Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Namaz tam olarak nedir ?

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #31
    Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

    sn ...babacan
    1- rivayetleri işinize geldiği gibi kullanıyorsunuz
    2- kendiniz de izafi yorumlar, akıl yürütmeler yapmanıza rağmen bizim izafi yorumlarda bulunduğumuzu söylüyorsunuz..
    3- akletmenin önemli olmasına işaret etmenize rağmen bu hakkınızmış havasından hiç çıkamıyorsunuz
    4- bizden katılmadığınız görüşlerimiz için ayetlerden delil isterken kendiniz bizim katılmayacağımız görüşleriniz için delil göstermiyorsunuz..

    namaz konusu ümmetin hiç (muhatap almaya layık gördüğünüz şiilerin) tüm kitaplarında hiç ihtilafa mahal kalmayacak şekilde işlenen en önemli bir ibadetidir. şekli konusunda dünyanın hiçbir yerindeki müslüman ihtilaf içinde değildir.
    en önemlidir bunun yüzlerce kanıtından biri de şiilerin, 2. halifeyi, müslümanlar cihadı ikinci plana atarlar namazı 1. sıraya alırlar endişesiyle ezandan: "hayyaala hayril amel" cümlesini çıkarma bidatı nedeniyle eleştirmeleridir.
    mütevatir denilen bir şey vardır sn ...babacan. siz şimdi bunu da benim izafi delilsiz yorumum diye reddedeceksiniz ama bunu ben sizin akla verdiğiniz önem ilkenizden hareketle yazıyorum...
    mütevatir yalan üzere birleşmeleri mümkün olmayacak kadar çok sayıda insanın bir bilgiyi nakletmeleri olayıdır. ki bunlar da kesin bilgi içerir ve bağlayıcıdırlar... dinin bir çok ilkesi mütevatir yolla bize ulaşmıştır. Kur'an'da yoktur...
    kur'an'ı kendi hevanız doğrultusunda yorumluyosunuz. özellikle namazla ilgili ayetleri...
    Madem şiilerin hadis kitaplarına güveniyor onlardan delil gösteriyorsunuz bu durumda namazın şekli ile ilgili hadisleri reddetmek için sağlıklı daha güçlü açık nasları göstermelisiniz.

    Yorum


      #32
      Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

      [quote author=muttaki link=topic=8312.msg55437#msg55437 date=1254399847]
      selamunaleykum kardeşim
      kıyamet günü yeryüzünün hücceti imamı zaman ağamız peygamberlere imamlık yaparak namaz kıldıracak
      peki kardeşim şekil olarak bize bu namazın nasıl olacağını anlatırmısınız
      nasıl kıldıracak tekbir getirip kıyama durup allahu tealanın huzurunda eğilerek rukuya gidecek mi yaradanın huzurunda secdeye varacak mı
      bu namaz şekil itibari ile nasıl olacak sizin inancınızda
      şimdiden teşekkürederim
      [/quote]

      ************************************************** ******

      sayın can,

      zikrini ettiğin rivayette mana yatar,

      İmam Mehti'nin diğer peygamberlere namaz kıldıracağı iddiasında mutlaka bir mana gizli,her işe ereceğiz isimli kaide yok

      bu namaz şekil itibari ile nasıl olacak sizin inancınızda
      Hz İbrahim gibi secde edilip namaz kılınacak,halis,saf,pak şekilde

      Allah ibadetleri,niyazları,teslimiyetleri kabul edendir,

      nasıl kılarsan kıl yeter ki için Hazreti İbrahimin saflığına benzer olsun

      Allah niyetlerin halisliğine bakar,nasıl ibadete durduğunu yadırgamaz,

      O çok bağışlayan,çok afeden,koruyan,gözetendir

      Ancak şirk koşulmasını afetmez,biz sevgiyle yanaşırız,hz Ali ve Ehli Beyt'e taraf olma vesilesiyle,Allah'ın seçkinleriyiz,Ona nazımız geçer



      Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

      Ali Şeriati

      Yorum


        #33
        Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

        [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=8312.msg55481#msg55481 date=1254423493]
        sn ...babacan
        1- rivayetleri işinize geldiği gibi kullanıyorsunuz
        2- kendiniz de izafi yorumlar, akıl yürütmeler yapmanıza rağmen bizim izafi yorumlarda bulunduğumuzu söylüyorsunuz..
        3- akletmenin önemli olmasına işaret etmenize rağmen bu hakkınızmış havasından hiç çıkamıyorsunuz
        4- bizden katılmadığınız görüşlerimiz için ayetlerden delil isterken kendiniz bizim katılmayacağımız görüşleriniz için delil göstermiyorsunuz..

        namaz konusu ümmetin hiç (muhatap almaya layık gördüğünüz şiilerin) tüm kitaplarında hiç ihtilafa mahal kalmayacak şekilde işlenen en önemli bir ibadetidir. şekli konusunda dünyanın hiçbir yerindeki müslüman ihtilaf içinde değildir.
        en önemlidir bunun yüzlerce kanıtından biri de şiilerin, 2. halifeyi, müslümanlar cihadı ikinci plana atarlar namazı 1. sıraya alırlar endişesiyle ezandan: "hayyaala hayril amel" cümlesini çıkarma bidatı nedeniyle eleştirmeleridir.
        mütevatir denilen bir şey vardır sn ...babacan. siz şimdi bunu da benim izafi delilsiz yorumum diye reddedeceksiniz ama bunu ben sizin akla verdiğiniz önem ilkenizden hareketle yazıyorum...
        mütevatir yalan üzere birleşmeleri mümkün olmayacak kadar çok sayıda insanın bir bilgiyi nakletmeleri olayıdır. ki bunlar da kesin bilgi içerir ve bağlayıcıdırlar... dinin bir çok ilkesi mütevatir yolla bize ulaşmıştır. Kur'an'da yoktur...
        kur'an'ı kendi hevanız doğrultusunda yorumluyosunuz. özellikle namazla ilgili ayetleri...
        Madem şiilerin hadis kitaplarına güveniyor onlardan delil gösteriyorsunuz bu durumda namazın şekli ile ilgili hadisleri reddetmek için sağlıklı daha güçlü açık nasları göstermelisiniz.

        [/quote]

        ************************************************** **************

        Yaklaşımını bildirdiğin için sağolasın can, elimizden geldiği kadar cevaplamaya çalışacağız

        1- rivayetleri işinize geldiği gibi kullanıyorsunuz
        Herkes öne sürdüğü işleri işine geldiği gibi kullanır,bana has iş yok


        ************************************************** ***************
        2- kendiniz de izafi yorumlar, akıl yürütmeler yapmanıza rağmen bizim izafi yorumlarda bulunduğumuzu söylüyorsunuz..
        Doğru söylüyor olmalısın can, ama alıntı yapmadığın için neyi kastettiğini çözemiyorum

        ************************************************** ***************

        3- akletmenin önemli olmasına işaret etmenize rağmen bu hakkınızmış havasından hiç çıkamıyorsunuz
        Haşa, ve peşine hamd ve şükür

        ************************************************** ************
        4- bizden katılmadığınız görüşlerimiz için ayetlerden delil isterken kendiniz bizim katılmayacağımız görüşleriniz için delil göstermiyorsunuz..
        Bu noktada da haklı olmalısın can, ama alıntı yapmadığın için neyi kastettiğini çözemiyorum

        ************************************************** ***************
        namaz konusu ümmetin hiç (muhatap almaya layık gördüğünüz şiilerin) tüm kitaplarında hiç ihtilafa mahal kalmayacak şekilde işlenen en önemli bir ibadetidir. şekli konusunda dünyanın hiçbir yerindeki müslüman ihtilaf içinde değildir.
        (muhatap almaya layık gördüğünüz şiilerin)
        Elbette ki muhattap alırım can,onlar da bizim gibi Ehli Beyt'i sever

