinceye kadar asla birbirinden ayrılmayacaklardır. Bu iki şey hakkında bana nasıl uyacağınıza dikkat ediniz."

        Tirmizi, "Sünen", Menkıbeler kitabı, hadis 3788


        271. Ebû Zerr (r.a.) rivayet ediyor: Resülullahın (s.a.v.) şöyle dediğini işittim: "Ehl-i Beytimin misâli Nuh kavmi arasında Nuh'un gemisine benzer. O gemiye binen kurtuldu, ona muhalefet eden helak oldu. Ve Ehl-i Beytimin misâli İsrâiloğullarının Hıtta isimli kapısına da benzer."

        Taberani, "Mucemus Sağir", cild 1, sayfa 361-362, hadis 271

        Yorum


          #49
          Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

          [quote author=Elmeddin link=topic=17621.msg107949#msg107949 date=1287505089]
          SUNNİ KİTABINDA EHLIBEYT IMAMI MUHAMMED BAKIR AS AYAKLARINI MESHEDIYORDU DİYOR.
          Alimler, ayakların meshedileceği "veya yıkanacağı hususun da ihtilâf etmişlerdir: Kaffâl, bu âyetin tefsiri hususunda İbn Abbas, Enes İbn Mâlik, İkrime, Şa'bî ve Ebû Cafer Muhammed İbn Ali el-Bakır'dan ayakları meshetmenin farz olduğu hükmünü nakletmiştir ki bu, Şia'nın İmâmiyye kolunun mezhebidir.

          Fahruddin Er-Râzi, "Tefsir-i Kebir Mefâtihu’l-Gayb", Akçağ Yayınları, 8/501


          3788- Zeyd b. Erkâm (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: "Ben size bir şey bırakacağım ki buna sarıldığınızda benden sonra asla sapıklığa düşmezsiniz bu şeylerin ikisini de birbirinden büyüktür. Gökten yere uzanan bir ip gibi olan ilahi nizam olan Allah’ın kitabı ve yakınlarım, ehli beytim. Bu iki şey kıyamet günü havuz başında bana gelinceye kadar asla birbirinden ayrılmayacaklardır. Bu iki şey hakkında bana nasıl uyacağınıza dikkat ediniz."

          Tirmizi, "Sünen", Menkıbeler kitabı, hadis 3788


          271. Ebû Zerr (r.a.) rivayet ediyor: Resülullahın (s.a.v.) şöyle dediğini işittim: "Ehl-i Beytimin misâli Nuh kavmi arasında Nuh'un gemisine benzer. O gemiye binen kurtuldu, ona muhalefet eden helak oldu. Ve Ehl-i Beytimin misâli İsrâiloğullarının Hıtta isimli kapısına da benzer."

          Taberani, "Mucemus Sağir", cild 1, sayfa 361-362, hadis 271
          [/quote]

          Elmeddin kardeşim;

          çok önemli bir delil olan sünni kitap Tefsiri Kebir'de İmam Muhammed Bakır a.s.'ın ayakları meshin farz olduğunu söylediğini yazmasını notlarıma kaydettim inşaAllah..

          alıntıladığını bu bölümü fahrettin raziden baktım aynen dediğin gibi...

          :al.razı olsun

          Yorum


            #50
            Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

            5. Ehlibeyt İmamı Muhammed Bakır a.s.'ın ayak meshini farz demesi :

            kendi kafasından uydurduğu bir şey mi

            yoksa Peygamber s.a.a.'ten babaları aracılığıyla yaptığı bir nakil mi

            bu konuda ypa ve sünniler neler düşünür ve İmamın böyle demesinin onlara göre değeri nedir?

            Yorum


              #51
              Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

              ypa can, senin için biraz daha hadis aktarayım Ehli Beyt imamlarından a.s ama hadisler ehli sünnet kaynağından olması şartı ile:

