Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

    [quote author=EHLI-TEVHID link=topic=13896.msg139722#msg139722 date=1326146887]
    yahu apaçık ayetlerı koyduk unuturlar hata yaparlar diye. daha ahal neden bahsediyorsunuz.

    beşer olmadıklarına inanalar ayetleri inkar eden kafirlerdir.
    [/quote]

    neyi ortaya koydun?

    beşer hata yapar mı demek dedim cevap vermedin. Peygamberin beşer oluşundan hatayı nasıl çıkarıyorsunuz?

    hata Allah'ın yasakladığı şey mi yasaklamadığı şey mi dedim yine cevap yok!

    Yorum


      Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

      [quote author=Qom_u_aşk link=topic=13896.msg139724#msg139724 date=1326147004]
      neyi ortaya koydun?

      beşer hata yapar mı demek dedim cevap vermedin. Peygamberin beşer oluşundan hatayı nasıl çıkarıyorsunuz?

      hata Allah'ın yasakladığı şey mi yasaklamadığı şey mi dedim yine cevap yok!


      [/quote]ayetleri yazdık hala ıvırıp kıvırıp tersine yol arıyorsun. hata anlamı bellidir. anlamını anlamıyorsan be ne yapayım. kuran peygamber için unuttu diyor siz yok unutmaz diyorsunuz.

      beşer hata yapar.ayetle sabit unutur ayette unutur diyor. sen ıvırıp kıvırıyorsun...çünkü şianın çürüdüğünün farkındasın
      HASBUNALLAH

      Yorum


        Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

        [quote author=EHLI-TEVHID link=topic=13896.msg139655#msg139655 date=1326113163]
        Taha

        115 - Doğrusu bundan önce Âdem'e (bu ağaçtan yeme diye) emrettik, fakat unuttu ve biz onda bir azim (bir kararlılık) bulmadık.

        bu ayet peygamberler hatasız inancını tümüyle çürütmektedir.
        [/quote]

        Buyurun cevabını buradan okuyun:
        http://www.kevsernet.com/s_ve_c/201.htm
        Mevlevî Emir ve Nehiy; İrşâdî Emir ve Nehiyi anlasanız sorun kalmayacaktır inşaAllah.
        عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

        Yorum


          Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

          bu unutmak ona günah mı getiriyor? Allah'ın yasakladığı konularda mı? Beşer kelimesinin bu konuyla alakalı olduğunu hangi delille iddia ediyorsun. hangi ayette o unuttu çünkü beşerdi diyor?

          Yorum


            Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

            DEFAATLE CEVAP VERDIK ANLAMADIN. ALLAH ISYAN OLAN KONUDA DEĞİL ...UNUTUYOR BUNU KURAN SOYLUYOR.
            HASBUNALLAH

            Yorum


              Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

              Allah'ın yasakladığı bir konu değilse o zamam mübahtır. bunda ne sakınca var buna neden hata diyorsn? insan evinde anahtarını unutsa bu hatadır diye gündeme getirmesi abes değil mi?

              Yorum


                Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                [quote author=Musluman-ol-yeter link=topic=13896.msg139621#msg139621 date=1326101127]

                Hop hop dedik bi kendi şeyhlerinizin inancin düzeldin. peygamberin hata yapmasını kabul eden şia alimleri
                1 - İbn-i Babawei al-Qummi al-Saduk.
                2 - Muhammed b. el-Hasan ibn el-Velid.
                3 - Ameen El-Deen abu 'Ali el-Fadl bin el-Hüseyin bin el-Fadl el-Tabrasi.
                4 - Ni'imatullah al-Jazaeree.
                5 - Fahruddin er-Deen El-Tarihi.
                6 - El-Faydh al-Kashani.