        şekli konusunda dünyanın hiçbir yerindeki müslüman ihtilaf içinde değildir.
        Sayın can sen Müslüman derken neyi kasttetiğin benim için meçhul,nasıl ki bizi o sınıfa dahil etmemeye diretiyorsun,
        bizim yaklaşımımızı zaten biliyorsun,hz Ali ve Ehli Beyt'le savaşmışlara Hazret diyenlere asla müslüman demeyiz,ve hatta acırız

        Biz batın ehliyiz,zahirden çok öz'e,manaya kafa yorarız,bizim cinsimiz de böyle can,kabul etmek dostlukların doğmasına sebebiyet verir,
        ve yeni edinmiş bir inanç da değil bizimki,
        dolayısıyla,tarih de şahittir ödediğimiz bedelin,dönen döndü biz dönenlerden değiliz can ,
        şehit olmayı arzulayanlardanız,insanlarla iyi geçinmeye çalışanlardan değil

        ************************************************** *****************

        mütevatir yalan üzere birleşmeleri mümkün olmayacak kadar çok sayıda insanın bir bilgiyi nakletmeleri olayıdır.
        Ben Kuranla yatıp kalkıyorum can,Kuranla uyuşmayan hiç bir işi doğru diye kabul etmem,olasılık kapsamında değerlendiririm,
        Namazdan mana nedir ona baakrız,Allah'a teslim,Ram olmak değil mi?

        Hamd ve şükürler olsun ki hz Ali ve Ehli Beyt'e taraf olmak bunun en büyük delilidir,biz farklıyız can,farkın görünümde bile fark edilmesi önemlidir bizde,kim neyin nesi iyice belli olsun,Kehf ehli gibi " o ki onlardan iyice ayrıldınız,ve Allah'tan başkasına tapmayacaksınız,Allah rahmet etsin size,işlerinizde genişlik versin" denmişse,biz kimseyi tanımayız can,
        Pir Sultan Abdal atamızla sabittir ki harama yanaşmayan it yetiştirmekteyiz bundan büyük delil ne olabilir ki?

        Hz Ali ve Ehli beytle savaşmışlara hazret diyenler, babasını katletmiş Yavuzu yüceltenler,önderi,mürşidi ihanet,hırsızlıktan hüküm giyiyorsa,biz bu tür topluluklara Müslüman dersek,
        Allah ne düşünür bizim hakkımızda?

        En güzeli asılıp kesilmeye devam etmek can,
        atalarımıza da camilerden 200 yıl boyunca küfür edilmesi şart koşuldu,hz Ali ve Ehli Beyt'e,amma,inancı uğruna şehit olmak kurtuluştur can,
        zalimle iyi geçinmek illet,
        bizim inancımız da böyle can ,azat et bizi


        ************************************************** *************
        kur'an'ı kendi hevanız doğrultusunda yorumluyosunuz. özellikle namazla ilgili ayetleri...
        İslamı beş şarta bağlamak ne peki?

        Kuran açısıyla kurtuluşu olmayan işlere duranları hazret kelimesiyle şereflendirmek ne?

        Namazdan mana teslim olup,Ram olmak değilse ne olduğunu bildir?


        ************************************************** ***********
        Madem şiilerin hadis kitaplarına güveniyor onlardan delil gösteriyorsunuz bu durumda namazın şekli ile ilgili hadisleri reddetmek için sağlıklı daha güçlü açık nasları göstermelisiniz.
        Hadis işi sabittir can,kalbine tatlı gelen iş hazretlerce zikredilmiştir,kalbimize tatlı gelmeyen iş olasıdır,yine reddedilmez anlamıyoruz diye

        Namaz işine yaklaşımımız bin yıldır aynı can,hamd ve şükrler olsun manaya tabiyiz,Allaha hem teslim,hem Ram ve
        birilerinin İslamı bağladığı beş şart bizi bağlamaz, çünkü biliriz ki bu girişim büyük bir iştir,İslamın şartı beş ise,Allah'ın hangi emri şart değil?

        Ve ,kurtuluşu olmayan işler,cehennemle sonuşlanacak işler neden bu şartlarda yer almıyor da,
        günah kapsamına girip de cehennem mi cennet mi belli olmayan işler şart kapsamına alınır?


        Bu girişim,Allah'ın dinini ortadan kaldırıp da,heva ve heveslere göre din eriştirmek işi değil mi?

        Yazıma cevap yazacağından şüphem yok can,hatta aynen benim gibi,satır satır,paragraf paragraf,

        Allah cümlemizi gerçeklerden eylesin,

        Hak Muhammed Ali koruyup,gözetip,şefaatçi olsun







        Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

        Ali Şeriati

        Yorum


          #34
          Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

          siz benim sünni olduğumu düşünerek mi eleştiriyorsunuz?
          anlamadım çünkü: hz, islamın beş şartı gibi daha bir çok eleştirinizin benimle alakasını anlamış değilim,
          öldürülmektense, zalimlerle birlikte olmayı mı seçenlerdenim ben?
          ve Kur'an'ı okumuyor muyuz
          ayrıca ram olmak kelimesini hiç anlamıyorum bu hangi ayette geçiyor ram ne demek türkçe konuştuğunuz iddia eden sizler bu kelimenin türkçe karşılığını niye bulmuyorsunuz

          hadis işi sabittir şeklindeki cümlenizden de bir şey anlamadım, hadisle namazın şekli mi sabittir demek istiyorsunuz ve kim işine geleni alır?
          Ali a.s.'ın haricileri kestiğini, haricilere elçi gönderirken, sakın onlara ayet okuma onlar ayete ayetle cevap verirler, sen onlara hadis oku dediğini siz de kabul ediyor musunuz? haricilerin de hep Kur'an'la yatıp kalkması, Kur'an'ı Ehlibeyt'in a.s. ameli ve inancı dışında yorumlaları, ve onların da kesilmesi konularında sizinle benzeştiğini gösterdiniz yazdıklarınızla..

          bir aleviyi tabi ki en zıt taraftaki Ehlibeyt düşmanlarına benzetmekten tenzih ederim. ancak yöntem olarak bana çok anımsattı. her ne kadar onlardan inanç ve yaşantı olarak uzak olsanız da onların yöntemlerine sahip olduğunuzu düşünebilir miyiz? öyleyse bu yöntemle vardığınız sonuçlar Ehlibeyt a.s.'ın yaşamına dair hadislerden bize aktarılanlarla ne kadar uyuşur?

