Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Namaz tam olarak nedir ?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

    Hz Muhammed tebligci diye geçer sayısız kez Kuranda,okuma yazma bilmeyene Kuran'ın içeriğini bildirir,okuma yazma bilene yardımcı lazım değil
    O zaman sizin bu sözünüze göre Kuranı bilen biri için ne Resulullah(s.a.a) sözlerine nede Ehlibeyt(a.s) sözlerine gerek var? Merak ettiğimden soruyorum sakın yanlış analamayın ama bazı konularda Ehlibeyt(a.s)lara sarılırken bazılarında neden onlara sırt dönüyorsunuz?

    [move][shadow=red,left][glow=red,2,300]Biz SAHİPSİZ Değiliz...[/glow][/shadow][/move]


    Yorum


      #47
      Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

      selamunaleykum kardeşim
      son bir şey söyleyeceğim zira bu şekilde hep aynı şeyleri tekrarlamaktan öteye gidemiyoruz
      her ikimizde ehlibeyt a.s. yi seviyor onlara tabiyiz diyoruz
      fakat sizin sevdiğiniz imamlarla bizimkiler ayrı sizin yaşayış tarzınızdan ulaşarak söylüyorum
      bizim imamlarımız şekilci olup beş vakit namazlarını savaşlarda bile terk etmemiş islamiyetin geldiği günden beride tüm müslümanlar böyle şekilci yaklaşmış
      onlar allahın pak kıldığı bir soy olmalarına rağmen biz allaha ulaştık namazı bırakalım dememiş tam tersine farz namazları dışındada şialarına bir çok sünnet namazlarını kılmalarını tavsiye etmişlerdir
      size şekil sormuştum ama şekil olarak birşey söylememişsiniz o halde herkes kendi aklına göre namaz kılıyor
      bizdeki gibi ne olursa olsun zengin fakir hasta dertli siyah vs... gibi tüm insanları birleştiren ortak bir fiil yok yani
      yukarıda demişsiniz ki hz.ali a.s. gibi
      olmalı
      tüm insanlığın da kabul ettiği gibi hz.ali allaha ulaşmış ve namazını tam bir teslimiyetle kılan bir muttaki idi
      ondan daha iyi kuranın batınını bilen varmıydı ki o tamam namazı kıldık allaha ulaştık yeter deyipte namazını terk etmedi
      ehli beyt a.s.yi sevipte onların yaptıklarından istediğimizi alıp istemediğimizi almamak olmaz
      son bir nokta kardeşim
      biz ehli beyt a.s.yi emeviler zulüm etti hakları gasp edildi diye değil allah ve resulü buyurduğu için seviyoruz
      selametle
      "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

      Yorum


        #48
        Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

        [quote author=bedir link=topic=8312.msg55764#msg55764 date=1254649366]
        Hz Muhammed tebligci diye geçer sayısız kez Kuranda,okuma yazma bilmeyene Kuran'ın içeriğini bildirir,okuma yazma bilene yardımcı lazım değil
        O zaman sizin bu sözünüze göre Kuranı bilen biri için ne Resulullah(s.a.a) sözlerine nede Ehlibeyt(a.s) sözlerine gerek var? Merak ettiğimden soruyorum sakın yanlış analamayın ama bazı konularda Ehlibeyt(a.s)lara sarılırken bazılarında neden onlara sırt dönüyorsunuz?
        [/quote]


        Değerli sorundan dolayı sağolasın can

        Son durakta ,son hüküm Allah'ın hükmüdür,O bir işi bildirmişse o bildirilmişi bozacak hiç bir iş yoktur

        İslamı algılamak putperestlerin dinden anladığı iş gibi değildir,İslam interaktif/canlı yaşanarak gelişmeler gösteren/birbirine bağlı bir sürecin devamıdır


        İlk başta Allah nedir ne değildir buna iyice ermek lazım,buna ermedikten sonra Allah'ı pasif bir iş gibi algılamamıza sebep olur