              îbn Abbâs, Rasûlullah'ın abdest alışını anlatırken; iki ayağına mesh etti, der. Yine ondan rivayet edilir ki, şöyle demiştir : Allah'ın kitabında mesh varken, insanlar kaçıp yıkıyorlar. Ve yine demiştir ki: Abdest iki yıkama ve iki meshtir. Katâde der ki; Allah, iki yıkamayı ve iki meshi farz kılmıştır... Ehl-i Beyt'in seyyidle-rinden rivayet edilen haberlere gelince; bu konuda sayılmayacak kadar çoktur. Nitekim Hüseyn İbn Saîd el-Ehvazî, Fudâle İbn Fudâle kanalıyla Hanımâd İbn Osman'dan nakleder ki; ona Gâlib İbn Hüzeyl şöyle demiş: Ebu Ca'fer'e ayaklara mesh konusunu sorduğumda dedi ki: Cebrail'in indirmiş olduğu hüküm budur. Yine Hüseyn İbn Saîd'in Ahmed İbn Muhammed'den naklettiğine göre; Ebu Hasan, Mûsâ İbn Ca'fer'e ayaklara mesh nasıl olur, diye sordum? demiş. O da ellerini parmaklarının üzerine koyarak topuklara kadar ayağını mesh etti, demiş. Ona bir kişi iki parmağıyla mesh etse ne olur? deyip böylece aşıklara kadar göstermiş. O, hayır, elinin bütün ayasıyla, demiş

              Ebu’l-Fida İsmail İbn Kesir, "Hadislerle Kur’an-ı Kerim Tefsiri", Çağrı Yayınları: 5/2153-2160


              ypa can, gördünmü? Ebu Cafer (imam Muhammed Bakır aleyhisselam) ve Musa b. Cafer (imam Musa Kazım aleyhisselam) "ayakları mesh etmek farzdır, Cebrailin a.s indirdiği hüküm budur" diyorlar. gel inat etme, Rasulullahın s.a.a Ehli Beytine a.s, ümmet için Nuhun a.s gemisi konumunda olan Ehli Beyte a.s, bize emanet bırakılıp tutunmamız emr edilen Ehli Beyte a.s uy, "atalarımı bu din üzere buldum" diyerek taassup ehli olma, hidayetten sapma

              Yorum


                #52
                Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                Elmeddin kardeşim;

                çok önemli bir delil olan sünni kitap Tefsiri Kebir'de İmam Muhammed Bakır a.s.'ın ayakları meshin farz olduğunu söylediğini yazmasını notlarıma kaydettim inşaAllah..

                alıntıladığını bu bölümü fahrettin raziden baktım aynen dediğin gibi...

                :al.razı olsun
                amin ecmain hocam

                Yorum


                  #53
                  Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                  Ayakların Yıkanması Ve Meshedilmesi


                  Alimler, ayakların meshedileceği "veya yıkanacağı hususun- da ihtilâf etmişlerdir: Kaffâl, bu âyetin tefsiri hususunda İbn Abbas, Enes İbn Mâlik, İkrime, Şa'bî ve Ebû Cafer Muhammed İbn Ali el-Bakır'dan ayakları meshetmenin farz olduğu hükmünü nakletmiştir ki bu, Şia'nın İmâmiyye kolunun mezhebidir. Fukahâ ve müfessirlerin cumhuru ayakların yıkanmasının farz olduğunu söylemişlerdir. Dâvûd el-İsfehani, hem yıkamanın hem de meshetmenin farz olduğunu söylemiştir ki bu görüş, Zeydiyye imamlarından en-Nasır Lilhakk in görüşüdür

                  fahrettin razi tefsirinde geçen kısım budur. imamiyye şiası nakletmiştir. böylemidir değil midir? Allah bilir. Böyle demiştir diye hükmeden sizlersiniz. devamla gelen diğer açıklamalarıda ekleyeyim.
                  Bende vebal kalmasın. Arkadaş ha bire helaktan bahsediyor ordan lanete ha geçti ha geçecek. Fazla muhatap olmaya gelmiyorsun elmeddin.


                  Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                  Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                  Yorum


                    #54
                    Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                    Hasan el-Basrî ve Muhammed İbn Cerîr et-Taberî ise, mükellefin (kulun), yıkama ile meshetme arasında muhayyer bırakıldığını söylemişlerdir.

                    Ayaklara meshetmenin farz olduğunu söyleyenlerin delili, Hak Teâlâ'nın, p ifadesiyle ilgili şu iki meşhur kıraata dayanmaktadır. Binâenaleyh İbn Kesir, Hamza, Ebû Amr ve Ebû Bekrin ravisi Asım, cer ile olmak üzere şeklinde; Nâfi, İbn Âmir ve Hafs rivayetine göre Asım ise nasb ile şeklinde okumuşlardır. Buna göre biz deriz ki, bu kelimeyi cer ile okumak, bunun kelimesine matuf olmasını gerektirir. Binâenaleyh, başa meshetmek farz olduğuna göre, ayaklara da meshetmek farzdır.