          Yorum


            #35
            Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

            [quote author=ehlibeytin_izinde link=topic=8312.msg55493#msg55493 date=1254432632]
            siz benim sünni olduğumu düşünerek mi eleştiriyorsunuz?
            anlamadım çünkü: hz, islamın beş şartı gibi daha bir çok eleştirinizin benimle alakasını anlamış değilim,
            öldürülmektense, zalimlerle birlikte olmayı mı seçenlerdenim ben?
            ve Kur'an'ı okumuyor muyuz
            ayrıca ram olmak kelimesini hiç anlamıyorum bu hangi ayette geçiyor ram ne demek türkçe konuştuğunuz iddia eden sizler bu kelimenin türkçe karşılığını niye bulmuyorsunuz

            hadis işi sabittir şeklindeki cümlenizden de bir şey anlamadım, hadisle namazın şekli mi sabittir demek istiyorsunuz ve kim işine geleni alır?
            Ali a.s.'ın haricileri kestiğini, haricilere elçi gönderirken, sakın onlara ayet okuma onlar ayete ayetle cevap verirler, sen onlara hadis oku dediğini siz de kabul ediyor musunuz? haricilerin de hep Kur'an'la yatıp kalkması, Kur'an'ı Ehlibeyt'in a.s. ameli ve inancı dışında yorumlaları, ve onların da kesilmesi konularında sizinle benzeştiğini gösterdiniz yazdıklarınızla..

            bir aleviyi tabi ki en zıt taraftaki Ehlibeyt düşmanlarına benzetmekten tenzih ederim. ancak yöntem olarak bana çok anımsattı. her ne kadar onlardan inanç ve yaşantı olarak uzak olsanız da onların yöntemlerine sahip olduğunuzu düşünebilir miyiz? öyleyse bu yöntemle vardığınız sonuçlar Ehlibeyt a.s.'ın yaşamına dair hadislerden bize aktarılanlarla ne kadar uyuşur?
            [/quote]

            ************************************************** ***********************
            Sayın can aramzıda kalsın ama pratik zekandan dolayı sana sempati duymaktayım bunu peşinen bil ,dost da olsa düşmanda olsa akıllı olnaını severim,Allah sana rahmet edip tammaına erdirsin can


            siz benim sünni olduğumu düşünerek mi eleştiriyorsunuz?
            anlamadım çünkü: hz, islamın beş şartı gibi daha bir çok eleştirinizin benimle alakasını anlamış değilim,
            Sayın can sözlerimizin bir kısmı sana bir kısmı genele,senin ne olduğuna tam eğilmedim can,zamanla Allah izin verirse birbirimizi daha iyi anlayacağız

            İslamın beş şartı eleştirisini kimden alıntı yapmışsam ona kullanmışım,veya sen İslamın kaç şartı olduğuna inanırsın yola sıfırdan çıkalım

            hadis işi sabittir şeklindeki cümlenizden de bir şey anlamadım, hadisle namazın şekli mi sabittir demek istiyorsunuz ve kim işine geleni alır?
            Sayın can hadis işine aşinalığın yok gibi,her hadisi alın denilmez,size hoş geleni alın denir,hoş gelmeyen bizden değildir denir,sözlerimi alıntılayarak soru sorabilirsne sevinirim can,baya cevap yazmaktayım,site dışı işlerle de ilgilenmekteyim,zamandan kar etme babında,peşinen teşekkür ederim

            Ali a.s.'ın haricileri kestiğini, haricilere elçi gönderirken, sakın onlara ayet okuma onlar ayete ayetle cevap verirler, sen onlara hadis oku dediğini siz de kabul ediyor musunuz?
            Ben o gün orada yoktum can,ve ilgimi çeken konular da değil o gün orda ne olmuşsa, sen vardın galiba?

            Haricilerin neye durduğunu bilmek yeterli,hz Ali'yi Allah ilan etmeye durmuşlardı yanlış anımsamıyorsam?

            Hazreti Aliye asi olup imana gelmeyene ayet okusan ne,hadis okusan ne?


            haricilerin de hep Kur'an'la yatıp kalkması, Kur'an'ı Ehlibeyt'in a.s. ameli ve inancı dışında yorumlaları, ve onların da kesilmesi konularında sizinle benzeştiğini gösterdiniz yazdıklarınızla..
            Allah seni korusun can,sanki Kuranla yatıp kalkmak suç unsuru sayılacak sözüne kulak verirsek,ne çapta büyük söz sarfettiğini iyi bi düşün

            her ne kadar onlardan inanç ve yaşantı olarak uzak olsanız da onların yöntemlerine sahip olduğunuzu düşünebilir miyiz?
            Sayın can düşünmek= zan?

            Senin zanlarını kim ne yapsın,seni pratik zekaya sahip biri olarak görmeye başlamışken,bir yanın seni yanlışa çekiyor can,seni yanlışa çeken yanın nedir bul ve tamir et,

            Bilmez misin ki zan gerçekler karşısında para etmez,buna ne bilim denilir ne başka bişey,ayrıyeten şahsım konuşulsun diye konu açmıyoruz can,konu hakkında birşeyler öne süreceksen buyur alalım,hiç bir sorumu alıntılayıp cevap yazmamışsın,hal böyle olursa tek taraflı bir,iki,üç kez yazarız,sonsuza dek yazmayız

            Konu hakkında odaklanalım,iş kişilere,polemiklere gitmesin rica ediyorum









            Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

            Ali Şeriati

            Yorum


              #36
              Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

              selamunaleykum sayın kardeşim siz pire yüzünden resmen yorgan yakıyorsunuz emeviler bu şekilde kılmış diye namaz kılmamakta ne demek yapmayın neolur
              kızılbaş şeriatı aşınca namazın bırakıldığını söylemişti peki sayın kardeşim varsayalım durum budur herkes için geçerli değilmidir bu zira hiç namaz kılmayı bilmeyen kızılbaş arkadaşlarım var(ama elhamdulillah namazımızı öğrenmek istiyorlar)
              yoksa şeriattaki namazda sizin tabirinizle şekilcilikten uzak bir ibadetmidir
              birde sizin bizim seçimimiz yorumumuz diye birşey olamaz öyle olsaydı şu an islam adı altında bir sürü din dolaşırdı ki buda dünyada anarşiye sebep olurdu
              birkuş doğunca kanatları gelişir ve uçmaya başlar tamam artık ben uçuyorum kanat bana lazım değil diyebilirmi
              imamı zaman a.s. imamlık yapacağı topluluk allahu tealanın seçtiği peygamberlerdir onlardan daha fazla allahu tealaya ulaşmış kim vardır ki ama onlar agamızın arkasına geçip saf tutacaklardır
              birde değerli kardeşim hz.ibrahim a.s. gibi diyorsunuz tabiki hz.ibrahim a.s.de allahın peygamberidir fakat bizim tabi olduğumuz resul hz.muhammed mustafa a.s.dironun atası ibrahim a.s.nin yaptığı buyurduğuyla bizim resulümüzün buyurduğu arasında fark yoktur ki
              namazı son peygamber hz.muhammed mustafa s.a.a. nasıl buyurmuşsa öyle kılmak bizim farzımızdır
              son birşey kardeşim fahrettin altan hocamızın alevisesi.com da namazla ilgili bir yazısı vardı bulursam inşaallah burda paylaşacağım linkini
              selametle
              "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

              Yorum


                #37
                Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

                selamunaleykum sayın kardeşim siz pire yüzünden resmen yorgan yakıyorsunuz emeviler bu şekilde kılmış diye namaz kılmamakta ne demek yapmayın neolur
                Sayın can biz namaz işine amaç açısından yaklaşırız,namaz araçtır,hamd ve şükürler olsun ki Allah'a teslimiz,ona tabiyiz,Ram'ız

                İslamda putlaştırılacak hiç bir iş yoktur,akıl ve mantık dinidir,ki biz akıl ile yaklaşmayı bildiren Batini erleriyiz,sözlerimin mansına erebilmen lazım ne deidğimi anlaman için,bundan basitleşmişini dizemiyorum can


                yoksa şeriattaki namazda sizin tabirinizle şekilcilikten uzak bir ibadetmidir

                Sayın can mana,amaç önem arzeder,amaç Allah'a teslim olmak,ki şeriat kapımızın olmazsa olmazından,

                birde sizin bizim seçimimiz yorumumuz diye birşey olamaz öyle olsaydı şu an islam adı altında bir sürü din dolaşırdı ki buda dünyada anarşiye sebep olurdu
                Dolaşmıyor mu?

