Duyuru

Daraltma
Henüz duyuru yok.

Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

Daraltma
X
 
  • Filtre
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
yeni gönderiler

    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

    [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168485#msg168485 date=1372432439]
    öyle ise Şeyh tabersi r.a'ın hatalı olarak bu rivayete sıhhat hükmü vermesi aşikar olduğu halde yinede ona sarılan sen değil misin?


    2. senin burada sanki savunusu yapıyormuş gibi uğruna kendini jiletlediğin Şeyh Tabersi r.a Kur'an'ın tahrifi konusuna inanmıştır oysa hem Kur'an, hem sahih hadisler ve hemde alimlerimizi icması bunun aksinedir. şu halde Şeyh tabersi r.a'ın mı görüşünü kabul etmeliyiz yoksa buna karşıt olan (Kur'an ve hadislerlde bildirilen) görüşü mü?

    [/quote]



    Bildiginiz gibi degil, Seyh Tabersi(ra) Kuran’in tahrifine inanmamistir, Allah ona merhamet etsin. Bu iddialari vehhabiler ve hristiyanlarda kullanmaktadir. Fakat bakiyorumda Velayet.wordpress.com sitesinde Şeyh Nuri Tabersi r.a ise “Müstedreki Vesail” kitabından alinti yapmissiniz

    [img width=633 height=600]http://img443.imageshack.us/img443/9277/9nxb.jpg[/img]




    Nasibilerin resmide siteye acayip uymus

    Neyse konumuza dönelim, o halde bu kaynagi inkar etmeniz gerekmez mi?


    Ispatlayamiyorsunuz, benim sorum hala duruyor, “ vasiyet hadisi” ve “12 mehdiler” hadisiyle ilgili sirf orada hata yaptiklarini ispatlayin hadi.. Bana ornekler vermeyin, zira kendinizi acikca kandiriyorsunuz, alimleri degil. Hani tutturmustunuz ya Kuran tahrifine inandigi icin Seyh Tabersi (ra) vasiyet hadisiyle ilgili hükmü Kabul edilmez bak sana hediyem var :


    Seyh Aga Bazrek Tehrani (Seyh Tabersi(ra)’nin öğrencisi) ben Seyh Tabersi(ra)den şöyle duydum : Elimizde olan bu kuran kitabının osman döneminde hazırladığına ve hiç bir şeyi değimediğine ispatladım yani kuran diğer semavi kitabların tersine değiştirilmemiştir. Kendisi hicri 1292 yılında fasıl hitab fi tahrif-ul kitab rub-ul bab adında bir kitab yazdı ve orda kurana tahrif edildiğine dahi bazi deliller sunmuştur .

    bu rivayetlerin sayısı bin’e aşmıştır bu rivayetler kuranın tahrif ediliş şekli tamamen değil sadece eksik bölümlerden olduğunu kanat getrmeye çalışmıştır kitabın tanıtımında bu kuranın tahrif edildiğine dahil latif bir kitaptır sitem ve zorba ehlinin reziliklerinden elde ettim ve onu fasıl hitab fi tahrif-ul kitab rub-ul bab ismini verdim ve üç başlangıç ve iki bölüm yaptım


    Ustadımız ömrünün son dönemlerinde ben kitabın ismi hakkında yanlış yaptım onun ismini fasıl-ul hitab fi adam-ul tahrif-ul kitab koymam lazımdı, çünkü onda kuranın bütün ayet ve sureleri ve cümleleri ilahi vahy olduğuna ve her hangi bir eksiklik ve fazlalık ve değişmeye uğramadan toplamaya başladığından bügüne kadar gelmiştir ve insanlar benim anlatmak istedimiği anlamdan farklı bir anlam’la ismini taşımaktadırlar bu sadece isimlendirmekte bir hatadır ancak ona bu şekilde hitab edenleri ben bu şekilde kitapta yer vermemişim halbuki benim kassetiğim şey bazi ilahi vahiylerin hükmünün düşmesi dir ve eğer istersen sen ona ona ismini bu koy(( الْقَوْلُ الفَاصِلُ فِي إسْقَاطِ بَعْضِ الْوَحْيِ النَّازِلِ ))
    "el Saraye fi el Tasanif el Sia" cild. 16 sayfa.231
    Müstedreki Vesail Seyh Tabersi (ra) cild.1 sayfa.49-59
    Fasel el Kitab – Seyh Tabersi (ra) sayfa.187








    Bakalim simdi ne bahaneler bulacaksiniz?

    Yorum


      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

      [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg167863#msg167863 date=1369222204]


      evet dedim ve bu hadis ilminden haberdar olan her kesin bildiği, inkar edemeyeceği bir şeydir. istersen bunun onlarca örneğini göstere bilirim. biz ise hataları kabul etmekle yükümlü değiliz. madem Şeyh Tabersi r.a'ın hadisin sıhhatine hüküm verirken hata yapmadığını idda ediyorsun o zaman buyur hadisin sıhhatini ıspat et.


      [/quote]


      Tamam ispatladik, Seyh Tabersi(ra)’nin bildigimiz günümüzde ona ithaf edilen iftiralar Kuran’in tahrifine inandigina dair böyle birsey olmadigini ispatladik. Simdi sen ispatla bakalim Kuran’i tahrif ettiginden dolayi böylece sihhati Kabul edilmedigini, simdi ne söyleceksin? Bana diger konulardan örnekler verme

      Yorum


        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

        [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168485#msg168485 date=1372432439]


        her hangi bir alim, ister akide konusunda olsun, ister tarih konusunda, ister tefsir, istersede başka bir konuda hata yaptığında ve o konuda hatası aşikar olduğunda ona uyulmaz, uyan ise hatayı gördüğü halde nefsi onu (hatayı) istediği için Allah c.c'ın cezasını haketmiş olur. söylediklerime örnek verecek olursak:


        [/quote]

        neyi kastetmektesiniz hata yaptigindan dolayi sahsen tüm hükmüyle alimi terk edilmesi mi gerekir? Eger yok hatali oldugundan dolayi sirf hatasindan dolayi terk edilirse elbette oyledir. Fakat Vasiyet hadisi uzerinde Seyh Tabersi(ra)’ in hata yaptigina dair hangi alim demistir, hangi kaynakta yaziyor? Onu ispatlayin, bana baska konularda ornek gostermeyin demistim..

