Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

EHLİ BEYT HADİSLERİ

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

    Hz.Resul-i Ekrem (s.a.a) buyurdu:
    "Miraca götürüldüğüm gece, cennet kapısına şöyle yazıldığını gördüm: "Allah'tan başka ilah yoktur; Muhammed Allah'ın Resulü'dür; Ali Allah'ın habibidir; Hasan ve Hüseyin Allah'ın seçtikleridir; Fatıma Allah'ın seçkin kıldığı kimsedir ve Allah'ın laneti onlara buğz ve düşmanlık edenin üzerinedir."

    Sünni Kaynaklar:
    (Tarih-i Bağdad (Hatip Bağdadi), c.1, s.259, Tehzi-u Tarih-i Dimeşk, c.4, s.322, Menakıb-ı Harezmi, s.302)
    "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

    علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

    Yorum


      Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

      Memun el Reqqi şöyle rivayet eder:

      Seyyidim İmam Caferi Sadık Aleyhisselamın yanındaydım o esnada Sehil bin Hasan el Horasani geldi selam verdi ve oturdu sonra İmam Aleyhisselama arz etti: Ya Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Alihi Vesellemin evladı! Siz İmamet evinin ehlisiniz şefkatli ve rahmetlisiniz hakkınızı almaktan sizi engelleyen ve uzak tutan şey nedir? Senin önünde kılıçla savaşabilecek Şialarından yüz bin tanesini bulabilirsin. İmam Aleyhisselam buyurdu: Otur ya Horasani, Allah hakkını gözetsin. Sonra hizmetçisi Hanefiye’ye tandırı yakmasını emretti. Oda tandırı yaktı. Tandır korlaşıp alevide beyazlaştı. Sonra İmam Aleyhisselam, Ya Horasani, Kalk ve tandırın içine otur diye buyurdu. Horasani arz etti: Ya Seyyidim! Ya Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Alihi Vesellemin evladı! Beni ateşle azaplandırma. Beni mazur gör Allah’ta seni mazur görsün. İmam Aleyhisselam, Biz merhametliyiz o halde seni bağışladım diye buyurdu. O esnada terliklerini parmaklarına takmış bir şekilde Harun el Mekki geldi ve sana selam olsun ya Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Alihi Vesellemin evladı! Diye arz etti. İmam Sadık Aleyhisselam ona, terlikleri elinden at ve tandırın içine otur diye buyurdu. Oda terlikleri parmaklarından attı ve tandırın içine oturdu. Sonra İmam Aleyhisselam Horasaniye yöneldi, sanki Horasanı görüyormuş gibi Horasaniyle Horasan hakkında konuşmaya başladı. Sonra İmam Aleyhisselam, Kalk ya Horasani! Bak bakalım tandırın içinde ne var. Horasani: Tandıra doğru gittim ve onu bağdaş kurmuş oturuyorken gördüm. Oradan çıktı, bize doğru geldi ve selam verdi. İmam Aleyhisselam ona şöyle buyurdu: Horasan’da bunun gibi kaç tane bulabilirsin? Horasani arz etti: Vallah! Birtane bile yok. İmam Aleyhisselam şöyle buyurdu: Vallahi yok! Bir tane bile yok. Amma biz vaktini daha iyi biliriz. Beş tane imanı güçlü yardımcı bulmazsak hareket etmeyiz.

      Kaynak: Medinetul Meaciz c.2, s.198
      "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

      علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

      Yorum


        Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

        İbni Abbas Hz. Resulullah Sallallahu aleyhi ve alihi ve sellem’den şöyle rivayet eder: Allah-u Tela bu insanlara âlimlerinin günahlarından başka bir şeyden ötürü azap etmez. O âlimler ki hakkı gizleyip İmam Ali Aleyhisselam ve O’nun tertemiz evlatlarının faziletlerini gizlerler. Bilin ki yeryüzüne nebi ve resullerden sonra İmam Ali Aleyhisselam’ın şialarından başka makamı daha yüksek kimse ayak basmamıştır. O hazretin velayet emrini zahir edip, faziletlerini yayan kimselerin bütün vücutlarını Allah’ın rahmeti saracak ve melekler onlar için istiğfar ve tövbe ederler.Yazıklar olsun! Yine yazıklar olsun! İmam Ali Aleyhisselam’ın faziletini gizleyip emrini saklı tutan kimselere. Onlar cehennem ateşine nasıl dayanacaklar?
        Kaynak: Meşarik-ul Envar s. 149, El-Katra c. 1 s. 247
        "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

        علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

        Yorum


          Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

          [quote author=kerrar14 link=topic=23024.msg160361#msg160361 date=1346856743]
          Beş tane imanı güçlü yardımcı bulmazsak hareket etmeyiz.[/quote]

          Hadisin son kısmı dikkatimi çekti. Bu hadisi önceden bilirim, okumuştum. Ama son Satırdaki rakam (5) imanı güçlü meselesi 313 İmanı güçlü asker meselesi ile çelişmiyor mu?

          Yorum


            Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

            İmam Caferi Sadık a.s.'ın hakkını alması için böyle 5 şii yetiyormuş. Ancak 313 kişi İmam Zaman a.f.'in tüm dünyaya hükmetmesi için gereklidir.

            Yorum


              Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

              [quote author=Qom u aşk link=topic=23024.msg160384#msg160384 date=1346876741]
              İmam Caferi Sadık a.s.'ın hakkını alması için böyle 5 şii yetiyormuş. Ancak 313 kişi İmam Zaman a.f.'in tüm dünyaya hükmetmesi için gereklidir.
              [/quote]

              Vallahi yok! Bir tane bile yok. Amma biz vaktini daha iyi biliriz. Beş tane imanı güçlü yardımcı bulmazsak hareket etmeyiz.

              Hadisin son satırına dikkat eder isek bir vakitten bahsediliyor. Ve o vaktin ZUHUR olduğunu hepimiz biliyoruz. Burda 5 ile 313 bir çelişki değil mi halen?

              Yorum


                Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                Zuhur olduğunu nereden çıkarıyorsunuz? öyle anlaşılsa o zaman zuhura işaret eden yukarıda bir ek söz daha olmalıydı. İmam baştan kendisinin ayaklanması soruluyor onun üzerine kendisi neden ayaklanmadığını izah ediyor. Ve biz derken de yine kendisini kastediyor. bununla İmam Zaman a.f.'i kastetmiyor ki?

                Yorum


                  Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                  [quote author=Qom u aşk link=topic=23024.msg160391#msg160391 date=1346884061]
                  Zuhur olduğunu nereden çıkarıyorsunuz? öyle anlaşılsa o zaman zuhura işaret eden yukarıda bir ek söz daha olmalıydı. İmam baştan kendisinin ayaklanması soruluyor onun üzerine kendisi neden ayaklanmadığını izah ediyor. Ve biz derken de yine kendisini kastediyor. bununla İmam Zaman a.f.'i kastetmiyor ki?
                  [/quote]

                  VAKİT'den kasıt nedir? "AMA BİZ VAKTİNİ DAHA İYİ BİLİRİZ?" Demek ki bir vakit var değil mi? İmam Cafer-i Sadık a.s Şehadete erdiğine göre Onun döneminde bu vakit vuku bulmamış demektir. Dolayısı ile bu VAKİT nedir veya ne zamandır? Ve o gün 5 kişi olsa idi o VAKTİN tamam olacağını anlıyoruz. 5 Kişi olmadığından VAKİT gelmiyor fakat bir VAKİT beklentisi var ve beyan ediliyor "BİZ VAKTİNİ DAHA İYİ BİLİRİZ" diye.

                  Şimdi İstersen Konuyu Velayet Nuru Hocamıza aktaralım. Bilginin doğrusunu kaynağından alalım. Velayet Nuru Hocamıza Özel mesaj olarak Linki atıyorum.