                Saymaya dur istersen kaç çeşit fıkralara bölünmüş İslam, her bir ekolün kendine göre doğruları var,4 sünni hak mezhep ,Şiilik ve Alevilik dışında baya olmalı daha

                birkuş doğunca kanatları gelişir ve uçmaya başlar tamam artık ben uçuyorum kanat bana lazım değil diyebilirmi
                Sayın can eğer ki uçak ,helikopter,veya uçma aracı veya olanağı varsa der tabi,namaz işiyle kuşun uçmasını ilişkilendirebiliyorsun ya aşk olsun):

                Biz tüm işelrimizi batın yaklaşımla,yani Allah'ın muratları nelerdir öze inmeye çalışmakla yürütürüz,akıl etmek bizde ağır basar can,namazdan amaç nedir sorusuna sen cevap ver,nedir naamzdan amaç Allah'a teslim olmak değil mi?


                imamı zaman a.s. imamlık yapacağı topluluk allahu tealanın seçtiği peygamberlerdir onlardan daha fazla allahu tealaya ulaşmış kim vardır ki ama onlar agamızın arkasına geçip saf tutacaklardır

                Bu rivayetten haberdar değilim can,derinlemesine irdelediğim bir iş değil,gerçek bir rivayet bile olsa rivayetin anlatmak istediği bize gizli derin bir iş vardır,kim bilir hangi vesileyle,neden bu iş rivayet eidlmiş vardır bir sebebi,
                aklımızın almadığı işlerden yola çıkıp sonuçlara erişmeyiz can,
                bu sözün Kurandna geçmemsi rivayeti güçlü kılmıyor,hele ki İslam açısından önem arzeden bir iş değil,
                nedne Allah bunu gerkeli görsün,manası olmalı eremiyorum,İslama faydalı yönünü de göremiyorum ha kıldıracak ha kıldırmicak,üzerinde durulmasına gerek yok kendi açımdan

                İmam Mehti zuhur edeceği zaman işlerin çoğu bitmiş olacak,konuya tam aşina değilim ama kıyametten az önce zuhur edecek gibi rivayetler olmalı,dolayısıyla o indiği vakit işler bitmeye yakın olcak,bizlerle ilgili bir iş yok yani

                birde değerli kardeşim hz.ibrahim a.s. gibi diyorsunuz tabiki hz.ibrahim a.s.de allahın peygamberidir fakat bizim tabi olduğumuz resul hz.muhammed mustafa a.s.dironun atası ibrahim a.s.nin yaptığı buyurduğuyla bizim resulümüzün buyurduğu arasında fark yoktur ki
                namazı son peygamber hz.muhammed mustafa s.a.a. nasıl buyurmuşsa öyle kılmak bizim farzımızdır
                dironun
                Sayın can bu sözünü tam algılayamadığım için,sorunu tam çözemiyorum,çözebildiğim kadarına cevap yazcam

                birde değerli kardeşim hz.ibrahim a.s. gibi diyorsunuz tabiki hz.ibrahim a.s.de allahın peygamberidir fakat bizim tabi olduğumuz resul hz.muhammed mustafa
                Peygamberlerin hepsine tabiyiz can,birine tabiyiz diğerine değiliz türünden söz büyük söz olur,hepsi Allah'ın peygamberleridir,Allah ne demişse bildirmekle mükkllefler

                atası ibrahim a.s.nin yaptığı buyurduğuyla bizim resulümüzün buyurduğu arasında fark yoktur ki
                Evet fark yok,bende bunu söylüyorum,naamzdan amaç Alalh'a teslim olmak işi olduğu apaçık


                son birşey kardeşim fahrettin altan hocamızın alevisesi.com da namazla ilgili bir yazısı vardı bulursam inşaallah burda paylaşacağım linkini
                selametle
                İrdeleriz can,ama birşey vermekten öte,yazdıklarımıza da ermeye davet var neyi ne için dediğimize dair


                Namazı büyütülecek bir iş olarak görmeyiz,namazdan amaç nedir ona bakarız,

                İslam canlı ve saniye saniye gelişmiş bir süreci ifade eder,İslam öncesi toplumların varlık ve niteliğini bilmek,o zmanın şart,koşu ve realitesine aşina olmak bu tür işleri anlamakta büyük yardımcı

                Din işi putperestlerin bakışıyla denk düşen bir iş değildir bize göre,biizm Allah'ımız sayısız sıfata sahip,tuzak kurup,azap eden,sınayan,koruyan,gözten,tövbeelri kabule den veselam

                İşe Batın ,yani akıl yordamı dışında yaklaşmak dini anlamanın ispatını getirir

                Açtığım namaz,kıble isimli konular zaten Allah'ın yaklaşımını apaçık ediyor

                Bunlar İslamın ilk aşamaalrı,anlamak lazım ki Allah'ın peygamberleriyle tanışmamış bir topluma gidilmiş,onların o günki yaşam koşullarını da Kurandan öğrenebiliyoruz,inakrcılıklarındna tut,kan içmenin yasaklanmasından,leş etini yenilmesinden,kız çocuklarının diri diri gömülmesinden,hz Muhammedin ahlakı tamamlayan sıfatına kadar bize o günki şart ve durumu bildiriyor

                Bu toplumun Allaha teslim olup,Batıldan sıyrılıp yüce değerlerle buluşup haberdar olması arzulanmıştı

                Şüphe yok ki "kafirler pis bir topluluktur" der Allah,ve bundan mana nedir hayal edebiliyoruz

                Namaz,oruç veselam İslama giriştir,Allah'a teslim olma araçlarıdır,dinin direğidir denilmiş,temeldir,bizde şeriat kapımızın aşamasına denk gelir

                Bir çoğunuz namaz ve klasik işleri amaç edinmişsiniz,sadeec ilk aşama aracıdır bundna yüce bir mana taşımaz

                Kuran sadece namaz oruç haç türü işler için mi inmiş,yoksa bunlar ilk aşama mı,önem arzeden iş sonrası mı?

                Sünnilikle Şiilik naamz algılayış farkı olmalı,işin detayına eğilmedim,bana çekici gelemdiğinden,ha şöyle kılmışsın ha böyle,öz samimi ise,yüz halis şekilde Allaha dönükse,birini kabul edip diğerini kabul etmeyecek diyebilir miyiz?

                Hatta yanılmıyorsam sünniliğin 4 hak mezhebi de benzer işlerden dolayı ayrılmışlar,çok önem arzeden iş olduğundan olmalı,bize hoş gelir,çünkü amaç nedir biliriz ve hamd olsun ki Allaha teslimiz

                Çeşit çeşit müslüman tipleme/modeli vardır,hz Ali Neçhul BELAGA'da üç tanesini aşiakr eder:

                köle,tüccar ve hür'ün ibadeti

                Bunlar bir değil can dolayısıyla tek tip insan modeli görmek siteyen ancak gözleirn olur gerçekler bu değil


                Hak Muhammed Ali cümlemizi gerçeklerden eylesin









                Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                Ali Şeriati

                Yorum


                  #38
                  Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

                  sn ...babacan
                  usulü kafi'yi düşüncelerinizin ve inançlarınızı oluşması ve yönlenmesi için delil olarak kabul ediyor musunuz yani hadis yazacağım da oradan akılla ilgili eğer sizin için bir değer ifade etmeyecekse zahmete girmiyeyim diyorum?

                  Yorum


                    #39
                    Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

                    Sayın can yazmak için mi yazacaksın?

                    Yoksa yazdıklarımızı çürütmek için mi?