        Yorum


          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

          [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168487#msg168487 date=1372435660]


          bu söz safsatadır çünkü rivayette "bizim Kaimimiz'den sonra" diyor. Al-i Muhammed s.a.a'in, Ehli Beyt a.s'ın Kaim'i ise Hz. imam Mehdi a.s'dır. ama senin "hadiste geçen Kaim 1-ci mehdi yani ahmed el-hasan'dır" sözüne gelince, Ahmed el-Hasan Kaim midir ki? bu gülünç ve aynı zaman çelişik bir söz.

          [/quote]



          Butun sorularınızı birnci sorunuzun cevabında verdik ancak bilmeniz gerekir ki bir çok rivayette hurasani ve şuayb salih ve seyid hasani de kaim denilir yani ayaklanan kişi burdaki kaim kelimesi Yamani (a.s)’ı kasetmektedir yani Yamani (a.s)’dan sonra 11 mehdi gelecek bir çok rivayetteYamani (a.s)’a kaim demişolması herkes yanlış anlamıştır ve bu kaimi Hz mehdi sanmışlardır halbuki k hadislerdeki bir çok kaim kelimesini kullanan hadis Süfyani den önce orataya çıkan kişiyi kasetmiş ve süfyani ile savaşacağını söylemiştir ancak Hz Mehdi(a.s) süfyaniden sonra gelecektir

          Abi said der: Rasulullah buyurdular ki: kaim bizdendir, Mensur bizdendir, sefah bizdendir ve Mehdi de bizdendir ve ama kaim, Hükümet ona kan dokülmeden evinde oturmuş iken teslim edilecek ve Yer yüzününün en iyisindir

          ancak burda 4 isim verilmekte Kaim,Mensur,seffah, Mehdi ve bu şekilde iki farklı kaim oldukları ve her ikiside mehdi oldukları anlaşılmıştır
          Bildiğiniz şekilde bir çok yerde kaim (a.s) savaşarak süfyaniyi yok eder der burda ise hiç savaşmadan hükümeti ele geçiri der buda iki kaim olmasına işaret olmuştur

          Yorum


            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

            [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168487#msg168487 date=1372435660]


            Yemeni'nin Hz. Mehdi a.s'ın halifesi olacağı nerede geçiyor? hangi rivayette?


            [/quote]



            Bu hadis Yamani'nin halife oldugundan bahseder:
            İmam Ali a.s dedi: "Gazab ordusu'nun Emiri, o bu insanlardan değildir ya da bundan fakat insandan veya cinden olmayandan bir ses duyacaklar: Bu kişiye biat edin zira o Yamani olan Halife'dir." Melahim Fiten ibn Tavus s.80

            Sevgili canlar, bu hadiste gördügümüz gibi Imam(as), Yamani(as)’I “Halife “ olarak bildirmistir

            ALLAH Resulu (saas): “Ve sonra o bir adamdan bahs etti ve sonra dedi, eğer onu görürseniz beyet ediniz çünkü o Mehdi a.s-ın halifesidir” – sah 30 Beşarat Al İslam, İbn Tavus Malahim Val Fitan sah 50

            Bu da Mehdi'nin Halifesinden bahseden başka bir hadis ve bud a Yamani'dir. Daha once de gösterdiğimiz üzere, o Kaim'dir ve 1. Mehdi'dir ve adı Ahmed'tir

            Yorum


              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

              [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168489#msg168489 date=1372438813]
              böyle bir vasiyet yoktur, onu rivayet edenler ise toptan meçhul kişilerdir. meçhulün meçhulden, onun da meçhulden yaptığı bir rivayettir bu. din ise meçhullere dayanmaz.

              [/quote]


              Allah(cc) Peygamberine ve Ehlibeytine iftirada bulunana islah etsin merhamet edip hakikati göstersin. Böyle bir vasiyet vardir, toptan sahihdir, Sahihden, sahihdir, Ehlibeyt(as)den gelen Hadistir. Ehlibeyt(as) ise Islam’in temelidir. Vasiyet hadisi sahihtir, siz ne dediginizden farkindamisiniz 40’dan fazla 12 Mehdilerle hadis rivayet edilmistir, bana onlarin hepsini hasa- inkar ettiginide görelim (bahaneler bulmadan ve örnekler vermeden ama)

              Yorum


                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168496#msg168496 date=1372491429]



                Azerbeycan'dan bildiğim 2 mehdi, 1 de peygamberlik iddacısı var. bunlar da aynı senin Ahmed el-Hasan'ı savunmaya çalıştığın gibi "hadislerde ahir zaman alimleri ve o zamanın müslümanları Mehdi'yi inkar edecek, yalanlayacak" deniyor. demek ki, biz doğruyuz çünkü biz Mehdi olduğumuzu idda ediyoruz sizin alimleriniz ve siz ise bizi yalanlıyorsunuz.
                [/quote]


                Vaybe oylemi, onlarla delillerini gostersenize, size ne kadar da benziyor sizin gibi Yamani(as) I ve Imam Mehdi(af) in habercisini yalanliyorlar, gidip onlarla arkadas olursun artik.
                Nasir Muhammed denilen biriside var oda kendisini Yamani saniyor, ne olucak simdi? Simdi Yamani iddia ettigi icin hemen onu kabul mu etmekteyim, adam akil var mantik var, koru korune benim birseyi kabul ettigimi sanma

                Yorum


                  Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                  [quote author=Elmeddin link=topic=24864.msg168334#msg168334 date=1372094946]


                  yav sana ne var? cezayı alacak olan ben değil miyim? gel mübahele edelim o zaman.