        Allah tuzak kuran,sınayan,yaradan,öğüt veren,hidayet veren,tövbeleri kabul eden,rahman,rahim ve tüm sıfatlara sahip bir iştir,iştir dememdeki amaç tarifi imkansız olduğundan

        Allah hakimiyetine ortak tanımaz,onun dilediğini bozacak iş yoktur,hatta bunun vurgusu da Kurandan,"Peygamber öldürülseydi,geriye mi dönecektiniz,İslam işi bitecek miydi" der

        Allah bizleri sınar,kendi deyimiyle "kim daha güzel işlere duracağını sınamak için insnaalrı yarattım" der



        O zaman sizin bu sözünüze göre Kuranı bilen biri için ne Resulullah(s.a.a) sözlerine nede Ehlibeyt(a.s) sözlerine gerek var? Merak ettiğimden soruyorum sakın yanlış analamayın ama bazı konularda Ehlibeyt(a.s)lara sarılırken bazılarında neden onlara sırt dönüyorsunuz?
        Olursa daha güzel olur can,ama olmazsa olmaz isimli bir kural hem yok hem Kurana ters bir iş

        al i imran 144
        Muhammed, ancak bir peygamberdir. Ondan önce nice peygamberler geldi geçti. Ölürse, yahut öldürülürse gerisingeriye mi döneceksiniz? Kim dönerse bilsin ki Allah'a hiçbir suretle zarar vermez ve Allah şükredenlerin karşılığını yakında verecektir.
        Birilerinin öldürülmesi,sözlerini bize eirşip erişmemesi Allah'ın bildirdiği gibi bir iş değiştirmez sonuçta

        Çünkü meselenin özü gözden kaçmamalı,dünyada yaratılış amacımız sınanmaktır,yoksa Allah hiç birimize ideal yaşam vaadi veren biri değil,sizleri valıkta yoklukta,zorda,darda iken deneyeceğim diyor


        bakara 155
        (Medenî 87) Andolsun ki mutlaka sizi birazcık korkuyla, açlıkla, mal, can ve meyve noksanıyla sınayacağız. Müjdele sabredenleri.
        Neden yaratılmış olduğumuzu idrak edeemzsen,iş Allah'ın dini olmaz,dinden bizim algıladığımız iş olur ki Allah'a hoş gelen Onun arzuladığı iştir

        Bu sınanma münasebetiyle her Müslümana düşen görev Hz Ali ve Ehli Beyt taraftarı olup,Hakkın nihai bulumasına ermek olacaktı

        Hz Ali ilimin kapısı,ve Konuşan Kuran olma münasebetiyle, "işi ehline teslim edin" babındaki en yetkin kişiydi

        Hz Ali ve Ehli Beyt'le gelişen bir sürecin,insanlar açısından faydalı,verimli,rahmetlere sebep olacağından kimse şüphe etmiyor

        Ama Allah'ın bildirdiği gibi Onun emllerini hiç bir olumsuzluk etkilemez,hatta kendi bildiriyor Hz Muhammed öldürülmüş olsaydı,geriye dönüp,İslam işini rafa mı kaldıracaktınız" denir


        Ehli Beyt'e sevgi muhabebt besleyip,düşmanlık,zulm etmişlere lanet okumak zaten Kuranda geçen bir hadisedir,Allah'ın kendi sözüyle bize bıraktığı emnate sahip çıkmak gerekiyordu,çıkan çıkmayan belli oldu ama işte iş aynı yerde düğümleniyor,adam İslamı beş şarta bağlamış ki, esas önem arzeden işleri şart kapsamından çıkarıp,hatta göremez olmuş

        şuara 23 Bu, Allah'ın, inanan ve iyi işlerde bulunan kullarını müjdelemesidir işte. De ki: Sizden, tebliğime karşılık bir ücret istemiyorum, istediğim, ancak yakınlarıma sevgidir ve kim güzel ve iyi bir iş yaparsa onun güzelim mükafatını arttırırız; şüphe yokki Allah, suçları örter, iyiliğe, mükafatla karşılık verir. *