                    Yazdıklarımızı çürüteceksen yaz tabi,ama yazı yazayım yer kaplasın amacıyla yazacaksan yine yazabilirsin,yazma demem

                    Kuran hariç diğer her işi olasılık olarak alırım,akla,mantığa uyup da Kuranla uyuşan bir iş olsa bile "kuvetle olası" kapsamında değerlendirilir,

                    Birinci derecede önem azreden iş Kurandır

                    Yazdıklarımızı çürütmeni görmek isterdim,öne sürdüğümüz işlerin yanlış olduğunu felan,namazdan önem arzeden işin Allah'a teslim olmaktır diyoruz,öne sürdüğümüzü çürütmeye giriş,yazı yazmak için yazsan da bir yazmasan da,ama yaz yazma demem

                    Hatta usul i kafiden akla ve mantığa dair işleri de sundum,onları mı kabul etmedin?

                    Yoksa sen her hadisi doğru olarak mı kabul edenlerdensin de bana bunu öneriyorsun?

                    O kadar çok iş,gerekçe yazdık ki,bunları çürütmeye duracağına,bana kendi doğrularını kabul ettirmeye yöneliyorsun,

                    yazdıklarımızı çürütür görmek isterdim seni,sen alıntılarla bize birşey kabul ettirmeye duruyorsun,yazdıklarımı çürütsene,yanlış söylemimi ortaya çıkarsana

                    Namazdan amaç Allah'a teslim olmak mıdır, yoksa namaz amaç mıdır

                    Basit Türkçeyle yazmaya özen gösteriyoruz ki her okuyan anlasın,seviyesi ne olursa olsun


                    Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                    Ali Şeriati

                    Yorum


                      #40
                      Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

                      selamunaleykum kardeşim
                      hadi bindört yüz yıldır yaşayan müslümanlar allahu alimin resulü ve onun ehli beyti ve bizler şekilciyiz diyelim
                      size göre allaha nasıl ulaşılır sizin miracınız nedir
                      biz diyoruz ki ihlasla kılınan namaz kıyam-ruku-secde şeklinde kulu allaha ulaştırır bu amel allahu alimin hoşuna gider ve onun rızasını kazandırır kula
                      size göre bu nasıl olur
                      lütfen kısaca şöyle şöyle yaparsan şeklinde açık ve kısa yazarmısınız
                      "eğer sıffinde engellenebilseydi cansız kuranın mızraklanışı o zaman kerbelada mızraklanmazdı canlı kuranın başı"

                      Yorum


                        #41
                        Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

                        [quote author=muttaki link=topic=8312.msg55729#msg55729 date=1254604766]
                        selamunaleykum kardeşim
                        hadi bindört yüz yıldır yaşayan müslümanlar allahu alimin resulü ve onun ehli beyti ve bizler şekilciyiz diyelim
                        size göre allaha nasıl ulaşılır sizin miracınız nedir
                        biz diyoruz ki ihlasla kılınan namaz kıyam-ruku-secde şeklinde kulu allaha ulaştırır bu amel allahu alimin hoşuna gider ve onun rızasını kazandırır kula
                        size göre bu nasıl olur
                        lütfen kısaca şöyle şöyle yaparsan şeklinde açık ve kısa yazarmısınız
                        [/quote]
                        ************************************************** ********
                        selamunaleykum kardeşim
                        Aleykumselam can
                        size göre allaha nasıl ulaşılır sizin miracınız nedir
                        biz diyoruz ki ihlasla kılınan namaz kıyam-ruku-secde şeklinde kulu allaha ulaştırır bu amel allahu alimin hoşuna gider ve onun rızasını kazandırır
                        size göre bu nasıl olur
                        sayın can baya yazdık konu hakkında ama yazmaya devam ederiz,sizler için önem arzettiği için elimizden geldiği kadar sis perdesini aralamaya çalşırız

                        lütfen kısaca şöyle şöyle yaparsan şeklinde açık ve kısa yazarmısınız
                        Kısacayı geçtim,baya ayrıntı yer alıyor can,knouyu baştan ayağı okursan aradığın her iş mevcut, tekrarlayalım yinede


                        İlk önce Allah'ın ne olduğunu algılamak lazım can,neyi ne için yaptığını Kuran ile bildirmekte,ve sıfatlarını gözünde canlandırmak lazım,sınayan,tuzak kuran,gazb eden,koruyan,gözeten veselam


                        Allah Kuran ile dinden amaç nedir bildirmiş,bu sözümü idrak edemezseniz ne dediğim anlaşılmaz

                        Dinden amaç var can,namaz ilk şarttır,İslama giriş,bunun ötedinde bir iş değil,birinci aşamadır

                        Hz İbrahimden tut,tüm peygamberler Allah'ın deyimine göre naamz kılmışlardır,bundan anlamak gerekir ki namaz kelimesinden mana eğilip doğrulma,veya belirli tarzı anlatan bir iş değil

                        Namazdan mana yüzünü Ona dönüp terslim olmak,yüceliğini kabul etmek,benliğini ona teslim etmek,namazdan mana budur ne fazlası ne eksiği

                        Bu konuda ikna olmak için bakara 239 a bakmak yeterli,ayakta,yürürken kılınan namazın varlığındna haberdar olabilmek için, bu da yetmedi,cenaze namazı nedir nasıl kılınır,hafızaya getirmek yeterli,bu da yetmedi bazı sebeplerden dolayı sadece gözle kılınan namazı anımsaman namazın ne olduğunu zaten apaçık ediyor

                        Bunun üstüne dmeiş ki Neçhul Belaga iel sabittir ki çeşit çeşit ibadetine duran tiplemler var,kölenin,tüccarın ve hür olanın ibadetleri var



                        biz diyoruz ki ihlasla kılınan namaz kıyam-ruku-secde şeklinde kulu allaha ulaştırır bu amel allahu alimin hoşuna gider ve onun rızasını kazandırır
                        Sayın can,Allah ilk başta dediğim gibi baya gelişik bir iş,aklımızın almayacağı kadar gelişik,ve sıfatlarını anımsattım ne tür gelişmiş bir iş olduğunu anlayabilesin diye,

                        Bu bildirdiğin İslamın sadece giriş aşaması,bunla iş bitmiyor sadece başlıyor ama klasik manada burda takılıp kalıyorsunuz,hatta namazınızda değişik yaklaşım tarzlarınzı biel bölünmenize sebebiyet verecek derecede

                        Namazdan mana nedir biz ona eğiliyoruz,anlıyoruz ki mana Allah'ın yücleiğini kabul edip Ona teslim olmanın ötesinde bir iş değil,bu teslimiyet zaten şeriat kapımızın giriş aşamasında,Allaha teslim oluyor muyuz,evet bundan şüphe yok,ve birilerine benzemeyi şart görmüyoruz can,ermek gereken iş budur

                        Bazı yorumlarımda demişim ki Avrupa görmüş biri olarak ,kalp ve gönül rahatlığıyla diyebilirim ki müslüman geçinen Arap alemine Türkiye'yi de kattıktan sonra,benim gördüğüm şudur ki İslama bizlerden milyonlarca mesafe daha yakınlar

                        Şimdi ,İslamı klasikleşmiş namaz ,Ramazanda aç kalmaktan ibaret oalrak bilirseniz ne dediğimi çözemezsiniz,çözbilmeniz için Kurana aşina olup neler barındırdığından haberdar olmak lazım

                        Allah en hayırlı ümmeten bahsedip,belirlemiş olduğu bir insan porterisi tarif etmekte,ben namaz ile oruç ile kimin müslüman olup olmadıüını çöemem,şöyle ki hz Ali ve Ehli beyte zulm etmişlerin tünü görünürde Müslüman değil miydi?