                  [/quote]


                  Sen benim mayis ayinda su yazimi unuttun mu?


                  [quote author=Evrim link=topic=24722.msg167616#msg167616 date=1368104381]
                  Sizlere tekrar soyluyorum! Ve gerekirse meydanda okuyorum!


                  Sana iyice bildirildikten sonra da gene bu hususta seninle tartışan olursa de ki: Gelin, oğullarımızı ve oğullarınızı, kadınlarımızı ve kadınlarınızı çağıralım, biz bizzat gelelim, siz de gelin. Ondan sonra da dua edelim ve Allah'ın lânetini yalancılara havale edelim.
                  ÂLİ İMRÂN - 61








                  [/quote]


                  Evet Mübahele ayetini okuyarak sizleri meydan bile okudum, ve hala okuyorum, öyleyse sizi ben mübaheleye davet ediyorum, fakat bu sitede olmasini istemiyorum, taifenizle birlikte skype mi nereye geliyorsaniz anlasiriz oraya gelirsiniz

                  Yorum


                    Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                    [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168620#msg168620 date=1372983493]
                    Evet birçoklari günümüzde ve asirlardir sahte mehdiler varolagelmistir. Fakat hiçbiri Peygamberin(saa) vasiyetini referans alarak mehdi oldugunu hiç birileri önceden iddia etmemeisdir. Sen bana sahte mehdilerin Peygamberin vasiyetini alinti alarak mehdi oldugunu iddia ettigini, örnek göstermeden ispat et.. Sen ozaman gör Allah(cc) onlara nasil lanet eder, ve ömrünü alir[/quote]

                    kendini bununla kandırmış ola bilirsin ama bizi kandıramazsın. ne yani mehdilik iddası etmenin, Allah adına yalan bağlayıp "bana bu makamı Allah vermiştir", "ben vahy alıyorum" demek "ben peygamberin vasiyeti ile geldim" demekten geri kalır bir yanı mı var?

                    Hadisin sihhatine gelince:
                    yine "Allame Cihan", "hadis ilminin üstadı" ve daha tarik ile ravinin durumunu ayıra bilmeyen arkadaşımız hadislerin senedinde girişmiş bulunuyor.



                    Ibni Sinan hakkında

                    Ebu Cafer as, Sahal El Bahrani oğlu Muhammed'e demiştir ki: "Yahya'nın oğlu Safvan'ı ve Sinan'ın oğlu Muhammed'i izle. Cunku ben onlarla mutlu olurum. Ve ben (Seyyid Hoi ra ) diyorum ki: Bu hadis açıkça görüldüğü üzere sahihtir.

                    Abu Talip Abdullah ibn Silt Kummi dedi: 2. Ebi Cafer'e gittim yaşının sonlarında ve şöyle dediğini duydum: Allah, Yahya'nın oğlu Safvan'ı ve Sinan'ın oğlu Muhammed'i ve Adem'in oğlu Zekeriya'yı ödüllendirsin. Benden onlara iyilik vardır. Onlar bana olan sözlerini yerine getirmişlerdir.
                    Seyyid Hoi(ra) Mücem Rical El Hadis c.21 10938-ci ravi
                    öncelikle şunu söyleyeyim, Muhammed b. Sinan hakkında ihtilaf edilmiş olan bir ravidir. Fazl b. Şazan, Necaşi, ibni Ğadairi, ibni Ukde, Tusi, Müfid gibi mütekaddimler onun zayıf olduğunu söylemiştirler. müeahhirin alimler ise bir takım karinelere dayanarak onu sika (güvenilir) saymaya çalışmıştırlar. bu karinelerden birisi de "Rical Keşşi" kitabından imamlar a.s'ın onu övdüğünü göstermeğe çalışmaktır. fakat "Rical Keşşi" kitabında onun medhi hakkında varid olanlar hadislerin hepsi zayıf ve mürseldir. hatta Seyyid Hoi r.a'ın kendisi bile "Mucem ricalil Hadis" kitabının değişik yerlerinde hadisler ve tarikleri Muhammed b. Sinan yüzünden zayıf saymıştır. örnek verecek olursak, Seyyid Hoi r.a Huzeyfe b. Mansur adlı ravinin biografisinde onun durumunu aktardıktan sonra alimlerin ona olan tariklerini zikreder. Şeyh Saduk r.a'ın tariki hakkında ise diyor ki:
                    • [li]وطريق الصدوق إليه أبوه رضي الله عنه - عن سعد بن عبد الله، عن أحمد بن محمد بن عيسى، عن محمد بن سنان، عن حذيفة بن منصور، والطريق ضعيف بمحمد بن سنان
                      ve Saduk'un ona (ravi Huzeyfe b. Mansur'a) olan tariki şöyledir: babası --> Sad --> Ahmed b. Muhammed b. İsa --> Muhammed b. Sinan --> Huzeyfe b. Mansur. ve bu tarik Muhammed b. Sinan'dan dolayı zayıftır.

                      Seyyid Hoi r.a, "Mucem ricalil hadis", 5/225, 2623-cü ravi
                      [/li]

                    inşaAllah daha sonra Muhammed b. Sinan'ın durumu hakkında bir başlık açacağım. ha bu arada, sayın "Allamei cihan", "hadis üstadı" kardeşimiz lütfen tarik ile raviyi karıştırıp da yine tekrarlamamıza vesile olmayınız.