        Yakınalrıma/ehli beyte sevgi beslenmesi işi bizzat Allah'ın sınamasıdır,emridir,

        De ki: Sizden, tebliğime karşılık bir ücret istemiyorum, istediğim, ancak yakınlarıma sevgidir
        Allah'ın Hz Muhammed'in ağzından insanlardan tek bir isteği var,iki,üç değil tek bir istek

        istediğim, ancak yakınlarıma sevgidir

        Ehli Beyt'i üstün tutup baştacı etmenin hükmü bu ayet ile sabittir,dolayısıyla kim ki bu temel ve tek bir arzuya uymamışsa,kendi derdine kendi yanacaktır


        İslam tek açılı bir iş değil,sonsuz açılara,durumlara,sınamaalra tabi olan bir iştir,ana mesele sınanmaktır,yoksa kimsenin namazına haşa muhtaç değil Yaradan,namaz İslama giriştir,namzdan amaç Allah'a teslim olup yüceliğini kabul edip kendini Ona sunmaktır

        Ömer'in Kuran bize yeter dediği iş sayısız açıdan belirli sebepelrden dolayı yanlış,yoksa Ömerin Kuran bize yeetr demesi,o zmanki şartlara göre yanlış olmasıyla birlikte,işi helkine teslim etmesi gerektiğiyle birlikte,Hz Muhammed'in Ehli Beyt'ine,canına ciğerlerine sevgi beslemeleri gerekiyorken,o bize Kuran yeter demekle onca apaçık işi hiçe saymış oluyor

        Yoksa Ehli Beyt'in olmadığı yerde,hatta Hz Muhammed öldürülüp,insanlara birşey bildiremese bile İslamın yok olacağı anlamına gelmez çünkü Allah'ın deyimiyle sabittir ki Kuranda gereken her iş var inanalara yol göstermesi açısından

        al i imran 7 Öyle bir Allah'dır ki sana kitap indirdi. Onun bir kısmı, manası apaçık ayetlerdir ve bunlar, kitabın temelidir.
        araf 52 Biz onlara öyle bir kitap gönderdik ki onu bilgiyle açıkladık, o kitapta, ne lazımsa hepsini bildirdik, inananlara doğru yolu gösterir ve rahmettir.
        Elimizde olan Kuran cennete girmek isteyene fazlasıyla yeterlidir,kim ki Kuran yetrsiz derse,Allah'ın hakimiyetini,ileri derecede sınayan,tuzak kuran,gören,gözeten türü sıfatlarının manasına ermemiş olur

        Allah dinin temeli apaçık ayetlerdir demişse,bunu kabul edip,işimize bakıp,murat ettiği işlere durmamız en doğru iş olur


        Ehli Beyt,12 imamalr,bunlar Allah'ın emanetiydi,baş tacı edilmeleri gerekiyordu,sınama vardır o dönemki gelişmelerde,

        Birileri çıkıp Hak Halifesi olan Hz Aliye karşı ordu kaldırıp savaşmış,birileri cmailerden küfür etmeyi şart koşmuş,birileri küfürlere durmuş,birileri bunları yüceltmiş

        Bunlar sınamaydı,herkes tarafını seçerek zaten sınavını vermiş oldu,hamd atalarımzıa ki doğru yolu seçmişler,

        Ve geçmiş ümmetlerin işledikleri bizdne sorulmayacak,yani Hak katarından başka bir katarda biel gün ışığını görseydik,bize doğruları araştırıp hak olan işlere sarılmak düşer

        Kimse diyeemz ki sadec Kuranla amel eden cennete giremez,bu oldukça büyük bir iddia olmakla birlikte,dine şirk koşmayı bile getirir şöyle ki Allah "gereken her iş var" demiş,ve dinin temeli apaçık ayetlerdir" olduğunun altını çizmiş,bizlere iman etmek düşer





        Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

        Ali Şeriati

        Yorum


          #49
          Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

          [quote author=muttaki link=topic=8312.msg55768#msg55768 date=1254650472]
          selamunaleykum kardeşim
          son bir şey söyleyeceğim zira bu şekilde hep aynı şeyleri tekrarlamaktan öteye gidemiyoruz
          her ikimizde ehlibeyt a.s. yi seviyor onlara tabiyiz diyoruz
          fakat sizin sevdiğiniz imamlarla bizimkiler ayrı sizin yaşayış tarzınızdan ulaşarak söylüyorum
          bizim imamlarımız şekilci olup beş vakit namazlarını savaşlarda bile terk etmemiş islamiyetin geldiği günden beride tüm müslümanlar böyle şekilci yaklaşmış
          onlar allahın pak kıldığı bir soy olmalarına rağmen biz allaha ulaştık namazı bırakalım dememiş tam tersine farz namazları dışındada şialarına bir çok sünnet namazlarını kılmalarını tavsiye etmişlerdir
          size şekil sormuştum ama şekil olarak birşey söylememişsiniz o halde herkes kendi aklına göre namaz kılıyor
          bizdeki gibi ne olursa olsun zengin fakir hasta dertli siyah vs... gibi tüm insanları birleştiren ortak bir fiil yok yani
          yukarıda demişsiniz ki hz.ali a.s. gibi
          olmalı
          tüm insanlığın da kabul ettiği gibi hz.ali allaha ulaşmış ve namazını tam bir teslimiyetle kılan bir muttaki idi
          ondan daha iyi kuranın batınını bilen varmıydı ki o tamam namazı kıldık allaha ulaştık yeter deyipte namazını terk etmedi
          ehli beyt a.s.yi sevipte onların yaptıklarından istediğimizi alıp istemediğimizi almamak olmaz
          son bir nokta kardeşim
          biz ehli beyt a.s.yi emeviler zulüm etti hakları gasp edildi diye değil allah ve resulü buyurduğu için seviyoruz
          selametle
          [/quote]

          ************************************************** ******************
          selamunaleykum kardeşim
          Aleykumselam

          Önce değerli sorundan dolayı sağoalsın can,Allah'ın izin verdiği kadar cevap yazabileceğim


          her ikimizde ehlibeyt a.s. yi seviyor onlara tabiyiz diyoruz
          fakat sizin sevdiğiniz imamlarla bizimkiler ayrı sizin yaşayış tarzınızdan ulaşarak söylüyorum
          bizim imamlarımız şekilci olup beş vakit namazlarını savaşlarda bile terk etmemiş islamiyetin geldiği günden beride tüm müslümanlar böyle şekilci yaklaşmış
          onlar allahın pak kıldığı bir soy olmalarına rağmen biz allaha ulaştık namazı bırakalım dememiş tam tersine farz namazları dışındada şialarına bir çok sünnet namazlarını kılmalarını tavsiye etmişlerdir
          sizin sevdiğiniz imamlarla bizimkiler ayrı sizin yaşayış tarzınızdan ulaşarak söylüyorum
          Sayın can İmamlar aynı ama bakışlar farklı

          Sizler zahirsel,görsel,taklitsel yaklaşırsınız,bizim inancımızın temeli Batiniliktir,yani akıl yordamıyla Kurana yaklaşanların aldığı unvandır,bize has bir iş

          Biz gördüğümüz zahirden çok,öz'e,manaya,amaca yönelir kafa yorarız

          Namazı terk etmek söz konusu değil can,cem ibadetiyle de kılınan iş namazdır ama idrak eden göz gerek

          Koşul ve şartlar değişik yönelişleri getirir,İslamda ne put var ne dogmatizm,bu kelimlerin manasına ermen gerek yoksa anlamazsın bildirdiğimi