                        İş apaçık ki namaz,oruç veya bilinen işlerle Müslüman kimdir kim değildir tespit edilmesi mümkün olmayan işlerdir,bunu tespit edecek yöntemelr,ayetler yok mu ,var,işte esas erişilmesi gereken işler onlardır


                        Biri samimiyetle yüzünü Alalha dönüp Ona teslim oluyorsa,Allah şekil mekil mi beğenmemzlik yapacak harbiden?

                        Bizler birinci aşama olan bir işi alıp dinin son durağı yapmayız,bu ilk aşamadır ve esas önem arzeden iş bu aşamadan sonra olan işlerdir

                        İslam olduğu konumdan alınıp beş şarta bağlanmış,ve beş şarta bağlanması sebebiyle,esas önem arzeden işler şart olmaktan çıkarılıp ikinci mertebeye çekilmişler ki işte esas sorun aynen bu bildirdiğim işte yatıyor

                        Bizim Müslümanı tespit etmemizdeki yöntemelrimiz,ölçütlerimiz kalsikleşmiş işlerden tümüyle farklı


                        mesela örnek


                        al i imran 110

                        Siz insanlar için meydana çıkarılan en hayırlı ümmetsiniz; insanlara iyiliği emredersiniz, kötülükte bulunmamalarını söylersiniz ve Allah'a inanırsınız. Kitap ehli de inansaydı hayırlı olurdu kendilerine. Onlardan inananlar da var, fakat çoğu dinden çıkmıştır. insanlara iyiliği emredersiniz, kötülükte bulunmamalarını söylersiniz ve Allah'a inanırsınız. Kitap ehli de inansaydı hayırlı olurdu kendilerine. Onlardan inananlar da var, fakat çoğu dinden çıkmıştır.

                        Allah bizler için bir misyon çizmiş,dinin temeli aynen bize çizilen misyondur ama varsa yoksa nasıl namz kılınacağı,nasıl abdest alınacağı,uçakta iken bile silah zoruyla uçağı kıbleye yönlendirmenin fazileti


                        Siz insanlar için meydana çıkarılan en hayırlı ümmetsiniz;

                        Allah en hayırlı ümmeten bahsediyor, müslüman geçinen alemi Avrupa ile teraziye koyduğumda,hangisi daha hayırlı şüpheye yer yok,yetim,yoksul,kimsesiz korunma altına alınıp ücrete bağlanmıştır


                        Türkiyemizdne örnek vereyim,yalan,rüşvet,hırsızlık,ahlaksızlık öylesine boyutlarda ki,ilk sıralrda yer alıyoruz bu konularda

                        Hal böyle iken birielri gelip namaz oruç ve benzer işelrdne dem vurursa,biz zaten kimin ne olduğunu görebiliyoruz,İslamın temeli nedir,şartları nedir tartı ölçeklerimiz bir değil

                        Atalarımzıdan örnek verdiğim yerde,mesela Pir Sultan Abdal,harama yanaşmayan değil insan it yetiştirmekte,

                        Bize göre İslam benzer işlerle ölçülür


                        Hz Ali gibi Kuran ı natık oalcaksın,Kuranı ezberden,mansına ermeden nafile okumayacaksın,ilimin kapısı olduğu halde,ilimlerde ileri oalcaksın,İslamın sancağı olduğu yerde,insanalr güzleliğinden dolayı İslama sevig duyacaklar,Allah'ın aslanı olduğun yerde vatanını hakkıyla koruyacaksın,Turap olduğu yerde kbirili kendini beğenen olmayacaksın,

                        geldik hz Muhammed'e, onun gibi el emin olmakla anılacaksın,şerrinden kimse çekinmeyecek veselam


                        Bize göre İslam budur diğeri en iyi şartlarda kölenin ibadeti olur ki korkudan bazı işelre durur,bizler Zulfikar zoruyla teslim olmuşlardan değiliz,Hz Muhammed hicret etttiği esnada,hz Ali olup onun yerine yatıp feda olmayı arzulamışız,

                        Dileyen yüzünü Allaha nasıl biliyorsa dönecek,Allah kabul etmeeycek diyebilen var mı?

                        Kabul etmez derseniz şüphe yok ki haddinizi aşıp Allahın hakimiyetine ortaklık taslamış olursunuz


                        Allah cümlemizi gerçeklere erdirsin inşallah



                        Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                        Ali Şeriati

                        Yorum


                          #42
                          Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

                          Ehlibeyt a.s.'sız Kur'an olmaz. Bu ikisi birbirinden ayrılmaz bu konuda sözde aynıyız. aslında aynı olmamız, işte bir işe yaramıyor. çünkü birbirimizin sahih dediğine sahih demiyoruz...

                          sizde mütevatir kavramını göremedim. yazdım cevap vermediniz.

                          Kur'an'ın dini yaşama ve anlamada yetersiz olduğunu siz de kabul edersiniz çünkü siz de Kur'an ve Ehlibeyt diyorsunuz...

                          oysa bu parçalanmayı engellemiyor. tüm müslümanlar böyle düşünüyor. ama Kur'an dışında tüm bilgiler korunmuş değil araya uydurma sözler sızmış.

                          bu noktada mütevatir kavramı devreye girmek zorunda. eğer vahdet oluşacaksa.. böyle vahdet diye bir amacımız olmak zorunda çünkü Ali imran 103 te Allah toptan Allah'ın ipine sarılın dağılmayın diyor..

                          öyleyse toptan Allah'ın ipine sarılmak için Allah bize Kur'an ve onun dışında, onu açıklayıp doğru anlamamızı sağlayan, herkesin evt bu doğrudur dediği bir kaynak daha olmalı yoksa Allah da Kur'an'ın genel olduğunu ve kelimeleri olsun, onda var olan hükümleri açıklama olsun Ehlibeytsiz olmayacağını bizden daha iyi bilir.

                          mütevatir; hiç kimsenin doğruluğundan şüphe etmeyeceği bilgi demektir. bu kesin kanıttır. aklın doğruları kesin bilgi olduğu gibi herkesin rivayet ettiği bir bilgi de mütevatirdir.

                          bu gün namazın şekli hem fiili hem yazılı hem de sözsel mütevatirdir. Ehlibeyt a.s.'a uymanın mütevatir olduğu kadar hem de...

                          siz Kur'an'dan (mütevatir hadislerden yararlanmazsanız) Ehlibeyt a.s.'ın dindeki konumunu bile delillendiremezsiniz. Ali a.s.'ın imametini de.. daha bir sürü konu...

                          bu konuları Kur'an kadar şüpheden uzak ve kesin bilgi ifade eden hadislerden alıyoruz...

                          akıl bilgi olmazsa çalışmaz. çalışsa da gördükleri ve algıladıkları ile sınırlı kalır. bu durumda ibadet ve gayb alemiyle sağlıklı sonuca ulaşmaz...

                          Kur'an da aklın ibadetlerle bazı hükümler hakkında yeterli bilgilenmesini sağlayamayacağı itiraz kabul etmeyen bir hakikattir.

                          tüm bunlardan sonra namazın kitaplarda yalan sayılamayacak kadar hadisle bize aktarılması, şeklinin yalan üzere birleşmesi mümkün olmayacak kadar milyarlarca insanın yaşayarak bize aktarması yine sözsel olarak da yalan üzere birleşemeyecek çoğunlukta insanın namazın şeklini nakletmesi sizin için kesin bilgi değilse.. imamet ve ehlibeyt a.s. konusunda da sadece akıl ve Kur'anla sınırlı delillendirmede bulunun...

                          hadi meydan sizin...

                          Yorum


                            #43
                            Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

                            sizde mütevatir kavramını göremedim. yazdım cevap vermediniz.
                            Sayın can Arapça kavramlar bize yabnacı baştan dedim Türk oğlu Türk'ün,zikrine durduğun işlerin Türkçe manası mı yok?

