Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    #46
    Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

    onun okuması yoktur üstad, efendisine götürür umarız. ama onun da okuması olaydı bunları da görür okurlardı. Onlar sadece ... vahyettiklerini okuyabiliyorlar..

    Yorum


      #47
      Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

      [quote author=huge link=topic=13896.msg139124#msg139124 date=1325827317]
      İmam Hasan Askeri (a.s):

      Eğer Mehdi aleyhisselam’ın gaybetinden sonra halkı ona davet eden ve ona yönlendiren ve Allahın delilleri ile onun dinini savunan ve zayıf kulları İblis ve onun askerlerinden ve tuzaklarından ve Ehli Beyt düşmanlarından koruyan alimler olmasaydı, birtek fert dahi kalmaz, herkes Allahın dininden çıkardı.Ama o alimler tıpkı geminin kaptanının dümeni tuttuğu gibi zayıf şiilerimizin kalbini korumuştur.Allah katında en üstün olanlar da onlardır.”
      [/quote]

      Rabbim böyle alimlerimizden Razı olsun. onlar yollarımızı aydınlatırlar, ve bizi iftiracıların hasetçilerin şerrinden korurlar..

      Bu çok değerli altn değerinde hadisleri bizimle tam da yerli yerince paylaştığınız için Rabbim sizi Ehlibeyt şefaatine ulaştırsın Huge kardeşim..

      Yorum


        #48
        Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

        Selamün Aleyküm,
        vahdet mi? komik olmayın vahdetçiler.hala şia kardeşlerimizi bombalayıp katlediyorlar,burada vahdet çığırtkanlığı.ne menem birşeydir bu vahdet.
        Allahumme salli ala Muhammed’in ve Al-i Muhammed ve accil ferecehum vel an ada ehum.

        Yorum


          #49
          Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

          bu arada söylemeyi unuttum,isteyen silebilir üyeliğimi,mesajlarımı..........
          ama akla uygun mantıklı bir sebebiniz olmalı...sebepsizde olabilir,beğenmeyenleri üzmeyelim.
          Allahumme salli ala Muhammed’in ve Al-i Muhammed ve accil ferecehum vel an ada ehum.

          Yorum


            #50
            Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

            Bir yahudinin Ebu Bekir’e gelerek ona bir takım sorular sorup onun cevap verememesi üzerine sorularını Hz.Ali aleyhisselam’a sormuş .......yahudi müslümanlığını ilan ederek Hz.Ali’ye şöyle arzetti: Elini uzat!Ben şehadet ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur,ve Muhammed sallallahu aleyhi ve âlihi ve sellem onun resulüdür ve şehadet ederim ki sen onun gerçek halifesi ve vasisi ve ilminin varisisin.Allah sana islamın en hayırlı hediyesini versin. O sırada halkın sesi yükseldi ve Ebu Bekir dedi ki:Ey zorlukları gideren ey Ali sen kederleri sevince çevirensin.Daha sonra Ebu Bekir minbere çıkarak dedi ki: Beni azledin,beni azledin,beni azledin,Ali içinizde olduğu sürece ben sizin en hayırlınız değilim.Dedi ki: O sırada Ömer ileri gelerek dedi ki:Bu sözü söyleme ey Ebu Bekir!Biz sana kendimiz için razı olduk.Daha sonra onu minberden indirdi...”
            Allahumme salli ala Muhammed’in ve Al-i Muhammed ve accil ferecehum vel an ada ehum.

            Yorum


              #51
              Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

              İmam Musa Kazım (a.s):

              “Ali’nin velayeti bütün peygamberlerin kitap ve sahifelerinde yazılıdır.Allah bütün peygamberleri Muhammedin nübüvveti ve vasisi Ali aleyhisselam’ın velayeti üzerine göndermiştir.”
              Allahumme salli ala Muhammed’in ve Al-i Muhammed ve accil ferecehum vel an ada ehum.