                    (Adem'in kardeşi Yahya’in) senedi:
                    Seyyid Hoi (ra): Adem'in kardeşi Yahya - Imam Caferi Sadik(as) in ashabindandir
                    Mucem Rical Hadis Seyyid Hoi (ra) cild.21 13446-ci ravi
                    “mechul yazmiyor?? “
                    yazmıyor mu? yav unutgan mısın yoksa ahmak mı bilmiyorum ama her defasında tekrar edecek vaktim yok. o yüzden eski yazımdan örnek getirerek cevap vereceğim: http://www.velayet.com/Forum/vasiyet...8450#msg168450

                    dikkatlice okursan Ahmed el-Hasan'ın bile henüz duyup okumadığı şeyleri okur ve böylece Ahmed el-Hasan'dan daha alim ola bilirsin.


                    Size olan güvenim tamamen sarsilmistir, ilk once ravilerin mechul olduguna dair deliller gösteriyorsunuz, oysa arastirdigimda ravilerin sihhatli oldugunu veya mehcul zayif olmadigi vs ortaya çikiyor.
                    benim ise senin ahmaklığına yakinim artıyor. inan bana sırf burada karşı karşıya munazara ettiğimiz için sana kızdığım veya sinirlendiğim için bunları söylüyor değilim. aksine sadece ravinin meçhul olmasının anlamı ne demektir bunu bile defalarca tekrarlama rağmen halen aynı masalları söylüyor olmandan söylüyorum.

                    Birdaha lütfen degisik bahaneler bulmayin “yok Imamlarin ashabindan gulatlarda var mis” vs vs ozaman gulat oldugunu ispatla, zira gulat olmasi icin Rical ilminde gulat bildirilmesi lazim, zira bu yöntem (gulat ise) bildirilmesine dair en samimi yöntemdir
                    buraya "delil" diye getirdiği o havza öğrencisinin sözünü dinle ve lütfen kendini daha da gülünç duruma düşürme, kendine acı.

                    Yorum


                      Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                      her şeyden önce Evrimcim, rivayetin metni hakkında yaptığım ilk eleştiriye cevap vermelisin. bundan kaçamazsın, gözünü yumsanda yine getirip ortaya koyacağım bunu ve o eleştiri şu:

                      bu noktayı açıklığa kavuşturduktan sonra diyorum ki, "mehdi" sıfatı -özel anlamı ile- sadece Hz. Kaim a.s'a aittir ve Kaim a.s 12 imamın 12-cisidir. oysa senin delil diye getirdiğin hadis "12 imam ve 12 mehdi"den söz ediyor. dolayısı ile, ya siz burada Hz. Kaim a.s'ın mehdi olduğunu inkar etmelisiniz yahutta rivayetin aksine sizin mehdilerin sayısı 13'e varacaktır.


                      [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168621#msg168621 date=1372983654]
                      Hayır abim. Hiçbir çelişme yok. [/quote]

                      "insanın vicdanı güzel hakemdir" diye boşuna dememişler. ama insan vicdansızlık yaparsa nasıl hakemlik eder? sen kör müsün yoksa aklın mı kıt? birisi "12 imam + 12 mehdi" diyor, diğer ise "Kaim'den sonra 11 (mehdi)" diyor. Kaim a.s kaçıncı imam? 12-ci değil mi? sonuç ne o zaman? "12 imam + 11 mehdi"

                      hangisi doğru? 11 mehdi mi yoksa 12 mehdi mi?


                      İmam Mehdi a.s, Mehdi'dir. 11. İmam Mehdi'dir
                      gözünün içine kadar yalan söylüyorsun, Hz. Mehdi 11-ci değil 12-ci imamdır.

                      ve tüm 12 İmamlar ve 12 Mehdi'ler, Mehdi'dirler. Yani rehberlerdir.
                      o zaman "12 imam ve 12 mehdi" sözünün ne anlamı kalıyor? belki sen ne dediğini, konuşmanı bilmeyecek kadar seviyesiz birsin ama Rasulullah s.a.a böyle değildir. onun s.a.a her sözü hikmettir, eğer "12 imam ve 12 mehdi" sözü aynı anlama geliyorsa daha neden ayrım yapıyor? sen konuştuğunda "Elmeddin ve Elmeddin" mi diyorsun? "Elmeddin ve Murtazaali" dersin çünkü ikisi ayrı şeyler, ayrı ayrı şeylere dalalet ediyor. ama "Elmeddin ve Elmeddin" dersen her kes senin ahmak olduğuu bilir.

                      12 İmamlar'dan sonra 12 Mehdi'ler gelir
                      diğer rivayet "11 mehdi" diyor. hangisini kabullenelim?

                      fakat bu 12 İmamlar'dan sonra gelen 12 Mehdi'ler, Ahmed ile başlar. Yani Peygamber Efendimiz'in saas vasiyetinde geçen Ahmed ile. Kendisi 1. Mehdi'dir. Ve 12 Mehdiler ile de sonlanır. Yani bu Ahmed'i 1. Mehdi yapar. Ve ondan sonra 11 Mehdi gelecektir.

                      İmam Sadık a.s dedi: "Kaim'den sonra Huseyin'in soyundan 11 Mehdi olacak" Mukhtasar Basa'er AlDarajat p.38 Gaibat AlToosi p.478/Bihar AlAnwar v.53 p.145
                      burada masal mı anlatıyorsun? Ahmedin kaçıncı mehdi olmasını mı sordum ben? sen ahmak ola bilirsin ama ben değilim. rivayet "1-ci mehdiden sonra demiyor", "bizim Kaimimizden sonra" diyor. Al-i Muhammed s.a.a'in Kaimi ise Hz. Mehdi a.s yani 12-ci imamdır ve bunu da ancak ahmaklar bilmez. şimdi, 12-ci imam Kaim a.s'dan sonra 12 mehdi mi yoksa 11 mehdi mi?