                            Bizim terminlojimizde yer alan bir kavram değil

                            Kur'an'ın dini yaşama ve anlamada yetersiz olduğunu siz de kabul edersiniz çünkü siz de Kur'an ve Ehlibeyt diyorsunuz...
                            Haşa de can,Kuranı yetersiz görmen başlı başına sayısız ayetin inkarı olur

                            Allah insanlar için gereken her iş var demişse bunu inkar etmek büyük iş,başka işi ifade ediyor olmalısın,bu şekil ifade büyük iş,Kuranın inkarını getirir

                            Ehli Beyt'e sarılın sözü Kuranın eksik,kusurlu,yetersiz olduğunu ifade etmek için zikredilmedi can,onlar baş üstü edilmesi gerekiyorlardı, "sadece ehli beytime sevgiden başka ücret istemem" ayetini bile ele alsak yeterli sebep

                            Kuranın tam olup,eksik olmayışına dair sayısız ayet var,snein öne sürdüğün iş bunların inkarını getirir ki,itibar edilen hadisler bile bunun tersini bildirir,Kuran ile uyum içinde olma şartı aranır hadislerin güvenilir gelmeleri için

                            Kuran ile uyum yoksa almayın o söz benden değil denir

                            Ehli Beyt'e sarılmanın mansı Kuranın eksik olduğundan dolayı haşa değildir,ilimin kapısı,konuşan Kuran olan hazreti Ali dönemin en yetkin kişiliğiydi,işi ehline teslim etme babında ona uyulması gerekiyordu,bu iş haşa Kuranın eksik indiğini kanıtlamz,bunu düşünmek bile sayısız ayetin inkarını getirir

                            Kuranın eksiksiz olduğu hatta dinin temeli nedir bunu apaçık bildiren ayetler mevcut,gerekli görünürse arama zahmetine girerim,al i imran 7 mesela,dinin temeli apaçık ayetler der

                            Allah dinin temeli nedir bildirmişse bunu beğenmemek de inkar kapsamına girer

                            araf 52 Biz onlara öyle bir kitap gönderdik ki onu bilgiyle açıkladık, o kitapta, ne lazımsa hepsini bildirdik, inananlara doğru yolu gösterir ve rahmettir.
                            o kitapta, ne lazımsa hepsini bildirdik,
                            Allah ne lazımsa bildirdik dediği yerde bunu kabul etmemek büyük vebal taşır

                            Sırf böyle düşündüğün/düşündüğünüz için ible ne kadar yanlışta olduğunu düşünmen gerek can

                            Allahın apaçık bildirdiğini kabul etmemektesin/etmemktesiniz

                            ************************************************** *******
                            öyleyse toptan Allah'ın ipine sarılmak için Allah bize Kur'an ve onun dışında, onu açıklayıp doğru anlamamızı sağlayan, herkesin evt bu doğrudur dediği bir kaynak daha olmalı yoksa Allah da Kur'an'ın genel olduğunu ve kelimeleri olsun, onda var olan hükümleri açıklama olsun Ehlibeytsiz olmayacağını bizden daha iyi bilir.
                            Allah kendi hakimiyeti dışında hakimiyet tanımaz can,Kuran tamamdır,ne gerekiyorsa bildirdik dediği halde bunu israrla kabul etmemek büyük vebale tabidir çekinmek lazım

                            Ehli Beyt olgusu sınamaydı,kim nerde taraf tuttuğu anlaşıldı gerçi

                            ************************************************** ******************
                            bu gün namazın şekli hem fiili hem yazılı hem de sözsel mütevatirdir. Ehlibeyt a.s.'a uymanın mütevatir olduğu kadar hem de...
                            Neresi mütevati,ne 4 sünni mezhep aralarında anlaşmış değil ne Şiilik bunlarla anlaşmış değil,rekat,zaman,tarz,hiç biri diğerinkine uymuyor,uysa bile dediğim gibi namazdan amaç nedir biz ona bakarız

                            ************************************************** *********
                            siz Kur'an'dan (mütevatir hadislerden yararlanmazsanız) Ehlibeyt a.s.'ın dindeki konumunu bile delillendiremezsiniz. Ali a.s.'ın imametini de.. daha bir sürü konu...
                            Senin yaklaşımın zan sadece,işin ehli hz Ali'dir,konuşan Kurna olsun,ilmin kapısı olsun,Allahın aslanı olsun,ilk teslim olan olsun veselam
                            Ehli Beyt işi de apaçık "sizden ancak sevdikelrime/yakınlarıma/ehli beyt'ime sevgiden başka ücret istemem " ayeti yeterli

                            Allah'ın emanetine ihanet apaçık,hadis olsa da iş apaçık olmasa da


                            ---------------------------------------------------------------------------------------

                            bu konuları Kur'an kadar şüpheden uzak ve kesin bilgi ifade eden hadislerden alıyoruz...
                            İnsan oğlu çiğ süt emmiştir,8 göbek boyunca aktarılan iştir hadis işi,akla,mantığa, yaktın olup Kuranla uyuşan işler olası kapsamında değerlendirilir,ve asla ve asla Kurandan önce konuma sahip olmaz

                            Allah demişse insanlar için gereken her iş Kuranda var,dinin temeli apaçık ayetler demişse,bunu kabul etmemek başlı başına büyük iş


                            ---------------------------------------------------------------------------------------

                            akıl bilgi olmazsa çalışmaz. çalışsa da gördükleri ve algıladıkları ile sınırlı kalır. bu durumda ibadet ve gayb alemiyle sağlıklı sonuca ulaşmaz...
                            Allahın bildirdikleri yetrli gelmeli,yeterli gelmiyorsa işte sorun orda başlar,

                            Allah gereken her iş Kuranda var demişse bunu kabul etmemek kimin haddine,

                            Allah dinin temeli apaçık ayetler demişse bunu kabul etmemek kimin haddine

                            İbadet anlaıyışın da aynen diğer işleri anladığın gibi can,fakiri doyurmak,ihtiyacını karşılamak bize göre ibadettir,güzle söz söylemek ibadettir veselam,ibadet dediğin iş eğilip doğrulmakla haşa sınırlı değil,o ancak teslimiyeti ifade eden,ilk aşama olan iş,büyütülecek bir yanı yok,daha ilerisine odaklanmak gerek,sadece İslama giriş olan bir aşama,amaç olan bir iş değil

                            ************************************************** **************************

                            hadi meydan sizin...
                            Hamd allemlerin Rabbine ki bizi kaynaktan beslemekte,

                            Allah cümlemize doğru bakışı bahşetsin


                            araf 32 Biz onlara öyle bir kitap gönderdik ki onu bilgiyle açıkladık, o kitapta, ne lazımsa hepsini bildirdik, inananlara doğru yolu gösterir ve rahmettir.
                            Allah'ın verdiğini alıp onla yetinmek güzeldir can


                            al i imran 7 Öyle bir Allah'dır ki sana kitap indirdi. Onun bir kısmı, manası apaçık ayetlerdir ve bunlar, kitabın temelidir. Diğer kısmıysa çeşitli manalara benzerlik gösterir ayetlerdir....

                            Allah'ın apaçık bildirdikelrini kabul edip,beğenmeyip,inkar ettikten sonra,Allah yardımcın olsun can,Onun verdiğinden güzel söz olabilir mi?