                  Yorum


                    Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                    Burdaki vakit İmam Zaman a.f.'in zuhur vakti değil. buradakinin benzeri bir olay İmam Rıza a.s zamanında da vuku buluyor. Olay şöyle:

                    Zeydiler isyan duygusuyla yanıp tutuşuyor. Zalim Abbasi diktatörü ve 7. Ehlibeyt İmamı Musa bin Caferi şehid eden Harun Reşit ölünce yerine iki oğlu da geçmeye layık olduunu iddia ediyorlar. bu iki oğul Emin ve Memun bir savaşa tutuşuyor.

                    Zeydiler bunu fırsat bilip her ikisine de saldırıp Abbasilerin defterini dürmek istiyorlar. Bunun için İmam Rıza a.s.'a geliyorlar onun bizzat bu isyan hareketini örgütlemesini ve eline alması gerektiğini söylüyorlar. artık diyorlar vakit geldi.

                    İmam Rıza a.s. onlara oruç farz mıdır diyor onlar evet deyince onun için bir zaman var mıdır onlar evet ramazandır deyince cihad için de bir var mıdır diyorlar. evet cevabından sonra, nasıl ki oruç için farz olan zamanın dışında oruç farz değilse cihat için de bir zaman vardır. bu şartlar oluşmadan cihad farz olmaz diyor. o zamanın geldiğinde ısrar etmeleri üzerine İmam Rıza a.s. bırakın da ona biz karar verelim diyor.

                    Yukardaki hadis de aynısı. Hadiste insanlar o devirde cihad için vaktin müsait olduğunu fırsatın geldiğini cihadın bu nedenle farz olduğunu iddia ediyor.

                    "hakkınızı almaktan sizi engelleyen ve uzak tutan şey nedir? Senin önünde kılıçla savaşabilecek Şialarından yüz bin tanesini bulabilirsin." burdaki sorudan İmam Zaman a.f.'in zuhurundaki dünya adaletini kurmayı mı anlıyorsunuz?

                    İmam Caferi Sadık a.s.'ın zuhur durumu mu vardı, o Mehdi a.f.'ten farklı imam değil mi! Eğer dediğiniz anlamda zuhur zamanı sorulsaydı o zaman İmamın: bu işi yapacak olan ben değilim oğlumuz Mehdidir demesi gerekmez miydi?

                    Yorum


                      Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                      Bu olay hemen hemen her masum a.s döneminde olmuştur. İmam Ali aleyhisslem döneminde de ebubekir kral olunca ,imam Ali aleyhisselam yarın kıyam edeceğiz demiş ve bunun üzerine ertesi gün gele gele üçbuçuk kişi gelmiştir.
                      yani bu olayın zuhurla alakası yoktur.
                      "Allah'ım, sen, (Resul ve Ehl-i Beyt'ine) ilk zulmedeni benim özel lanetime mazhar eyle.

                      علی ♥علی ♥علی MEN ALİYYEL MURTAZA' NIN NÖKERİYEM علی ♥علی ♥علی

                      Yorum


                        Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                        [quote author=Qom u aşk link=topic=23024.msg160414#msg160414 date=1346926240]
                        İmam Caferi Sadık a.s.'ın zuhur durumu mu vardı, o Mehdi a.f.'ten farklı imam değil mi! Eğer dediğiniz anlamda zuhur zamanı sorulsaydı o zaman İmamın: bu işi yapacak olan ben değilim oğlumuz Mehdidir demesi gerekmez miydi?[/quote]

                        Buna benzer hadisler okumuştum. Yine bir Hadisde okumuşmuydum yoksa dinlemişmiydim aklımda değil ama her bir imam a.s'ın Kaim olduğunu fakat Halkın hal ve davranışlarından dolayı Zuhrun geciktiğini duymuştum. Ben dediğiniz noktaya değil son noktaya takılıyorum. Belirttiğiniz satırdan onu anlamadığım gibi siz belirtilenden onu nasıl anladınız anlamıyorum. Dolayı ile uzatmak istemediğimden Velayet Nuru Hocamıza bilgi mesajı geçtim. İnşaallah O gelir doğrusunu deliller ışığında güzelce yazar bizde mutmain oluruz.