                [/quote]

                Kırımızı yaptığım isimleri kimdir tanımıyorum.
                Bunlardan hiçbiri Peygamber'in (s.a.a) hata yaptığını söylemezler, varsa deliliniz buyurun nerde söylemişler? Kızırmayın falan demiştiniz, şimdi siz de kıvırmayın..
                Peygamberler dini tebliğde masumdurlar, bu konuda ihtilaf yoktur. Sünnet de Peygamber'in sözü, fiili ve takriri olduğuna göre onda da hata yapması söz konusu olamaz..Çünkü sünnet bizim için hüccettir, onda hata olursa artık sünnet olmaktan çıkar..Hata yapan biri bizim için en güzel örnek olamaz, öyle birine güven de kalmaz..
                عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                Yorum


                  Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                  lutfen iletilerinizi büyük harflerle yazmayiniz
                  site kurallarimiza aykiridir!


                  Biliyorsan buyur konus...konusta feyiz alsinlar...bilmiyorsan tut dilini seni bir adam saysinlar

                  Yorum


                    Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                    allah onlara beşer diyor siz ise beşerüstü diyorsunuz.her neyse derslerim var kısa bir süre ara vereceğim gelince görüşürüz.
                    HASBUNALLAH

                    Yorum


                      Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                      beşer kelimesi senin kafanda yaratılışta eksik olduğu için hatasız olamayan şaşan demek. halbu ki beşer kelimesinin şaşan, hata yapan anlamı yok.

                      şayet böyle bir anlamı olaydı o zaman Allah'ın adaletsiz olduğu, insana kapasitesinin üzerinde yük yüklediği, ya da kapasitesini/gücünü sorumluluğu oranında ayarlamadığı anlamına gelir ki her iki durumda da bu, Allah'ın mutlak hüküm hikmet kudret ve şefkat sahibi olmasıyla bağdaşmazdı.

                      eğer hatayı kınanmayacak normal davranışlar olarak tanımlarsak o zaman buna hata demenin anlamı nedir.

                      dediğim gibi hata günlük anlamda mübah konularda unutmaksa o zaman da ona hata diye dini içerikte söz etmemiz anlamsız olacaktır. Örneğin odanın mutfağın ışığını yanık unutmak gibi..

                      beşer kelimesi Kur'an'da melek olmamak anlamındadır. yani mekanla sınırlı, üç boyutlu, alış veriş yapıp yiyip içen, çarşıda pazarda gezen anlamındadır. müşriklerin melek peygamber istemelerini ifadede Kur'an ayetleri onların bu özelliklerini dile getirirler.

                      yiyen için eti bedeni kanı olan dünyada ihtiyaçları olan. ve bunlarla birlikte iradesi olan.

                      insanın beşer olması bu anlamlara gelir. yoksa sorumluluğunu yerine getiremeyecek yaratılışta olan noksanlık anlamında değildir. çünkü bu Allah'ın adaleti ve rahmetiyle bağdaşmaz..

                      Yorum


                        Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                        ama dini orhan gencebaydan öğrenenler, hataları meşrulaştıran ve yaratılışa yükleyen bir anlayış içinde hatasız kul olmaz çarpık zihniyetine sahip olabilirler. gencebayın (ve benzerlerinin) dinde hiç bir teorisyenlik vasfı yoktur.

                        Yorum


                          Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                          [quote author=EHLI-TEVHID link=topic=13896.msg139764#msg139764 date=1326157630]
                          allah onlara beşer diyor siz ise beşerüstü diyorsunuz.her neyse derslerim var kısa bir süre ara vereceğim gelince görüşürüz.
                          [/quote]

                          Burada ypa diye bir arkadaş vardı, tıpkı ona benzemeye başladınız kardeş, yanlışları özümserseniz, onları bile bile savunmaya kalkarsınız. Ama bu da size ne hayır getirir ki?
                          Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                          Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                          Yorum