          Namazdan amaç nedir diye sorguladığımızda,Allah'a özünü teslime dip,ona tabi/Ram olmak cevabı alıyoruz,amaç olan işe,yani teslim/tabii/Ram olma işine uyuyoruz,bu teslim olmak işi bize yetiyor can,namaz işini nihai iş olarak görmüyoruz,İslama girişin ilk adımı,teslim olmak için basit bir araçtır,daha değerli iş olarak algılamıyoruz

          tüm insanlığın da kabul ettiği gibi hz.ali allaha ulaşmış ve namazını tam bir teslimiyetle kılan bir muttaki idi
          ondan daha iyi kuranın batınını bilen varmıydı ki o tamam namazı kıldık allaha ulaştık yeter deyipte namazını terk etmedi
          Sayın can bazı ilşlere vakıf ancak Allah'tır,o dönem yeni İslama girenelre örnek olması açısı ele alınmış olabilir,bu iş namazın mansını değiştirmez ki

          Namazı terk etmek söz konusu değil can,Allah'a tabiyiz bunu mevzu bahis yapmıyoruz,ama klasik tarz kılınan bir işe durmuyoruz,farkımız fark edilsin diye,dine el koymuşlardan ayrılalım diye,eğilip doğrulmanın fazileti yok can,bunu bildiren bir söz getir bana Kuranda yok böyle iş,naamz olgusu teslim olmayı analtır,biz sizin gibi değil ama teslimiz,netice ilgilendirir bizi,şekil değil

          ehli beyt a.s.yi sevipte onların yaptıklarından istediğimizi alıp istemediğimizi almamak olmaz
          bunu alıp almayan belli can,tüm ölçütleriniz eğilip doğrulmaktan ibaret,ilmin kapısı,knouşan kuran,turap olmak Allah'ın aslanı türü sıfatlara uymak lazım bize göre

          Ona uyuyoruz edediğin işler gelişmemiş ülke statüsündeler,dolayısıyla işi benim sunduğum açıdan da ele almak gerek,uymak demek eğilip doğrulmak demek olabilir mi?

          hz Ali ibadet edenleri üç sıfına ayırmış dmeişiz sayısız kez,akıl etmek laızm bu üç versiyon hakkında

          korkudan dolayı ibadet,kölenin ibadeti,çıakrdan dolayı ibadet tüccarın ibadeti,ve akıl ve teslimiyet yordamıyla ibadet hürlerin ibadeti

          tek tip ibadet yok ki tek tip işler arıyorsun can

          Akılda ileri olmayanın ibadeti nafiledir denilmiş usul i kafide,akıl edemedikten sonra,gelişmemiş ülke konumunda olduğundan sonra,ilim,bilimlere düşman olduktan sonra,bunlar makbul değil bize göre,ve uyuyorum derken esas uymayan tarif ettiğim topluluktur

          İlim,bilim,teknoloji,ekonomi,sosyal yaşam ve benzer işlerde önde olacaktılar ki malum topluluk hz Aliye uyduğunu iddia edebileydi

          Türkiyemize baksak,yalan,dolan,iftira,rüşvet,satılmışlık,gadda rlık,egoizm öylesine yol almış ki ben asla ve asla Türkiyeyi dahi İslam ülkesi olarak tarif edemem,Allaha iftira etmiş olurum,Arap ülkelri zaten gelişmemiş ülke unvanına sahip,aklı olmayanın dini elbette olmaz babında,

          biz ehli beyt a.s.yi emeviler zulüm etti hakları gasp edildi diye değil allah ve resulü buyurduğu için seviyoruz
          selametle
          evet can aynen,ayeti de vermişim bir üst yazıda

          şuara 23 De ki: Sizden, tebliğime karşılık bir ücret istemiyorum, istediğim, ancak yakınlarıma/Ehli Beyt'ime sevgidir






          Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

          Ali Şeriati

          Yorum

          YUKARI ÇIK
          Çalışıyor...
          X