                      Buradaki Kaim, İmam Mehdi as olamaz fakat Ahmed olur
                      yav sen gerçekten ahmaksın. imam a.s hadiste "bizim Kaimimiz" diyor, Al-i Muhammed s.a.a'in, Ehli Beyt a.s'ın Kaimi kimdir? Ahmed el-Hasan mı yoksa imam Mehdi a.s mı? yav kendini az gülünç duruma düşür, dansöz bile senin kadar kıvırmaz yahu.

                      çünkü Peygamberimizin Vasiyetine göre
                      böyle bir vasiyet yoktur. vasiyet diye uydurulan rivayet ise kendisi ile çelişiktir çünkü rivayetin kabulü durumunda siz ya 12-ci imam a.s'ın mehdi olduğunu inkar etmelisiniz yahutta rivayetin zıddına mehdiler 13'e varacaktır. her iki durum ise sizin akideniz ile çelişiyor.

                      Ahmed'ten sonra 11 Mehdi gelecektir. Ve İmam Mehdi Muhammed ibn Hasan a.s'dan sonra da, 12 Mehdi gelecektir. İmam el Mehdi a.s'dan sonra gelecek olan 12 Mehdiler de Kaim olarak adlandırılır şu hadise göre:[/color][/size]

                      Ebu Cafer ve Ebu Abdullah, Kufe'den bahsederken dediler: "Onun namaz kıldığı Süheyl Mescid'ine, Allah peygamber göndermemiştir. Ve fakat Allah'ın adaleti bununla belirmeye başlayacaktır. Ve onun içinde, O'nun (cc) Kaim'i olacaktır. Ve ondan sonra da Kaim'ler olacaktır. Ve onlar; Peygamberlerin, Halifelerin ve gerçek Müminler'in ikametgahına sahiptirler. Vesail Şia c.3 s.524
                      verdiğin kaynakta böyle bir hadis mevcut değil: Hürr el-Amuli r.a, "Vesail eş-Şia", 3/524

                      Yorum


                        Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                        [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168624#msg168624 date=1372984512]
                        1- Rivayetin sahih olmamasi Yamani(as) in davasina herhangi bir zarar vermez, tam tersine Seyh Kurani(la) Yamani(as) in buyuk dusmanlarindandir, gidip seyhinize sorsaniza Kaab el Ahbarin rivayet ettigini neden kitabina koymus?
                        [/quote]

                        Ben bu tartışmaları okumuş değilim ama bir bakayım ne konuşuyorlar dedim. Bir de baktım ki arkadaş ahlaksızca "Şeyh Kurani (la)" yazmış..
                        Şeyh Kurani gibi bir alime bu sitede nasıl lanet edilir anlamış değilim. Bu edepsizliğinden dolayı gereken cezanın verilmesini talep ediyorum..
                        عاشق اگر رنگی از معشوق نگیرد در عشق خودش صادق نیست

                        Yorum


                          Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                          [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168624#msg168624 date=1372984512]
                          1- Rivayetin sahih olmamasi Yamani(as) in davasina herhangi bir zarar vermez, tam tersine Seyh Kurani ...EDİT... Yamani(as) in buyuk dusmanlarindandir, gidip seyhinize sorsaniza Kaab el Ahbarin rivayet ettigini neden kitabina koymus? [/quote]

                          rivayetin sahih olmamasının çok güzel bir yanı var, o da şu: bu gösterir ki, siz Yemeniciler hep uyduruk şeyleri delil diye getirip sunmakta, bunların Kaab el-Ahbar gibi yahudilerde geldiğini gördüğünüzde de hemen rivayet eden kişinin kimliğini bildirmemektesiniz. çünkü rivayeti aktaranın Kaab olduğunu bilen her kes hemen onu reddecektir.

                          Şeyh Ali el-Kurani h.a'ın rivayeti neden kitabına almış olmasına gelince, eğer Şeyh h.a'ın "Mucem ahadis imam Mehdi a.s" kitabının adının ne anlama geldiğini bilseydin doğal olarak bunu da bilirdin.

                          ....EDİT...


                          3- Seyh’ iniz itikadi ne biçim?! daha bunlari hala desteklemenizden daha sizden daha ne beklenir? Seytan(la) hasa- Peygamber(saa) olarak gözükebilir?? :
                          Ve izledikten sonra yaklasik 1:39 dakikasina gidin, orada Imam Mehdi(af) in habercisinin yollarindan sapmis alimler hakkinda nasihati var

                          Sheikh Korani:The Shaytan can take form of the Prophet Muhammad(saw) pt.79
                          konu ne şeyhimiz ve ne de onu itikadı değil konu Ahmed el-Hasan'ın Kur'an kıraat edemeyecek, lugat ve nahvi bilmeyecek kadar cahil olması, sarıldığınız delillerin hepsinin uyduruk masal ve rüyalar olması ve Ahmed el-Hasan'ın bir sansürcü olduğudur.

                          Yorum


                            Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                            [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168626#msg168626 date=1372984817]
                            Ben hiç süphessiz hadisin sahih oldugunu biliyorum, Seyyid Hairi, Seyyid Muhammed Sadik Sadr, Seyh Tabersi , Seyh Sahrudi, Seyyid Murtaza, Seyyid Muhammed Bakir Sadr, ve Seyh Tusi 12 Mehdiler hadisini Kabul etmelerine ragmen size ne oluyor ki?[/quote]

                            bu saydığın alimler bu rivayeti kabul mü etmişler yoksa sahih mi? Şeyh Tabersi'yi bildik evet "muteber" demiş ama hatlı olduğunu da söyledik. peki Şeyh Tusi r.a'ın mesela bu rivayeti kabul ettiği veya buna sahih dediği nerede geçer?