              Yorum


                #52
                Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                [quote author=Velayet_Nuru link=topic=13896.msg139228#msg139228 date=1325888911]
                O rivayetin altında yer alan Şeyh Tusi'nin (r.a) açıklamasını da okudunuz mu?
                Şeyh Tusi (r.a), Beni İsrail'in Hz. Musa'yı incittikleri şey hakkında ihtilaf olduğunu yazıyor ve bu konuda dört kavl naklediyor. Onlardan ikincisi ise sözkonusu rivayettir ve bunu Ebu Hureyre merfu olarak nakletmiştir diyor.
                Bazıları da böyle bir olayın asla caiz olmadığını söylüyor. Allah Teala kendi peygamberinin avrat mahallini halkın önünde açarak onu rezil etmez ve onu gülünç bir duruma düşürmez.
                Seyyid Murtaza (r.a) da ikinci kavli reddetmiş ve bunun doğru ve caiz olmadığını vurgulamıştır.
                Zahmet olmazsa rivayeti tekrar oku:
                10 -
                فس : أبي ، عن النضر ، عن صفوان ، عن أبي بصير ، عن أبي عبدالله عليه السلام إن بني إسرائيل كانوا يقولون : ليس لموسى ما للرجال ، وكان موسى إذا أراد الاغتسال ذهب إلى موضع لا يراه فيه أحد من الناس ، وكان يوما يغتسل على شط نهر وقد وضع ثيابه على صخرة ، فأمر الله الصخرة فتباعدت عنه حتى نظر بنو إسرائيل إليه ، فعلموا أنه ليس كما قالوا فأنزل الله : " يا أيها الذين آمنوا لا تكونوا كالذين آذوا موسى فبرأه الله مما قالوا " إلى قوله : " وجيها ". ( 1 )
                بيان : قال الشيخ الطبرسي رحمه الله : اختلفوا فيما اوذي به موسى على أقوال :
                أحدها : أن موسى وهارون صعدا الجبل فمات هارون فقالت بنو إسرائيل : أنت قتلته ، فأمر الله الملائكة فحملته حتى مروا به على بني إسرائيل وتكلمت الملائكة بموته حتى عرفوا أنه قد مات وبرأه الله من ذلك ، عن علي عليه السلام وابن عباس ، واختاره الجبائي .
                وثانيها : أن موسى عليه السلام كان حييا يغتسل وحده ، فقالوا : ما يتستر منا إلا لعيب بجلده : إما برص وإما ادرة ، فذهب مرة يغتسل فوضع ثوبه على حجر فمر الحجر بثوبه فطلبه موسى فرآه بنو إسرائيل عريانا كأحسن الرجال خلقا ، فبرأه الله مما قالوا ، رواه أبوهريرة مرفوعا ، وقال قوم : إن ذلك لا يجوز لان فيها إشهار النبي وإبداء سوءته على رؤوس الاشهاد وذلك ينفر عنه .
                وثالثها : أن قارون استأجر مومسة ( 2 ) لتقذف موسى بنفسها على رؤوس الملا ، فعصمه الله تعالى من ذلك ، عن أبي العالية .
                ورابعها : أنهم آذوه من حيث إنهم نسبوه إلى السحر والجنون والكذب بعدما رأوا الآيات ، عن أبي مسلم . انتهى . ( 3 ) والسيد قدس سره رد الثاني بأنه ليس يجوز أن يفعل الله تعالى بنبيه ما ذكروه من هتك العورة لتنزيهه من عاهة اخرى ، فإنه تعالى قادر على أن ينزهه مما قذفوه به على وجه لا يلحقه معه فضيحة اخرى ، وليس يرمي بذلك أنبياء الله من يعرف أقدارهم ...
                [/quote]

                Biz sia kitaplardan verdiyimiz rivayet asla Ebu Hureyradan deyil, bilaks, sia ravisi Ebu Basir imamlari Ebu Abdullahdan revayet edir.
                Biz demiyoruk ki sialarin tumu su hadisleri kabul ediyour. Asla! Biz soyledik ki ayni hadis sia kitaplarinda sia raviler nakl edib.

                Yorum


                  #53
                  Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                  burda 4 rivayet nakledilmiş, ve bunlar tahkik edilmiş.birinci rivayet şia ravi zinciriyle aktarılmış ve orada Musa a.s.'ın tümüyle açık olduğu yazmıyor. sadece elbise diyor. bu elbise tüm vücudu örten elbise anlamında değildir.

                  ikinci rivayet sünni rivayetlerde geçtiği şekliyle tümüyle çıplaklık halidir ki şii alim bu doğru değildir Allah'ın nebisini bu hale koyması caiz değildir (mümkün değildir) diyerek bu rivayeti reddediyor.

                  Yorum


                    #54
                    Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                    [quote author=Qom_u_aşk link=topic=13896.msg139346#msg139346 date=1325945898]
                    burda 4 rivayet nakledilmiş, ve bunlar tahkik edilmiş.birinci rivayet şia ravi zinciriyle aktarılmış ve orada Musa a.s.'ın tümüyle açık olduğu yazmıyor. sadece elbise diyor. bu elbise tüm vücudu örten elbise anlamında değildir.

                    ikinci rivayet sünni rivayetlerde geçtiği şekliyle tümüyle çıplaklık halidir ki şii alim bu doğru değildir Allah'ın nebisini bu hale koyması caiz değildir (mümkün değildir) diyerek bu rivayeti reddediyor.
                    [/quote]