                    Buna göre şayet, "Bu şairin, "Kelerin bozulmuş deliği" ve "İnsanların büyüğü, nakışlı elbiseler içindedir; (ona bürün­müştür)" ifâdelerinde olduğu gibi, civardan, yakınlıktan ötürü meksûr kılınmıştır, denilmesi niçin caiz olmasın?" denilirse, biz deriz ki: Bu şu bakımlardan bâtıldır:

                    a) Civara göre meksûr kılmak, bazan şiir zaruretinden dolayı mecbur kalınarak yapılan hatalardan sayılmıştır. Halbuki, Allah'ın kelâmını bundan tenzih etmek gerekir.

                    b) Civardan dolayı kesreye, şairin tıpkı ifâdesinde olduğu gibi,

                    iltibastan (karşılıktan) emin otunulduğu zaman ancak başvurulur... Zira, bu ifâdedeki kelimesinin, kelimesinin değil, kelimesinin sıfatı olduğu, zarurî olarak bilinen bir husustur. Halbuki bu âyette, iltibastan emin olmak söz konusu değildir.

                    c) Civardan dolayı kelimeyi meksûr kılmak, ancak atıf harfi olmadığı zaman söz konusudur. Ama atıf harfi bulunduğu zaman, Araplar böyle demez.

                    Nasb ile okuyanlar da, bunun, ayakları meshetmeyi gerektirdiğini söylemişlerdir. Çünkü Cenâb-ı Hakk'ın, "...ve başlarınıza mesnedin..." ifâdesindeki "başlarınıza" ifâdesi, mahallen mansûptur. Ancak ne var kikelimenin baş)nda (harf-i cer bulunduğu için kelime mecrûr kılınmıştır. Binâenaleyh, kelimesini, kelimesine atfettiğinde, kelimesinde,. kelimesinin mahalline atfedil­mesi halinde nasb; zahirine atfedilmesi halinde ise, cer caizdir, Bu, nahivcilerce çok iyi bilinen meşhur bir yoldur.

                    Bu sabit olduğu zaman biz deriz ki, Hak Teâlâ'nın "ayaklarınızı" ifâdesinde, nasbin âmilinin "meshediniz" emri olabileceği gibi, bu âmilin "yıkayınız" emri de olabileceği ortaya çıkmıştır. Ancak ne var ki, bir mamul üzerinde iki âmil amel etmeye kalkışınca, o mamule daha yakın olanı amel ettirmek evlâ olur. Binâenaleyh Cenâb-ı Hakk'ın, sözündeki nasbin âmilinin, "meshediniz" emri olması gerekir. Binâenaleyh, lamın nasbıyla ryj şeklinde okumanın da ayaklar üzerine meshetmeyi gerektirdiği sabit olmuş olur. İşte bu, ayaklan meshetmenin farz olduğu hususunda âyetle yapılan istidlalin izah şeklidir. Sonra, bu görüşte olanlar sözlerine devamla şöyle demişlerdir: Hadislere dayanarak, bu hususu savuşturmak da caiz değildir. Çünkü bu haberlerin tamamı, âhad haberlerdir. Halbuki âhad haberlerle Kur'ân'ın neshi caiz değildir.

                    Bil ki buna ancak şu iki bakımdan cevap vermek mümkündür:

                    a) Pek çok hadis, ayakları yıkamanın farz olduğunu ifâde etmektedir. Yıkama, meshe de şamildir, ama meshetme, yıkamaya şamil olmaz. Binâenaleyh abdestte ayakları yıkama, daha ihtiyatlı davranıştır. Bu sebeple bunu yapmak gerekir. Bu izaha göre, abdestte ayakları yıkamanın, ayakları meshetme yerini tuttuğunu kesin olarak söylemek gerekir.

                    b) Ayakları yıkamadaki farz oluş, topuklara kadar yıkama ile sınırlıdır. Böyle bir sınırlama meshde değil, ancak yıkamada söz konusudur. [141]

                    Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                    Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                    Yorum


                      #55
                      Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                      1) Eğer topuk, İmâmiyye'nin söylediği mânada olsaydı, o zaman her ayakta tek bir topuk olması ve âyette "ve topuklara kadar ayaklarınızı..." denilmesi gerekirdi. Nitekim her elde sadece bir dirsek bulunduğu için, âyette Cenâb-ı Hak, ,"dirseklere kadar ellerinizi yıkayın" buyurmuştur.