                            Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                            hayır biz onlara beşer diyoruz. sen beşer ötesi şeytanımsı diyorsun. yani şeytanımsı derken kötü yönü olmadan duramayan demek. beşer nötrdür. beden sahibi olmak, yemek içmek, yerde mekan ve zaman kalıbına tutsak olmak.. meleklerde bu özellikler kısıtlamalar yok. dolayısıyla beşer değiller. beşerde şeytanımsı yön yok. yani kötülük olmazsa olmazı, hata onun doğallığında var olan, gibi bir anlam beşer kelimesinde yok. türkçedeki şaşar ile beşer kelimesi sesteş olduğundan insanar hep yanılıyorlar. Ancak Kur'an'daki beşer kelimesiyle hata yapmanın bir ilgisi yok.

                            ehltevhid beşer=hata yapan anlamında anladığı, bizse beşer=insansı kalıplar anlamında aldığımız için beşer olan insan bizde yiyen içen gezen uyuyan çoğalan gibi vasıflar anlamına geliyor, oysa ehlitevhidde hata yapan hatasız duramayan anlamına geliyor. bizde insanın beşer olması demek insanüstü demek değil

                            bir de beşer olmamayı ilahlık taslamak anlamında anlıyorlar. bu da bir yanılgı.

                            beşer olmayan her şey tanrılık vasıflarına haiz değil ki. örneğin bir insanı beşer olarak görmemem mesela imamlar beşer üstü/ötesi görmem ona tanrılık atfetmem anlamına mı gelir, hayır tabi ki. bu arada öyle de görmüyoruz belirtelim.

                            çünkü bir de melek diye bir safha var. onlar da beşer üstü ama tanrı değiller..

                            Yorum


                              Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                              [quote author=Qom_u_aşk link=topic=13896.msg139772#msg139772 date=1326183619]
                              ama dini orhan gencebaydan öğrenenler, hataları meşrulaştıran ve yaratılışa yükleyen bir anlayış içinde hatasız kul olmaz çarpık zihniyetine sahip olabilirler. gencebayın (ve benzerlerinin) dinde hiç bir teorisyenlik vasfı yoktur.
                              [/quote]
                              güzel bir yaklaşım.

                              Yorum


                                Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                                [quote author=Qom_u_aşk link=topic=13896.msg139798#msg139798 date=1326237209]
                                hayır biz onlara beşer diyoruz. sen beşer ötesi şeytanımsı diyorsun. yani şeytanımsı derken kötü yönü olmadan duramayan demek. beşer nötrdür. beden sahibi olmak, yemek içmek, yerde mekan ve zaman kalıbına tutsak olmak.. meleklerde bu özellikler kısıtlamalar yok. dolayısıyla beşer değiller. beşerde şeytanımsı yön yok. yani kötülük olmazsa olmazı, hata onun doğallığında var olan, gibi bir anlam beşer kelimesinde yok. türkçedeki şaşar ile beşer kelimesi sesteş olduğundan insanar hep yanılıyorlar. Ancak Kur'an'daki beşer kelimesiyle hata yapmanın bir ilgisi yok.

                                ehltevhid beşer=hata yapan anlamında anladığı, bizse beşer=insansı kalıplar anlamında aldığımız için beşer olan insan bizde yiyen içen gezen uyuyan çoğalan gibi vasıflar anlamına geliyor, oysa ehlitevhidde hata yapan hatasız duramayan anlamına geliyor. bizde insanın beşer olması demek insanüstü demek değil

                                bir de beşer olmamayı ilahlık taslamak anlamında anlıyorlar. bu da bir yanılgı.

                                beşer olmayan her şey tanrılık vasıflarına haiz değil ki. örneğin bir insanı beşer olarak görmemem mesela imamlar beşer üstü/ötesi görmem ona tanrılık atfetmem anlamına mı gelir, hayır tabi ki. bu arada öyle de görmüyoruz belirtelim.

                                çünkü bir de melek diye bir safha var. onlar da beşer üstü ama tanrı değiller..
                                [/quote]

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X