                            casiye 6 İşte bunlar, Allah'ın ayetleridir ki gerçek olarak okuyoruz sana; Allah'ın sözünden ve delillerinden sonra hangi söze inanırlar ki?
                            Sanıyorum ki Allah'ın nasıl gelişmiş bir iş olduğuna eremiyorsun can,Onu putperestlerin taptığı işle karıştırıyorsun

                            Usul i kafiden akıl etmenin önemine dair paylaştığım hadisleri anımsa can,bak peşine akıl etmekle ilgili Allah'ın hükmünü paylaşim,çekinmelisin bence,


                            Yunus 100 Allah'ın izni olmadıkça hiç kimse inanamaz. Düşünüp akıl etmeyenlere de azap eder.
                            Düşünüp akıl etmeyenlere de azap eder.

                            Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                            Ali Şeriati

                            Yorum


                              #44
                              Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

                              siz türkçe diyorsunuz ama ram olmak kelimesini kullanıyorsunuz. işinize gelen kavramları arapçadan alıyorsunuz ama mütevatir kelimesi sizin sisteminizi bozacak bir kelime olduğundan buna yabancısınız diye düşünüyorum...

                              mütevatir kavramı şii alimlerce de kabul görmüş ve insanları ikna yöntemi olmuştur.
                              siz Kur'an Ehlibeyt ve akıl diyorsunuz. mütevatir kelimesi işte bu akla karşılık gelir sizin sisteminizde..

                              aklın doğrularını siz de kabul edersiniz. Kur'an aklın bu asla inkar olunmayacak doğrularından yararlanarak bir inanç sistemi kurar. Akletmiyor musunuz derken bu doğruları hatırlatır.

                              nedir bu doğrular örneğin matematiksel doğrular. yeryüzünde tüm insanlar için 2 kere 2 dörttür. 2, 3 ile 1'in arasında bir tamsayıdır.. gibi
                              Tecrübi bilgiler de aklın kesin kabul ettiği doğrulardandır. Ateşin yakıcı olması, suyun soğukta donması vs.
                              bunların yanında bazı haberler vardır ki akıl onların da doğruluğuna teslim olmaktan başka bir yol bulamaz. Yalan üzere birleşmeleri mümkün olmayacak kadar bir insanın bir konuyu aktarması inanılması gereken kesin bilgidir. örneğin ben hiç Tahran diye bir şehir görmedim ama bana o kadar insan delil de göstererek haber verdi ki artık bunun varlığından şüphe duymayacak kadar bilgi sahibiyim ve varlığını kabul ediyorum...

                              şimdi ben tüm bu bilgileri kabul etmeden bir sistem kuramam kurarsam hayatım altüst olur hiç bir bilgi sahibi olmayan bir hayvan ya da deli insandan farklı olurum ki bu durumda bana dini yüklememiş olur Allah. Allah'ın akıllılara dini yüklemesi bu tür kesin bilgi edinici olarak aklın fonksiyonundan kaynaklanır...

                              Sn ..babacan,
                              Dinde de yalan üzere birleşmesi mümkün olmayacak kadar çok sayıda insanın bir haberi aktarması o haberin müslümanlar için kesin bağlayıcı bilgi olmasına neden olur.

                              Yalan üzere birleşmesi mümkün olmayacak kadar çok sayıda insan kavramı sayısal bir ifadeyi ya da başka anlamları dile getirir. şöyle ki

                              iki insan anlaşarak dinde bir yalan icad edebilirler. 10 kişi de bunu yapabilir. ama 10 kişinin yalan üzere birleşip bu olayı aynen aktarmaları iki kişiye nazaran daha zordur değil mi.. peki bu haberi aktaranlar her nesilden 100 kişi ise

                              peki bu haberi aktaranlar birbirleriyle görüşüp haberleşme imkanı olmayan bu yüzden de yalan üzere birleşmesi mümkün bulunmayan milyonlarca, milyarlarca kişi ise...

                              işte biz bu tür haberlere mütevatir haberler diyoruz. Şiiler gibi sünniler de bu tür haberleri delil sayarlar.. işte biz Kur'anda başka anlamlara da çekilebilecek batıl delillerle saptırılabilecek Ehlibeyt ve 12 imam ile ilgili haberleri tüm müslümanların mütevatir olarak naklettiği, kesin bilgi niteliğindeki haberlere dayandırıyoruz...

                              akıl bunu gerektirir...

                              oysa sizin yukarda Kur'an'ın yeterli olduğu ile ilgili ayetler, belirli konular içindir. ayetlerin öncesi ve sonrasındaki anlamlardan koparılarak kadadaki düşüncenin (önyargının) ortasına oturtulması ve ön yargılara delil gösterilmesi büyük yanılgı olmuştur. akıl da bu ayetlerin neyi ifade ettiğini iyi anlamayı gerektirir.

                              Doğru Kur'anın yeterliliği ve açıklığıyla ilgili ayetler çoktur. ama burdan, Kur'an'ın Peygamber s.a.a.'in açıklamalarına müracaat etmeden dini anlayıp yaşayabileceğimizi ifade ettiğini çıkarabilir miyiz? Resul size temiz olanları helal pis olanları haram kılar ayeti neye işaret eder. madem tüm helal ve haramlar ayetlerde eksiksiz olarak yazılmış idiyse neden buna benzer, Kur'an'ın açık ve yeterli olduğuna dair ayet sayısı kadar ayet var? bunlara da bakıyor musunuz?

                              bakın Kur'an'ın yeterli ve çok açık olduğuna dair ayetlerin ne anlama geldiğini Ehlibeyt a.s.'ın nuruyla yetişen sayılı alimlerimizden sn Musa Aydın (Allah, vücudunun bereketini aramızdan eksik etmesin) çok enfes bir yazısında nasıl izah etmiş güzelce okuyun bu yazı üzerine biraz daha somut olarak ayet ayet tartışalım?..:
                              http://www.welayet.com/index.php?topic=6722.0

                              Yorum


                                #45
                                Ynt: Namaz tam olarak nedir ?

                                verdiğin link'te yorumum var can


                                ayetin yanlış çevirildiğini kanıtlamışız


                                netice itibariyle Allah'ın bildirdiklerini almamışsın,nefsine iyi geleni almaya durmuşsun

                                araf 32 Biz onlara öyle bir kitap gönderdik ki onu bilgiyle açıkladık, o kitapta, ne lazımsa hepsini bildirdik, inananlara doğru yolu gösterir ve rahmettir.
                                al i imran 7 Öyle bir Allah'dır ki sana kitap indirdi. Onun bir kısmı, manası apaçık ayetlerdir ve bunlar, kitabın temelidir. Diğer kısmıysa çeşitli manalara benzerlik gösterir ayetlerdir....

                                Hazreti Muhammed kendinden din indirmemiş,Allah ne bildiriyorsa,Allah'ın bildirdikelrini açıklamak dışında iş görmemiş

                                Hz Muhammed tebligci diye geçer sayısız kez Kuranda,okuma yazma bilmeyene Kuran'ın içeriğini bildirir,okuma yazma bilene yardımcı lazım değil

                                Senin mütevatir olarak bildirdiğin işe objektif bilgi denir,çoğulun kabul edip aktardığı iş,Kuran aksiyom bilgi sınıfına girer,objektif bilginin bir üstüdür,mesela 2+2= 4 ,ispatlanmış ,ilimin kabul etitği işler aksiyom dur,objektif işler sadece objektiftir,izafinin bir ilerisi


                                Eğer İmamet yoksa eğer rehberlik ve önderlik yoksa eğer hedef yoksa ve eğer Hüseyin yok ve onun yerine eğer Yezid varsa, işte o zaman; Allah evi etrafında dönmekle puthane etrafında dönmek arasında hiçbir fark yoktur.”

                                Ali Şeriati

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X