                      2) Bacak ile ayağın mafsalındaki (içerdeki) yuvarlak kemik, ancak cerrah doktorların bilebileceği, görünmeyen bir şeydir. Halbuki ayağın iki tarafındaki o iki kemik çıkıntısı, (aşık kemikleri) herkesçe bilinen ve görünen bir şeydir. Bütün herkesin mükellef olduğu şeylerin dayanağının, gizli ve saklı bir şey değil, açık olması gerekir. Hz. Peygamber (s.a.s)'in "(Ey cemaat, saf yaparken) topuk­ları topuklara iyice yapıştırın" dediği rivayet edilmiştir. Şüphe yok ki bundan murad, bizim söylediğimiz husustur.

                      3) "Ka'b", yükselme ve çıkıntı mânalarından alınmıştır. ......................... Çıkıntılı olan herşeye "ka'b" denilmesi de bundan dolayıdır. İmâmiyye'nin delili ise şudur: "Ka'b", bütün hayvanların ayaklarında bulunan belli bir kemiğin adıdır. Binâenaleyh insanlar hakkında da, bunun aynı kemik olması gerekir. Yine ayak ile bacak arasındaki yere (mafsala) da ka'b denir. Mızrağın boğum yerlerine de, bu mânada ku'ûb denilir. Ayağın ortasında da mafsal vardır. Binâenaleyh buna da ka'b denmesi gerekir."

                      İmâmiyye'nin iddiasına: "Zahirî tekliflerin dayanağının, zahirî-(görünen) bir şey olması gerekir. Bizim söylediğimiz topuk da, daha görünürdedir. Binâenaleyh ka'bın (topuğun), bu olması gerekir" diye cevap veririz. [144]

                      Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                      Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                      Yorum


                        #56
                        Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                        Ypa İmam Muhammed Bakır a.s.'ın ayakları mesh farzdır dediğini kabul ediyor musunuz etmiyor musunuz?

                        Etmiyorsanız nedeni? Ediyorsanız bunun değeri nedir size göre?

                        ilgili bölümü orda gördünüz. Buna rağmen bu böyle midir Allah bilir diyerek Fahrettin Raziye güvenilmeyeceğini mi söylüyorsunuz. Eğer böyleyse devamında işinize gelen bölümleri niye naklattiniz aynı müfessirden?

                        Yorum


                          #57
                          Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                          bilmiyorum diyorum. Ehl-i beyt imamlarından aktarılanlara itimatım yok. İmamlara itimatsızlık değil, aktaranlara itimatsızlık..
                          Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                          Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                          Yorum


                            #58
                            Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                            Yani bu durumda Raziye itimadınız yok.. Sünni müfessir.. hadi şiilerin Ehlibeyt imamlarından naklettiklerine itimadınız yok sünnilerin nakillerine neden yok?

                            O zaman ne sünni ne de şiiler Ehlibeyt imamlarını net olarak aktarmadılarsa Ehlibeyt imamlarının imam olmalarının pratikte hiç bir değeri yok.

                            Peki bu durumda sünni rivayetlere nasıl itimadınız var?

                            Yorum


                              #59
                              Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                              Fahreddin Razi nin ne dediği ykarıda altı çizli olarak eklendi. dilerseniz bir daha ekleyeyim ama o zaman tekrar olacak. İmamiye şiası öyle naklediyor diyor. İyi okuyalım inşAllah.
                              Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                              Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                              Yorum


                                #60
                                Ynt: ABDESTTE AYAKLARIN YIKANMASI MI MESHEDİLMESİ Mİ?

                                yani Muheterem bizim ağzımızdan ehl-i beyt imamları için kötü söz duyamazsın. en kötüsü O onların görüşüdür olur. Önce Allah Resulü s.a.v. in görüşü bizi bağlar. Daha sonra O nu s.a.v. görmüş olanların görüşü..


                                bu arada unutturmaya çalıştığınız bir abdest alma meselesi vardı. HAzır burdayken bi tarif etsenizde şii arkadaşalrda öğrense. Öyle değil mi.
                                Bu şehr-i Stambul ki bi misl ü bahadır.
                                Bir sengine yek pare Acem mülkü fedadır. Nedim.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X