                            Fakat bu sizin dediginizi sünnilerde yapiyor, örnegin Sakaleyn hadisini veya Imamet hadisini gösterdiginde “ya yok ya bak mechul yaziyor “ vs gibi sözlerleriyle insanlari kandiriyor aslinda onlarda gercegi cok iyi biliyorlar, iste bu taraf tutmaktan baska birsey degildir.
                            verdiğin örnek de senin gibi. bir kere sünniler "bu ravi meçhul" ve s. diyemiyorlar, dediklerinde de yalan söylediklerini gösteriyoruz. ama ben hatta senin kaynak olarak getirdiğin Şeyh Şahrudi r.a'ın "Müstedrekat" kitabından bile rivayetin ravilerinin meçhul olduğunu gösterdim.

                            ama senin verdiğin örneği şu şekilde tersine çevirelim: sünniler ebu Bekir ve diğer kişiler hakkındaki hadislerin sahih olduğunu idda etmektedirler, bunları araştırıp zayıflığını, metin ve sened yönünden hatalarını ortaya koyduğumuzda ise sünniler "yok sahihtir" diye diretiyorlar. sen burada şuan bundan farklı bir şey mi yapıyorsun?


                            Ama 12 Mehdilerle ilgili 40 dan fazla rivayetler var.
                            demek 40'dan fazla öyle mi? II Meclisi r.a "Bihar el-Envar" ansiklopedisinde bu konudaki rivayetlerin hepsini toplamasına rağmen sadece 8 rivayet vardır. peki geri kalan 32 rivayet nerede?

                            Örnegin:
                            bakalım şu örneğe hele.

                            Ahmed bin Muhammed AlaYadi, o da Ali bin Ukba, o da Ukba bin Halid, o da Ebu Abdullah as'dan rivayet etmiştir:"Kaim'den sonra 12 Mehdi olacak" muntakhab al anwar sayfa. 353 ve bihar alanwar cild 53. sayfa.148

                            Ahmed bin Muhammed AlaYadi: Baha El Din El Necefi kitabinda, bu kisi guvenilir bir kisidir demistir. Ve ayrica Seyh Tusi ElHassan kitabinda da Ahmed bin Muhammed AlaYadi icin guvenilir demistir. Muntazab El Envar El Musi'ya s.250

                            Ali bin Ukba: Necasi (ra) bu kişi için güvenilir ravidir demistir. Rical-I Necasi s.271-710

                            Ukba bin Halid: Bu kişi İmam Cafer Sadık as aşığı ve Ehlibeyt takipçisi idi. Imam Cafer Sadık as bu kişi için, Ayaşşi(ra) Yunus Suresi Tefsiri kitabı s.125'te bu kişi için yüksek mertebeye ulaşmış bir Ehlibeyt takipçisidir demiştir.

                            Seyh Şahrudi (ra) Ukba bin Halid için şöyle dedi:
                            • [li]İmam Caferi Sadık as'ın arkadaşlarındandır. Imran oglu Osman, Imam Cafer Sadik as'ın Ukba ve Imran oglu Osman ve El Mele icin şöyle dediğini duymuştur: Tebrikler! Hepinizi tebrik ederim! Bizi seven yuzleri biz Ehlibeyt de cok severiz."

                              Mustedrikaat Ilmí El Rical El hadis kítabinda, C.5 s.247-147'de 9432-ci ravi
                              [/li]


                            Seyh Tusi(ra):
                            • [li]Ukba ile ilgili bir hadiste de Imam El Sadik a.s Ukba'ya dönüp şöyle demiştir: "Ey Ehlíbeyt dostu, Allah'in rahmeti uzerine olsun"

                              Rical-I Tusi c.2 s.634'te
                              [/li]
                            nedense "40'dan fazla hadis" içerisinden seçip örnek olarak verdiğin hadis beni hiç şaşırtmadı. verdiğin her 2 kaynağa bakalım:
                            • [li] أحمد بن محمد الإيادي، يرفعه إلى علي بن عقبة، عن أبيه، عن أبي عبد الله (عليه السلام): [سئل] عن الرجعة أحق هي؟ قال: نعم. فقيل له: من أول من يخرج؟ قال: الحسين (عليه السلام) يخرج على [أثر] القائم (عليه السلام). قلت: ومعه الناس كلهم؟ قال: لا، بل كما ذكر الله في كتابه * (يوم ينفخ في الصور فتأتون أفواجا
                              Ahmed b. Muhammed el-Eydi merfu olarak Ali b. Ukbe'den, o babasıdan, o da Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)'dan anlattı, dedi ki: imam a.s'dan recat hakkında sordum (dedim ki) "bu gerçek midir?" imam a.s dedi ki: "evet" dedim ki: "(recat zamanı) ilk olarak kim huruc edecektir?" imam a.s dedi ki: "Hüseyin a.s Kaim a.s'ın asrında çıkacaktır" dedim ki: "onunla birlikte tüm insanlarda (çıkacaklar) mı?" imam a.s dedi ki: «hayır, aksine Allah c.c'ın kitabında zikrettiği gibi olacak: "O gün Sûr üfürülür de gelirsiniz bölük bölük." (Nebe suresi 18-ci ayet)»

                              Seyyid Bahaaddin, "Muntehabatul Envar", sayfa 353-354
                              [/li]


                            Allame Meclisi r.a da "Bihar el-Envar"da bu rivayeti "Muntehabatul Envar" kitabından aktarmıştır. ama senin verdiğin sayfada değil. şurada: II Meclisi r.a, "Bihar el-Envar", 53/103, hadis 130

                            görüldüğü gibi hadisin hem senedinin çevirisinde ve hemde metninin çeviriside tahrif yapmışsınız. senedin çevirisindeki tahrif "Ahmed b. Muhammed el-Eydi merfu olarak Ali b. Ukbe'den" sözünü "Ahmed b. Muhammed el-Eydi Ali b. Ukbe'den" diye çevirmiş olmanız. burada "merfu olarak" sözünü atmışsınız çünkü merfu olan hadis zayıf hadisin kısımlarındadnır.