                    236 / 5 علي بن إبراهيم في تفسيره عن أبيه عن النضر عن صفوان عن أبي بصير عن أبي عبد الله ( ع ) إن بني إسرائيل كانوا يقولون ليس لموسى (ع) ما للرجال وكان إذا أراد الاغتسال ذهب إلى موضع لا يراه فيه أحد من الناس فكان يوما يغتسل على شط نهر وقد وضع ثيابه على صخرة فأمر الله الصخرة فتباعدت عنه حتى نظر بنو إسرائيل إليه فعلموا انه ليس كما قالوا فانزل الله ( يا أيها الذين آمنوا لا تكونوا كالذين آذوا . . موسى ) الآية


                    Bu Bihardan metndi. Ali ibn Ibrahim al-Qummi - babasi - Nadir - Saffan - Abu Basir - Abu Abdullah (a): Beni Israil diyordular ki Musada erkekin olmasi lazim sey yok. Qusl etmek isteyende onu insanlardan hec biri gore bilmeyecekleri yere gidiyordu. Bir gun cayin yaninda qusl ederdi, ve paltarlarini das uzerine goydu. Allah emr etdi ki das ondan koşsun, hetta beni İsrail gorsün ki dedikleri eyib onda yok....ilal ahir

                    Bu tercume. Ve rivayet şii rivayetidi. Zinciri şii zinciridi. Şiilerin onu yozmasi bize lazim deyil, sadece anlayin ki ayni rivayet sizin kitaplarinda yer aliyor.

                    Yorum


                      #55
                      Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                      PEYGAMBERLER GUNAH İŞLEMEZ AMA HATA YAPARLAR.KURAN ORNEKLERİ İLE DOLU
                      HASBUNALLAH

                      Yorum


                        #56
                        Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                        hata nedir?günah olmayan şey hata mıdır? kime göre? Allah'a göre mi insanlara göre mi?

                        Yorum


                          #57
                          Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                          ikaz varsa hatadır bu kuranda mevcuttur sahıh sunnetle gelmiştir.örneğin yunus aleyhisselamın kavmini bırakması
                          HASBUNALLAH

                          Yorum


                            #58
                            Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                            ikaz varsa günah olmalı değil mi? Allah sınır koyuyor buraya girmeyin diyor ve onlara haram veya günah diyoruz ama bunlar yetmiyor sonra ek kural mı koyuyor ki oraya yaklaştığında uyarılıyor?HAşa Allah sonradan oyunbozanlık (!) mı yapıyor? o zaman insan demez mi ki Allah'ım neden baştan söylemedin uyarı gerektirecek davranışları diye?.

                            Yorum


                              #59
                              Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                              Beni ümeyyenin hadis uydurmada kendileri açısından geçerli bir mantıkları vardı. Bu matık ise hile ve zorbalıkla ellerinde tutmaya çalıştıkları saltanatları idi. Bu yüzden Rasulullahın ehli beytinin İslamına karşı kendilerince mücadele etmeye çalışıyor onun anlaşılmamasına çalışıyorlardı.


                              Onların bu çirkin eylemlerine alet olanlar ise arpa ile ödül, sopa ile tehdit politikasına göre hareket ediyorlardı, hadis diye uydurdukları yalanlar sebebiyle beni ümeyyeden yemleniyor ve onlardan gelecek tehditlerden azade olmuş oluyorlardı.


                              Allahın salih ve özgür kulları beni ümyyenin kılıçlarından korkmuyor, onların yemlerine tenezzül etmiyor, Rasulullahın evlatlarını terketmiyor, onların çevresinde bulunuyor ve bu bulunuşun sonuçlarına gönüllü olarak katlanıyorlardı. Olayın özeti budur. Medinenin suud ambarından yemlenen medinenin fasık imamının yontulmuş kereste resmini avatar olarak seçen kişi. Acaba sen de bu günün beni ümeyyelerinden ulufe almayasın sakın.


                              Değilse akıl ve fıtratın zıddına sahih diye ortaya toplanan Kurandan sonra 2. kitap gibi baktığınız, ehlibeyt düşmanı buharinin her saçmalığını böyle akla muğayir biçimde savunabilir miydiniz?
                              Beşşar Esad bir İslam Kahramanıdır.
                              Suriye İmtihanında İran İslam Cumhuriyetinin yanında yer almayanlar amerikan Emperyalizmi ve İsrail Siyonizminin yanındadırlar. Ve İslamın karşısındadırlar.

                              Yorum


                                #60
                                Ynt: Sahih-i Buhari ve Sahih-i Müslim’deki Hurafelere Bir Bakış

                                ayetler ortada qom peygamberler dahi hatasız değildir. bu konuda bir sürü ayet var. nuh aleyhisselamın ogluna duası hata idi allah bir daha yapma diye uyarıyor hata değilse niye uyarıyor
                                HASBUNALLAH

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X