                        Yorum


                          Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                          Her bir İmam'ın Kaim oluşu İmam Mehdi a.f.in gibi dünya hakimiyetini kuracağı anlamında olduğunu sanmıyorum. Kaim burada kelime anlamıyladır. Kaim ayaklanan isyan eden demektir. Her imam zalime karşı isyan ve ayaklanma hakkı hakim kılma potansiyeline zaten sahiptir. Ancak şartlar onların bu ayaklanmalarını engellemiştir.

                          Yorum


                            Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                            Konunun daha iyi anlaşılması için birkaç hadis de ben aktarayım:
                            Ehlibeyt İmamlarından birine soruyorlar: Acaba “Kâim” siz misiniz? İmam (a.s) şöyle buyuruyorlar:
                            “Hepimiz kaimiz; ancak geleceği bildirilen Kâim, en son İmamdır ve Hüseyin b. Ali’nin (as) neslinden dokuzuncu evlattır. Allah onun eliyle dünyayı ıslah edecek, bütün zalimleri yok edecek, dünyanın her yerine adaleti yerleştirecektir.” (Biharu’l-Envar, c.36, s.226)

                            عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                            Yorum


                              Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                              Abdülazim Hasenî (kuddise sirruh) şöyle buyurmuştur:
                              “Kâim’in” Mehdi (a.f) mi, yoksa başkası mı olduğunu sormak için İmam Cevad’ın (a.s) huzuruna varmıştım. Ben daha söze başlamadan İmam Cevad (a.s) şöyle buyurdu: “Ey Ebe'l Kasım! Bizim Kâim’imiz Mehdi’dir (a.f). Onun gaybet döneminde zuhurunu beklemek ve zuhur ettiğinde de ona itaat etmek gerekir. O, benim üçüncü oğlumdur. Muhammed’i (s.a.a) peygamber olarak seçen ve imameti bize özgü kılan Allah’a andolsun ki, eğer dünyanın ömründen sadece bir gün bile kalsa yüce Allah, Kâim’imiz zuhur edip haksızlık ve zulümle dolan yeryüzünü hak ve adaletle dolduruncaya kadar o günü uzatacaktır. Münezzeh Allah, onun işini bir gecede ıslah edecek ve durumları onun yararına döndürecektir; nasıl ki Musa’nın (a.s) işini bir gecede ıslah etmişti. Hani Musa (a.s), ailesinin faydalanması için gidip ateş getirmek istemişti de, peygamberlik şerefine nail olarak geri dönmüştü.”
                              Daha sonra İmam Cevad (a.s) şöyle buyurdu:
                              “Şiilerimizin en üstün ameli, o hazretin eliyle işlerin düzelmesini, kurtuluşu beklemektir.”
                              (Kemal’ud Din c: 2, s: 49)
                              عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                              Yorum


                                Ynt: EHLİ BEYT HADİSLERİ

                                İmam Bakır (a.s) de buyurmuştur ki: "Kâimimiz kıyam edince kulların başına elini sürecek ve onların dağınık fikirlerini bir yere toplayacaktır. Onları bir hedefe doğru yöneltecek ve onlarda beğenilmiş ahlakı kemal haddine ulaştıracaktır." (Bihar-ul Envar, c.52, s.336)

                                Ali b. Ebi Talib (a.s) de şöyle buyuruyor: "Kâimimiz kıyam edince insanların kalbindeki düşmanlık ve ihtilaf sebeblerini kökten kazıyacaktır. Böylece genel bir asayiş ve emniyet meydana gelecektir." (Bihar-ul Envar, c.52, s.316)

                                İmam Bakır (a.s) şöyle buyuruyor: "Kâimimiz kıyam edince yeryüzünün tüm maden ve hazineleri ile halka ait her şey onun eline geçecektir." (Bihar-ul Envar, c.52, s.351)
                                عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X