                            metin tahrifi ise burada değil "12 mehdi" sözünün hatta "12" rakamının bile olmamasına rağmen getirip bunu metne yerleştirmeniz.

                            Yorum


                              Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                              [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168628#msg168628 date=1372985346]
                              Su linkten baksaydin bulurdun:

                              http://shiaonlinelibrary.com/%D8%A7%...D8%AD%D8%A9_74[/quote]

                              o verdiğin link kitabın 77-ci sayfasına çıkıyor. işte verdiğin linkten alıntı:

                              الملاحم والفتن - السيد ابن طاووس - الصفحة ٧٧
                              Melahim vel Fiten- Seyyid b. Tavus - sayfa 77

                              sen ise bana sayfa 80 demiştin. her halükarda asıl olan kaynağın bulunmasıdır, şimdi rivayete bakalım:

                              • [li]الباب 20 فيما ذكره نعيم بن حماد عن منادي السماء
                                bab 20: Sema (gök)'den münadinin seslenişi hakkında Neym b. Hammad'ın zikrettikleri

                                قال: حدثنا الوليد بن مسلم عن جراح عن أرطأة، قال: أمير العصب (4) ليس من ذي ولا ذه ولكنهم يسمعون صوتا ما قاله إنس ولا جان: بايعوا فلانا باسمه ليس من ذي ولا ذه ولكنه خليفة يماني
                                dedi ki: Velid b. Müslim bana Cerih'den, o da Artah'dan anlattı, dedi ki: gazap emiri ne budur, ne de odur. fakat gökten bir münadinin insan ve cinlere şöyle dediği duyulacaktır: "falana biat edin, onun ismi ne şudur, ne de bu fakat halife Yemani'dir"

                                Seyyid Ahmed b. tavus r.a, "Melahim vel fiten", sayfa 77, bab 20, hadis 22
                                [/li]


                              öncelikle rivayet sünni nuaym b. Hammad'ın kitabından, artık sünni kitap ne kadar güvenilir, onun üzerine kim akide inşa eder bunu bilmiyorum fakat bildiğim şu: imamlarımız a.s hatta Ehli Beyt a.s'ın faziletini bile muhaliflerin kitaplarından rivayet etmemizi yasaklamışlardır.

                              ikinci olarak, bu söz sünni kaynaklı olmasına ek olarak her hangi bir masuma a.s dayanmıyor ancak Artah adlı raviye dayanıyor. artık Artah gaybı bildiğini mi idda ediyor ne yapıyor bunu da bilmiyoruz.


                              kitapin farklı basılı olabildigini hic mi dusunmedin
                              Evrimcim, doğrusu senin gibi bir ahmağın düşünmekten söz etmesi çok gülünç. bunu ilk başta senin düşünmen ve bu yüzden sadece cilt ve sayfa değil bab ve hadis numarası da vermen gerekirdi.

                              Yorum


                                Ynt: Vasiyetin İspatı (Yenilendi)

                                [quote author=Evrim link=topic=24864.msg168629#msg168629 date=1372985633]
                                Ali b. Sinan el-Mevsili

                                Seyh Sahrudi(ra): "itibarli rivayetler onun itibarli oldugunu soylemektedir

                                Ilm Ar Rical Mustadrakinde 10071-ci ravi

                                Ahmed b. Muhammed b. Halil

                                Seyh Sahrudi soyle soylemektedir: "O itibarli ve saygilidir"

                                Ilm Al Rical kendi kitabinda ( Seyh Sahrudi ra) 1532-ci ravi


                                Cafer b. Ahmed el-Mısri

                                Seyh Sahrudi (ra): "Onun cok itibarli rivayeti vardir"

                                Ilm Ar Rical Mustadrakinde 2533-ci ravi cilt 2. sah. 143" [/quote]

                                daha önce cevap verilmişti: http://www.velayet.com/Forum/vasiyet...8453#msg168453

                                Ali bin Huseyn

                                Rical Al Nacashi sah 261-262 --682-ci ravi 'de soyle soylemektedir:
                                "Zamaninin buyuk alimlerinden ve ilimde onlarin basi ve fakihidir ve saglam ve itibarlidir"
                                Rical Al Tusi sah 432 hadis 6191-ci ravi soyle diyor:
                                "Itibarlidir ve onun baya derlemeleri vardir ve biz onlari Fihrist soylemisizdir"
                                ...EDİT... yalan söylüyorsun, Necşi ve Tusi'den aktardığın "Ali b. Hüseyin" adlı kişi Şeyh Saduk r.a'ın babasıdır. hemen Necaşi ve tusi'nin kitaplarına bakalım:
                                • [li]علي بن الحسين بن موسى بن بابويه القمي أبو الحسن
                                  Ali b. Hüseyin b. Musa b. Babaveyh el-Kummi, Ebul Hasan

