Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış
[quote author=Velayet_Nuru link=topic=13896.msg139761#msg139761 date=1326152354]
Kırımızı yaptığım isimleri kimdir tanımıyorum.
Bunlardan hiçbiri Peygamber'in (s.a.a) hata yaptığını söylemezler, varsa deliliniz buyurun nerde söylemişler? Kızırmayın falan demiştiniz, şimdi siz de kıvırmayın..
Peygamberler dini tebliğde masumdurlar, bu konuda ihtilaf yoktur. Sünnet de Peygamber'in sözü, fiili ve takriri olduğuna göre onda da hata yapması söz konusu olamaz..Çünkü sünnet bizim için hüccettir, onda hata olursa artık sünnet olmaktan çıkar..Hata yapan biri bizim için en güzel örnek olamaz, öyle birine güven de kalmaz..
[/quote]
9/ جواز السهو على النبي (ص) وسماه اسهاء من الله تعالى تبع في رايه ذلك شيخه محمد بن الحسن بن الوليد وتبعه على رأيه ذلك الشيخ الطبرسي في مجمع البيان كما نقل عنه التنكانبي في قصص العلماء والسيد الجزائري في الانوار النعمانية وفخر الدين الطريحي في مجمع البيان مادة (بدا) والمحقق الفيض الكاشاني في الوافي على مايظهر من كلامه ونقل عن الشيخ البهائي رحمه الله انه قال : ( الحمد لله الذي قطع عمره ولم يوفقه لكتابة مثل ذلك ) ونقل عن الشيخ أحمد الاحسائي انه قال : ( الصدوق في هذه المسألة كذوب ) ولايخلو قولهما من سوء ادب نربأ بامثالهما عن ذلك ونسأل الله العصمة والتوفيق . . . أ.هـ
9-Nebi sallallahu aleyhi ve sellem’in yanılmasının/unutmasının mümkün oluşu. Bunu Allah Teala tarafından yanıltılmak olarak isimlendirmiştir. Bu görüşünde şeyhi Muhammed b. El-Hasen b. El-Velid’e ve Şeyh et-Tabressi’nin Mecma’ul-Beyan’da geçen görüşüne tabi olmuştur. Nitekim bunu et-Tinkanibi Kasasu’l-Ulema’da, Seyyid el-Cezairi el-Envaru’n-Nu’maniye’de, Fahreddin et-Turayhi Mecmau’l-Beyan’da “Beda” maddesinde nakletmişlerdir. el-Vafi’deki sözlerinden anlaşılana göre muhakkik el-Feyz el-Kaşani de böyle demiştir. Şeyh el-Behai’den naklettiğine göre o şöyle demiştir: “Onun ömrünü kesip bu gibi şeyleri yazmaya muvaffak kılmayan Allaha hamd olsun.” Şeyh Ahmed el-Ahsai’den şöyle dediğini nakleder: “es-Saduk (şiaların şeyhi es-Saduk’u kastediyor, isminin anlamı: çok doğru demektir) bu meselede kezub (çok yalancıdır)” her ikisinin sözleri de, kendilerine yakıştıramadığımız kötü edepten boş kalmaz. Allah’tan korunma ve başarı dileriz.
[quote author=Velayet_Nuru link=topic=13896.msg139761#msg139761 date=1326152354]
Kırımızı yaptığım isimleri kimdir tanımıyorum.
Bunlardan hiçbiri Peygamber'in (s.a.a) hata yaptığını söylemezler, varsa deliliniz buyurun nerde söylemişler? Kızırmayın falan demiştiniz, şimdi siz de kıvırmayın..
Peygamberler dini tebliğde masumdurlar, bu konuda ihtilaf yoktur. Sünnet de Peygamber'in sözü, fiili ve takriri olduğuna göre onda da hata yapması söz konusu olamaz..Çünkü sünnet bizim için hüccettir, onda hata olursa artık sünnet olmaktan çıkar..Hata yapan biri bizim için en güzel örnek olamaz, öyle birine güven de kalmaz..
[/quote]
9/ جواز السهو على النبي (ص) وسماه اسهاء من الله تعالى تبع في رايه ذلك شيخه محمد بن الحسن بن الوليد وتبعه على رأيه ذلك الشيخ الطبرسي في مجمع البيان كما نقل عنه التنكانبي في قصص العلماء والسيد الجزائري في الانوار النعمانية وفخر الدين الطريحي في مجمع البيان مادة (بدا) والمحقق الفيض الكاشاني في الوافي على مايظهر من كلامه ونقل عن الشيخ البهائي رحمه الله انه قال : ( الحمد لله الذي قطع عمره ولم يوفقه لكتابة مثل ذلك ) ونقل عن الشيخ أحمد الاحسائي انه قال : ( الصدوق في هذه المسألة كذوب ) ولايخلو قولهما من سوء ادب نربأ بامثالهما عن ذلك ونسأل الله العصمة والتوفيق . . . أ.هـ
9-Nebi sallallahu aleyhi ve sellem’in yanılmasının/unutmasının mümkün oluşu. Bunu Allah Teala tarafından yanıltılmak olarak isimlendirmiştir. Bu görüşünde şeyhi Muhammed b. El-Hasen b. El-Velid’e ve Şeyh et-Tabressi’nin Mecma’ul-Beyan’da geçen görüşüne tabi olmuştur. Nitekim bunu et-Tinkanibi Kasasu’l-Ulema’da, Seyyid el-Cezairi el-Envaru’n-Nu’maniye’de, Fahreddin et-Turayhi Mecmau’l-Beyan’da “Beda” maddesinde nakletmişlerdir. el-Vafi’deki sözlerinden anlaşılana göre muhakkik el-Feyz el-Kaşani de böyle demiştir. Şeyh el-Behai’den naklettiğine göre o şöyle demiştir: “Onun ömrünü kesip bu gibi şeyleri yazmaya muvaffak kılmayan Allaha hamd olsun.” Şeyh Ahmed el-Ahsai’den şöyle dediğini nakleder: “es-Saduk (şiaların şeyhi es-Saduk’u kastediyor, isminin anlamı: çok doğru demektir) bu meselede kezub (çok yalancıdır)” her ikisinin sözleri de, kendilerine yakıştıramadığımız kötü edepten boş kalmaz. Allah’tan korunma ve başarı dileriz.
Yorum