                                  شيخ القميين في عصره، ومتقدمهم، وفقيههم، و ثقتهم. كان قدم العراق واجتمع مع أبي القاسم الحسين بن روح رحمه الله وسأله مسائل ثم كاتبه بعد ذلك على يد علي بن جعفر بن الأسود، يسأله أن يوصل له رقعة إلى الصاحب عليه السلام ويسأله فيها الولد. فكتب إليه: " قد دعونا الله لك بذلك، وسترزق ولدين ذكرين خيرين ". فولد له أبو جعفر وأبو عبد الله من أم ولد.
                                  وكان أبو عبد الله الحسين بن عبيد الله يقول: سمعت أبا جعفر يقول: " أنا ولدت بدعوة صاحب الامر عليه السلام "، ويفتخر بذلك
                                  kendi asrında kumluların şeyhi ve fakihi. Irak'a gitti ve orada Ebul Kasım Hüseyin b. Ruh r.a ile görüştü, ona sorular sordu ve daha sonra bunları yazdı. daha sonra Sahib (imam Mehdi) a.s gördü ve ondan evlad istedi. ve bundan sonra Ebu Cafer (Şeyh Saduk) ve Ebu Abdullah adlı çocukları oldu. ve Ebu Abdullah Hüseyin b. Ubeydullah (ibni Ğadairi) dedi ki: "Ebu cafer (Şeyh Saduk r.a)'ın şöyle dediğini duydum: "ben Sahib a.s'ın duası ile dünyaya gelmdim" ve o (Şeyh Saduk) bununla gurur duyardı.

                                  له كتب، منها: كتاب التوحيد، كتاب الوضوء، كتاب الصلاة، كتاب الجنائز، كتاب الإمامة، والتبصرة من الحيرة، كتاب الاملاء نوادر، كتاب المنطق، كتاب الاخوان، كتاب النساء والولدان، كتاب الشرائع - وهي الرسالة إلى ابنه -، كتاب التفسير، كتاب النكاح، كتاب مناسك الحج، كتاب قرب الإسناد ، كتاب التسليم، كتاب الطب، كتاب المواريث، كتاب المعراج
                                  onun şu kitapları vardır: Tevhid kitabı, Abdest kitabı, Namaz kitabı, Cenazeler kitabı, İmame vet-Tebsira kitabı.....

                                  Necaşi r.a, "Rical", sayfa 261, 684-cü ravi
                                  [/li]

                                burada sözü edilen ravi Ali b. Hüseyin Şeyh Saduk r.a'ın babası ve "I Saduk" diye meşhur olan şahıstır ki, bunu ancak ahmaklar bilmez. bu ahmaklar için ise ravinin biografisinden tam 3 yeri kırmızı ile işaretledim.

                                1. onun adı ve soyu şöyle: Ali b. Hüseyin b. Musa b. Babveyh. Şeyh Saduk r.a'ın ise adı şöyle: Ebu Cafer Muammed b. Ali b. Hüseyin b. Musa b. Babaveyh el-Kummi

                                2. onun Ebu Cafer ve Ebu Abdullah adlı oğulları vardır ve bunlar Necaşi'nin şeyhi olan ibni Ğadairi ile bir zamanda yaşamış. ve bu çocuklar imam Zaman a.s'ın duası ile dünyaya gelmiştir ki, bunlarda bilindiği gibi Şeyh Saduk ve kardeşidir.

                                3. onun "imamet vet-Tebsira" adlı kitabı vardır ki, bu kitap bilindiği üzere Şeyh Saduk r.a'ın babasının kitabdır ve bugün elimizdedir, bkz: I Saduk r.a, "imame vet-tebsira"

                                ve Şeyh Tusi r.a'ın hadisinin senedinde geçe Ali b. Hüseyin ise bu şahıs değildir. çünkü bu şahıs (I Saduk r.a) Necaşi ve tusi'den bir önceki dönemde yaşadı, getirilen senedde ise Ali b. Hüseyin adlı ravi bak bakalım hangi tabakada:

                                bir gurup cemaat --> Ebu Abdullah Hüseyin b. Ali b. Süfyan el-Bezverki --> Ali b. Sinan el-Mevsili --> o Ali b. Hüseyin --> Ahmed b. Muhammed b. Halil

                                ...EDİT... hiç olmazsa Ali b. Hüseyin'in (I Saduk r.a)'ın Ahmed b. Muhammed b. Halil adlı hocasının ve Ali b. sinan Mevsili adlı öğrencisinin olup olmadığına baksaydın ya.


                                Hasan ibn Ali: "Ravi güvenilir sikadır." kaynak: Rical El-Necaaşi p.66 155

                                "Nakleden güvenilir sikadır." kaynak: Mustadrakaat Ilm E-Rical El hadis Seyh Sahrudi C.3 s.156 44181
                                ...EDİT... verdiğin kaynaklarda sözü edilen ravi Hasan b. Ali değil, Hüseyin b. Ali'dir. işte "Ricali Necaşi"deki söz:
                                • [li]الحسين بن علي أبو عبد الله المصري متكلم ثقة، سكن مصر، وسمع من علي بن قادم وأبى داود الطيالسي وأبي سلمة ونظرائهم
                                  Hüseyin b. Ali Ebu Abdullah el-Mısri, kealmcı ve sika (güvenilir)'dir. Mısır'a yerleşmiş, Ali b. Akdem, Ebu Davud et-Tayalisi, Ebu Selem ve diğerlerinden (hadis) duymuştur.

                                  Necaşi r.a, "Rical", sayfa 66, 155-ci ravi
                                  [/li]

                                meçhulleri (Mevsili, ibni Halil ve Mısri) zaten kurtaramıyorsun. Ali b. Hüseyin adlı raviyi muhmel, bulamadığınız içi kalkıp Şeyh Saduk r.a'ın babasının biografisini onun adına sunuyorsunuz. bu ravi Hasan b. Ali el-Mısri'yi ve onunla imam Sadık a.s arasında vasıta olan raviyi (Hasan b. Ali el-Mısri'nin babasını) da bulamıyorsunuz. neden ondan söz etmediniz hiç?

                                kaç ravi meçhul bakalım: Mevsili, Ali b. Hüseyin, ibni Halil, Cafer b. Ahmed el-Mısri, Hasan b. Ali el-Mısri, babası.

                                Yorum

                                YUKARI ÇIK
                                Çalışıyor...
                                X